Rezava voda - pri vymene.

Po vymene vody mi bylo divne ze akvarium je zakalene. Potom jsem zjistil ze nam v panelaku tece rezava voda.Tepla dost a u studene je to znat az pri vetsim sloupci. Muze to byt problem? :(

Pepek

24.10.2010 21:16

To se často stává, když je nějaká porucha na potrubí (v zemi) a do trubek se dostane hlína a bordel. Nech to pár dnů a až to lidi odtočej, trubky se vyčistí -u nás na sídlišti je to každou chvíli. Pokud to teda není rez z trubek...

Kozlik
24.10.2010 21:17

Jenze ja uz to tam nalil.

Pepek
24.10.2010 21:21

Tak to ti moc neporadím. Jednou jsem to taky udělal a nic se nestalo, záleží co se do těch trubek dostalo za bordel. Každopádně až poteče voda čistá nebo čistší, udělej další výměnu a pozoruj ryby jak to snáší. Jinak bys musel rychle sehnat vodu jinde (vozit v barelech), ale to ti nepřeju...

Kozlik
25.10.2010 19:53

Tak snad uz se to trochu vycistilo. Doufam ze to bude jen lepsi. Ryby jsou snad OK.
Rezava voda - pri vymene.

Pepek
26.10.2010 10:45

Rezavá zakalená voda není způsobená žádným bordelem, jako je hlína. To by byl opravdu průser. Prosím, odpovídejte na dotazy, když o tom něco víte a né nějaké dohady nebo dokonce totální nesmysly. To se tu bohužel často stává. Ale k tvému dotazu. Rezavé zakalení vody je s největší pravděpodobností způsobné koloidními částicemi železa, respektive hydratovaného oxidu železitého. To se hejčastěji stává při zavzdušnění systému rozvodu vody. Rozpuštěné železo pak oxiduje na Fe3+, proběhně hydrolýza na hydratovaný oxid železitý, který má rezavou barvu. Jedná se v podstatě o malé koloidní částečky, které se relativně rychle spojují ve větší, sedimentují nebo je lze odfiltrovat. Pro ryby ani lidi to žádný zásadní problém není, jen to není estetické, ale hádám, že za pár hodin to úplně odfiltruješ. Železo pro vodní organismy toxické není, tak neměj obavy.

Triturus
26.10.2010 12:02

To nejsou ani dohady ani nesmysly. Bohužel občas se při havárii na vodovodním potrubí stane, že se při opravě dostane do trubek hlína (zemní práce) a voda je pak kalná do té doby než ji lidé odtočí. Průser to být nemusí. O tom bohužel něco vím, bydlím v paneláku...

Kozlik
26.10.2010 12:17

Tak jo, když myslíš. Hodně štěstí s odtáčením hlíny z vodovodu!

Triturus
26.10.2010 12:19

Nevim kde bydlíš a kolikrát jsi viděl opravovat ve výkopu vodovodní potrubí, ale když se ti to zdá jako nesmysl, tvůj problém...

Kozlik
26.10.2010 13:30

Ahoj Triturus, chybis tady !!! Skoro nemuzu verit, ze tady jsi, musela jsem se dvakrat podivat na datum :-) . Nemel bys, prosim, vic casu a hlavne chuti sem obcas neco napsat, poradit, pomoct? Ja vim, co chces rict :-( ale stejne ... Dekuju. (Nebo aspon do e-mail)

A+I
26.10.2010 19:01

Priklanel bych se spis k Triturusovi a to protoze k zadne zavade nedoslo alespon ja o tom nevim a akvarium uz je relativne ciste. A hlina se u nas dostane do vody vzdy po velke prutrzi a to kdyz jsou povodne v CR. Prikladam foto z boku delka=1 metr.
Rezava voda - pri vymene.

Pepek
26.10.2010 19:31

Mým záměrem nebylo reagovat na dotaz tazatele. Ale musím konstatovat, co zde napsal kolega Triturus, že jeho odpověď je naprosto fundovaná a tento člověk íi o čem píše. To že máte pochybnosti o tom, co napsal, nebudu raději komentovat. Buďte rádi, že vám takové kvalifikované informace poskytne člověk, který je profesionál. Ty vaše domněnky mě opravdu dokážou přivádět do rozpaků. Pokud jsem tímto narušil něčí ego, to mě opravdu mrzí. V poslední době to zde vypadá jak v ústavu pro duševně choré. Nedivím se, že tento web padá do záhuby. Tak se už konečně zamyslete nad tím, jaké nesmyslné teorie zde někteří píší!!!!!!

pietro
27.10.2010 0:08

Dobře, vážení experti, převálcovali jste mě. Fundovaným radám se nebráním, ale dobře vím o čem tu píšu já. To, co výše popisuji, se bohužel stává. Jestli bydlíte např. v rodinných domcích nebo na sídlištích, kde k podobným haváriím potrubí nedochází, můžu tu někomu připadat jako z ústavu pro duševně choré, ale ten, kdo to co popisuji zažil, mi dá zapravdu. Ze všech vodovodních baterií musím vyšroubovat perlátory, propláchnout je od drobných kamínků, neboť jsou ucpané. To samé ventil v nádržce na WC. Prostě do potrubí se dostane bordel, kterého se nejde zbavit jinak, než, že se odtočí voda, vyčistí všechna sítka a jede se dál. To, že Pepek měl zrovna to štěstí a prožil čolkovu hydrolýzu železa a vyčistilo se mu akva neznamená, že to co jsem popsal já jsou bludy. Moje ego se těžko naruší, vycházím ze svých životních zkušeností. Až tyto zkušenosti budete mít také, nesmyslné teorie to pro vás nebudou...

Kozlik
27.10.2010 10:28

Asi jsem píchl do vosího hnízda. To nebylo myšleno jako kritika tvé osoby. Máš pravdu, že z vodovodního řádu někdy tečou různorodé sedimenty. Bohužel v naší republice je velká část vodovodního řádu zastaralá. Chápu, o čem mluvíš. Můj příspěvek je zaměřen všeobecně na celý web. Tak jenom abychom si vysvětlily, jak se věci mají. Nechci nikoho obhajovat a už vůbec ne debatovat o věcech, které nejsou podstatné. Tak se omlouvám, zdali jsem někomu ukřivdil. Jde mi pouze o přístup, jakým se zde sdělují vaše názory.

pietro
27.10.2010 10:51

OK,souhlasím...

Kozlik

VLOŽIT ODPOVĚĎ