RYBY JEZDÍ PODÉL SKLA,NAHORU A DOLŮ
Dobrý večer,může mi někdo ve skratce přiblížit,proč to dělají?Někde to tu už bylo psané,ale nemůžu to najít,ani si vzpomenout,proč to dělají.Už to dělají pár dní,cca 4 dny a na střídačku,někdy jich je více,jindy zase méně.Ava má 350l,mám tam dubojse a bemby,jsou asi tak 4cm velké,po 15 ks.Filtrace fluval 405.Děkuji
LOLA
Ještě mě napadlo,jestli to třeba může byt tím,že jsou v novém prostředí?
23.5.2012 19:37
to je ten důvod,ryby to tam ještě nemají oplavané,mají stres z nového prostředí.te´d budou reagovat leknutím i na každý pohyb kolem nádrže,časem se to změní a ryby budou dokonce vyjíždět k horní části nádrže při každém tvém příchodu k nádrži,protože si myslí,že je jdeš krmit.sleduj co se děje,ono dát takové rybičky do pro ně takové vany má takový průvodní jev.
23.5.2012 19:44
A jak to asi odhadem múže dlouho trvat,ono to nevypadá moc dobře,když tak plavou,zbytek akvaria prázdný a skoro všechny na jednom místě.
23.5.2012 19:48
je to jak píše Miran. Někdy tak malé Tropheusy zklidní,když se do tak velkého akvária dá větší množství kamenů = zákoutí a úkrytů. Počty ryb bych taky nepatrně navýšil.
23.5.2012 19:55
Kameny tam mám,aby se mohli schovat,ještě můžou za 3D pozadí,mám tam i pár menších rostlin 4 ks anubiasu.Kamenu mám akorát,aby měli místo na plavání.Tak budu čekat,snad to brzi skončí.
23.5.2012 20:30
Do měsíce to bude OK :>).Mě to lezlo tak na nervyyy.
Jo,přesně,mam radost,že je mám,ale nedá se na to dívat,vypadá to hrozně,obzvlášt,když přidají na rychlosti,to si pak myslím,že to nevydrží a klepne je.Snad nechytnou stres a nechcípnou,to by mě mrzelo.
23.5.2012 20:59
Neboj,pokud je to jen tohle,tak ryby to přežijou,ale stres chytneš možná ty :>).
23.5.2012 21:05
Tak děkuju.
23.5.2012 23:32
zdravím ,souhlasím,měl jsem taky takový problém ,asi po měsíci ok..,taky mi to šlo na nervy,ale říkal jsem si bude líp a vyšlo to měj te se
24.5.2012 7:41
Ten jev je opravdu normální, ale pokud je akvárium vhodně zařízeno a sociálně a početně vhodně složeno, tak ten jev běžně odezní během několika dní (max. cca 5 dní). Měsíc mi nepřijde normální. Toť moje letitá x krát ověřená zkušenost. Zajímavé je, že to dělají především tropheusové, petrochromisové apod. U ryb jako jsou xenos nebo ophthalmotilapia, cyathopharynx, Cyprichromis, Benthochromis jsem to pozorval velice zřídka.
24.5.2012 7:48
Podle mě je měsíc šíleně dlouho....osobně si myslím, že to je projev stresu. U mě tohle dělaly pouze Ikoly a to asi 3 hodiny...pak jsme všichni šli spát a ráno bylo vše OK. Možná by stálo za pokus zeptat se chovatele na parametry jeho vody a porovnat je se svými???
24.5.2012 13:06
Mam ryby v novym akvariu asi 14 dni a delali tohleto plavani v hejnu podel sten tam a zpatky skoro tyden. I ted se jeste trochu boji oproti staremu akvariu. Nejvic to delala sestice znacne vetsich ryb (N. venustus) a male mbuny se k nim obcas pridavaly, plavani v hejnu je plavani v hejnu, to proste prilaka kazdyho kdo ma ploutev. Myslim ze proti stresu z novyho prostredi pomuze nejakej cas drzet vyssi teplotu, ve spojeni s dobrym krmenim to ryby uklidnuje, ostatne i lidi. Cim muze byt ze ve 14 zalozenem akvariu (pres 400 litru cisty objem, 6 cca 10cm ryb plus cca 15 ani ne rocnich mbun, bez rostlin) jsem nenameril prakticky zadne dusitany/dusicnany? Vymenil jsem vodu i presto, proste ze zvyku ale ve starem akvariu se drzely dusicnany porad nevhodne vysoko. Da se nejak verit temhletem prouzkovym testum, overoval nekdo jejich presnost? http://www.akvarista.cz/web/shop/item-jbl-easy-test-6v1
24.5.2012 13:24
Já ty proužkové multitesty beru spíš jako orientační...nedávno jsem si koupil elektrický dvoubodově kalibrovatelný PH tester a oproti těm proužkovým měřím rozdíl 1,5 stupně PH? Ostatní hodnoty budou asi taky nepřesné. Jinak jsem teď po půl roce promýval štěrk a přestože každý týden akvária poctivě odkaluji a mám jen 1cm vrstvu,nechápal jsem kolik hnusu jsem z toho štěrku propral.....jestli tohle třeba není u tebe zdroj vyššího NO3?
24.5.2012 13:53
asi jo, mel jsem ve starem akvariu zbytecne moc pisku, bylo to nutne z estetickych duvodu, zepredu byla do vysky tri ctyr centimetru tapeta a pokud byl pisek niz tapeta vypadalo to divne. Presto me prekvapilo ze v novem jsem nameril hodnoty NO3 mensi nez ve vode z vodovodu, nejspis se neda tem prouzkum verit vubec:(
24.5.2012 15:04
Já bych LOLU nestrašil,prostě to ryby přestanou dělat dřív,nebo později.Napsal jsem do měsíce,protože si už přesně nepamatuju jak dlouho to bylo,ale 5 dní to rozhodně nebylo.Možná se to u mě ještě prodloužilo,protože jsem vpustil do téměř 500l nádrže 40 malejch Trophíků a až za týden dalších 20.Měl jsem je ze dvou zdrojů a sešlo se to bohužel takhle.Myslím si,že to dělají kvůli novému prostředí+velká nádrž na tak malé ryby.U všech ryb to trvalo asi dva/tři dny a pak už jen jeden hlouček na ptavo(5-7 rybek),druhý hlouček na levo a ostatní v klidu po celé nádrži.14 dní to bylo určitě.Ty kejvačky nahoru/dolů-hlavně večer. Měl bych takovej poddotaz :>),někde jsem tu čet,že brát ryby ze dvou,nebo více zdrojů není dobře.Já si teda myslel a myslím,že to dobře je,ale nebráním se jinym zdůvodněným názorům,tak jestli k tomu někdo něco má,tak budu Ráth,když to napíše :>).
24.5.2012 17:03
Ještě ohledně krmení,když mi tak jezdí po ske a dám tam krmení,všechny nežerou,jen pár jich zobne,dávám jen mezi prsty a čekám,až to sežerou a pak pokračuji,zase jen trošku,zbytek to vezme do tlamky a po chvilce vyplivne,tak nevím.Krmení mám namíchane SERA FLORA+SAN
24.5.2012 18:34
Pro LOLA:Ty o rybách nic nevíš?Jsi začátečník?Jsou to tvoje první ryby?Zásadní otázka!
24.5.2012 18:46
Pro Komla Na Váš poddotaz u odp.16 -nezlobte se,že Vám kvůli úspoře času neodpovím v tomto vláknu,ale přečtěte si,jen pro zajímavost v tématu-Tropheus Moori Katoto versus Tropheus Moori Kasakalawe odpovědi,chcete li- příspěvky č.94,101,102,111.Je v nich dle mého názoru vše podstatné řečeno,nakolik se s názory v nich ztotožníte je už pouze na Vás(-: Ono vůbec celé téma,které uvádím, je v mnohém dle mého názoru poučné. Zdravím(-: Zdravím
Pro lola trochu omez krmeni behem toho jejich rejdeni(ale ne uplne prestat krmit) az se zklidni a budou uz zobkat rasu potom krmit normalnim tempem.mesic zpatky jsem mel to same u novych bembiku to je v pohode..:-)) Komla myslim ze lola jako zacatecnik zacala s narocnejsimi druhy ale ma stejnou sanci jako kazdy pokrocily chovatel za predpokladu ze si pozjistuje dostatek informaci jak tady na vebu nebo v literature doporucuji vybornou knihu od Miroslava Krauta tlamovci v akvariu tam najde zacatecnik vse co by mel o africe a jejim chovu znat.at se dari
24.5.2012 19:43
OK,dovolím si vás citovat: (Není dobré kupovat Tropheuse od dvou nebo více chovatelů,protože u každého chovatele mají ryby vytvořenou svoji bakteriální faunu a střevní floru,která jim umožňuje žití v jakési rovnováze.Logicky,když pořídím dvě skupiny od dvou chovatelů,bude výše popsaná skutečnost u každé skupiny jiná,je to tak?Pokud tedy tyto dvě skupiny,každá z jiného zdroje,umístím SPOLU do jednoho akvária,může(a dochází)k tomu,že mohou navzájem onemocnět.To se stane prostřednictvím bakterií,vůči kterým není jedna nebo druhá populace imunní!!!)konec citace. No,tak to by se potom mohl každý bát,kdo má dva druhy Tropheusů,to je to samé,nebo dokupovat/doplňovat hejno,to je taky to samé.Já bych v tom zase takovej problém a riziko neviděl,ale malé procento může být :>).A jestli je to stejný druh,tak se nejedná o křížení.Díky za názor.
24.5.2012 19:47
Odp.č.21 je k VŠ č.19.
24.5.2012 20:26
LOLO,jak už bylo psane,dělalo to skoro každému,i mě,tak se neboj,vyčkej a dej vědět po pár dnech,jak to vypadá,hlavu vzhůru,bude to dobré.Jen opatrně ze začátku s krmením
24.5.2012 23:27
zdravím,knihu od pana Krauta můžu jen doporučit,je super,krásné obrázky,výborně popsané,mě to hlavně dělaly ,když se mi seplo osvětlení,tak jsem ho upravil ,místo 2 trubic jsem nechal svítit jen jednu a určitě to mělo vliv
25.5.2012 6:55
Pro p. Kovaříka a tati: velice Vám oběma děkuji za uznání ohledně knížky. Pro Komla: v zásadě souhlasím s Ondrou v tom, co uvedl ve vlákně kasakalawe. Nejoptimálnější je koupit ryby z jednoho zdroje z geneticky co nejčerstvějšího materiálu myšleno s co nejmenším F... Pokud pořídíte ryby ze dvou zdrojů a oba mají cca F20, tak si vůbec k ničemu nepomůžete a zdravotní riziko je vždy vyšší, tak, jak to Ondra popisuje. Tolik můj názor. Zdravím.
25.5.2012 8:28
Pro Komla Vážený pane,pokud druhý odstavec Vaší odp.č.21 zahrnuje vše,co Vás po přečtení mnou doporučovaných příspěvků k Vašemu dotazu napadlo,nemá myslím smysl v této komunikaci pokračovat.Přece jenom se přesto dovolím pozastavit nad poslední větou Vašeho příspěvku č.21.Tato Vaše názorová perla za to určitě stojí.Abych se držel tématu,můžete mi prosím sdělit,co má např.bakteriální fauna a střevní flora Tropheusů společného s jejich křížením?To za prvé.Za druhé,a předesílám,že nevím,jestli jsem Vás dobře pochopil-ale podle Vás se tedy Tropheusové vrámci druhu,jak uvádíte, nemohou křížit?No,nechci to zbytečně rozvádět, ale vidím,že vysvětlil li jsem si Vaši poslední větu dobře, máme se všichni od Vás ještě hodně co učit.Nevím,co by na Vaše názory řekli pánové jako Konings,Schupke,Brichard,Hermann,Schneidewindt,z našich autorů HD,MK,p.J.Novák a další,já myslím že se už pomalu pod tíhou Vašich argumentů chystají přepisovat všechnu svou dosud vydanou literaturu (-:,zejména pak pasáže o vývojových liniích RODU Tropheus,zahrnujícího několik DRUHŮ,z nichž každý zahrnuje více či méně barevných RAS,u kterých běžně(vrámci DRUHU) ke křížení dochází. Zdravím .
25.5.2012 11:12
Pro Vlastimila Šebestu: Nevim,proč má pořád někdo potřebu mě shazovat To,že nejsem žádný odborník na ryby jistě víte,ale nechápu už třeba vámi nesmyslné napadání mě tu s čísly na pravé straně,kde jste mě nesmyslně nařknul,že tu píšu nejen jako komla,ale ještě jako gooster a ondrášovi,ikdyž o těch číslech na pravo nemáte ani potuchy jak fungují.Chápu,že omluvu asi nemáte zapotřebí,ale alespoň se do mě pouštět,jste si mohl odpustit. To co jsem napsal jste při dobré vůli pochopit mohl,ale to byste mě nemohl tak zpérovat. Je vidět,že jste si to opravdu užil,jenom zase nevím,proč se mnou jednáte tímto(hnusnym)stylem(č.26). Pro MK:S tím souhlasem s Ondrou jsem to pochopil,že se nemají míchat F1 a F20 a to chápu,to bych neudělal.Tak snad se vyjádřím lépe.Koupil jsem 40 kusů mladých Tropheusů jednoho druhu a jedné formy(Tropheus moorii sp. ikola) F1 u jednoho chovatele.U druhého chovatele jsem za týden koupil 20 kusů také F1 stejného druhu a formy.Domníval jsem se,že to bude výhoda a podle mě to žádná chyba není a riziko bylo stejné,jako kdych si koupil dva různé druhy.Jestli se pletu,nebo je tam ještě jiný problém,nebo riziko,tak mi to prosím napište. Děkuji.
25.5.2012 11:55
Pro komla: ne, žádné další riziko tam není, je to stejné, jako byste koupil např. ty dva různé druhy. Jen pro doplnění rasa z lokality Ikola nepatří do druhu T. moorii nýbrž k samostatné linii, takže je to správně (podle dosavadních znalostí) Tropheus spec. Ikola.
25.5.2012 11:59
Doplnění:....jako byste koupil ty dva různé druhy z různých zdrojů.
25.5.2012 12:11
Pro Komla Není to tak,jak si vysvětlujete,nemám potřebu nikomu nic dokazovat ani nikoho pérovat,nebo si něco dokonce užívat,jak píšete,věřte mi.Dokonce nemám ani problém se komukoliv omluvit,budu li mít pocit,že jsem se ho nějakým způsobem dotknul.To je právě dle mého názoru úskalí internetové komunikace,písemný projev prostě postrádá některé aspekty,které při např.tel.hovoru vyzní zcela jinak,přátelštěji,vlídněji a pod.Protože si tento fakt uvědomuji,snažím se pokud možno do každého svého příspěvku vkládat šmajlíky pro odlehčení.Pokud přesto na Vás moje příspěvky působily ve vztahu k Vám nepatřičně,omlouvám se Vám.Přesto bych se chtěl zeptat,jak jinak jsem si měl nebo mohl tu Vaši poslední větu odp.21 vysvětlit?(-:Raději ještě dodávám,že to není nic ve zlém (-:,(-:,(-: K problematice,na kterou jsem na základě Vašeho poddotazu v odp.16 reagoval se už vracet ani vyjadřovat nebudu.Z mé strany vše,ještě jednou se omlouvám a zdravím(-: Pro LOLA Jak už Vám tu někteří diskutující psali,neznepokojujte se,je to normální,dočasný jev.Nepíšete,jak máte nádrž zařízenou(mám na mysli dekoraci uvnitř nádrže),má to na chování ryb v nádrži vliv.Až se ryby s interiérem nádrže seznámí,dle svého vymezí samci obou ras teritoria,přejde situace do normálu,uvidíte.Pakliže by tento jev přetrvával delší dobu,je něco špatně,začal bych s parametry vody. zdravím.
25.5.2012 13:07
Oprava-Tropheus Duboisi a Tropheus sp. Black(Bemba).(-:
25.5.2012 14:01
Pro VŠ:Poslední moje věta(ve 21)je reakce na váš příspěvek,nevim už jaký v tom tématu co jste mi doporučil v č.19.Někde jste tam psal,že lidi smíchají populace s různým místem výskytu.Myslel jsem svoje ryby T.sp.IKOLA,ještě do 12 h jsem si myslel,že mám T.moori varianta IKOLA :>),že je obrazně řečeno jedno,jestli jsou vytažené z pravého,nebo levého břehu.Pokud jde o stejný druh,dedy formu.Ano nebylo to takhle napsaný,tak jste si mohl vybrat jak jsem to myslel :>).Jsem celkem veselej a říkají i vtipnej člověk,ale když někdo začne psát:Vážený pane...atd(č26) a ještě předtím mě nepoloženě a falešně nařkne,že píšu ještě jako gooster a ondrášovi,tak to se mnou nemyslí dobře :>). Ty omluvy nemusíte přehánět,stačí,když mi budete říkat VELKÝ VEZÍRE.(Raději napíšu,že na tom netrvám). :>). Taky vás zdavím
25.5.2012 14:14
Jsem rád, že už víte, co v nádrži máte VELKÝ VEZÍRE :-)). Zdravím a přeji hezký víkend všem.
25.5.2012 14:19
Ještě pokud se mohu zeptat:Má to tedy podle vás nějaký přínos,myslím tím ryby(sejné rasy)od více chovatelů,nebo převládá spíš to riziko.Zajímá mě to spíš pro příště. Děkuji.(i za ten název)
25.5.2012 15:08
Odpovím Vám tím, že já bych volil nákup z jednoho co nejkvalitnějšího zdroje. Vidím v tom výrazně menší riziko a u torpheusů zvlášť. Ale obojí je samozřejmě možné a může dobře dopadnout. Zdravím.
25.5.2012 20:40
Komla: podle mě právě u Ikoly vidím určité riziko nákupu od dvou různých zdrojů a to proto,že vím o dvou populacích...tedy u jedné končí žlutý pruh až u ocasní ploutve a druhá populace má ten žlutý pruh o něco užší.V názvu ryby ale žádný další přívlastek se neuvádí....pokud tedy neuvidíš chovné skupiny od obou či více chovatelů, nemusel bys následně množit čistou linii. Na druhou stranu si pořád myslím, že pokud mám jistotu,že se jedná o shodnou populaci a dobrou generaci,tak se přikláním k nákupu z více takovýchto zdrojů...:)
26.5.2012 8:08
K 37,tak to je teda bordel.Některý májí pruh větší,některý zase o trochu menší.Samec má prý větší pruh a samička o trochu menší.
26.5.2012 8:10
Oprava:K 36 :>).
26.5.2012 8:53
Pro VELKÉHO VEZÍRA a k odp.36Mattes
DTTO - Ikola 2
26.5.2012 9:25
Tak ty ryby jsou, pane Šebesto, opravdu skvostné! Klobouk dolů.
26.5.2012 9:44
Pro Kropasow Ano,jsou,ale bohužel mi říkají pane jenom ty na té horní fotce,tu spodní jsem sem dal jenom jako ukázku variability pruhů Tropheus sp.Ikola pro Velkého VEZÍRA(-:
26.5.2012 11:44
Pro VŠ:Jsem rád,že jste to pochopil a že máte smysl pro humor :>). Mé IKOLY se + - podobají těm vašim a u jejich rodičů,které jsem viděl,před koupí u obou zdrojů,takovej pruh jako je na fotu 2 nikdo neměl.Rád bych se vás zeptal,jakou generaci máte a jestli je pravda,že samci mají širší pruhy,než samice? Má pro to někdo vysvětlení,pro ten pruh skoro přes celou rybu?
26.5.2012 12:36
Komla: to vysvětlení je stejné jako pro Ikoly s tím menším pruhem. Jinak je tady docela reálná šance, že když panu Šebestovi jeho Ikoly říkají pane,tak tobě ty Tvoje mohou říkat Velký Vezíre!!! :)
26.5.2012 19:05
Pro Komla K Vaši otázce,nemám pocit,že by samice měly užší pruhy,zdají se mi všechny stejné,ale je to jenom můj subjektivní názor,nakolik je to ovlivněno MK(přivezl mi je z Deutch) tím,že je možná vybíral z většího množství jedinců nevím,neptal jsem se ho,ale jsem s nimi spokojený.Jsou to WF.Jak píše Mattes v odp. 36,že se vyskytuje populace s širším pruhem u těchto ryb jsem také četl,tuším že v knize autora P.Schupkeho,kde uvádí dvě ustálené ohraničené populace s variabilitou šířky pruhů,nakolik jsou ty které populace loveny a importovány častěji nevím. Rovněž jsem se v současnosti nesetkal s tím,že by se tyto ryby importovaly a prodávaly pod třeba jiným označením než Tropheus sp.Ikola nebo se u nich uváděly dvě místa výskytu.Kdysi dávno,před cca 20lety jsem se setkal s označením Kaiser Moori 1 a 2,nakolik by toto označení bylo poplatné dnešní době,kdy se odborníci shodli na jedné samostatné linii nevím. Foto samce máte nahoře,samici přidávám a můžete začít zkoumat,je li můj subjektivní názor na šířky pruhů správný-VELKÝ VEZÍRE (-: Zdravím.
26.5.2012 19:06
Slíbené foto
26.5.2012 22:32
Kaiser 2 bylo puvodni a chybne oznacovani Kiriz, hezky vecer
26.5.2012 23:34
viděl bych to stejně jako Tom,s šířkou šerpy u těchto ryb bych to viděl na podobnou záležitost jako byly pruhy u Masew.
27.5.2012 5:45
Pro Tropheus Ano,teď po přečtení Vašeho příspěvku si uvědomuji,že to tak mohlo být,že se označení Kaiser 1 vztahovalo k Ikolám, Kaiser 2 se mohlo vztahovat ke Kirizám,správně to ale asi nebylo a není,ale jak píšu,nevím to.Dle mého názoru do stejné vývojové linie jako Tropheus sp. Kiriza patří ještě Mboko a Rutunga.Na druhou stranu vývojová linie Tropheus sp.Ikola je prostě Ikola a nic jiného,rozlišují li se dvě populace,jedna s užším a druhá se širším pruhem( šerpou) nevím,p.Schupke například ve své publikaci dvě populace uvádí. Pro Miran Ahoj Miro,tady si myslím,že zatím co Trop.sp.Ikola má jedinou lokalitu výskytu,u Trop.Duboisi je situace trochu jiná a k dnešnímu dni jsou známé asi 4 místa výskytu a na každém z nich mají ryby Tr.Duboisi jiné pruhy.Jedná se o lokalitu Pemba(Bemba)-úzký bílí pruh,Kigoma-bílý pruh se žlutavým nádechem,Karilani-úzký sněhově bílí pruh no a konečně Maswa se žlutým pruhem a třemi lovnými místy-pevnost Maswa,Cape Cabogo a osada Halenbe.Z tohoto důvodu je dle mého názoru situace oproti Trop.sp.Ikola jiná. Oba Vás zdravím (-:
27.5.2012 11:28
Zdravim, prave v Aqualogu je uvedena Ikola z 2 lokalit 11.1.1 siroky pruh a 11.1.2. uzsi pruh, viz foto. k č. 49: jenom doplnim preklep spravne je Halembe. Jo a jeste jedna vec, krasne Ikoly.
27.5.2012 11:38
Beru to Vlasto tak,že Duboisi je furt Duboisi,a je to jen lokalitou,kde se vyskytují jedinci,s různě širokým pruhem.A jelikož jsem viděl tu mapku co tu teď dal Tom,tak to beru tak,že Ikola je furt Ikola,ale podle lokality je u jednoho ten pruh,který začíná za prsními ploutvemi a končí u kořene ocasu a pak ten druhý,který je trochu užší.Ale jde furt o jednu a tou samou rybu.myslím,že v nádrži,kde bude 100 mláďat 4cm Duboisi,nikdo z vás nepozná,která je která,a tak samo u Kaisru:-))
27.5.2012 18:49
mrkněte na to snad je to jak říkáte , ale podle toho by měla být ikola ta stím nejširším pruhem http://animal-world.com/encyclo/fresh/cichlid/TropheusSpecies.php
27.5.2012 19:37
Pro Karapoc:Nevim,kde si to vzal,že ikola je ta s nejširšim pruhem,protože na tom odkazu od tebe je napsáno: The Tropheus sp. ikola has a overall black body and fins with a bold wide yellow band in the center of the body, (see the picture below). Překlad:Tropheus sp. ikola má černé tělo a ploutve s tučně širokou žlutou páskou ve středu těla (viz obrázek níže).
27.5.2012 19:48
však jo vždyt to říkám komla
28.5.2012 5:44
Pro Troph3us Máte samozřejmě pravdu,mám tam překlep,jedná se skutečně o Halembe.
28.5.2012 8:08
Pro Vlastu Š: ryby, které jsem Ti přivezl, plavaly v jedné ze dvo nádrží s Ikolami, které jsem u obchodníka viděl a nic jsem nepřebíral. Vzal jsem všech 30 ryb, co byly v dané nádrži a vybral jsem si tu nádrž, ve které se mi ty ryby víc líbily svým chováním barvou a vitalitou. Výrazný rozdíl se sousední nádrží jsem ale nepozoroval. Jsem moc rád, že jsi spokojený. Já jsem tak hezké Ikoly dlouho neviděl a jsem rád, že jsem je dovezl právě Tobě :-). Zdravím Tě. Jinak souhlasím s první částí odpovědi č. 36 a s č. 47 od troph3use, takto zmatečně se kdysi tyto ryby spolu s Kirizami označovali a je nesporné, že je mezi nimi výrazný rozdíl, kerý popisuje VŠ a Ikola prostě k tzv. pravým černým nepatří. Šířku pruhu, kterou uvádí Schupke (nákres) nezpochybňuji, délka pobřeží, kde se vyskytují Ikoly má údajně délku 18 km, takže tam rozdíly být mohou. Nikdy a nikde jsem ale za léta neviděl importované Ikoly s různě širokými pruhy v jednom hejnu. To, že samci mají širší pruhy než samice, je podle mého názoru nesmysl. Zdravím.
28.5.2012 22:47
Tady na tomto odkazu to pánové z Texasu vidí na Tropheus moorii Ikola Kaiser Yellow http://www.ohiexchange.com/armke/fishpages/fpage_tropheus_moorii_ikola.html Jinde je to zase Tropheus sp. ikola http://www.cichlidgallery.org/index.php?option=com_content&view=article&id=126:tropheus-sp-qikolaq&catid=47:lake-tanganyika-cichlids&Itemid=73 A další foto Tropheus sp. ikola http://www.cichlidnews.com/issues/apr06.html Fakt ten internet brát s nadhledem :>).
28.5.2012 23:12
To,že mají samice Ikol menší pruhy je jak říka MK nesmysl.oběma pohlavím začíná i končí pruh na stejném místě.Dojem může působit jen fakt,že dominantní samci jsou o dost větší a robustnější.Jinak takové ty co mají pruh hned od prsní ploutve až ke kořenu ocasu jsem viděl jen jednou a to ještě na obrázku v časopise Akvárium živě:-))
28.5.2012 23:24
To,že má samec širší pruh jsem se dozvěděl tady :>) : http://www.akvarko.cz/atlasrybdetail.php?ryba=tropheus-moorii-ikola&lang=lat
Pro Komla k 59 Toho odkazu,ale hlavně všech těch nesmyslů se drž,je vidět,že to psal odborník ze všech odborníků ten nejpovolanější (-: Doufám,že se tím řídíš a chováš je v páru,který se sám vybere,nádrž máš co nejvíc zaskládanou šutrama a krmíš je jako všežravce,aby pak měly pruhy přes celý záda (-: A teď vážně,vem si,že se může stát,že se někdo takovou snůškou blbostí začne řídit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Titul Velkého Vezíra si dneska odpustím a zdravím(-:
1.6.2012 12:17
Pro VS: :>),internet je fakt super věc,ale není to tak,že co je psáno,je dáno/tak to je.Bohužel,když narazí člověk nezkušený na 10 takových odkažů,tak co si asi může myslet :>).Né,naštěstí jsou na internetu i pravdivé věci,ale je to guláš a člověk se musí stále zajímat a zjišťovat a ptát se a někoho tím možná otravovat,nebo mu lézt na nervy :>).