Maingano samice

Prosím o odpověď zda může mít samice Maingana okraj hřbetní a ocasní ploutve nažloutlý nebo zda se jedná nutně o kříženec s Auratem.

Kankunen

11.6.2012 16:20

Nemůže,bude to sprskklé.

vaku 70 nepřihlášen
11.6.2012 18:52

záleží jak moc, ale může

lubnek
11.6.2012 20:01

nemuze, zadna zluta tam nema co delat

Troph3us
11.6.2012 20:06

Ještě jsem neviděl Maingano se žlutým ocasem a hřbetem a pár jsem jich odchoval a chovám.

vaku 70 nepřihlášen
11.6.2012 20:19

proto píšu, že záleží, jak moc, lehké orámování mít může. Dál raději bez komentáře

lubnek
11.6.2012 20:23

Tome, zrovna tohle nažloutl= orámovní jsem viděl u Imra a ne jen tam.

lubnek
11.6.2012 20:27

ja teda nikde, jedina zluta je jikerna skvrna, jdu kouknout na moje, jestli nezezloutli:) Jo Lubore, koukni na meila:)

Troph3us
11.6.2012 20:28

koukam koukam a nic :)

lubnek
11.6.2012 20:42

Jen upřesním, že samozřejmě mluvím jen o orámování, které může být nažloutlé.

lubnek
11.6.2012 20:43

Pokud jsou ty Maingana u Imra něco jako Švédi,tak můžou bejt žlutý celý:-),ale čistý Maingano ne.

vaku 70 nepřihlášen
11.6.2012 20:45

nesouhlasím, to se Swedama nemá co dělat.

lubnek
11.6.2012 20:48

Zrovna o krizencich bych na miste Vaku moc nepsal. A jeste na jeho miste pochybovat Imrem :)

Schod
11.6.2012 20:51

Ještě doplním, když už to bylo nakouslé, takl Sweden nejsou čistý a nečistý. Jsou Sweden a nejsou Sweden. Není to rasa z jezera. Nejdřív by je to chtělo vidět a vědět okolnosti, než je srovnávat se žlutým orámováním u maingan, které opravdu časté není , ale viděl jsem jej u pár skvělých chovatlů, kterým Imro bezpochyby je, to nezmění ani pisatel na českých tlamovcích.

lubnek
11.6.2012 20:53

Ale pro kankunen, pošli foto. Pokud je ta žlutá nějak moc zasáhlá, dobré to určitě není. Celou dobu tu mluvím jen o lehkém ormování ploutví.

lubnek
11.6.2012 21:03

Hele schode nebo kdo seš.Křížení a šlechtění není totež

vaku 70 nepřihlášen
11.6.2012 21:11

Nevím co tu zase polemizujete,že Sweden je a Sweden není?Je to vyšlechtěná ryba,z několika dalších variant stejně jako Aulonnocara Red Dragon.Co se týče hřbetní ploutve u Maingana,tak co vím já je bílé nebo světle modré,o ocasní ploutvi nic nevím,že by měla být lemována,asi taky záleží pod jakým světlem to je,protože v tom případě může bílá vypadat jako žlutá.Nejlepší je si pořídit odchyty,protože si myslím,že už je to taky pěkně provařené ty ryby miliontou generací a ty ryby vypadají jinak než ve skutečnosti vypadat mají.Takže třeba správně je lehce žluté orámovaní třeba.

miran
11.6.2012 21:15

Žlutá na mainganech rozhodně nemá co dělat. Lubo nevím co tím žlutým orámováním myslíš. Já se docela mainganum věnuji, nakupoval sem z více zdrojů. Snažím se vybírat co nejtmavší ryby, ale žlutou sem nikde krom jikerné skvrny u samců, na mainganech nezpozoroval. A to ani v Bytči. A byl sem tam několikrát.

wladys
11.6.2012 21:21

Já tam teda byl jednou, tak jsem asi ještě dobře neviděl :) nic, rozhodně jsem o tom nechtěl nějak debatovat, napsal jsem jen, co jsem viděl :) Doma žlutou ani náznak taky nemám. Takže neříkám, co je dobře a co špatně, jen co jsem viděl a neviděl. Tím se zřekávám jakýhokoliv dalšího flejmu tady.

lubnek
11.6.2012 21:21

Mirane, pochopil si to špatně jak jsem to napsal. myšleno tak, že buď to švédi jsou a nebo nejsou, nic napůl švédů není.

lubnek
11.6.2012 21:29

Tak mám to vyfoceno, jak skutečného křížence tak samičku co si nejsem jistý, pošlu to až zítra po vylepšení. Z původního hejna jsou samci bez žlutého lemování a samice s minimálním nádechem na okrajích. Kříženci s auratama co vyrostly v akva mají lemování opravdu výrazné. I když se ukáže, že i původní hejno není čisté tak si ho stejně nechám, když jsem si je vychoval od mala.

Kankunen
11.6.2012 21:33

Tak pokud víš, že se ti zkřížilo a nějaké ryby to mají echt výrazné a nějaké méně, tak to kříženci nejspíš budou.

lubnek
11.6.2012 21:35

Lubo co to zase tady plácáš.Melanochromis Maigano -(Melanochromis cyanorhabtos )od Imra nemá žádné žluté lemy na ploutvích ani nikde jinde. Nech si vyšetřit barvocit. Vašku- šlechtění a křížení je diametrální rozdíl. Jsou tam jisté podobné markanty ale pouze podobné nikoliv shodné!!! Prosím vás už nechte těch vašich nesmyslných dedukcí. Hlavně si tu nezačněte nadávat anebo vzájemně urážet jak je zde dobrým zvykem. Číst to Imro tak se asi pěkně naštve, že uvádíš nepravdivé informace a příště ti neprodá ani sáček ani ryby. Raději to nebudu rozvádět, jelikož je to slušný člověk a nemá zapotřebí, aby ho tu někdo špinil!!!

pietro
11.6.2012 21:38

Na barvocit chodím každý rok z práce :) Nikomu nic nevnucuji, co jsem viděl ale napíšu. Už jsem přestal kouřit, tak snad se dokopu i k přestání psaní na tenhle web :)

lubnek
11.6.2012 21:39

Lubo :Imro má F1 takže provařené ryby to nejsou.To rozhodně garantuji! On si potrpí na kvalitu svých generačních ryb.

pietro
11.6.2012 21:41

Souhlas s Pietrem,Jinak Vaku Sweden je vždy Sweden.pokud se tu chcete zase bavit o barvě tak to naschle.

miran
11.6.2012 21:44

Takže M. maingano samozřejmě žádné žluté lemování nemá, nikde jsem samozřejmě nic takového neviděl. Urážet se samozřejmě taky nebudeme, ale kdo to píše, často dělá :) Hlavně že všemu rozumí ;) nikdy samozřejmě nikdo nemůže mít pravdu jiný, než autor odp. č. 22 . Auf Wiedersehen

lubnek
11.6.2012 21:58

Lubo pokud jsem tě urazil? Tak se ti upřímně omlouvám, ale nemám ten pocit, že bych tě něčím urazil. Krom toho, že tvůj oční vjem není v pořádku. Já si na svém trvám, jelikož jsem u Imra v chovni dost často a znám i zákulisí této chovni. Čily jsem viděl ryby, které zatím ani nejsou v nabídce. Já se narozdíl od většiny bavím slušně a respektuji vaše názory. S tímto názorem co jsi napsal, jaksi si dovolím nesouhlasit. Nehledej v tom žádnou kompromitaci.

pietro
11.6.2012 22:05

Ahoj Petře, já se zase obávám o Tvůj oční vjem :D Vašek napíše v č.15 Křížení a šlechtění není totež a Ty mu na to napíšeš: Vašku- šlechtění a křížení je diametrální rozdíl. Jsou tam jisté podobné markanty ale pouze podobné nikoliv shodné!!! S Vámi je sranda

sarka.x
11.6.2012 22:06

Původní hejno má to lemování úplně mírné a musím se na to zaměřit, odchovaní kříženci to mají hodně výrazné. Bez napadání prosím, křížená ryba je mnohem víc přizpůsobivá než někteří občani.

Kankunen
11.6.2012 22:10

Kankunen ono chovat v nádrži maingana a auratusy to je holý nesmysl.Tam si nemůžeš být ničím jistý.ani tím,že muj tata je muj tata.

miran
11.6.2012 22:20

Auraty dám dál, jsou na sebe agresivní a navíc tlamovec pestrý je v dospělosti nevýrazná ryba.

Kankunen
11.6.2012 22:30

každý je nějaký:-))jestli chceš barevné ryby,kup neonky.Auratus je Auratus navic si myslím,že kdyby si viděl divoké ryby nebo f-1 budeš mluvit jinak.Viděl jsem tvavé Maingana a bledule Maingana,podle názorů některých borců,které ty ryby mají,ty bledší samice pry líp donášejí,těžko říct.Vše je taky v režii chovatele co těm rybám poskytne aby byly takové jaké mají být.

miran
11.6.2012 22:37

Miran, tvrdíš že je nesmysl chovat Maingana a Auraty najednou, já dávám přednost Mainganu ne neonkám.

Kankunen
11.6.2012 22:46

Pro mirana a ostatní. Sweden jsem samozřejmě použil jako příklad.Nic ve zlém.Chraň bůh.Mohl jsem použít jinou vyšlechtěnou rybu.Myšleno to bylo tak,že pokud by prošlo maingano rukama šlechtitele,může bejt žluté.To už by jsme ale nemluvili o mainganu jako takovém a o nich je zde řeč.Takže já si stojím za odp.č.1 i když jsem u skvělého chovatele Imra nebyl a to nezmění ani pisatel na českých Tlamovcích. Kankunen:Aurátus,Chipokae jsou nádherné ryby.

vaku70
11.6.2012 22:51

to určitě jsou krásné ryby,ale nemůžete je chovat najednou pokupě.

miran
12.6.2012 7:33

Tak posílám fotku původní samice.

Kankunen
12.6.2012 7:35

A teď samoodchov, ty žluté okraje jsou ještě výraznější.

Kankunen
12.6.2012 7:49

Viděl jsem odchytová maingana jen asi 3 x. Moc se do Německa neimportují. Důvod nevím. Žlutých lemů jsem si nevšiml. Ryby na obrázcích jsou ukázkou typického paskvilu, co se tu jako maingano chová. Věřte nebo nevěřte, ale WF maingana vypadají opravdu jinak. Modré je na těle mnhem víc je tmavší a výrazněji modrá a světlé pruhy jsou svítivě modrobílé. Pruhy na těle nebývají přerušené ani v náznaku. Popisuji jen co jsem viděl, malawi ovládám jen skutečně letmo. Zdravím.

miroslav kraut
12.6.2012 8:23

To Kankunen: Ahoj, tohle rozhodně není Maingano! Alespoň ne jaké mám doma :o)

rhymess
12.6.2012 9:14

TO Kankunen Tvoje foto č.1 je Maingano,ale generace bude hodně veliká. :O( Foto č.2 je opravdu nejspíše kříženec Maingano+Auratus. Jak píše p.Kraut....dneska zavadit o kvalitní Maingana je celkem veliký problém...i já je tenkrát dlouho sháněl a věřte,že to vybarvení je potom úplně jiné,než zde na fotkách.

memeo
12.6.2012 9:33

Rhymess: moji samci vypadají přesně jako tví Memeo: myslím, že jsi nejblíže pravdy. V reálu je ještě více poznat rozdíl mezi tím co se mi v akva zkřížilo a co jsem koupil.

Kankunen
12.6.2012 11:39

Jsem potěšen,že tu nejsem zase za blbce.Fotky jsou jasné.Memeo to možná trefil,možná je šmrclá i ryby na fotu č.1.Ta žlutá tam prostě nemá co dělat.Když přivřu oči a koukám na ty fotky s představivostí,tak se mění v Auráta.

vaku70
12.6.2012 21:16

Kankunen.....ta ryba má kousek maingana, kousek auráta a i kousek interruptuse. Pěkná kaše. Bohužel i ta původní ryba je nic moc. Já si troufnu tvrdit, že kvalita maingan je u nás ještě bídnější než kvalita demasonek. Bohužel.

wladys
12.6.2012 21:37

No jo, ale jsou to moje ryby tak si je nechám, samci vypadají dobře.

Kankunen
12.6.2012 21:44

Tady jsou moje maingana. Žádná žlutá, kromě jiker.

Vladimír Srp
13.6.2012 20:40

Tak dnes jsem si to ujasnil. To co jsem viděl nebylo maingano, ale mladé ryby jiných ryb, kteří jsou velmi podobní mainganům a mají nažloutlé ploutve. Tímto se omlouvám Vaškovi, pietrovi a dalším, ale taky kankunenovi, že jsem ho mohl přivést v omyl, jelikož jsem psal pouze na tomto základě. Doma mám samozřejmě maingana bez žluté. Takže můj názor je jasný a to, že na mainganech nemá žlutá co dělat. Ještě jednou se omlouvám.

lubnek

VLOŽIT ODPOVĚĎ