Aklimatizace ryb z eShopu
Zdravím,měl bych dotaz ohledně aklimatizace ryb z eshopu.před časem jsem si objednal přes eShop ryby,aklimatizace proběhla dle mého standardně jak dělám vždy (mám druhé akva Tanganika),prostě pytlík s rybama necham cca 30minut na hladině aby se srovnala teplota a pak zhruba hodinu prilivam po deseti minutach kelimkem vodu do pytlíku a po hodině ryby vypustim do akva,nikdy nebyl problém.ovsem po objednání vetsich amerických cichlid a Flowerhornu (do mého druhého akva-zaběhnuté)mi ryby umřeli.Nafoukla se jim břicha a bílé výkaly. Teď jsem se rozhodl po čase že to přece jen zkusim znovu a objednal stejné druhy ryb které jsem nebyl schopen jinde sehnat a očekávám příští týden balík.Můj dotaz zní,jak bych měl ryby správně aklimatizovat(jestli jsem to neudělal špatně)?Děkuji za rady.
Jirka82Brno
Špatně jste udělal to, že ryby nakupujete na eShopu.
3.8.2015 13:56
To mi bylo jasné že je to riziko, bohužel ryby jsem nesehnal od žádného chovatele a u nás v Brně jsem zkoušel přes sklorex zda jsou schopni ty druhy co jsem chtěl sehnat přes nějakého svého dodavatele,a ani tato možnost nebyla.Mne šlo o to zda to byla moje chyba.nemyslím si že bych to udělal špatně,ale rád si necham poradit.děkuji
4.8.2015 11:05
Tvoje chyba to asi nebyla. HD ti poradil dobře:-)
4.8.2015 21:07
Aklimatizace byla vporadku ale rybicky byli nemocne parazitem Capillaria je to nevylecitelne stalo se mi to taky i Tropeus morri
5.8.2015 18:28
k č.4 Takhle na dálku určit diagnozu je fakt úžasný.
5.8.2015 18:48
Hynku dneska v době internetu to tak je:-))vše je hodně rychlé sáčky dotyčny z rybama vybalil dobře,ale jak bylo zajeté akvárko nikdo neví,a to se dneska pořád divím co si lidi myslí jak se zajíždí akvárko. Myslím,že pokud jsou ryby nemocné parazitama jde to poznat na pohled a v tom případě bych to okamžitě reklamoval.
Pro mirana bez uctu... zdravím to akva fungovalo cca rok,mám dvě akva,Tanganika a druhé jsem měl malawi, to jsem právě cca po roce zrušil a nechal si jsem si pouze tanganiku a druhé že bude z velkých amerických cichlid a hlavně jsem chtěl dlouho ten Flowerhorn. Ryby došly ve velikosti cca 6cm,od pohledu se mi zdali v pořádku,ovšem je fakt že se mi zdálo že ti Flowerhorni mají větší břicha, jenže v reálu jsem je nikdy neviděl tak jsem si říkal že to bude OK.první den byl celkem OK,dal jsem jim z lehka vločky pro masožravé cichlidy,druhy den už nejevili o potravu zájem,byly v rohu akva,neustále měli visíci bílé výkaly a rostla jim břicha.úhyn všem byl čtvrtý den od vypuštění. Našel jsem foto jak jsem tehdy vyfotil,jelikož jsem řešil oč jde...
5.8.2015 19:48
jak si to zrušil a co jsi sním udělal?jako vyndal ryby a dal jiné z ameriky? okamžitě s měl reklamovat,vztahuje se na to normální reklamace,nejde,že ti někdo něco pošle a čau.a taky těch e-shopu je dneska milion a celkem anonymní.
5.8.2015 20:00
Pro mirana... Vyměnil jsem polovinu vody,dal čistou s regulátorem jelikož v panelaku nejsem schopnej nějak skrz 800l akva narvat 400l na odstati,odhalil jsem a propral filtr v akvarijní vodě jak jsem dělal vždy,nechal jsem tam pár vapencovejch kamenů,pár kg a dodal kořeny, aby to nějak vypadalo.koupil jsem u nás ve sklorexu v Brně Vieja synspila a dal je tam,pak sem čekal na balík.umrelo prostě vše z toho eshopu a že sklorexu mi tam žijí stále.Vím že je hodně eshopu a procetl jsem recenze a zvolil ten kde psali lidí samé klady,celkem jsem se divil že jsem v pondělí objednal a v úterý dorazil balík,ovsem nečekal jsem že mi dodávka do pátku umře.celkem mi bylo i líto peněz jelikož to byly různé druhy co jsem nenašel nikde na netu od soukromého chovatelé tak se odvíjela i cena...
5.8.2015 20:20
normálně si to měl okamžitě reklamovat,protože ty ryby už byly nemocné,když přišly.měl jsem taky takový problém,že jsem si objednal druh,který tu normálně není,přišli mi úplně jiné ryby,polovina mrtvá,jelikož byly propadlé jak Macocha.Do týdne se ta firma jmenovala jinak:-)).plno e-shopu má špatné názvy,fotky a zdůvodňují to tím,že lidi se v tom stejně neorientují.
5.8.2015 20:39
Pro Mirana...To jo,jenže firma měla v reklamacnim řadu že u ryb akceptují reklamaci pouze při úhynu do 24hodin od dodání tak jsem to ani nezkousel. Teď jsem zvedavej jak to dopadne,vybral jsem jinej eShop a uvidíme. Každopádně jestli to umře I teď tak už eShop nikdy.
5.8.2015 21:17
Už tohle bych neakceptoval.Je to neseriózní.E shop nebrat,98.5% jsou to jen překupníci.Co nejmenší nákup,co největší vývar a zodpovědnost 0.
5.8.2015 21:32
Pro mirana... Absolutní souhlas!Když jsem viděl ty ceny tak první co mne napadlo rikam,tyyy jo ti teda musí mít vývar z toho,když chce někdo dejme tomu za rybycku ve velikosti 6cm 900kc,celkem slušný.Hold těží z toho že nabízejí dejme tomu raritní ci méně dostupné ryby a však on se někdo najde kdo si to koupí. Mě by zajímalo pokud já objednávku provedl v pondělí a v úterý mi došel balík,přičemi pan z eshopu psal že zrovna v pátek flowerhorny dovezli,tak přece nemohli být ani v karanténě u nich,což bych očekával když už za to chce někdo takové peníze. Každopádně teď doufám že to vyjde až dojde balík a přežije vše.pokud ne tak hold se budu raději na flowerhorny koukat na netu,další peníze do nesmyslných objednávek za ryby na čtyři dny nedam.Dal už to nebudu řešit raději?Dekuji za názory
5.8.2015 21:44
tak určitě jezdí nakupovat do německa,kde ty ryby stojí pro našince balík.Člověk znalý ví,že to není moc peněz,ono vychovat tu rybu,svítit tomu,voda,žrádlo,čas tomu obětovaný to stojí.Osobně kdybych fakt něco chtěl takového speciálního,tak googlim a zjistím si zdroj,a tam si zajedu sám.Peníze za cestu obětuju a Flowerhorny sem viděl nabízet v inzerci na netu není to nic nedostupného,jsou větší rarity.tohle je mutant stejně jako Red parrot.