Plachost Afrických cihlid

Zdarec chtěl jsem se optat proč všechny moje ryy jsou schované celý dny už od tý doby co jsem si je přivezl vyjdou vždicky jenom pro jídlo jinak jsou porad schovane newite proč???? už je mam asi pul roku a porad sou zalezli tak kdyztak prosím o radu díky :)

Jiří

Plachost Afrických cihlid
25.6.2011 12:52

Nevím,řekl bych že bud jich tam máš málo,a kolik litru má to akvarko,zdá se malí?

tuna.fish
25.6.2011 14:28

Proč je to tak tmave?to je takove světlo?

kofi
25.6.2011 14:54

Hněde to je proto že jsou tam kořeny a Akvárko má 350 L !!!

Jiří
25.6.2011 16:31

Ahoj Jiří,nevím jaké druhy a kolik jich máš ale já jsem to vyřešil tak že v AQ mám 2 ks umělých rostlin uprostřed 5 kamenů a jeden větší kořen v rohu kde se schovávají jen samice které mají v tlamce mladé.Podle mně tvé ryby jen využívají chovávaček které mají k dispozici,já bych tam dal jen malé kameny a né takové co tam máš,zkus a uvidíš,vrátit je můžeš kdikoliv.Čus

jaladik
25.6.2011 16:45

Já mám schovávačej 3prdele a ryby jsou furt venku.Záleži kolik jich tam je a hlavně co se děje kolem akva.Pokud je pohyb kolem akva jen když krmíš,tak to trvá dýl.Já mám hlavní akva v obyváku=karlův most a 2měsíce po založení už jsou v pohodě.

vaku70
25.6.2011 17:04

Souhlas s vaku70, záleží na tom co se děje před akvem. Moje ryby byly taky v pohodě skoro rok, pak jsem v obyváku vyměnil koberec za trochu světlejší a měsíc se schovávaly jako ty tvoje. Přijely si jen pro žrádlo a fofr za šutry. Teď jsou už zase v pohodě, jen občas se leknou, když navečer na chvíli zasvítí slunce do akva někdo před ním projde a v akvu se mihne jeho stín. Zkusil bych jim nějakou dobu nesvítit a třeba si dají říct. U mě to fungovalo.

Michal 27
25.6.2011 17:51

Lidi,já tedy nevím,ale já mám také AQ v obýváku mám 3 děti a to ještě nějaká ta návštěva ale ryby mám opravdu v poho a klidu.Jasně že se občas leknou ale to musí být opravdu umyslný pohyb směrem k AQ od dětí.Pravidelně mi nosí mladé a takové problémy tedy nemám,bohu dík. :-)) P.s. Michal 27 to máš nějak choulostivé ryby když jsou rozhozené z nového koberce(barvy),hlavně pozor až budeš malovat.Je to vtip,tak se nečerti

jaladik
25.6.2011 18:48

Málo ryb, hnědá voda, nevhodné rozložení kamenů, pH=?, dusičnany=?

afra
25.6.2011 19:46

Rostliny bych tam nedával v noci vylučují co2 a tím kolísá ph. Barvící kořeny jsou špatně vyluhované a takhle zabarvená voda je pro afriku nepřirozenou. Poměrem k filtru mi přijde nádrž velmi krátká což taky není dobře

Dvořák
25.6.2011 20:10

Nebudu to víc rozebírat ale 2 rostliny nehnou s Ph ve 350 litrové nádrži ani náhodou. Podle toho co je na fotce to nezměří ani normálni digitál. Když přidám rybu, tak bude taky dýchat a žádné Ph neklesne. Ale je mě jedno co tam kdo má.

Pavel 86
25.6.2011 20:29

jaladik: v pohodě, mě to přišlo taky divný, když jsem tu před nějakým časem založil v podstatě stejné vlákno, ale přesně to co jsem napsal dnes, mi v tom mém vláknu poradili jiní a fungovalo to, tak jsem to poslal dál.

Michal 27
25.6.2011 20:47

Jiří,jaké máš rozměry svého akva z obrázku? Co jsem dle filtru spočítal tak mi to cca vychází na 225 L 90x50x50 tak nevím kde máš těch 350L

jaladik
25.6.2011 21:01

pro pavel: ryby v akváriu mají svůj účel , proč tam strkat i rostliny ?

Dvořák
25.6.2011 21:06

Nemusíte. Preventivně jsem psal že mě je jedno co má každý ve svém bazénku za kačenku.

Pavel 86
25.6.2011 21:16

http://rybicky.net/nadrze/11295 Mám to zařízený takhle.

Jiří
26.6.2011 17:57

Divím se, že tě už někdo slovně neodstřelil. To je fakt drsný. Vypadá to, že je špatně všechno! Na tvou otázku bych odpověděl, že jsou za kameny, proto, že zvrací. Nítěnky, patentky... Jsi asi blázen tohle dávat tlamovcům. Přílišná vrstva písku , kořeny, které obarvují vodu, složení ryb ani nechci znát, kameny nebudu komentovat, filtrace se mi zdá nevyhovující a o naprosto nevhodné potravě se bavit nemá asi cenu. Udělalo se mi špatně a jdu se schovat.

Jakub Štercl
26.6.2011 19:52

No souhlasím s Jakubem.. chemismus vody je v pr... voda je jak černý čaj.. nitěnky a patentky jsou taky špatně.. divím se, že ti ryby nepochcípaly.. No, tak abych jenom neprudil, kořeny ven.. ph držet nad 7,2, když bude 8 tak to bude akorát.. složení neznám, tak se k tomu taky nebudu vyjadřovat

diskoclub-nepřihlášen
26.6.2011 20:38

Naprosto souhlasím s Kubou. Je to nehoráznost největšího kalibru. Nechci se tě dotknout, ale tohle si brutálně přepískl po všech stránkách.

Martens
26.6.2011 21:57

Nebudu dělat soudce,alemusím uznat,že tvoje odvaha toto sem dát je obrovská.Pokud chceš,vše změň dle rad.Pokud ne,tak to pras dál,ale radši už to sem nedávej.Já se starám o skoro 2000L,ale toto u mě nenajdeš.

vaku70
27.6.2011 7:35

Tajže kořeny mám vyhodit ?? a jak si mam to ph vody regulovat ??

Jiří
27.6.2011 8:49

Tlamovcům se Ph má zvedat sodou a ne snižovat kořenem z rašeliniště. Ne každý kořen dělá neplechu. Kořeny jinak i vzhledově patří k jiným rybám a barvit časem přestanou.

Pavel 86
27.6.2011 13:05

A kde mam sehnat hodne kamenu newite nekdo????

Jiří
27.6.2011 13:29

Já mám kameny z Chorvatska.

Kankunen
27.6.2011 14:14

Na zvednutí ph použij jedlou sodu.Já mám taky koralit,jak v písku jemnej,tak ve filtru hrubeJe to koralová drť.K sehnání na netu. Miga písky.Kameny seženeš v každé řece.

vaku70
27.6.2011 17:35

Kup si travertin maj ho snad v každém hodbymarketu.

Dvořák
27.6.2011 18:35

Proč všichni radíte,aby zvyšoval ph,když neznáte jakou má Jiří hodnotu vstupní vody.Je to tu jako v kroužku alchymie.Nasyp tam tohle a ještě trochu tohodle hmm,to jsou panečku rádcové,jako na dvoře císaře Rudolfa.

hr
27.6.2011 20:15

to: hr: ty tu celkem dobře radíš, ale taky tady dobře prudíš :-).. a jinak pokud mám kořeny ve vodě, tak většinou snižují ph, teda pokud bych něměl kořeny např. ořešáku.. tam by šlo ph nahoru.. jinak máš pravdu.. radíme a chemismus jeho vody neznáme. ovšem to nic nemění na tom, že to akavarko není zařízené pro tlamovce.

diskoclub-nepřihlášen
27.6.2011 20:37

Pro diskoclub-řekl bych,že autor tohoto vlákna nedochodil ani akvaristickou školku a pouští se do něčeho,co je mimo jeho schopnosti.V tom jsem s tebou za jedno.

hr
28.6.2011 14:19

Pro Dvořák: napadlo vás někdy, že rostliny mohou dost podstatně vodu v akváriu zbavovvat dusíkatých látek?? Nebavím se o tomhle akváriu, ale apriori, protože vaše reakce č. 13 je skutečně zajímavá. Zdravím.

miroslav kraut
28.6.2011 15:14

Neco podobneho jsem mel na mysli jako pan Kraut ... asi 4x jsem si znova procital co jste Dvoraku napsal o rostlinach ... :)

lubnek
28.6.2011 17:36

Jj, všichni známe kořenové filtry, ale to asi nebude tento případ :)

afra
28.6.2011 18:09

pro mk a lubora: podle mě se rostliny k mbunám moc nehodí, (snad jen jako potrava) protože v noci produkují co2 a tím snižují ph. Tak se to děje např v tocích jížní ameriky kde co2 produkují pralesy. Vím , že se to nedá srovnávat s procesem v akváriu , ale přišlo mi to jako dobrá rada.

Dvořák
28.6.2011 18:28

Přišlo mi to a nebo myslet.. pane Dvořák znamená ho.. vědět.. raději bych se zdržel komentáře, tady musím souhlasit s p. HD, že na internetu může opravdu radit každý debil...

diskoclub-nepřihlášen
28.6.2011 19:02

To je super,na začátku byla otázka proč má Jiří plaché Malawi a stačí pár odpovědí a už se hádáte.Má mám v Malawi kořen jak tele a vše mám v AQ v pohodě,a dle některých odpovědí je to nevhodné ho tam mít a takové bla bla bla..........ale to AQ je mé a mě se to líbí a mým rybám to nikterak neubližuje a bezproblému se mi i množí.

jaladik
28.6.2011 19:05

Tím jsem měl na mysli,že každý má to své AQ udělané tak, aby se mu to jeho AQ doma líbilo.Samozřejmě je důležité aby ryby měli vhodné podmínky a nikterak nestrádali.Čus lidi

jaladik
28.6.2011 20:18

pro discoklub : ja jsem možná idiot ale ty jsi nechápavej organismus

Dvořák
28.6.2011 20:30

Naopak si myslim, ze rostliny i u malawi jsou prospesne. Ovsem nesmeji hnit. Ja mam rostliny v odchovnych akvariich, kde mam prerybneno prckama a je to znat. Tyto ryby, dle mych zkusenosti, potom neoziraji (v ramci moznosti) rostliny u noveho majitele. Ale to je vec jina, ovsem co se tyce vody, pokud davate sodu, nemusite se bat par rostlinek v akvariu, ba ani v noci.

lubnek
28.6.2011 20:42

Luboši a proč to tak je?Myslím si,že je hlavně důležité jaký druh rostlin do nádrže kde je Malawi nebo Tanganika dám ne?Každá kytka jinak prospívá a navíc jedna kytka může vadit druhé.myslím,že dát rostlinu do nádrže je taky celkem věda,jak je udržet ve formě a činné.já to neumím proto je tam nemám,protože sodu dávám a stejně po nějaké době odcházejí.Přes zimu jsem dával Tropíkum měkolisté rostliny aby měli větší přísun rostlinné složky.

miran
29.6.2011 7:01

jaladikovi se strašně omlouvám, že jsem odbočil od tématu. vaše odpověď č. 35 je nesmírně hluboká a duchaplná. Jen pro vaši informaci: ony ty rostliny právě podmínky pro ryby výrazně vylepšují tím, že jim čistí vodu. Pokud máte na prvním místě to, aby se vám akva líbilo a na druhém aby bylo vhodné i pro jeho obyvatele, tak si raději nějaké namalujte a ryby dejte někomu, kdo má ty priority obráceně. Už se to tu řešilo mockrát ale podle mých letitých zkušeností se u afriky daří dlouhodobě jen anubiasům a té puchýřkaté kryptokoryně, která má jen tu nevýhodu, že zaroste rychle hladinu. Vtip je v tom, mít těch rostlin v akváriu víc najednou a nezačínat s jednou nebo dvěma rostlinami, které ryby většinou svou zvědavostí zlikvidují. Časté jsou samozřejmě také chyby v krmení, kdy se býložravým rybám dávají třeba výživné granule, které mají rostlinné složky málo a ryby pak likvidují rostliny. Pro afra: je to samozřejmě podobný případ respektive technologie, jako u kořenových čistíren, jen samozřejmě v mnohem menším objemu. Zdravím.

miroslav kraut

VLOŽIT ODPOVĚĎ