Sestava velkých dravců

Čest práci! Chci překopat momentální sestavu a oddělit mbuny od haps. Něčeho se chci zbavit a něco jiného nakoupit. Rád bych si nechal Protomelas Spilonotus a k nim něco doplnil. Třeba nějaké Aristochromis, Buccorochromis, Dimidiochromis, Fossorochromis, Nimbochromis, Placidochromis nebo Tyrranochromis. Aulonocary mám vyzkoušené, že se mi s Protomelas spilonotus křízejí a potěr musím nechávat zkrmit, takže ty nee. Akva mám bohužel jen 145=D x 55=Š x 50=V (téměř 400 litrů). Ale Protomelas vypadají, že jim to stačí i když by mi možná řekli něco jiného, kdyby uměli mluvit. A rád bych to osadil rostlinami, hlavně těmi anubiasy o nichž jsem tu psal nedávno, jak se jim u mě nedaří :-) Takže něco, čemu by tohle akva stačilo, co by se nekřížilo, navzájem se to nesežralo, rostliny nezdevastovalo a také se to u nás dalo sehnat :-)

Burdis (Miloslav Burda)

7.4.2012 9:16

Z toho co si sem vypsal bych k tem Protomelasum zvolil jen Placidochromisy. Daly by se treba jeste borleyi. Z dravcu volit jen mensi. Treba fryeri. Do tveho akva tak 3 druhy.

wladys
7.4.2012 9:17

Burdis pochopil jsem správně,žety chceš dát Aristochromise,Bucco,Fosso,Tyranochromise do 400l plivatka?

miran
7.4.2012 11:13

Pro burdis Nezlobte se,ale napsat Váš příspěvek 1.4.(apríl),tak bych tomu rozuměl(-: Takhle musím bohužel konstatovat,že se nedivím Miranovi a jistě se přidají i další,kteří Vám řeknou,že pro tyto ryby to akva tak 3x větší a bude to ok.Jestli se Vám zdá,že se Protomelas tváří spokojeně,tak se Vám to opravdu jenom zdá a jak píšete,kdyby uměli mluvit,řeknou Vám to. Ryby jsou to všechno nádherné a nedivím se Vašemu záměru,pokud to ale myslíte vážně a chcete tuto sestavu smysluplně chovat a ne ryby trápit,začněte tím,že pořídíte odpovídající nádrž. Tak ať se to povede(-: Zdravím

Vlastimil Šebesta
7.4.2012 15:12

400 l je maly, ja mam 2m hranu, 620 l, i to je zel malo :-(

Miky1979
7.4.2012 23:17

Samozřejmě bych rád pořídil 2 kubíky, ale bydlím v podkroví a 400 litrů akva po přidání vody, písku a kamenů náhle váží půl tuny, což si myslím, že je až až. Ty Protomelas Spilonotus Sulfur head jsem koupil omylem od Velkého Apače (někdo si vzpomene). Už jsem tu o tom psal a ptal jsem se co je to za druh. Vaše reakce mě nepřekvapila. Zkusil jsem to a doufal v nějaké doporučení. Njn, se nedá nic dělat, takže doporučení žádné???

Burdis (Miloslav Burda)
10.4.2012 13:38

Doporuceni jsi dostal od wladyse. Tve AQ je idealni pro mbuny nebo max mensi hapky na ty vrahouny co jsi si vybral je to male!

Jerry1
12.4.2012 8:31

Protomelas spilonots se ve 400 litrech chovat dá. Líbilo by se jim určitě větší, ale umímsi je představit i ve čtyřstovce. Chce to dobrou filtraci a pravidelnou výměnu vody. Šárka to určitě potvrdí :-). Jsou to nádherné ryby. Do tak reativně malé nádrže bych k nim dal už jen jeden druh a raději víc ryb od druhu (nevím kolik spilonotusů máte). Důležité je aby tam nebylo šD pozadí a třetina ndrže zaplněná kameny (obvyklý český afrika-biotop-krasavec) a nebyla to nakonec třístovka. Takže buď bych to doplnil o Placidochromise, jak radil Wladys (krásní jsou třeba P.phenochillus) nebo bych tam dal hejno nějakých pěkných Aulonocar, ale šel by tam třeba i Cyrtocara moorii. Zdravím.

miroslav kraut
12.4.2012 12:53

Pozadí tam už bohužel je. Původně akva mělo 450 litrů (150=D x 60=Š x 50=V). Psal jsem, že má 400 litrů. Ve skutečnosti asi bude mít 410-420 litrů. Pozadí je dělané z 20mm polystyrenu. Na většině plochy má méně než 20mm, místy i pouhé 3mm. Jen na pár bodech kvůli plastičnosti má 50mm. Pozadí jsem tam dal hlavně kvůli tomu, že mám celoskleněný filtr vlastní výroby ze 108 litrového akva a nechci aby mi tam strašilo potrubí. Takže těch minimálních 400 litrů už zůstane a filtrace si myslím že je díky objemu taky slušná, i když to není Eheim za 12tisíc. Těch P.Spilonotus Sulfur head mám 12. Na to že jsou největší, tak jsou velice mírumilovní. Ti P.phenochillus co radí Wladys jsou opravdu nádherní, ale jsou dost podobní P.Spilonotus. Mám obavu z křížení. Zkusím nějaké naprosto odlišné Aulonocary + možná Cyrtocara moorii. Ještě uvidím. Zatím díky.

Burdis (Miloslav Burda)
12.4.2012 14:23

Ty Pl. phenochillus jsem sice radil já, ale to je jedno. Jsou nádherní a starší vybarvení samci jsou prostě úžasní. Mám pro ně slabost, protože jsem je v 90 letech přivezl do republiky první já. Tehdy jsem za ně platil cca rojnásobek, co stáli v té době WF tropheusové :-). Samičky jsou velmi podobné samičkám Pl. elektra. Toho křížení bych se nebál, ale je to samozřejmě vaše věc. Když jsem já před těmi 20 lety choval haps, měl jsem v jedné nádrži N. linni, Pl. eletra, tehdy Haplochromis boadzulu a hertae, což je myslím také Protomelas a nikdy se mi nic nezkřížilo. Je to dost o sociálu a prosazení se samců všech druhů do tření a to je o teritoriích atd...velké množství kamenů škodí atd.....ono všechno souvisí se vším a není na to tady čas. Křížení si způsobují chovatelé sami z 95% svou neznalostí a chybami ve volbě druhů a především zařízení nádrže. Pro tři druhy (spilonotus, aulonocara a cyrtocara) je ta vaše nádrž podle mého názoru malá. Pro haps je to nádrž na spodní hranici velikosti. Pozadí komentovat nebudu, můj názor na jeho prospěšnost a estetiku tu každý zná a je to volba každého z nás. Zdravím,

miroslav kraut
12.4.2012 21:56

S těmi phenochillusy souhlasím. Nádherné ryby. Bohužel jsem je já tehdy měl v dost blbé kombinaci a vůbec se mi s nima nedařilo. S těmi Protomelasy by to mohla být super kombinace.

wladys
13.4.2012 0:05

Dobrá dobrá. Placidochromisy jste doporučovali oba, Vy jste pane Kraut ještě upřesnil na Pl.Phenochillus. Váš názor na pozadí znám a souhlasím s ním. Žel Bohu už to mám takhle a vytrhávat se mi jej opravdu nechce. Čestný pionýrský jsem se jej snažil udělat co nejšetrnější na úbytek litrů. To je druhý důvod proč to tam už nechám. (Časem jej nafotím a ukážu, jak jsem v jiném vláknu slíbil, abych zjistil výši své oblíbenosti na tomto foru) No s tím křížením, to bude asi tak, že mám absolutně nevhodnou sestavu druhů. Proto ji hodlám překopat a rozdělit do dvou akvárií. Mbuny zvlášt a haps taky zvlášt. Mbuny se mi nekřízejí. Problém asi nastal při nákupu ještě nevybarvených 4cm velkých rybiček u Velkého Apače kde se k Protomelasům dostal i 1 samec +2 samyce Aulonocar Stuartgranti. A tady je ten kámen úrazu s tím křížením. Proto se chci těch A.Stuartgranti zbavit a doplnit něčím jiným. Samyce s tvrdym, kdepaks to viděl? myslivec myslí že Mydlář mydlí po mýtině myš mýdlem

Burdis (Miloslav Burda)
16.4.2012 8:44

Pro Wladys: nádherná fotka ! Mně se s těmi WF dařilo až moc :-). Měl jsem je nejdříve s haps a posléze s C. gibberosa Kapamapa. WF Phenochilusové byli dva samci a tři samice a samičky nesežrali jediný výtěr, třeli se každý měsíc, začínaly s prvními výtěry na 5O kusech a končily po roce na 80 kusech od samičky...no absolutní hrůza :-)). Ale na ty samce vzpomínám dodnes. Zdravím

miroslav kraut
16.4.2012 12:11

No to jsem napsal krásně :-)...nejdřív dvě měkké i a pak dvě tvrdá. Opravuji: samozřejmě všechna tvrdá y ...u samičky dělaly to a to...

miroslav kraut

VLOŽIT ODPOVĚĎ