Pseudotropheus saulosi?

Ahoj.Začínám s Malawi a hned po prvním nákupu potřebuju poradit.V akvaristice jsem mimo jiné koupil poslední pár Pseudotropheus saulosi.Moje chyba.Jak jsem zjistil modrý samec je Cynotilapia pulpicanale,ale co je ta "samice"? Je jasně žlutá, na těle jsou vidět svislé pruhy a na řitní ploutvičce má jikru.Všechny v akva prohání a fotkám na netu vůbec neodpovídá.Může mi někdo poradit co mi to vlastně prodali?Díky.

rostik

6.7.2011 23:15

proc kupujes tlamovce v takovem zwerimexu? proc kupujes 2 ryby? bez fotky ti nepovi ani pan buh co ti to tam plave

lubnek
6.7.2011 23:38

Tlamovci se nenakupují v páru a v hejnu. Cynotilapia pulpicanale neznám:-))), ale tipovala bych, že nemáš C. pulpican, ale samce a samičku Psudotropheus lombardoi...Bez fotky se těžko hádá:-))
Pseudotropheus saulosi?

sarka.x
6.7.2011 23:38

Dotazem o radu to mělo začít. Nejlepší je napsat jaké máš rozměry akvárka a co by sis tak představoval chovat. Uvidíš, že tě tu neukousnou a hlavně ti poradí, že třeba tvá představa se neslučuje s rozměry tvého akva a o výběru ryb to je a to i kde je koupit. No nejen o nich, ale to se snadno dozvíš.

Jakub Štercl
6.7.2011 23:40

oprava: ne v páru, ale v hejnu:-)

sarka.x
7.7.2011 8:49

Podle popisu je to Lombardoi, samec žlutý,samice modrá s černým pruhy.

vaku70
7.7.2011 12:14

Jak velké jsou ty ryby?

jiraper
7.7.2011 15:48

Díky všem za snahu.Tak tedy od začátku.Mám akva 350 l,kde jsem choval multispinosy a kančíky.Akvaristice se věnuju přes 15 let a jelikož tlamovce jsem vždycky obdivoval,tak jsem se rozhodl pro změnu.Můj první nákup byl:Aulonocara Fire fishe 2+4,Aulonocara stuartgranti 2+2(víc nebylo,2 samice budou do 14 dnů),Labidochromis caerurleus 2+6 a už zmiňovaný Pseudotropheus saulosi 1+1(s tím že samec a 3 samice budou taky do 14 dnů).Ty poslední byla chyba,máte pravdu podle fotek je to opravdu Pseudotropheus lombardoi.Zkusím je vyměnit za saulosi,protože samec mi to všechno nechutně prohání.Myslíte že taková osádka by mohla stačit nebo hejnka posílit? Díky za rady.

rostik
7.7.2011 16:11

Ja bych tam nechal jen ty aulonocary a navýšil počet,z každého tak po 15ks.Saulosi bych tam už nedaval,mají jiné potravní nároky.

jiraper
7.7.2011 23:56

kdyzuz vidim tema Ps. saulosi mel bych dotaz: mam hejno 8 dospelych samic a jednoho mladsiho samce, zatim neni kompletne prebarveny. Je o trochu mensi nez samice (a znacne mensi nez nejvetsi samice) ale krome te nejvetsi samice dominuje nad vsema rybama v akvariu, cemuz ale nevenuje moc casu a vicemene se zajima akorat o zradlo. Takze me docela prekvapilo kdyz jsem zjistil ze jedna ze samic nosi jikry. Dotaz zni: je mozne aby se vytrela samice s neprebarvenym samcem? Nebo je pravdepodobnejsi ze se vytrela s nekterym ze samcu Labidochromis hongi kteri taky v akvariu jsou a uz se vytreli se svymi samicemi nekolikrat? Samci Hongi si drazi nebo se snazi drzet sve reviry voz saulosaka nezajima a vetsinu casu se zdrzuje v rohu hladiny kde se krmi - presto je ale mohutnejsi nez samci L. hongi a obcas je z jejich trecich uzemi vyzene

roman pavel
7.7.2011 23:57

samice co ma v tlame
Pseudotropheus saulosi?

roman pavel
7.7.2011 23:58

samec

roman pavel
8.7.2011

sakra sem je ale nekdy tezky dostat fotku .. posilam to snad posesty
Pseudotropheus saulosi?

roman pavel
8.7.2011 0:08

Kdyuz jsem mel fotak v ruce jeste jeden dotaz: je tahle samice na pohled zdrava? Od te doby co jsem si hejno saulosi prinesl (cca 4 tydny) odmita zrat spirulinove vlocky Tropical, vsechny ostatni P. saulosi je nadsene zerou. Mel jsem o ni strach, zkusil jsem zive krmeni (patentky) a ty lovi a pozira bez problemu, byt s trochu mensim elanem nez ostatni ryby
Pseudotropheus saulosi?

roman pavel
8.7.2011 1:13

Ahoj romane. Ano, je mozne, aby se vytrela s uplne nedobarvenym samcem.

lubnek
8.7.2011 5:55

Romane ty patentky radši nekomentuji. Na poslední fotce není 100% P. Saulosi! Podívej se na ten tvar těla.

RUMburak123
8.7.2011 9:30

Jo Romane mít jednoho chlapa v nádrži je super věc,kvůli koho by se měl přebarvit-kvůli 8 ženským,které ma 100%jisté?Sežeň 3 samce jiné a uvidíš jak se navlíkne do svátečních šatu.Jinak stěma patentkama jak říká Rumburak(Ova zdraví Plzeň)jsi fakt jelito-hlavně že to čteš-si nepoučitelný.Jinak ktvé otázce-jde to uplně volně,ne všechny samice se třou vždy jen s nejbarevnějším a nejdominantnějším samcem

miran
8.7.2011 9:36

RUMba má pravdu, na té poslední fotce v odp. č. 13 není žádna Ps. Saulosi, ale tvarem těla a hlavně tlamky to vypadá na Metriaclimu......

sarka.x
8.7.2011 10:04

Navíc ta samička č.10 vypadá na Saulosi přírodní formu, samec pod ní na Coral Red a č.13 je úplně ryba úplně oranžová. Ty máš ty ryby vůbec nějak mixlý..

sarka.x
8.7.2011 11:33

Jak píše Šárka ta samička (č. 13) se mi jeví na M. Msobo. Souhlas, že samička v odpovědi č. 10 nevypadá jako Coral Red. Možná je to jen fotkou a jsem tím pádem mimo. :) V některé akvaristice holt není dobré nakupovat.:( Miran: Také zdravím! :D ... Viktorka Plzeň :D

RUMburak123
8.7.2011 11:37

Dle mého názoru není ani ten sameček Coral Red. Na druhou stranu tady nic nečtu o tom, že by měl Roman formu Coral red. Takže omluva!

RUMburak123
8.7.2011 11:55

Odpověď č.14 lubnek aha tak to me prekvapilo, myslel jsem ze neprebarvena ryba neni pohlavne dospela. jsem samozrejme rad, ackoliv odchovu saulosi ma kazdej mraky a nemaji jejich mladata zadnej jinej vyznam nez ze mi delaji radost, je dobre pokud samice v tlame nenosi mezidruhove (vlastne dokonce mezirodove) krizence Odpověď č.15 rumburak123 s tou 100% jistotou ze se nejedna o Ps. Saulosi bych brzdil, podle jedne fotky prece nejde delat stoprocentni zavery. Koupil jsem vsechny samice od chovatele tady na foru, tahle ryba je jedna znacne vetsi nez ostatni a s velkou pravdepodobnosti se jedna o matku vsech ostatnich. Barvu ma mozna o fous oranzovejsi ale myslim si ze jde o s stejny druh. Zkusim ji jeste parkrat vyfotit. Hlavne aby mi sakra zacala zrat rostlinou stravu a neposla hlady :(

roman pavel
8.7.2011 12:01

Odpověď č.16 miran zajimava teorie s tim prebarvenim, mozna na tom neco bude ze samotny samec produkuje mene hormonu ktere jsou odpovedne za zmenu barvy .. tak snad jich je dost aby byl zvladl oplodnit vyter :) Pokud jde o patentky necham obhajubu krmeni zivou potravou na celebritach jako HD a MK, nebudu tady radsi moc vysvetlovat ze krmim nejdriv vlockama, potom par patentek a minimalne jeste jednou ten den spirulinove vlocky, abych nasimuloval dietu ryb v jezere ktere si najdou tu a tam larvu pri pozirani ras. Jak prosperuji Maswy?

roman pavel
8.7.2011 12:54

Romane, neni ziva potrava, jako ziva potrava :) Kdyz ziva, skoc radsi na dafnii, nebo cyclop .. Jinak miran s tim zbarvenim samcu pri vetsim poctu ... davam za pravdu, zkusenosti mam stejne.

lubnek
8.7.2011 19:07

Prosim vas, jakej je rozdil mezi normalni a coral red verzi u samicek?Nevim jakou mam.Kdybych mel normalni, tak jestli k nim muzu dat coral red samecka.

Lubos
8.7.2011 20:10

Samice coral red je hodně do oranžova a přírodní je žlutá jak v odpovědi č.10

jiraper
8.7.2011 22:37

Ty 2 formy proboha nemichej... vznikne z toho P. saulosi japonec :))) Ne, vazne, nedavej, pak mlade nedej boze das dal a mame na svete nekvalitni ryby ...

lubnek
8.7.2011 23:05

Ps. saulosi Coral Red neni zadna prirodni forma, je to krizenec Ps. Saulosi s Melanochromis johani. Podelne pruhovani samcu johani vystoupi u Pseudotropheus saulosi Red Coral kdyz jsou ryby ve stresu. Resit kolik krve z ktereho druhu konkretni ryba ma je imho uplne zbytecne

roman pavel
8.7.2011 23:15

Mimochodem dneska jsem zasel ke kamaradovi na zahradu lovit plankton. Ma dve jezirka s koi kapry, v tech vubec nic co by neproslo okem sitky nebylo, kapri korysky dukladne vyzrali asi. Prekvapen jsem objevil ze mu v sami od sebe osidlily nitenky stalou kaluz destove vody v prevracenym krytu od zarivky pod okapem! Az ta pujdu priste zkusim to vyfotit, poprve v zivote jsem videl nitenky jinde nez v akvaristice .. ovsem nitenky jsem nelovil, je pracne je vycistit a stejne mi jde hlavne o zpestreni jidelnicku tlamovcu kterym bych je nedal. Misto toho jsem nalovil hromady komarich larev a kukel v sudech - zasobnicich destove vody na zalivani. Neni to spatny krmivo, dospeli tlamovci je zrali sice nesikovne ale docela ochotne. Mladata kolem 1 cm se larev skoro baly ale nakonec si s nimi taky nejak poradily. Ani americke cichlidy (Ramirezky a Heros escefasciatus) nebyly z larev komaru prilis nadseny ale celkem je zraly. Kdo se po nich ovsem mohl utlouct byly tetry cisarsky a hlavne platy koralovy, i uplne male platy umi ulovit komari larvu jako by cely zivot nic jinyho nepozrely i kdyz ji vidi poprve v zivote.

roman pavel
8.7.2011 23:42

Romane, cti poradne :) Nikdo nerika, ze coralky jsou prirodni forma. Promin, ale resim nesmysly. To, ze coral red je krizenec, kde jeden z akteru je cista forma saulosi, nemeni nic na tom, aby je dohromady nedaval ...

lubnek
9.7.2011 1:00

dobra tedy :) souhlasim ze pokud nekdo ma Ps. saulosi odchyty nebo zarucene odchovy prvni nebo druhe generace ze spolehliveho zdroje urcite by nemel jejich krev kazit jakymkoliv michanim s rybama pochybneho puvodu nebo dokonce s rybama o nichz dokonce vi ze jsou to krizenci. Nadale si myslim (ale nikomu to nevnucuju) ze pokud nekdo chova Pseudotropheus saulosi Red Coral je uplne jedno dbat na to aby pomer krve saulosi/johani byl 50:50. Prukazy puvodu ryby nemaji a vorisci muzou byt hezci nez slechticove a svym chovatelum mohou prinest spoustu radosti :)

roman pavel
9.7.2011 1:14

Romane, nadale ti rikam, ze resis nesmysly a uprimne ti rikam, ze si myslim, ze nevis o cem ani mluvis. Zkusim ti to vysvetlit. Nikdo tu nehanil coral redy, osobne si myslim, ze jsou krasni, (rozesmala me veta, ze by samice coral red mely byt naoranzovele - kvalitni P. saulosi coral red samice, jsou syte oranzove). To, ze tu romane resis nejake michani krve, ale porad se motas u P. saulosi coral red s P. saulosi coral red. My tu resime, at nemicha ciste saulosi a formu coral red. Co na tom nechapes? :) U saulosi coral red je jedno kolik krve odkoho kdo ma, jelikoz se dale chovaji, vzdycky jde o kvalitu jejich rodicu, momentalne uz rodicu zase jednoho druhu - P. saulosi coral red. P. saulosi : Samice - zlute Samci - krasne modri s tmave modrymi pricnymi pruhy P. saulosi coral red samice - oranzova samec - podobny jako klasicke saulosi, ale nema tak vyrazne pruhy a je mene vyrazny Napriklad zde na odkaze : http://www.tanganjikasee.cz/index.php?stranka=moje_ryby chovatel udava, P. saulosi coral red ale samice je cista saulosi, u samce si nejsem jisty. Jako klasicky saulosi mi nepripada. Tak snad uz si rozumime, co tu resime, jedes po jine koleji romane :)

lubnek
9.7.2011 1:35

Lubore, myslim ze nesmysly neresim ale mozna se mylim co ja vim :) Pokud jde o cistokrevne Pseudotropheus saulosi plne s tebou souhlasim - nemichat s nicim jinym. Pokud jde o druh (sic!) Pseudotropheus saulosi Coral Red mame asi nazor odlisny. Dle meho se nejedna se ani o formu P. saulosi a uz vubec ne o samostatny druh, je to proste krizenec cizich druhu ktery je pro vetsinu pozorovatelu hezci nez oba puvodni druhy. Nevidim jediny duvod proc dalsimu krizeni Red Coral s cimkoliv jakkoliv branit

roman pavel
9.7.2011 2:27

Tvoje posledni veta je perfektni. mame natolik odlisny nazor, ze nema cenu se o tom dal spolu bavit :) popravde na to uz ani nemam slova :))

lubnek
9.7.2011 6:42

roman pavel: S těmy procenty jsem si naprosto jistý... Jestli Malawkám apsoň trochu rozumíš musíš to poznat. Samice Saulosi ani Saulosi Coral Red to 100% není. Ani matka jak to vysvětluješ. :) Krmit ryby planktonem kde skou Kapři.. No super. :D Zřejmě ti nevadí riziko jaké při takovém krmení může nastat. Už vím o čem bude tvoje další téma. Ať to plave!

RUMburak123
9.7.2011 10:25

Odpoved 34 rumburak123 V kazdem rybniku kde se da nalovit plankton jsou ryby, i kdyz vetsinou nejsou videt, na rozdil od koi v malym jezirku. Zivy zradlo je proste vzdycky riziko. Zkusenosti s malawi mam par let ale vim o nich jak jsem poznal na srazu mnohem min nez vetsina lidi tady na foru. Saulosi mam par mesicu. To mi ale nebrani ti napsat ze tve urceni druhu ryby na zaklade jedne fotky je docela odvazne .. natocil jsem par sekund video vcera, v 21. sekunde se tahle ryba z odpovedi 13. objevi v zaberu z pravem hornim rohu, video konci na rybe z odpovedi 10. s jikrama v tlame. Porad si ses jistej ze to na 100% neni saulosi? A co ty ostatni, ty taky nejsou saulosi? Koupil jsem je vsechny pred mesicem po stokorune takze je povazuju za prvotridni a nenecham je urazet ;) Komentare ze ryby rodu Tropheus a Nimbochromis se do toho akvaria nehodi nejsou potreba, diky vsem

roman pavel
9.7.2011 10:26

http://www.youtube.com/watch?v=UQyJEK9NAak&feature=related

roman pavel
9.7.2011 10:39

Romane, nevim, zda ma cenu tohle jeste vubec komentovat. Ale neodpustim si : Osadka - radeji no comennt... Ty saulosi po stokorune, asi budou vazne luxus, jako ta ryba s tema pigmentama na 20 % procentech tela? Nebo co to wtf je? ... To, ze to neni cista saulosi si myslim taky, je to patrne i z videa. Od koho si je proboha koupil za kilo? Sak jsou to obycejne saulosi ! A jeste mi neprijdou prvotridni, viz ta s tema cernejma klikihakama a nebo ta matka vsech ... Ta je vazne jakasi malicko divna na saulosi. .. ale to je fuk. Saulosi par mesicu? 21. 5 si je jeste nemel ne? :) tj necele 2 mesice.

lubnek
9.7.2011 11:00

Jak psala sarka.x ta ryba je zebra v tom videu je to vidět ještě lépe.

Petr.M
9.7.2011 11:43

Nechtěl jsem se vyjadřovat, ale ty videa jsou fakt zajímavé. Na tvém kanále na youtube je ještě další pěkné video P.demasoni... Je jasně vidět, že tvůj zdroj ryb je poněkud pofidérní. Ty oranžovější samice mě přijdou jako M. Msobo (WF, doufám, že to nikdo nebude brát jako chlubení), mám je doma a jsou skoro stejné. Usuzuji tak hlavně z tvaru tlamy, který je jiný než u saulosi. Máš tam těch nesaulosi minimálně dvě (0:28 s). Kombinace s tropheusama taky není nijak vhodná...

Ondra
9.7.2011 12:33

Romane, to že je na té fotce Metriaclima a jak píše Ondra který chová odchyty Msobo je 100%-tní už podle Tvé vložené fotky. Japonce od Čecha taky poznáš podle jedné fotky a nemusíš ho vidět ze všech stran, mají totiž jiný nos a jiné oči:-)) To video pouze odhalilo, že je tam ještě minimálně další nesaulosi. Najdi si jiné zdroje na nákupy ryb, to že ryba stojí kilo není důkaz kvality. Tomu chovateli bych je s mojí náturou omlátila o hlavu a chtěla vrátit peníze :-)

sarka.x
9.7.2011 13:20

Tak ja uz jsem z toho zmaten :D tak ja mam asi nejaky vorisky uz....nejsou ani uplne zluty a ani uplne oranzovy :D Prikladam foto, tak mi nekdo reknete co to je :D
Pseudotropheus saulosi?

conlai
9.7.2011 13:58

Odpověď č.40 sarka.x Tak si me asi presvedcila, postaveni tlamky dvou nejhezcich kusu opravdu odpovida rodu Metriaclima a nikoliv Pseudotropheus :( Radost z tech ryb me zaslepila, pritom prave se zebrama a lombardama mam nejvetsi zkusnosti s tlamovci. Vecer jestli budu mit cas a naladu nafotim detaily tlam. Koupil jsem je na inzerat tady na serveru, chovatel je majitel akvaristiky v Nuslich. Vracet je nepojedu, staci tady ta negativni reklama jako satisfakce. Mel jsem pro saulosky zajet k p. Helingerovi nebo k lubnekovi .. udelal bych to a na benzin nehledel jenomze bych dostal mladata, sance koupit cast dospeleho hejna mi byla milejsi

roman pavel
9.7.2011 16:58

Romane to video mě v tom jenom utvrdilo M. Msobo. Taky jsem je míval. K tomu krmení - jezdím jen na místa kde ryby nejsou. Kousek od domova mám požární nádrž bez ryb. Samozřejmě i tam může být nějaký parazit, ale v místě kde jsou ryby je to riziko mnohem větší. Pokud máš zkušenosti s rodem Metriaclima nechápu jak si to můžeš zaměnit s P. Saulosi.

RUMburak123
9.7.2011 18:07

V některých akvaristikách to dělají tak, že jim tam můžete zdarma nechat ryby a to ještě dělají fóry a oni si je pak prodají za nekřesťanské peníze. Je pravda, že nikoho nenutí aby tam ryby nechával, ani aby si je kupoval. Ryby tam dávají různí chovatelé, jestli se jim tak dá říkat, kteří ani nevědí co chovají. O křížence není nouze. Prodavačka v akvaristice většinou nemá skoro žádné znalosti a problém je na světě. Pamatuju si, že se to tu probíralo několikrát, že v akvaristice není většinou žádná kvalita a je to několikanásobně předražené. Vidím, že si se neponaučil tou tvou slavnou koupí P.demasoni a jedeš v té šňůře dál. Nekteří jsou neponaučitelní. Ještě je docela blbé, že to těm lidem prochází a vydělávají na lidské neznalosti a protože si to jiní nechají líbit. Docela smutné.

Jakub Štercl
14.7.2011 9:43

Tak sem se dival a Metriaclima msobo jsou docela pekny ryby, kdyz porovnam s ostatnimi druhy samice zlutooranzova samec modry (saulosi, johani) tak mozna nejhezci. Nema nekdo samce na prodej? Cim vetsiho tim lepe .. pls. email roman.pavel@seznam.cz

roman pavel
14.7.2011 11:51

Já bych k takovým rybám neměla už důveru, bůh ví s čím vším jsou ještě zkřížený. Pánovi chovateli bych jeho ryby vrátila a koupila u solidního chovatele větší hejno ryb. I když budou menší, tak ale budeš vědět co Ti doma plave. Už bych žádné hokusypokusys dokupováním ryb nedělala :-)

sarka.x
14.7.2011 12:14

sarka.x: vzdycky kdyz sedim u internetu tak to citim stejne, ty dve (pravdepodobny) M. msobo nekomu dat at jsou pryc (chovateli je teda zpatky nepovezu), potom kdyz se podivam na akvarium tak se mi ale libi. V podstate vypadaji uplne jako zebry a rekl bych ze se samcem zebry by se urcite zkrizily. Jestli se mi nahodou ozve nekdo kdo plonkovniho samce msobo ma tak si je chvili necham. Vetsi hejno saulosi uz neshanim, mam uz hejno mesic starych mladat, napestuju si je sam :)

roman pavel

VLOŽIT ODPOVĚĎ