Můžu už akvárium zprovoznit?
Ahoj chci se zeptat na vase nazory jestli uz je to ke spusteni.... nebo to chce nejake upravy.... diky za kazdou radu. Odadka budou tropheus kasaka a ??.... filtrace jbl 1501 a atman 202 kostka bioakvacitu.... a svetlo 130 cm pasek led a t5 zarivka. Takto to sviti na ledky.
sokol
Vyměnil bych obsah, vzduchu za vodu :-))
13.12.2013 16:57
Tak nevim jestli je to vhodne pro Tropheusy obecně, nedal si tu rozměry akva, ale podle fotky to nebude žádná hitparada. Nebo se mýlím? :)
13.12.2013 17:05
podle amfibolitu to zas tak male nebude, ale vypada to hodne vysoke.
13.12.2013 17:13
Taky bych řekl, že to bude spíš zbytečně vysoké. 70 cm? Jinak to vypadá pěkně, napusť vodu!
13.12.2013 17:21
Delka 125 sirka 45 vyska 60.... resil jsem tady rozmery uz predem nemělo by to byt tak malo.... litraz okolo 330l. Napusit to nemuzu cekam na kryci sklo.
13.12.2013 17:22
Fotka to opticky strasne zmenšuje.
já bych tam dal jednodruhovku trop.30ks a bude to fungovat,škoda ,že to není naopak výška versus šířka to by bola hitparada mějte se
13.12.2013 18:45
skresluje to do výšky, ale rozmeri ma presvedčili chcelo by to nejaky anubias pre dekor. a hlavne vymeniť vzduch za vodu odkopíroval som to od vás pavol86 tak sorry ale sa mi to veľmi páčilo!!!
13.12.2013 19:03
Jojo o anubiasu premyslim....chtel bych dvoudruhovku ale nevim jestli do toho jit.
13.12.2013 19:46
jestli chceš ty kasakalawe, tak do nich běž. Ale do této litraže za mě jednodruhovka (30ks). Měl jsem v 540l dva druhy molira a kasakalawe (30+30), momentalně tam mam jeden druh 35ks duboisi a vypadá to taky hodně dobře. Pro mě patří kasakalawe co se barevnosti u Trops týče k tomu nejlepšímu..
13.12.2013 20:24
myslím,že at si vyberete jakýkoliv druh od trops,tak budete spokojen,jsou to nádherné ryby,kasakalávky mám spolu s masvami a pastva pro oči,jestli se mohu přimluvit dejte jednodruhovku je to na šířku malé,měj te se
13.12.2013 20:31
tak konečne som dočistil svoje 4 nádrže:-) odporučil by som taktiež jednodruhovku je to dosť vysoké pozor daj pri kúpe anubiasov-zväčša sú nakazené nejakými vírovými chorobami. Tá nádrž vypadá dobre
13.12.2013 20:32
a mimochodom pekné 3D lepil si sám alebo to lepil profík
13.12.2013 20:36
Asi mate pravdu budou to kasakaci. Kolik by jste jich vzali pro zacatek?
13.12.2013 22:22
klidně 30-35 prcku,může se stát,že Vám něco padne,hlavně dbejte na kvalitu vody,dostatečné výměny vody....,jsou nachylní na nemoci,nechci strašit,spíš prevence,odkud jste
13.12.2013 22:36
fishman: Jakými virovými chorobami? O tom jsem nikdy neslyšel. Rád si doplním mezery ve vzdělání...
14.12.2013 10:01
Pribram stredocesky kraj...
14.12.2013 13:41
fajanek: akými??? tiež neviem len som o tom počul-možno sa niekto pripojí do debaty a bude vedieť ake su to choroby
14.12.2013 15:31
To sokol: pokud máte zájem, tak mohu nabídnout T. Kasakalawe ( viz. inzerce ) :-)
k odp. 12 (a 18): tvrdit tady nějaké doměnky (slovensky chujoviny)o kterých jsi někde něco slyšel ale nic o nich vlastně nevíš fakt nikomu nepomůže
14.12.2013 16:30
K odpovedi 19 odkud jste?
14.12.2013 17:43
zdravím,Major@n má velmi pěkné a kvalitní ryby,též pan Vodochodský a tuším paní Vlková,
14.12.2013 17:56
Pro -Odpověď č.20. St. Nevím, jak jsi hovorově vybaven, ale taky píšeš pěkné cypárny. Správně jsi měl napsat somariny. Bo- chuj chujovina je po Ostravsky to je po našimu. Význam slov Ostravštiny. chuj - mužský pohl.orgán, přeneseně blbec, idiot. „Zchujet“ – zblb- chujovina- hloupost, blbost chumaj - hňup,blbec chvalidupa - ten, kdo se naparuje Doufám, že ses pobavil. Nikoliv urazil.:-)
14.12.2013 19:04
Kousek doprava je reku-reku, na levo se objednávají dva piva, nahoře se musí dobře šukat co sháníte a až se to najde tak pozor aby pána neošukali o penízky. Není nad cestování :-)
14.12.2013 19:06
To sokol: je to napsáno v inzerci - Brno a okolí.
14.12.2013 19:07
K odpo. č. 22 - Dík moc :-)
14.12.2013 20:22
Trochu z ruky tak 300km
14.12.2013 21:13
206km ( Příbram - Hvozdec u Brna ). Jezdí si ke mne lidi pro ryby z celé ČR.
14.12.2013 23:12
no, mě by vůbec nevadilo si zajet pro kvalitní ryby,náklady na cestu je minimum co Tě bude stát údržba +péče o akva,ryby za rok,na tomhle bych nešetřil,můžeš spojit příjemné s užitečným vzít rodinku na výlet.........,
15.12.2013 9:47
Cesta by nevadila mame mimco mesic... pro me obtizne naplanovat vylet na cely den...
15.12.2013 13:53
Pietro (23): vpoho, něšlo mi o doslovný překlad ale spíše o vystižení podstaty, to mi chujovina splňuje dost dobře :)...ale respektuju tvůj lepší překlad. Chvalidupa si přidávám do slovníku, to se i tady ve fóru bude hodit :)
15.12.2013 19:12
ok,někdy je to komlikované,štastnou ruku při výběru
16.12.2013 10:41
Omlouvám se předem, určitě se to tu mnoha lidem nebude líbit, ale řeknu opět, co si myslím a je mi jedno, že mi tu zas někdo napíše, že to myslím arogantně. 1. zmenšit si už tak relativně malou 300 litrovou nádrž 3D pozadím je hovadina. 2. začít chov tropheusů z voleje a nevědět ani jak se jmenují, je další hovadina, ale třeba se pletu a možná dotyčnému křivdím a má už s podobnými tlamovci určité zkušenosti. 3. jestli chcete tu filtrační kostku schovat za to pozadí, tak bude mít objem tak 5 litrů a to je další hovadina, Pokud se pletu a bude podstatně větší, tak se omlouvám, je to jen můj odhad. 4. vybírat si ryby pro svoje chovné hejno, podle toho, jak daleko chovatel bydlí, je třetí hovadina a jestli je 300 km moc daleko, tak tomu už fakt moc nerozumím, ale i to se stává. Zdravím.
16.12.2013 10:56
Souhlasím s MK. 45cm na šířku a ještě si tento rozměr zmenšit 3D pozadím? Vždycky jsem byl skeptický k chovu tropheusů u začátečníků. Poučený nebo zaškolený začátečník možná, ale akvaristikou nepolíbený chovatel nikoliv.
16.12.2013 13:08
To mk: tak název trophesu jsem zkratil protoze jedu z mobilu.... nevedel jsem ze se musi psat presny nazev .... dal akva ma 350 l pozadi okopirovalo zadni stěnu na sirku ma 8mm... tzn jestli to ubralo v akva par litru .... ok.... dal filtr jbl 1501 a ta kostka bioakvacitu neni za pozadim jen jakoby za bočním krytim 3 d pozadi. Dal az budes mit maleho prcka 1 mesic stareho tak cestovani cca 550 km neni zrovna pohoda.... ale dik za reakci
16.12.2013 13:11
Jo s tropheusy začínám ale doma mam nekolik akva s malawi. ..
16.12.2013 14:17
jestli mohu taky poradit:-) to akvárko je poměrně tmavý, bude to do něj chtít nějaký obyčejný trophs. Jižní formy v něm moc nevyniknou, vím o čem mluvím:-)) A protože je tázající trophs začátečník, tak být jím, tak nevymýšlím žádné extra špeky a pořídím si Tr.duboisy Maswa, nebo Tr. Bemba, Ikola, Kiriza, možná Bulu point. Z těchle ryb bude mít nakonec větší radost a sežene je mnohem blíž svému bydlišti.
16.12.2013 14:30
Sokole, sokole... tady orel...kontakt. Držel bych se rady kolegy Pařízka. Přepínám.
16.12.2013 14:52
Ok .tohle beru jako radu.... budu se ji drzet. Jsem rad ze nekdo poradi a nenapise ze neumim napsat sravny nazev...
Jistě si z našich příspěvků pochopil, že akva nemá ideální rozměr. Kdyby rozměry byly přehozeny, šířka 60 a výška 45 cm, tak by to bylo mnohem lepší. Filtraci bych viděl jako ideální - mechanická filtrace ve formě čerpací hlavy + kostka a biologická filtrace ve formě externího kanystru je ideální volba. Jen na sací potrubí nezapomeň natáhnout kostku bioakvacitu jako předfiltr. Do kanystru se ti nesmí dostávat mechaniké nečistoty. Drž se doporučených druhů a v tvém úvodním příspěvku zřejmě naznačuješ, že by to mohla být dvoudruhovka. Ale pro tvé akva je ideální jeden druh.
16.12.2013 17:10
Musm se zastat sokola je to tyden co tu byla diskuze ... myslim tropheus chov a tam jste psali ze vyska 60 cm je lepsi... tak prosim o odpoved
16.12.2013 17:53
Ano výška 60 je lepší než třeba 40 to je fakt :D ale nikde určitě nebylo uvedeno, že by akva mělo být vyšší jak širší, kor u chovu Trops...
16.12.2013 20:03
tvete....základ je co největší plocha dna. Výška je až druhořadou záležitostí.
16.12.2013 20:30
Jen me sve ze hlasite sokola a pulka lidi tady nama tak super nadrz jako on... podle meho je sem nepsat lepší. ...
16.12.2013 20:43
tvete - čteš někdy co píšeš?
16.12.2013 20:49
tvete, nechápej naši kritiku jako akt vůči sokolovi, ale jako rady pro další začátečníky. Sokol již s nepříliš ideálními rozměry akva nic neudělá, ale pokud si to bude číst jiný začátečník, tak si z toho vezme poučení.
16.12.2013 22:01
MK Mirku,ty musíš mít nervy jak kotevní lana!(-:
16.12.2013 22:04
DTTO dubici,wladys a MP,pořadí si zvolte(-: zdravím
17.12.2013 5:33
Sokol: SUPER KRASNY !!!! NENECH SE ODRADIT ! FAKT SUPER :-)
19.12.2013 8:28
Ahoj Vlasto, moje nervy to fakt nezatěžuje. Už jsem si zvykl, že pokud chceš někomu poradit v zájmu jeho ryb a něco zkritizuješ, tak tě mnoho chovatelů nařkně z arogance. Už mi to fakt nevadí. Pro sokol: pokud máte zkušenost s chovem mbun a chováte je správně, tak by vám trophíci neměli činit vážnější potíže. To že jste ten název zkrátil kvůli telefonu, jsem nemohl tušit a hluboce se vám omlouvám. Kolik máte dětí fakt nesouvisí s tím, jak byste si měl vybírat chovné hejno tropheusů, ale chápu, že to každý můžeme vidět jinak...no problemo. Do tak malé nádrže bych doporučil začátečníkoví s trophíky duboisi a nebo právě kasakalawe. Jsou to jedny z nejmírnějších trophíků. Určitě bych se naopak vyhnul právě chovu agresivnějších černých ras jako jsou kiriza, bulu point, bemba nebo spec, ikola. Zdravím.
19.12.2013 9:40
K odpo. č. 50 Poslední odstavec - total souhlas ( jak tu někdo napsal - zarámovat ) :-)
19.12.2013 17:02
Pěkně sis to pochválil v odpovědi č.49))) Tak Pajda nebo sokol?
22.12.2013 21:30
Sorry ale to by mi prislo ujety.
29.12.2013 2:50
Tvl co si myslíš že jsem chlap či co ?já nejsem žádnej sokol pro Salatos ! viz foto :-) Jen si myslim že to má hezký :-))
29.12.2013 13:09
Protože odpověd č.39 č.49 a č.54 jsou psaný ze stejnýho počítače to stejný číslo v závorce)))
29.12.2013 13:58
Salatos...to je jen část čísla (konec) IP adresy
29.12.2013 15:46
Sokola jsem viděl, ale takhle fakt nevypadal :-))). Jestli je na fotografii skutečně Pajda1989, tak pro mě je to vítězka soutěže Miss web tlamovci 2013 :-). Gratuluji a zdravím :-)
30.12.2013 2:37
Hej tak to je hustý toho bych si nevšimla :-) v mém baráku zdarma dávám wifi...kdo by byl odsud fakt nevim :-) kord z baraku docelala husty ...9vitka je moje jdete se vysrat i ty sokol!!!za dobrotu na zebrotu...
15.1.2014 18:11
Tak to dopadlo. Konecna
Dalsi
15.1.2014 18:14
Sorry nevim proc se otocila
15.1.2014 21:54
Pozadí pěkné...a počítal jsi nebo měřil kolik vody rybám zbylo k životu? Určitě pěkně zaplní celou výšku nádrže. Fakt nerýpu do zastánců 3D ale životní zkušenost velí že pozadí není nejdůležitější, jsou i jiné (důležitější věci).
15.1.2014 22:08
125x40x60.... tento rozmer je pred pozadim.... tzn 300l...
15.1.2014 22:29
OK, není v tom nic osobního (po zdejších zkušenostech píšu preventivně), jenom mě to zajímá. Rozmohl se takový zvyk změřit vnější rozměry nádrže (skla - např. 120x50x60), z toho spočítat objem v litrech (360 l) a na něj spočítat počet ryb. A lehce opomenout 10 cm 3D pozadí (72 l), vodu napuštěnou 5 cm pod okraj (30 l), nacpat 20 l kamení...a v reálu je pro ryby 240 l a někteří nechápou proč těch 36 ks 10cm ryb má časem problém. Že foto dělá pozadí opticky větší chápu, kdo 3D chce a obětuje vědomě kus nádrže a uzpůsobí tomu výběr ryb proč ne. Dík za odpověď.
15.1.2014 22:57
V poho.... rad o tom popovidam mohlo by to byt i vic v průměru je pozadi tak 1 cm jen na par mistech vypoukle na 5 cm aby nebylo jako prkno... real myslim tak 320.... ale to uz je detail.
15.1.2014 23:14
Sokole, nejdřív(nahoře) píšeš, že je hloubka(u tebe šířka) 45cm, teď píšeš 40cm...co je pravda? Podle mě je 40 cm hloubka na 3D pozadí málo. I já měl v akva s hloubkou 40cm 3D pozadí, ale nakonec jsem usoudil, že to není ono a letělo ven. Ač pozadí pěkné, ale do téhle nádrže...za mě ne. Je to fakt zbytečné plýtvání už tak nic moc hloubky.
16.1.2014 7:28
Jestli to tady sokol nemyslel tak, že věta: tento rozmer je pred pozadim znamená ve skutečnosti ne že to byl rozměr před vložením, ale rozměr naměřený cca od pozadí k čelnímu sklu a jen zapoměl ubrat také cca 5 cm na délce. No ale vzhledem k rébusovitému vyjadřování, některých zdejších mistrů kvízů, je potřeba si počkat na odpověď autora samotného. :-))))
16.1.2014 8:33
Tak ted moje vyjadreni.... nadrz je vetsi.... ty rozměry jsou merim metrem kde je ted voda delka 125. Hloubka 60 sirka 40.... pozadi je fakt tenoucke max 0,8 cm.
16.1.2014 9:07
Sokole hloubka je to, čemu ty říkáš šířka. To čemu říkáš hloubka je výška. ;o) Pokud je to pozadí tak tenké, tak na fotkách to tak nepůsobí, ale je to samozřejmě ku prospěchu, že nezabírá tolik místa, jak bych odhadoval podle fotky. ;o)
16.1.2014 9:08
Sokole, jestli mluvíš stejně jako píšeš, tak musíš mít v životě hrozné komplikace. :-))) Zkus to napsat tak jako by si to někomu říkal, protože s toho co jsi napsal, neví zas nikdo kromě tebe nic. :-)))))
16.1.2014 9:20
..Hr tohle je ještě docela v poho. Máš vidět co mi teď dva dny posílá jeden borec z Rybicky.net...čech a přitom píše a vyjadřuje se jak tatar....zase jeden z těch co mají 25 mbun v 50 litrech a myslí si, že, když pro ně koupí 100 litrové akva, tak bude vše v pořádku.
16.1.2014 11:07
Jojo mate pravdu... pisu to jak indian.... tak naposled delka akva 125. Vyska 60. A hloubka 40
16.1.2014 11:31
K odp.č. 71. - nevím sice co si píšete s tím dotyčným ale to co jsem četl, tak mi stačilo, to nemá obdoby, to snad ani čech být nemůže. Prostě mazec..
16.1.2014 11:32
Tak hlavně že si rozuíme. :-))) Wladys ono to dělá takovej dojem, protože defakto to pozadí je sice třeba 1 cm tlusté, ale pouze v řezu materiálu, ne však v reliéfu který tvoří. Jednotlivá místa mohou zasahovat odhadem třeba až 5 cm do nádrže. PS: jdu juknout na R.net, schválně jestli poznám podle presentace kdo to je. Potom ti dám typ jestli jsem to uhodl. :-)))
16.1.2014 21:01
Radku.....v nádržích jeho dílo nenajdeš. Řešil to své veledílo přes diskusi. Uživatel doog. Mimochodem v poslední odpovědi mi sdělil, něco jako že jsem vlastně idiot, když mu rozmlouvám tlamky do 100 litrovky. Prý jich na rybičkách a jiných webech viděl spousty, takže jde do toho.
16.1.2014 23:07
K odp.č. 71,73, 75 - ten jistý uživatel(doog) má ve svém profilu i video.