Chov více druhů Tropheusů v nádrži

Dobrý den, jaký je Váš názor na přidání do již fungujícího hejna Tropheusů další - jiné hejno? Zvažuji zda-li to udělat a sliboval bych si od toho roztříštění vnitrodruhové agresivity. Samozřejmě přidané ryby by byly z jiného druhu (př. ilangi X skup. "black" - možná duboisi), aby se zamezilo případnému vnitrodruhovému křížení + ryby v rozumné velikosti. Co vy na to?

milatropheus@volny.cz

22.1.2017 21:43

První věc je jak máš velkou nádrž a druhá je,že pokud chceš roztříštit vnitrodruhou agresivitu tak musíš navýšit počet daného druhu,ne že dáš další druh třeba opět ve špatném počtu v hejnu.A v neposlední řadě dojde třeba k tomu,že jeden druh může nakazit ten druhý diky rozlišne střevní mikroflóře z rozdílné vody,stávajíci stres z nově příchozích ryb do nádrže a dalších x možností.Ryby se nakupují hned spolu aa nejlépe od ze stejné vody;-)

miran bez účtu
23.1.2017 10:14

Nádrž je 500l a plave tam 20 T. Ilangi - více jich bohužel chovatel neměl k dispozici. Doufal jsem, že ryby se v dospělosti rozmnoží a hejno se mi ještě rozroste, ale ryby jsou bohužel jiného názoru. Je mi jasné, že s novou osádkou je spousta negativ, a proto se s Vámi chci nejprve poradit. Děkuji za reakci :)

milatropheus@volny.cz
23.1.2017 10:58

Ilangi
Chov více druhů Tropheusů v nádrži

milatropheus@volny.cz
23.1.2017 14:13

Ilangi pokud to nejsou wf se skoro memnoží všichni to dávají pryč:-)

miran bez účtu
23.1.2017 15:17

Ano i o této variantě jsem slyšel. Mé ryby jsou F1, údajně v této generaci samci ztrácejí plodnost a samice nejsou ochotné se třít. Měl jsem jeden zaznamenaný výtěr, samice o jikry 3 den přišla - myslím, že je to neoplodněním. Nicméně, nejspíš ani u WF to nebude velká sláva s výtěry. Děkuji pane za odpověď. To mám tedy prekérní situaci :-/
Chov více druhů Tropheusů v nádrži

milatropheus@volny.cz
23.1.2017 16:00

S tou ztrátou plodnosti si myslím,že je to mesmysl,protože to už by se tu nemnožili tropheusy dál.Těch různých dohadů a fám je kupa.Nevím jak staré ryby jsou,ale každopádně tropheus funguje lépe ve vyšších počtech a taky to chce mít trpělivost a cit,jsou tu borcí,kteří tyhle oříšky rozlouskli lehce.

miran bez účtu
24.1.2017 13:29

Mirane, zdravím. Dobrý den, F1 Ilangi se třou v dospělosti stejně ochotně jako WF ryby, a záleží jen na péči chovatele, vhodném krmení a především dostatečné čistotě/výměně vody. Velký rozdíl je ale obvykle bohužel v donášení mládat, ale to je podobné u většiny pravých jižních moorii, jako jsou např. Kasangy, Musangy, Nangu, Muzi a podobně. I WF ryby se ale třou násobně méně a mají násobně méně potomstva než např. černé druhy (Pemba, Kiriza, Caramba, Bulu Point apod) nebo T. duboisi. Osobně odchovávám od WF Ilangi (hejno cca 30 ks) ročně asi 200 - 300 ks mláďat u Ksang to bylo třeba ale v mém chovu o něco méně. U F1 ryb je potřeba prostě čekat až se donášení v akváriu naučí. Jeden můj kamarád akvarista a jejich dlouholetý chovatel tvrdí, že to konkrétně u Ilnag trvá do jejich 3 let stáří - teprve potom jsou údajně zcela dospělé a vyspělé. Mílo, míchat v této fázi určitě NEDOPORUČUJI - riziko zdravotních problémů je velmi reálné a hraničí téměř s jistotou. Chov dvou (i tří) druhů je možný (mnohokrát jsem je tak choval) a vnitrodruhová agresivita se tím samozřejmě příznivě ovlivňuje, ale základní podmínkou je založení takové nádrže ze stejně starých (nejlépe mláďat)ryb ve stejný okamžik a společně vypustit do připravené nádrže. Zdravím.

miroslav.kraut
24.1.2017 13:45

Nejprve upozornuji, ze jsem tropheuse NIKDY nechoval, ale rovnou skocil na petraky a i tam se nepovazuji za nejakeho experta, ale napadlo me, sehnat podobne stare hejno druhu, ktery by se nekrizil (duboisi nebo ty cerne moori, do brichardi bych kvuli agresi nesel), takove hejno se postupne urcite sehnat da, prekopat interier nadrze a pak je vpustit vsechny najednou. Zdravotni riziko tu je, to je jasne, ale to je tu i s nefungujicim socialem. Co si o tom myslite? Jinak souhlas s MK, ale pokud se Ilang nechce zbavovat tak tuto moznost uz nema.

Jerry1
24.1.2017 16:16

Dobrý den, pane Kraute chtěl bych Vám poděkovat za reakci a velmi si cením rady od takového specialisty jako jste Vy. Naprosto souhlasím a osobně mám potvrzené, že černé druhy jsou v tomto ohledu daleko ochotnější - měl jsem odchovy T.Bemba naprosto bez problémů. Zajímavá je i část s vyzráváním Ilang. Můj kamarád-chovatel se kterým jsem to konzultoval má stejný názor a tvrdí, že je třeba čekat, neboť ryby nejsou zcela dospělé do 3 let. Moje ryby jsou 2,5 roku staré, takže už by u té hranice pomalu mohly být. Zdravotních problémů? Myslíte jak podotýkal kolega s rozdílnou střevní mikroflórou? Nebo stresový faktor? Co kdybych vzal ryby od stejného chovatele jako mám tyto ( vím,že za 2,5 roku, se přizpůsobily atd.... hypoteticky). Celou věc s přidáním jsem konzultoval s ještě jedním odborníkem a ten se přiklání k tomu,že by bylo vhodné přidat další kusy, protože 20 Ilang v 500l je málo, nicméně by to byla jiná forma - T.black golden kiriza. Dokonce se domnívá,že by nebyl problém přidat ani menší ryby cca 4-5cm, neboť stávající osádka je z jiného místa v jezeře a menší ryby by nebraly jako své konkurenty, kteří by ohrožovali jejich pozici.

milatropheus@volny.cz
24.1.2017 19:23

Našel jsem tu v inzerci : Prodám chovnou skupinu Tropheus illanga 1+10 WF , to by asi byla sebevražda že? Počket by byl akorátní abych se dostal na 30 kusů, to už by bylo lepší hejno.
Chov více druhů Tropheusů v nádrži

milatropheus@volny.cz
24.1.2017 19:52

Myslím,že by jste neměl být zoufalý a dělat zoufalé věci.V odpovědi od Mirka Krauta jste dostal info,že má odchovy Ilang,takže už jste měl napsat jestli pro vás nemá 20kusů a ne to lepit nějakýma rybama z inzerátu,kdo ví jak staré a kdoví jakého původu.Seriózní prodejce by vše udal z důvodů ověření.

miran bez účtu
25.1.2017 7:34

Zdravím Vás Mílo, není vůbec zač, rádo se stalo. Mláďata Ilang na prodej nemám, resp. mám, ale jsou zamluvená. Stresový faktor z narušeného sociálu a střevní potíže u tropheusů jsou v přímé souvislosti. Ty ryby v inzerátu jsou shodou okolností WF ode mne, které jsem nedávno prodal kvůli místu za symbolický poplatek mému velmi dobrému kamarádovi akvaristovi. Míchání dospělých cizích nedoporučuji, ale to už jsem psal. Míchání s mladými rybami byť jiné rasy nebo druhu, též nedoporučuji, ve velké většině to končí střevními potížemi přidaných mladých ryb (nehledě k tomu, že s velkými rybami špatně rostou), takže výsledek - nemocná nádrž je obvykle stejný. Svoje doporučení o standardní založení nádrže s tropheusy už jsem psal výše. 20 Ilang v 500 litrech je málo (ten kdo Vám to tak původně doporučil byl…) osobně bych to asi v této vzniklé situaci řešil přelovením těch 20 ks do menší nádrže o objemu cca 300 litrů, tam mohou bez problémů fungovat (samozřejmě za předpokladu řádné péče o vodu), mám to odzkoušeno. Zdravím a ať se daří.

miroslav kraut
25.1.2017 13:01

Mílo, samozřejmě že můžeš ryby přidat. Stačí dodržet jednoduchý trik. Ryby odlov ze stávající nádrže do jiné provizorní, kam společně s nima dáš i nové ryby. V domovské nádrži udělej 75% vodovýměnu a opticky změň teritoria a potom ryby vrať už spolu zpět. Ryby nech dva dny bez krmení a další dva dny krm jen poloviční dávku jemně nadrcených vloček. V případě přidávání mladých ryb v juvenilním zbarvení není ani potřeba starousedlíky odlovovat a přeskládávat teritoria. Dospělci nijak zvlášť juvenily nepronásledují. Při přidávání juvenilů stačí udělat jen 75% vodovýměnu, která rozruší starousedlíky a nebudou hned očuchávat jak vlci nově příchozí kůzlata. Když je odpuštěno 75% nádrže, přidáš mladé rybky a potom dopustíš. Není potřeba dělat z trpheusů nějaké tajemné ryby, které zvládnou jen nějací staří mistři. Stačí dodržovat už dávno popsané a vyzkoušené postupy a všechno jde. Takových v chovu choulostivějších ryb jako jsou trops je spousta a jak píšu netřeba z toho dělat alchymii, ale shánět info a dodržovat popsané praktiky.

hr
25.1.2017 16:46

Za sebe můžu říct, že doplňování stávající skupiny je ,jak píše p.Kraut, opravdu dost riskantní a takto spojené ryby často končí v Bactopurové lázni či jiných koupelích. Na druhou stranu jsem několik roků choval v 600L akváriu Tropheus Katoto v počtu 19ks, v 500l akváriu jsem několik roků choval Tropheus Kasanga v počtu 22ks a nebyl to žádný problém. V akváriu tak strmě nerostla koncentrace NO3 a byl vcelku klid. Záleží na skupině samotné, jací jsou v ní jedinci. Pokud to jsou magoři, tak často nepomůže ani dvojnásobné množství....

mattes
25.1.2017 18:18

Ještě malá vsuvka. Před transportem, dorybňováním a jinými podobnými procedurami, které ryby stresují a u háklivějších druhů mohou zvýšit riziko problémů se střevním traktem, je vhodné dva až tři dny nekrmit. Po zarybnění opět krátká dieta a potom opatrně rozkrmit. Potom je větší pravděpodobnost, že neude potřeba bactopurových lázní. Jestliže takové problémy nastanou, tak jsou jednoduše odhalitelné hned z kraje a léčba je úspěšná.

hr
25.1.2017 19:24

kéž by to bylo tak jednoduché........ ono to totiž s krmením či nekrmením, s krátkou či dlouhou dietkou moc nesouvisí....

mattes
26.1.2017 8:33

Ve svém akváriu jsem dorybňoval mladými i starými trops stejného i jiných druhů a při dodržení mnou popisovaných pravidel jsem neměl nikdy problém. Jedinou lázeň bactopurem zažily moje první trops, bemby, když jsem je nakrmil zřejmě zapařeným žrádlem. Ano z mého pohledu to jednoduché je. Jak jsem napsal, nesnažím se z akvaristiky dělat alchymii. Že je to bez rizika jsem nikde nenapsal, pouze že se dorybnit dá a když nastane problém tak z kraje podchytit a přeléčit. Cituji a bavím se. Konečně byl odhalen neseriózní prodejce ryb: 24. ledna 2017, 19:52 - odpověď č. 11 ne to lepit nějakýma rybama z inzerátu,kdo ví jak staré a kdoví jakého původu.Seriózní prodejce by vše udal z důvodů ověření. miran bez účtu

hr
26.1.2017 9:06

Za mne už bez rozsáhlejšího komentáře, vše při starém,...čekal jsem, že pan Havlena hr, který choval jednou asi dva měsíce tropheuse v jednom akváriu, posléze je jednou se svým přítelem léčil (WF ryby) s 90ti%tním úhynem a jednou zase přehříval, bude mít potřebu své bohaté zkušenosti ventilovat. Mílo, ať se daří.

miroslav.kraut
26.1.2017 9:50

KRAUTE narozdíl od tebe když jsem měl nějakou nepříjemnost s rybama tak jsem o tom napsal. Ty si pouze chvástající se sebestřednej narcis, kterej sem chodí psát počty kolik si čeho odchoval a tím by ses rád vyvýšil nad ostatní. To co jsi tu v předchozím příspěvku o mě zalhal už beru jako smutnou zkutečnost těchto stránek, protože ty sem chodíš prostě jenom lhát. Už tolikrát si zde napsal že sem chodíš jen občas, tolikrát si zde nabádal lidi ať ti píšou na mail, že už tady nebudeš kalit vodu. Už tolikrát si se zde teatrálně loučil a čekal snad že bude někdo prosit aby si zůstal. A nic... stále tady ohromuješ lidi svými počty a strašíš že jedinej kdo umí chovat tropheuse si ty. Jsi pouze lhář, množitel a kšeftař z rybama, což dokazuje i poslední zdejší inzerce, kde si se přiznal že ilangy z inzerátu jsou tvoje. Prej kvůli místu. Zapomněl si dodat, že si je prodal protože se netřely a ze stejného důvodu je prodává i kamarád akvarista. Nebo je to tvůj inzerát s fiktivním mailem? Nebo si dokonce řekl historku s prodejem kvůli místu a netřoucí se skupinu si prodal a podvedl i kamaráda, kterého si tím postavil do role neschopného trouby který nevytře ryby, které ty si normálně třel? Ani bych se nedivil ty podvodníku. Nezapomeň zareagovat nějakou lží, třeba že si to nečetl nebo bez komentáře :-)

hr
27.1.2017 10:30

Havleno ty musis být v běžným životě hrozně nešťastnej nýmand.Je mi tě líto ale cítím s tebou.

Marek M
28.1.2017 11:25

Všem děkuji za reakce. Bohužel místo nové osádky řeším daleko nepříjemnější problém a to, že mi po 7 letech praskla příčná výztuha 20cm,5mm sklo, nádrž jí normálně rozervala na dva kusy, je to zřejmě zapříčiněno rekonstrukci vedlejšího bytu-hrozné rány + otřesy + vibrace, zřejmě akvárium pracuje. Musel jsem tedy odpustit cca 1/2 nádrže, prasklou výztuhu odstranit a vlepit novou. Tropheusy jsou v bojových podmínkách, tak snad přežijí. To Miran: Nejsem zoufalý :-) a nepotřebuji situaci řešit z hodiny na hodinu, pouze jsem se ptal na Vaše názory a zkušenosti. To hr: děkuji za názor a trik s výměnou vody dává smysl. To miroslav.kraut: také děkuji za názor, ale momentálně je stejně myšlenka na doplnění osádky pasé. V případě neúspěšného vyztužení nádrže bych nerad zachraňoval dalších 20 trop., bohužel i tyto nepříjemnosti k akvaristice patří.

milatropheus@volny.cz
31.1.2017 8:28

Mílo, zdravím, pokud byste něco dalšího k chovu tropheusů potřeboval, písněte mi na můj mail: miroslav.kraut@lovochemie.cz. Havleno, nevím proč bych se tady měl s něčím loučit, jen mě nebaví tu už ztrácet čas ve vláknech, které ty vždy a kdykoli poděláš (viz toto nynější), tak jsem zajdu jen občas. O těch Ilanách nevíš vůbec nic a o tom, proč jsem je kamarádovi přenechal za cenu malawi, také ne. O ceně WF Ilang a jejich dostupnosti nevíš evidentně naprosto nic, ale tvoje dedukce jsou skvělé jako vždy. Hodně štěstí k dalšímu slintání a nezapomeň na bryndáček ty dítě nešťastný :-).

miroslav kraut
31.1.2017 13:59

Kraute, vždycky se snažím závěrem s mrkví v ruce ještě něco říct, ale ty se vždy neurvale vetřeš a plácáš nesmysly. https://youtu.be/JQlXYoxEBGM ...................................................

hr
4.2.2017 19:22

Hlásim výtěr Ilangů!, tak třeba z toho něco tentokrát bude :-) .

milatropheus@volny.cz
4.2.2017 19:34

Hlavně to nezakřiknout,dopadá to pak p...ke zdi:-)

miran bez účtu
20.2.2017 19:23

tak to dopadlo p.... ke zdi :-D , nicméně viděl jsem jedno mladé již ve vývinu tzn. mám hejno schopné reprodukce, samci i samice jsou v pořádku. Zkusím tedy ještě počkat a uvidíme zda se podaří další výtěr.

milatropheus@volny.cz
27.2.2017 19:30

:-) povedlo se!
Chov více druhů Tropheusů v nádrži

milatropheus@volny.cz
1.3.2017 22:25

Takto je to nejhorší co si mohl udělat.

miran bez účtu
2.3.2017 9:24

Nezbyva nez souhlasit s miranem. Ty tam mely jeste zustat

Jerry1
4.3.2017 11:12

a důvod?

milatropheus@volny.cz
4.3.2017 17:25

Samicím se klepou hotové rybky a ne embria 10den.

miran bez účtu
6.4.2017 11:33

Tohle je výsledek jak jsem udělal vše nejhůř jak to jen šlo. :-) + mám další 2 samice s uplně narvanýma tlamkama. Odborníkům zdar!
Chov více druhů Tropheusů v nádrži

milatropheus@volny.cz
6.4.2017 13:12

milantropheus : určitě se není čím chlubit a souvislosti možná pochopíš, až když přelouskáš jednu z mnoha odborných studií....viz. níže Not everything is inheritedNot everything is inherited By Ad Konings Barbara Taborsky and colleagues recently published a very important paper reporting research they performed with Neolamprologus pulcher. Her team has been carrying out many behavioral studies of this popular Tanganyikan cichlid, because of the fact that a brooding pair receives help from other, unrelated individuals in protecting their offspring. This time they investigated whether the fishs environment in the early days of its life is able to reprogram their brains, like it does in humans. And, amazingly enough, it does! They took 10-day-old fry (just in the free-swimming stage) from six different broods and split each brood in two equal halves. One half was left with the parents (some including helpers) while the other half were kept just among themselves without any adult fish. After two months the adult fish were removed and all groups were raised to adulthood under identical circumstances. After one and a half years—they are sexually adult in 12 months—the brains of 36 fish were sampled (16 grown with parents and 20 without). Taborsky et al. compared the expression level of four of the genes that are involved in stress responsiveness related to social behavior and found that, even after 1.5 years, there was a distinct difference in expression levels in these hormones (which were not related to sex or social status of the individual). This means that the environment, in this case the presence or absence of parents, in early childhood permanently programs the fishs brain! For years there has been a discussion going on whether stripping larvae from mouth-brooding females (mostly those of Tropheus) produce offspring that is not adept in raising young themselves when adult and that they need to be imprinted to learn the process of mouth-brooding. Now we know that indeed the first days of the fishs life are very important for the proper programming of its brains and that the environment has an important influence on this process. Taborsky, Barbara & L. Tschirren, C. Meunier, N. Aubin-Horth. 2013. Stable reprogramming of brain transcription profiles by the early social environment in a cooperatively breeding fish. Proceedings of the Royal Society of London B. v. 280(n. 1753), pp. 1-7 (crc04853) (abstract)

mattes
6.4.2017 13:30

Martine lepší by bylo aby jsi to přeložil nebo tu vyložil hrubý výtah:-)

miran bez účtu
6.4.2017 13:38

mattes K č.33 Jj Martine,je to tak a pokud je to jenom trochu možné,měl by to prostě zodpovědný akvarista dodržovat a nechávat ryby samicím mláďata donosit.Vývoj mozku mláďat,s tím související vývin všech jeho genů,majících vliv na pozdější chování ryb je podle mě důležitý.Ať už je to o příjmu potravy,únikové chování ryb,vazby na sociální chování ryb,další rozmnožování a podobně. O to víc to samozřejmě platí v přírodě,kde by ryby odchované způsobem-milatropheus-zcela jistě nepřežily!Pokud tedy mám aspoň trochu podmínky pro odchovávání mláďat a smysl pro přírodu,měl bych se chovat zodpovědně a nechat to na těch rybách. Zdravím

Vl. Šebesta
6.4.2017 14:18

Čau Mirku Píše se tam něco o tom,jak je pro ty prcky důležité se narodit donošené a plně vyvinuté u matek a vyrůstat ve společnosti rodičů. Má to velký vliv na pozdější sociální chování a začlenění ryb,únikové reakce,další rozmnožování a pod.Výše jmenovaní výzkumem prokázali,že u ryb z odebraných jiker nebo nevyvinutých embryí nedojde k úplnému vyvinutí mozku(absence některých genů).Tento fakt spolu s absencí vlivu rodičů a ostatních dospělých ryb na výchovu těchto rybek v prvních dnech-týdnech života nemá takovým rybám kdo tyto genetické informace předat a naprogramovat je tak na budoucí přirozené chování. zdravím

Vl. Šebesta
6.4.2017 17:23

Vlasto díky,moje angličtina už není tak dobrá jak před 20 lety,a dávám si věty do souvislostí,každopádně u odborných článků je to špatně:-)Něco na tom bude a u cihlid to bude platit všeobecně,u některých více.Když pominu afriku,tak sehnat dneska skaláry,terče,které svoje mladé odvodí je fakt těžké.

miran bez účtu
7.4.2017 9:01

Ať už Taborsky s kolektivem přišli na cokoliv, já vím své. Začínajícím chovatelům, ale i těm zkušenějším se může stát že z nějakého důvodu klepnou samici z jikrami nebo z ne zcela dopečeným plůdkem. Jestliže Milan chtěl mermomoci zachránit nějaké rybky na doplnění svého hejna, byť tím že klepl jikry a dopekl je v umělé tlamce, tak jediné co se těm rybkám stane bude to že u nich bude pravděpodobnost, že se nebudou třít nebo budou, ale nebudou umět nosit, to může ovšem s určitostí potvrdit pouze Taborsky a jeho tým. Každopádně Milan si dokázal, že jeho skupina je produkce schopná a teď už jistě nechá samice donášet stejně tak jako vy všichni neomylní, jenž jste nikdy neklepli. For local English teachers and students: Vlastimil Šebesta umí anglicky stejně tak jako já ovládám astrofyziku. Zřejmě použil překladač, z jehož překladu si dá smysl obsahu textu dohromady i průměrně iteligentní jedinec. Divím se tedy, že miran to nezvládl. Nejvíc mě pobavila Vlastimilova věta z č.35 cituji: O to víc to samozřejmě platí v přírodě,kde by ryby odchované způsobem-milatropheus-zcela jistě nepřežily! Milane, ne že tě napadne ty uměle odchované rybky vypouštět do Tanganiky! Mirane jestli si uměl před 20ti lety anglicky a ne jenom pár přihlouplých frází z učebnice pro pátou třídu ZŠ, tak na tom textu není nic tak odborného, co by průměrný angličtinář nepřelouskl a případě si pomohl slovíkem. Díky borci za to že mě tady vždycky někdo z vás pobaví ;-)

hr
7.4.2017 9:32

Hr: ano, stane se to asi každému chovateli, ovšem věřím,že málokdo to dělá cíleně a navíc to pak považuje za chovatelský úspěch, kterým se prezentuje.....V akvaristice se vyplatí ta trocha trpělivosti...nic víc. I když mám pocit, že např.v arabských zemích chovatelé nechávají Tropheusy klást jikry přímo do tumblérů a pak se navzájem opěvují Masallah ;)

mattes
7.4.2017 11:25

Hr Jsem rád,že jsi se pobavil.Ona věta byla myšlena samozřejmě tak,že proto to tak příroda zařídila,že si samice své potomky odchová do vypuštění z tlamky sama a nebo prostě příroda zařídí,že z nějakého důvodu nepřežijí-ostatně už i název ryb,o kterých je řeč-tedy tlamovci je všeříkající.Co se stane -resp.nestane u ryb odchovaných uměle je popsáno ve zbytku onoho příspěvku.Nic víc,nic méně!Toto by zase mohl z mého pohledu pochopit i takový génius,jako jsi ty! Jaký jsi ty astrofyzik nevím(slyšel jsem že jsi kovář),o moji jazykovou vybavenost si nedělej starosti.Při pročítání některých tvých příspěvků bych se na tvém místě spíš zaměřil a zamyslel nad svými znalostmi svého mateřského jazyka(upozorňovalo tě tu na to víc diskutujících),některá tvá slova a slovní obraty vypovídají mnohé o tom,že toto by měla být prioritně tvoje starost,nikoli jazyková vybavenost toho kterého z diskutujících,ty lingvisto.

Vl. Šebesta
7.4.2017 12:20

Mattes, šlo jen o to že Milan nic hrozného neprovedl. Diskuze kárajícího chytrolína Šebesty papouškujícího z tebou vloženého článku byla zbytečná stejně jako jeho upozorňování na moji dyslektickou češtinu, stejně tak jako že tu bývalému angličtináři miranovi píše o co v anglickém textu jde, jakoby sám anglicky mluvil nebo sad dokonce četl. :-)))) Vždycky mě fascinuje, jak tady někdo ukáže nedostatek rovnající se komárovi a jinej hned z toho dělá katastrofu rozměrů vola, viz... tento případ milantropheus. Potom se tu navíc sejde parta neomylnejch chytráků s perfektním pravopisem a začnou si ve své jedinečné dokonalosti lézt do řiti a utvrzovat jeden druhého jakou že mají pravdu a znalosti oproti onomu hříšníkovi co tu málem způsobil světovou katastrofu. To je k smíchu. Vlastimile, kdybys nebyl omezenej jen chabýma vědomostma o rybičkách, tak by si věděl, že když je někdo dyslektik tak prostě svoji schopnost nebo spíš neschopnost nedokáže ovlivnit. Dříve než se budeš příště ještě víc ztrapňovat, tím nejubožejším způsobem, že na svou obranu dotčeného egoistického děcka budeš poukazovat na něčí nedostatek, tak si raději něco o dané problematice přečti a zkus u toho přemýšlet. Někdo jezdí na vozíčku jiného zlobí čeština. Ani jeden s tím ale nic nezmůže. Ubožáci jako jsi ty se posmívají. Tak ještě počkám jestli se k tomu bude chtít vyjádřit ještě jedna osoba zúčastněná a potom už o sobě budu vědět snad všechno.

hr
7.4.2017 12:58

Havleno, jestli se tu někdo už více než pět let posmívá začátečníkům, tak jsi to především Ty. Právě na tom se pozná míra přirozené inteligence a je úplně jedno, jakou češtinou píšeš nebo jakou máš práci. A pokud bys měl alespoň desetinu těch, podle tebe chabých, vědomostí o rybách, které má Vlasta Šebesta, tak bys sis mohl blahopřát a nezmrvil bys tolik ryb sobě i svým zákazníkům a bylo by to pro ryby jen a jen dobře. Škoda, že jsi se vůbec do akvaristiky hrabal a nezůstal jsi u toho šlehání klackem do kopřiv z mládí, které jsi tu onehdy popisoval. Tomuto webu a některým rybám by bylo výrazně lépe.

miroslav kraut
7.4.2017 13:43

Hr Takže pěkně popořádku: Obě moje odpovědi 35 i 36 byly adresovány konkrétním přispivatelům.Ty tam někde vidíš nějakou zmínku o Hr?Já tedy ne!Dokonce jsem to nepsal ani milatropheusovi,pouze jsem se ve svém příspěvku zmínil o jeho způsobu odchovu v kontextu př.33 adresovanému mattesovi.To ty jsi měl potřebu něco komentovat,byl jsi to ty,kdo měl potřebu přispěchat ač netázán a svým rádobyvtipným komentářem degradovat něčí jazykové vzdělání.Pokud si pamatuji,žádného spolužáka Havlenu jsem na žádné ze škol neměl a žádný Havlena se mnou dva roky v Seattlu nepobýval a tři roky v Sildenfingenu u Stuttgartu nic nestavěl. O moji angličtinu ani němčinu se starat skutečně nemusíš.Co bys ale mohl udělat je to,že místo těch pomluv a doměnek,které zde záměrně na adresu spousty lidí šíříš, si napřed o těch lidech něco zjistit,mnohým totiž nesaháš ani po kotníky a nemám na mysli pouze akvaristiku,pane astrofyziku. Dyslexie-wikipediE-specifická porucha čtení! Nejčastější chyby vypouštění písmen přidávání písmen absolutně nečitelná slova či písmena zaměňování písmen (klika - kilka) zaměňování akusticky podobných písmen (g - k, v - f) zrcadlové nebo obrácené psaní písmen (d = p, M = W) zaměňování slov za slova úplně jiná nesprávné psaní čísel Typické vadné projevy dyslektiků pomalejší čtení chybování ve čtení zhoršení mechanické paměti (například pro data, časové údaje, seznamy informací) někteří potřebují delší čas na zorganizování sebe i svého úkolu Vidíš tam něco o pravopise ty astrofyziku? A pro tebe to napíšu po 101,NIKOHO nemám potřebu kárat,nenapadat,zesměšňovat nebo eurážet,pouze občas napíšu svůj názor,který nikomu nevnucuju.Na rozdíl od tebe se za neomylného nepovažuji a nad nikoho se nepovyšuji.Pouze v případě,že nějaký zakomplexovaný trouba bude mít potřebu nebo zálibu se o mě otírat,šířit lži a pomluvy,budu cítit já potřebu věci uvést na pravou míru.

Vl. Šebesta
7.4.2017 14:04

Ty máš Kraute dnes zase plodnej den. Víš že ti doktor zakázal brát víc než dva prášky naráz, protože si potom agresivní, koušeš a vymýšlíš si. Víš jakej je rozdíl mezi našema tvrzeníma na tomto webu? Já když o tobě píšu že si podvodník, lhář a nafoukanej blbeček, tak dokážu ocitovat nebo vložit odkaz tebou psaného lhaní nebo blbečkovství. Ty když se snažíš mě nějak pošpinit, tak ti nezbývá než to co ti jde nejlépe a to lhát, protože ty prostě na konkrétní příklad ukázat nemůžeš. Ano, posmívám se umím urazit začátečníka, který napřed pořizuje živé tvory a potom se ptá jak je zachránit, když jeho vinou umírají, ale když to tihle lidé přijmou, tak jim dovedu poradit. Za to ten člověk jenž se vysmívá nějakému nezaviněnému nedostatku, jako hlupák Šebesta, zůstane hlupákem. Což si mi sám potvrdil. Díky vole. Apropo to o tom zaměstnání nebo vzdělání tu psal Šebesta mě, jako by chtěl snad naznačit že být kovář je něco méněcenného. Vidíš Kraute a tys to celé opět domotal a píšeš to mě jakobych já psal Šebestovi, že je nevyučenej a česky píše o trochu lépe než já jen dík kvůli tomu, že používá jako většina chtrolínů automatickou opravu pravopisu. Tak ahoj klučiska ušaty.

hr
7.4.2017 14:23

Šebesto vidíš a mě si říkal že anglicky neumíš, když si po mém kamarádovi škemral aby ti dovezl z améru cíga. Tak teď nevím kdo tu lže. Když jsem chodil na základní školu tak se všem dysporuchám říkalo Dyslexie. Omezenci se tomu dřív posmívali, i když jak vidno i dnes tu ještě tací jsou. Po tvém upozornění jsem se poučil a moje občasné neposlušné písmenka a hrubky jsou Dysortografie. Děkuji za upozornění, ale to nemění zase nic na mém nazoru, který rovněž nikomu nevnucuji a to že jsi o něco menší bleček než Kraut.

hr
7.4.2017 14:40

Šebesto, vedle psal M.Pařízek Krautovi nějakou pravdu o jeho chování a mám takovej dojem, žes taky nebyl tázán a začal si tam něco koktat na obhajobu parťáka. Hele přestaň prostě mistrovat a poučovat když taky sám reaguješ na příspěvky jenž ti nejsou adresovány. Ještě něco...?

hr
7.4.2017 14:41

Milý Havleno,žádné překladače ani opravy pravopisu nepoužívám,taky občas chyby v pravopise dělám. Lidi v žádném případě neposuzuji podle vzdělání ani povolání.Nikdy.Znám spoustu slušných,chytrých a inteligentních lidí se základním vzděláním na dělnických pozicích,vážím si jich a mám mezi nimi spoustu kamarádů a přátel,na druhou stranu znám spoustu arogantních namyšlených pitomců se vzděláním na vedoucích pozicích,které vůbec nemusím.To jen u tebe se to asi prohodilo a můžeš si za to svým vystupováním sám! Čím dřív to pochopíš,tím spíš se ti uleví. Nevím taky,proč opět útočíš na MK v souvislosti se zaměstnáním nebo vzděláním.Až přestaneš zlostí vidět rudě,tak si prosím všimni,že můj příspěvek 43 jsem ti napsal až třičtvrtě hodiny po vložení př. 42 od MK,tudíž nemohl reagovat na něco,co na webu ještě nebylo!Jediný,kdo tu něco domotal jsi opět ty sám.

Vl. Šebesta
7.4.2017 15:02

Tohle je jasnej příklad toho kdo je zabržděnej. 7. dubna 2017, 11:25 - odpověď č. 40 Jaký jsi ty astrofyzik nevím(slyšel jsem že jsi kovář),o moji jazykovou vybavenost si nedělej starosti.Při pročítání některých tvých příspěvků bych se na tvém místě spíš zaměřil a zamyslel nad svými znalostmi svého mateřského jazyka(upozorňovalo tě tu na to víc diskutujících),některá tvá slova a slovní obraty vypovídají mnohé o tom,že toto by měla být prioritně tvoje starost,nikoli jazyková vybavenost toho kterého z diskutujících,ty lingvisto. Vl. Šebesta Tady poukazuješ na moje vzdělání a pravopis. Hodinku a půl po tobě to tu plácá Kraut, ale to je jedno. 7. dubna 2017, 12:58 - odpověď č. 42 Havleno, jestli se tu někdo už více než pět let posmívá začátečníkům, tak jsi to především Ty. Právě na tom se pozná míra přirozené inteligence a je úplně jedno, jakou češtinou píšeš nebo jakou máš práci. Hele oba i s Krautem se v tom motáte a Kraut ještě navíc lže. Nemá to cenu. Já se zas ozvu až tu bude jeden z vás machrovat nebo něco popletete nebo bude Kraut zase lhát. Tak brzo ahoj.

hr
7.4.2017 15:13

Hr-myslím,že je nejvyšší čas toho nechat,nikoho to tady nezajímá a už mě nebaví ti něco vysvětlovat. A abys toho nechal i ty- ano,máš pravdu,vždycky,ve všem,za každých okolností,jsem blbej,zabržděnej a třeba i černoch,jestli to pomůže. zdravím

Vl. Šebesta
7.4.2017 15:24

Hr Už dej pokoj sakra,zase jakýsi cíga a že jsem ti neřekl o angličtině.Ty vole taky jsem ti neříkal že nesnáším koprovku,že jsem hrával fotbal,že neumím tancovat a že mě moc neberou auta,že mám rád moře,vepřo knedlo zelo a svíčkovou,mám 2x operovaný koleno,zvýšenej chlesterol-5,2 modrý oči,188 cm a 115 kg,bolí mě zub a jdu na pívo.Promiň jestli jsem něco zapomněl. Všem pěkný víkend. zdravím

Vl. Šebesta
7.4.2017 15:42

Vlastimile, no vidíš že se domluvíme. Konečně můžu taky jednou napsat Šebesta má pravdu a souhlasím s jeho posledníma dvěma příspěvkama. K č.49 to samé vzkazuju i já tobě. S alkoholem opatrně. Jak se budeš večer naklánět nad akvo ať nevrhneš tropheusům vlhčenej granulát. To by tě Kraut nepochválil. Hezkej víkend tobě a Mirečkovi K. a ostatním ne.

hr
8.4.2017 22:24

Tak tady už to sklouzlo uplně do přestřelky, která opravdu nikoho nezajímá. Pánové je to škoda, neboť třeba za mě tu jsem naposled. Vím, že vyklepat jikry - embrya takto předčasně není optimální, ale proboha lidi vy snad vůbec nevíte o čem mluvíte? Chováte se tu jako odborníci, ale máte vůbec nějaké zkušenosti třeba s odchovama v pěstírně. Kde rozhodně chovatel nemá čas sledovat přesný den a hodinu výtěrů a dávat rybám barevné oboječky? Ve třeba 100 hlavých hejnech těžko určím přesný den vyklepání a proto se běžně praktikují umělé tlamky. Jaký to má pozdější dopad na vývoj mozku a psychyckých symptomů je už opravdu na dlouhý elaborát a ne! Skutečně to není jak v přírodě a jak by asi mohlo? Jak to vůbec můžete srovnávat? Pan HR mě opravdu pobavil tím, abych dle vašich rad tyto nehodnotné rybky nedával do Tanganiky - to se povedlo! :-D :-D Ryby jsou zdravé, dobře rozkrmené a rostou. Jestli bude nějaký další problém do budoucna vám budu schopen říct až za další 3 roky a i kdyby ne, tak mám minimálně o pár hlav větší hejno. Fotkou jsem se nechtěl nijak chlubit, věřím, že mnozí z vás mají daleko lepší výsledky. Chtěl jsem jenom ukázat, že to vyšlo i přesto, jak jste všichni hned vyskakovali do vzduchu. Akvaristice zdar a méně sporů.

milatropheus@volny.cz
9.4.2017 9:31

Chlape u lidí,kteří produkují kvalitní ryby sem nikde,žádnou umělou tlamu neviděl,a to platí i pro pěstírny.Jestli ty ano,tak to není pěstírna,ale množírna a odtud si nikdo normální rybu nekoupí,protože to s akvaristikou nemá nic společného.

miran bez účtu
10.4.2017 8:29

Havleno, nad tebou by se asi psychiatr fakt volíz, jak děl slavný Evžen Huml.

miroslav kraut
22.6.2017 18:53

Mám tu jedno foto obvzláště pro hr a jeho teorie o rybách pana Krauta.Tu skupinu Ilangi 1+10 mám já a zde je výsledek aklimatizace na nové prostředí a pohodu těch překrásných ryb.
Chov více druhů Tropheusů v nádrži

vaku70
23.6.2017 10:05

Pro vaku70: jsem rád, že vám dělají radost. Tak ať se jim dál daří.

miroslav kraut

VLOŽIT ODPOVĚĎ