Dotaz ohledně piskořek
Zdravím Vás, není mi celkem jasná jedná věc ohledně piskořek, na netu jsem se dočetl, že piskořky jsou noční tvorové a vadí jim jasné svetlo, proto přes den nevylézají a jsou převážně v písku. Měl jsem zdravotní problémy v malawi, postupně umírala jedna ryba za druhou a abych to eliminoval, vyměnil jsem 90% vody za cistou min.48 hodin odstátou vodu. Filtry jsem nechal, neměnil jsem je z duvodu nitrifakčních bakterií. Ovšem jsem celkem v šoku z toho, proč mám ted i přes den plné akva vylezlých piskořek, před tou výměnou vody jsem jich videl sem tam nějaké minimum, umíte mi nekdo poradit proč? nebo kde jsem udělal chybu? Díky.
ToGi84
kdyz piskorkam zmenis extreme vodu kde bezne zijou, tak lezou taky. Kdyz se jim voda nezda, lezou taky. Alespon co jsem vypozoroval ja. Nech je chvili tak, za chvili se to snad vrati do normalu..
8.6.2011 22:37
Nemohu souhlasit s odp. č. 1, výměna vody nevadí vůbec, alespoň je to tak u mě a divil bych se, že jinde to bude jiné :-). Piskořky reagují na špatnou vodu (špatné hodnoty vody) a pak vylézají i ve dne. Tím, že umírala jedna ryba za druhou, tak hodnoty vody asi fuj fuj.Vypral bych i filtr. Hodnoty vody musí být špatný i nadále, jinak by nelezly. Jestli bylo nějaké léčení, tak to může být i následek léků.
8.6.2011 22:55
KRom toho, že je v akvariu něco špatně, tak se domnívím, že bdue i nedostatek kyslíku, proto vylézají piskořky....
8.6.2011 22:55
Jakube, lečeno bylo eshou2000....ale jde mi o to, i kdyby byla ta voda fuj pred vymenou, tak by prece piskorky lezly i tak jako reakci na spatnou kvalitu vody, ale ne, oni paradoxne lezou až ted, když je voda temer kompletně vymenena.
8.6.2011 23:20
Dej si do malého akva písek a čerstvou vodu.Dej tam piskořky a budou celej den až na krycím skle.Odpověď č1 je správně.
8.6.2011 23:21
Pravděpodobně to bude reakce na léčivo, měl sem to taky tak. Dobré by bylo vědět hodnoty vody. Tím vším to může být rozhozený.
Nechci se přít, ale s odp. č.1 a 5 nemohu souhlasit. Měním 70-80% vody každý týden, asi 5 let a ve dne jsem piskořky na skle neviděl, až na situaci po léčení, nebo po přisolení nádrže (oděrky).
8.6.2011 23:48
Jakube, ja se samozrejme taky prit nechci. Urcite mas pravdu taky, ale u me konkretne, coz jsem i napsal, kdyz jsem treba stehoval akvarium, tudiz tam voda byla uplne jina, nez predtim. Hodnoty vody perfektni, ryby v pohode, piskorky cca 4 dny vylezly, pote se vse srovnalo do starych koleji. Jinak to, ze piskorky reaguji na spatnou vodu az tak nesouhlasim zase ja. Mel jsem akvarium bez ryb, male, kde jsem mel jen vodu a bezel mi tam molitanovy filtrik, samozrejme piskorky tam byly. Vodu jsem nemenil, kdyz jsem ji zmeril, hodnoty byly hrozny a piskorky po skle mimo noc nelezly. V te vode by se ale ryby dobre urcite necitily. Proto rikam, ze piskorky na spatnou vodu nereaguji tak, jak si hodne lidi mysli. A uz tu myslim psal kdysi MK, ze brat piskorky jako kontrolu vody je nesmysl.
9.6.2011 0:21
Jo, tak to beru, já mám stereotip. S tou špatnou vodou, když jsem pozdě měnil, tak trochu vylézaly :-). Asi to není ukazatel dobré, či špatné vody, ale něco to značí. Nevím jestli u ToGi84 byly zvyklé na špatné hodnoty vody a když se vyměnila, tak je to rozhodilo. Jen dávám své postřehy :-).
9.6.2011 7:52
Pravdu máte svým způsobem všichni.Piskořky vylézají přes den k hladině kvůli nedostatku kyslíku,problému s vodou,nebo filtrem.Tyto problémy můžou způsobovat samy piskořky svým přemnožením a mohou se dostat i do filtru.Takovouto reakci předvedou někdy i po výměně vody.
9.6.2011 9:35
Tehdy jsem myslím psal, že je směšné a diletatntské brát si jako ukazatel kvality vody pro tlamovce piskořky. Plně se připojuji k odpovědím JŠ a hr, protože si myslím to samé. Pro toGi: vyprat filtr by bylo bývalo dobré.... a prát ho samozřejmě pravidelně To je můj názor. Kydž už jsem u filtrů. Schválně jsem si udělal nedávno fotky vody vypuštěné z nádrže objemu 450 litrů s 25 xenotilápiemi, což jsou poměrně velmi čistotné ryby a máloodpadové (oproti třeba mbuně nebo trophíkům). Pokud se mi sem podaří ty fotky vložit, tak na fotce se světlejší vodou je případ s vypraným filtrem po týdnu provozu a na druhé (tmavší voda) po vyprání po 14 dnech. Nikoho tu nebudu zase přesvědčovat jak má měnit vodu a jak často prát filtr, je to každého věc. Dávám to sem jen pro názornost, ať si každý udělá závěry sám...jak asi vypadá jeho filtr a v jakém je stádiu čištění nebo naopak kontaminování vody. No, ale možná se dozvím, že to tmavě hnědé jsou všechno filtrační bakterie a že jsem jim dal zase potisící na prdel tady je možné všechno :-)). Zdravím
9.6.2011 9:40
.....po týdnu:
9.6.2011 9:42
....po 14ti dnech...
10.6.2011 11:28
Esha 2000 piskořkám extrémě nevadí, pokud se vzduchuje. Většinou každý podle letáku zvedne teplotu při aplikaci léků a tím dojde k úbytku kyslíku a pak můžou lézt piskořky ven. To stejné nová voda u některých zdrojů, konkrétně ta má. Přímo z kohoutku teče Ph 7 až 7,2 . Po 12 až 24 hodinách je ta samá voda vlivem vzduchování a navázání více kyslíku a vypuzení přebytku Co2 na 8Ph někdy i víc. Takže u nové vody může hrát roli opět kyslík na piskořky. Jinak sůl vadí šnekům taky.
10.6.2011 13:09
Já doma vanu používám jen na koupání a vždy po použití ji vypouštíme. HD
10.6.2011 13:50
Jak je vidět, panu Dařbujanovi se stýská po dlouhých masírovacích vláknech s p. Krautem, tak zkouší provokovat. Asi nemá v pěstírně do čeho píchnout...
10.6.2011 17:52
Pane HD, nepřipadáte si jako malé dítě? Že ne? Ale chováte se tak. :-) Tedy alespoň na těchto stránkách
10.6.2011 18:02
Je tohle neustálé pošťuchování potřebné??? Hynku,proč tu chcete zase zbytečně přikládat pod kotel? Snad nejste tak hloupý,aby jste nepochopil,jak to MK myslel z těmi foty.
10.6.2011 18:24
Já jsem to od HD pochopil jako vtip ,smysl pro humor se tu nenosí?
no já to ve vaně taky peru a klidně si ji umyju.. ...
10.6.2011 19:49
TO Martin132 Ono to jako vtip asi bylo možná i míněno,což jsem i já tak vzal,ale momentální situace HD vs MK tyto vtipy akorát bouří a pak je tu z toho akorát zase boj. O nic jiného tu nejde.....jen si tyto vtipy nechat pro sebe a neventilovat je a tím zbytečně nevytvářet prostředí pro další boje. Na co to tu zase bouřit........prost odpovím na příspěvek a toď vše......HD k tématu neodpovídal....napsal k tomu vtip,který může někdo špatně pochopit a jede to tu znovu.
10.6.2011 21:27
No zatím ten vtípek řeší všichni,jen MK ne.Tak to neřešte a bavte se k tématu.Já filtr peru v kybl a je to fakt kentus po 14 dnech.
11.6.2011 6:35
Opravdu to byl jenom vtip. Jsem moc rád, že se mi podařilo vyřešit čištění filtrů automaticky při výměně vody. Kdybychom je museli vyndávat na praní z nádrží, tak by to snad ani nešlo stihnout. Pro vaku - jestli je filtr nutné prát (přestává být průchodný) již po 14 dnech, tak to znamená, že je příliš malý k danému akváriu, či hustotě osázení nádrže. HD
11.6.2011 8:10
Ten systém automatického čištění filtru by mě zajímal ...
11.6.2011 10:19
Tak teď se v tom trochu ztrácím. Mám filtr značky Fluval a čistím ho, tak jednou za dva měsíce. Mám trochu dojem, že se tu míchají různé filtry. Bylo by možná dobré, psát konkrétně jaký filtr má kdo namysli. Vnější to asi nedude, nebo jo?
11.6.2011 10:28
Jakube, mam take Fluvaly a lezu do nich jednou za 3-4 mesice. Jinak Vasek myslel urcite houbu z cerpaci hlavy.
12.6.2011 11:16
Taky si myslím, že by měl MK napsat, že má vnitřní molitanové filtry. Tam je ta perioda čištění jistě na místě. Ono není filtr , jako filtr.Je třeba nesmysl každý týden otvírat a prát vnější kýblový filtr o vnějších celoskleněných nemluvě.
12.6.2011 13:20
JJ Myslel jsem kostku co mám na č.hlavě.Fluval čistím taky tak 1 za 3-4 měsíce.
15.6.2011 12:21
Děkuji za reakci HD, jinou jsem ani nečekal a o vtípku povídej tomu, kdo ti uvěří. Pro Wladys: to že mám vnitřní filtry je tady na webu myslím notoricky známo, rozhodně těm, kteří na to reagovali. A jenom názor: pokud máte pouze venkovní filtr bez předfiltru na nasávání, máte ho po pár týdnech stejně zabahněný, jako vnitřní, respektive určitě jeho první nasávací komoru, takže výsledek by byl při porovnání v podstatě stejný, jako na mých fotkách. Ještě upřesňuji, že v té 450 litrové nádrži je 25 xenotilápií, což je odpadově přibližný ekvivalent k cca např. 10 - 15 mbunám z malawi nebo tropheusům a ještě doplním, že filtr vypraný v té vvaně má rozměry cca 2/3 plochy boční stěny nádrže, takže o poddimenzování filtrační matrace se příliš hovořit nedá, tedy alespoň podle mého názoru. Zdravím a neprodlužuji.
15.6.2011 17:15
Molitan je dobrý na hrubé nečistoty, proto je tak dobře chytá a máte ho rádi. Kuličky Eheim jsou schválně kulaté aby co nejlépe voda protíkala bez zanášení a čistilo se biologicky. Předfiltr bude zasviněn ale tenhle substrát po 7-14 dnech ne, a je blbost to tak často rozdělávat. To by nemělo cenu to vůbec kupovat a pořád to pracně rozdělávat.
16.6.2011 6:46
To jsem fakt nevěděl Pavle... :-))). Radil jsem někomu aby rozdělával filtr s filtračními kuličkami, když tam má mechanický předfiltr?? nepamatuju se na to. Jak jsem avizoval tím neprodlužuji...budeme zase mluvit jeden o koze a druhý o voze, takže za sebe ukončuji a zdravím.
16.6.2011 7:44
Jste chytlavej, kazdy nový si to může vztáhnout že je filtr jako filtr což není. Víc nemám.