Divné chování Duboisi
Ahoj chlapy chci se zeptat čím to může bejt.Mam tropheus dubois a ted mam malí dal sem je vzlášť do malého akva a když kolem něj projdu tak třeba jedna rybka chýtí nějaký záchvat a trhavý nekoordynovejma pohybama střílí po celém akvárku až ji klepne a konec takhle jich to udělá klidně více.nevíte co stím???
KOJ
Mas v tom malym akva pisek a kameny - ukryty, kam by si mohli vlezt???? Je to strasne dulezity je tam mit. Taky jim tam muzes dat jen tlumene svetlo nebo zadne. Jinak predpokladam, ze jsi tam nalil vodu z velkeho akva.
31.5.2007 21:40
KOJ:Nezlob se na mně, ale zdá se mi, že si z nás trochu utahuješ.
31.5.2007 23:46
to KOJ: tohle mně dělaly asi před rokem 2 saulosky. chovaly se normálně a najednou je chytl total rapl a pak to chvílu rozdejchávaly až to jednou nerozdejchaly. na řešení sem bohužel nepřišel.
1.6.2007 7:32
Nemůže se jednat o nějaké vnitřní parazity??
1.6.2007 7:45
Milo, to by snad ale nedelaly jenom kdyz nekdo projde kolem akvarka...?? KOJ - jak je velke to Tvoje male akvarium, v kterem mas ty maly rybky?
1.6.2007 10:12
díky kluci za rady to akva je malé tak 10 až 20 litrů a mam tam malejch čerstvě vypuštěnejch tak 50 až 60 duboisů.vodu sem z velkého akva tam nedal protože jsem nepředpokládal že bude problém aurátum sem to udělal taky a parada žijou a rostou jak o život.pravda je že tam mam jenom jeden květníček kam se mohou schovat radči jich tam dam víc.co vi nato?pro jistotu tam ještě kápnu prevent.
KOJ: Pořád trvám na mé odpovědi č.2. Tak nádrž má 10 až 20 litrů (to musí být problém zjistit) a máš tam 50 až 60 duboisek... Vodu jsi dal asi přímo z vodovodu a teď si myslíš, že je o klepne, když jdeš kolem akvária... Celkem se divím, kde jsi přišel k 50- 60 duboskám...
1.6.2007 11:10
No jo., tak když je máš v takoví sklenici., tak chudáci ryby. Já sem měl mladé trofíky ve 120l akva, když dorostli šli do většího. Tohle je špatný. A+I:Myslel jsem jestli se mu to nestalo zrovna když byl u akva- že by jako ryby mohli odcházet i když tam neni.Nevím.
1.6.2007 12:52
pik-nezlobse ale rejpeš.byl jsi někdy u chovatelů?kde měli mladý?v malim a vysokou teplotu aby rychle rostly.je to jenom na rozplavání pak pujdou do větčího.voda nebyla z kohoutku ale ze studně a byla odstátá a ph kolem 7,4.Ty trhavý pohyby mě dělali i jiné rybky když sem je přivezl a dal do 200L akva ale pak se ustálily samozřejmě nějaké trefylo ale větčina v poho.dělali to ale až tak po 5 hodinách co sem je pustil do nového akva ale bylo také bez schovek.Takže tam zkusim dát jak říkal A+I nějaký ty schovky.
1.6.2007 14:00
No trochu jsem si rejpnul, to máš pravdu. Pár chovatelů jsem navštívil, ale že by měli ve dvacetilitrových nádržích 60 tropheusů, to jsem si fakt nevšiml. I když je tam máš dočasně, tak jsi měl určitě použít vodu z nádrže, kde se narodily. Mít je v takový elementce a ještě zvýšit teplotu , aby víc rostly se mi taky nejeví jako optimální. To, že ti je to potom klepne určitě není tím, že by se lekaly , když jdeš kolem. Doufám, že alespoň používáš nějakou filtraci a vzduchování- při vyšší teplotě to je obvzlášť důležitý (ale to i při běžný).
1.6.2007 14:01
No trochu jsem si rejpnul, to máš pravdu. Pár chovatelů jsem navštívil, ale že by měli ve dvacetilitrových nádržích 60 tropheusů, to jsem si fakt nevšiml. I když je tam máš dočasně, tak jsi měl určitě použít vodu z nádrže, kde se narodily. Mít je v takový elementce a ještě zvýšit teplotu , aby víc rostly se mi taky nejeví jako optimální. To, že ti je to potom klepne určitě není tím, že by se lekaly , když jdeš kolem. Doufám, že alespoň používáš nějakou filtraci a vzduchování- při vyšší teplotě to je obvzlášť důležitý (ale to i při běžný).
1.6.2007 14:02
Sorry, omylem jsem to poslal dvakrát:-)
1.6.2007 14:49
jo v poho.vzduchováni a filtraci tam maj.něco vyzkoušim.uvydim až přijedu domu jak na tom budou.
1.6.2007 18:40
mě to taky dělaly ryby, bylo to úplně nevysvětlitelné. Byli to aurátusi, prostě vždycky časem zdechli, je to sice obyčejná ryba, ale dělala mě problém. Někdy to udělali i caeroleusi a maingana. Vždychy to byly mláďata, myslel jsem, že to bude dusitanama, ale když mě to udělali před měsícem caeroleusi (už 1,5let bylo vše vpoho), měřil jsem je a nikde žádný problém...jen pro info.Stalo se to v 50l nádrži, kde pravidelně měním 80% vody jednou za 7-14 dní. Filtr zaběhlej...
1.6.2007 20:57
Ondro, kdyz vymenis 80% vody najednou, tak je to jako kdybys zacinal zabihat akva znovu...
1.6.2007 21:28
Je to pořád dokola. Ondrovy se zdá nevysvětlitelné , co se mu stalo a popisuje situaci, že by spíš bylo nepochopitelný, kdyby nějakej malér nenastal...
3.6.2007 11:39
Já ale neměním 80% čerstvé vody, ale odstáté!!!a to je rozdíl, voda která je tejden probublávaná a sama se vyhřeje na 20-25 stupňů a pH se zvýší na 8... Ty první případy byly ještě před tím než jsem zařídil novej stojan a než jsem přešel na tanganickej způsou odchovu.
3.6.2007 11:42
jo a když v identickejch podmínkách a akvárku jsou i např. demasoni a bemby který jsou v poho, tak fakt nevím čím to je. Takové úhyny se právě staly jen výjimečně(2-3X) a to mám měsíčně 50-100 mladých...
3.6.2007 11:55
Já si myslím, že 80% vody je značně nešetrná metoda. Je to můj názor a nikomu neradím.
Ondro, znovu Ti rikam, ze kdyz vymenis 80% vody, je to skoro jako bys zacinal zabihat akvarium od zacatku a je jedno, jestli je ta pridavana voda odstata. Chybi v ni nitrifikacni bakterie, ktere premenuji v akvariu NO2 na NO3. Kdyz vymenis tolik vody naraz, trva nez se tam zase ty bakterie rozmnozi a muze byt prechodne zvysene NO2, ktere je pro ryby jedovate. Doufam aspon, ze pri tak razantnich vymenach vody necistis zaroven i filtr!
3.6.2007 19:30
to Ondra: co děláš s tolika mladejma? dáváš to do kšeftu? poslední dobou sem měl hodně mladejch, většinou sem to nechal sežrat, ale ňáký sem si nechal, tak si říkám co s tim až budou větší.
4.6.2007 9:42
Rocky, mladé prodávám do obchodu a když jich je hodně, tak jdou na vývoz do německa nebo rakouska. Chce to ale trochu kontaktů, protože je již trochu přetlamovcováno. K roakcím A+I a míly: Je to váš nízor, pokud jste to nikdy nevyzkoušeli, tak nemůžete vědět...je to jednak z ekonomických důvodů(voda se na slunci v 1000 litrové nádobě-spec. na tyto ůčely-vyhřeje, zvýší se pH...). Dělá to tak hodně chovatelů tanganiky (a to nejsou nijak náchylné rybky). Hlavní je mít dostatečnou filtraci, protože 95%nitrifikačních bakterií je ve filtru a na stěnách a dekoraci. Mě se to tak osvědčilo, rybky nemají tepelný šoky a víc samic donáší(hlavně demasoni). Říkám jak to mám já, nikomu neradím ať si to tak udělá.... Ondra
4.6.2007 14:03
Ondra:To mi teda vysvětli. Tento příspěvek je o tom, jak má někdo problém s náhlým úmrtím malých ryb.Ty v odpovědi č. 14 píšeš, že se ti to taky přihodilo. Když se ti někteří snaží říct, že asi nepostupuješ nejlíp při výměně vody, odpovídáš, že to máš vyzkoušený a že vlastně ONI se mají od tebe učit. Tak jak to vlastně je? No a že ryby z Tanganyiky jsou nenáchylný, s tím teda taky zrovna nesouhlasím. Stejně tak s tvrzením, že když vystavíš nádobu s vodou na slunce, že se zvedne ph.
4.6.2007 14:06
Ahoj hele ondro prosimtě pošli my na tebe mail chci se ti na něco zeptat.děkuji
4.6.2007 15:52
pH se zvýší když z vody vybubláš CO2(CO2+H2O=kyselina uhličitá)...Pro KOJ:email mám vedle jména, klidně napiš. Tanganika je náročnější na prostor, kvalitu vody...když si myslíž že ne, tak si to mysli... Jo stávalo se mě to , umíraly, ale to bylo ještě před tím, než jsem začal čistit tím stršlivým způsobem. Je to jednak celkem rychlé a máš na 14 dní pokoj...
4.6.2007 18:35
To Ondra: Je to tvoje metoda a já ti jí neberu. Já mám zas odzkoušené něco jiného a zrovna tak podložené výsledky jako píšeš ty.
5.6.2007 20:11
tak mě ju neber....:o)Chápu tvoje rozčarování, ale vaše reakce byly jako kdybych dělal něco špatného. Akvaristikou se už nějakej ten pátek věnuju a člověk se podle mě pořád zlepšuje... Pokud má člověk 1-3 akva, tak je zbytečný můj uvedený způsob, ale já mám cca 3500 litrů a to vytopit už docela stojá hafo...Nachci nikoho jmenovat, ale znám pár profíků, kteří čistí stejnou metodou...
5.6.2007 20:40
Znám pár profíků, kteří čistí uplně jinou metodou.
5.6.2007 21:17
Milo, nejhorsi na tom je, ze si to tu precte nekdo zacinajici s akvaristikou, kdo bude chtit mit pokoj na 14 dni od vymeny vody a pak se tu bude ptat, proc ma problemy s rybama. Ach jo!
5.6.2007 21:52
A+I: Asi to myslíš ironicky, ale vypadá to, jako bys něco vytýkal Mílovi. Přitom si výtku spíš zaslouží Ondra...
5.6.2007 22:01
Ne ne, to se omlouvam, jestli to znelo, ze to vytykam Milovi. To ani nahodou!! To bylo opravdu mysleno ironicky na Ondru, protoze si od nas proste neda rict, ze dela rybam jednou za dva tydny soky. To melo byt jako pritakani Milovi na Ondruv prispevek.
5.6.2007 22:05
A+I: jj, myslel jsem si to :-)
6.6.2007 7:31
Já to pochopil jak to bylo myšleno :-)