Jaké svítidlo do akvátia? Je vhodné modré světlo?

Vím, že mě sax zase ukamenuje, ale ještě mě zajímá , mám nad akvárkem svítidlo se dvěma 15kami žárovkami. Chtěla bych osvětlení modré. Dá se koupit v akvaristice modrá žárovka a nebo jen zářivka? Předpokládám že normální žárovka z obchodu by byla nevyhovující. Jinak sem se dočetla, že chlorovaná voda rybám škodí, vždy se má dát odstátá. naleptává to ploutve a rybky sou náchylnější k nemocem.Jinak dneska jdu koiput topení, protože v akvárku mám ráno 22 stůpNů, přes den se to vyhřeje žárovkou na 24, na víc ne. Rybky jsou zatím čilé a nic jim nechybí. vyměnila sem část vody a budu dle vašich rad měnit tak jednou za dva týdny. Dá se někde v obchodě koupit nějakej zkoušeč toho jak moc mám vodu dusičnatou? je správné, že sem do filtru dala aktivní uhlí?Mám v akvárku dost rostlinek a zatím mi to nevytahávají. A ještě mě zajímá čím krmíte rybky z malavaj?Díky

markéta

9.11.2004 11:33

Co bych tě kamenoval? Je vidět, že se náramně bavíš. Třeba ten :zkoušeč na dusitany:, to je super terminus technikus. A další. Tak si tu zábavu užij, ale ostatní už ti na to asi taky skákat nebudou.

Sax
9.11.2004 11:54

Netopíš, svítíš žárovkou, nechtělas měnit vodu. A než ti někdo poradí čím krmit, tak předpokládám, že prozatím krmíš zbytky od oběda....

Wynter
9.11.2004 12:26

Hele saxi, já nemám potřebné vědomosti a určitě dělám chyby, ale ty si fakt pitomec.Vím čím krmit, a představ si, že nedostávaj zbytky od oběda.Dávám zamaražené komáří larvy-patentky a granulované krmivo pro cichlidy. Ale ty seš přesvědčenej, že sem nějakej magor nebo co. nejsem odborník a proto ty termíny, který ti sou směšný. Prostě sem předtímměla rybky a všechno mi fungovalo, což pro tebe je nepochopitelný. Tak za to já nemůžu.

markéta
9.11.2004 12:39

Pitomec? Můžeš si za to sama, když se tu prezentuješ jako poloopice, která už má cichlidy a začíná zjišťovat všechno kolem. Takže jako pitomec se prezentuješ ty, ne já. To nezabere ani hodinu, aby sis všechny informace našla ještě před tím, než ses do cichlid dala. Aby tě husa kopla, pometlo praštěný. Akorát to odnesou ty nebohé ryby. Nedám se vyprovokovat, ty jsi vtipálek, který si tu dělá legrácky, tak hloupá snad nemůžeš ani být.

Sax
9.11.2004 13:16

No rybky jsou zatím v pořádku, mám je už třetí týden, žádná krupička, žádné onemocnění na nich vidět není, jen se otírají o kameny. Vždyt ty si vlastně myslíš, že si z vás u tahuju ne? Tak jaký ubohý ryby? Podle tebe nejspíš ani rybky nemám. Chci si koupit papírky na tvrdost vody, abych si to všechno zkontrolovala. Já to moc neřešila, to je pravda, ale to u těch kančíků sem nemusela fakt dělat skoro nic a byli v pohodě. tak sem si naivně myslela, že to bude stejný. už vím že není, učím se z vlastních chyb a rybky denně kontroluju. Takže odedneška topím a zkontroluju tu tvrdost. Zkusím ještě do filtru přidat vatu, akvaristickou, aby voda byla ještě víc přefiltrovanější. Ale jelikož tady mi už nikod asi moc radit nechce, tak budu odkázaná na akvaristiku.

markéta
9.11.2004 13:25

Já mám jednu ze dvou zářivek taky modrou. Myslím, že dnes už málokdo používá výhradně žárovkové osvětlení. Běžné jsou zářivky, nebo kombinace žárovka-zářivka. O modrých žárovkách do akvária nevím. Existuje spousta akva testů na kvality vody. Je samozřejmě dobré občas zkontrolovat vodu, ale není řešení měnit vodu až testy řeknou, že je něco špatně. Dál, většinu tlamovců baví sbírat i drobnější krmivo (buchanky, perloočky, plankton) a hlavně je příznivé na jejich trávení.

Zuzka
9.11.2004 14:07

Zuzko, ale ten plaktnon, toho tak asi moc nebude, když se voda často mění a hodně se filtruje. Já si to chci hlavně změřit a případně s tím něco udělat, ryby se otírají o kameny a to by neměli, tak chci najít příčinu. Takže zatopím, zkontroluju a tak. Jak tam dostanu buchanky a perloočky?Dá se to někde koupit, neviděla sem to.

markéta
9.11.2004 15:11

Sorry, ale ty si neděláš srandu z nás, ty ji děláš pro nás. Něco jako kašpárek pro pobavení. Hele, máš tam vůbec rybičky? Nekoupeš tam morčata? Proč se ptám? Protože mám pochyby, zda to vůbec poznáš. Teď vážně. Někomu ty ryby rychle dej a najdi si někoho, kdo do tvé hlavy nahustí vědomosti. Nebo ještě lépe-najdi si patrona, který ti bude tak 2 roky obstarávat akvárium, než se něco naučíš. Hlavně se svým přístupem nezačni stavět domy nebo neřiď auto, protož to už půjde o život i lidem kolem tebe. Ryb je mi taky líto, ale přeci jen....

Sax
9.11.2004 15:24

Hele saxi, ty máš nějakej komplex a léčíš si ho na mě nebo co? Víš co, tak mě ber jako kašpárka, nad mejma příspěvkama se teda pobav a zasměj a nekomentuj to, když se nechceš podělit o svoje vědomosti a jen pořád rejpáš. Když sem sem přišla, měla sem pocit, že tady sou fajn lidi, a sou, ale krom jednoho-tebe

markéta
9.11.2004 16:13

Klidně, udělám to velmi rád. Kdyby nešlo o ty živé tvory, tak jsem se na tebe vybodnul, snažil jsem se ti pokud vím i poradit. Jestli chceš slyšet zase něco ty, tak jsi nezodpovědnej mazánek, kterej kdesi viděl pěkný akvárko s pěknejma rybičkama a tak se rozhod, že ho musí a musí mít. Že je to brnkačka - jako koupit housku na krámě. Když ti není trapný dělat tady ze sebe idiota, tak si posluž, miliony jiných lidí to dělají jinak - nejdřív si to nastudujou a pak jdou na to. Ty ryby pozabíjíš a budeš se tu ptát na věci,který máš dávno znát. Aby tě ta husa fakt kopla, kráčmero nezodpovědná. Nazdar

Sax
9.11.2004 19:20

Ze se ryby otiraji muze mit vic pricin.Stara voda-staci vymenit.Kozni paraziti nebo jine breberky.Tady je hur.Dej poradne svetlo a PORADNE je prohlidni jestli nemaji mlecne zakalene ploutve,bile tecky na sobe,tezce dychaji.Takze v prvni rade rybam zatop na 24-26 stupnu a vymen vodu.Dej poradne svetlo,zarovky nejsou dobre,maji malou svitivost,voda dost pohlcuje svetlo,pokud nemuzes dat zarivky,dej alespon ty usporne co vlezou do patice na zarovku.Testy na dusicnany kasli,men casteji vodu a mas klid.Levne testy stoji za prd a drahe se pro 1 akva nevyplati kupovat.Aktivni uhli se dava do filtru na odbourani chemie nebo leciv.Dlohodobe nema smysl,vyzije se a dal uz nefunguje.

Tom
10.11.2004 8:31

Perloočky se dají koupit zmražené. Jedná se o rody Daphnia a Moina (což jsou také jejich obchodní názvy, pod kterými je můžeš sehnat v obchodě). Buchanky se také dají sehnat mražené pod názvem Cyklop. Další vhodné mražené krmivo jsou černé komáří larvy (k dostání zmražené pod názvem Culex) a bílé-skleněné komáří larvy (k dostání také zmražené pod názvem Koretra). Také červený plankton je k mání zmražený. Před krmením ukrojím porci, kterou jsou ryby schopné ihned sežrat. Rozmražené se už nemá znovu zmražovat. Porci nechám ve vlažné vodě rozmrznout a pak zkrmím. Plankton vytvoří ve vodě oblak, kterým ryby rády proplouvají a plnou tlamkou polykají. Za pár minut už tam není ani kousíček.

Zuzka
10.11.2004 8:47

Díky moc tak už mám topení a v akvarku mám 26 stupňů, musím uznat, že rybky docela ožili. ty buchanky sem včera koupila s tím topením, a přesně jak píše Zuzka, chutnalo jim to a proplouvali tím oblakem buchanek.Na ploutvých určitě tečky nemají, to kontroluju pořád, myslím, že ani mléčné ploutve nemají, ale ještě důkladně zkontroluju. Přidala sem trošku soli. Na ty žárovky mrknu dneska,a le včera sem viděla kryt na dvě zářivky a seděl by mi na akvárko. Ještě mám dotaz ohledně toho světla, zdá se mi, že v akváru je ho až až, spíš mám pocit že je ho tam příliš. Ale asi teda koupím ty zářivky, bude to líp osvětlený a rybky budou mít světlo vhodnější.

markéta
10.11.2004 11:13

Vypadá to, že dáváš akvárko pomalu do pořádku. Bude to určitě ještě stát mnoho úsilí i financí, ale není nad pohled na spokojené ryby. Vždycky je ještě co zlepšovat. Vytrvej a napiš, jak pokračuješ.

Zuzka
10.11.2004 12:10

zuzko díky, asi sem ze začátku měla získat více informací, ale napravuji co se dá a nevypadá to, že by ryby nějak strádali. Jsou vybarvené, a hlavně hodně žravé:-)

markéta
13.11.2004 10:45

Ahoj Market, Hodim Nějaké to slovo do pranice i když taky čekam reakce od Ing. SAXe. Ten člověk už se snad inženýrem narodil a dnes už má jinej titul. K zářivkám ti řeknu, že je lepší používat z akvaristiky, jelikož mají dané spektrum pro danou věc a mají eliminovat růst řas. Tim nechci říct, že neporostou, mají další faktory pro růst(fosfáty, kyslík, atd.). Zářivky se vyrábí ve více druzích svítivosti, např: dení svit Sun-Glo (bílé sv.), Aqua-Glo (používá se pro ryby a rostliny růžovofialové sv.) Flora-Glo (používá se pro rostliny) Power-Glo (na vybarvení ryb, ale už je drhá) je ji ch ještě víc, možná bych ještě mohl zmínit Marine-Glo( to už je pouze mořská záležitost)

Pavel
13.11.2004 10:59

ale já ji používám a asi 2 roky se nic neděje. Jenom je taky drahá. Jednu zkušenost ti řeknu: Nejlepší zkušenosti jsou ty tvoje. a ne nějakýho Saxe nebo moje. Člověk musí riskovat, bohužel někdy to stojí životy. S akvárkem člověk někdy začne úplně nevině a pak skončí jako pan Ing. Sax. Tak přeji mnoho úspěchů. Pavel.

Pavel
15.11.2004 14:43

Tak tebe rozhodopádně beru vážně 8oD Takže podle tebe se svítivost rozděluje na denní svit...... Tak ty jsi další případ. Proč máš pocit, že povolán radit, když se budeš sotva umět nakrmit příborem? Jestli tu chceš házet pojmy, tak si je nejdříve zjisti. Jinak zde nadhazuješ jen dojmy. Chjo chjo, je to mizérie.

Sax
15.11.2004 15:56

Ano Sax nezkalamal

markéta
15.11.2004 21:13

aaaa vidim saxi ze sis vybral opet dalsi obet. Kdybys radeji napsal neco k tem zarivkam nebo tak misto toho abys tady nadaval a bedoval jake je to tady na prd.Pokud tady kazdy napiseme jak muzou byt ti zacatecnici tak blbi a jak je to tady marne tak to opravdu marne bude a bude zniceny dalsi akvaweb.A pokud te to tady tak irituje tak si setri nervy a nechod sem vubec...nic ve zlem ale mam strach o tve zdravi...;-))))

Tom
15.11.2004 23:45

Jestli můžu hodit radu do pranice tak svítim dvěma 36W zářivkama,AQUAGLO a Flora od osramu,ta první ty ryby pěkně nasvítí a ta druhá pomáhá růstu řas a kytek,mě spíš jde o ty řasy jelikož kytky jsopu sežraný ještě ten den co je tam dám,a řasy jsou pro většinu tlamovců důležitej jídelníček,no a pokud máš pěněz nazbyt tak rtuťovýma výbojkama nic nezkazíš.super světlo:o)czuss

chege
16.11.2004 8:25

Jsem v poho a náramně se bavím, jak polointeligent poradil cvičené opici. Sorry, markétě již neradím. Lehce si to může nahledat na netu a nemusí tu sedět s rukama v klíně. Pavel ji napsal správně alespoň to, že podmínky má každý jiné a má si na ně přijít sama. Rad o svícení v akváriu je plnej net. Ještě mi prosím napiš, zda jsi admin. Pak ti vysvětlím, proč se ptám. Viz www.Saxoooogle.com

Sax pro Toma
17.11.2004 22:24

ne nejsem admin. IMHO net je plny informaci o svetlech a krmeni a chovu ryb protoze je tam lidi pisou ,stejne jako tady.Kdyby se na zacatecniky kazdy vykaslal a susil si svoje zkusenosti pro sebe tak musi kazdy opakovat vsechny chyby sam.A krom toho kazdy z nas vcetne tebe byl polointeligent a poloopice co se tyce akvaristiky kdyz zacinal.Nebo chces rict ze ty si ten uceny co spadl z nebe? ;-)))) a vis prd jetli markete neni treba jen 9 let a tak na svou nevedomost ma pravo...

Tom
18.11.2004 8:07

To máš pravdu, že to nevím. Ale asi máš pravdu v tom, že víc, jak devět roků jí není.

Sax pro Toma
2.9.2005 15:19

sax je pitomec

cwas
14.9.2008 21:37

Modré světlo. Používám zářivkové trubice Akvamarine Blue/namodralý svit/ v akváriu s frontozami /650 litrů/ simuluji jim tím hloubku,jelikož tyto ryby v ní žijí. Není to můj výmysl,ale poradil mi to Hynek Dařbuján. Je pravda,že ryby nyní jsou mnohem více v pohodě,než při osvitu běžnou zářivkou Philips TLD 620 které běžně používám v jiných nádržích.

Tommy.LBC
14.9.2008 22:29

....tak ti musím poděkovat za oživení pěkně staré debaty...joo SAX :)

wladys
15.9.2008 10:20

ale je to dukaz toho, ze nekdo cte i stare prispevky :)

jarda
15.9.2008 23:58

....určitě čte.Ale myslím,že kdyby to bylo seřazeno tématicky četly by se častěji,jelikož by to bylo přehlednější....I ve starých příspěvcích je hodně moudra..

wladys

VLOŽIT ODPOVĚĎ