Filtr do 450 litrového akvária

Zdravím a mám další dotaz. Nemůžu se rozhodout mezi filtry do 450 l akvarka. 1. je Fluval FX5 a druhý Eheim prof. 2128 thermo-ten je i s topením. Mužete mi, prosím, poradit eventualne dat ještě další tipy? díky moc

Robert

27.7.2010 10:46

Když Eheim, tak bych Ti spíš poradila Eheim 2080, jestliže máš ve skříňce místo tak 64 cm na výšku.Objem nádoby je 25 litrů. Ten thermo 2128 mi přijde předražený, myslím, že stejnou službu udělá topítko Jager za 500,- Kč,nemá předfiltr, což je docela dobrá věc a objem za tu cenu je malý.Já mám už v jednom aq E2080 a teď jsem do nového 450 L aq (hrubý objem bez pozadí) objednala Eheim 2075, když by nestačil dokoupím Eheim classic 2217 (2080 se mi bohužel nevejde, jinak bych ho určitě pořídila).Fluval FX5 není špatná volba, spotřeba je kolem 45W, je prý hlučnější než Eheim. Ve srovnání s E2080 je dle mě lepší EHEIM. Projdi si tu diskuze týkající se filtrace.

sarka.x
27.7.2010 11:20

Sarko, jaka je sirka Eheimu 2080. Vsude uvadeji 33cm, ale preci bych si to potreboval overit. Nevim jestli se mi vejde do kabinetu. Diky.

melanochromis
27.7.2010 11:47

Zvolil bych filtr Eheim Professionel 3 2078 electronic, nízká spotřeba, perfektní průtok, lepší manipulace jak z velkýma, ukazatel znečištění. Na sání výkon 1800 l/h bych dal rozdvojku eheim za 90Kč a sál na dvou místech a je to jak 2 filtry. Na většinu ryb stačí pokud to nebude chovná přetížená nádrž.

Pavel 86
27.7.2010 11:49

Melanochromis: Já myslela, že už ho máš? :-) Šířka je opravdu 33 cm (spíš 32,5cm). Kolega z akvamalawi ho nacpal i do skříňky 61 cm. Bylo to ale ťip ťop, hadice ale asi nemají moc místa (správně mají jít koso).

sarka.x
27.7.2010 11:55

Robert: Co tam bude za ryby? to je důležitá otázka... Když ale zvažuješ Fluval FX5, tak asi neonky nebudou :-)

sarka.x
27.7.2010 12:01

Pavel86: Já nevím jak ty, ale já tedy s vnějším filtrem moc nemanipuluju...Ta rozdvojka 2 filtry nenahradí :-)

sarka.x
27.7.2010 12:20

Ja mam misto na 32 cm, takze jsem v pytli a mam po nalade. Ja mam 2075 s Aquaone 1050 na 680 L. Vse je zatim v pohode, ale chci pridat nekolik par ryb a to uz je na hranici. Ten filtr ma po vsech hranach stejnou sirku ? Promin Sarko, ze tak otravuji, ale ja jsem ten samej fanda do Eheimu co ty, takze premyslim a stale premyslim co dal./ Nejspis budu muset sehnat dalsi filtr 2075.

melanochromis
27.7.2010 12:23

počítám že 20x aulonocara baenschi a 20x cyrtocara moori + nejake ancistrusy. takže s topítke nee? ted mam fluval 204 ve 100 l a jsem maximalně spokojený, chtěl jsem u fluvalu zůstat, ale 405 se mi zdá málo a FX5 zase hodně :-(

Robert
27.7.2010 13:04

Melanochromis: Tak jsem Ti udělala 2 fotky. Rohy filtru nejsou do pravéhu úhlu, takže jsem k bokům přiložila knížky, aby se to dalo pořádně změřit. Asi by se do 32 cm vešel, ale opravdu na milimetr. Nechci Ti to ale poradit, abych pak nedostala držkovou :-))). Mrkni na to. Ještě když jsme u toho, tan 2075 jak velký myslíš utáhne AQ? Zítra bych ho měla mít doma :-)
Filtr do 450 litrového akvária

sarka.x
27.7.2010 13:05

32...
Filtr do 450 litrového akvária

sarka.x
27.7.2010 13:11

Řek bych že se špatně dávají otázky. Měla by znít - kolik je potřeba mít povrchovou plochu v m2 na, x-ryb a velikost, x-vody a přísunem žrádla. Dále průtok vody.Pak si vysvětlete proč někomu stačí na přeměnu látek 5L molitanu a někomu je i 20L málo i když má mnohem větší pochu. Je potřeba filtr takový co stihne nasávat plavající nečistoty, to znamená průtok, velký kanistr z malým průtokem je horšší jak malý kanystr z větší učiností sání. Uvnitř špína zůstane stejně, filtr se za měsíc neucpe a rozklad nezáleží na prostoru ale počtu bakterii. Větším nic nezkazíš jen si ujasnite kolik plochy je minimum pro osídlení kolik je potřeba předimenzovat plochu a průtok a pak volte značku která vám bude vyhovovat. Dokážete si odhadnout potřebnou plochu k osídlení kerou opravdu potřebuješ nebo budete jen obhajovat věc co máte doma aniž by jste měli zkušenost i s jinou věcí.

Pavel 86
27.7.2010 13:19

Sarka :Jak sama vis, tak Eheim ma jeste sve rezervy, protoze vyrobci pocitali, ze zalezi take, jake ryby chovas a proto ta rezerva cca 100 L 2075 te nesklame. Pocitam, ze pridas jeste cerpaci hlavu s molitanem, takze se nemusis niceho obavat. Myslim, ze mas druhe akva 450 L ? Jestli je to tak, tak je vse bez problemu. Zkousel jsem pouzit jen E 2075 na moji nadrz 680l s pozadim a utahlo to bez problemu. Ovsem kyslik ve vode se o dost snizil, protoze vyusteni mam kvuli pozadi asi tak deset cm pod hladinou, takze hladinu jen vyri a ne okyslicuje a bylo to znat i na rybach. Po pridani cerpaci hlavice bez molitanu se vse vratilo do normalu. Jak jiste sama dobre vis africke cichlidy jsou dosti choulostive na kyslik, tak na tu hlavici nezapomen. Mej se moc fajn a diky za foto. To druhe foto je kde ? ))

melanochromis
27.7.2010 13:21

Sarko o trochu sme se minuli. Diky moc za to foto.

melanochromis
27.7.2010 13:33

Ten 2075 bude samostatně bez čerpací hlavy, bude to jediná filtrace (když bude dostačující). Jinak opět použiju vzduchovací motorek Eheim s dlouhým kamenem, takže voda bude okysličená dostatečně. Díky a měj se hezky...:-)

sarka.x
27.7.2010 13:53

takže bych koupil eheim 2080, topitko 300w, mam i cca 10 cm kaminek na bubliny. Bude to OK? diky moc za rady

Robert
27.7.2010 14:04

Na filtry Eheim se podívej sem, tady je to nejvýhodnější, objednávala jsem tam zatím jen náplně, sídlo nemají ČR, takže nevím jak by to bylo třeba kdyby byl nějaký problém http://www.zoohit.cz/shop/akvaristika/filtry_cerpadla/vnejsi Pak Ti můžu doporučit tuto firmu http://www.akvaristik.eu Jestli nemáš aq na chodbě, kde je chladněji tak bych řekla, že 300 W je zbytečně moc. Ještě Ti třeba někdo poradí nějaký jiný filtr, tohle je jen můj názor.

sarka.x
27.7.2010 14:29

Sarko, diky moc. nasel jsem ho u zoohit za 8000,- i s naplnema + je tam jeste sleva 10% a doprava zdarma, tak to asi risknu. topitko mam 250 w, tak ho pouziju, mam tu jeste nejaka 100w, tak popripade zkombinuju. ono je to 300w dlouhe 51 cm, bylo by to naknop.dalsi napady rad prijmu a zhodnoti. Jo a jsem z Kralup.

Robert
28.7.2010 10:14

Jen se pozastavuju nad tím, proč si někdo koupí filtr za 8000Kč a ještě se mu to zdá výhodné, když stejnou službu udělá vnitřní matrace s čerpadlem v celkové ceně max. 1500kč. Ale proti gustu.....Já bych ty peníze dal raději za kvalitní ryby. Taky nevím, proč do 450l dávat 300w topítko, pokud ta nádrž není v nevytápěné garáži. Ale berte to jen jako mé drobné osobní glosy.

miroslav kraut
28.7.2010 10:58

Vnitřní matrace s čerpadlem je samozřejmě také možnost a Vám Miroslave funguje perfektně ve všech nádržích. Já jsem jak pro externí Eheim filtr tak i samozřejmě pro nákup kvalitních ryb, kvůli kterým to akvárium vlastně pořizuji. Je ale fakt, že postrádá trochu smysl,když má někdo jasně stanovený rozpočet, třeba 12000,- Kč, si nakoupit supr techniku a potom ryby xté generace 20,- Kč/ks ...... Mě přijde externí filtr pohodlnější a za to pohodlí jsem si připlatila. Eheim 2075 mě teď stál 4950,- kč to si myslím není tak hrozné.

sarka.x
28.7.2010 11:13

pro Miroslava: samo sebou, když mám na kvalitní drahý filtr, mám i na kvalitní ryby. Nejde mi o peníze, ale aby vše bylo OK a s co nejmenšími nároky na údržbu. Proto jsem se obrátil pro rady od vás, zkušených chovatelů, než se spoléhat na personál na prodejně akvaristiky, který nabízí to nejdražší jako nejlepší a vlastně o rybách a jejich nárocích nic neví. Snažím se pořídit kvalitní vybyvení, abch nemusel za rok řešit reklamace a hlavně pokud budu v budoucnu eventuálně pořizovat něco většího, abych stávající techniku využil a nemusel prodávat a znovu kopovat větší. Topítko bylo předimenzované, rada z akvaristiky :-(.

Robert
28.7.2010 13:19

Právě dorazil Eheim 2075. Je to prcek oproti E2080. Uvidíme jak to zvládne..:-)
Filtr do 450 litrového akvária

sarka.x
28.7.2010 14:09

Držím palec a taky věřím že tě velikost nezklame. Pro lepší účinost bych dal rozdvojku na hadici a sál ze dvou míst podobně jak to má ten větší 2080. Mě se to osvědčilo.

Pavel 86
28.7.2010 14:10

Ano, souhlasím, čištění takového filtru je mnohem pohodlnější než u vnitřního a neruší se vůbec ryby - to je ale jediná jeho výhoda. Nevím, zda to vyrovná ten rozdíl v nákupní ceně, ale možná ano. Jen nevídím rozdíl v Robertem zmiňovaných menších nárocích na údržbu mezi jednoduchým vnitřním filtrem a tím venkovním, ale nerad bych vám bral ideály :-). Zdravím.

miroslav kraut
28.7.2010 14:17

Pavle ja jsem nikdy nezkousel rozdojku na sani, ale tim by se sila sani snizila na polovic a nevim jestli by to melo nejakou lepsi ucinnost. Vlastne kapacita sani zustava stejna jen, ze se rozlozi na dvou mistech. neco takoveho by se mohlo pouzit, kdyz mas opravdu silny filtr a mensi akva a tam bych to pouzil, ale jinak v tom nevidim zadne vyhody. Ovsem, kdyz to tobe chodi tak se nejspis mylim. Rad bych znal duvody, proc je Tva varianta lepsi. Dik Sarko zvladne to.

melanochromis
28.7.2010 14:23

Je fakt že zázračné filtry nejsou, je to v lidech. :-) Jde o vkus, někdo má Škodovku druhý Mercedes ale do Říma většinou dojedou oba. :-)

Pavel 86
28.7.2010 14:37

Je ovšem otázka, zda není venkovní filtr jen škodovkou v kabátě mercedesu. Jestli to není jen dobře designově zpracované a zabalené oblbování uživatelů, jak se v poslední době stává už standardem. Užitečnost a výkonnost filtru se přece jednoznačně dá určit podle jeho schopnosti čistit vodu jak mechanicky, tak hlavně pomocí nitrifikační bakterií usazených ve filtrační hmotě. Já opravdu nemám přehled o kubatuře filtrační hmoty v těch největších vnějších filtrech, ale i tak pochybuji, že se vyrovná velikosti matrace, která zabírá např. celou boční stěnu akvária při tloušťce 10 cm. Je taky možné, že se ale pletu. Zdravím.

miroslav kraut
28.7.2010 14:49

melanochromis - Filtr 2080 má průtok 1700L má originál 2 sání a 1 vývod, na každé sání 850L. Filtr co jsem doporučil já 2078e je ještě výkonější 1850L a jestli mě dělá rozdvojku adaptér nebo si ju udělám sám kousek vedle je skoro jedno, vlastní zkušenost, průtok elektronika hlásí stejný. Filtr 2075 je slabší jen 1250L při rozdvojení se to rozdělí to ano ale zbírám větší plochou tím zachytím víc částeček z vody. Vnitřní filtry tak kvalitně sajou bordel i když mají menší průtok protože to nasávají velkou plochou té houby. Už tu dost lidí psalo že pořád v té vodě něco plave, když na sání hodí molitan nebo bude sát ze 2 míst tak té špíny chytí víc.

Pavel 86
28.7.2010 14:55

Pane Kraut přesně tak jsem to myslel s tím kabátem. Spíš jde o to který je spolehlivější proti ůniku vody, a to vyhraje vždy vnitřní.

Pavel 86
28.7.2010 14:57

Přesně....i proto je preferuju....ušetřím mraky peněz na ryby a akvária mám v bytě s dřevěnými podlahami,... tak volba byla jasná. Zdravím.

miroslav kraut
28.7.2010 15:59

pane Kraut, jestli se mohu zeptat, jake pouzivate cerpaci hlavy? Do 400 stovky jsem dal prave cerpaci hlavu s matraci, ale cerpaci hlava je starsiho puvodu, z jineho akva a zda se mi malo vykonna. Proto planuju nakup nove hlavy a ptam se Vas, jake pouzivate. Jelikoz bych nevahal pouzit to co Vy :)

lubnek
28.7.2010 16:23

Co se týče názoru p.Krauta tak souhlasím a ztotožňuju se z jeho názorem uplně ve všem.Nevím,jestli to člověku nějak zvedne jeho ego,že mááá fíltr za 8hadrů,když to mu stejně nebude věnovat poctivou péči tak vás nezachrání ani filtr za sto hadrů.Tyhle věci udělají uplně stejnou práci, a jestli dělám tydenní servis tak mě vůbec nezabije 10minut práce s těma houbama.Navíc mám ty houby neustále na očích,tak že sleduju každý den jak vypada jeho stav.Navíc uspora energie je myslím o hodně větší.Ale samozřejmě jsou lidi,kteří stoho mají lepší pocit,ten jim neberu,že?Hlavně aby ten pocit sdílely i ty ryby.Aby si pak chudák neříkaly ty vole tu máme čpavku minimalně kilo na litr,ty vole drž hubu musíme vydržet máme filtr za 8 klacků nic se nedá dělat,musíme být tvrdé jak žula.:-)))))Zdar a sílu nehledejte v sýru.

miran
28.7.2010 16:48

Já mám Mirane dobrý ego od narození, takže si ho koupí filtru za 8 klacků určitě nezvedám. Do každého akvária se dělám s pozadím, aby vypadalo co nejdekorativněji, takže bych se právě na ty matrace dívat nechtěla (jsem prostě ženská s estetickým cítěním). Navíc údržbu akvárií dělám sama, nikdo mi nepomáhá, takže vyndavat každý týden veliké matrace a případě sundavat kryt z lamina 180cm dlouhý, by bylo nad moje síly. Je to prostě pro mě jako ženskou mnohem jednodušší řešení. Když má někdo externí filtr, tak to neznamená, že se o akvárium nestará, němění vodu a nečistí filtr. Ryby si o čpavku nemusejí povídat, ten se dá snadno změřit. Jinak každý filtr má nějaké pro a proti, další možnost je třeba přepadový filtr. Ten kdo ho má na něj nedá dopustit. Ostatně jako káždý, když je spokojený s jakoukoli filtrací, ať je to vnitřní nebo venkovní.:-)))

sarka.x
28.7.2010 18:43

Souhlasím se Šarkou a vůbec nechápu, proč se tady rozebírá cena filtru. Chtěl jsem poradit pouze typ, cena mi je jedno. Souhlasim i s tím, že vyndavání velkých vnitřních filtrů je fyzicky dost namáhavé a zvedání krytů akvárek také. O vzhledu akvárka s vnitřním a vnějším filtrem nemluvě.

Robert
28.7.2010 19:57

Tetratec rád teče se tady píše, Fluval mám dobrou zkušenost, Eheim je německá kvalita. Jsou i jiné, třeba JBL, Sera s vestavěným UV, nebo Unimax 700 do kterého jde dokoupit a vestavit topení nebo UV. Měl jsem menší typ ale spokojenost. Velikost filtru si urči sám, to se tady asi neshodnem. Jde to samozřejmě i s vnitřním molitanem, ale někteří preferují třeba i dva filtry na jednu nádrž.

Pavel 86
28.7.2010 20:00

Unimax 700 má taky 2 sání a jeden výtok.

Pavel 86
28.7.2010 20:53

Zdravím a děkuji za shrnutí. objednal jsem Eheim 2080.

Robert
29.7.2010 7:10

Pro miran: děkuju za názor a podporu, alespoň s někým se tady v těchto věcech shodnu. Šárka má taky samozřejmě svou pravdu a osvětlila důvody proč má externí filtr - estetika + namáhavost čištění vnitřního - to je samozřejmě pochopitelné. Problém je v tom, že stále hodně lidí si ale myslí (to není případ Šárky), že venkovní dražší funguje lépe než levný vnitřní a ono je tomu často naopak. Pro lubnek: záleží samozřejmě na druzích ryb a počtech v nádrži. Pokud mám ve čtyřstovce 50 tropheusů, mám tam ten nejsilnější (používám hlavy Aqua Clear), myslím, že číslo 804, co přečerpá cca 1400 litrů za hodinu a těmto rybám nevadí silné proudění a prokyslišení vody - naopak je žádoucí. Když tam budu mít 20 klidných neo, alto nebo lamprologusů, dám tam o jedno nebo dvě čísla slabší a proud upravím samozřejmě mírnější. Důležité je do houby udělat více děr a sání aby byla využita filtrační kapacita matrace, kromě toho doporučuji apriori rozdělit sání na dvě oddělené matrace, protože při jejich dožití, je vyměníte postupně a nebouráte si tím biorovnováhu v nádrži. Zdravím.

miroslav kraut
29.7.2010 7:23

Pravdu má jak p. Kraut, tak sarka.x, tak rovněž i někdo další, který preferuje přepadový filtr. Je na člověku samém, který si zvolí. Každý z těchto filtrů má své výhody i nevýhody.

kalivoda 70
21.11.2010 20:49

sarka.x: jak jsi s odstupem času spokojená? přemýšlím o něm.

coleus
22.11.2010 9:11

Ahoj, filtr EHEIM 2080 funguje spolehlivě, neměnila bych.

sarka.x
22.11.2010 14:20

myslel jsem toho prcka, 2075 :)

coleus - nepřihlášen
22.11.2010 19:37

coleus: i s Eheimem 2075 jsem maximálně spokojená. Do mé 450-tky jsem ale ještě k němu přidala Eheim Classic 2217, jelikož mi v ní plavou větší ryby a přibudou jejich potomci, takže bude aq trochu přerybněné...

sarka.x
23.11.2010 21:06

MOZNA JE TO HLOUPA otazka,ale je mozny dat do filtru normalni molitan z matrace?jde me samozrejme o to,jestli to nevylucuje naky skodliviny..diky

astra
23.11.2010 21:18

To astra : no molitan na kterem jste spala - ležela x let bych nikdy do aq nedával. Pro ryby se volí biomolitan - hrubší - firma: eurofoam více v diskuzi ... jaká hrubost biomolitanu

ondrášovi
23.11.2010 21:49

hrubi biofiltry mam,tento bych pouzila jako finalni, na nejjemnejsi docisteni, matrace je skoro nova,kupovana do postylky.ted ji nepotrebuji a chci vyhodit.tak ze bych ji jeste treba vyuzila...aspom mali kousek na to docisteni..nebo je to az moc jemny?

astra
15.8.2014 0:08

Nebyl by kontak na pana Krauta?Potrebuji poradit ohledne matraci.Dekuji.sotola.roman@email.cz

Roman madmax
15.8.2014 12:44

MKjája@seznam.cz

hr:-)
22.11.2016 14:54

Ludecky moji poradte mam malawi cca 50ryb a mam dve hlavice atman s velkym bioakvacitem ale chci vnejsi filtr. Uvazuji o fluval 406 ktery se ale doporucuje do 400l. Nevim ci je n akva slaby. Objem ma 8,5l a vykon 1450l/h skrinku mam delka 33cm hlubka 43cm vyska 57cm takze nic moc. Nechci uz kostky v akvariu bere to misto a je to skarede na pohled. Dekuji

sertini
22.11.2016 14:55

Akva mam 450l

sertini
26.11.2016 19:20

je to malo

Lubor Bajer

VLOŽIT ODPOVĚĎ