Tropheus aq.

Návrat k chovu Duboisů po 20 ti letech. Objem: 240 l Rozměry: 120x50x40 Filtrace: externí JBL 900 Vzduchování: čeření vody z filtru Topení: 1x300 W Osvětlení: 2x36 W (1x Narva Coral Blue, 1x Ostam Day Light) Ryby: 15x T. duboisi Maswa a 6x T. black Bemba Nádrž je v provozu od 15.1.12 (Sera Nitrivec), osádka ryb od 10.2.12 ( výměna cca 50% orig. filtrační hmoty za použitou, obdrženou při nákupu ryb od chovatele).

zvj

5.3.2012 12:34

Jestli to akváero nestojí v nevytápěné místnosti, tak 300 w topení vyměňte za 100 W max. Při poruše Vám 300 w topení ryby uvaří. HD

Hynek Dařbujan
5.3.2012 12:48

Tuto rakci jsem očekával. O nedostatku vím a budu jej řešit. Nejlépe by asi bylo mít v nádrži dvě tělesa abych předešel následkům od obou možných poruch topení. V místnosti je trvale 21°C. Pro HD, s rybami obrovská spokojenost.

zvj
5.3.2012 13:29

Bohatě stačí jedno těleso, omlouvám se neuvědomil jsem si, že to jsou ryby koupené u mě. HD

Hynek Dařbujan
6.3.2012 16:38

Nechci tu zbytečně prudit,ale nebylo lepší dát do akvária jen Maswy v počtu 25ks? 6ks Bemb je dle mých zkušeností špatně....malý počet. 240lt není nic velkého a už na dva druhy Tropheusů 100% ne. Mnohem lépe by bylo tam mít jen ty Maswy a v počtu 25ks. Toď můj názor.

memeo
6.3.2012 17:07

pane Memeo, vy jste asi nepochopil účel tochto vlákna..celé to nějako neštimuje. Na druhou stranu když chce chovatel za Bembu necelé tři kilča,tak si pak kuopit třebas dvacet je balík.Škoda že pan chovatel nedá aspoň doporučení k chovu,když je ochoten se podělit o bakterky.teď by byla dobrá i ta Konixova o min.14 kusech

Jindřich Kubinec
6.3.2012 17:42

tzv. Kubinče, nevím jak u Vás , sle u mě jsou bemby za 90CZK. svoje rejpání si strčte za klobouk a raději stáhněte trenky va odhalte se kdo jste. Váš sloh mi opravdu někoho připomíná. HD

Hynek Dařbujan
6.3.2012 18:03

odpověď č.5:Ten Konix,tak to je mazec Kunix :-))))

vaku nepřihlášen
6.3.2012 18:11

Pán Dařbuján,za svojimi cenami byjste si mněl stát. Moje jméno i adresu si dohledáte ve vaší účetní knize,jestly tam teda figuruje.

Jindřich Kubinec
6.3.2012 18:16

To Jindrich Kubinec: vás příspěvek je jedno velký lejno. Memeo fundovane prispel. Za me s jeho rekci souhlasim. Opet se budu opakovat - běžte studovat a získávat praxi chovem, pak věřím že i vaše reakce by mohli byt k veci.

ondrášovi
6.3.2012 19:30

Kubinec,jaká jseš národnost.Já teda nejsem puntičkář,ale to tvoje se nedá číst,ač to má pár slov. Když to teda přelouskám,tak jseš total mimoň.

vaku70
6.3.2012 19:37

Každý, kdo drobátko rozumí chovu tropheusů, tak ví, že už samotné akvárium není ideální. Skladba akva též. Ale když to zákazník chce, tak proč ne. A hrdinů, kteří by řekli, že neprodají, protože akva a skladba není ideální, těch je málo nebo spíš nikdo. Bude zajímavé sledovat osud těchto ryb. Zatím dle chovatele prosperují. Mnohem horší variantou je prodávat ryby někomu, kdo evidentně o chovu neví vůbec nic a je dopředu jasné, že ryby nepřežijou.

karlos1
6.3.2012 21:56

Pro zvj: Sera Nitrivec je podle mého k ničemu. Nádrž je do budoucna malá,ale zatím stačí. Přemýšlej o větší,ale to poznáš sám,že už to bude neudržitelné,až vyrostou. Souhlasím s názorem memea (25 masew). Pro karlos: Tvrdíš,že každý, kdo drobátko rozumí chovu tropheusů, tak ví,že už samotné akvárium není ideální.Skladba akva též.. Pro ty kdo to neví je třeba na to upozornit.Memeo udělal dobře,že to zmínil a jako prudu to nevidím. To,že ryby nepřežijí ví jen vědma a to nejsem,tak prodám každému,kdo ryby chce. Podám informace co vím a dál je to na každém. Nemohu být přece odpovědný za kažýho kupujícího.

komla
6.3.2012 22:29

Díky za rady a názory. Už jsem měl pocit, že moje vlákno zůstane bez povšimnutí. K chovu Duboisů jsem se opravdu vrátil po dlouhé přestávce a pro zajímavost tehdy jsem je měl ve 200 l, krmené převážně živými nebo mraženými koretrami.....internet a literatuta žádná nebyla. Odchovy i 18 mladých od jedné samice!! Dnes jsem, i díky vám, někde jinde a rád se časem opět ozvu s informacemi o prosperitě mojí party.

zvj
6.3.2012 22:36

Ještě mám dotaz. To pozadí je tapeta? S těma kamenama to působí hezky.

komla
6.3.2012 22:39

Komlo, já Memeo nic nevyčítám, já s ním 100% souhlasím. Je dobře, že to memeo napsal. Jinak ten pocit, když někomu prodáváš ryby a říkáš si, že nejsou v nejlepších rukou si zažil asi každý, kdo prodává ryby. Máš chuť mu říci, že neprodáš. Ale může toto říci někdo, pro něhož je to obživou? Jestli je to moralizování? Ano, je. Ale, kde je ta správná hranice, kdy ano a kdy už ne? Já sám nevím. zvj má ryby malé a tak má čas chybu napravit, ale pak bude muset hejna doplňovat a to také není ideální.

karlos1
6.3.2012 22:41

Pozadí je 3D (koupené přes aukro), celkem vyvedené. Až ryby dorostou bude muset jít ven, zabírá příliš mnoho místa.

zvj
6.3.2012 22:58

Ještě k Nitrivci. Když jsem měnil původní filtrační hmotu, tak byla čistá ale už krásně smrděla zaběhnutím. Průběžně jsem prováděl měření a nitrifikační proces probíhal. Proto si myslím, že Nitrivec není úplně k zahození. Z pochopitelných důvodů jsem ale nabídku zaběhnuté filtrační hmoty přivítal.

zvj
6.3.2012 23:02

No já osobně,si nedovedu představit,že řeknu kupujícímu NEPRODÁM VÁM NIC.Maximálně mu řeknu,jestli si to nechce nechat projít hlavou a řeknu veškeré pro a proti.Internet je hrozná zbraň a stačí 1 odmítnutý člověk a jede to po síti jak blesk.Nejde o to prodat za každou cenu,nebo že mě to živí,ale co potom s odchovem,když lidem kteří jdou do toho poprvé(jjako každý z nás) nic neprodám.

vaku70
6.3.2012 23:03

Karlos máš pravdu,proto bych doplnil maswy hned na 25. zvj: Tak tím je to ještě lepší,aspoň pro mě (s tím pozadím),fakt super. Nechci ti nic podsouvat,ale uvažoval bych do budoucna pro tropheuse o větší nádrži a tuhle buď prodej,nebo jestli máš místo tak tam pak dát jiný ryby,to by bylo nejlepší. Než vyrostou, tak máš spoustu času.

komla
6.3.2012 23:16

Vaku, ještě že existují diskusní fora (před 20 lety to měli mnohem složitější), kde si začátečník může nastudovat základní věci nebo se poradit s ostatními. Objeví se problém a hned s tím mažeme na net a za pár minut máme několik rad. Nebo jako zvj, který se přišel pochlubit a nejspíš odchází zklamaný, ale pro něj a jeho ryby je dobře, že jsme mu řekli, že mnoho věcí má špatně. Vše může napravit. Jak píše Komla, dokoupit ryby, pořídit větší akva a provést stěhování.

karlos1
7.3.2012 12:29

To zvj : souhlas s odpovědí č. 19,20. Nádrž je moc pěkná - sladěný pozadí a kameny. Odděláním nic neřešíš, jak bylo napsáno, ryby do větší nádrže a tu co máš bude třeba pro prcky či jiné ( malawky, když máš tanganyiku ) ryby. Tak ať se daří a již vymýšlej místo pro reprezentativní nádrž...:-)

ondrášovi
7.3.2012 12:37

To zvj : ještě k rybám, já bych dokoupil bemby včas , no i když není patent na to že to klapne a nevybije se to. U trops je to prostě sázka velmi nejistá , no ale 100% to také není, takže to také může klapnout. Já za sebe bych do toho šel.

ondrášovi
7.3.2012 12:58

Ondrášovi: Bemby, přesto že mají cca 5-6 cm, si už před 14 ti dny dost důrazně rozdělili úlohy. Tedy dva samci. Ostatní jsou prozatím v klidu a tváří se jako samice....Dominantní samec se jim už důrazně dvoří. Submisivní téměř totálně zčernal ale je v perfektní kondici, vyjma barvy je totožný s dominantním. Očekávám, že se ještě mnohokrát pokusí o dominanci??? Mám trochu obavy ale pořád je tu možnost vyndat kameny a připravit je o předmět boje....

zvj
7.3.2012 13:08

Souhlas s Ondrášovi.Myslím,že víc se nedá říct.Velká škoda zazdít tak pěkné ryby v malém akva a malém počtu. Doplnil bych je určitě dokud je čas.

vaku70

VLOŽIT ODPOVĚĎ