Tlamovci mi velice zásadním způsobem ničí rostliny.

Mám pouze 3 velice odolné druhy rostlin (různé anubiase). Tlamovci nejdříve začali ožírat pouze mladé lístky, nyní devastují naprosto vše. Zkoušel jsem i změnu stravy orientovanou více na rostlinou, ale ani to nepomohlo. Přemýšlel jsem, že bych si udělal takovou nádrž něco jako sanatorium, pro poničené rostliny, jako že bych nakoupil všechno dvakrát a různě to přesazoval a tak, nebo znáte někdo něco lepšího a měně složitého ? Děkuji.

Shakalik

9.10.2006 22:44

...no nediv se v jezerech těch rostlin moc nenajdeš....v místech kde žijí mbuny nenajdeš žádné....takže pokud rostliny chceš v akvárku budeš asi bojovat pořád.Já takhle bojoval s Brazilkama...výsledek?V akvárku jsou ryby,kořeny.Je to podobný problém jako s Mbunama.Taky v jejich přirozeném biotopu rostliny nejsou. Já sice v akvárku s mbunama pár rostlin mám(Cryptocoryna,anubiasy),ale taky je občas uždibnou.Cryptocoryna stačí v pohodě dorůstat a anubiasy spíše přežívají.

wladys
10.10.2006 7:31

Příroda se prostě brání. Pokustony trestá tím, že mu ryby ty kytky sežerou, nebo že se kytky prouděním vody silně zařasí. Shakalik, nebuď smutnej, ty akvárka s mbunas na fotách, který vídáš, jsou čerstvě osázená. Postupem času vychcípaj všechny kytky u mbun. A tak to má být.

kur
10.10.2006 16:13

Inu s kurem nesouhlasím , vyděl jsem na fotce z Malawi rostlinky , oni ti je budou pozitak , protože je to pro ně nejprirozenejší strava , ale když jim tam budeš dávat salát , tak si myslím že půjdou po něm protože se lépe trhá.

Chmila
11.10.2006 7:34

Chmílo, Malawi je plné rostlin, ale v místech, kde žijí mbuny, se rostliny nevyskytují. Studuj, makej na tom, říkám ti to pořád

kur
11.10.2006 16:05

kure chyba, nepapouškuj mi tady učebnici . To máš jako rybaření kdo rybaří určite ví že se vyplací zkoušet různé návnady a pak se dostaví ůspěch a to samé platí u akvaristiky, vis, ty tu defakto radís, aby tam dal umelé nebo žádné rostlinky ale neporadíš mu, protože on je tam chce mít chápeš co tim chci říct?

Chmila
11.10.2006 16:15

Mně by se v zoo ve výběhu u lvů taky líbila antilopa. Ale vysvětli to těm lvům, že jo ne co? Kdo chce dělat bejkárny, tak ať je dělá, jen jedno si pamatuj, dřív nebo pozdějc u mbun kytky zařvou. Neštuduj, že má někdo fotky malawi se super kytkama. To je komerční klam. Buď je zničí ryby, nebo řasa ze silnýho proudění vody. Když si nechceš dát říct, tak si stoupni do řady mezi trouby a udělej to stejně blbě jako oni, ať má dušička pokoj a máš to. Mně to nevadí.

kur
11.10.2006 18:34

Mam taky anubiase a mam je v pořádku!Žádna ryba mi je ne ožíra!!!!

noe
11.10.2006 18:49

kure co to jako ma byt za hovadiny ??? ty akvárka s mbunas na fotách, který vídáš, jsou čerstvě osázená Cim dal tim vic me utvrzujes v tom, ze zadne akvarko nemas a ani jsi nikdy nemel...

Tom
11.10.2006 19:47

mám v akva s 50 mbunama i asiaticu a taky to de. viz. foto

Rocky
11.10.2006 19:50

to shakalik: poškozené rostlinky bych nepředělával, pokud mají dobrý kořeny, tak vydrží fakt hodně.

Rocky
11.10.2006 20:09

Kdo je tady trouba??? Hádejte...

pik
12.10.2006 7:22

Rocky, ještě egyptský hieroglify a už je to všecko. To pozadí je katastrofa. Vyfoť teda ty kytky zblízka, abych se pokochal, že na nich není řasa. To už neuděláš, že?

kur
12.10.2006 7:29

Malawi ryby nutně neožírají anubiasy. Kvůli proudění vody se na anubiasech dělá řasa. Jestli máš nízký proudění, budeš mít nevhodnou vodu pro mbuny. Z tohodle vlaku nevystoupíš. Kytky v podmínkách, který jsou vhodný pro mbuny, nevydrží. Pochlub se kytičkářům s rostlinami ze správnýho malawi. Vysmějou se ti. Jestli ti kytky nesežerou ryby, zničí je řasa. A ti, co mají akvarium s mbunami půl roku, ať zatím zalezou do díry a čekaj.

kur
12.10.2006 12:37

musím souhlasit. kytky s tlamovcema opravdu dlouhodobě nejde udržet, aniž by nebyly zařasené. Jediná věc proč to s anubiasy pořád zkouším je ta, že mi je líto je vyhodit

frodo034
12.10.2006 18:43

Možná je kur se svýma názorama krutej,ale i tady má pravdu.Já už se chystám Anubiasy dát do 110 litrového společného akva.Začíná je požírat řasa.Ale i když se mu to nebude teď líbit,nedokážu si to akvarium bez rostlin představit.Tak stále váhám.

memeo
13.10.2006 18:33

kurniku prestan uz tady tem lidem lhat.Nikdy jsi rostliny v akvarku nemel,tak co tady placas chytrolinosti nekde vyctene.Za prve vysoky prutok a tim kvalitu vody lze udrzet i bez silneho proudeni.Tlamovci proudeni vubec nepotrebujou,spise naopak,jsou to jezerni ryby,ne ricni.Pokud ma nekdo prebytek ras v akvarku,tak je chyba v jeho obsluze.Zelenou rasu ryby absolutne spasou,pro jistotu lze pouzit prisavku thajskou,to je dokonaly vysavac.Pokud ma nekdo steticku,ma v akvarku neco spatne.Nejspis vodu.Ja mam v nekolika akvarkach rostliny ( cryptocoryne,echinodorus) a jsou tam jiz nekolik let a vesele je rozdavam jak se mnozi.Jinak co to tady meles o konfrontaci s kytickarema???Precti si dotaz,Shakalik nechce mit holandske akva.Prikladam ti bleskove foto meho 30 cm vysokeho trsu Echinodoru at muzes zkoumat ty svoje rasy.Takze rychle zalez do diry ty a nekecej blbe o necem o cem nic nevis.

Tom
13.10.2006 18:37

Jeste rychlovka cele kytky. Je ze stran ocesana,protoze se ryby pod ni rady trou a bocni listy skubou.Kytce to nevadi,v pohode rychle dorusta.

Tom
14.10.2006 13:00

...s rostlinama to samozřejmě jde...,ale prostě se musí najít takové,které nájezdy ryb přežijí....já toho vyzkoušel hodně....vydržely cryptocoryny a anubiasy. K té tvé fotce...není sice moc detailní,ale mě to spíše příjde jako cryptocoryna než echinodor.

wladys
14.10.2006 13:02

...Cryptocoryne pontederiifolia....abych byl přesný.

wladys
14.10.2006 13:47

V to se nebudu hadat, kytky nejsou moc muj obor, ale kupoval jsem je nekde na burze jako Echinodory (coz samozrejme neni smerodatne). Rostou perfektne, tak druh nejak neresim.Zkusim ti poslat lepsi fotku, kdyz uz jsme to nacli, tak at vim co to presne je.

Tom
14.10.2006 15:20

Klidně ji dej sem...třeba se najde i někdo jiný z názorem...víc hlav víc ví...;)

wladys
16.10.2006 7:22

Tom, tvoje bleskový foto - díky, to je přesně ten důkaz. Takto nemají vypadat rostliny v akváriu. Jsou to oškubaní děraví mrzáci, takže díky, ani bych nečekal, že zrovna Jebák dodá důkaz pro mé tvrzení. Ty kluku ušatá, zamakej na tom, je to slabota slabotička.

kur
16.10.2006 10:43

Tady už nejde jinak a musím se do toho vložit. Promiň Tome, ale to co jsi vyfotil je typická ukázka živořící rostliny (nekroza listů, uhnívající oškubané listy). Kur to sice říká svým typickým způsobem, ale v podstatě má pravdu. Rostlinky s afrikou budou vždycky trpět. Nelze udělat optimální podmínky pro tlamovce a zároveň pro rostlinky. Problém není ani tak v tom, že tlamovci rostliny ničí, ale především v tom, že 99% všech rostlinek a to včetně cryptocoryn a anubiasů vyžadují netrální nebo slabě kyselé pH. Tlamovci naopak mezi 7,5 - 9. Při takto alkalickém ph většina rostlinek buďto zastavuje růst nebo sice roste, ale zároveň u nich dochází vlivem porušené látkové výměny k postupnému chřadnutí. Listy se kroutí, křehnou a v takovém stavu jsou výtanou mňamkou pro ryby. Já samozřejmě nikoho nenutím k tomu, aby do akva s tlamovci nedával rostlinky, když se mu to líbí. Ale prosil byl, aby jste tady lidem neblbli hlavu. Rostlinky s tlamovcema dlohodobě udržet nejdou, alespoň ne ve stavu, jaký většina lidí očekává. Mimochodem důvodem proč v Afrických jezerech nerostou vyšší rostliny je především vysoké pH, které naopak vzhovuje nárostům řas a sinic.

triturus
16.10.2006 17:21

kure ty se do toho nestrkej kdyz nemas ani akvarko,natoz rostliny v nem.A na to ze nevis s kym mluvis jsi excelentne sprosty.Opet jsi me ujistil,ze ti neni vic jak 14,protoze nadavek vyuzivaji na netu jen deti,jsou totiz anonymni,nelze zjistit kdo jsou a kolik jim je.Triturus:z te fotky to tak asi opravdu vypada,ale rostliny jsou pevne,maji tuhe pletivo,ryby je nezerou jen trhaji,protoze jim prekazeji.Snad jen ty prisavky thajske jsou schopny je prebrousit skrz.Zluta barva je zpusobena svetlem,pouzivam zarivky day light (nazloutle,ne bile).Kytky jsou normalne zelene.Fotky nejsou nijak upravovane,slo mi o dukaz,ze na kytkach nejsou rasy.V zadnem pripade netrpi nebo nechradnou,koupil jsem pred asi 4-5 lety 3ks asi 20 cm vysoke.Od te doby jsem s nima zatravnil 1x500 l a 2x300 l akva.Nekolik desitek rostlinek jsem rozdal.PH nad 7 jim prave jde k duhu,protoze kdo je dal do normalniho spol.akva (s PH pod 7)tak rikal ze nerostou.Bezne affinis u mne taky jen prezivaji.

Tom
16.10.2006 17:30

Ale ale, tak panáček nám kope, byla uražena jeho ješitnost. Tak podívej, chlapče: ty rostlinky jsou tragické a můžeš nám to vysvětlovat, jak chceš. Tady se považuješ za toho, kdo vše zná a ví. Těžko snášíš konkurenci. Vlastně nesnášíš. Raději ty fotky vymaž, na nich je prostě důkaz, jaké jsi nemehlo. To se prostě stává. Koukej na ostatní, snaží se makat a zdokonalit. Ty, který to potřebuje ze všech nejvíc, tak ty se tu cítíš králem. Nejsi. Já vím, že jsi byl rudý až za trenkama, když jsi četl příspěvek od trituruse. Už to nezachráníš. Ti, kterým tu chceš radit, se ti jen škodolibě smějí. Jebáku, zamakej na sobě, je to odvar, čajíček, slabotka.

kur
16.10.2006 17:44

Posilam fotku z akva s Neolaprologusama,kde ty kytky nikdo neskube.Jsou to mlade asi 20 cm vysoke vyhony.Tady je prave videt,ze PH nad 7 a tvrda voda jim nevadi.Mam tam morsky pisek ze Spanelska s mnozstvim rozpadajicich se musli.Tu fotky jsem tady nedal proto,abych ukazal ze mam holandske akva s tlamovcema,ale ze rostliny s tlamovcema byt dohromady muzou.Je to jedna z nejoblibenejsich schovavacek nosicich samic a naprosto nezanedbatelna (a vyzkousena) je jejich biologicka funkce,takze na nejaky oskubnuty list nehledim.Navic kdyz ho oskubnou,tak ho vetsinou urvou cely,tydne vychytam plnou sitku listu.Kytka ale mohutne obrazi znovu,takze ubytek listu nejde vubec poznat.Jinak jsem uz nakoupil vice druhu rostlin se stridavym uspechem,tyhle jsou ale nezmari.Nechci do tebe triturusi rypat,ale nemyslis si snad taky tu hovadinu jako pubertak kura,ze fotky akva s rostlinama a s tlamovcema na netu jsou cerstve osazene a vyfocene?!?!?To by ti tady totiz mohlo vyvratit vic lidi nez ja,ze to dohromady jde,kdyz se chce,akorat ze ted nepisou nebot se asi nechcou nechat urazet od kury...

Tom
16.10.2006 18:38

No víš Tome, asi jsem podobný pako jako kur, a teď se ho nijak nezastávám, mě se jeho silně konfrontační styl taky příliš nelíbí (nadruhou stranu ale chápu, že může být z velké části zde prezentovaných dotazů pěkně zpruzenej), ale já taky nevěřím, že prezentovaná akvária s afrikou a sytě zelenými rostlinkami nejsou do jisté míry podvrhy. Ať už jde třeba o úpravy fotografií v PC atd. Všiml jsi si, že u velké většiny takto prezentovaných nádrží chybí detailní pohled na rostlinky, vždy je to celkový pohled na akva. A když tam náhodou někdo, třeba jako ty, takový detail dá, tak většinou ukáže, že to není žádná sláva. Víš Tome, ona ta kytka na tý poslední fotce taky není nic moc, prostě si spokojenou rostlinku představuju jinak. Ale na druhou stranu opakuji, že nikoho od rostlin v akva s tlamovcema neodrazuju. Abych byl upřímný, tak taky v několika akváriích s potěrem rostlinky mám, zasazené v květináčích. Rostou, ale stojí to zaprd. Za 15 let co dělám akvaristiku jsem zkoušel s tlamovcema kde co a výsledek byl vždycky bída. Pokud tobě, když myslíš, rostliny v akvariích s afrikou rostou dobře, tak jsi šťastný člověk a buď rád, ale jak říkám jsi zatím první o kom vím!

triturus
16.10.2006 20:28

Tome bohužel i já musím konstatovat,že mají pravdu.Mé Anubiasy taky moc krásně nevypadají.Z malawi půjdou do společenské 110.Jinak by bylo za chvíli po nic úplně.

memeo
16.10.2006 20:42

No triturusi ja mam tlamovce s malyma prestavkama kvuli stehovani od roku 1991 a nikdy jsem s nima rostliny nemel.Zkusil jsem to pred temi 5 lety,protoze se uz manzelce kamenite akva nelibily.Takze zacalo experimentovani ktera kytka vydrzi.Z jednoho puvodniho zruseneho akva s amazonkou jsem pouzil hromadu c.affinis a dodnes jeste prezivaji,ale spise v pozadi,nechavam je jako ukryt pro slabsi ryby a samice.Z krasnych 20 cm velkych rostlin se stal asi 7 cm prizemni travnik.To co jsem tady dal ted,je natolik zivotaschopne,ze to prosperuje i s mbunama.Nevim co se ti na tech mladych rostlinach nelibi,o neco starsi uz bohate odnozuji a jsou syte zelene.Skoda,ze nemam osvetleni vhodne na foceni.Opakuju:netvrdim,ze s tlamovcema bude mit nekdo holandske akva,ale pri trose snahy a toleranci ke skubani ryb,lze rostliny s nima mit.O tom se tady celou dobu snad bavime,jestli to jde nebo ne.Koneckoncu i Libor Neuzil alias Tropheus ma ve sve pestirne skoro v kazdem akva trs kryptokoryn.Uspesne mu rostou a mely by prece chcipat.A nechcipaji,stejne jako mne.

Tom
16.10.2006 20:54

V cem maji pravdu? Ze ani tobe anubiasy nerostou ? A kolik jinych druhu jsi vyzkousel ?Ja rostliny proste chtel ,tak jsem zkousel ktere vydrzi,chodil jsem po burzach,az jsem nasel.Taky jsem mohl po prvnim neuspechu rict,ze to nejde, bylo by to asi jednodussi...

Tom
16.10.2006 21:07

Ty jsi Tome podrážděný, viz. odpověď memeovi, tak toho raději nechme. Já ti samozřejmě rozumím, co tím chceš říct. Jak už jsem napsal, experimentoval jsem obdobně jako ty a na rozdíl od tebe jsem žádné vhodné rostliny nenašel a když mi někdo tvrdil, že má s tlamovci rostliny, tak se posléze ukázalo, že je sice má, ale ony živoří. ale jak jsem řek nechme toho, ty máš své zkušenosti, já také, oba jsme je tady prezentovali a každý ať si udělá názor sám.

triturus
17.10.2006 16:20

Odpoved memeovi nemela vyznit podrazdene,spise udivene.Sam o sobe rika ze je zacatecnik,tak pocitam ze jako prvni rostliny koupil za drahe penize anubiase a ty mu exly a ted uz dela kategoricke zavery,ze rostliny s tlamovci pestovat nelze.Me to trvalo asi 1,5 roku nez jsem nasel ty prave,ktere vydrzely.Vyzkousel jsem nekolik mozna i desitek druhu.Pises ze vsechny rostliny potrebuji PH kysele nebo neutralni,ja teda na netu nasel skoro u vsech Echinodoru 6,5-7,5 a u tretiny kryptokoryn 5,5-7,2.A u mbun neni treba PH hnat pres 7,5 jako u tanganiky.Takze chyba nebude v PH,ze rostliny nerostou.Jinak ucel tech fotek co jsem vyse dal,byl ten,ze tady nekdo psal,ze rostliny bud sezerou ryby nebo zarasi.Ryby je sice skubou ale nezerou a rasu v akva skoro neznam.A tady se porad resi jejich vzhled.Z 1,5 m je to jeden zeleny trs a kdo se diva bliz,obdivuje ryby,na rostliny se jeste nikdo nikdy ani nezeptal,jo leda jakto,ze se tak rozrustaji pri tak velkych rybach...Souhlas,nechame toho,receno bylo dost,z me strany hlavne proto,ze ze zacatku zaznivaly nazory,ze to NEJDE.Tak jsem chtel Shakalika povzbudit,ze to jde,jen musi experimentovat a zkusit to s jinyma rostlinama nez z pomalu rostoucima anubiasema.

Tom
17.10.2006 18:11

Tome,já to nijak podrážděně neberu,neboj.Jen mám narozdíl od tebe docela problém,že mi vyraší nový lístek,ale do měsíce je porostlí řasou,proto ta rostlina docela živoří.Jinak bych je tam nechal.Až se třeba vzpamatujou vve společenském,tak je tam klidně zkusím vrátit.

memeo
18.10.2006 23:26

Já taky těch rostlin s tlamovci vyzkoušel hodně...a nejvíce se osvědčila C.aponogetifolia(usteriana) snese až PH8...v mém akvárku roste neživoří,krásně odnožuje...při poslední přestavbě akvária(instalace pozadí) jsem musel z akvárka asi 10rostlinek s listy 40-50cm dlouhými vyndat...jelikož mi zabírali už hodně místa.....takže s rostlinama to jde,jen se musí najít ty správné. Na ustavičné Kurovy urážky a jeho povyšování už nemíním reagovat....a jen se směju,když čtu,že píše o Tomovi,že on má vždy pravdu...přitom je to on,kdo se tady snaží nad všechny povyšovat........

wladys
18.10.2006 23:33

...a ještě jeden odkaz http://www.akvarista.cz/web/nana/detail/?id=117 tohle je taky akvárko s tlamovci kde se rostlinám výrazně nedaří?? Já bych teda neřekl.....

wladys
20.10.2006 12:50

Ty ryby, se asi maj jako prasátka v žitě :)

Chmila
20.10.2006 13:33

Vše je věc vkusu, na tohlentononc akvárium musím napsat, že opravdu no comment, pro mně je to .............

kur
20.10.2006 14:38

jediné co na tomto akva zvidím je ta litráž.jinak tlamovci v holandsku............to asi né.

petr1
20.10.2006 18:26

Mám kytky v akva z Tanganicou a je to v pohodě ty kytky tam mám už 3 roky a sou bez problémů. Ale každý ať dělá jak sám uzná za vhodné a připadnemu to nejlepší.

zdenda
20.10.2006 19:28

opet tady nekdo nepochopil o cem je rec : takze pro ty pomalejsi - bavime se o tom ,jestli rostliny muzou rust v malawi akva nebo ne.Jako dukaz,ze muzou,byl wladysuv odkaz...nikoho tady nezajima jestli se to nekomu libi nebo ne...

Tom
20.10.2006 20:10

...je to přesně tak jak píše TOM..lidi přečtěte nejdříve vše...a potom pište...odkaz jsem dal hlavně pro kuře,protože on ještě neviděl zarostlé akvárko s tlamovci....a já mu to prostě nechtěl upírat.... :oD

wladys

VLOŽIT ODPOVĚĎ