Tlamovci do nádrže 195x55x40 cm?

Zdravím,mám dotaz:vlastním akvárium o rozměrech 195x40cm dno a výška 55cm,je to vhodná nádrž na chov tlamovců?

Werty

1.6.2013 16:20

Myslim že je to v pohodě. Na nějaký velký druhy to asi díky ploše dna nevidim, ale jinak bez problémů. A jaký ryby by tam měli být?

fajanek
1.6.2013 16:34

no já nevím,uvažuji o Aulonocara sp. Fire fish a nebo Aulonocara jacobfreibergi,ale nevím co k nim ani jaký počet,ty dva druhy prý nemůžou bít spolu,že by se mohli zkřížit

Werty
1.6.2013 16:50

Nádrž super,ono se sice říká,že důležitá je plocha dna,ale teritoria si ryby spíše rozdělí po délce akvária.nějaké velké druhy bych tam nedával,jelikož je to úzké,ale ty aulonocary nevidím problém+nějaké druhy středně velkých mbun jakbysmet.jediné co ti řeknu,nedávej tam už žádné 3D pozadí,jelikož z toho bude super nudle.

miran
1.6.2013 16:52

Křížení je tam v podstatě téměř jisté. A co k nim? To je otázka vkusu každého soudruha. Nejspíš nějaký hapky z Malawi - Copadichromis, Lethrinops, Protomelas... Je toho hodně. Každopádně bych koukal po nějakých drobnějších druzích. Ta šířka akvária není nic moc. A nebo bych i klidně zvážil jednodruhovku.

fajanek
1.6.2013 17:57

díky za rady,no na pozadí jsem měl původně v plánu nalepit břidlici,ale asi dám jen sololitovou desku za akva a natřu ji černým matným balakrylem,kdybych dal jen tu jednodruhovku,třeba ty Aulonocara jacobfreibergi tak v jak velkém počtu?

Werty
1.6.2013 18:43

Dal bych cca 20 ks nebo i víc. Záleží pro jaké Aulonocary se rozhodneš. Mě se poslední dobou nejvíc líbí A. stuartgranti Usysia. A pokud by si chtěl, můžeš je doplnit nějakými menšími dravci na odlovování potěru - Sciaenochromis fryeri.

fajanek
1.6.2013 18:59

Aulonocary jsou hezci jen samci, samicky jsou nevyrazny a tim padem nezajimavy. Na jednoho samca ber 7samic. Tzn v akvarku budes mit par hezkejch ryb (samcu) a zbytek nevyrazny samicky. Taky chci casem mit prevazne Aulonocary, ale abych se vyhnul krizeni, dam jen samce, akvarko bude hezci na pohled ;)

Milhouse
1.6.2013 21:51

Z jakého důvodu by měl brát na jednoho samce Aulonocar cca 7 samic??? Já myslím, že pokud vezme Werty cca 20 ks samců a 10 ks samic, tak bude jeho nádrž podstatně zajímavější a ani ryby nebudou strádat :o).

PetrK
1.6.2013 22:36

těžko říct jestli ve velikosti 4-5cm pozná co je samec a co samice,když se většinou samci dobarví později.pochybuji,že si Werty půjde koupit 10cm ryby.

miran
2.6.2013 7:23

no 10 cm ryby si určitě nekoupím,počítám z rybami tak 3-5 cm

Werty
2.6.2013 16:59

Miran, jasan. Já jsem tím myslel finální stav ryb. Pokud budu brát mladé rybky, kde nepoznám pohlaví, tak bych vzal 40-50ks a po přebarvení bych ryby vyselektoval na konečný stav. Já hlavně reagoval, protože mi přišla nesmyslná myšlenka na 1 samce si pořídit cca 7 samic. Werty přeji ať se daří a akvárko dělá jen radost.

PetrK - nepřihlášen
2.6.2013 18:06

Mě zase příjde nesmyslné kupovat 50 ryb,kvůli toho,abych jich tam měl pak 30.nádrž má celkem dobrou litráž takže mi příjde nesmyslné zaplácnout jí 50rybama jednoho druhu a za tři měsíce pak zjistit,že by se mi tam líbilo ještě něco a budu se zbavovat 30ryb.Osobně můj favorit mezi Aulonocarama je Eureka.Těch bych tam koupil 20.Co se týče doplnění osádky o Copadichromise ve společnosti Aulonacar 101% hrozba křížení,takže doporučuju nemíchat!!Co se týče Lethrinopsu nejsou to ryby pro začátečníka a chov těch ryb je celkem specifický a můsí se nádrž +další osádka přizpůsobit jim ne naopak,protože pak jdou Lethrinops do věčných lovišť,společnost s Aulonocarama je dobrá,povaha i nároky na krmivo totožné.Pokud Protomelase,tak nějaké menší druhy,které dorůstají kolem těch 15cm. Co se týče té nádrže,radím ti,žádnou černou na zadní stěnu nedávej.

miran
2.6.2013 18:27

miran díky za radu,co tam mám teda potom dozadu dát,když ne černou?

Werty
2.6.2013 19:57

Já jsem pro černou. ;o)

wladys
2.6.2013 20:13

Hele je mi to jedno,tady se o tom prohádalo spousta vláken.jde o to,jestli chceš aby se to líbilo tobě a nebo rybám.musíš trošku popřemýšlet co vlastně ta černá barva bude způsobovat.Nebudu to tu rozebírat.

miran
2.6.2013 20:23

Máte někdo nějake svoje WWWečka? Že bych koukl na Vaše nádrže pro inspiraci,nekopíroval bych ničí nádrž.

Werty
3.6.2013 6:48

Jo já mám, ale asi tam folie nenajdeš :-))) http://akva-pozadi-3d.webnode.cz PS: Když tapetu na zadní sklo, tak jsem zastáncem rovněž černé tapety.

hr :-)
3.6.2013 7:39

Werty Pokusím se ti sem dát obrázky dvou stejných nádrží,jednou z černým a podruhé z jiným pozadím(resp.nátěrem zadního skla)posuď sám. Souhlasím s Miranem,bylo tu toho o vhodnosti či nevhodnosti černého pozadí popsáno dost,stačí hledat.Můj názor jistě poznáš,pokud si dané téma vyhledáš(-: Vlepované pozadí v tvém případě s ohledem na hloubku nádrže je dle mého názoru blbost,budeš se muset rozhodnout mezi odstínem nátěru zadní stěny,popř.nalepením nějaké venkovní tapety na zadní stěnu akva. zdravím

Vlastimil Šebesta
3.6.2013 7:41

Tatáž nádrž v černém

Vlastimil Šebesta
3.6.2013 7:42

Další příklad černého pozadí

Vlastimil Šebesta
3.6.2013 7:43

Stejná nádrž v jiném odstínu

Vlastimil Šebesta
3.6.2013 7:46

Pro Hr Prosím bez komentáře mých tzv. bazénů,děkuji(-:(-:(-: Čau Radku

Vlastimil Šebesta
3.6.2013 8:24

Vlasto, to je jako by si napsal, prosím tě Radku mohl by si se k tomu vyjádřit??? :-))))) Já ten rozdíl vidím na první pohled. Tyhle tvé nádrže s černým pozadím jsem viděl živě a můžu potvrdit že vypadali fantasticky. Jen škoda, že jsi tak mizernej fotograf :-))))) Ještě bych dodal, že že nádrž s černým pozadím je potřeba lépe nasvítit a to hlavně z důvodu, že černá barva neodráží světlo tak jako světlé odstíny barev. Ehm na bazén stejně není počasí. Nakonec ať se kdokoliv rozhodne pro jakoukoliv barvu pozadí, tak většinou je to hlavně o pocitu majitele nádrže, který na to bude koukat. můj názor je takový, že jsou jistě nádrže a osádky, kterým modrá sluší, ovšem černá sluší všem. ;-)))) Vlasto, mrkni na moje webovky, teď jsem tam dodal fotky do galerie toho Jožinového monstra. Jsou úplně na konci a zatím jen v polistyrenu bez povrchovky. Celé to bude imitace lávy a je to macek jako hrom. Pozadí má 200 d x 90 v :-O To je dobrá výkladní skříň :-)))) AHOJ.

hr :-)
3.6.2013 9:00

U tmavých tropheusů, je černá blbost, tomu rozumím, ale ty gibberosy se mi tedy líbí víc na tmavém pozadí, než na tom brčále. Zde mé webovky, najdeš tam dvě nádrže s černou tapetou. http://akvastranky.webnode.cz/

wladys
3.6.2013 9:39

Pro wladys Máte li oním brčálem na mysli tu Cryptocorynu,pak Váš názor docela i chápu a uznávám,že jsem nezvolil právě nejvhodnější ukázku rozdílu mezi černým a šedým pozadím.Ta Cryptocoryna tam byla dočasně,pro kamaráda,který svoji nádrž teprve dodělával. Ony fotky jsem vložil jako ukázku možností volby nátěru pozadí.Nic míň,nic víc.Pro jakou barvu,tapetu,vlepené pozadí se kdo rozhodne jde už mimo mě.Tak snad ještě opravu bez toho brčálu. zdravím

Vlastimil Šebesta
3.6.2013 9:39

Ještě jednou

Vlastimil Šebesta
3.6.2013 9:40

hmm tak díky,na jinych forech mi radili skoro všichni černé pozadí,asi se vykašlu na tlamovce a pořídím si neonky a krevretky :)

Werty
3.6.2013 9:44

Pro Hr Máš pravdu s tím mým fotouměním,Saudek ze mě nebude(-:

Vlastimil Šebesta
3.6.2013 9:46

Vlastimil Šebesta...ne Cryptocorynu jsem nemyslel. Myslel sem barvu pozadí na té první fotce, které je fakt blbě vyfocená, protože je spíš do brčálově zelené než do šedé. Ale i tak musím říct, že ty Gibberosy jsou hezčí na té fotce s černým pozadím. ;o) Já mám šedomodrý nátěr(namíchal sem si to sám) u odchovných nádrží, tak si dovedu představit, jak to vypadá. Díky.

wladys
3.6.2013 9:49

Werty nezoufej, dej si pozadí, které se ti bude líbit, rybám je to v tomto případě jedno. Psal si, že si chceš natřít sololitovou desku barvou. Tak to natři z jedné strany černou a z druhé modrou a můžeš vybírat.

wladys
3.6.2013 10:07

http://akvastranky.unas.cz/uvod.html wladys,toto jsou taky tvoje stránky?

Werty
3.6.2013 10:09

To jsou mé staré stránky.

wladys
3.6.2013 10:36

wladys a mám doma ještě 6 akvárií 250L klasika 100x50x50cm,co mi tam doporučíš :),koupil jsem pár akvárií,celkem cca 2600L

Werty
3.6.2013 17:26

Předpokládám, že to chceš koncipovat jako čistě odchovná akvárka. Pak vyber do každého po jednom druhu. Nesmí to být nic velkého díky krátké hraně...nějaké zajímavé druhy mbun třeba. Šly by do toho i nějaké skupiny tropheusů. Záleží na tom co chceš chovat ty.

wladys
3.6.2013 19:40

odpověď č.20 a č.21 to je co za tlamovce? ti jsou krásní,chovají se v e skupinach nebo 1+několik samic?

Werty
3.6.2013 20:43

Tropheus sp.ikola a tropheus duboisy maswa a snad tropheus muzi nebo chisanze na fotce 21 vypadá spíše jako ilangi. Dále tam plavou i nějací eretmodonti snad eretmodus cyanostictus sambia. Upřesní ti to určitě Vlastík. A zde se mužeš mrknout na mapku s druhovou rozmanitostí: www.cichlidae.com/sections/tb/distribution/default.php Jinak co se chovu těchto ryb týká, tak se tady dočteš mnoho zajímavých výměn názorů :-)))) Stačí zadat do vyhledavače slovo tropheus a máš do vánoc o čtení vystaráno.

hr:-)
3.6.2013 20:58

hr:-) tož ti Ď :d

Werty
4.6.2013 10:27

Pro Hr Čau Rado,pořád ti ty ryby připadají jako Muzi,CHisanze nebo Ilangi?(-: Uznávám ale,že ty fotky 21 a 20 nestojí za nic (-:,dal jsem je sem jen kvůli tomu probíranému pozadí. zdravím(-: Pro Werty Hr už ti odpověděl,co že je to za ryby(-:O jejich chovu tu už bylo napsáno tolik,že je dle mého názoru zbytečné to pořád dokola opakovat. zdravím

Vlastimil Šebesta
4.6.2013 10:47

Ahoj Vlasto, Red rainbow. :-)))) Ty si zamakal někde v kroužku fotografování, nebo si vybral jednu dobrou ze sta, kde je poznat co je to za tropheuse. :-)))))

hr :-)
4.6.2013 11:03

Werty, ještě abych ti trochu usnadnil hledání a luštění pravd v příspěvcích o tropheusech, tak takové malé shrnutí jsem napsal na žádost a otázky uživatele marin, který sem 14.1.2013 vložil soubor otázek do vlákna s názvem Základné pravidlá pro chov tropheusov. Našel jsem to jednoduše tak, že jsem dal do vyhledavače slovo posilovně a potom rozklikl, zobrazit celé téma. V tomto vlákně se na jeho podnět rozvedla debata, kterou jsem v odpovědi č.38 podpořil příspěvkem, který je zpracovaný dle jeho otázek, a takový jednoduchý přehled může být dle mého úsudku a vší skromosti brán jako jednoduchá obecná pravidla a poučky pro bezproblemový chov těchto ryb.

hr :-)
4.6.2013 11:27

dobře díky,ted jdu něco podělat a pak to pročtu,jinak jsem dnes už studoval na jiných stránkách a před chvíli mi pošťák donesl knižku : Tlamovci v akváriu od Miroslava Krauta,takže mám o zábavu postarané :)

Werty
4.6.2013 12:13

Pro Hr To jsou mladí od těch divokých,co jsem měl.S těma fotkama nemáš pravdu.Je to jedna docela dobrá s tisíce nepovedených.Jak říkám,Saudek může být ZATÍM v klidu(-:

Vlastimil Šebesta
4.6.2013 12:29

Pane Šebesto, prosím o rozměry Vaší třídruhovky Troph´s a počty ks. v zastoupených druzích. Moc díky.

zvj
4.6.2013 12:38

To V. Šebesta : mám zřejmě podobnou zkušenost jako vy - moji mladí od WF ( kasakalawe ) mi připadají hezčí než rodiče ( a to jsem je fotil asi na stejné - antisaudkové :-) úrovni.

ondrašovi - MAJOR@N
4.6.2013 14:01

Pro zvj Byla to nádrž pro potěchu,ve vstupní hale a pokud se pamatuji,nádrž měla 1,8m délku,70cm hloubku a 60cm na výšku.Nádrž jednoduše zařízena, pouze 3 větší šutry osazené Anubiasy a na dně 1-2 cm říčního písku.Plavalo tam tehdy cca 90 ryb-zhruba 30ks T. Duboisi F1,30ks T.M. Red rainbow WF a 30 ks T. sp.Ikola WF.Nádrž bez problémů co se týče osádky a ryby se pravidelně bez problémů třely(všechny zastoupené druhy).Co se týče poměrů samců k samicím,u všech druhů zhruba 1:2 a v nádrži klid(-:Neuznávám poměry na 1 samce 30 samic a co nejvíc mladých!!!(-: Pro Ondrašovi Zdaleka nejste sám,kdo podobnou zkušenost udělal,nechce se mi vypisovat druhy,resp.geogr.rasy tropheusů,u kterých to mám vyzkoušené a můžu potvrdit,i když je to pořád pouze jakýsi subjektivní názor.Každému,komu nejde jen o vidinu spousty mladých a prioritně mu nejde o peníze a chce se chovu těchto ryb věnovat jako koníčku doporučuji,ať si od seriozního chovatele pořídí skupinu F1,v dobrých podmínkách není počet mladých o nic menší než od WF(někdy dokonce naopak),jiná je pouze cena generací F1 a F2 a.t.d.Každý,kdo měl možnost WF ryby vidět nebo vlastnit mi dá za pravdu,že jsou importy mnohdy v hrozném stavu,pěkné ryby si z nich musí chovatel svojí péčí o ně teprve udělat,jak já tvrdím.Neplatí to samozřejmě vždy,dají se sahnat WF ryby krásné,většinou to ale neplatí. V č.38 máte rybu F1,přidám sem foto WF(pokaždé takové nejsou),můžete srovnávat(-:(-: zdravím

Vlastimil Šebesta
4.6.2013 14:23

Pro V. Šebestu. Moc díky za info. Plánuji také třetí druh do 180x50x50cm, tak proto ten zájem. Ať se daří!!!

zvj
4.6.2013 14:59

Pro zvj to co tady udáváš za rozměry, není v žádném případě nádrž na třídruhovou osádku, ale jen na spokojenou jednodruhovku cca 40 ks, nebo fungující dvoudruhovku 20+20 ks max 25+25 ks.

hr :-)
5.6.2013 8:06

Pro zvj Nemáte za co děkovat.Jenom jsem Vám odpověděl na to,na co jste se mě ptal.Ano,měl jsem v 750 litrech(narozdíl od Vašich 450 l) tři druhy Tropheus a nádrž fungovala(alespoň z mého pohledu a dle mého názoru),jestli by ovšem se mnou a s mým modelem chovu souhlasily i ty ryby,tak to nevím.(-:Ona taková nádrž sice na pohled vypadá krásně,optimální chov to ale asi nebude.Já chápu,že při takové rozmanitosti zastoupení druhů a geogr.ras vrámci rodu Tropheus to člověka láká a svádí s ohledem na omezené možnosti co do množství a kapacity nádrží k tomu mít jich doma co nejvíc,ale jak uvádím,optimální to ale asi není.Jinak se Vám chová dejme tomu 30 ti člené hejno jednoho druhu(rasy)Tropheus v samostatné nádrži a jinak se bude chovat ve společnosti dalšího(dalších)druhů ve společné,jakkoli velké nádrži.A nemám teď na mysli jenom vybarvenost jednotlivých členů hejna,ale chování hejna celkově jako takového,jestli mi rozumíte. Dnes,po x letých zkušenostech(vyzkoušel jsem snad všechny modely chovu těchto ryb) si troufám tvrdit,že nejlépe vypadá a co do projevů chování těchto ryb nejpřirozenější se mi jeví buďto do dostatečně velké nádrže JEDEN,max.DVA druhy(rasy)Tropheus v zastoupení hejn v poměru 50na50,přičemž optimální počet ks ryb v hejnu je 30 a víc a nebo společný chov Tropheus a Petrochromis.Mnohem lépe(nádherně),alespoň z mého pohledu, vypadají kapacitou odpovídající nádrže,kde dominantu tvoří 30-50 členné hejno jednoho druhu(rasy) Tropheus doplněné skupinou Petrochromis.A dostáváme se k důvodu,proč vlastně píšu tento příspěvek a to je ten,že na Vašem místě a s ohledem na velikost Vaši nádrže bych zůstal u dvoudruhovky a nebo jako třetí variantu(dvě Vám už radí v č.47 HR)bych si pro Vás dokázal představit složení 30ks Tropheus + 15 ks vzrůstem menších a méně agresivních Petrochromis,např.famula,orthognatus a.t.p.Souhlasit s mým názorem samozřejmě nemusíte,je každého věc,pro jaké ryby a jaký model chovu se rozhodne(-: zdravím

Vlastimil Šebesta
5.6.2013 8:54

Pane Šebesto, zřejmě jsem Vám poděkoval za to, že jste mi odpověděl, na co jsem se zeptal....co myslíte? Jestli Vám vadí projevy slušnosti, pak nezbývá než potvrdit přečtení názorů a zkušeností. Zdravím :-)

zvj
5.6.2013 9:34

zvj Zřejmě jste mi neporozumněl,nebo si můj příspěvek špatně vyložil.Že mi nemáte za co děkovat jsem myslel upřímně,vy jste se slušně zeptal a já slušně odpověděl,myslím si totiž,že je to normální(-:Nechápu tudíž,na základě čeho jste nabyl dojmu,že by mi měla slušnost vadit.Naopak,slušnou formou jsem ochoten a schopen se bavit s kýmkoliv,samozřejmě s ohledem na svoje omezené časové možnosti.Přiznám se,že mě Vaše odpověď(reakce) překvapila,nebo jí asi nerozumím. zdravím

Vlastimil Šebesta
5.6.2013 9:57

ZVJ uvažuje právě uplně logicky. Taky mě dostane když poděkuju a dostanu odpověď Není zač. To je hroznej nešvar. Sakra že je za co děkovat. Ta rada byla výborná a zaslouží si poděkování. Kdyby nechtěl poděkovat, tak bude ticho. Já většinou na Děkuji odpovídám Je za co, ale udělal jsem to rád.

charvis
5.6.2013 10:03

Rovněž jsem byl překvapen Vašimi prvními dvěma větami a těší mne tedy, že šlo o mé nepochopení. V č. 46 jsem chtěl pouze dovysvětlit důvod mého zájmu, když jste si dal tu práci a vše mě podrobně zodpověděl. Teď Vám tedy mohu alespoň poděkovat za cenné rady a zkušenosti z dlouholetého chovu Troph´s, které jste uvedl v č. 48. Zdravím.

zvj
5.6.2013 10:10

CHarvis+zvj JE ZA CO,UDĚLAL JSEM TO RÁD (-:

Vlastimil Šebesta

VLOŽIT ODPOVĚĎ