Zařízení nádrže k odchovu

Jelikož mi pomalu dorůstají ryby v nádrži a včera jsem při rozebrání filtru objevil dvě přeživší rybky (1x P. maingano a 1x Aulonocara), chtěl bych doma zařídit cca 2-3 akvária pro odchov tlamovců. Nehodlám to dělat abych na tom vydělával, takže samozřejmě nic velkého a složitého. Moje představa je taková, že budu odlovovat nosící samice do akvária aby mladé donosily a mladé tam zůstanou, dokud trochu nedorostou a pak půjdou do světa. Prosté jak bulharská striptérka... Mám nějakou představu jak na to, ale jelikož jsem se cílevědomím odchovem nikdy nezabýval a nechával to přírodě, tak nemám patřičné zkušenosti. Zajímalo by mě především následující: 1) Vhodná velikost nádrže - jelikož tím nechci zaskládat celý byt, tak do spížky se mi vejdou akvária o rozměru cca 70*45*35 (d*š*v). Je to málo, moc, nebo akorát? 2) Kdy samičku odlovit - až nosí mladé nebo hned po výtěru? 3) Lze mít v jedné nádrži třeba 2 nosící samičky? Jinak akvária budou vybavená samozřejmě filtrací, vytápěním, osvětlením a budou permanentně v provozu aby byla zaběhnutá. Uvítám jakékoliv připomínky. Ještě nastíním, že ryby, které chci chovat a plavou teď ve velké nádrži jsou Haps a Peacocks - Delfíni, Placidochromis Lupingu, Aulonocara, Copadichromis Borleyi, Scianochromis Fryeri.

Gregy

23.12.2012 18:21

zdravím tak to me také zajímá. osobne si také zařizuji malou nádrž pro tyto případy velikost 50x30x30 filtr,topení a osvetlení. a jsem zvedav co tady k tomu napíšou ti kteří to už doma mají tak zařízené. z vašich otázek me nejvíce zajíma otázka č. 3 mám totiž jen jednu nádrž a zajíma me jestli mohou být třeba 2 samice jineho druhu společne v nádrži do vypuštení mládat.

jaroslav sidak
23.12.2012 20:17

Zkusím to stručně. Samičku neodlovovat na delší dobu z hlavn í nádrže. Odpočítat si od výtěru cca 21 dní a poté chytit do sítky, opatrně jí chytit a lehkým zatlačením na pusu z ní dostat rybky. Ryby musí být již hotové a ne se žloutkovým váčkem. Chce to jistý grif, ale na ten si člověk musí přijít sám. Vyklepané mláďata je nejlepší, dle mých zkušeností, dát do nádržky okolo 3 litrů a s postupným růstem je odlovovat do větší a větší. Pokud dáte čerstvě vyklepaná mláďata do 80 litrů, je možnost že je utopíte a tím se zarazí. Ještě bych chtěl doplnit, že taková mláďata, když je dobře nerozkrmíte, jsou prakticky zaseknutá a poté to těžko dohání, spíše bych řekl, že je to nemožné. Doporučuji krmit cyclopem, pokud to máte i s vidinou prodávat, neohrnul bych nos nad líhnutout artemií a po chvíli času i na drobno nadrceným vločkovým krmivem. Teplota je dobrá maličko zvednout, třeba na 27 stupnu - lépe pak rostou.

Bajer L.
23.12.2012 20:41

tak to mám asi pruser mel jsem v planu jen jedno akva v planu

jaroslav sidak
23.12.2012 21:32

Ahoj, ja jsem jeste skeptistejsi, proste s par akvarkama to delat nejde, pokud chces ryby delat na urovni a chtit za ne penize, tak musis mit zazemi, tzn. stabilni teplotu v cele mistnosti 25 st., kyslik, lihlout artemku, dostatek akvarii, techniky, velky mrazak, kvalitni chovne ryby a dalsi. Dale je potreba mit zkusenosti a ty jak to ctu, nemas, jestlize neznas odpovedi ani na ty 3 primitivni otazky, pak se na to zatim vyprdni. Doporucuju pockat, projet si par odchoven, nasetrit si alespon 50 000, udelat si nejakou ideu, co chovat, co se bude prodavat a ve vhodny cas se do toho vrhnout. Nejde to delat napul, kazdy tyden vymena vody, denne pravidelne krmit, komunikovat s lidma, radit jim atd. Jeste par rad, ty ryby co chovas jsou krasne, ale kolik lidi si myslis je koupi, odpovim ti, malo, protoze bezni lidi maj 200 litru a cpou tam jen barevne malawi, prodas mozna par delfinu, ty pri jejich rychlosti rustu ani bez artemky nevykrmis, prodas par aulonocar a zbytek ti zustane. Jinak akva je pekne a neber to nejak osobne, je to muj pohled na vec a dokud jsem nemel tohle co jsem popsal, tak jsem si nedovolil ryby odchovavat, protoze je to na tech rybach videt. Jinak jsem tady minuly tyden zahledl clanek od Mirana v polemika - chovatele, bezva nazor, to si precti. Ahoj Tomas

Troph3us
23.12.2012 21:58

Myslím,že 50klacků nepotřebuješ,velký mrazák taky ne-já nemám žádný.Jde o to,že musíš mít těch nádrží různých velikostí trochu více.Můžeš zkusit začít dělat jen jeden druh,a sám uvidíš.Hlavně nemít velké oči,protože pak budeš mít těžkou hlavu:-))

miran
23.12.2012 23:14

Souhlas s Miranem. Začni pozvolna - žádné velké výdaje. Postupně na to vše přijdeš. Uvidíš jak se ti bude dařit ryby prodat, podle toho si můžeš zařizovat nejprve pár nádrží a když ti to půjde, tak proč si nezbudovat mini pěstírnu. Postupuj pomalu - obezřetně. A´T se daří... :-)

ondrášovi
23.12.2012 23:53

Staci jedna nadrz a tu rodelit na polovinu nebo tri prostory, dle potreby. Prodavaji takove rozpazky. Jak jich je hodne, tak nosici samice nech v hlavni nadrzi a pridej vice mensich kamenu, aby se mohly mlady kde ukryt.

melanochromis
23.12.2012 23:56

Na co jako postupne prijde, ty by sis koupil ryby od cloveka, ktery na to postupne prichazi? Pak se divime, kam jsme se s kvalitou ryb dostali. Prectete si dotaz poradne, pak nebudete radit takovy pitomosti. Pro tazatele, nevim jestli chces slyset blaboly nebo realitu, je to jen na Tobe. Pro Mirana, nevim, kde ty kupujes chovny ryby, cim je krmis, cim jim topis a v cem ti plavou a je mi to i jedno, ale nepis takovy nesmysly, ze jo vlastne zadarmo, ok. Ono si trochu protirecis. Dal za me bez komentare, zitra me jezura nadeli zrcadlovku, tak budu blejskat:)

Troph3us
24.12.2012 0:52

Tropheus kde jsem napsal něco,že je zadarmo?já sem určitě nevzal 50klacků a nešel si koupit akvária,abych měl v mém bytě 1+0 skleník.pokud sis přečetl zadání tak dotyčný to chce mít v místě kde je spíž,a nic velkého a složitého.Tak na co 50tisíc?A každy nějak začal,takže třeba za 5 let bude borec na stejné úrovni jako ty se svojí pěstírnou.

miran
24.12.2012 0:54

To Troph3us: bez komentáře je - že si myslíš že všichni začali hned s pěstirnou. Kvalita české akvaristiky ve světě je v globale hodně vysoka. Co se tyče malawek co ma Gregy, tak nevidím problém v prodeji začínajícím akvaristům. Když si vzpomenu na svůj první odchov aureatek, které jsem prodal do akvaristiky, tak se pousměji. Nepleť si pojem a průjem - Gregy je na startu, kde byl každý co se mu doma rozmnožily ryby a chce pozvolna možná přejít na hobíka.

ondrášovi
24.12.2012 9:18

To Troph3us: Nezlob se na mne ale jsi zoufalý demagog. Tím foťákem se vyfoť a přilož obr. do diskuze. Rád bych totiž viděl člověka, který mne dnes (štědrý den) vytočil.

zvj
24.12.2012 9:34

tak blejskej si uplne mimo.

jaroslav sidak
24.12.2012 11:26

Já bych to neviděl až tak tragicky jako Troph3us, ale souhlasím s ním že chovna je nejlepší řešení. Pro odchov mrňat ti teoreticky stačí několik nádrží. Jedna cca 20L na nejmenší prcky, a několik větších a větších do cca 200L na odrůstající odchovy. Ale ideál to nikdy nebude. Pořád budou v akváriu různě velká mláďata pospolu a budou vznikat konflikty. Je mi jasný že to chceš zkusit, tak jen do toho. Buď tě to chytne a časem to budeš rozšiřovat a nebo zjistíš že to není ono (jako já) a necháš si jen pár akvárií pro parádu a na odchovy se vykašleš.

fajanek
24.12.2012 11:52

Chlapi, díky za rady, nějak si to přeberu, protože koukam 1000 lidi, 1000 nazoru. Stale ale nevim odpověď na otázku ohledně velikosti nádrže. Vím, že někteří chovatelé mlade rybky vyklepavaji az jsou hotova, někteří přeloví samicku do nádrže, kde je nechaji mlade donosit. Predpokladam, ze mi nedoporucujete samicku nechavat delsi dobu mimo spolecnou nadrz z duvodu stresu a vycleneni ze skupiny ostatnich ryb. Nekdo zase nesouhlasi s vybiranim ryb od samice a nechava samicku i v odchovne nadrzi ryby donosit. Dale bych poprosil o vysvetleni co znamena ze ryby ve vetsim akvariu utopim a tim se ryby zarazi. Predpokladam, ze se zarazi v rustu, ale co znamena ze se utopi? A jak je to potom pokud odchov probiha ve spolecne nadrzi? Kolikrat jsem videl u nekoho, ze samicka rybky nosi ve spolecne nadrzi a podari se je bez problemu odchovat, tak jaktoze se neutopi a nezarazi kdyz jsou ve velke nadrzi? Nebo se to tyka jen pripadu kdy rybky odchovavam bez samicky? Krmeni lihnutou artemii je samozrejmost, v tom nevidim problem. Dále co se týká těch nákladů, vybavení, atd. Chapu, ze pokud chci ryby chovat ve vetsim mnozstvi, a mit tech akvarii treba 30 nebo vice, tak je nutny zajistit ve vsech filtraci, topeni, svetlo, vymenu vody, vzduchovani, dostatek krmeni atd. Ale ja se bavim o 3 nadrzich, tam snad staci do kazde zvlast topitko s termostatem, cerpadlo s biomolitanem k filtraci a osvetleni treba LED paskem a jsme na nakladech max. 1000kc / nadrz. Lihnuti artemii pro takovou pestirnu snad taky neni tak narocne. Co se tyka pravidelne udrzby, krmeni atd, tak to si troufnu rict je otazka ani ne pul hodky denne, casu na to mam dost. Dále nehodlám opravdu odchovavat vsechny vytery v nadrzi, zalezi na podminkach a obsazenosti odchovnych akvarii. Nebo se treba zamerim na jeden nebo dva druhy a hotovo. Navic to nechci delat s vidinou zisku, budu maximalne spokojeny, pokud mi to pokryje rocni naklady na provoz velkeho akvaria (cca 5000 kč za elektrinu a vodu). A pokud nepokryje, tak budu rad kdyz aspon obcas neco odchovam a nebudu na tom nejak zasadne v minusu kvuli nakladum na vybudovani a chod akvarii. Je mi jasny, ze pokud bych to chtel delat ve velkym, tak bych to musel delat trochu v jinych podminkach a pak to chce opravdu zainvestovat na zacatku a vic se tomu venovat, coz uz je ale prace na pul uvazku a na to cas nemam a v soucasne dobe ani prostory. Asi malokdo si muze dovolit proste vzit hromadu penez a zalozit pestirnu aniz by s tim mel nejake zkusenosti a nevedel jak to dopadne. Kazdy nejak zacinal. Vsechno co jsem chtel na zacatku vedet je, zda je mozny se tremi akvarii o objemu cca 100L odchovat nejake rybky a za jakych podminek. Pochybuju, ze kazdy kdo kdy odchovaval ryby ma velkou pestirnu prinejmensim za nekolik desitek tisic. Jeste jednou diky vsem za rady, kazdy ma myslim v necem pravdu a souhlasim ze ideal je velka chovna, ale nemyslim si, ze bez toho to proste nejde.

Gregy
24.12.2012 12:26

Tak pokud rybky přežívají v nádrži hlavní, kde máš dost kamenů na skování prcků, tam se zdržují taky jen v určité části a nezdržují se po celém akva. Pokud vyklepneš mláďata a dáš je do 100 litrového akvária, tam je to špatně. Zasekneš je, jelikož jsou ve stresu z velkého prostoru a tu odchovnou nádržku nemáš zařízenou kamenama jako hlavní akvarium, kvůli udržbě. Jako rybám dospělým vadí malý prostor a zaseknou se taky, mláďatům vadí velký prostor. Je dobré je chovat nahusto. Já klepu samičky do cca 3 litrových elementek, potom jak maličko dorostou, jsou plně rozplavané a rozkrmené, jdou do 45 litrů, potom do 85 litrů a nakonec do 250 litrových akvárií. To utopit je v uvozovkách, jelikož tomu jen tak říkám, podrazit mláďata velkým prostorem. Teď jen od koho máš ryby, aby to nebylo z akvaristiky nějaký nevím co, pokud jsou od kvalitního chovatele, můžeš ryby rozmnožovat a prodávat.

Bajer L.
24.12.2012 12:37

Díky za vysvětlení. Ryby mám od p. Neužila z Rokycan přímo z pěstírny.

Gregy
24.12.2012 12:43

Ještě bych chtěl doplnit : Ať si každý zkusí odchovat ryby, hlavně ti, kterým se zdají drahé ryby ve 4 cm v cenách u obyč malawek v rozmezí 25 - 45 kč. Například C. moori si zkus odchovat do 4 cm a pak napiš, kolik si představuješ cenu za ně :) To nebylo samozřejmě mířené na tebe, ale obecně lidem, kteří chtějí 6 cm ryyb za 15 kč. Tak hodně štěstí v chovu.

Bajer L.
24.12.2012 12:47

Jo a není klepání, jako klepání. Klepání jiker, tedy hned po vytření a následným odchování v umělých tlamách je jiné, než vyklepnutí již hotových mláďat. Rozhodně, pokus chytneš grif na klepání samic, je to ten nejlepší způsob, jak odchovávat mláďata. Lepší než umělýma tlamama a lepší, než samičku odlovovat do menších nádržek, kde je už ak oslabená ryba dále stresována a dále stresována přidáváním po pár dnech zpět do hlavní nádrže. Za mě tedy vše ;) Ještě akorát jedna věc, u malých mlďat, které krmíš několikrát denně je důležitá čistota vody. Je tam normální, že nějaký zbytky zůstávají na dně. Třeba ž živé artemie. Tak tam je nejlepší takové zbytky odsávat hadicej a dopouštět čistou vodu. Dělám to asi 2-3 týdně, kdy to uznám za vhodné pohledem do nádržky :)

Bajer L.
24.12.2012 13:13

Gregy: samozrejme, ze je mozne odchovavat aj za podmienok, o akych uvazujes. Tie akvaria stacia na par odchovanych mladych, ale myslim, ze naklady na akva ti to nepokryje. Mozes to urobit tak, ze jedno akva rozdelis napr. na 3 mensie sklenymi prepazkami napevno (vlepis silikonom), aby si mohol mat napustenu napr. len 1 tretinu, ak nebudes mat dost mladych. Kup si nieco take, ako je na prilozenom obrazku. Su to male plastove porodnicky, dostat aj v Hornbachu. Nedavaj do nich ziadne prepazky ani dno, ktore je v baleni. Tieto porodnicky umiestni do jedneho z tych zvysnych 110 l akvarii, kde staci jeden ohrievac, cim mas zabezpeceny ohrev vody pre vsetky rybky v porodnickach. Do porodnicky das mlade rybky, ktore ziskas zhruba 22.-25. den vyklepanim od matky. Mozes nechat matku vypustit mlade v dalsom akva (pripadne v tom s porodnickami), ale ked uz budes mat par odrastajucich mladat, nebudes mat uz na to miesto. Tieto vyklepane, uplne vyvinute mlade budes mat v porodnicke, kym trocha povyrastu, tam ich dobre rozkrmis artemiou alebo aj mrazenym cyklopom, su na malom priestore, takze sa dobre nakrmia. Do kazdej porodnicky das jeden vzduchovaci kamienok. Ten ti zabezpeci kolobeh vody, prevzdusnenie a nebudu sa ti tam hromadit ani zvysky krmiva ani vykaly mladat. Tento odpad sa pohybom vody dostane cez perforovane bocne steny porodniciek do velkeho akva. V akvariu, kde budu porodnicky, staci jeden funkcny molitanovy filter pohanany vzduchom...cerpadla su do takych malych akvarii zbytocne. Vodu ti bude udrziavat tento filter. Ked mlade povyrastu, prelozis ich do toho rozdeleneho akva na 3 casti a tam ti staci tiez jeden molitanovy filter v kazdej tretine s ohrievacom. No a ked aj tam povyrastu, tak ich prelozis do toho posledneho akva aby dorastli na predajnu velkost. Mozes vyuzit aj to akva s porodnickami, kde mozu plavat mimo porodniciek vacsie rybky. Pokial by bolo v tomto akva prilis vela vody, myslim tym vyska hladiny, co byva problem, pri malych rybkach, lebo su utiahnte na dne a zle sa krmia, mozes znizit hladinu na 15-20 cm alebo ako budes potrebovat. Na dalsie 2 otazky...sice som uz ciastocne odpovedal, ale pokial to chces takto v malom, nema vyznam odlovovat a davat 2 samice spolu tiez nie je dobre. Inak samicky nemusia byt dlho mimo velkeho akva, pokial ich odlovis na 22. den. Mlade vypustia behom tyzdna. Zavisi aj od teploty. Osvetlenie moc neries, staci nieco s nizkou spotrebou...napr. vysokosvietive LED 1,5 W so 120° vyzarovanim, ktora ti bohate osvetli take male akva. Nad porodnickami sviet len slabym svetlom, radsej nejaka usporka. Mat akvaria prazdne permanentne v prevadzke je nezmysel, akvaria bez ryb nebudu zabehnute. Bakterie musia nieco zrat a v prazdnom akva bez ryb a krmenia nemaju co ;) Tak nad tym pouvazuj a ked by si potreboval riesit detaily, tak napis a nenechaj sa odradit. Chapem ten pocit, odchovat par mladych len pre potesenie. Casom mozno zistis, ze nemas 3 odchovne akvaria, ale 10 a vacsich ;)

canart
24.12.2012 13:23

Fajanku ty budeš taky asi znalec k pohledání.To je logická úměra čím víc akvárek tím větší kvalita odchovů?Nezáleží tak trochu na tom kolik třeba druhů člověk chová??? Gregy co se týče termínu,že se malá ryba utopí,tak znamená to,že když dáš 20rybek do 100L akvárka tak se rozutečou po celé nádrži a nenažerou se,proto se jejich růst omezí.když hodíš 20 rybek do 10L tak jsou v chumlu a cítí se v tom hejnu líp a mají to všude blízko.jinak já mám v odchovných nádržích všude písek i kameny.Krom těch 10L rozplavek.tam jsou ryby 3týdny.

miran
24.12.2012 15:04

MIRAN: Nikde v tim co jsem napsal nevidim že bych psal něco o kvalitě odchovů vs. počet akvárií...? Ale nevadí. Když už bych to tam měl, tak by to bylo myšlený tak, že v jednom akvárku na odchovy těžko něco kloudnýho odchová. A když vidim sestavu druhů co chová tak je i volovi jasný že pokud by je chtěl odchovávat, musí si pořídit víc akvárií.

fajanek
24.12.2012 15:10

Druhy co chová jdou odchovat taky společně. I maingana budeš fedrovat cyclopem, stejně jako aulonocary. Kdyby v nouzi měl jedno akvarium, nevidím důvod, proč by nešly odchovat společně.

Bajer L.
24.12.2012 15:14

Už vidim jak mezi 4cm fryeri hodí čerstvě vyklepaný maingana=))) Ale pokud to tak někdo dělá, prosim. Já si svoje řekl. Buď koupit několik nádrží nebo radši neodchovávat. To je za mě vše. Co člověk to názor. Ať se každý zařídí jak chce. Mě je to fuk.

fajanek
24.12.2012 15:36

fajanek: cerstvo vyklepane mlade nehodim ani k 2 tyzdnovym toho isteho druhu. Z hladiska odchovavanych druhov sa bude Gregy sam musiet rozhodnut, ktore bude odchovavat a kedy. Nemusi ich predsa odchovavat vsetky naraz, to je logicke.

canart
24.12.2012 15:43

Jenom pro informaci dodam, ze druhy, ktere v akvariu zustanou tak budou pouze haps a peacocks, vse ostatni pujde do sveta. A samozrejme je mi jasny a povazuju za zbytecny se o tom zminovat, ze mezi odrostly Fryerky nebudu davat vyklepany poter ostatnich druhu - nejsem zadny zacatecnik, jen jsem si chtěl ujasnit nějake informace ohledně odchovu.

Gregy
24.12.2012 15:55

Fajanku a kdo tu tvrdí,že k 4cm rybám hodím nějaké čerstvě vyklepané mladé?co to meleš?Jasně jsme tu řekly,že na čerstvé mladé nádržka do 10L.pak nějaké kolem 50-75L,Stím,že pak v nádrži 150-200 plavou ryby různých druhů,které májí v rozmezí 3-6cm žádné problémy nevidím.Te´d jsem vzal 25 4-5cm lethrinopsů a dal sem je do nádrže k 12cm rodičům,co myslíš že se stalo?Plavou tam ještě 12cm Sweden a dal sem tam 5cm jejich mladé co myslíš že se stalo?zkus mi napsat co se stane nechám si od tebe poradit.Hlavní je aby člověk nebyl megaloman a nenamnožil 1000ryb a myslel si jak bude v balíku,chce to trošku chladnou hlavu a rozum. To co napsal Cannart je jasné,jelikož ti malí jdou po všem co spadne do nádrže.ale na 5 druhů ryb nepotřebuju žádnou pěstírnu,to odchovám v obýváku.

miran
24.12.2012 16:00

miran: 100% suhlas

canart
24.12.2012 16:30

miran konečne to nekdo napsal. snad to fajnek pochopil!!!

jaroslav sidak
24.12.2012 16:43

fajanku, nemel jsem samozrejme na mysli ruzne stare ryby, ale co do druhu ryb. Napsal si vzhledem k mixu, co v nadrzi ma. Tak ty vole to snad nema nic spolecnyho s velikosti odchovu ne?I kdyby tam mel jakykoliv jiny ryby, tak preci na velikosti zalezi, ale podal si to tak, ze neodchova spolecne mix druhu, co chova, na to jsem reagoval ja, ze nevidim duvod. Je jedno jaky druh, ale velikost samozrejme. To je tak zakladni vec, ze tu jsem ani nezminoval. Pises uplne jasne veci a delas z nich jadro odchovu. Uz jdu na Vanocni pohodu, cus

Bajer L.
24.12.2012 19:48

Já mám (LUbore ( pohodu, asle když to tu čtu, tak kroutím hlavou ( nemyslím osobně k tobě :-) ) Druhově mi rozplavávají 3 druhy trops, velikosti i 14 od sebe a jde to. Řekl bych že to je jasný co a kdy dát k sobě. Nebo že by to byl cit? Opět zpátky do minulosti - jsem odchovával ryb v zavařovačce pětilitrovce - co ani 5 l nemá. To Gregy - jedenu z poliček obsaď 3 pětilitrovkama a druhou nádrží napůl rozdělenou a třetí celou. A je to - máš odchovničkový základ. So easy :-))))))) Du se bavit a dám si škopek ( ne hnus Starobrno, ale točený Sviany ) Hawk

ondrášovi ( MAJOR@N )
24.12.2012 21:43

Naprosto dobře si to napsal mariáne. Na pivo - další - jdu taky :)

Bajer L.
25.12.2012 16:22

MIRAN: O té jedné nádrži to pro m vyplynulo z odp. 22. Jinak co se stalo s tvýma Letrinopsema to fakt nevim, nejsem věštec. Stejně jako ty nevíš co se stalo když jsem mezi 5cm Petrochromise dal 3,5cm Tropheuse. A o těch více nádržích jsem to psal už v odp. 13. BAJER: Já to pochopil z odpovědi 22 tak že jde v nouzi mít i jednu nádrž na odchovy. Proto jsem napsal že už vidim jak mezi 4 cm mláďata hodí čerstvě vyklepaný. Trošku jsme si nerozumněli. SIDAK: Ty se hoď laskavě do klidu a nerej do mě. Sám víš kulový o odchovu ryb.

fajanek
25.12.2012 16:29

pokud budeš číst odpovědi od začátku vlákna tak by jsi byl v obraze,jestli to čteš někde od odpovědi xx je tvůj problém.jinak co vím tak jsi řešil nějaký problém s tím,že ti nežraly a léčil si to,výsledek jsem se nedozvěděl.moje ryby se zapojily mezi velké ryby,které je ignorují.

miran
25.12.2012 18:48

fajnek kolikpak si toho odchoval ty???? teda jestli to není tajemství. ja zatím jen labidochromis a demasonky ale stači to jsem skromný človek.

jaroslav sidak
25.12.2012 19:09

MIRAN: O žádnym léčení u mě nepadlo ani slovo, protože žádný léčení neproběhlo. Petráci se do Trofíků pustili a okamžitě šli do jiného akvária. To nežraní mláďat bylo u Altolamprologus calvus. Ty už ale nemám. Bylo mi líto každý 2 týdny odsávat mrtvý mláďata, tak jsem se těch chovných ryb s těžkym srdcem zbavil. (foto napoví proč=) SIDAK: Já odchov(áv)al z Tanganiky např. Aulonocranus dewindti, několik druhů tribu Lamprologus (tetracanthus, daffodil, ocellatus, leleupi, multifasciatus, boulengeri...) Julidochromis regani Kipili. Z malawek (M. auratus, C. sp. Lion Lions Cove, P. elongatus Cherewe, L. sp. yellow, A. red dragon...). Z Viktoriina jezera H. Rock kribensis, A. aenecolor, A. nyererei. A dříve jsem odchovával menší i větší druhy kančíků, perovky, říční africké cichlidy i něco málo z Amazonie. To je tak nějak z cichlid přibližně většina co se mi povedla namnožit. Mě to taky stačí za 15 let co se cichlidám věnuju. Nyní jsem se vrhl na Trophese a Petrochromise. Na první odchovy si ale minimálně rok počkám.

fajanek
25.12.2012 19:20

tak to gratuluji. za tech 15 let si toho stihl opravdu mnoho!!! ja se odchovu začal venovat nedávno ale určite név takové míře co ty. ješte se zeptám ve společné nádrži mi labidochromis vypustil z tlamky 4 jikry,protože na ní pořád dorážel jeden ze samcu vec je asi pul hodiny stará. je možnost že si jikry opet sebere? zatím se tak nestalo ale je u nich!!! nebo šlo by ji odchytit a pokusit se jikry vrátit do tlamky zpet??? tohle jsem nezažil tak nevím a proto se ptám.

jaroslav sidak
25.12.2012 19:21

jikry už nesebere,a nesnaž se sní nějak manipulovat

miran
25.12.2012 19:30

proč ani manipulovat??? myslíč kuli vetšímu stresu nebo snad umrtí???

jaroslav sidak
25.12.2012 19:31

nech tu samici na pokoji,toť vše.někdy se stane,že při nějakém úleku ryba jikry vyplivne,vytře se znovu.

miran

VLOŽIT ODPOVĚĎ