co s hnědou řasou

Dobrý den, nevíte někdo prosím, jak nejlépe na hnědou řasu. V akva (300 l) máme kameny,bílý vápenec, na kterých se poslední dobou výborně daří hnědé řase. Asi před 3mi týdny jsme je všechny vyndaly a vyčistily savem, ale už zase začínají hnědnout. Zářivky máme dvě, jednu tu "sluneční" a svícení jsme prodloužili od 8 - 22h. Vodu měníme po 7mi až 10ti dnech. Ryby máme yelowky, demasoni, zebry r/r. Vypadá, že se jim daří, všechny se v pohodě množí. Máme i krunýřovce, ale těm ta hnědá řasa asi moc nechutná. Děkuji

Deryl

19.5.2011 13:38

Špatne zářivky,dal bych jiné,ale tady je ohledně tohoto tématu už hodně psane.

kofi
19.5.2011 13:40

jediné co mě napadá tak vše vyvařit,akva vyprázdnit a pořádně vyčistit,nemám zkušenosti jestli ta řasa je chutná pro tlamovce to ti poradí jiní odborníci.Ale řesa patří do přirozeného jídelníčku tlamovců,ale jestli zrovna ta co máš v akva to už nevím.

jaladik1
19.5.2011 13:50

Řasa do vody patří a i v nejlepší péči nějaká bude. Chemismus vody, živiny a světlo ovlivní jaká a kolik. Na bílé je všechno víc vidět, leda ty kameny měnit aby to bylo bílé.

Pavel 86
19.5.2011 14:57

Dal jsem teď do akvárií opuku, což je taky bílý vápenec a hnědá až hnědočervená řasa se na nich udělala do dvou dní. Podle mne kameny bílé neudržíš. Manželce se ta řasa taky nelíbí, mne tam nevadí a naopak se mi docela líbí. V akva jsou mladí tropheusové a docela řasu okusují, ale že by se vyloženě pásly to ne. Jinak pro porovnání svítím jednou zářivkou modrou AKVA-GLO a jednou klasickou obyčejnou teplou bílou.

mcgogo - nepřihlášen
19.5.2011 19:12

A jak je to akva dlouho v provozu?Podle me je to jen syndrom noveho akva, casem bude zelena

Miky1979
19.5.2011 20:50

Pokud do akvára svítíš, řasa se objeví vždycky. To, jestli je hnědá nebo zelená záleží na době svícení, intenzitě světla a světelném spektru. Zkus experimentovat s těmito faktory ;)

afra
19.5.2011 21:37

Podle mne tam bude řasa vždycky. Jestli zelená a nebo hnědá asi opravdu záleží na světle, parametrech vody atd. Já to neřeším, mě nevadí ani jedna. Pokud neškodí rybám. Třeba sinice, to je něco jiného, ale na kamenech mi řasa nevadí. Už když jsem ty kameny sebral na zemi, tak byli nazelenalé, jak na ně asi pršelo, takže to tak asi má být. Ale je to pouze můj názor, nikomu to nevnucuji.

mcgogo - nepřihlášen
19.5.2011 21:49

Záleží jestli do akva svítí také trochu denní světlo a sluníčko nebo je tam zdrojem světla jen zářivka(y). Obecně bych řekl, že platí pravidlo, že hnědá řasa roste více při nižší intenzitě světla a zelená při vyšší intenzitě. Ale samozřejmě záleží na mnoha dalších faktorech, jako je proudění vody, její kvalita, množství ryb v akva a vydatnost krmení. Chce to trochu experimentovat...

Kozlik
19.5.2011 23:38

Já mám taky akva v provozu asi dva měsíce a taky se mi na vápencových kamenech udělala hnědá řasa a docela dost. Paradox je, že nejvíc tam, kde je největší intezita světla a na okrajích akvria, kde je to takové tlumenější to světlo, tak tam nic. Ted o víkendu budu zkoušet zapojovat 2ks nových zářivek 2x 40W tak uvidím. Akvva mám 140x50x50
co s hnědou řasou

Nik
20.5.2011 8:13

Taky jsem to zkoušel Savem a pak to zhnědlo znovu. Pořád jsem s tím bojoval a svítil hodně a nakonec mi voda chytla zelený zákal, takže to nepřehnat. Postupem času hnědá řasa přešla v zelenou, ale vápencové kameny byly až tmavě zelené, nehezké. Dal jsem tam mladé ancitrusy a za týden byly kameny čisté. Teď jsou už ancitrusy větší a líní a kameny porostly zelenou řasou tak akorát a vypadá to přírodně, někde jsou kameny bílé a někde porostlé světle zelenou řasou.

Kankunen
20.5.2011 12:07

řasa at je hnědá či zelená ,tak je ve vodě naprosto přirozená. Pokud nechceš řasu , tak si pořid akva BEZ RYB a nasyp do nej skalici modrou.

Dvořák
20.5.2011 12:14

http://www.youtube.com/watch?v=qTQXzwUMado&feature=related

Dvořák
20.5.2011 15:29

Nik: řasa stejná, jen už není skoro vidět bílá. Akva mám v provozu asi 6 měsíců. Skalici znám, ale akva bez ryb asi nechci. Jen jsem se ptala, protože prvních pár měsíců nic a teď taková úroda. V podstatě mi ta řase také nevadí, ale doufám, že trochu zezelená. Akva je sice u okna, ale máme tam filtry, takže UV skoro žádné

Deryl
20.5.2011 17:29

No mi ta řasa taky neva, aspon to vypada víc přirozeně, ale doufám že když ted dám silnější zářivky tak půjde víc do zelena

Nik
21.5.2011 13:37

Nik, mne by k tomu Tvymu pozadi mnohem vic ladily ricni valouny, akva by dostalo uplne jinej smrnc. Co je to hnedy - drevo nebo lava?

A+I
21.5.2011 13:51

To hnědé jsou kořeny mopan, já tam ty vápencové kameny mám proto, aby zvýšily hodnoty vody ph. Když jsem měl akva 200l měl jsem je tam taky a krásně porostly zelenou řasou, to pak vypadalo super.

Nik
21.5.2011 14:04

Nik - Ty si protirecis :-). Das si do akva misto poradnejch valounu vapenec, aby Ti zvysoval pH a pod nej si polozis koreny mopani, ktery snizi to, co vapenec zvedl :-) .

A+I
21.5.2011 17:25

Já vím, ale mopany tu vodu neokyselují v takovém množství oproti kořenum mangrovniku. Ale můžu říct, že se mi hodnoty drží 8ph. A ty mopany se mi strašně líbí, vypadají tak zajímavě :-)

Nik
21.5.2011 21:36

A+I od kdy drevo okyseluje vodu?

Dvorak
21.5.2011 22:17

Nik....nevím, co se ti tam na těch kořenech tak líbí?? Mě se to akva, tak jak je na fotce nelíbí. Sestava kamenů se vůbec nehodí k pozadí a ty kořeny tam vůbec nesedí. Dvořák.... kořeny vodu okyselují. Obzvlášť, pokud je voda měkká.

wladys
21.5.2011 23:41

A to je právě to, sto lidí a sto názorů :-) Ty kameny jsou super, protože mají spousty malých otvorů, kde se do budoucna můžou schovávat mladé rybky a až porostou zelenou řasou (doufám, že porostou), tak to bude vypadat úplně jinak. Ta fotka je asi 6týdnu po založení. Mi se třeba moc zase nelíbí břidlice a zaoblené kameny.

Nik
23.5.2011 19:24

Ale kořeny přece nijak vodu neokyselují vodu okyseluje jen kyselá půda a nijak se nepodílí na měknutí vody (voda nám naprší měkká a potom závisí na tom kde se nám nasytí nebo nenasytí) . Například výluh z rašeliny vám okyselí destilovanou vodu cca na ph 6-5,5 , ale kořen ikdyž pochází z rašeliniště, tak tuhle schopnost jistě nemá. Další důkaz je lesní říčka protékající kamenitým korytem obsahující tlející náplavy listí či jehličí s ne velkým průtokem o reakci neutrální až zásadité.

Dvořák
24.5.2011 0:06

Tak mi pane Dvořák vysvětlete, proč v jednom mém akva plném kořenů(driftwood) mám vstupní vodu 7.4 a v akva to klesá až na 6,8. Žádné výluhy nepřidávám, CO2 nepoužívám. Rostliny minimálně. Je to snaha napodobení černé vody amazonky. Děkuji.

wladys
24.5.2011 9:39

Zajímavá výměna názoru a řekl bych že máte pravdu oba dva protože příklady které uvádíte jsou opravdu individuální. Lesní říčka protékající kamenitým korytem obsahující tlející náplavy listí či jehličí s ne velkým průtokem o reakci neutrální až zásadité. To jistě ano ale voda co v ní protéká je obohacena i o látky uvolňující se z hornin které tvoří koryto a proto hodnoty mohou být neutrální až zásadité.Nehledě na to že většina takových lesních říček vyvěrá někde hluboko ve skalním podloží a blízko u pramene než se cestou promíchá může byt docela slušnou minerálkou. To co píše wladys je zase úplně jiný příklad které nemůžete srovnávat. Ale co se týká toho jestli dřevo okyseluje nebo ne tak určitě ano neboť to co popisuje Dvořak v prvním přikladu tak to jehličí,listí a různé zbytky dřev prostě a jednoduše podloží které tvoří pudu v lese tzv hrabanka je tvořena rozpadlými částicemi dřeva a jiných organických zbytku které vytváří právě tyto kyselé výluhy.

hr
24.5.2011 11:47

pánové mech je součásti kyselých půd nikoliv listí či dřeviny

Dvořák
24.5.2011 12:48

Odp. 19 - odjakziva. Cim je nizsi tvrdost KH, tim vic pH klesne.

A+I
24.5.2011 14:23

Tím jste mi , ale pane Dvořák nevysvětlil můj případ.

wladys
24.5.2011 15:36

Pane Dvořáku vaše reakce č.25 mi tak trochu připomíná jedno japonské přísloví a to“kolik třešní,tolik višní“ :-) Také mám takový zvláštní pocit že tato odpověď jaksi nezapadá do diskuse od č.22. Zkuste to vysvětlit trošku blíže.Jistě najdeme jádro pudla děkuji.

hr
24.5.2011 17:10

Pane wladys ve vašem případě jde o vodu s ph neutrál je jasné , že u vás je cíleně upravená např pro toky jížní ameriky s nizkou tvrdostí.Už jsem o tom hovořil pokud budete mít tvrdou nasycenou vodu , tak vám ji dva kořeny v aqva neokyselí během 7 dnů ba ani po měsíci né-li déle.

Dvořák
24.5.2011 17:16

Pro HR :reagoval jsem na odpověd A+I č.17 v čísle 19 dále na wladyse č.20 v čísle 22 atd..

Dvořák
24.5.2011 23:57

Voda v tom mém akva není nijak upravována krom toho, že v ní jsou ty kořeny. Ale v jednom máte pravdu, máme tady vodu hodně měkkou. Ostatně o té měkkosti vody jsem v tom mém příspěvku č. 20 napsal. A píše to i Alča. Navíc NIK nikde o tom, jakou má tvrdost jeho vstupní voda nepíše, tak prostě nechápu, kde berete tu jistotu, že mu ty kořeny s PH nezahýbou. Nebylo by rozumější ty kořeny vyndat? ;o)

wladys
25.5.2011 9:03

Jakou má NIK vstupní vodu opravdu nepíše,ale je pravda že ty kořeny ale i ty šutry se s pozadím perou.Prošel bych nějakou řeku v okolí bydliště a pohledal ani né tak klasické valouny,jako spíš nějaké rozbité kameny s vodou omletými hranami,tak aby tvarově seděli co nejvíc k pozadí.No ale proti gustu…. K vaší společné otázce s Derylem,co s hnědou řasou,?,vám nejlépe odpověděl asi pan Dvořák v č.12 .Nezapomeňte také že ve vašich nádržích nejsou žádné rostliny,které jsou v určitém množství nejpřirozenějším konkurentem pro řasu. A jestli nechcete žádnou řasu,tak nejednoduší cesta vede přes UV lampu.

hr
25.5.2011 9:03

PH 8 a KH 10-12 , Ty kořeny jsem měl i v akva malawi asi 6let a všechny ryby vždycky v poho. Asi ty hodnoty redukují ty vápencové kameny.

Nik
25.5.2011 9:10

jinak Niku, nasavaci kos mas moc nizkko . Lehce ti nasaje pisek, ktery zvednou ryby.

lubnek
25.5.2011 13:54

rostliny mám anubias, ale ty už jsou také samá řasa

Deryl
25.5.2011 14:08

Pro Deryl, napsal jsem toto : které jsou v určitém množství nejpřirozenějším konkurentem pro řasu.Doufám že chápete co tím naznačuji.

hr
25.5.2011 18:21

pokud má Deryl štětičkovou řasu (viz rostliny) , tak stou je těžký boj

Dvořák

VLOŽIT ODPOVĚĎ