Malawi 360 litrů

Ahoj, tak ja jdu taky se "svou kuzi na trh". Mame letos 6. vyroci od porizeni prvnich africkych tlamovcu a zalozeni naseho prvniho Malawi a mam zrovna nejake cerstve fotky ;-) ... Muzete se mrknout i na video tohoto AQ na YouTube. Kvalita obrazu je podprumerna, ale uz se "pracuje" na porizeni noveho fotaku, tak snad budou i videa lepsi. http://www.youtube.com/watch?v=U2saihRC01Y

A+I

Malawi 360 litrů
21.6.2010 12:23

To ode dna nahoru (zarizeni akva) je moje dilo a ode dna dolu (skrinka) je dilo manzelovo a castecne moje - manzel ji vyrobil a ja jsem to morila a lakovala. Je to cele z preklizky a tu jsme rezali na pilach spolu. Pisu na pilach, protoze jsme potrebovali 3 ruzne pily - kvuli tomu oblouku.
Malawi 360 litrů

A+I
21.6.2010 12:24

AQ je rohove - ctvrtvalec, 135 x 62 cm (nejdelsi strana x vyska). Sklo 10 mm, dno je ze skla tvrzeneho.
Malawi 360 litrů

A+I
21.6.2010 12:25

Stavajici osadka: 8 ks Labidochromis caeruleus 4 ks Iodotropheus sprengerae 1 ks Pseudotropheus saulosi - samec 2 ks Pseudotropheus acei 21 ks Melanochromis joanjohnsonae (exasperatus) nas vlastni odchov - 18 samcu, 3 samicky plus nekolik prcku. 8 ks Aulonocara Stuartgranti Maleri German Red nas vlastni odchov - 2 samci, 6 samicek 1 Prisavka thajska zlata, ktera je tam od zacatku Piskorky
Malawi 360 litrů

A+I
21.6.2010 12:29

Pro predstavu ;-)
Malawi 360 litrů

A+I
21.6.2010 12:32

Tohle je nase uroda.
Malawi 360 litrů

A+I
21.6.2010 12:35

Iodotropheus sprengerae delaji nadherny kontrast ostatnim mbunam.
Malawi 360 litrů

A+I
21.6.2010 13:19

Zdravím Alčo,mě se to líbí,je to barevně i stylově hezky vyvážené,ty bílé valounky tomu dodaly trochu šmrnc.Podle zbytků stavu osádky především 4 ks Iodotropheus sprengerae,1 ks,Pseudotropheus saulosi,2 ks Pseudotropheus acei vidím,že by si původně zasloužily o něco větší akva,ale i tak je to pěkné.První co mě napadlo při pohledu na obýváček bylo...kde máte televizi,ikdyž co s televizí,tam se stejně nic zajímavýho narozdíl od akva neděje.Docela by mě zajímal výhled z toho okna...podle detailů v obyváku je vidět,že máte kladný vztah k přírodě a k cestování...jěště by jste mohla přihodit tu svoji nej nádrž,at se pokocháme,šlo by to? ;-) .Pěkný den či snad dobrou noc...ted nevím... :-))

L.Čech
21.6.2010 15:13

Teda, teď nevím, co mám pochválit dřív, obývák, nebo akva :) Ale se asi víc hodí to akva. ;) Takže moc pěkné :) samec sprengeru paradni. ryby pro hodně lidí nic neříkající, ale pro mě je to srdcovka ;)

lubnek
22.6.2010 1:48

Pro L.Cech - ty oblazky uz porustaji rasou, davala jsem je tam asi pred mesicem - upravovala jsem skrysky pro prcky a taky je tam chci proto, ze zjemnuji celkovy vzhled, je to s nimi hezci nez bez nich. K tem poctum - kdysi tam byly plne pocty, jen Saulosi bylo 11, ale ten samec je asi nemel rad a stale je pronasledoval, zrejme byli z neho ve stresu a postupne uhynuli. Ted je tam samec sam a vypada stasnej. I tech Rusty(Sprengerae) a Acei tam bylo asi po 9 kusech, ale z nejakeho duvodu se objevili v akva strevni paraziti a postupne nekolik ryb uhynulo stylem, ze sice zraly, ale brisko se jim stale propadalo. Postihlo to jen Acei a Rusty. A protoze jsme meli doma nasi vlastni urodu Exasperatu a Aulonocar, bylo mne lito poslat je do sveta a tak jsme si je nechali pro sebe. Mam k nim kladny vztah :-) a jine pocty jsme uz nedoplnili. Exasperati jsou vzrustem mensi mbuny a tak se jich muze dat do akva vic ;-) . Hlavni je, ze jsou vsechny ryby v naprostem souladu. Jen dva samci Aulonocar tedy zrovna nepotrebuji jeden druheho. TV je v levem rohu od okna, co neni videt, ale ani nevim, kdy byla nposledy pustena :-) . Mame nekolik nej nadrzi, nektere jsou na videu na YouTube, odkaz je ve vlakne Best of Tropheus. Mame tam 24 videi, ale ne vsechny jsou s rybama. Taky ne vsechny nej akva jsou ale na videu. Ted sem nebudu davat fotky, chceme ta akva predelavat, tak az to bude hotovy, ale jak nas znam, tak to pekne potrva. :-)) . Az bude neco hotovo, tak je sem zase tedy predstavim ;-) . Lubnek - dik. Sprengerae jsou dost opomijene ryby a pritom dodavaji ostatnim mbunam v akvariich tak nadherny kontrast! My tam sice mame i cervene Aulonocary, ale cim dal vic poznavam, ze to je omyl michat je s mbunama. Ted uz bych to neudelala, myslim, ze s mbunama nejsou nijak stastny.

A+I
22.6.2010 8:10

Nádherné pokoukáníčko! Opravdu lepší než televize. To akva je zajímavě řešené...

Kozlik
22.6.2010 9:11

Mně se to taky moc líbí - je to podívaná. Kontrolované přerybnění v pořádku :-)) na můj vkus málo ryb od druhu, ale jinak design 1A. Zdravím.

miroslav kraut
22.6.2010 9:16

Zdravím Alenko,upřímě je mi líto co se Vašim rybkám přihodilo.Já na vlastní kůži jěště nic podobného nezažil a snad ani nezažiju,ale umím si představit ten příšerný pocit bezmoci,když všechna snaha zachránit rybky vychází v niveč a jedna po druhé postupně odchází.Zkouknul sem Vaše videa z netu přímo na plasmě a musím říct,že by si to zasloužilo alespon HD ready kvalitu,zvlášt když se Vám to v akva hemží kvalitním osazenstvem. Trošku mě překvapila Vaše postupně se měnící zkušenost se soužitím Alunocar s mbunas,já mám ty pocity přesně opačné,ale zřejmě jsou Vaše zkušenosti bohatší než ty moje.Můžete to trošku více rozvést,co Vás k tomuto závěru vede.Neberte to prosím ode mne jako nějaké hloupé rýpaní,opravdu mě to zajímá a byl bych rád pokud se podělíte o svoji zkušenost,díky a hezký den

L.Čech
22.6.2010 11:08

Álo, fotka Malawi v obýváku nemá chybu. Stěží bych v takové místnosti, koukal na něco jiného, než je AQ. :-)

brova
22.6.2010 14:01

Zdravím,opravdu krásné akvárium i obývák

petra
22.6.2010 17:26

dobry den je to opravdu hezke akva a mate moc hezkeho psa neni to nahodou Parsonrussel terier nebo hrubosrsty Jack russel terier

Nelčino akva
23.6.2010 3:52

Dekuji vam za pochvaly ;-) . Pro L.Cecha - ja vim, ze ta kvalita videi je strasna. Ale nahore pisu, ze bude novy fotak. Uz by byval davno byl, ale ja se porad nemuzu rozhodnout, jaky chci. Ale uz se to rozhodovani blizi do finale :-) . Peacocks mame v Malawi od uplneho zacatku a vse se zdalo byt bez problemu. Pred tim to vsak byl jiny druh nez ted, meli jsme Aulonocara jacobfreibergi Eureka Red a to byly uplne jine povahy nez tyto. Samec byl dokonce kapo celeho akvaria a dokazal postavit do late treba i samce Auratuse. Ja jsem mu rikala Kucerka - v mym detstvi jsme meli sousedku Kucerku a to teda bylo neco, to si ani nedovedete predstavit a ten Peacocks byl stejnej podes jako ona :-))) . Tyhle maleri German Red jsou vsak krehci bytosti. Kdyz byli mladsi, tak se nejak vic dokazali prostredi s mbunama prizpusobit. Ted mne pripadaji cim dal vic unhappy. Jejich prirozene chovani je senzorovani v pisku a hledani vselijakych korysku, cerviku a jinych dobrutek. Tyhle u dna vubec nevidim, jen postavaji u vrchu a ve stredu nadrze a skoro na nich citim, jako kdyby cekaly na nejake vysvobozeni. Mbuny kolem nich neustale litaji a podle mne to temto klidnym rybam nesvedci. Proste mne pripada, ze maji nejake smutne obliceje, dokonce se uz i prestaly trit. Navic davame do tohoto akva stravu jen pro bylozravce, takze asi jim neco chybi. Mam strach tam ale davat neco jinyho nez na co jsou mbuny zvykle, abych jim neublizila. Ja vim, ze jsme driv nevideli problem v souziti mbun a Aulonocar, ale ted ho vidime. Mozna, ze ty jacobfreibergi by byly na ten ruch kolem nich odolnejsi, protoze jsou to nejagresivnejsi Aulonocary, ale nemuzu tvrdit urcite. Ja jsem je nedoporucovala zacatecnikum, protoze samci dokazou byt pekne potvurky a to dokonce i k mbunam. Ale zase ... vim to jen na zaklade nasi zkusenosti a zkusenosti par znamych. Myslim, ze souziti Aulonocar a Labidochromis caeruleus (Yellow) by mohlo jit, ty tolik nelitaji po akva a taky jsou omnivorni, coz by se dalo lip skloubit s potravou pro Aulonocary. Taky si je dovedu dobre predstavit s mensimi haplochromis, treba Placidochromis electra, ale zase si myslim, ze by se mohly snadno krizit. Zkracene, mimo odlisnych potravnich naroku jsou, podle mne, mbuny na ne moc zive a hodne je rusi svym prirozenym (rychlym) zpusobem zivota. Mozna mate ale jine postrehy nez my. Pro Nelcu - jses dobra, je to Jack Russell Terrier (nase zlaticko). Jeji maminka je hrubosrsta a tatinek je hladkosrsty a ta nase je mezi tim :-) . Jestli mas moznost jit na YouTube, tak tam mame video, jak si hraji s nasi kockou: http://www.youtube.com/watch?v=1Fotik5IMlM
Malawi 360 litrů

A+I
23.6.2010 9:40

Zdravím přes moře,když si tak pečlivě pročítám to co jste napsala a uvažuju nad tím,vzbuzuje to ve mě pocit,že těm alunocarám možná úplně nesvědčí délka hrany aq,ale jak říkám je to jen můj pocit.Mám je v akva,které má 180*50*60cm,takže tam si jakž takž zaplavou a protáhnout hřbet.U mě se právě chovají jinak,jsou čilé podobně jako mbuny a téměř neagresivní,jak k sobě tak i k ostatním druhům,alespon prozatím.Mbuny se mi po akva prohání a blbnou mezi kameny,udělali si mezi nimi pěkný proplávávačky a nedělá jim ani problém využívat celou plochu akva,ty alunocary u mě mají radši volný prostor.Nahání se spolu,ale né že by po sobě šli,ale plavou třebas vedle sebe,jako by si někdy dávali přes aq závody,především pak samičky.Samci jsou takový usedlejší a drží nad vším dohled.Když to nějak schrnu,zatím nepozoruji,že by některý druh byl na úkor jiného nespokojen.Ovšem netvrdím,že se to někdy nemůže změnit,rozhodně to pečlivě sleduji a kdyby se v budoucnu něco změnilo,písnu to sem.Taky musím říct,že malá ale už pozorovatelná změna chování nastala po té,kdy sem začal přidávat jako zpestření stravy cyclops,prozatím sice jen dvakrát týdně,ale přijde mi,že jsou ty alunocary zase o kousek spokojenější.Jinak předtím dostávali pouze Sera Floru smíchanou se sera Vipanem a k tomu občas nějakou tu česrstvou zeleninku.S Aulonocarou jacobfreibergi nemám žádnou zkušenost,neměl jsem odvahu do nich jít,co se týče mojí skladby mám tam Red Rubin,Chilumba a Fire Fish Ty videa určitě nejsou strašná,řekl bych spíše standartní youtubovská,ale jak oba víme,prostě tu vyšší kvalitu by si to zasloužilo,aby rybky vynikli v celé své kráse.Tak hlavně at dobře vyberete a fotáček slouží k plné spokojenosti,mějte se pěkně,cya

L.Čech
23.6.2010 11:41

Taky zdravim pres more :-) . Kolik tam tech Aulonocar mate a kolik asi mbun? Ty Vase Aulonocary taky nesmejdi v pisku? Mozna ty nase teda nestastne nejsou, taky se zdrzuji ve vodnim sloupci. Myslela jsem, ze by rady snupaly v pisku a ze jim ten srumec na dne brani. Kazdopadne kdyz neco zacnu delat v akva, tak ryby zalezou do ustrani ke kamenum nebo mezi ne a samicky Aulonocar mne div neproplouvaji mezi prstama, ty se vubec neboji. Mozna si vychutnavaji tu nepritomnost ostatnich :-))) . Ti se ale za chvili otrkaji a vylezou stejne. Ja nevim, jaky cyclops jim davat, mrazeny? Z toho mam asi strach. V granulich, ktere davame bylozravcum, je obsazeny mj. freeze-dried Cyclop-eeze. Tak neco prece jen maji. Ale uz nejak dlouho nemely Aulonocary mlade, tak nevim..

A+I
23.6.2010 14:38

Přidám se maličko do diskuze, jestli nevadí. Jak je tu zmínka o mraženým cyclopu, tak tím krmím jednou za 2 - 3 dny, skoro vsecky ryby. Dostavaji to dokonce i demasoni a neni zadny problem, pravidelne se trou a jsou happy. Jinak zas takovy muj postreh. Electry se mi netrou skoro vubec, ale jakmile strcim do akva hadici pri vymene vody a zacnu nasavat vodu, tak se zacnou trit v tesne blizkosti te hadice. Nekdy z toho neco je, nekdy ne.

lubnek
23.6.2010 14:55

Co se týká současného poměru,tak mi tam plave 2+4 Fire Fish,1+1 Chilumba,1+1 Red Rubin.Mbun tam je celkem 51.Ty moje Alunocary samozřejmě sem tam plavou i u dna a nijak zvlášt se nedají mbunami vyrušit,navíc prostoru tam pokud by chtěli podle mě mají dole celkem dost,sice občas nějaký ten písek do tlamky naberou a vyplivnou,ale spíš si krátí čas plaváním než rytím v písku,ani mbuny to nijak zvlášt často nedělají,spíš to dělají ty menší-mladší.Dá se říct,že v podstatě pokaždé hlavně když odkaluji dno a trochu jím tím ty jejich úkryty zahrábnu,tak nastoupí rework commando a jak skončí vše je jako dřív.Jinak souhlasím,samičky Alunocar jsou opravdu daleko víc otrkanější,jako první se odvážily mi zobat z ruky no a ta mbuna to od nich odkoukala,nejsou tolik lekavé spíš zvědavé.Samo,že když se přehrabuju v aq,tak všechny zbystří,ale nejsou to takové ty ustrašené trhavé pohyby nebo hromadný úprk,prostě pohoda,klídek,tabáček a jen si ležérně poodplavou kousek dál,vyboulí oči a koukají co jim to tam šéf zase dělá za novoty.Určitě jsou celkově povahou Alunocary klidnější ryby,ale tak jako všude i zde se najdou vyjímky potvrzující pravidlo i ryba může být pěkný nervák.Takže si myslím,že Vaše rybky jsou na tom dobře,stejně jako ty ostatní.Jestli si vzpomenu,některý den přihodím foto,at si uděláte sama představu. Cyclops dávám mražený,rozpuštěný a akva vodě.Strach z toho nemám,je to přemražené,čili by to mělo být teoreticky bezpečné,alespon si myslím.Taky jsem dlouho zvažoval jestli dávat či nedávat,ale nakonec po přečtení příspěvků zde na foru od těch zkušených sem se k tomu odhodlal a nelituju.Znovu ale zdůraznuji,že prozatím jim to nedávám každý den,pouze dvakrát do týdne,možná časem tu četnost jěště zvýším,prozatím to beru jako takové zkušební období ač je ta odezva prozatím od ryb pozitivní.Netroufám si Vám v tomto radit.Granule mám taky,ale vůůůbec jim to neleze,namáčím je,pěkně naboptnají,přitom nejsou potom nijak velké,takže se jim krásně vlezou do tlamiček,jen to požmoulají a hned vyplivnou tak jim je nedávám a tímto jsem dal tedy granulím navždy vale. PS:omlouvám se za ten hrozný styl jakým sem to napsal,dneska se mi pořád nějak rozutíkají myšlenky na všechny strany,tak snad Vám to dá nějaký smysl.Abych nezapoměl,klidně my můžete tykat,já si na vykání nijak nepotrpím.Good night USA

L.Čech
24.6.2010 11:31

No .. na vykani si nepotrpite, ale mne vykate :-) . Tady vykani neexistuje, tady si tyka kazdej s kazdym a ted mne to vykani uz pripadne trochu legracni kdyz to slysim, takze ja tykani preferuju. Ja se tu na foru nikoho neptam a rovnou mu tykam. Krome nejake vyjimky :-) Co davate vsichni za mrazeny cyclops? Hikari to nedela a jinym firmam s mrazenym moc neduveruju. A jak je asi velky - myslim ty potvurky. Cyclop muze byt malem mikroskopicky az po uplne obriky.

A+I
24.6.2010 11:42

Ja ho kupuju v akvaristice, ale opravdu je mikroskopický. Když ho naliju rozmražený do akva, musím vypnout filtry i vzduchování, aby to stačily sežrat a nevlítlo mi to do molitanu.

Kozlik
24.6.2010 11:55

A ryby to vidi ? :-))

A+I
24.6.2010 11:58

No jasně :-) nechám je to sesbírat do mrtě, pak zapnu chvíli filtrační hlavu, vypnu a zas jim dám nazobat

Kozlik
24.6.2010 15:19

Álo,já kupříkladu odebírám cyclops přímo z pěstírny,stejně jako ostatní krmení.Je úplně drobounký,dávám ho i prckům.Jak bylo řečeno,je lepší dávat ho jen trošku,rychle padá na dno.Jinak třeba ve Sklorexu stojí 11 kč a prodávájí ho ve velikosti jako je tabulka čokolády.

L.Čech
22.12.2011 16:28

Ahoj Alčo, chci se zeptat, jak se spolu snáší tolik samců Melanochromis joanjohnsonae, zatím mi přijde, že to není tolik agresivní druh, agresivitu pozoruji spíš mezi samicemi vlastního rodu. Mám jen jednoho samce a musím říci, že samci jsou přeci jen o něco hezčí, tak bych chtěl vědět, jak by to dopadlo, kdybych si třeba z ochovu nechal ještě najaké samce v akvárku, protože počítám, že dříve nebo později se tyto rybky začnou vytírat.

hloupy honza
26.12.2011 13:59

No, ja nevim, jestli se jim ta presila libi nebo ne, ale narodili se nam tak - z 21 mladat se vyklubaly jen 3 samicky. Samci si nikdy navzajem neublizili a byli vzdycky vsichni nadherne plne vybarveni. Myslim si ale, ze to neni nejidealnejsi ratio, ze by to bylo lepsi tak nejak aspon napul. Totiz, podle myho pozorovani, samci si jedou porad ty svoje vyrizovaci veci a tak samicky dost zanedbavaji, zato se kolem nich natrasa samec Saulosi a ty se s nim parkrat zkrizily.

A+I
27.12.2011 14:10

Diky moc za infom, no ja mam nastesti jen toho jednoho samce, ale mas pravdu v tom, ze kdyz byl tento druh jen solo, ze o samice jevil zajem, ted se spis zda, ze o samice jevi zajem Elongatus Mpanga, jsem zvedav jake to bude, az mi dospeji samci socolofi, protoze ty jsou si vzhledove se samcem dost podobni.

hloupy honza

VLOŽIT ODPOVĚĎ