Otírání frontóz o dno
mam frontozy burundi zacali se mi hodne otirat o dno azacali se jim trepit ploutve NO2 a NO3 je ok PH 8 vyskousel jsem uz nejake pripravky ale nic nezabira co s tim
misa
Jak často a kolik měníš vodu? Jaká barva je voda, je to čisté nebo do běla jak vznášející prach. Nezkalils při nějakým čištění nějak vodu? Pokud na sobě nemají bílé tečky tak to může být bakteriální původ a rozpad ploutví. Napiš o tom víc.
31.5.2010 21:26
A třeba nepřekrmuješ je,to je taky jedna z mnoha veci,které zpusobuji rozpad ploutví.
1.6.2010 6:52
Obě předchozí odpovědi navazují na sebe, pravděpodobně je ve vodě mnoho odpadních dusíkatých látek a málo měníte vodu. Jak máte vysoké dno a z čaho? není tam náhodou 5cm šterku nebo hrubého písku? Zdravím.
1.6.2010 7:27
Také bych to viděl na malou frekvenci výměny vody a hromadění odpadních látek v AQ.
1.6.2010 10:12
vodu menim pravidelne kazdy tyden davm sodu PH8 odsavam dno co mesic frontozy mam asi rok az posledni mesic to zacalo krmil jsem dost patentkama,sera,sakzvysil jsem teplotu pridavam sul ale nic nezabira
1.6.2010 10:30
Vypada to na neco strevniho frontozy se prohybaji ale zerou normalne zda se mi ze ale malo vylucuji skoro vubec dno je uplne ciste pridavam FMC tak nevim
Vyměnil jste místo toho přidávání léků raději vodu? To prohýbání asi v pořádku není a může to být střevní, ale taky nemusí - moc to u frontoz nepředpokládám. Frontosy vylučují málo obecně, já, pokud jsem je choval samostatně, jsem u nich měl dno čisté vždycky. Zdravím.
1.6.2010 15:20
Souhlas s p.Krautem.......mám Frontozy v 700lt akva...13 ks....a dno je opravdu skoro čisté......minimum hovínek na dně. Ještě dotaz....kolik máš kusů a v jak velkém akva? Ono měnit vodu každý týden je pěkné,ale kolik?
1.6.2010 17:04
Akvarko ma 400 litru frontos je 10ks kolem 15cm vodu menim tydne tretinu takze asi 100litru mam i 400 litrove malawi vodu menim stejne tam zadny problem neni
1.6.2010 18:26
Vodu napoustim primo z vodovodu kdybych menil 2/3 vody tydne jak se ma neni lepsi voda odstata?zadny pripravek na chlor nepouzivam
1.6.2010 18:49
A nějaký testík jsi dělal na NO2 a NO3? Jak výš tak přesně že je voda dobrá? 1/3 výměny je málo, a buď vudu musíš hlídat testem nebo měnít 2/3 a pak ždný test nebude potřeba. 1/3 vody je docela málo i na skaláry a o terčovcích ani nemluvím a taková frontosa je mnohem větší. Chceš mě přesvědčit že je voda dobrá, tak napiš co jsi naměřil.
1.6.2010 19:03
Jako rozpad ploutví je věc špatné kvality vody a hromadění dusíkatých látek. I kdyby měly ryby nemocná střeva tak z toho zase nebudou mít nemocny ploutve. Zamysli se nad tím.
1.6.2010 19:04
ty 2/3 vody muzou byt primo z vodovodu nebo nechat odstat
1.6.2010 19:21
Radši odstát ale je na to i přípravek proti chloru. Nechcu kecat o věci co nemám zkušenost. Mám vodu bez chloru.
1.6.2010 19:47
Tak jsem ted vymenil 2/3 vody tak uvidim co se bude dit dal vsem dekuji za informace
2.6.2010 7:02
1/3 výměna je málo, měňte víc, klidně přímo z vodovodu a přípravek proti chlóru používejte. Co je na dně? když ho prohrabete ve celé vrstvě, kalí se? Zdravím.
2.6.2010 7:30
Pavle, to by ses teda divil, jak muzou mit ryby s nemocnymi strevy i nemocny - roztrepeny ploutve. Se strevnimi parazity je ryba totiz silne stresovana, imunitni system se oslabi a poskozene ploutve je tzv. sekundarni infekce . Vite tu vsichni jiste, ze se Frontosam ma menit 2/3 vody tydne?? 400 litru s deseti 15cm Frontosami neni prece prerybnene akva. Podle mne dostaly ryby nejake parazity z tech patentek. My osobne bysme teda nasadili Metronidazole (Entizol) a do vody pridali trochu Epsom soli. Miso, SAKem krmis ryby od zacatku?
2.6.2010 8:12
A+I máš pravdu, taky mě chytla ryba vodnatost a onesli to i ploutve.Ale pokud je 1/3 výměny celý rok můžou se látky pomale hromadit. O vodě nebylo napsany nic jaky má hodnoty, a takhle sem majitele přiměl udělat jednu pozitivní věc. A od teď se už nemusíte opírat o vodu ale můžete řešit případně střeva. Vždyt ať napíše kolik detritu je v písku když odkaluje po měsíci, a hodnoty vody. Když chcu radu tak musím podat taky co nejvíc informací.
2.6.2010 8:40
Já se přiznám rovnou, já gibberosám měním 1/3 vody týdně, tedy cca 250l. Dělám to tak od ledna roku 2008( momentálně je v AQ 16 gibberos v 720 litrech). Těsně před výměnou vody, se NO3 pohybuje mezi 40-50 mg/l.
Ano, přesně tak, jak píše Pavel, při 1/3 týdně se odpadní látky v akva pomalu hromadí. Ryby to jistě přežijí, jde jen o to, že zkoušíte jejich meze a já si prostě nemyslím, že je to dobře, když se to dá prostě jednoduše dělat lépe - kolem téhle myšlenky tu tancujeme už léta pořád dokola - jestli je dobré dělat jen to, co stačí nebo vyzkoušet pro ryby něco lepšího a jestli to není zbytečně pracné, časově náročné nebo zbytečně drahé apodobně. Měňte frontozám 1/3 a pak začněte měnit 2/3 a pozorujte jejich reakci a chování na tu změnu. Pokud to nebude kladné, pak máme jiné zkušenosti nebo vnímání. Zdravím.
2.6.2010 13:07
Ano, měl jsem zápornou reakci. V prosinci roku 2008, kdy jsem zkušebně vyměnil 2/3 vody, tak mi ryby popadaly na dno a celý den odmítaly plavat. Možná to byla náhoda, možná to byla smůla, ale proto jsem zůstal u výměny 1/3 vody. Jinak ale věřím, že je pro ryby lepší výměna 2/3 vody a že se tím i rapidně sníží obsah odpadních látek ve vodě......vůbec o tom nepochybuji. Já to doháním trochu jiným způsobem, jelikož už ty svoje potvory znám, jak své vlastní boty, tak už to na nich poznám, že je ve vodě vyšší obsah odpadních látek. Pak měním 1/3 vody i po 4-5 dnech. U mne to dost záleží na tom, čím zrovna ten týden krmím, kolik tam je ryb atd.
2.6.2010 14:24
Možná jste měl tehdy i štěstí, že jste je nezabil chlórem, ale pouze přiotrávil, protože jinak si to nedovedu vysvětlit, ryby vždy na výměnu vody (vyvětrání nádrže) reagují velmi pozitivně, alespoň tedy u mně a to všechny druhy bez výjimky. Nebo mohlo jít oo skokovou změnu pH, fakt nevím, moc mi to nejde do hlavy. Zdravím.
2.6.2010 17:14
To je pravda, že po výměně reagují pozitivně. Péháčkem to nebylo, to mi kolísá mezi 8-8,3. Příčinu jsem tenkrát nezjistil, ale také jsem se domníval, že to způsobil chlór. AQ napouštím rovnou z kohoutku a na chlór používám Sera Aquatan, který tam liji v průběhu napouštění. Možná jsem to tenkrát neukočíroval, těžko říct. Zdravím.
2.6.2010 18:24
Ja vodu neodstavam mam malawi v 250litru ale maji se dobre vodu mam ok protoze jsem to skousela testama porad mi jich spoustu nosi tet mam male auratuse od minule stredy zatim mi jich uz asi 6 umrelo ale porad jich tam je sedm a pomaloucku rosrou sou moc roztomili mam to v odchovnicce
3.6.2010 10:39
Broviku, pricin mohlo byt vic. Kdyz prechazis na velke vymeny, je lepsi zvysovat objem vypoustene a napoustene vody postupne - jak pro ryby, ale hlavne pro zbalancovane akva. Nitrifikacni bakterie se tak udrzi v rovnovaze snadneji nez pri necekane prudke vymene. Ale to jen na okraj, to nemohl byt Tvuj pripad, protoze jsi to pozoroval na rybach hned a nerovnovaha v AQ by se neprojevila tak rychle. Snad je rozumet, jak to myslim. Pokud je akvarium zvyknute na tydenni velke vymeny vody, nitrifikacni bakterie se tomu prizpusobi. Pokud jsi pouzil ten odstranovac chloru podle navodu, tak by to melo byt s chlorem OK - doufam. Horsi je to ovsem se stlacenymi plyny a ty jsou stejne nebezpecne jako chlor. Tu velkou vymenu jsi delal v prosinci a cim studenejsi voda, tim vic na sebe vaze tech mikrobublinek. Takze to mohla byt pravdepodobna pricina zaporne reakce Tvych ryb. A dalsi mohla byt nedostatek kysliku. Nevim, jak mas v akva vyresene vzduchovani, jen to uvadim jako moznou pricinu. Vodarny se snazi dostat z vody co nejvic kysliku, aby nerezavely trubky. Takze voda napoustena z kohoutku je mrtva - bez kysliku. Tak je docela mozny, zes jim tam hrknul naraz velke mnozstvi vody bez kysliku. I kdyz .. ryby, kdyz nemaji kyslik, drzi se spis u hladiny. Ja to vidim nejspis na ty neodstranene stlacene plyny. To muzem potvrdit na par prikladech z nasi vlastni zkusenosti.
3.6.2010 11:13
Álo, myslím, že Tvé vysvětlení má hlavu a patu. Patrně jsi trefila hřebíček na hlavičku a bylo to tak, jak se domníváš. Vzduchování mám ve filtru, v jedné komoře. Ale při výměně vody, je čerpadlo vypnuté, tak se vzduch do AQ nedostává. Nově napuštěná voda padá z výšky, na hladinu. Vodu jsem napouštěl stejně teplou, jako byla v AQ. Co se týče ryb, tak ty padly na dno, jako podťaté a bez hnutí tam ležely (ne na boku, ale na bříšku). Zrychlený dech neměly a ani se nesnažily plavat na hladinu. Prostě, jen tak ležely a čumákovaly. Toto se mi stalo, při výměně 2/3 vody, ale při výměně 1/3 jsem toto chování u ryb nikdy nepozoroval. Kdyby to jejich chování měl k něčemu přirovnat, tak snad jen k tomu........když jsem léčil tenkrát motolici, tak jsem jim tam nalil lék Tremazol, a padly úplně stejně.
3.6.2010 23:30
Brovajs, neudelal jsi tenkrat treba taky nejakou vetsi vymenu vody nez jsi tam ten Tremazol nalil? Mne se moc nezda, ze by ryby reagovaly tak rychle jenom na lecivo, i kdyz vsechno je mozny, nepopiram :-). Velke vymeny vody s sebou nesou urcita rizika, o kterych by mel kazdy predem vedet. Prestoze tu na 2/3 az 3/4 vymeny bylo napsane tolik chvaly, my se drzime jen 50 max. 60%. I k temto malym vymenam vody nas motivoval M. Kraut, pred tim jsme delali tretinu tydne. Vetsi vymeny vsak delat nechceme prave z duvodu moznych rizik.
4.6.2010 7:34
Álo, pokud mne paměť neklame, tak velkou výměnu vody, jsem dělal až po 8 hodinách od aplikace Tremazolu. Myslím, že to bylo 80%. Smrad z toho léčiva zamořil tenkrát celý byt. Docela jsem se divil, že to ryby mohou přežít....takový jed. Tak jsem se ani nedivil, že jejich reakce byla taková, jaká byla. Co se týče té výměny vody, také jí dělám max 50%, ale spíše 33%. Zrovna tento týden jsem měnil 1/2, to je maximum, kam jsem ochoten zajít.