Prosím o radu. Je to nálevník, či ne ?

Dobrý den, potřebovala bych radu, jak pořádně zjistit zda mám v akva nálevníka, či ne. Před asi 3mi měsíci ze zakládaly nad sebe dvě akva, jedno 350l s rostlinami pro parmičky, skaláry a pod. a druhé 250l na tlamovce. První bylo rychle čisté a s tlamovci bylo voda vždy o trochu kalnější. Dávala jsem to za vinu pozadí, které je z jakých si pískovcových břidlic. Teď jsem ale odjela na 5 dní do Rakouska a když jsem se vrátila, akva bylo úplně kalné, plavou v něm malinkaté tečky i větší kousky čehosi. Filtry jsou tam dva. Jeden starší vnější a druhý nový vnitřní do 200l. Včera se vyměnila část vody a vyčistily filtry. Dnes žádná změna. Jsou to nálevníci ? Po takové době už by v akva přece měly být ty správné bakterie, ne ? Mám ho zhasnout a nekrmit ?

Adrasteia

13.6.2012 12:43

Co se nenasaje do filtru nebo neusadí tak to žije. Nejlepší boj, velký filtr a po dobu problémů ho nečistit aby se pořádně zajel a zabidleli se bakterie.. Dál nekrmit nebo jen minimum, málo světla, hodně vzduchovat. Pokud to neustoupí tak pomocníci, UV lampa stačí 48h, hodně pan Šebesta radí levnější peroxid vodíku.

Pavel 86
13.6.2012 15:10

Já mám podezření, že se rozpouští to pozadí.. celé jsem ho sundala a jakoby se rozpadá .. počkám, jestli se to vyčistí, když ne, budu postupovat jak říkáte .. děkuju ..

Adrasteia
14.6.2012 10:27

Co když použiju peroxid a nálevník to nebude ?

Adrasteia
14.6.2012 11:26

Tak nic, on se rozloží na kyslík a vodu. Kyslík podpoří filtr. bakterie a vodu už tam máte dost :-)

Pavel 86
14.6.2012 12:48

K č.3 Přesně jak píše Pavel 86,nestane se vůbec nic,nemusíte mít obavy,dávkuje se 3% peroxid a to 1ml na 2 litry akvarijní vody.To,co je uvedeno v odp.1 je také pravda,den,dva nekrmit,akva nechat bez osvětlení a vzduchování pustit na max.Pokud se situace nezlepší,nejedná se zřejmě o nálevníka ale s největší pravděpodobností o bakteriální zákal nebo třeba jenom pouhé mechanické znečištění vody,potom je třeba obnovit(nastartovat) správnou činnost filtrace,neustoupí li problém do 2 dnů,doporučuji aplikaci Sera-Nitrivec nebo Sera-bio start a to i za cenu,že do nádrže nebude cca 2 dny moc pěkný pohled.Rovněž aplikací těchto přípravků rybám samozřejmě neublížíte.Další možností je do nádrže vyprat zaběhlý,funkční molitan od kamaráda(ky)akvaristy.Tak ať se toho zbavíte,byť už je to cokoliv(-:Že je nejlepší prevence,není asi třeba zdůrazňovat,nepřiměřené a mnohdy zbytečné zásahy do filtrace se dříve nebo později vymstí!!! Zdravím.

Vlastimil Šebesta
14.6.2012 15:08

Děkuju za rady. Pořád nevím, zda je to nálevník nebo něco jiného. Světlo je vyplé, bublinek plno .. Vadí, když zapnu na pár vteřin světlo, abych se podívala jak to vypadá ? A mám v akva velkého sumce, který dělá trošku bordýlek, můžu ještě odkalit a přilít vodu, nebo bych to tím jen zhoršila ?

Adrasteia
14.6.2012 15:58

Pro Adrasteia Tím jste měla začít,zjistit,zda se vůbec o nálevníka jedná.Už jsem to tu psal a rovněž HD v některém starším vláknu to popsal jasně,nálevníka poznáte celkem snadno tak,že v noci,do zhasnuté nádrže posvítíte(nejlépe zboku) baterkou a v kuželu světla uvidíte malé bílé tečky.V tom případě se jedná o nálevníka,pakliže v kuželu světla neuvidíte nic,jedná se zřejmě o bakteriální zákal(bakterie pouhým okem samozřejmě neuvidíte).V prvním případě peroxid,v druhém zajistit funkčnost filtrace.K Vašemu dotazu-pokud už jste do nádrže aplikovala peroxid,nic bych neodkaloval a nedopouštěl,to počká do doby,než nálevník ustoupí.Pokud se o nálevníka nejedná,skutečně se v prvé řadě postarejte o funkčnost filtrace,protože dle mého názoru nepracuje.V úvodním článku píšete,že se problém projevil poté,co jste vyčistily oba(vnější i vnitřní)filtry-chyba č.1,nikdy nečistit současně,filtry máte čistit tak,že vnitřní molitan vyperete každý týden při výměně vody ve vypouštěné akvarijní vodě,ne úplně do čista,ten vnější-v případě,že používáte na sacím potrubí z nádrže tzv.předfiltr a do filtru se tím pádem nedostanou mechanické nečistoty jako výkaly ryb,zbytkové krmení,části rostlin apod,tento filtr čistěte tak jednou za půl roku ale vždy v jiné době,než filtr vnitřní.Tím,že jste je čistily oba naráz a zřejmě zlikvidovaly bakterie spolu se současnou výměnou vody(doufám odchlorovanou)jste si zadělaly na problém.Jakým způsobem a co nejrychleji obnovit činnost filtrů už jsem Vám popsal v př.5. Zdravím.

Vlastimil Šebesta
14.6.2012 18:06

Chtěla jsem tím začít, a co píšete už jsem předtím četla. Ano, tečky se tam pohybují ale nejen ty. I větší čási čehosi. Ve vnějším filtru předfiltr není, takže se musí čistit stejně jak ten druhý. S tím, že ne oba najednou máte asi pravdu ale asi jste špatně pochopil, nebo jsem nesrozumitelně napsala, že to bylo v tomhle stavu už před čištěním filtru a odsávánim kalu, což mi právě přijde divné. Filtry už musely být dávno zaběhlé. Pak to prostě jen zůstalo ve stavu v jakém to bylo. Peroxid jsem tam ještě nedala. Takže mám před ním odkalit, nebo ne ? Budu ho moct koupit až zítra. Mám koupit i Sera-Nitrivec? Děkuju moc za rady ..

Adrasteia
14.6.2012 18:58

Jak často měníš vodu a kolik?Já bych vyměnil 3/4vody s přípravkem na odchlorování,odkalil a pak bych tam nalil ten peroxid,když už.Nálevníka jsem se zbavil velkou opakovanou výměnou vody,bez peroxidu,o tom jsem ani nevěděl.Jak se jmenuje ten vnější filtr?

komla
14.6.2012 19:03

to že vyčistím oba filtry zaráz neznamená , že ty filtry zbavím bakterií a navíc pokud je dobře zajeté akvárium , tak jsou v dostatečném množství přítomny po celé nádrži. Je spousta vynikajících chovatelů , kteří používají jen vnitřní matraci atu čistí pravidelně s výměnou vody např. pan Kraut

karapoc
14.6.2012 19:12

Část vody 3/4 měním tak za 14 dní. Filtr je starý, je spíš takový doplňkový. Jmenuje se Aguael FZN-3 230 V, vnitřní je normální s houbou do 200L. Říkáte opakovanou výměnou vody ? Já myslela, že se právě moc měnit nemá kvůli bakteriím. Ale asi před tím peroxidem odkalím. Musí být prostředek na odchlorování ? Nestačí jen odstátá voda?

Adrasteia
14.6.2012 19:13

Pokud jste tam peroxid ještě nedala,klidně dno odkalte,vyměňte třetinu vody za čerstvou,odchlorovanou a při běžících filtrech aplikujte peroxid.Nekrmit,nesvítit,hodně vzduchovat a počkat den,dva,jestli zákal nezmizí.V případě,že se tak nestane,nebo alespoň nedojde k velkému zlepšení,nebude se s největší pravděpodobností jednat o nálevníka,ale nefunguje Vám prostě správně filtrace.Nejhorší by byla kombinace obojího,což je velice pravděpodobné.Uvidíte,co se po aplikaci peroxidu stane během dvou dní.Sera nitrivec není od věci mít doma pořád. Zdravím.

Vlastimil Šebesta
14.6.2012 19:28

Pro Karapoc Váš názor Vám samozřejmě neberu,já bych oba filtry najednou nečistil a je jedno,zda se jedná o kombinaci vnějšího s vnitřním nebo kombinaci dvou vnitřních mol.kostek s čerpadly. Že to tak má p.Kraut(a nejenom on)je samozřejmě pravda,pokud já vím a viděl jsem,má na jednom čerpadle nasazany kostky dvě a pochybuji,že by je při každé výměně vody čistil se stejnou intenzitou obě naráz ,ale nevím,neptal jsem se ho.Co je ovšem podstatné,p.Kraut má nádrže a všechno v nich v perfektním stavu a zaběhnuté(čili osazené bakteriemi)pokud já vím 20let a ne 3 měsíce jako tazatelka.Pokud v tom nevidíte rozdíl,já tedy ano a to pomíjím tu skutečnost,že p.Kraut má nádrže 500litrové oproti 250 ti litrům tazatelky,hojně osázené rostlinami a to v procesu utvoření se jakési biologické rovnováhy hraje dle mého názoru rovněž nezanedbatelnou roli. Zdravím.

Vlastimil Šebesta
14.6.2012 20:02

Adrasteia,odstátá je chloru zbavená,já myslel že napouštíš z kohoutku hadicí,takže kýbluješ?Doporučil bych tu hadici(zahradní)pak je to o něčem jinym.Ještě se zeptám jak je akvárko dlouho založené a jak?Tu výměnu vody bych já dělal 1x za 7 dní/půl nádrže.V menší nádrži to je potřeba dodržovat pravidelně.Za 14 dní je to podle mě pozdě.Odkal určitě před tou aplikací peroxidu a vyměň tedy aspoň třetinu vody.Nebudem tu míchat různý způsoby,drž se co píše V.Šebesta,ať to má nějakej řád.Můžem si tykat ne?Doufám,že to nevadí :>)

komla
14.6.2012 20:25

Ne, nevadí :) No, nemáme ještě koupenou tak dlouhou hadici, takže kýblujeme, no .. Vlastně mi teď došlo, že tu vodu asi těžko nechám odstát všechnu .. už přecejen nemám 60L akvárko :D Je založené asi 3 měsíce. Tím jak myslíte co ? Ok, zítra vše provedu ..

Adrasteia
14.6.2012 20:26

Omlouvám se, jsem na to tykání hned zapomněla :D

Adrasteia
14.6.2012 20:35

Odpověď č.15 takze zalozene tri mesice ale jeste se voda nemenila? Kolik tam tech tlamovcu je? Jestli v druhem akvariu s rostlinama je zabehly filtr zvazil bych mznost presunout ho do akvaria k tlamovcum

roman pavel
14.6.2012 20:55

Neee, jistě že měnila. Akorát rovnou z kohoutku. Je jich tam kolem 22. Filtr z druhého akvárka asi těžko .. to by mi neprošlo :D

Adrasteia
14.6.2012 21:01

Pro Adrasteia: :>)).Jak zaběhlé jsem myslel,jestli si akvárium zaběhla použitím filtrační hmoty z dobře zajetého filtru a dala si tam ryby rovnou,nebo krmila měsíc prázdné akva,popřípadě se zajížděcí rybou a pak tam dala ryby,nebo nějak jinak? Teď jsem propás góla španělů :>).

komla
14.6.2012 21:34

Teda .. :D No, vnitřní filtr už byl zajetý a vnější ne. Na prázdno to jelo asi den, pak jsem tam měla pár živorodek a sumce. Tlamovce jsem nakoupila asi 3 týdny zpátky ..

Adrasteia
14.6.2012 22:05

A vznikl větší přísun jídla a detritu a filtr musí namnožit bakterky. Chlor zabije ryby i filtr. Jinak klidek, málo krmit a napavi se to i samo za 14dní. Pokud se nerospadá dekorace a součet filtračních hmot je aspon 5 litrů.

Pavel 86
14.6.2012 22:11

Toto je hračka a ne filtr. http://www.aquapage.cz/produkty/681-filtr-aquael-fzn-3-vnejsi-250-1000-l-h.html

Pavel 86
14.6.2012 22:14

Chyba http://www.hanako-koi.cz/Aquael-Aquarium-vn283ji-filtr-Versamax-FZN-3-1000-lh.html

Pavel 86
14.6.2012 22:18

snad do třetice http://akvarijni-filtry.heureka.cz/aquael-filtr-fzn-3-250-1000l-h-vnejsi/galerie/

Pavel 86
14.6.2012 23:26

Adrasteia,měla si to možná zajeté pro ten počet ryb,které si tam měla,ale ne pro 22,které tam máš nyní.Ten filtr je tak pro odchovnu,to je fakt.Voda musí být vždy odchlorovaná,jsou na to přípravky.Tři základní pravidla:Perfektní filtrace,správné složení ryb v akva,pravidelná výměna vody/údržba.To je celej zázrak fungování.Máš jasně nedostatečnou filtraci,výměna vody je taky špatně.1x za 7dní min.půl nádrže,tady asi spíš 3/4 a to pravidelně!.Tak se pochlub ještě s tou sestavou :>) Počty ryb a druhy.Je to pro tvoje dobro,tak se toho neboj,ať to můžeš co nejrychleji napravit.Ještě pozoruj jestli všechny ryby jedí a jestli nemají průsvitné výkaly-to by bylo špatný. Hlavně je potřeba to řešit.

komla
15.6.2012 0:24

Jak můžu mít nedostatečnou filtraci, když mám dva filtry ? S dekorací mám tak 220 litrů a vnitřní je na 200L + vnější. Proč zrovna u mě třičtvrtě ? všude jsem slyšela jen čtvrt max. půl akvárka. Kvůli počtu ryb ? A pardon, ale sestavu tu psát asi nebudu, protože řeším vodu v akvárku a když jsou všichni ještě mimina, těžko za tento problém bude moct nějaký druh tlamovce (nemám nic nadměrného). Nemyslím to zle, ale jen nechci aby se tu na mě všichni sesypali jako supy :D Zítra koupím větší houbu (samozřejmě až po vyřešení problému ji tam dám) Protože ta moje je trochu uřízlá (zmenšená). Jinak ryby jsou v naprostém pořádku ..

Adrasteia
15.6.2012 8:03

Adrasteia 1-klidně odkalte dno a vyměňte 1/3 vody 2-napouštěnou vodu stejně teplou,použijte přípravek na odstranění chloru,používá se Thiosíran sodný(Na2S2O3)-okamžitě zbaví napouštěnou vodu chloru,nepředpokládám,že ho doma máte,použijte Sera-Aquatan,dá se běžně koupit a funguje stejně. 3-za provozu filtrů aplikujte 3%peroxid,1ml na 2litry akva vody-balení je po 100ml,stojí asi 45Kč. 4-nemusíte se bát,rybám nijak neuškodíte. 5-za 1 až 2 dny by mělo být po problému nebo dojít alespoň k výraznému zlepšení,což potvrdí,že se skutečně jedná o nálevníka,aplikace se dá klidně zopakovat. 6-po dobu aplikace peroxidu nesvítit,nekrmit(nebojte,ryby strádat nebudou)a hodně vzduchovat. 7-pokud nedojde za1 až 2 dny k posunu k lepšímu,o nálevníka se s největší pravděpodobností nejedná a je třeba řešit funkčnost filtrace.Aplikací peroxidu nic nepokazíte ani v případě,že zjistíte,že se o nálevníka nejednalo. Zdravím.

Vlastimil Šebesta
15.6.2012 9:40

Super. Budu se držet vašeho návodu. Děkuju :) Dnes to koupím a začnu.

Adrasteia
15.6.2012 9:45

Adrasteia,píšu pouze svůj názor :>),není to příkaz,ani nic jinýho a nemusíš se podle něj řídit,to je na tobě,jak se rozhodneš.Tu sestavu tu psát samozřejmě taky nemusíš,já jen v ní tuším trochu problém,tak sem ti chtěl pomoct.K té výměně vody,to si zamozřejmě měň kolik chceš :>),já píšu za sebe a já měním3/4 vody a je to k lepšímu,do nedávna jsem měnil půlku a taky dobrý,ale zůstanu u tech 3/4.Tu filtraci máš zase podle mě slabou,proto jsem psal,že u tebe bych měnil radeji 3/4 vody týdně.Já mám akvo necelejch 500 l a filtraci mám skoro na 2000 l.Mám názor že filtrace musí být předimenzovaná(podle jednoho slovenského odborníka) a mě to funguje perfektně.Filtr,kterej je ve 250/220 l a je na 200 l(ještě s uřízlou houbou)je prostě za mě málo-tu htačku ani nepočítám,ale nikomu to nevnucuju,jen se s tím dělím :>).(Na 250 l,by měla být filtrace aspoň na 500 l)(Ani se tu na tebe nesnáším jako SUP) Za mě vše co jsem napsal je myšleno jenom v dobrém :>)

komla
15.6.2012 10:49

Já ještě nemám akva 2 roky, ale pár věcí už mám odzkoušeno. Molitan na čerpací hlavě Atman je tak hrubý, že jsem ho doplnil v menším akva na výstupu molitanem s bublinkového filtru, který je jemný a sbírá spoustu bordýlku. Molitan na sání u vnějšího filtru nemá zázračné účinky a spousta bordýlku jím projde. Samozřejmě je to lepší než nic. A výměna vody, měním klidně 3/4 vody, dávám studenou vodu ze studny a chlorovanou z řádu horkou a hlídám, aby byla zachována teplota 25 °C. Měnil jsem i půl vody přímo z řádu a bez problému. Odstátá voda je určitě nejlepší. Běžně měním třetinu týdně. Nechlorovaná voda bakterie nezabije.

Kankunen
15.6.2012 11:32

No, rozhodla jsem ze koupit s novou houbou i silnější čerpadlo alespon na těch 300 - 400 litrů. Určitě máš pravdu a jste tady všichni zkušenější než já. Jen jsem nechtěla psát osádku, když vidím jak tady vždycky plno lidí nadává, že tahle s tou být nesmí, je jich málo apod. Nedostatků jsem si vědoma a když začne být nějaký problém, tak ho vyřeším .. Zatím to ale nechám tak. Ten vnější filtr vyhodím asi do pryč a koupím jen vnitřní a silnější, který dám do pozadí .. Mám vzít čerpadlo na 200-400, nebo rovnou 400-600L ? Musím teda vzít i ten přípravek na odchlorování, protože přístup k studně nemám. S výměnou 3/4 vody problém nemám, jen jsem myslela, že by se to nemělo, že už je to moc.. Jinak děkuju ..

Adrasteia
15.6.2012 12:15

Vzal bych vykonostně něco takového ale s elektronickou regulací otáček což má většina značek těch dražších. Nemusíte ale já vždy radši volim osku u rotoru keramickou a Atman u většiny má osky železné. Udělal bych si rozdvojku na sání a používal bych 2 velké houby a bude to perfektní. http://www.sklorex-akvarium.cz/cerpadla/atman/detail-cerpadlo-hlava-atman-at-202/

Pavel 86
15.6.2012 12:59

Souhlas s č.32

Vlastimil Šebesta
15.6.2012 19:28

Vzala jsem čerpadlo Atman 400 - 600L( jak je v odkaze), na nic dražšího teď opravdu nemám. Vnější filtr po vyřešení problému dám pryč a nechám tam jen tenhle. Dvě houby tam opravdu nechci, protože bych tam ráda měla i nějaké místo pro rybičky :)

Adrasteia
15.6.2012 19:30

Jo a ještě něco.. Tady jste mi radily, že při nalití peroxidu mají jet filtry, ale ve Sklorexu mi řekli, že mám filtry na tu chvíli vytáhnout, že to zabije i ty správné bakterie .. Tak jak ?

Adrasteia
16.6.2012 8:19

Adrasteia Hymlhergot ženská zatrolená váhavá(-:,chcete se zbavit nálevníka,nebo si dopisovat?Budete se hold muset už jednou rozhodnout,jestli dáte na přispivatele tohoto webu nebo na p.Šmerdu ze Sklorexu!(známe se,je to fajn chlap,příště ho můžete pozdravovat a jeho syny taky). Bylo Vám tu řečeno,že na nálevníka celkem spolehlivě učinkuje peroxid,máte tu dávkování i postup.Berte nebo neberte(-: Pokud této metodě nedůvěřujete,měla jste si ve Sklorexu pujčit na víkend UV lampu(1000-1500Kč místo 45Kč za peroxid)a po ptákách.Pro Vás specielně potřetí,aplikace peroxidu v dané koncentraci a dávce nic a nikoho nezabije(tedy kromně nálevníka)!(-: Pokud ho tam nalejete,počkejte do pondělka,voda se pročistí(v případě,že se skutečně o nálevníka jednalo)a můžeme pokračovat v další diskusi na téma filtrace,souhlas?Uvádím toto téma záměrně po přečtení si Vašeho záměru v př.34.Na Vás ženská aby měl člověk nervy jak kotevní lana(-: (-: (-: Doufám,že jste si styl psaní dnešního příspěvku z mé strany nevysvětlila ve zlém,není tomu tak!Naopak(-:

Vlastimil Šebesta
16.6.2012 9:22

Já jsem zakalení u nádrže nikdy neřešil peroxidem, prostě to byl pro mě signál, že je něco blbě, vyměnil jsem 80% vody a přemýšlel jsem, kde a jak vylepšit filtraci...

Ondra_nepřihlášen
16.6.2012 9:34

Pro Ondra V podstatě s Vámi souhlasím,dodávám ovšem, že zákal a zákal je rozdíl,vše jsem tazatelce měl snahu popsat v př.5.Máte pravdu v tom,že alfou a omegou bezproblémového chovu akvarijních ryb obecně(nejen tlamovců z Tanganiky a Malawi)je kvalitní,fungující filtrace,od které se vše ostatní odvíjí. Zdravím Vás(-:

Vlastimil Šebesta
16.6.2012 10:23

I já s Vámi vpodstatě souhlasím, jen bych opravdu nechal nádrž bez zásahu, pokud je v něm jakékoliv zakalení (málevník nebo bakterie), tak to znamená, že není nastartovaná rovnováha a není vhodné do tohoto stavu příliš zasahovat a jen zabezpečit aby se nic rybám nestalo (vyměnit větzší část vody). Rozhodně zvětšit proudění v nádrži a vzduchovat. Další možností je vysazení potěru například od Colisa lalia, ten nálevníka važere :-D To byl samozřejmě vtip.

Ondra_nepřihlášen
16.6.2012 10:53

Ve Sklorexu radí že kdo ošetří kameny od řas savem tak že 14 dní nesmí do akvaria zpět, jen aby prodali za 300 tabletky a přitom to dělaji akvaristi jinak bez čekání a taky jim to funguje. Na rady chodte za majitelem na Táborskou a spravit si oko do Sklorexu. Sklorex vám umí poradit odborně jen 2 lidi a to majitel a jeho táta co nádrže i lepí, nikdo jiný.

Pavel 86
16.6.2012 14:16

Kliid :D Já za to nemůžu, že mi každý říká něco jiného :) Jak mám asi vědět, kdo mluví pravdu a kdo ne ? :D Lampa nestála 1500 ale 150 na víkend, což mi nepřijde moc. Už jsem však měla koupený peroxid a ty ostatní blbiny. Jak víte s kým jsem mluvila ? Lidí je tam plno :) Většinu teda nemusím, přijdou mi strašně namyšlení .. :D Ale tento byl milý a šlo vidět, že nechce prodat to nejdražší, co tam mají, ale opravdu jen poradit .. :) Na Táborskou jezdím taky, majitel je ten pán středního věku ? Jestli ano, tak toho bych se teda ptala jako posledního :D Ale to je jedno :) Včera se aplikoval peroxid a dal se zajíždět nový filtr (původní tam zůstal). Mám stále zhaslé, jen semtam kouknu jak to vypadá a zdá se mi, že se to lepší .. Ještě mi ve Sklorexu tvrdili, že voda z kohoutku nevadí, že tím napouští komplet všechny akvárka, co tam mají .. Zvláštní .. jinak ještě jednou děkuju za rady :) Věřím vám, jen se pro jistotu, když mám možnost, ptám co nejvíce lidí ..

Adrasteia
16.6.2012 14:35

Já na sklorex nedám dopustit, kvalita všeho je dobrá, akvária mají špičková. Jasně Pavle86, ber to tak, že kdybys tam pracoval ty a na stejné doazy bys odpovídal potisící, tak bys někdy asi nebyl zadvakrát zdílnej, když bys měl odsloužit dalších 10 zákazníků. Někdy tam mají fakt dost velkej šrumec.

Ondra_nepřihlášen
16.6.2012 21:57

Já na ně taky nedám dopustit i když jsou nejdražší a musí se živit prodejem a ne radama :-), jen toto řekli bráchovi o tom savu a taky se tady píše že to dělají někteří i jinak. Reakce na to ,kdo má teda pravdu jestli VŠ nebo vždy obchodník. A specilně rady co a jak vždy jsem konzultoval na Táborské a treba dotaz na RO mě krom rady i ukázal zapojenou co sám požívá atd. Ve Sklorexu samozřejmě plno lidí, pan Šmarda nebyl a ostatní 3 neměli ani tušení kolik vody standartně může která udělat, a téma rostliny už vůbec.. Táborská vždy poradil, ryby stejná uroven, zkušeností plno. Tady v tom oranžovým zařizuje malé moře. http://www.aqualife.cz/index.php?modul=galerie&akce=vsechny

Pavel 86
16.6.2012 23:35

Pro Pavel 86:Ten odkaz to je takové ideální akvárečko:>)350x70x80 cm. Objem - 1960 litrů,taky jednou bude :>),ale nechal bych lepit rovnou na místě,protože to umístění na místo,to muselo být šílený(760kg).Na prachy to bude asi taky pěkná raketa,ale je to paráda.Musí to být pohled.

komla
17.6.2012 14:03

to Pavel: ten co to lepi,je i majitel:-)pak dva synci,jejich mama a personal.Obchod super,rady taky,ale pro nas jsou moc vseobecne a jsme uz asi jinde.Na Taborske Chlup je hnup jak Brno, vlastni zkusenost.Ale kazdy to muze videt jinak :-)

Miky1979
17.6.2012 15:44

Já myslel seniora v pokročilém věku ale už jem nebyl 2,5roku nikde natož v akvaristice tak ani nevím jestli se tam ještě oběvuje , někdy i dělal udržbu akvárek , jinak maličkosti třeba k hnojivům byli lepší z Táborské , Sklorex hned doporučil Seru co je fakt dobry ale i nejdražší a po dvou měsících druhým nákupu se mě mladej zeptal jestli to za něco stojí když je to tak drahý :-))). Jinak je to jedno, já si to dnes míchám sám a chválím věci od Rataje.

Pavel 86
17.6.2012 17:02

Toto je krásná věta - ale pro nas jsou moc vseobecne a jsme uz asi jinde - :-))) Kde jinde? S nádrží kde je potřeba vědět jen že musím měnit víc vody a čím krmit a tím celej zázrak končí ?

Pavel 86
17.6.2012 21:55

Pavle,myslel jsem ohledne tlamovcu africkych, a zdejsich castych prispivatelu.Jinak jsou to profici a kazdemu fundovane do zacatku dobre poradi,navic jsou to mi kamaradi,ale myslim to nezaujate. Nejlepsi vedomosti jsou vlastni zkusenosti,dulezite je,aby to zbytecne nestalo zivot ryb.Moje zkusenost, v komercnich akvaristikach komercni rady,jak rikas,min pisku, vic menit vodu,dobre filtrovat a kvalitni stridmy zradlo a bude to fungovat.Zapomel jsem na skladbu ryb.Jinak se mi ted asi trikrat po vymene u trophiku taky udelal nalevnik,vzdy zlikvidoval za 2 dny UV lampou,ridal jsem kostku s hlavou a zatim dobry,asi slabej Eheim Prof 3 2073,mel jsem koupit tehdy do 325 l 2075,ale zrovna ve sklorexu me doporucili tento,to je presne ono,a vedeli ze budou tlamky a ne rostlinne akvarko.

Miky1979
17.6.2012 22:07

Jj, dobrý, Adrastea to už vyladí. Informací je až dost. Měj se.

Pavel 86
18.6.2012 0:48

Můj názor je,že chov TLAMOVCŮ opravdu není nic složitého,je to jen o vhodném výběru ryb.To ostatní jsou zákonitosti(pravidla,které se musí dodržovat). 1)Základem všeho je kvalitní filtrace a tady se šetřit,nebo to podcenit,fakt nemůže,pak se to negativně musí pochopitelně projevit. 2)Rozměrově vhodná nádrž pro chovaný druh+vhodný interiér akva. 3)Vhodné krmivo pro zvolený druh ryb a přiměřenost krmení. 4)Výměna dostatečného počtu litrů vody za čerstvou(odchlorovaná zbavená stlačených plynů a to 1 x týdně a to pokaždé). Většina problémů ryb je vina chovatele,který nedodrží některou ze zásad.

komla
18.6.2012 9:54

Kolmo, to co jsi zde vyjmenoval platí u věech ryb běžně chovaných v nádržích. Je to prostě o tom, nebýt lempl a nezanedbávat péči. Dobří a úspěšní chovatelé nedělají nic víc a nic míň :-)

Ondra_nepřihlášen
18.6.2012 14:23

Ondro,jasně,já tím chtěl spíš říct,že TLAMOVCI nejsou složití na chov.Při dodržení(nebýt lempl :>))jde jen o výměnu vody 1 x týdně + odkalení a utření skla :>).Naprosto nenáročný koníček na práci. Jsou ryby(i časově)mnohem složitější na chov i na údržbu.

komla
2.11.2012 9:58

Dobrý den, tak si tu pročítám toto téma a nestačím se divit. Původně jsem to tu chtěla hodit za hlavu, navíc reaguji s velkým zpožděním, a tak nevím jestli můj příspěvek padne na úrodnou půdu, ale nakonec mi to přece jen nedá. Akvaristikou se zabývám od dětství, nejdříve jako samouk, později jsem absolvovala i rekvalifikaci a nakonec se akvaristika stala mým zaměstnáním. Živím se jí už více než deset let a z toho už bez mála pět let ve Sklorexu. Neznám a nevím určitě spoustu věcí, ale doufám, že moje znalosti jsou alespoň natolik dostačující, abych se dokázala o ryby postarat a nevykládala lidem nějaké základní bludy a nesmysly. Vážně nevím kam na ty rady chodíte, ale asi ne k nám. Velmi by mě zajímalo, kde jste například dostali info s tím savem. Savo na čištění kamenů lidem vřele doporučuji, stačí je potom jen důkladně opláchnout. Firma nepotřebuje vydělávat za každou cenu, tablety proti řasám za 300,- jsme nikdy neměli a ryby a spokojení zákazníci byli u nás vždy na místě prvním. Pokud chce někdo koupit nějakou hloupost, tak mu to rozmlouvám, jinak by mě moje práce nebavila. Nechci nikoho urazit, ale prosím jen, až zas budete někoho citovat tak si tak nevymýšlejte, díky ;-)

Petra 222
2.11.2012 11:58

Petra222: gratuluji k vyberu zamestnavatele, kdybych nekdy pracoval v akvaristice tak rozhodne ve Sklorexu. Lepsi obchod jsem nevidel nejen v Brne a v CR ale ani v zahranici

roman pavel
2.11.2012 20:05

Me se osvedcilo tohle.Kdyz jsem nekolikrat chytil nalevnika,tak jsem to poznal podle toho,ze kdyz das do vody bublinkovac a das ho naplno,tak se musi bublinky stracet.Jak zustavaji na hladine a dela se z nich kopa,tak je tam nalevnik.Jinak se bublinky musi hned ztratit.

Milhausman
3.11.2012 8:38

k 55 Odborník se diví, laik žasne. Potvrdil Vám Vaši doměnku mikroskop? HD HD

hynek dařbujan
3.11.2012 8:42

Milhausman : proč sis to nenechal na Duben? :))

mattes
3.11.2012 13:38

Ja jen pisu,jak jsem to mel ja.Kdyz jsem ho tam mel,tak bylo akvo bile a tvorily se hromady bublinek.Tak jsem zatáhl akvo a nekrmil a za tyden bylo vse o.k

Milhausman
3.11.2012 14:22

Milhausmann: :)) zaujimave zistenie, vlastne si vymyslel detekciu nalevnika :-O A nebola to nahodou ina pricina? Napriklad nedostatocne cerena hladina? Bolo akva otvorene alebo zakryte? Nie je v miestnosti, kde sa do ovzdusia dostavaju napr. splodiny varenia?

canart
3.11.2012 19:21

To, že je voda v akváriu bílá přeci vůbec neznamená, že je v ní nálevník. HD

Hynek Dařbujan
3.11.2012 19:47

To jsem nerekl.Rekl jsem ,ze kdyz jsem tam dal vzduchovaci kaminek,tak se mi udelal cely vrch akvaria plny bublinek.Vim,ze konkretne Vam tohle nemusim vysvetlovat,ale nerikejte mi,ze to tak neni.Delala se mi pena az po vrchi skla.

Milhausman
4.11.2012 9:31

Nikdo vám netvrdí, že se vám nemohla dělat pěna na hladině. Podivné je pouze to , že by to mělo být podle Vás způsobeno invazí nálevníka. Nálevníka jsem zažil v akváriu několikrát, ale pěnu na hladině nikdy. Spíše bych předpokládal, že jste měl vodu hodně znečištěnou s bílým zákalem bakteriálního původu. HD

hynek dařbujan
6.11.2012 7:53

Nebo jakpíše canart se hladina špiní nějakými výpary z vaření. Mastný povlak dělá i plynový sporák, prach na hladině, nekvalitní krmivo a nebo je dokonce v nádrži něco co uvolňuje nějakou látku, která takhle ve vodě reaguje např.. nevhodný plast, lepidlo atd. Samozřejmě invaze nálevníka v nádrži nemá spojitost s vytvářením bublin na hladině. Zkušenosti tohoto typu, jsou opravdu perly k nezaplacení. Některým lidem se divim, že si radělji jen nečtou. Přesně takhle vznikají potom rady typu: Tvoří se ti na hladině bubliny,?, tak je to nálevník. Jak to víš? Četl jsem to na jedněch akvaristickejch stránkách. :-(

hr

VLOŽIT ODPOVĚĎ