výroba externího filtru

Chci se zeptat, když si vyrobím takový podobný filtr, jak je na přiloženém obrázku, jestli to musí být uzavřené a utěsněné i zvrchu, aby mi zněj třeba voda nevytekla ven. Jaké máte zkušenosti. Já jsem tenhle návod našel na netu. Děkuji

Carlos

výroba externího filtru
25.9.2015 19:46

Obdobný filtr mám a bezproblémově užívám již několik let. Akorát komor mám celkem 5. Přítoková je bez filtračních médií. Do poslední komory, kde je čerpadlo, přitéká voda z vrchu a ne spodem, jak je nakresleno na přiloženém obrázku. K. Filtraci používám biomolitan. Jedna komora hrubší a zbylé dvě jemnější. Potom, co jsem na přítokovou trubku nasadil ještě jednu kostku jako předfiltr, kterou jednou za týden vyždímám, jede tento filtr s minimální nutnosti údržby. V poslední komoře, kde je již čerpadlo mám ještě zeolit a zbytky biomolitanu. Možností, jaké filtrační média použít, je samozřejmé více. Osobně jsem zvažoval dát do předposledni nebo posledni komory filtrační médium sera siporax, ale zatím jsem to nezrealizoval. Filtr lze překrýt krycím sklem, plexisklem... Osobně jsem jej nijak zhora neutěsňoval. Přece jen je občas zapotřebí matraci biomolitanu vytáhnout a vyždímat( zvlášť, pokud není použit předfiltr). Z osobní zkušenosti bych dnes filtr udělal o něco vyšší(nebo vnitřni přepážky o něco nižší), aby voda, která přitéká do filtru z filtru nestříkala. I přesto, že je voda přiváděna trubkou, (navíc přes koleno ve tvaru S), kterou mám skoro až ke dnu filtru, přece jen se hladina trochu víří a vycházející vzduch rozstřikuje drobné kapičky. Vyřešeno překrytím filtru. Pokud je vše vyřešeno správně, nemá filtr jak přetéct. Do filtru přiteče jen tolik vody, kolik ho z filtru vytlačí čerpadlo. Pouze je třeba mít na paměti, že nesmí být naplněný až po okraj, protože při vypnutí, přiteče do filtru zpět voda z odtokové hadice (trubky) a pokud je vyústění do akvária pod hladinou, začne samospád vody tahat vodu z akvária!! Je potřeba mít proto vyústění, co nejvíc u hladiny. Asi by šlo použít nějaký zpětný ventil, ale já jsem na to nechtěl spoléhat, tak jsem udělal vyústění hned u hladiny. Ve srovnání s kýblovými filtry vyšel tento filtr velmi levně. Filtrační objem je také nezanedbatelně větší.

BobX
26.9.2015 1:46

Pávě že mi se líbí, že tam bude daleko víc těch filtračních medii. U vnějších filtru mi přijde, že mají malý objem. Ještě jsem uvažoval to udělat z nějaké plastové nádoby,která má uzaviratelné víko

Carlos
26.9.2015 9:02

Je důležité, co od toho filtru požaduješ. Pokud chceš odbourávat NO2-, potom potřebuješ rychle proudící okysličenou vodu (aerobní proces), pokud chceš odbourávat NO3-, potřebuješ pomaluproudící vodu s nedostatkem kyslíku (anaerobní proces). Můžeš použít jeden filtr s různými médii - biomolitan na NO2- a moderní media jako je siporax na NO3- a proudění vody nastavit tak nějak aby se neřeklo, lepší je ale použít filtry dva. Jeden s vysokým proudem na NO2-, molitanu nemusí být moc, a druhý pomaluproudící na NO3- s trochou molitanu na odfiltrování bordelu a za tim siporax, nebo podobné médium, čím víc, tím líp.

brbla
26.9.2015 10:05

Souhlasím s brbla i bobx, jen bych dodal, že na začátku by měl být mechanický předfiltr - nějaká plachetka, která se bzde každý den prát. K nižšímu průtoku jak uvádí brbla nemusí být filtry dva, ale stačí na konci nitrifikační části dát bypas s čerpadélkem, které bude část vody odvádět rovnou k hlavnímu čerpadlu a tak se sníží průtok vody denitrifikační částí filtru.

hd
26.9.2015 10:25

Filtr je samozřejmě možno zkombinovat s vnitřním filtrem. Čerpací hlavice s biomolitanem. Tak to mám pořešené já. Vnitřní filtr používám na mechanické nečistoty a provzdušňování vody. Ikdyž ta se pravděpodobně okysličí dostatečně sama při odtoku z akvária a průtoku přes průtokový filtr. Plastová nádoba dle mého názoru vyjde podstatně dráž než sklaněný filtr a nevidím v tom žádnou výhodu. Na filtr stačí dát krycí sklo. To jde udělat i tak, že koupíš dvě plastové kolejničky, krycí sklo si necháš rozříznout třeba na půl a můžeš se sklem pak libovolně v kolejnicích posouvat, když budeš potřebovat. Protože jsem použil širší přítokovou trubku a byl by problém do skla udělat potřebný výřez, použil jsem na překrytí filtru provizorně tvrzený nesavý polystiren. Jak už to bývá, provizorně je to už několik let a bez problému. Filtr je ve skříñce, takže o design tady nešlo. Při této filtraci je jeden problém, když se krmivo nepotopí, odtéká z akvária do filtru. Lze vyřešit při krmení vypnout čerpadlo a počkat chvíli, až hladina klesne pod úroveň přepadu z akvária( což je hned) nebo ruku s krmivem při krmení potopit. Tak zvaž použití vypínače a jeho umístěni při zapojení čerpadla. Vytahovat ho ze zásuvky není zábavné.

BobX
26.9.2015 11:25

Ale tento typ filtru by mohl být umístěnz jen v úrovni vedle akvaria, nebo by mohl být i pod ním ? Co kdyby náhodou vypnula elektrika ? Nepřetekla by voda samospádem z akvarka ven ?

Carlos
26.9.2015 11:32

k 6. v nádrži musí být přepad a přítok musí řezat hladinu. předfiltr je, k velkému spodnímu filtru nutností, aby se nezanášel.

hd
26.9.2015 15:51

Aha, už tomu rozumím, takže když budu mít filtr umístěný pod akvariem a odtok v nádrži bude umístěn u dna, tak by se mohlo stát, že mi celé akvarium při vasazení el. proudu přeteče, ale pokud odtok v akvariu bude umístěnu hladiny, tak odteče pouze nepatrné množství vody...jen tolik pokud bude odtok řezat hladinu.

Carlos
27.9.2015 10:53

Většinou je tato filtrace(což je i můj případ) řešena tak, že v jednom rohu akvária je vlepena skleněná přepážka, která utvoří komín. Přepážka je vysoká tak, jak vysoukou hladinu vody v akváriu potřebuješ. O něco nižší, než jsou horní výztuhy akvária. Přepážka je opatřena plastovým hřebenem přes který protéká voda do komína. Ve dně tohoto komína jsem si nechal vyřezat otvor do kterého jsem dal průchodku a plastovou trubici, přes kterou voda z akvária teče do filtru, ktery je umístěný ve skříňce pod akvárium(ta je taky provrtaná skrz). Trubku v komínu akvária jsem si nechal cca 15cm nad úroveň průchodky. Na tu trubku jsem dal kostku biomolitanu jako předfiltr a zároveň jsem tím elegantním a jednoduchým způsobem téměř eliminoval hluk tekoucí vody. V zadní části skříňkky mám pak vyřezaný otvor, kterým pomocí čerpadla odchází přes hadici voda zpět do akvária. Taky jsem tudy protáhl napájecí kábel čerpadla. Skříňku pod kaváriem mam rozdělenou na tři části dvě části jsou jako skríňky( v jedné skříňce filtr)a mezi nimi je polička. Do druhé skříňky jsem přiveld přes zadní část kabel se zásuvkami pro osvětlení a čerpadla. Tady jsem udělal chybu, že jsem si nedal k hlavnímu čerpadlu z filtu vypínač, abych ho nemusel vytahovat ze zásuvky. Viz upozornění při krmení. Řešení jsem okoukal u kolegy z mořského akvária.

BonX
28.9.2015 1:32

Tak se pžiznám, že tohle je pro mě španělská vesnice. Kdybych to viděl nakreslené, tak bych to pochopil :-)

Carlos
28.9.2015 8:04

Doporučoval bych zvednout zadek od počítače a jet se na to k někomu podívat.

HD
28.9.2015 9:02

Docela hloupý komentář

Carlos
28.9.2015 15:11

Napiš sem email a já se pkusím udělat a poslat ti nějaké foto pro inspiraci. Popis vypadá možná složitě, ale je to jednoduché řešení.

BobX
28.9.2015 16:07

Tak johod mi nějakou fotku, dík ryba.na.suchu@email.cz

Carlos
25.4.2016 9:36

BONX: Ahoj, také přemýšlím o vyrobe a zapojení ext. filtru pres prepad v rohu akva. Zajímalo by me, jestli: 1) se ti nehromadi bordel a usazeniny kolem tech 15cm couhajici trubky nad urovní průchodky. Kdyby jo, tak to pak musi dost smrdet ne? V mým pripade, kdybych to tak udelal, tak se mi to bude dost blbe cistit :) kazdopadne molitan kvuli hluku tam zni jako dobry napad:) 2) Pokud beru vodu na jedne strane akva z prepadu a na druhe strane mi do akva voda vteka, cistim tim opravdu vsechnu vodu? Mel bych trosku strach, ze ta spina ze dna se mi do prepadu nedostane... a naopak mi do prepadu potece jen ta cista zezhora z filtru. Osobne mi prepad v rohu akva prijde nejelegantnejsi a nejhezci reseni (chci eliminovat vsechny mozne trubky v akva), ale bojim se, ze takto zapojeny filtr neni tak uciny... pokud mas foto pro inspiraci, budu taky rad:) bizzi.jarda@gmail.com Diky Jarda

bizzi
26.4.2016 6:20

Mohu poprosit také nějaké fotografie takto řešeného filtru? Děkuji moc.

Phil0
26.4.2016 20:05

Vnitřní filtrace v nádrži.
výroba externího filtru

Pietro bez reg.
26.4.2016 20:06

Horní náhled.
výroba externího filtru

Pietro bez reg.
30.5.2016 14:41

Pekne reseni, nicnene akva je hotovy a napusteny a nyni bych potrrboval radu ohledne velikosti komoroveho filtru. Akva ma 800l, zadne 3d pozadi a jen par kamenu.. chci se zeptat zda k filtraci bude stacit napriklad atman 203 s nejvestim biomolitaem uvnitr akva a k tomu prepadoy filtr o velikosti 60l? S tim ze vody tam bude cca 40l?

Phil0
30.5.2016 15:13

Jeste dodam ze bych to realizoval nejspis trochu podle tohoto navodu. Ty rozmery prepazek atd budou ok? Dekuji za rady. http://cichlidworld.eu/diy/filter/filter.htm

Phil0
30.5.2016 16:01

Souhlas s HD zvednout zadek a podívat se.Jinak když mi rozum nebere pochopit spojené nádoby tak bych radši nic nevyráběl.

adam1108
30.5.2016 17:54

Adam: pokud ma bejt vase odpoved na mne tak jste uplne mimo.. mne zajima zda objem meho filtru bude ok a zda filtr vyrobeny podle nakresu v odkazu bude dobre fungovat nebo zda mam prepazky udelat trochu jinak? Videt to v praxi nepotrebuju vim o co jde a jak to funguje.

Phil0
30.5.2016 20:30

U tohodle typu filtrů je trochu problém doladit hladiny, to je jeho slabina. Moc vody - přetečeš, málo vody - zadřeš čerpadlo. Zanesenej filtr, přeteče některá z komor a čerpadlo zase na suchu. Řídkej filtr u přepadu - mizej Ti mladý do filtru, hustej filtr - zanese se a přetečeš. Už bych do toho nešel.

brbla
30.5.2016 21:53

Moc vody bych nejspis vyresil tim ze filtr bude mit cca 50l coz je prd a do akva bych je mohl ted hned dolejt a nic nepretece, prpste tam mam rezervicku. Zanesenej filtr resi jedna houba ktera se proste cisti kazdy tyden pri vymene vody. Prepad bych resil timto zpusobem: viz. Obr.
výroba externího filtru

Phil0

VLOŽIT ODPOVĚĎ