Julidochromis v malawi?

Zdravim. Jsem tady novej takze prosim reakce s ohledem na mou neznalost :-) Akva planuju teprv osazovat a radsi se zeptam nez tam dat ryby ktery se pak nesnesou. Akva je 150x50x50 (375litru -> odhaduju 250-270 cistej objem). Neco uz jsem nastudoval a rad bych se zeptal na vas nazor na Julidochromis marlieri (2ks)(tanganika) v akva s Malawi rybama (pseudotropheus crabro(5ks), Pseudotropheus demasoni (12ks)a Aulonocara sp. Fire fish(8ks). Hodi se to vubec k sobe? Je to dohromady 27 ryb. vejde se to tam? Nerad bych to prerybnil. pokud jo, ubral bych 4ks damasoni. Tvrhost vody teplotu jsem pri vyberu zohlednil. Moc dik za radu

edge

24.12.2011 7:29

Ahoj edge. P. crabro bych k demasonum nedával. Jsou opravdu velcí. Demasoni jsou naopak menší a počet 12 ks je málo , natož ještě 4 ubrat. Na to jak jsou malý jsou to pěkný prevíti. Doporučuju 20 ks plus. K nim pak můžeš do tvé nádrže dát třeba jeden druh mbun okolo 15 ks, nebo 2 druhy po 8 ks. Když to tedy nebudou nějací giganti. Demasoni jsou menší a tak si můžeš dovolit ten počet navýšit. Proč máš čistej objem v akva 150 x 50 x 50 250 - 270 lt.? 3D pozadí, nebo nějakej ůtes ? Julidocromis bych tam necpal a Aulonocary s demasonama bych taky nedával. ¨Buď demasoni a nějaké mbuny a nebo jiné ryby, auolonocary s rybama vhodnýma na soužití. Demasoni jsou velc býložravci, proto ryby k nim vybírat s rozumem.

lubnek
24.12.2011 11:32

Ahoj Ludku. Diky za tip. Jeste ze jsem se zeptal :D dat to dokupy asi by se povrazdili. O ty damesoni mi ani tak moc nejde. Proste se mi libili barevne. Napada te neco jinyho (do modra) co by se hodilo misto nich k auolonocaram a crabro? Chci do nadrze druhy, ktery si nebudou moc podobny (aby se mezi sebou nekrizili) a aby byli v nadrzi videt. (kombinace hnedozelena,modra, zluta, cervena). Na Julidocromisech se mi libilo, ze tvorej par. Ale i ty ozelim. pokud misto nich budu moct dat Crabra. jsou si s dost podobny. Co se cistyho objemu tyce, tak ano 3D pozadi a planuju tak 80kg kameni at maj dost ukrytu.

edge
24.12.2011 11:40

co k tem zminenym (crabro a aulonocara)misto demasoni nektou z techle? (Aulonocara stuartgranti/Metriaclima Msobo/Melanochromis johannii/Cynotilapia pulpican)

edge
24.12.2011 12:10

A co takhle tam dát Sciaenochromis fryeri? Aulonocary se ti budou mezi sebou křížit, s ostatními nemám zkušenost. Myslím že fryeri jsou pekný a relativně mírný ryby. Pak bych se nebál ani těch Julidochromisů. Akva je dost vysoký takže by to neměl být problém...

fajanek
24.12.2011 13:13

Crabro jsou agresivní jak prase.Bacha na to.

vaku70
24.12.2011 13:15

Ahoj Fajanku. Co jsem koukal tak fryeri jsou uz docela velky ne? 15-17cm coz oto, pekny jsou, ale myslim uz moc velky. videl bych to na neco do 13cm max

edge
24.12.2011 13:17

crabro nekde jsem nasel tohle pro crabro: Charakteristika: Agresivní druh. Ve společnosti jiných agresivnějších druhů poměrně klidný.

edge
25.12.2011 12:12

Ahoj. Souhlas s lubnekem. Sice nechovam Demasoni ani Aulonocary, ani ostatni, ale mam za to, ze D. jsou bylozravci narozdil od A. a ty Julidaky bych tam take necpal vzhledem k tomu, jakym zpusobem zivota ziji. Ve skulinkach a hromadach kameni. To si myslim, ze v Malawi budovat nebudes. No a 2ks, pokud to neni sladeny par, nevim nevim, zustala by ti brzy asi jen jedna rybka.

Myšák
25.12.2011 15:25

Ahoj.Dal bych 20 msobo a 10 zeber red/red. A budeš mít tři krásné barvy.

mates69
25.12.2011 16:25

Nevím edgi jestli chceš mít akvárko pro ryby nebo kameny,radím ti aby jsi hledal místo kde je pak vyhodíš nebo si dej už teď inzerát kdo je koupí. Jinak Demasoni ve velkém hejnu to je největší pecka v nádrži.A kupovat dva Juliďáky kamaráde myslím,že tě čeká ještě dlouhá cesta-nic ve zlém.

miran
25.12.2011 19:25

Crabra a Aulonocary neni dobrá volba. Jak už bylo napsáno, crabra jsou hodně agresivní oproti mnohem klidnejsim Aulonocaram. Pokud trvas na těch rabiatech tak dej k nim třeba zmiňované msoba nebo interruptusy. Klidně by k nim šla i skupina socolofu to jsou vcelku pěkné ryby,.Navíc by to přidalo další pěknou barvu.

wladys
25.12.2011 23:45

2 mysak: 2ks Julidochromisu bych kupoval samozrejme uz jako par a to od znameho ktery se chovanim ryb zivi uz 15 let. neboj, dva samce bych dokupy nedaval... 2 mates: dekuju za tip, koukal jsem na ne a vypadaj pekne. ale red/red jsou zlute stejne jako samice msoba. nebo se pletu? nasel jsem tohle: http://www.youtube.com/watch?v=moLLRqYGcCM s tou Zebrou je tam demasoni? a co je ta svetle modra? ta kombinace je moc pekna... 15x demasoni, 10x zebra red a 5x ty svetly? 2 miran:nevim na co narazis s tema kamenama. myslim ze 80kg sutru se v akva ztrati jako nic... videl jsem pekne porovnanou 350l ve ktery bylo 100kg sutru a misto pro ryby tam bylo dost. neminim zadny ryby vyhazovat ani je prodavat. pisu sem abych se dozvedel jestli se k sobe ryby hodej. to ze chci mit pestry aqua?no a co? porizuju si ho proto aby mi to ozivilo byt! budu se na ty ryby starat a divat se pritom na ne tak chci aby se mi libily. Co se dvou julidaku tyce uz jsem to psal vys...mozna me ceka dlouha cesta, ale aspon neco jsem si o tom zjistil ;) 2 wladys:¨dik za radu ale pokud by to slo priklonil bych se spis k tomu co jsem spasl matesovi

edge
25.12.2011 23:52

omlouvam se ted jsem to video jeste zkouknul a jsou tam s tema zebrama Msoba msoba. mates mel recht :D Ale co jsou zac ty svetle modry? to jsem nikde nenasel...

edge
26.12.2011 0:09

tak uz jsem to nasel. je to P. socolofi. a autor uvadi, ze tam ma demasoni a ne Msoba. Ale me to prijde teda jako Msoba... podle ocasu a konce hrbetni ploutve... takze co rikate na 15x msobo 10x socolofi dal bych si ty zebry, ale bojim se ze se budou krizit s msobou. oba maj zluty samice...

edge
26.12.2011 6:06

samice Zebry B/R je oranžová, ne žlutá.

lubnek
26.12.2011 9:10

Samice red/red

mates69
26.12.2011 9:10

samec red/red

mates69
26.12.2011 9:24

Jsou tam zebry,socolofi(světlé) a demasoni(pruhované)

mates69
26.12.2011 9:27

Msobo samec

mates69
26.12.2011 13:20

moc diky Mates ;) fotky jsem si dohledal. po porade se znamym. zkusim 15x msobo, 10x socolofi 10x labidochromis a 5x crabro (vzdy v pomeru 1:4) asi toho je moc, ale pocitam ze moje zacatky mozna neco neprezije (jako asi u kazdeho) takze se to casem protridi. prinejhorsim mam kamarady, kteri tyhle ryby doma maji, takze kdyz se nesnesou, domov maji a zkusim jinou kombinaci.

edge
26.12.2011 13:36

Ja bych Julidochromis do Malawi urcite nedala a ten pomer 1:4 prehodnot. 2 samci je skoro vzdycky spatny pocet a 3 neni o moc lepsi.

A+I
26.12.2011 16:42

Nic ve zlým,. ale ten známý, pokud doporučuje 1 : 4 je asi opravdu profík. Mnoho druhů po málo počtech , lepší je méně druhů a vůc kusů od druhu.

lubnek
26.12.2011 16:43

Jinak Alo, 3 samci mi nikdy nedělali zle. 2 samci ano a celkem masakrální, ale 3 ne. Mívám 3 a více samců ... 1 samec zase nedá oddecnout samičkám.

lubnek
26.12.2011 21:29

s tema samcema mas recht. ja to vypozoroval u venustusu. z 16ks jsou tam zatim, pozoruju max 3 samice a ta nejstarsi ma klidek, samsi se nervou, je to ok. snad z tech mensich mi nejake samice jeste vyrostou. mam typ tak na dve.

Myšák
27.12.2011 14:00

S Julidakama jsem se uz v malawi rozloucil :) Co se pomeru tyce, fakt je 1:4 spatnej pocet? to mi nedoporucoval znamej, ale nasel jsem to na netu a to na dost strankach... treba na rybycky.net. vzdy jeden samec na 4-5 samic. z toho co pisete mi plyne, ze mam mit vic samcu nez samic?

edge
27.12.2011 14:17

To ne,ale treba 3 samci a 7 samic od druhu. Idealni stav je tak 15 kusu od druhu.

mates69
27.12.2011 17:02

bere se to v globále,za předpokladu,že jako správný chovatel si pořídíš 20kusů od druhu,aby fungoval systém hejna.uvádí se ty poměry protože jeden samec je schopen oplodnit 4-5samic-tzv.harémový způsob.Tyto ryby se nechovají jako párové ryby,jako třeba Julidochromis,Eretmodus,Lamprologus.ale to taky neznamená že si máš pořídit dvě ryby!!To samozřejmě za předpokladu,že nekupuješ rovnou dospělý chovný pár.Tyhle ryby je taky dobré kupovat v 6-10 kusech,proto aby se mohly sami vybrat a taky je tam předpoklad přirozené salekce a úmrti ztoho plinoucího.Taky moc dobře nejde nebo vůbec poznat pohlaví u ryb,které mají 4cm.Vůbec takové věci neřeš,kolik samců a samic.Kup prostě dostačující počet ryb,které můžeš potom,třeba vyměnit,nebo prodat aby jsi mohl patřičně sestavit osádku nádrže.Navíc jeden samec je o ničem-umře co pak?a pak je tady další spousta důvodu proč né jednoho samce,ale to třeba někdy jindy. A ktěm tvým 80kilům kamenům-proč zmenšovat rybám životní prostor 3D pozadím a zbytečným kamením je tvůj boj.Proč si dělat z 5tistovky třeba 3řístovku taky-mě to hlava nějak nebere,proto jsem ti to napsal,a jestli ti 80kg kamenů oživí byt taky.tak se nezlob:-))je to můj laický názor

miran
27.12.2011 19:00

absolutní souhlas s miranem.

lubnek
28.12.2011 8:25

Marlierky jsem měl ve společné nádrži (450 l) s mbunami roky a dařilo se jim výborně. Pravidelně jsem odlovoval spousty mladých, většinou spolu žije i více generací a základ rodiny zpravidla tvoří základní pár ke kterému přiberou ještě jednoho samce. Důvod, proč jsem je při rekonstrukci nádrže odstěhoval do samostatné nádrže byl jediný - byly dost teritoriální a zvláště když měly rozplavávající se dorost, byly schopné obsadit půl nádrže a všichni tlamovci se pak kumulovali ve druhé polovině akvária.

Daník
28.12.2011 13:52

ok. beru na vedomi ;) takze nasledovne: 15x msobo, 15x labidochromis, 15x socolofi. jak jsem rikal, mam znamy, co tyhle ryby maj jako odchov, takze s nima pripadny nadbitek samic nebo samcu vykompenzuju. Co se sutru tyce, chtel jsem je kvuli ukrytum pro ryby. Jinak si uvedom ze 80kg sutru se nerovna 80 litru ;)

edge
29.12.2011 0:03

O.K edge dej si tam klidně i 150kg kamenů,ono když těch 80kg naskládáš tak ti to muže ubrat i víc než 80l. sám brzo příjdeš na to jak je to zbytečné,stejně tak nějaké úkryty a jeskyňky ty bývají většinou kontraproduktivní.jinak osádka a počty které jsi napsal jsou už v pořádku

miran
29.12.2011 8:17

Miran, prvni vetu Tvyho prispevku 31 beru jako dobrej predsilvestrovskej vtip :-))) . Hele, jestli vezme 80 kg kamenu 20 litru vody, tak je to tak nejak akorat a je uplne jedno, jak bys je naskladal ;-) .

A+I
29.12.2011 11:58

Aleno pokud vemeš 80kg kvádr a ktomu ještě mramor o pravidelných rozměrech tak možná,pokud tam naskládáš kameny na sebe,přes sebe tak to bude daleko víc.Zkus si udělat pokus,nalíj nádrž úplně po okraj a nasypej dotoho 80kg kamení-určitě se tohle spojuje s Archimedovým zákonem né?

miran
29.12.2011 13:24

Miran, je to s Tebou mozny? To uz ani nemuzu brat jako vtip tedka. Jestli to 80 kg kameni z mramoru ma tvary kdovijaky a je toho kusu kolik chces a nebo je to jen jeden kvadr, porad to vazi 80 kg a porad to ubere stejnejch litru vody. Kdyz uz jsi sem privedl Archimeda :-) , tak teda jinymi slovy - ten 80 kg kvadr Ti vytlaci z akva stejny mnozstvi vody jako 80kilova hromada kamenu.

A+I
29.12.2011 13:40

Myslím,že né všechny kameny mají stejnou hustotu,proto si myslím,že různé druhy kamemenu vtěch 80kilech různé množství.jestli to nechápeš tak je to příměr 80kg železa a 8Okg peří.pokud to nechápeš tak sic to váží stejně,ale toho peří bude jaksi větší koule a zabere ti daleko více prostoru.Chápeš,nebo to nechceš pochopit.

miran
29.12.2011 14:31

Miran, toto jsi prve napsal: dej si tam klidně i 150kg kamenů,ono když těch 80kg naskládáš tak ti to muže ubrat i víc než 80l. Aleno pokud vemeš 80kg kvádr a ktomu ještě mramor o pravidelných rozměrech tak možná,pokud tam naskládáš kameny na sebe,přes sebe tak to bude daleko víc. Takze, Miran, neprekrucuj to ted a nesnaz se ze mne udelat blba s mernou hustotou. Byla rec o kamenech a ne o zeleze a peri!!!!!!! Edge psal, ze planuje do akva 80 kg KAMENI (psal kameni, ne lavy). Ty ses ani nezeptal jakyho a hned jsi vedel, ze jak to nasklada, tak to muze ubrat i vic nez 80 litru, coz je hovadina a o to tady jde. Nechces prece tvrdit, ze mramor a jeste k tomu o pravidelnych rozmerech je nejak znatelne tezsi nez valouny z reky (asi ktery Edge planuje).

A+I
29.12.2011 18:04

Co se kamenu tyce, byl mi do malawi doporucen vapenec. nevim, taky si necham poradit ;) Co se spatne poskaladanych 80kg sutru tyce, chapu jak to miran myslel. Ze to rybam ubere zivotni prostor v objemu 80 litru, protoze mezi sutry zustanou mezery, ktere ryby vyuzivat nedokazou, takze jsou k nicemu... Nevim proc se tu kvuli tomu hadate ;) Kameny tam naky naskladam a uvidim jak to bude vypadat a pak dam vedet jak jsem dopadl. Hlavne jsem tu chtel vyresit pocty a druh ryb a to se snad povedlo.

edge
29.12.2011 19:21

edge sem rád,že si to pochopil hlavně ty!!Co se týče materiálu,mám taky vápencové kapeny,pomáhají držet vodu v parametrech vhodné pro chov těhle ryb.Pak se ukaž s fotkama ryb.nezapomeň na dno jemnou 1.5cm vrstvu písku!!

miran

VLOŽIT ODPOVĚĎ