Jaké je nejlepší krmivo pro tlamovce?
Zdravim chci se zeptat jake vlockove krmivo by jste mi doporučili.Mam v nádrži labidochromis yelow a Afra likoma red top.Do ted jsem braval z fauna trhů nasackovanou flóru,ale kdo ví co v tom člověk má. Děkuji
Guffy
Ze by floru?
19.2.2016 23:27
Jestli se vám nezdá ta nasáčkovaná, tak si kupte třeba s někým napůl celý 2 kg kbelík, ten se dá sehnat už od 1000 Kč. Po otevření doporučuji v suchém prostředí rozdělit do zipových sáčků a krmivo vám vydrží ve 100 % kvalitě až do expirace. Já krmím hlavně Sera Flora a mám dobré zkušenosti. Větší ryby pak přikrmuji ještě Hikari Sinking Cichlid Excel, naopak malé mbuny přikrmuji SAK green maličkýma granulema.
20.2.2016 0:01
A co říkáte na krmivo tropical malawi a tropical spirulina? Kvalitni nebo šmejd? Ještě me zajímá, nevite kde sežene kvalitní cyklop na příkrm? Za odpovědi Děkuji
20.2.2016 0:21
S krmivy Tropical zkušenosti nemám. Co se týká cyclopu, tak záleží odkud jste. Můžete se zkusit zeptat v nějaké pěstírně poblíž, odkud berou cyclop. Nebo mi napište na vojk@seznam.cz a já se pokusím poradit. Doporušuji si sehnat raději kvalitní cyclop od zdroje v ceně 60 - 100 Kč za litr, než kupovat v akvaristikách s polovinou vody.
20.2.2016 8:52
Tropical Malawi je kvalitní krmivo,cyklop je nejlepší si nachytat.
20.2.2016 10:03
Tropical má bohatou nabídku, je to dobré krmení, dávám super spirulina forte. U Hikari sinking mi vadí, že i mini granule jsou poměrně velké. SAK má super volbu velikostí granulek, vločky mají nezvyklou strukturu, ale je nic moc složením a je problém se skladováním a menší balení se nevyplatí kupovat. Ještě dávám JBL, vracím se ale zpět na Sera san, flora a krmím hodně plankton. Kupuji mražený čokolády, nejlepší je živý, jak píše Miran, ale v dnešní době docela problém se zdrojem. Hodně se chválí NLS, ale vzhledem k dostupnosti a ceně to pro mě není zajímavé, takže jsem nezkoušel.
Problém se zdrojem planktonu ani není,problém je,že jeho letos strašně málo.NLS je nejlepší volba,která je,dostupnost normální a cenově,když to srovnám takto vyjde lépe než vločky.A výsledný efekt to tu už nebudu dookola omílat.
21.2.2016 0:46
Tropical Malawi- dobré krmení, krmil jsem s tím. Tropical Spirulna-dobré krmení Tropical Spirulina forte- velmi dobré krmení, oběma jsem krmil. Obecně mám s krmivy fa Tropical dobré zkušenosti. Ted ale zase krmím Serou, protože sem jí dobře sehnal. Dále krmím Hikari Cichlid gold sinking-namáčím Hikari Excel-namáčím. Ca po dvou letech sem zase byl 2x na planktonu a zadařilo se, asi klika:-), ovšem za tejden to může zase jinak. Sem tam sem kupoval i komerční mraženej, ale to se s vlastním nálovem:-) nedá vůbec srovnat. btw: NLS cichlid formula-zkrmil sem 2kg a upřímně, ničeho zásadního jsem si na rybách nevšiml, cena ca dvojnásobná než vločky od Sery, Tetry, Tropicalu... Po třetí už ho testovat nebudu.
21.2.2016 9:51
Miran. Problém se zdrojem vidím v tom, že ne všude jsou vhodné plochy k lovu a už to není, jak bývalo. Nemyslím jen kvalitu kapry přerybněných rybníků, ale i problém legislativy. NLS se běžně do ČR nedováží, takže musím objednat ze zahraničí (ani tam nejsou všichni ochotni do ČR poslat) nebo od někoho, kdo to udělá za provizi místo mě. A min. cena s dopravou cca. 2000,- za 2 kg oproti Sera cca. 1100,-, Tropical cca. 1300,- stejné váhy. U menších balení se rozdíl ještě prohlubuje. V čem to vyjde líp?
21.2.2016 12:05
Já tedy asi chápu jak to Miran myslí. Jsou to sedlácké počty a má pravdu. Alespoň u mě NLS krmím jen třetinový objem oproti vločkám. Je to hodně vydatné krmení, takžeubývá daleko pomaleji. Krmím s ním jen půl roku a u mě jsem zatím vypozoroval jednu radikální věc. Samice Demasoni se po donošení daleko rychleji dostávají do kondice, opravdu viditelně jasný rozdíl. Dalším faktem je vyvážení toho krmiva, díky NLS mi v nádrži prosperuje i potravně odlišný S Fryeri 1+3. Další rozdíly nebudu hodnotit. Jen píši svou momentální zkušenost s NLS. Přeji hezký den.
21.2.2016 13:17
Jak jsem psal NLS jsem nezkoušel, tak nemůžu hodnotit. Nic proti němu. Jsem přesvědčený, že je to kvalitní krmení, ale taky jsem trochu skeptický v jeho schopnosti a dalo by se říct i přechválenost. Krmím převážně plankton, takže pro mě suché nemá až takovou podstatu. Ani nemám mraky ryb, abych na krmení musel šetřit. Vloček zkrmím oproti granulím větší objem, to je jasné (ne jen u NLS). Taky mají cca. 2,5 x větší objem / váha. Nejde mi ale na rozum, když je to levnější a lepší, proč s tím nekrmí všichni, proč se nevozí do ČR a konkurence v klidu spí na vavřínech.
21.2.2016 21:43
NLS 2kg stojí 1780kč,kybel je nacpaný povrch takže skutečná váha je 2.3 až 2.5kg dle velikostí granulí,takže počítej,dostání je úplně normální jen vědět kde,a tady se ten kontakt objevil x-krát!!
21.2.2016 23:32
Právě, že počítám a pořád mi to vychází, jako jedno z nejdražších krmení. Umím si to najít, věděl bych kde nakoupit. Není ale ke koupi na každým rohu jako konkurence. 1780,- + doprava, proto jsem psal cca. 2000,- s dopravou. Venku, jistě víte, stojí cca. 1280,- , ale když si nechám poslat jeden kýbl, vyjde to snad ještě dráž než u nás a riskovat, že nedojde. I když váží o 0,3 - 0,5 kg víc než udávané 2 kg. Tak jiné granule (ať tedy nesrovnávám s vločkami) obdobného základního složení např. JBL NovoRift 2,75 kg za 1200,-, Hikari cichlid (nedělá chovatelský) deset balení 2,5kg za 1250,- je toho víc, nebudu to vypisovat, pořád vyjdou takřka na polovinu. Další otázkou je vyváženost, jestli nejde dosáhnout lepší právě střídáním několika druhů krmiv. Proto ta skepse. Až zkrmím zásoby, zkusím koupit, abych ten zázrak viděl na vlastní oči.
21.2.2016 23:58
kde stojí 1280??myslím,že sis spletl značku eura s librou.
22.2.2016 0:06
V USA, ale doprava kýble 55 dolarů. Jsou i levnější, ale nepošlou do ČR.
22.2.2016 0:15
Ale já se bavím o tom,kde to koupím normálně.V USA to je úplně běžné krmení s normální distribucí,proto ta cena,na kterou ty nikdy nedosáhneš.Jediná země,kde to amíci pošlou je Anglie.
22.2.2016 0:30
Vždyť jsem to psal, že z venku vyjde kolikrát dráž než u nás, jeden kýbl určitě. To, že objednat z UK je lepší taky vím. Už si to nepamatuji přesně, ale jeden kýbl doprava 55 US a každý další myslím 20 US navíc.(Jestli to dojde, je věc druhá.) Pak cenu průměrem podlezeš, ale třeba až na 4 baleních. Aby jsme si rozuměli, nemám pocit, že se NLS u nás prodává draho a někdo si na tom nehorázně mastí kapsu. Jen ho vidím dražší proti konkurenci.
22.2.2016 0:34
V anglii to stojí v librách ne dolarech,to je měna,kterou se tam platí.
22.2.2016 0:40
To je vtip? US píšu americký dolar. Kdybych myslel libru napíšu GBP nebo libra.
Ne to není vtip,v anglii stojí kýbl 2kg kolem 70liber,trochu projdi net,trochu pozjišťuj info. http://www.ebay.co.uk/itm/New-Life-Spectrum-Cichlid-Formula-2000g-1mm-Sinking-Pellets-Colour-Health-2kg-/321208024199?hash=item4ac97d7c87:g:m6kAAOxydlFSve2G měj se
22.2.2016 0:56
Bavím se celou dobu o USA, odtud to krmení pochází a vím, že měna kterou se tam platí je americký dolar US nebo lépe USD. Taky vím, co znamená shipping to Czech Republic.:) O UK jsem jen napsal, že je to lepší odtud objednat, myšleno bezpečnější. Taky se měj.
22.2.2016 1:10
z USA ti NLS nepošlou i kdyby si vzal 100kýblů sám to píšeš v č.15,že jediná země,ze které si to můžeš objednat je anglie,protože to je jediná země z Evropy do které to amíci dovážejí,píšu já v č.16 a cena je 70liber+18liber pošta,takže jediná nejlepší varianta,která je, je to objednat tady za 1780kč a příjde ti to taky 100% protože ti pošlu já nebo kolega,porozumněl si tomu?na 55dolárů zapomeň:-))
22.2.2016 8:28
já jen doplním, že při dovozu zboží do EU je dobré se seznámit s pojmy jako je CLO, DPH a podobně :D Při dovozu krmiv obsahující zbytky mrtvých ryb, korýšů atd. je zapotřebí mít veterinární vstupní doklad SVVD vydaný v souladu s podmínkami stanovenými v nařízení (ES) č. 136/2004 (Úř.věst. L 21) :D Jen clo při platbě cca 55USD činí 275,- viz. obrázek. VS2 : ano, NLS patří stejně jako O.S.I., Dainichi k těm dražším krmivům a je to dáno použitými surovinami, výrobním procesem a v neposlední řadě intervencí ČNB :D
22.2.2016 10:02
Ale no tak chlapi snad víme, jak to s nakupováním přes net z ciziny funguje. :) V UK zcela běžně NSL za 47 GBP, kdybych to prolezl jistě i levněji. Ebay a Amazon tam zkouší prodat i za 124 GBP! To bych za vzor nedával. :) Mirane. Nevím, kdo si plete co jsem tu psal a nesnaž se mi tady namluvit, že ty nebo třeba pan MB nakoupíte a každý kýbl zadotujete částkou 700,-. Jen u nás se z toho dělá zázrak s bublinou tajemna.
22.2.2016 11:16
Snake: objem není tak důležitý, důležitá je hmotnost....to sou pravý sedlácký počty:-)
22.2.2016 11:58
VS2: kup ho, vyzkoušej, a pak si zavěr jistě udeláš sám. Položka to není zase tak zásadní. Ta vyváženost- jak píšeš, i podle mě je lepší míchat a střídat různá krmiva, sám v současné době krmím asi šesti druhy umělých krmiv + nějaký to mražený.
22.2.2016 12:14
Tak kde mám nějaký ten odkaz na to NLS za běžných 47Liber??
22.2.2016 12:37
http://www.aquarist-classifieds.co.uk/php/detail62_53176.php hele a i ebay http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-LIFE-Spectrum-Cichlid-Formula-1-mm-Sinking-2000-g-/271833118590?hash=item3f4a84377e:g:bhAAAOSwZVhWTAVz A kde mám já to vysvětlení, že to vyjde líp než konkurence. :)
22.2.2016 13:03
první odkaz je starý,kýble už se dávno nedělají v gramáži 2270g, a stejně při dnešním kurzu libry(35.4kč)+pošta+clo se dostaneš na hodně přes 2000kč.Ten tvůj ebay a nákup z ameriky zapomeň,za těch 47liber si to koupí akorát lidi v anglii ne ty- a nikdo jinde v evropě-ty to furt nechápeš?Ty pokusy už tady dělalo x lidí co si to objednalo z USA.přišlo to na celnici a odtamtud to šlo zpět do USA.
22.2.2016 13:06
VS2: možná by bylo fér zmínit cenu za dopravu ve výši 37 liber. Nicméně mě víc zajímá, kde nakupujete Hikari Cichlid excel 250g balení za 125,-? Díky za radu
22.2.2016 13:14
Dal jsem první dva odkazy, co jsem našel v historii, opravdu mě to chceš donutit hledat znova, sám nejlíp víš za kolik to kupujete, tak mě tu pořád nezkoušej, mám jiný věci na práci. Radši mi vysvětli, jak to vyjde levněji než ta konkurence. Ptám se na to snad už po pátý a furt nic. Taky si znovu přečti moje příspěvky, začíná se to nějak překrucovat.
22.2.2016 13:25
Ty píšeš tady furt nějaké polopravdy a domněnky.Už jsme ti tady jasně napsali s mattesem,že k té tvojí částce,kterou tady deklaruješ je třeba připočítat další věci jako poštu a clo,takže tvé informace jsou zavádějící,zkreslené a neúplné.Já tady napíšu,že kýbl NLS 2000g prodám za 1780kč!pošta stojí cca 150kč.Takže proč to výjde lépe u nás?pokud umíš počítat tak to pochopíš,pokud ne objednej si to z Anglie za 47 liber a teď ještě ten odkaz na to Hikary 250g za 125kč ještě jednou dík.
22.2.2016 14:09
Aha a i když je na balíku razítko bez cla, tak ho musím stejně zaplatit, to jsem nevěděl.:) Psal jsem Hikari cichlid ne Hikari cichlid exel. Taky jsem jmenoval JBL novorift, ale to se Vám nehodí do krámu. Těch krmení je víc, včetně skoro všech vloček, co vyjdou pomalu na půlku. Mirane, proboha, já tu neřeším, že je to od tebe drahý proti konkurenčním prodejcům (naopak). Řeším tu celou dobu jen, co tvrdíte se snake, že NLS vyjde cenově líp než vločky (jiná krmiva). A to chci taky vysvětlit, proč? Už o to říkám po šestý a pořád nic. Prosím tě, nebudeme se spolu dohadovat. Znovu si přečti, co jsem psal. A dej mi vědět, z čeho jsi nabyl takového dojmu, že si myslím, že na tom ty a kolegové bohatnete. http://www.aqua-obchod.cz/granulovane-krmivo/143-hikari-cichlid-staple-mini-250-g-0042055032285.html přímo excel vyjde také levněji, ale ne o tolik je to přeci jen v balíčkách, ne kýblu http://www.aqua-obchod.cz/granulovane-krmivo/637-hikari-sinking-cichlid-excel-mini-342-g-0042055146333.html I nejdražší tropical super spirulina forte vyjde o fous levněji než NSL.
22.2.2016 14:30
To, že neplatíte do určité částky clo, neznamená, že zboží nemusí projít celní kontrolou a to je, jak jsem již psal,u krmiv s živ.proteiny problém. Nicméně při nákupu nad tuším 25€ se nevyhnete doplacení onoho 21% DPH. Jinak porovnávat cenu selského salámu s šunkou od kosti je vážně ztráta času :D PS. jen bych poprosil o odkaz, kde koupím Tropical Spirulinu Forte levněji, než NLS :D Děkuji
22.2.2016 15:04
Já pořád nechápu jednu věc. Nejsem chovatel. Mám jen jednu nádrž. Když koupím Sera Flora 1 litr (váha 220g) zaplatím jako obyčejný smrtelník cca 420 korun + poštu. Snadno si spočítáte na kolik mě přijde 250 g odváženého NLS, nebo druhá možnost, koupit 250g balení za 430 korun. Nikde nevidím, že je NLS dražší. A nemusím ho složitě shánět. Je běžne k sehnání , třeba u Imra na Slovensku.
22.2.2016 15:06
Mattes. A jak celník zjistí za kolik mi přichází dárek? Vy víte, jakou má selský salám výživnost oproti šunce? To, že si myslíte, že je šunka lepší znamená, že mi stačí sníst polovina váhy? Tyhle argumenty jsou k smíchu, někde to přirovnávali i ke svíčkové.:D Vy vtipálku, třeba hned na tom samém eshopu. http://www.aqua-obchod.cz/granulovane-krmivo/661-tropical-spirulina-super-forte-granulat-5-l-3-kg-5900469605387.html
22.2.2016 15:14
Snake. Ale tu Seru si koupíš snad taky váženou pak zaplatíš cca. 140,- + doprava a zase tu máme půlku ceny. Pro Miran a Mattes, kde koupím seru za 140,- si snad najde každý, nebudu dělat reklamu půlce republiky. :D
22.2.2016 15:33
VS2 : možná znáte prodejce v USA, který Vám zašle krmivo s živ.proteiny do ČR jako dárek, ale to už nepovažuji za plnohodnotný argument. Já stále mluvím o kvalitě použitých surovin a né o výživné hodnotě. Existuje totiž neco jako hůř či lépe stravitelné proteiny apod. S tím souvisí i kvalita vody, ale rozepisovat to tady nehodlám. Zkuste mi tedy odpovědět na otázku, proč Hikari vyrábí Cichlid staple a Cichlid excel, když obojí má určitě podobnou výživnou hodnotu! Proč je jedno téměř o 50% dražší? Proč si vlastně Hikari jedním produktem konkuruje druhému? Tropical Spirulinu Frote jsem myslel vločky, v tomhle Vám dávám za pravdu ;)
22.2.2016 16:02
Mattes. Já už Vám neodpovím, ani na jedinou otázku, snažili jste se po mě vozit dost dlouho, dokud se mi nedostane odpovědi na mojí jedinou otázku, kvůli které tahle šaškárna vznikla. Jak je možný, že krmit NSL je levnější než jinými krmivy, když je takřka ze všech nejdražší. O to tu celou dobu běží! Všechno ostatní kolem je mi jasné.
VS2 : já jsem nikde nepsal, že krmit NLS je levnější. Naopak, znovu si přečtěte moji odpověď č.23. Já jsem pouze reagoval na Vaše polopravdy o cenách v zahraničí, ale v pohodě, mě to takhle stačí :)
22.2.2016 16:30
Omlouvám se, to říkal jen miran a snake. Ty ceny v zahraničí nejsou polopravdy, za to se to tam prodává. Doprava do ČR je věc druhá. O tom jsem taky psal, kolik stojí a že to koupit u nás vyjde mnohdy levněji než ze zahraničí s rizikem doručení. Moje úryvky odpovědí č.13, 15 a 17: -Venku, jistě víte, stojí cca. 1280,- , ale když si nechám poslat jeden kýbl, vyjde to snad ještě dráž než u nás a riskovat, že nedojde. -V USA, ale doprava kýble 55 dolarů. Jsou i levnější, ale nepošlou do ČR. -z venku vyjde kolikrát dráž než u nás, jeden kýbl určitě. To, že objednat z UK je lepší taky vím. Už si to nepamatuji přesně, ale jeden kýbl doprava 55 US a každý další myslím 20 US navíc.(Jestli to dojde, je věc druhá.) Pak cenu průměrem podlezeš, ale třeba až na 4 baleních.
22.2.2016 16:40
Pořád porovnáváte cenu bez DPH v USA s cenu vč.DPH v ČR. Pokud koupíte Vámi výhodně uvedené 4 balení, tak vám vzniká celní povinnost atd. Opět tedy porovnáváte neporovnatelné a to je v mých očích polopravda ;)
22.2.2016 16:55
Pořád dokola. Jen jsem psal za kolik se to prodává v cizině. Ne, že to sem za ty prachy dostanete. Co na tom nechápete. Je Vám jasná věta když si nechám poslat jeden kýbl, vyjde to snad ještě dráž než u nás. Nebo chcete před celým světem utajit, že v USA prodávají v přepočtu NLS kolem 1200,- za kýbl a v Anglii za cca. 1600,-.
22.2.2016 17:26
VS2 : Pokud tady porovnáváte ceny krmiv a v kontextu toho zmíníte cenu v USA , tak se nepředpokládá, že svoje ryby nasáčkujete a zajedete je nakrmit do USA :) ale tohle už je vážně ztráta času :)
22.2.2016 18:21
Tak ještě jednou. Neporovnávám ceny krmiv NLS v různých státech.Ale NLS a konkurenci. To snad musí pochopit každý. To že jsem uvedl cenu jinde ve světě, není snad problém. Vaše poznámka je zcestná, jak kdybych řekl někomu, co tu říkáš kolik stojí třeba Bemba, když si ji nikdy nechci koupit. Mě třeba zajímalo za kolik si NLS může koupit amík.
22.2.2016 18:33
myslím,že jediný parťák s tebou do debaty je Hmm,si fakt těžký:-))
22.2.2016 18:49
Mirane, kdyby jsi radši konečně už odpověděl.
23.2.2016 0:32
Jestli tu někdo vyzkoušel nejvíce druhu krmiv, tak bez obav mohu říct že já. Nejlepší je New Era. Granule jsou měkké a nemusí se namacet. NLS je také kvalitni a také Hikary cichlid Excel sinking. Když granule namočím, tak používám vitamínové kapky.Ryba dostane tzv. Centrum. Nejhorší byly JBL. Vločky Flora, Tropical. Jestli máte možnost zkusit New Era zkuste uvidíte sami.
23.2.2016 9:10
melano:Krmím sera,JBL.Zkusil bych New Era,ale 1399,- za 200g vloček se mi zdá moc.
23.2.2016 10:48
digi: tak to je moc za 200G, protoze za tu cenu mam 2kg, jestli to tedy neni preklep.
23.2.2016 13:31
http://shop.akvaristika-morska.cz/new-era-64/rift-lake-cichlid-pellets--green-1,5-mm-1800-gr-pelety-pro-africke-cichlidy-227.html
23.2.2016 14:46
mattes: to si mi neměl dělat, mám nutkání to vyzkoušet:-))
23.2.2016 16:23
Miran. Tak nic, vypadá to, že je naše debata u konce. Odpovědi se asi nedočkám. Alespoň si příště vzpomeň, až zase budeš pozérsky psát na vedlejším webu, že je to tu samý teoretik vyjma Lubora, na jak jednoduchou otázku, na tvoje tvrzení, nejsi schopný odpovědět. :) Snake. Tobě se nedivým, že si neumíš spočítat, na kolik co vyjde, když podle tebe od listopadu (co jsi začal NLS) uplynulo půl roku. Ale ty jsi vlastně měl výsledky patrný po týdnu, takže u tebe letí čas asi rychleji. Jinak chlapi nic ve zlým. Doufám, že se neurazíte a myslete na to, že čím víc tu bublinu kolem NLS bude nafukovat, tím dřív praskne. :)
23.2.2016 17:19
Jediná bulina sedí na tvém krku,nemám ti na co odepisovat,protože ty právě patříš do té kategorie teoretik
23.2.2016 17:48
Miran. Ale máš, jenom nechceš přiznat barvu. O to víc by ses měl stydět, že i taková nula, jakou podle tebe jsem, rozeznala mezi fakty tvůj totální blábol. Je mi jasný, že se čertíš, když jsi s rozumem v koncích pane velký chovateli a praktiku. Do jaké kategorie patříš ty ukazují tvoje snahy o urážky. Tak běž a nakup další kýble NLS, a poskytni pro všechny dotaci. Ať i mi troubové, co si to neumíme spočítat, nemusíme krmit piliny.
23.2.2016 18:07
Synečku,více k tomu není co dodat a urážíš se sám tím co tu píšeš za nesmysly a bláboly,veškeré info si tu dostal,pokud si to nepochopil a nechápeš je jen tvůj handicap,ale za ten si můžeš sám mě je to jedno,protože jediný kdo tu neumí počítat si zatím evidentně ty a já se nemám za co stydět to mu věř.
23.2.2016 18:36
Mirane, jsem starší, synek jsi ty pro mě.:) Já vím, že nemusíš nic vysvětlovat, jseš přeci geroj miran a jeho slovo je zákon. Když řekneš, NLS vyjde levněji než vločky tak to tak prostě je. Přes to nejede vlak. Ve skutečnosti, ti ale jde jen o přeměřování pindíků a ten tvůj je v tomhle vlákně hodně krátký, proto chytáš nerva. Tak zase někdy šampióne, už tě nebudu dráždit. :D
23.2.2016 19:16
Z čeho bych měl chytat nerva z tebe?přestaň,jsi fakt chabý hráč.
23.2.2016 19:46
Ano, proti tobě jsem chabý hráč, protože nejsem lhář, intrikář a povýšenecký překrucovač jako ty. V neposlední řadě ani znalec tvojí matematické rovnice. Opravdu mě bavíš.
Tak pro neználka co nechápe asi jo no,dělat s tím ovšem nic nemíním.A jestli si submisivní typ tak to zkus uplatnit někde jinde tady si fakt marný a přestaň tu brečet,že jsem intrikář,lhář a překrucovač-děláš si tu ostudu staříku.
23.2.2016 20:13
Nejsem submisivní typ, jen se chovám dospěle, to je taková ta věc, kterou ty nezvádáš. Tvým chování si výhru nezískáš, maximálně v kategorii ignorantů. Ještě začni s kdo to říká, ten to je, tomu se to rýmuje. Tak hodně úspěchů ve věšení bulíků na nos těm, co tyhle žvásty ještě čtou, ty dominantni kapacito. :D
23.2.2016 20:32
Kdyby ses choval dospěle tak tu nevyrábíš ty svoje teorie.
23.2.2016 20:46
Mirane, dojdi se vyklidnit k rybičkám. Nasyp jim NLS, ať se ti dovybarví a máš to oku lahodící. Pak se vrať a napiš rozumnou odpověď, kvůli který tu pořád rozjíždíme tenhle bulvár. Už v tom nechci dál pokračovat, tak odpověz a tím se to ukončí.
23.2.2016 20:50
Ty já nevím proč máš furt pocit,že sem nějak nervózní,ležím a koukám na fotbal,ryby mám vedle sebe a nemusím je dobarvovat jsou v top kvalitě díky tomu krmení,a až ty tu napíšeš srozumitelně na co ti mám pořád odpovědět,tak ti odpovím,ale musí to mít hlavu a patu,chápeš,protože ti nerozumím,na vše si dostal odpověď už dávno
23.2.2016 21:41
Protože jseš trkací.:) Odpověď jsem sice nedostal ani na jedno, ale nevadí. V podstatě mi jde jen o zásadu. Proč tvrdíš, že NLS vyjde levněji než vločky (nebo konkurence)? Proč tvrdíš, že nejde koupit pod 70 liber? A ještě mě napadla jedna. Proč se mě snažíš radši celou dobu znevážit nebo odradit, místo aby jsi normálně diskutoval?
23.2.2016 22:55
na vše si dostal odpověď už výše. Proč je to cenově lepší?protože už jsem napsal,že kýbl 2kg stojí 1780kč a je v něm při velikosti pelet 1mm 300g navíc,2mm pelet 400g a při velikosti 3mm 500g navíc.Takže si vezmi kalkulačku a jednoduše si spočítáš,že tam máš krmivo za nějakých 350 až 450kč navíc,což u tebou uváděných krmiv nehrozí.Poštu zaplatíš tak i tak,protože ty kýble neprodávají nikde v obchodě,ale musíš si je objednat poštou.Navíc kýbl od sery je daleko těžší.Teď vezmu,že krmit vločkama a granulema je velký rozdíl a pokud chceš aby ty ryby byly nakrmené,tak ty ten kýbl máš zkrmený a jdeš pro další,ale já furt žrádlo mám nehledě na to,že vločkama rybu,která má 20 až 30cm nenakrmíš natož aby ti vůbec dorostla.Hlavní důvod i kdyby tam nebylo to žrádlo navíc je kvalita krmiva samotného-použité suroviny,technologie výroby a nutriční vyváženost krmiva samotného je absolutně nejvyváženější oproti zbytku krmiv,proto spadá do kategorie prémiových krmiv.proto je pro mě finančně lepší.Podíl býlkovin,tuku a vitamínů,to už si taky dostal vysvětleno výše,hlavně tam není soja,která rybám nedělá dobře,hlavním artiklem je mořský krill,žádné zbytky ryb a moučky z ryb,olej a sračky.Takže proto v globále výjde finančně lépe. Proč nekoupíš pod 70liber?Já sem ti našel současný odkaz ne z roku 2006 nebo 2009.Tady píše kluk co teď napsal pod nickem Melano,normálně je Melanochromis a žije trvale v anglii-,když ho slušně poprosíš,třeba ti napíše realnou momentální cenu za 2kg kýbl+cenu za poštu.Třeba koupíš za těch tvých 47liber,ale už jsme ti psali výše-platíš clo,poštu to neobejdeš.Takže si spočítej těch 47liber,při dnešním kurzu+poštu a CLO a uvidíme na kolik se dostaneš. Nevím co máš na mysli pod pojmem konkurence?Jestli máš na mysli kvalitu krmiva ve srovnání s tím co jsi tu napsal ty značky tak je bezkonkurenční,a pochopilo to už dost lidí co tomu prostě nevěřily a dnes tím krmí taky cca 3roky a už by neměnily,sám sem těmi krmivy krmil dávno,posledních 5 let jedu jen NLS.A jediný kdo tu někoho znevážil si ty,protože nazývat někoho lhářem,intrikářem a překrucovačem,který něco dotuje a ostatní tu asi okrádá po tvém jasném zdělení,že nemáš s tímhle krmivem je silné kafe.Vše ti tu bylo zděleno výše mnou a Mattesem absolutně objektivně,pokud tomu nechceš rozumět je jen tvůj problém,nikdo ti nic nenutí,ale važ slova,ať je ti let kolik chce a když chceš diskutovat tak ber navědomí reálné informace,které tu dostaneš,protože nemáme zapotřebí někoho ojebávat a spoustě lidí ať už odsuď nebo z řad normálních chovatelů pomáháme za děkuji. a jen tak na okraj před těma 5léty 2270g stálo nějakých 1250kč
24.2.2016 0:26
mirane, kilo NLS vychází- i v tech tvých vahách navíc- na 712 až 774 kč, tedy žádná super láce. Z GB neplatíš ani CLO, ani DPH, bo je to ze země EU, zatím:-)) Tohle: použité suroviny,technologie výroby a nutriční vyváženost krmiva samotného je absolutně nejvyváženější oproti zbytku krmiv,- to je už vyloženě k smíchu, je to dělaný ze zcela standardních surovin, jako používá mrak jiných firem. Na krillu třeba cichlid formula postavená není!!! je to postavený na normální rybí moučce!!! když už tím krmíš, tak bys aspoň mohl znát složení!!! A aby se ryby nažraly- tak jestli jim nasypeš 100gramu granulek nebo 100 gramů vloček, vychází stejně, prostě spotřebuješ stejnou hmotnost krmiva. Že je kýbl od sery těžší? opět zcestná úvaha, která nemá na cenu poštovnýho po ČR žádnej vliv. Jediný co nerozporuju je, že velký ryby na vločkách pořádně nenakrmíš, to je pravda. a za mně-5 pro mě nejlepších chovatelů tanganiky a Malawi v republice a 2 top na Slovensku- krmí zcela standardně- Sera, Tetra, mražený, ve speciálních případech Hikari, a ryby mají nadherný a odchovávají ne zcela běžné druhy, nevím tedy, co je tak zásadního za problém, když někdo krmí něčím jiným, než NLS, nebo OSI- to už tady taky delší dobu nebylo:-))
24.2.2016 1:16
Mirane nevím, proč furt tvrdíš,že to tak je. Takže všichni, co krmí v pěstírnách jiný žrádlo se připravují o zisky, protože by mohli mít lepší výsledky za míň peněz s NSL.Jak je možný, že to ještě neprokoukli? Snažíš se mi namluvit perpetum mobile. Po x-tý říkám, že to není drahý od tebe, zase překrucuješ. Je to celkově jedno z nejdražších krmiv Kč/g, ať počítám sebevíc. Prémiovost ti taky neberu. To,že ty výsledky někdo má nebo mu za to stojí si připlatit je věc jiná. Jinak děkuji MP, rád vidím, že tu jsou lidi, co mají na NLS střízlivý pohled a nebojí se ozvat.
24.2.2016 1:49
Pařízku objednej si to v anglii,kua je to tak jednoduché:-)).Buď ti napíšou,že ti to nepošlou do české republiky a když ti to pošlou takto půjde na celnici a tam zaplatíš CLO i DPH jelikož je to z USA a stojí to více jak 22 eur,tohle máme za sebou. mám klasickou formulu,kde je na etiketě napsáno WHole antartic krill-co na to povíš, na small fish taky,All purpose taky.Na těch kýblech jsou různé etikety,zbytek tvých klasických okecávek neřeším.Ty tvoje inženýrské poměry 100vloček a 100g granulí je stejně.Když ti na hlavu pustím kilový pytel peří a pak kilo železa tak to nebude rozdíl,že?stejně jako že ti top chovatelé co si tu uvedl mají všichni vesměs divoké ryby a ne ojetiny co vypadají jak fotka co stojí 10let na slunku.Ty si zkrmil 2.6 kila a budeš mi tu něco vysvětlovat,já tím krmím 5let vkuse a mám s čím srovnávat, moje ryby srovnávat z jinýma nebudu,to ohodnotili jiní a i ti top chovatelé.Zeptej se Rumbajze jak vypadali Fire Fishe co jsem teď prodal,a vidím co tu plave za skvosty co tu běžně lidi krmí tvými značkami.Je to úplně stejný případ jako tebou uvedené zjištění a srovnání čerstvě naloveného planktonu s tím co kupuješ.
24.2.2016 2:02
VS2-proč s tím nekrmí velcí chovatelé v pěstírnách?protože potřebují co nejmenší náklady a není pěstírna jako pěstírna a dokonce jsou chovatelé co mají rybárny a kteří tím krmí taky.Výkupci je jedno čím krmí chce rybu 4cm za x kč.já ryby do výkupu nedávám a ti velcí top chovatelé,někteří mají v chovu ryby ode mě.Proč? A jak si přečteš tak pan Pařízek má oproti tobě zkušenost o 2.6kg NLS,které ještě řízl tou kvaliou co krmí normálně.Takže v globále je na tom stejně jako ty:-))bez urážek,na vše si dostal relevantní odpověď,já nemám co skrývat
24.2.2016 2:08
Omlouvám se ale srovnávat NLS s Tetrou či Serou je tak trochu k smíchu. Nedá se to srovnat. NLS je vhodné pro akvaristy nikoliv pro chovatele pěstiren. Je to jednoduché, tito chovatele to ladujou roky se Serou (a nic proti ní nemam), protože mají už svoje zdroje, kde to dostanou levné a ryby prospívají. Krmení s NLS či Hikary; Dainichi a teď i New Era jsou světove vyzkoušena krmiva s nejlepšími feedbacky. Tím myslím maji nejvysi rating vyzkoušeno od okrasných i profesionálních akvaristu. Cena odpovídá kvalitě a tak jsem to chápal od Mirana. Třeba koukat na akvaristicke weby ze všech koutů sveta jake maji take nazory a zkusenosti a vyzkoušet i nová krmiva. Je to jako pořád jezdit Škodovkou a říkat, že jezdí dobře, tak na co jezdit s Audinou.Audi je dražší no jo no, to je ten problém. Krmil jsem s NLS Malawi 2 roky na střídačku s Hikary a vločky od Tropicalu. Pošlu odkaz na video, ktere bylo natoceno před několika lety telefonem a kvalita je tak nizka, ale posuďte sami. https://m.youtube.com/watch?v=TxIdn8OH4_8
24.2.2016 2:10
Mirane minuli sme se.-)
24.2.2016 2:13
Michale neminuli,prosím tě napiš tady reálnou cenu NLS,kolik stojí kýbl 2kg teď v anglii a jak je to s poštou.Ty budeš asi jediný relevantní člověk.
24.2.2016 2:32
Já tu ale za seru nebojuju. Jenom tvrdím, že NLS je jedno z nejdražších krmiv a Miran mi to pořád vymlouvá. Sám teď krmím plankton, granule Hikari gold, Hikari excel, Tropical super spirulina forte, JBL Novorift, vločky Sera San. Všechno levnější a v porovnání s NSL to jsou tedy šunty nebo jak?
24.2.2016 2:51
Tak mohu sehnat kýbl i za £ 50 od chovatelu pestiren, ale to je hned pryc, ale kupoval něco kolem 60 liber. Postovne a balné do CR ti neřeknu, protože to nevím a není moc web shopu co to posílají po Evropě. To už je spíš na tom Německo lépe. Ale zkusím se zeptat zítra. Jinak Heureka také prodává NLS za dobrou cenu. http://m.heureka.cz/krmivo-pro-ryby/new-life-spectrum-cichlid-formula-2270g/
24.2.2016 4:07
VS2: Hikary je velmi kvalitní krmivo, ale nepouzival bych gold, je urcen pro dravce, tedy jestli se bavíme o bylozravych cichlidach. Problém je, že většina granulí jsou tvrdé jak kámen a musí se namacet a tím ty granule ztrácí na té kvalite, protože to best odchází do vody a proto používám vitamíny od Sery jak jsem psal, aby se to kompenzovalo.NlS takto moc nebobtnají a tak se tím může krmit bez namáčení a že je to velmi kvalitní krmivo mi můžete věřit, ale chce to čas vidět výsledek. Snad navštívit někoho kdo své ryby s ními krmi a sam posoudit, jestli to za to stoji ci nikoliv. Mne nadchla New Era sama o sobe má měkké granule a tak rybí trávicí trakt nedostává kapky a tak ryba dostává plnou hodnotnou dávku co je uvedeno na obalu. Živí plankton je to nejlepší co může ryba dostat, ale pro algae eaters potřebuji i rostlinnou složku a ty Vaše uvedené krmiva jsou také dobrá, která jsem vyzkoušel. Já na své ryby nešetřim a skupoval jsem snad vsechna krmiva co jsou na trhu. Objednal jsem pár baleni Dainichi z USA za nemaly peniz a nakonec jsem zustal pri Ere, Hikari a NLS. Dale nikdo Vám tu neříká běžte si koupit to či ono, jsou to jen naše zkušenosti s těmito krmivy a někdo má zase jiné zkušenosti či nazory čím ryby krmit. Co se týče cen krmení, víte nejlépe sami, že každý má ceny různé co se web shopu týče. Byl čas kdy jsem kupoval NLS i za £42 a jiné také velice levne, ale je to vše o štěstí a hledání. Seru flóru už koupíte za pár kaček, když máte známí Fish breeders. Nevím jak je to v Čechách, ale myslím že jako akvaristicka světová špička by měla být zásobena stejně jak zde v UK neli lépe a tak máte spoustu druhů krmiv na výběr. Snad jsem vás dostal do obrazu a našel si tam svou odpověď.
24.2.2016 5:08
Ja už vím, v čem je problém. Koukáte na lidi z patra. Vy si myslíte, že jsem totální lama, proto mi vysvětlujete H. gold. Snad vím, čím a proč krmím, na to se neptám. Psal jsem to jen, abych od Vás slyšel, že je to dobrý krmení. Protože ono krmení je levnější než NLS, ale zároveň dražší než vločky. Tak mi sakra už vysvětlete tu Miranovu lež, že NLS vyjde levněji než vločky. Hlavně, že sám napíše, tím se běžně nekrmí, aby byli menší náklady. Tak já tedy budu krmit levnější, abych ty náklady zvedal.:D To je mi novina, nový základy logiky. Vy jste všichni tak zaslepený tou svou ješitností, že už nevíte, co melete. Stačí jenom náznak, že jde někdo proti vašemu názoru a hned je zapotřebí z něj dělat blbce. Věřím, že je tu hodně zkušených chovatelů, co se radši nevyjadřují nebo sem úplně přestali chodit, právě kvůli tomuto chování Vás ostřílených mazáků, co jste sežrali šalamounovo hovno zcela jistě i s mísou. Největší vrchol jsou Vaše sociální skupinky, kde jeden bude ve středu tvrdit, že je úterý a ostatní mu brání záda. Mělo by to snad fungovat víc hlav víc poznatků. Pro Vás je, ale důležitější honit si tu triko. Ať si z toho každý vezme, co chce, nečekám, že se něco změní.
24.2.2016 8:16
MP: např. Sera Flora 10L se v ČR nejlevněji prodává okolo 1150,-. 2kg NLS stojí 1540,- Rozdíl je tedy 390,- nikoliv 720,- !!! Tady je taky docela zajímavé se zamyslet, proč Sera před intervencí ČNB se u nás prodávala za podobné peníze jako dnes a možná i dráž :D Na nové etiketě NLS je z původně uvedených surovin dnes uvedena pouze 1/3, zřejmě díky skvělé legislativě EU. Nicméně základní složení se nezměnilo a převážnou část proteinové složky tvoří ant. krill. Doporučuji si informace ověřit přímo u výrobce v USA !! Myslím, že se tady pořád porovnávají hrušky a jablka. Je asi všem jasné, že ryba bude nejlépe prosperovat z živých, či mražených krmiv a tyhle průmyslová jsou jen doplňkem. Tím Martine narážím na Tvůj argument, že Top chovatelé mají Top ryby, protože na rozdíl od značné části řadových akvaristů nekrmí převážně sušeným ale naopak. Nicméně uvedu příklad, kdy jeden akvarista pelvicachromisů kupuje NLS SmallFish s 49% podílem proteinu, protože oproti jím dříve používaným krmivům docílí jiného růstového faktoru a rybu v prodejní velikosti má za kratší dobu. Opět jen podotýkám, že toho lze dosáhnou větším podílem mraženého krmiva, ale to taky něco stojí. pro VS2: myslím, že jste tady dávno dostal docela srozumitelnou odpověď, že NLS patří k dražším krmivům a byl tady uveden i důvod. Porovnávat cenu např. Spiruliny Forte s krmivem, které je postaveno na úplně jiném proteinovém základě, je jak říká můj kamarád z Ostravy, už hodně akademická debata :D
24.2.2016 8:52
to je normálně mazec:-)))
k č.75: Michale, ten link na Heurece je archivní odkaz na můj bývalý e-shop, jehož provoz jsem z nedostatku času ukončil. Uvedená cena je myslím z roku 2011-12, kdy USD se nakupoval za 17,-Kč oproti dnešním 25,-Kč
24.2.2016 9:06
Tak ještě jednou, nedá mi to. Mluvím za obyčejné obývákové akvaristy, ne za chovatele. Průměrná cena balení Sera Flora 220g je 430 korun. Cena NLS 250g je někde okolo 450 korun podle kurzu. Poštovné neberu. Balení vloček skrmím rychleji, rozumíte? Rychleji než balení NLS. To vydrží prostě déle. V tom je ten příběh. Ještě se omluvím, máte pravdu nekrmím NLS půl roku, ale 4 měsíce, 6 dní a 26 hodin. Jen až mě příště bude někdo chytat za slovo. Kdyby jste se na hlavu postavil, pro MĚ vychází NLS levněji.
24.2.2016 9:58
Pokud kupujes 200 g Sery za 450,- , tak se neni cemu divit. Ale asi to bude spis ze slabych informaci u tebe.
24.2.2016 9:58
Promin, 430,-
24.2.2016 10:17
Lubore : myslím, že snake porovnával produkty v podobné váhové kategorii, kdy Sera Flora v balení 1000ml se opravdu pohybuje v ceně okolo 400,- Kč. Myslím, že i on má 200g NLS za cenu okolo 150,- Kč
24.2.2016 10:31
a ted sem se nasral: kurva Melanochormisi, najdi mi ty nejlepší feedbacky!!! stačí si přečíst pár zahraničních akva for a recenze jsou poněkud rozporuplné, jedni vychvalují, druzí vyčítají- ryby po tom nerostou, voda je oranžová, všude se válejí oranžové výkaly.... Je to jako jinde, pro i proti...., prostě normál.
24.2.2016 10:45
Mattes: pokud je to jak říkáš, tak je to podvod! To je zase ten samej mýtus, jako že sera v německu je jiná, jako sera v Čechách. Mám tedy věřit, že je tam něco jinýho, než je na etiketě? To zavání tak trochu pohádkou.... u výrobce neověříš nic, protože má stránky v upravě. na stránkách v GB složení pro jistotu není vůbec. Psal sem o ceně za krmení, o který tu psal Miran, prostě jen čistá cena za kilo, žádný vyčíslení rozdílu, to at si udělá každej sám. A kdyby dotyčný chovatel Pelvicachromisů chtěl mít co nejlepší růst mladých, tak at je krmí Pro Aqua Bruttem, stojí to pár kaček, a vybrané suroviny sou dost podobný. btw- nechci, aby to znělo nějak osobně, prostě bych se rád objektivně a nezaujatě bavil o krmení, protože mě to zajímá. S miranem to nepujde:-)
24.2.2016 10:58
Mirane, dobře, jak se do pařízka volá, tak se z pařízka ozývá. Ty tvoje nejhezčí ryby můžeme docela často vidět na fauně, no, jako často musím zapojit veškerou fantazii, abych tam ty nejhezčí ryby viděl. Tvoje čevený zebry sou uplně stejně červený, jak nějaká FX generace v jedné komerční pěstírně, krmený uplně normálně. Prostě i tihle chovatelé mají pěkné a barevné ryby. Viděl sem naživo maswy krmený výhradně NLS a pak svoje maswy krmený normálně, nebyl mezi nima žádnej rozdíl. Jo, krasný pohádky- NLS je nejlepší, ale musíš s tím krmit minimálně pět let, sice ti chovný ryby už dávno vyrostou z toho nejlepšího, ale pak teprve poznáš výsledek:-)) BTW- co se týče nákupu z GB, tak meleš nesmysly, a to jako strašný nesmysly, nákup z GB probíhá zcela standardně jako z kterýkoliv jiný země EU. A zjisti si, jak takový nákup probíhá, pak tu s tím svým clem a DPH nebudeš za vola.
24.2.2016 11:14
Když už tady obhájci NLS chcete do toho tahat zase zahraničí a tamní vychvalování NLS, koukněte třeba na amazon, kde v USA stojí. - NLS 50 USD, kýbl 2kg + 0,3 kg (info od mirana) - Sera Flora 98 USD, kýbl 2kg - Dainichi 130 USD, kýbl 2.5 kg - Hikari 13,74 USD, balíček 342 g zjednodušeně přepočtem vyjde 2kg na 80USD, 2.5 KG na 100 USD Tam bych taky NLS vynášel do nebes, když je o půlku levnější než konkurence. Akorát Miran by tam krmil Dainichi a tvrdil, že mu to vyjde nejlevněji. :) Mirane, zkušenosti máš bohatý, chovatelský úspěchy nadmíru nevšední, ryby nádherný, ale nejlevněji s NLS prostě nekrmíš. Ledaže ten kýbl koupíš do 1100,-, pak bych tomu i věřil. Ta Vaše óda na NLS je dobrá tak ke klamání dalších hadů. (nic ve zlým snake)
24.2.2016 11:16
MP: to co popisuješ v č.85 je totožný důsledek s krmením krillem, artémií apod. Je jasné, že z pšenice mít oranžovou vodu nebudeš ;) Tvoje porovnání ceny moc nechápu,ale mám pocit, že jsi to mé nevyvrátil :) Zbytek komentovat nebudu, je jasné, že každý má sám možnost si zvolit, čím bude své ryby krmit a každý je myslím dostatečné inteligentní na to, aby si zhodnotil co mu to přináší. Pokud po několika letech vlastní zkušenosti jsem dospěl k závěru, že NLS je pro mě dobrá volba, tak nechápu zdejší tendence to vyvracet.
24.2.2016 11:52
MP: máš pravdu, že stránky jsou ve fázi programování, nicméně přikládám odkaz, který podle mě docela srozumitelně poukazuje na složení NLS! http://new-life.dev1.p80w.com/health/nutrition/ingredients/ pěkný den
24.2.2016 11:54
Mattes, Miran tak vona v tom prej není soja a oleje? a tohle je jako co?.-) zase jiný v usa a jiný v Evropě? This is a sinking pellet that is 1.0mm in size. Excellent balanced diet for fresh or salt water fish. Contains 4 all natural color enhancing ingredients! MAIN INGREDIENTS: Krill Meal, Fish Meal, Wheat Flour, Amino Acids, Algae Meal, Soybean Meal, Fish Oil, Beta Carotene, Spirulina, Vitamin A Acetate, D-Activated Animal- Sterol (D3), Vitamin B12 Supplement, Riboflavin Supplement, Niacin, Folic Acid, Calcium Pantothenate, Pyridoxine Hydrochloride, Thiamine, Biotin. GUARANTEED ANALYSIS: Protein 34% Min., Fat 5% Min., Fiber 5% Max., Ash 9% Max., Moisture 10% Max.
24.2.2016 12:01
MP: jednou jsem to tady už psal. Dřív byla soja ve všech krmivech i Seře. Opět díky legislativě EU se geneticky modifikovaná sója jako plnič a levný zdroj proteinů vyčlenila. To co tady kopíruješ je asi hodně staré, na obalu doma sis určitě všiml nápisu without soya. Zkus už požívat férové argumenty, tohle mě fakt nebaví.....
24.2.2016 12:11
Mattes: já ti nic nevyvracím, prostě sem jen spočítal cenu za kilo krmení, na základě infa o ceně od mirana, a řekl, že to uplně levný není, nic víc, nic mín. Cenu za kilo jinýho krmení at si každej spočítá sám a porovná. Ale ta jakoby teorie, že NLS na nakrmení hejna stačí 100g, kdežto vloček tam musíš nasypat 150gramů, aby byl výsledek nažranosti stejnej, ta mi příde minimálně úsměvná. btw- pšenice je v NLS taky:-), viz výše. Dále v životě sem u ryb po nakrmení dospělou mraženou artemkou nebo krillem neměl oranžový výkaly nebo snad oranžovou vodu... Jestli seš s tím spokojený, prosím, nic Ti nechci rozporovat, je to tvoje zkušenost. Má zkušenost je trochu jiná, ale na tom přeci svět nestojí a nepadá. Jen mi ty miranovi ódy přijdou poněkud přehnané, to je celé, nedávno tu stejným stylem prezentoval OSI, a ted je ticho po pěšině....:-)
24.2.2016 12:17
mattes: http://www.kensfish.com/aquarium-supplies/fish-food-feeders/spectrum-cichlid-formula.html prostě jen kde bylo napsaný složení, z recentní nabídky v usa.
24.2.2016 12:18
MP: tak teď pojďme porovnávat značky Krillu a Artemky :D protože u Gibberos mám tu vodu daleko oranžovější a výkaly jsou do hněda a jim NLS téměř nedávám :D
24.2.2016 12:34
mattes: nějaká německá, původem z thajska, kupovaná od Grýgery, krill taky německej, asi ze Severního moře, od Grýgery. Výkaly tmavé, voda v normě. Tmavý výkaly po tomle krmení mají i Chalinochromis brichardi a Paracypra. Sem tam artemkou krmím i trophs, taky tmavý. Ale když nakrmím Hikari gold sinking, tak po něm je tedy cyphotilapie mají červené, stejně jako to krmení:-), ale jen cyphotilapie, asi to tráví jinak, než ostatní ryby, který s tím sem tam taky krmím...
24.2.2016 13:42
Martin Parizek: A jejej, vypada to, jako by ste me meli za majitele NLS nebo jejiho distrubutora. Krmit ryby par tydnu a cekat zazraky je jedna vec, ale proto hned byt se vsim hotov je vec druha. Ano mnoho akvaristu ma jine nazory, ale vetsina 90 procent rika to co ja a a ten zbytek opak, protoze cekali zazraky za par tydnu. Najdete krmivo, ktere je levnejsi a lepsi nez NLS, New Era a ja ho objednam. Davat jsem recenze akvaristu nebudu, protoze neminim je vsude hledat, kazdy si to muze najit sam. A popravde je mi uplne jedno co kdo cim krmi, mam to uplne na haku jako vas. Vase debata zde je velice utocna a ja nemam potrebu se tady dohadovat co je lepsi a co levnejsi. Ja jsem se nikdy nesetkal na jinych zahranicnich forek s takovymi reakcemi, jako zde a to je holy fakt, ktery odpovida o charakteru lidi. Slovo kurva mi NIKDY nepodsovavejte.
24.2.2016 14:54
melanochromis: no, já si tedy utočně nezačal, na to sou tady jiný, ale už se stalo, nechal sem se unést. Co se týče recenzí, stačí si namátkou projet pár for, není to zase tak jednoznačné, jak se tu pořád tvrdí. Vaše video je uplně normální, pár ryb pekných, par v normě, pár pod normou, žádná extra třída. Takových akvárek sou mraky. zase se tu omílají zázraky za pár týdnů, třeba já je nečekám, ale za takovýho 3/4 roku by už na rybách mohlo být něco vidět, ve smyslu proklamovaných vlastností krmiva. Tak, správně, je to jedno, kdo čím krmí, nikdo nejsme majitel firmy a není to náš chleba. Ovšem za to jediný správný krmení se tu budem hádat až do krve... klasická internetová diskuze, kdy jedna skupina dehonestuje druhou, která má na věc jiný názor. Jde jen o to, jak sou na daném webu početně zastoupené.. Btw- se týče kvalitního krmení, tak v Německu je mezi chovateli afrických cichlid dost populární Tropical, asi k tomu mají nějaký důvod....
24.2.2016 15:54
Kdo hovori o jedinem krmeni? Jsou jich desitky neli stovky, ale kazdemu vyhovuje neco lepe, jak financne nebo dostacujici kvalitou. Chcete tvrdit, ze vsechny krmiva jsou stejna nebo na stejne kvalite? Sam mam od Tropicalu vlocky, jsou dobre no ale mam je jen jako doplnek. Co se tyce mych ryb, tak jsem je nekupoval vsechny ve stejnem case to da rozum a tak nektere ryby byly v jine kondici, nez co sem mel dele. Me elongatusy chewere byly top a pritom jsem je kupoval v ne prilis dobre kvalite.Jak jsem psal chce to cas. Nerikam, ze jina krmiva nejsou kvalitni, jen rikam, ze nejlepsi vysledky jsem mel temito uvedenymi krmivy. Tot vse, nic dalsiho v tom nehledejte.
Melanochromis: Netvrdím, že jsou všechna krmiva stejná, to ne, ale jen to, že od určitého stupně kvality (nevím, jak to popsat líp) jsou si dost podobná a je to v zásadě ve výsledku jedno, jestli se krmí tím nebo oním. Krmení je sice podstatný, ale ne jediný faktor, který podminuje uspěšný chov ryb. A právě, že i dobrých krmiv sou stovky, a každýmu vyhovuje něco jinýho,- tak se nemá smysl hádat. OK, nic dalšího nehledám.
24.2.2016 18:17
Pořád mi to nedá, fakt jste mě asi dost nakrkli. Mirane a mattes, jak je to s těmi polopravdami, co jste pořád omílali a vykřikovali, že je píšu? Jeden z Vašich hlavních argumentů NLS neobsahuje sóju. Přitom ji ze začátku normálně měl, takže si to mirane asi taky krmil, když na tom jedeš pět let. Pak mattes sám napíše, že od jisté doby NLS sóju nemá, ale ostatní krmiva vlastně taky ne? A to clo se neplatí. Snake, když se chceš zalíbit těmhle dvěma obhájcům, proč tedy nekrmíš výhradně NLS, když je tak vyvážený a nejlevnější a máš super výsledky. Musíš psát melanochromisovi tohle: 24. února 2016, 16:03 - komentář č. 2 Zdravím do UK. Raději takhle. Chovám P Demasoni a vymýšlím náhradu za Sera Flora, krmím napůl s NLS. Chci se zeptat zda máte zkušenost s vločkovým od New Era. Zaujal mě váš komentář k tomuto výrobci. Díky moc a ať se daří. snake1194 Proč to nepřiznáš veřejně? :D :D :D :D Jděte se bodnout.
24.2.2016 18:35
VS2: O co ti jde ? V cem mas problem porad ? Clovek uz ma pomalu strach sem neco psat, protoze ho normalne sezerete za ziva jak pirane. Dlouho jsem tu nebyl a doufal, ze se vse srovnalo, ale vse je ve starych kolejich, jen par hracu se vymenilo. Soya, Clo, cena vysoka atd atd, ty mas chlape problem.
24.2.2016 19:03
VS2 : Můj hlavní argument byl, že hlavní proteinová složka NLS je přírodní krill, což jsem tu i doložil. Sója se u krmiv NLS používala především jako pojivo, aby se Vám pelety nerozpadly v ruce. Sója není nic závadného, ale legislativa EU je legislativa EU. Doporučuji si o krmivech něco nastudovat, vyhneme se tak všichni čtení přihlouplých příspěvků a možná pak najdete i odvahu se pod ty své podepsat. Každý, kdo si zpětně přečte Vaše teorie o bezcelních dárečcích z USA a podobně, si obrázek udělá sám o Vašich plnopravdách !! Pěkný večer
24.2.2016 19:10
Pro VS2 : Račte si všimnout pane kolego, že se k vám stále chovám slušně, pořád to považuju za slušnou diskuzi i když už to dá práci i mě a to je co říct. Nepotřebuju se v mém věku nikomu zalíbit, to zkoušejte na někoho jiného, Miran a Mattes prostě prezentují názory s kterými souhlasím. Dále NLS krmím střídavě s Florou a Cyklopem. To není žádné tajemství. Sokromou zprávu jsem psal Malenochromisovi ze dvou důvodů, New Era neznám, on ano, proto žádost o zkušenost. Myšleno jako možná náhrada za S Flora. Druhý důvod byl samozřejmě ten, že nechci zbytečně přilévat do ohně, neboť debata na tomto vlákně není o krmení pro ryby, ale o zvětšování ega určitých lidí. A ještě poslední věc. Kdyby se všichni k tématu hledání nového, lepšího krmení stavěli jako vy, budou se do dnes Tropheus krmit hovězím srdcem. Pokud vás nezajímají výsledky jiných, nekomentujte je. Pokud máte jiné zkušenosti, prezentujte je. Ale nechovejte se jako malé děcko kterému babička za trest sebrala lopatičku. Přeji hezký večer.
24.2.2016 19:14
Melanochromis. Nemám problém a s tebou už vůbec ne. Jen chci, aby všichni viděli, kdo se tu chová jako křivák. A aby i ty pomalejší otevřeli oči. Proč nemůžou prostě NLS zhodnotit slušně jako třeba ty? Prosazovat tady svoje názory překrucováním, lhaním, napadání a urážkami je tu denní chleba. Já si s tím nezačal. A když už se tu o tebe někdo začne otírat, tak se hold bráníš ne? Abys nemusel od Mirana poslouchat, jaký jseš subík.
24.2.2016 19:14
Melanochromis. Nemám problém a s tebou už vůbec ne. Jen chci, aby všichni viděli, kdo se tu chová jako křivák. A aby i ty pomalejší otevřeli oči. Proč nemůžou prostě NLS zhodnotit slušně jako třeba ty? Prosazovat tady svoje názory překrucováním, lhaním, napadání a urážkami je tu denní chleba. Já si s tím nezačal. A když už se tu o tebe někdo začne otírat, tak se hold bráníš ne? Abys nemusel od Mirana poslouchat, jaký jseš subík.
24.2.2016 19:32
mattes Mě ty bezcelní balíčky chodí a nejen z USA, tak vím svoje. Jediný, kdo je tu podepsaný je Martin Pařízek. Já mám uvedený iniciály, to je pro mě víc, než ty vaše přezdívky.
24.2.2016 19:53
snake: Pardon, na tebe jsem pozapomněl. Měl jsi to říct hned na rovinu, jak krmíš a ne polopravdu, pak bych z toho nic nedělal. Možná jsem to přehnal, ale sám víš, jak se tu hraje tvrdě. Kdyby byla pravda, že nejsem otevřený pro nic nového lepšího tak dneska krmím vlastnoručně nasušené vodní blechy, Dafnex, Dajanu, LON to co bylo před 20-ti lety.
24.2.2016 20:00
VS2 : Beru to od tebe. Jen je fakt než jsi mi začal prášit kožich, mohl jsi se zeptat. Miran, Mattes, Martin Pařízek, HR, Hynek Dařbuján, MK.... Ti všichni a spousta dalších mi pomáhají se posouvat dál. Vždyť to jde i v klidu. Takže mír tomahawkům a jdem se podívat na New Era :-)
24.2.2016 23:04
vyjádřím se k OSI pro martina pařízka-je to super krmivo,ale mám ho z ruky,musel bych jezdit na Slovensko a proto je pro mě lepší NLS a ty granulky mi vyhovují lépe.
24.2.2016 23:13
Taky krmím NLS,Osi,Sera,cyklop,koretra a spokojenost.
24.2.2016 23:14
A takto vypadají ryby.
24.2.2016 23:17
A další
24.2.2016 23:30
Rosta: ryby nadherny a to akva v pozadi je peckovy. muzes vyfotit cele akva, popripade poslat link na video? Diky
24.2.2016 23:44
Já fotit neumím ale snad bude něco vidět. Jinak ty A.Fire Fisch jsou odchované na NLS a živém. Bylo to foceno po vodovýměně.
24.2.2016 23:49
No ja mel taky fire fish, ale nemel jsem je tak cervene spise oranzove. Diky za foto
24.2.2016 23:54
Ty fire fisch jsou od Mirana!
25.2.2016
Mas je pekny.
25.2.2016 15:25
miran: ok, díky.
Zdravím mirana,mattes a Martina P. Borci nevím jak vám,ale mě už přijde,že čím lepší krmení těm rybám cpeme,tím jsou vybíravější. NLS,OSI,New Era-někdy to hltají jak smyslů zbavený,z toho mi to plivou jako by to bylo jedovatý(-:Bavím se o trofanech.Ze začátku se na to moc netvářily,ale časem si zvykly,chce to čas.Poslední dobou jim jede Tropical,sem tam cyclop a artemka,Seru už moc nepoužívám. Martine musel jsem se smát s tím Pro Aqua Brutem,já jsem to namačkal do chlebové kuličky a chytal na to pstruhy přes zimu na dírkách,měl jsi vidět ty kousky a jak sousedi vyzvídali,na co že to chytám speciálního(-:(-:(-: Rosťo pěkný ryby i akvo.
25.2.2016 16:45
Rosťo, za jak dlouho ty kýble zkrmíš? Kolik ryb tím krmíš? Já nikdy neměl odvahu koupit takový kýbl ze strachu, že to projde expiračkou :D
25.2.2016 20:26
Díky melanochromis a Vlasta a za pochvalu ryb. Mám jednu okasnou nádrž s rybami + dvě 200l a jedno 100 l na odchovy. Dělám to jako koníčka. Krmení v kyblíkach mi vydrží cca 1 rok. Krmím i serou a živým, které si sám zamražuji. NSL jsem kupoval v listopadu 2015 a expirace je do roku 2018.
26.2.2016 13:59
Vlasta: To je dobrý fígl:-)
29.4.2016 9:15
...zatímco jednomu barví NLS vodu, druhému ryby....
29.4.2016 9:16
....a po necelém měsíci tentýž samce..... velikost 6cm
18.9.2016 20:11
Rosťo, nadherný ryby!!! Chci se optat kde NLS nebo OSI nakupuješ? Díky za odpověď Pepa
15.3.2017 18:03
Dobry dem taky bych chtěl vedet kde se da koupit NLS i menší dávku na zkousku