Tanganjika vs Malawi
Ahojte, viete mi poradit, ci sa daju kombinovat rybky z jazera Tanganjika s rybkami z Malawi? Presnejsie - mame rybky z Tanganjika (Neolamprologus crassus, Neolamprologus leleupi a Neolamprologus multifasciatus) a chceli by sme kupit rybky Pseudotropheus demasoni. Je to mozne, alebo nie? Ak nie, mozete konkretizovat preco? Dakujem za radu. :-)
ZuzanaT
Také jsem o tom ze začátku uvažoval, ale všichni tady mě odradili a nakonec mám pouze tropheusy. A ted jsem rád, že jsem to nesmíchal dohromady. :-)) Ale pokud budou mít ryby stejné nároky na potravu, tak proč ne. Ve fantazii se meze nekladou.
4.8.2011 17:31
Naprosta rozdilnost ve strave, mozna ne naprosta, ale rozdilna urcite. Rozhodne dohromady ne.
4.8.2011 19:25
Můžeš je mít dohromady uprav vodu a jídelníček pro demasoni. Leleupi a jim podobné všežravé cichlidky a pestřenci nebudou na např sera floře a cyklopu spirulině atd...strádat
4.8.2011 19:32
radexi, uprime, mel si nekdy demasoni? Promin, ale tahle otazka se uplne vybizi. Muj nazor je rozhodne ne. Kratkodobe mozna, dele a dlouhodobe urcite ne. Vsak uvidite sama, co ryby dokazou. Videl jsem podobne slozeni asi 3x, stalo to za prd.
5.8.2011 7:35
Jaké ryby jsem choval nebo ne,to zde neřešíme.Já jsem zase viděl nádrže kde demasoni fungují skvěle v různých kombinacích,ať už u chovatelů,nebo jen v aqa pro radost.Proto píšu že to lze,jen se musí aqo a jeho režim přizpůsobit citlivějším demasonům.Při kombinaci většího hejna demasoni ,nějaký ten kousek leleupia a multifasciatus nevidím problém. Jmenované ryby nejsou nijak zvlášť agresivní a stačí aby měli dobře zařízenou nádrž a v aqu si hledí svého.Nejsou ani nijak potravně nároční,takže vybraná strava pro demasoni jim bude krásně vyhovovat.Jediné co bych vynechal jsou n.crassus tyto ryby jsou až moc teritoriální a při obraně mláďat velmi agresivní.
5.8.2011 15:46
Tuto kombinaci bych rozhodně nedoporučoval
Já z vlastní zkušenosti nedoporučuju kombinaci leleupek s malýma druhama šnekáčů. U mě to neklapalo a pokusů bylo z různýma druhama šnekáčů k leleupkám dost. Leleupky šly cíleně po šnekáčích dokud je postupně nezlikvidovali. Byl sem dokonce několikrát svědkem jak samec leleupky zahrabal do ulity schovanou samici ocelátů.
5.8.2011 17:02
Pánové můžete tady Zuzaně napsat pár podobných důvodů proč ne?Také se rád poučím.Mimochodem uvědomte si,že Zuana podle toho jak se ptá,usuzuji že to chce jako okrasné aqa.Lubenek zde napsal že mají rozdílné potravní nároky já mu oponuju že na seře f,spirulině a cyklopu,mohou spokojeně žít.S trops jsem leleupi,brichardi, julidochromis a multifasciatus choval.Některé ještě chovám a tyto druhy dosahovali standartních velikostí a barev.Bez problému šli do tření,což jeden ze znaků že jsou ryby v pohodě a dobré kondici.Dokonce mi prosperují na této stravě,která je podřízená trofanům i dravci altolamprolgus.Proč mám takový zvláštní pocit že od toho Zuzanu odrazujete jen proto že chce mixnout jezera? Jsme tu dva napjatí a plní očekávání s jakými fakty a argumenty vyrukujete. PRO Wladys-zajímavá zkušenost mě leleupi multifasciatus nikdy nenapadali, ono také záleží na velikosti nádrže .Je pravda že Zuza by mohla napsat jak velká bude její nádrž.
5.8.2011 23:45
Radexi ve velikosti nádrže to určitě nebylo. Nádrž má hranu 140cm což si myslím, že pro oba zmiňované druhy stačí.
6.8.2011 7:58
K č.1: Meze fantazie jsou dané nároky ryb a někdy jsou hodně úzké K č.3: Demasoni ani leleupi rozhodně nejsou všežravé cichlidky
6.8.2011 9:13
pro afra Odpověď č.3 sis špatně přečetl nebo vyložil.Nikde o tom že by demasoni byli všežravci a leleupi cichlidky nepíšu,ale kdž už tady něčím argumentuješ tak napiš prosím podstatu věci a jaké má leleupi potravní nároky. Leleupi a jim podobné všežravé cichlidky a pestřenci nebudou na např sera floře a cyklopu spirulině atd...strádat Touto větou jsem myslel leleupi jako pestřence ale co se tyká té potravy tak je to prašť,jako uhoď,nebo mi sem napíšeš žě je leleupi výhradní masožravec?Už se to tu i jinde probíralo mockrát .Mrkni na složení sera flora a uvidíš že obsah proteinů a živočišných bílkovin je pro takové ryby dostačující. Shrnu to asi takhle :pokud by bylo aqa alespoň 300 l A více byla v něm skupina cca 20+ demasoni k nim dva páry leleupi a doprostřed nádrže mezi dva šutry tak deset ulit pro skupinku multifasciatus,s tím že by aqa bylo dobře uspořádané tím myslím postavení kamenu,tak aby si leleupy mohli zabrát protilehlé rohy nádrže a měli nějakou tu spáru na obydlení tak opravdu nevidím důvod proč ne.
6.8.2011 10:10
Tohle uz nema cenu dal komentovat. Snad jen, at to zuzana zkusi a pak da echo, jak to vypada, pak pripadne poslat Radexovi prani s podekovanim
6.8.2011 11:16
Asi tak, zkušenost je prostě nesdělitelná. Takže zuzko vyzkoušej a uvidíš
6.8.2011 11:43
Ahojte. Dakujem vsetkym za rady a nazory. Akvarium ma cca 300 litrov, ale je viac vysoke ako siroke (viem, ze idealne by bolo naopak...). Urcite sa da aj metodou pokusov a omylov, ale zvieratka mam rada, preto radsej zistujem, nez sa rozhodneme. Nazorov je tu vela a lisia sa. Myslim, ze radsej nebudem riskovat a kombinovat. Skusim najst rybky, ktore by sa hodili len z jedneho jazera. Este raz dakujem vsetkym. Pekny den! :-)
7.8.2011 19:18
Pro Zuzanu-v tomto případě je to cesta nejmenšího odporu a je to nej co jsi mohla udělat.Nech si poradit na rozměry aqa nějaké vyzkoušené kombinace z jednoho jezera a budeš spokojená ty,mi a co je nejdůležitější i ryby.Ať se daří. Pro lubenek a afra- Pánové vaše nic neříkající zamítavé příspěvky neřekli ani jednou proč se to nedá.Proč reagujete na příspěvky kde píšu za jakých podmínek lze, jen nelze,nebo zkušenost je nesdělitelná atd...To nedokážete jednoduše a stručně napsát nejde to proto a proto? Cyprichromis leptosoma Mpulungu-Tohle je téma na tomto fóru,kde je podobný případ potravinového nesouladu a naopak podobného využití prostoru v aqa.Pan Ženčák to tam popisuje v odpovědi č.4 podobně jako já zde.Dokonce jsem zde napsal podobnou vlastní zkušenost z mého aqa a uvádím také důležitost velikosti nádrže a jejího zařízení pro podobné kombinace.. Když se chcete přít ,nebo někomu něco radit musíte napsát nějaký fakt proč to tak je,nebo jaké máte zkušenosti a ne jen odsekávat za něčím co zde napíšu.NZDAR
7.8.2011 23:30
hr, radexi, nebo jak ti mam vlastne rikat. U me si proste hulvat, ktery se jeste ani nenaucil poradne psat a tim, cim se tady ohanis je smesne. Celkem me stve, ze Zuzka nezkousi dle tvych pouhych teorii, aby pak napsala, jak to slo. Mas par rybek, ale chovas se, jako by si sezral svet. Ja jsem napsal z toho duvodu, ze o techto kombinacich neco vim a jsou nevhodne. Jak jsem psal, potravne nevyhovujici, jestli tady chces rikat ze ne, pak si mimo. Dale tu jsou urcite vyuziti ryb. Demasoni se spise zdrzuji v zakouti, u dna a mezi kameny, kde by si s ostatnima rybama, ktere Zuzka vypsala, prekazeli. Ovsem pokud to mas odzkousene ty, pak je to jiste perfektni kombinace. Zuzka chtela slyset vice nazoru, ja jsem napsal svuj, ktery zni ze absolutne ne, ne jen nejakyho prdlyho Radexe, kde vse je jak rika on, ikdyz moudra chyta treba kdesi ze tmy. Proste tak to na me pusobi, promin. Chtela slyset nazory, dostala je, vice to nemelo cenu rozvadet. Dokonce ani tvych rovnych sto kilo me nenechalo chladnym, abych tuto odpoved napsal, jelikoz tvoje kecy me uz zacinaji nadzvedavat. Chovas se jak kdyby si sezral kouzelnou knihu z Bradavic. Proste mam odlisny nazor nez ty, podlozeny nekolika pripadama. Hotovo, tecka. Ty to mas opacne, ale nenapsal si proc, dobra, Zuzka si muze vybrat, tahle debata ji mela jen pomoci. hr, SBOHEM, povazuji nasi konverzaci za ukoncenou ... :)
8.8.2011 9:36
Odpověď č.1 Tak hele ty profesore češtiny,jestli chceš někomu opravovat pravopis,tak se v prvé řadě nauč psát diakritiku a potom to můžeš začít opravovat všem a né rejt jen do mě.Už jsem ti to tu psal.Ty jsi jeden z těch,co když neví z které do které,tak alespoň poukáží na něčí pravopis nebo jinou věc,která nemá s tématem nic společného,jen proto aby druhého zesměšnil,nebo odvedl pozornost páč neví kudy kam. Považuj za uzavřené co chceš.Tvoje odpovědí jsou zmatenina páté přes deváté,Proto ti to tu trochu shrnu:Tvoje odpovědi č.2 a č.4 neříkají tazatelce skoro nic,jen to že potravní nároky jsou rozdílné a jinak tady Zuzaně nějakej Bajer zakazuje kombinaci na kterou se ona dotazuje.Poté nastupuje afra v nic neříkající odpovědi č.6 a v č.10,tam se mě pokouší opravit z něčeho co jsem ani nenapsal,protože nepochopil mou odpověď. Po čtyřech mích odpovědích,ve kterých píšu za jakých podmínek by tato okrasná nádrž mohla fungovat,Píšeš znovu o č.12 jen svoje „ne,ne,ne“ a nic čím by jsi mohl Zuze vysvětlit proč ne. Mám takový dojem,že to ani sám nevíš a jestli něco víš,tak to nedokážeš asi napsat,nebo je tato informace taky tajná? To co jsi předvedl ve své „poslední“odpovědi č.16 se podobá zvířátku zahnanému do kouta,které dokáže už jen prskat nebo kousnout. To kolik mám ryb,není ukazatel toho kolik druhů a v kolika aqa jsem choval,nebo jaké mám nastudované,nebo což je důležitější,praktické zkušenosti.Snažíš se mě něčím sestřelit,ale máš jen slepé náboje.
8.8.2011 9:39
Odpověď č.2 Teď tě budu citovat : „ Ja jsem napsal z toho duvodu, ze o techto kombinacich neco vim a jsou nevhodne. Jak jsem psal, potravne nevyhovujici, jestli tady chces rikat ze ne, pak si mimo. Dale tu jsou urcite vyuziti ryb. Demasoni se spise zdrzuji v zakouti, u dna a mezi kameny, kde by si s ostatnima rybama, ktere Zuzka vypsala, prekazeli.“ -Poslední věta o kamenech je věta velmi chudá a zase se budu opakovat nic neříkající,protože tak jak někde píšu ,že důležité jsou počty ryb, zařízení a velikost nádrže,jsi ty nic podobného nenapsal.Každá skladba ryb je velmi individuální.Podle toho co zde píšu je opravdu velký rozdíl domíchat ryby v pěstírně v skoro holých nádržích,kde by tato kombinace nedělala opravdu dobrotu,nebo v okrasné nádrži zařízené na míru jejím obyvatelům v rozumných počtech. V závěru píšeš : „Proste mam odlisny nazor nez ty, podlozeny nekolika pripadama. Hotovo, tecka. Ty to mas opacne, ale nenapsal si proc, dobra, Zuzka si muze vybrat, tahle debata ji mela jen pomoci. “ Tak napiš stejně jako třeba wladys,v jaké skladbě ryb a v jak zařízené a velké nádrži se ti stala nějaká ta havárka u výše zmiňovaných druhů. Ano,mám to opačně a také píšu jak .To ty jsi zde nenapsal ani ťuk z čeho usuzuješ nebo tvrdíš proč ne a až v závěru se marně snažíš něco sdělit,ale opravdu jen velmi stroze ,jako někdo kdo těch zkušeností moc nemá,nebo se neumí k věci moc dobře vyjádřit. Zuzka si může opravdu vybrat a tahle debata ji měla pomoct ,ale ty jsi tím co jsi zde napsal ,nebo spíš nenapsal nikomu nepomohl a akorát si se tu trochu svými „opatrnými“ výpady zesměšnil. Ať se daří PS :“ hr, radexi, nebo jak ti mam vlastne rika Můžeš mi říkat pane.Na začátku věty piš vždy velké písmeno a na konci věty tázací otazník.Vypadá takhle. ???????????
8.8.2011 10:11
Až do odpovědi č. 15 jsem nenašel žádné sprosté slovo nebo invektivu a myslím, že se to snažil hr slušně vysvětlit podle svých zkušeností. V č. 16 ho nazvete hulvátem a oslovíte ho prdlý Radex. To je fakt liga a další lekce z logiky, ale to už se tu stalo zvykem. Osobně se s odpovědí č. 15 ztotožňuji a dodávám, že to není optimální, nicméně chovat to jde. Ve vyšší nádrži bych jen doporučil udělat třaba na bočních stěnách nádrže terasy s úkryty, aby nebylo na dně tak dusno. Osobně také nevidím, čím by všechny druhy při krmení např. sera flora + plankton trpěly. Optimální to samozřejmě není a pokud můžete dejte k těm tanganickým pestřencům třeba nějaké Cyprichromise Zuzko, dobře se tak využije vyšší vodní sloupec, který máte a který musí být ve vrchní polovině dost prázdný. Zdravím.
pane Kraut, Vy jiste nejste ten clovek, ktery by mohl soudit, co je a co neni invektivita, sam jste toho predvedl az az.To same co hr na konkurencnim webu. S Radexem je to stejne jako Vy s HD, nemate ho rad, stejne jako ja tohohle Radexe. Radex zde pise, ze jsem zahnan do kouta, pani, jdu si dat panaka a premyslet, jak z toho ven. Vlastne ne Radex, ale PAN. :)) Je to tu uz vazne smesne. Ikdyz mi je jasne, ze se zde rozjede ta oblibena hrdinska strelba. Jeste tedy alespon neco pro Zuzku, s jinyma, klidnejsima mbunama treba, demasoni ja osobne urcite nedoporucuju. Nerekl jsem nikde, ze jsem to tak mel doma a neslo mi to, ale ze jsem podobne nadrze uz nekolikrat videl a kombinace to neni stastna. Pan Kraut pise vsude kde se da, jak pro ryby vsecko, nema pozadi, proto, ze radeji necha misto pro ryby a tak dale, ale jinde da za pravdu nevyhovujici kombinace. No proste elita...
8.8.2011 11:24
Ahojte. Cielom fora je vzajomne zdielat nazory a skusenosti, nie sa hadat. Ja beriem nazory vas vsetkych a velmi si vazim, ze ste boli ochotni sa o ne podelit. Myslim, ze skusenost moze byt u kazdeho ina - u niekoho pozitivna, u ineho negativna. Ja som sa chcela len dozvediet, ci je tato kombinacia vobec mozna a ake rizika by som podstupila, keby som sa rozhodla kombinovat. Uz som zazila uhynutie cca 20 ks tropheusov, tak som si povedala, ze sa radsej poradim, nez vytvarat akvarko len z estetickeho hladiska. Urcite mate vsetci skusenosti a vedomosti v tejto oblasti - omnoho viac ako ja. A kazdy nazor je dobry, pretoze pomoze cloveku zamysliet sa a zhodnotit moznosti. Ja vam naozaj dakujem vsetkym, pomohli ste mi. Nie je dovod hadat sa alebo urazat, kazdy ma pravo na svoj nazor a moze ho vyjadrit. Ci uz s nim niekto suhlasi, alebo nie. Sme tu milovnici rybiek a snazime sa tu pomahat a nabrat skusenosti. :) Dakujem naozaj vsetkym a hlavne dvom najvacsim prispievatelom. Ste zlati, ze ste sa so mnou podelili o vase cenne skusenosti. ;)
8.8.2011 13:50
Vážený pane Bajere, vím že od vašeho kontraktačního srazu, kde jste v sobě s HD našli nevšední zalíbení (nějak se vám tu po srazu z rad vytratil...), tak jste na mé názory nějak přeciltlivělý. Určitě jsme chodili každý do jiné školy a měli každý jinou učitelku, ale čeština myslím zůstává stejná. Zajímalo by mně tedy, kde jsem doporučoval nevhodnou kombinaci. Dokonce dvakrát jsem napsal, že to není optimální a o pozadí tam opravdu nevidím nic. Ano, máte pravdu, já píšu všude co se mi zdá pro ryby optimální a budu to psát dál a promiňte mi mou namyšlenost, ale moje zkušenosti jsou opravdu větší než vaše za 5 let ze tří akvárií. Nechme tedy stranou pocity a teorie. Zeptám se vás stejně jako se vás ptal hr: Proč je to nevhodná kombinace, proč se to spolu nemůže chovat?? Prosil bych ale poznatky nikoliv doměnky. Děkuji.
8.8.2011 14:32
Pane Kraut, nazor na Vas mam od naseho mailovani, ktere skoncilo vite sam dobre, jak. Vase perfektni zkusenosti nezpochybnuji, ba naopak, povazuji Vas za dedu vseveda, jelikoz s jistotou pisete, kolik mam nadrzi. Neobvykle ... :) To, ze jsme se s hr chytli, proste se nemame radi, nikdo to nikomu nezazlyva, proste si jsme proti srsti, coz je bezne. Ovsem Vy se jako obvykle vecpete nekam, kde nemate co rict :) Nezlobte se na me, ale napsal jste mi, ze nasi konverzaci povazujete za uzavrenou, coz respektuji, proto se me jiz na nic ptat nemusite. Myslim si, ze Zuzka pochopila to, co jsem chtel rict, ovsem pokud Vy mate delsi vedeni, s tim ja nic neudelam. Omlouvam se, ze jsem drzy oproti me, ke starsimu cloveku, ale nektere kecy uz proste nemuzu.. :) Vy tu ted budete hrat soudce, protom jste na tomto webu predvedl nejubozejsi valku spolecne s HD, ale ostatni budete dirigovat. Myslim si, ze oba dva vime moc dobre, ze kombinace je nevhodna, oba si jsme vedomi problemu. Ovsem jen proto, ze me nemusite, budete rejpat stejne jako ja do hr :)) Staci, nebudu zde dal nic rozepisovat, ikdyz bych toho mel na Vasi osobu vice, nicmene to necham, snad bude ta moznost, osobne. Napriklad i s hr bych osobne rad problam akvaristiku, ale jako clovek je mi proti srsti, tot vse. Pokud ma nazor, na tuto kombinaci, ze ano, dobre, ja proste rikam ne. To je cely problem. Duvody jsem napsal asi 3x. Zuzko, takze jeste radsi upresnim : Pisu Vam svuj nazor, na ktery jste se ptala, nikoliv to, jak to musite udelat. Preju hodne stesti a stastnou volbu.
8.8.2011 14:52
Ta kombinace samozřejmě fungovat může, ale já bych jí nedoporučoval. Snad jen v případě opravdu promyšlené stavby dna (klidnější prostor pro multifasciaty, kamenité kaskády pro demasony, jeskyně pro leleupi a crassy) tak, aby se jednotlivá teritoria co nejméně překrývala. Dalším problémem může být kombinace býložravců (demasoni) a masožravců (lamprologus). Krmení budeš muset přizpůsobit demasonům. Oba faktory (potravní a teritoriální) však podle mne představují dopředu známé a tedy zbytečné riziko. Vhodnější kombinací k lamprologům jsou samozřejmě rody Cyprochromis, Paracyprichromis a k demasonům zase malawské mbuny.
8.8.2011 15:03
Lubore,píšeš že se nemáme rádi,ale to není pravda.Ty mě nemáš rád,já k tobě nic necítím. A je od tebe hezké že jsi se přiznal,že ti jde o to jen si rejpnout.To že sem MK napsal že se přiklání k tomu co zde píšu,tak nedělá žádného soudce.Zapojil do diskuse,kde kdo má co říct,ať to řekne.MK i přes nějaké naše neshody,musím napsat že má co říct,nebo napsat.Jen dal jasně najevo,že to co přečetl po mě dává větší smysl,než to co jsi zde NENAPSAL ty.Co následuje?To co vždy z tvé strany když ti někdo napíše že nemáš pravdu.Nesmyslné argumenty a věci nesouvisející nijak s tématem.
8.8.2011 15:14
uz ani nema cenu reagovat. hr, nekdy na nejaky sraz prijed, rad bych s tebou mluvil. ahojte btw : MK se nezapojil pouze do diskuse, ale i do me, proto ta reakce. jinak tohle vsecko co zde pisem asi nikoho nezajima, takze mail, pripadne.
8.8.2011 15:35
Jeste jedno si neodpustim. Pises, ze kdyz mi nekdo napise, ze nemam pravdu, tak zacnu nejaky nesmysly. Vazne usmevne, ze krome tebe tady vlastne vsichni pisi to same co ja, ikdyz MK pise prakticky to same co ja, chce to po me vysvetlit, protoze to nechape. :))) Myslim si, ze Zuzka se dozvedela co potrebovala, krome hr zde vsichni napsali prakticky to same co ja. Ale preci, pane MK, jak by mohl mit nekdo pravdu, kdyz ma jen 3 akvaria ze? :)) Nebudu zde nic dal rozvijet, nechci se zde hadat. Zdar chlapi
8.8.2011 16:50
Tyj si ale palice tvrdohlavá a navíc ti uniká smysl vět co zde píší ostatní tedy ne já a ty. Cituji odpověď č .27: Bajer-Vazne usmevne, ze krome tebe tady vlastne vsichni pisi to same co ja, Cituji odpověď č . 2:Bajer-Rozhodne dohromady ne. Cituji odpověď č.7 :wladys- Já z vlastní zkušenosti nedoporučuju kombinaci leleupek s malýma druhama šnekáčů Cituji odpověď č .19 :MK- Osobně se s odpovědí č. 15 ztotožňuji a dodávám, že to není optimální, nicméně chovat to jde. Cituji odpověď č.24: Vladimír Srp-Ta kombinace samozřejmě fungovat může, Nikdo jiný zde nic nepsal krom(afra),ale ten nenapsal nic stejně jako ty.Alespoň po druhém nic neříkajícím pokusu dal pokoj.Ještě Nik,ale ten šel také jenom kolem.Opravdu mě utvrzuješ v tom co jsem ti už několikrát psal a dnes ti to tu naznačil i MK a to,že máš problém s výkladem obsahu vět.Opravdu zde ostatní nepíší to co ty.Věř mi jen si to namlouváš a proto si potom protiřečíš a je to směšné protože ten kdo umí číst a má krapet inteligence,tak si z tohoto mého přízpěvku udělá jasný obrázek .Jestli máš ještě jakoukoliv potřebu cokoliv motat nebo někoho urazit tak prosím,ale po tomto shrnutí je snad vše jasné.Ať už je tvoje reakce jakákoliv už nereaguji protože jak jsem se tu párkrát shodl s Dr. Chocholuškem ,tak je to marným,jeto marný,je to marný.
8.8.2011 18:28
Jestli do toho můžu vstoupit, tak i mně se zdá, že všichni ostatní dávají spíš za pravdu lubnekovi. I když tuto kombinaci nevylučují striktně, ale vesměs ji nedoporučují. Někdo se vyjádří stručně (afra, Nik) , proto bych netvrdil, že vlastně nic neporadili. Délka příspěvku nemusí mít přímou úměru s přínosem jeho obsahu. Taky jsem nenašel nic, kde by si lubnek protiřečil.
8.8.2011 19:07
Pro supina.Jistě že se přidat můžeš .Může kdokoliv.Kde si protiřečí ti rád napíšu ať tady někoho nenařknu. O č.20- Pan Kraut pise vsude kde se da, jak pro ryby vsecko, nema pozadi, proto, ze radeji necha misto pro ryby a tak dale, ale jinde da za pravdu nevyhovujici kombinace. O č.27-Vazne usmevne, ze krome tebe tady vlastne vsichni pisi to same co ja, ikdyz MK pise prakticky to same co ja, chce to po me vysvetlit, protoze to nechape. :))) Tak asi takhle. To opravdu není možné .Napsal jsem že za určitých podmínek to jde.Ne jako lubenek : „rozhodne dohromady ne.“ Ostatní pokuď dobře čtu dávají za pravdu mě a to že tato kombinace není příliš šťastná,ale LZE.Je to dost srozumitelné? Když to budu formulovat jako lubenek,tak to bude vypadat asi takto :Terčovce a Frontozy rozhodně ne .Demasoni a Leleupi za určitých podmínek ano.
9.8.2011 11:16
Pro lubnek: já vím, že se nechcete hádat, je to vidět:-))...bude klid...jen nesmí mít nikdo jiný názor, než vy :-). Děkuji za názor, že mám dlouhé vedení...k tomu nemám co dodat, snad jen to, že nikdo není dokonalý :-) a na invektivy jsem tu já, jak píšete, a vy se chováte vždy korektně :-). Obrázek ať si udělá každý sám. Do vašich sporů s hr mi nic není...stejně jako vám nic nebylo do sporů mezi mnou a HD a byl jste vždy naprosto nestranný :-). Že jsem k tomu původnímu tématu neměl co napsat? Napsal jsem, že to jde chovat a že to není optimální a jak bych tu nádrž upravil a co je jako doplňující druh optimálnější. Tak nevím, co jsem ještě měl napsat. Máte nějaké speciální přání? Já jsem popsal varianty a jak bych to řešil já. Nedělejte tady z teritoriálních tanganických pestřenců křehké princezničky. S malawskou mbunou si při vhodně uspořádané nádrži dovedou poradit. Máte s tím nějakou praktickou zkušenost nebo musíte mít jen oopačný názor. Já jí mám, je sice vousatá, ale choval jsem to tak několikrát ještě v dobách, kdy jste vy pravděpodobně o africe ještě nesklyšel. A napíšu zase a znovu NENÍ to optimální, ale dá se to. Vy jste stále tu elementární otázku nezodpověděl: tedy PROČ NECHOVAT a jen se tu oháníte slovními rýmy a bla, bla, bla... Pro lubnek a supina: rozumíte slovnímu spojení když napíšu ale optimální to není a to dokonce dvakrát?? Je to na vás složité k pochopení? Pokud ano, pak jste to s tím dlouhým vedením trefil na hlavičku pane Bajere. Zdarví Jičín, ve středu pojedu okolo do Krkonoš, tak se vykloňte z okna, já vám zamávám...bílá toyota auris s ústeckou značkou :-)). Nashle.
9.8.2011 12:17
Pane Kraut ode mne máte palec nahoru
9.8.2011 12:29
Ahoj Lubore, naposledy jsi mi v diskuzi napsal sarko, co clovek, to zkusenost, v klidu hlavne :) takže teď zase já Tobě Lubore, co člověk, to zkušenost, v klidu hlavně :-))))))
9.8.2011 13:14
OK, celou stredu budu cekat :) Sarko, dekuju, davam za pravdu :)
9.8.2011 14:07
Ja mam k tomu jenom maly dotaz. Kombinaci Tropheus + Leleupi mame uz 6. rok a celkem se nikdo nad takovou kombinaci nepozastavuje. Proc by nebyla vhodna kombinace Demasoni + Leleupi, kdyz Demasoni jsou bylozravi tlamovci s dlouhym strevem stejne jako Tropheusi a chovaji se taky ve velkem poctu? Kombinaci snekacu s Leleupi nedoporucuju ze stejneho duvodu jako Wladys, protoze dospeli Leleupi nekdy doslova vytrhavaji samicky snekacu z ulit. Nemam to z vlastni zkusenosti, ale je to vseobecne znama a diskutovana vec.
9.8.2011 18:05
To m.kraut: Rozumíte slovnímu spojení: ...tuto kombinaci nevylučují striktně, ale vesměs ji nedoporučují. ? Jinak oceňuji, že ani vy se nechcete hádat:-)
9.8.2011 18:54
Jeste se tedy naposledy vyjadrim k tomuhle tematu a to jen proto, ze pise Ala. Doma to odzkousene nemam, tanganyiku nemam, takze na to, co se ptas Alo, neznam odpoved. Mam doma jen pestrence z tanganyiky. Videl jsem kombinaci hodne podobnou na jakou se pta Zuzka. Akvarium s rozmery 160 x 50 x 45 u kamarada. Pro pana Krauta upresnhim, ze jsem nedoporucil kombinaci z toho duvodu, ze bych se bal o tanganyicke druhy, ze by od Demiku dostavali, naopak. Demasoni trpeli kam se hnuli . Leleupky jim davali cocku, mezi kameny, dokonce je honily i ve volnem prostranstvi. Multifati si byli kdesi, jakmile se vyskytl demason, mel na pul dne zarizenou sikanu. Samci to vydrzeli a dokonce i schvalne provokovali, ovsem samicky mensiho vzrustu, nebo celkove nejaka slabsi samicka to velmi casto nerozdychala. Demasoni jsou hovada, ale samicky jsou od samcu uplnej opak. Jsou drobne a stydlive. Doma jsem potreboval na chvili dat daffodili jinam, jelikoz jsem presouval jejich akva. Nebyla to otazka jednoho dne, proto sli do jineho akva, kde byli demasoni a L. white. Takze dafoddili byli v cizem prostredi, ne v domacim, demasonu je cca 30. Takovy rodeo, co tam dokazal jedinej parek daffodilu udelat... no museli jit zase jinam. Vim, ze o daffodilech nebyla rec, ale davam ptiklad ten, ktery jsem mel doma, ktery je podobny... Dalsi asi 2 pripady, kdy jsem to videl, byly podobne spatne volby, kde vesmes vice trpeli demasoni. Tak asi takhle za me. Snad jsem to napsal uz slusne a omlouvam za nejake ostrejsi reakce, ovsem nekdy me zvedne i malickost a pak se to veze, myslim ze to zna kazdy....
10.8.2011 1:49
Ahoj Lubo, ja jsem se schvalne tak zeptala, aby se to tady trochu vic prodebatilo. To co pises, je uplne mozny a klidne pravdepodobny. Ja osobne si myslim, ze mozna ani neni moc akvaristu na tomto foru, kteri by projednavanou kombinaci mohli z vlastni zkusenosti potvrdit nebo vyvratit jelikoz vetsinou chovaji ryby z Malawi a z Tanganyiky zvlast a preferuji nemichat je dohromady. Ja si ani nepamatuju, ze by nekdo psal, ze ma dohromady Demasoni a Leleupi. Ty ryby dna, o kterych je tu rec, jsou tanganyicke, zatimco Demasoni jsou z Malawi a je pravda, ze vyuzivaji mnohem vic kameny nez Tropheusi, kteri ukryty v podtstate nepotrebuji, staci jim jen par kamenu na vyznaceni teritorii dominantnich samcu a vyuzivaji je ke treni. Demasoni maji radi vic pobyvat mezi kameny a je mozny to co pises, ze by si mohli konkurovat s rybami dna, ktere vlastne taky ziji mezi kameny. Moliro a M. Kraut dobre popsali jak promyslene poskladat interier pro takovou sestavu v odp. 19 a 24, ale zaroven oba rikaji, ze misto Demasonu by bylo mnohem vhodnejsi poridit Cyprichromisy coz je logicke, protoze ti nepotrebuji kameny vubec a taky by bylo akva vyuzite az nahoru - obzvlast kdyz je vysoke, jak ma Zuzka. Bylo by taky dobry, kdybys, Zuzko, napsala rozmery toho 300 l akvaria, hlavne jak je dlouhe a taky kolik vlastne mate tech ryb na dne. Mate je po jednom paru a nebo vic kusech? Snekaci jsou sice male rybky, ale dokazou si tak hajit teritorium, ze i Tropheusi z nich muzou byt na nervy, kdyz se k nim priblizi ke dnu. Je to vsechno dost individualni a prakticke zkusenosti se muzou lisit. Nejvic totiz zalezi na povahach ryb samotnych. Nekdy jsou Leleupi hodne ryby, nekdy to jsou draci a nebo treba jen jeden z nekolika a to stejne plati i o Daffodilech. Nezalezi jenom na druhu ryb, jak je kombinovat spolu, protoze nekdy to nemusi byt pravidlo. Je to podobne jako u lidi - i lidi maji ruzne povahy (dokonce i sourozenci) a s nekteryma se tezko vychazi, byvaji netolerantni, vznetlivi, rvavi apod. My osobne mame kombinaci Tropheus + Leleupi bez problemu uz sesty rok. A bez problemu mame uz nekolik let kombonaci Leleupi + Daffodil (Neol. pulcher) + Julidochromis + hejno Cyprichromis. Ale popravde napisu ze nevim jak by dopadlo, kdybysme prehodili nejake Leleupi do Malawi, vubec nedokazu odhadnout, kdo by koho vyhanel z kamenu, ale myslim, ze by Leleupi vyhrali a ostatni ryby by to mohlo stresovat a to by byl jen krucek ke zdravotnim problemum.
10.8.2011 7:09
Pro supina: a já zase oceňuji, že vy se zapojujete pouze v případě, pokud něco napíšu já. Jinak nemáte dlouhé týdny co poradit. Zdravím.
Pro A+T: děkuji, že jste pochopili na rozdíl od některých jiných, co jsem myslel tím poskládáním vhodné dekorace a že jste pochopili, že jsem napsal, že to není ideální a doporučil jsem cyprichromise apod. Pro lubnek: nemáte tanganiku, ale máte pesttřence z tanganiky? tak to jsem nějak nepochopil, ale to je drobnost. Hlavní problém je v tom, když někdo porovnává rvavost leleupi a daffodilů a vůbec ryb z tohoto komplexu brichardi, to tedy vůbec není podobné a nebo jsem nechoval leleupi, jako se chovají teď. Daffodil a spol. jsou mnohem agresivnější a považují za teritorium celou i sebevětší nádrž. Leleupi se podle mých opravdu hodně letitých zkušenosti (odchoval jsem jich v devadesátých letech několik tisích stejně jako cca 15 tisíc calvusů) spokojí s mnohem menším teritoriem a když jim ho vhodně postavím, dokážu je v podstatě dostat tam, kam chci. Tolik tedy moje zkušenosti. Jinak vyrážím dnes kolem jedné :-)).
10.8.2011 8:48
Díky MK v č.40 Jste to popsal naprosto přesně.Jak s rozdílnosti Leleupi a Richardi, tak to že až se chovatel naučí a vycítí co a v jaké časti nádrže rybám postavit ,tak se kombinovat dá.Ještě jednou sem dám odkaz na video z mé 880 l nádrže,kde když se budete pozorně dívat a nevnímat to jen jako jeden velký houf ryb,tak je vidět jak se Multifasciatus drží ve svém dobře ohraničeném teritoriu a jejich skupina nemá potřebu se někam přemisťovat,i když měli a mají tu možnost ,protože v aqa je takovýchto plácku pro ně víc.Stejně tak je vidět,jak Julidochromis si střeží svou část aqa,kde se nachází jejich oblíbená hluboká jeskyně s tenkými vchody a jak využívají kameny a pozadí pro jimi tak oblíbené kopírováni různých záhybů a převisů,kde se cítí bezpečně a v pohodě.Calvus a Compress mají svá teritoria na opačných koncích aqa a nemají potřebu si lézt nějak do zelí,takže si každý pár střeží ideální pro ně vytvořené místo v koutě s ulitou a jsou bez problému.No a nakonec jsou tu všudy přítomní Trops. Přesně jak to zde napsal MK jde o to,udělat rybám vhodné podmínky a pak je tam v pohodě člověk dostane.Když takovou nádrž dokáže člověk postavit,tak se může v osazování rybami udělat nějaký ten kompromis. PS . prohlížeč v Youtube má na liště nastavení na rozlišení HD .(Nezaměňujte prosím s chovatelem ryb.) Takže doporučuji do plných a přes celí monitor .Všem pozorným divákům přeji dobrou chuť. http://youtu.be/9acCFCfAD-M
10.8.2011 10:01
pro MK : Myslel jsem tim, ze nemam tan ganyiku, ale jedine ryby z toho kouta jsou pestrenci. Mam jen daffodili... Tak to bylo mysleno. Stastnou cestu do Krkonos, je tam opravdu krasne.
10.8.2011 11:22
Máte z Tanganiky jen daffodila a v průřezu vlákny tady radíte jak jí chovat a co k sobě jde a nejde, na základě jen toho, co jste kde viděl nebo slyšel?????. No, jsem dost překvapený, ale taky metoda. Dále již bez komentáře. Děkuji, vím, jezdím tam každý rok a je tam fakt krásně a i vzduch je tam malinko jiný, než tady v chemičce v polabské nížině :-). Zdravím.
10.8.2011 15:32
TO m. kraut: Jestli se nepletu, tak jste mně ve svém příspěvku č.31 oslovil jako první Vy. Opravdu si myslíte, že tady mám radit, když nedisponuju víc jak pěti nádržemi a neprodukuju tisíce ryb? Z Vašich poznámek na ostatní takovéto akvaristy se mi to nechce věřit. Doufám, že Vás v Krkonoších neodnese vítr, který tam dnes fičí - byla by Vás škoda:-)
10.8.2011 20:24
to MK : Vy mate demasoni? Kdyz uz jsme u toho :)))) No, nestacim se divit ja ;)) Leleupi jsem kdysi mel, ted je uz nemam dost dlouho. Ovsem to neznamena, ze k tomu nemam co rict. Je mi jasne, ze demasoni jste choval pred 20 lety, kdy ja jsem o africe jeste ani nevedel a produkoval jste tisice mladych. Ovsem o tom tohle neni, mam demasoni a moje pozornost se zabira prave jejich smerem. Takze jejich chovani znam a to, co jsem slysel, nebo videl ? Tim radit nebudu, ty nadrze, o kterych jsem psal, jsem mel moznost videt nekolikrat a dost dlouho. Byla to opravdu pecka, no proste chovatelska chlouba... Treba se k tolmu taky jednou dopracujete. Jinak davam za pravdu, ze vzduch je mnohem lepsi v Krkonosich, nez kdekoliv jinde ve meste. Ani jsem si Vas nevsiml, asi jsem koukal spatne. Hezkou dovolenou.
11.8.2011 1:06
pro hr: se omlouvám, ale ta obsádka je děsná splácanina:-), ty lamprologové a julidáci by si jistě nekdy rádi zobli patentky, koretry nebo file, z toho krmení pro tropheusy musej bejt fakt štastný:-) Každopádně je to kombinace velmi neotřelá.
11.8.2011 8:30
Martine jestliže mám původní páry od úplných prcků a dorostli standardních velikostí.Netrpí žádnými nemocemi či deformacemi z nedostatků složení jejich potravy.Pravidelně se třou a snaží se odchovat (co přežije),tak opravdu nechápu co se ti nelíbí.Píšu to zde po několikáté přečti si co obsahuje sera flora ,krom ní mají ryby dvakrát až třikrát týdně cyklop.To že ryby nejsou podražené nebo naopak přerostlé a zatučněné,jsou zdravé a jdou do tření je pro mě ta nejvyšší známka toho že jsou v kondici tudíž nijak netrpí a nestrádají.Tam kde ryby nějak strádají ,nebo trpí se to vždy projeví když né hned tak za čas určitě.Jak vidíš tak u mě tomu tak není.Tvůj názor že je to splácanina ti neberu.Vím že jednodruhovka to není,na druhou stranu bych to jako splácaninu nenazýval.Takovéto titulování si jistě zaslouží jiné perly ,které jsou dost často k vidění.Ale je to tvůj úhel pohledu tak prosím.Ať se daří.
11.8.2011 21:37
Právě o ten úhel pohledu jde. Když si vzpomenu na moje první duboisky před snad dvaceti lety, kdy jsem o nich věděl úplný prd, čím jsem je tehdy krmil... Taky byly v kondici, třely se a spousta lidí, kteří znali tak maximálně skaláry se na ně nemohla vynadívat, jak byly nádherný a vitální. Kdybych dnes krmil stejně a zveřejnil to tady, tak bych to asi slíznul, že jsem málem tyran. Samozřejmě , že lamprologové sezobou i krmení určené pro býložravce(co jim ostatně taky zbývá, když nic jinýho nedostanou) , ale vsadím se, že jejich úhel pohledu bude poněkud jiný:-)
11.8.2011 21:54
Ještě dodatek. Vím, že se to dá těžko srovnávat s s africkýma cichlidama, ale přece jen o něco o těch optimálním podmínkách. Kdysi jsme jeli s kamarádem z Brna se srazu halančíkářů, autem asi 150 km . V sáčku jsme měli nějaké ryby a když jsme přijeli domů, tak byly ryby vytřené a v sáčku bylo spousta jiker. Samozřejmě, halančíci jsou na drsné podmínky přispůsobení,aby vůbec přežili, ale toto nás tedy hóódně překvapilo.
12.8.2011 2:04
pro hr: ber to s nadsázkou:-) akva krásný, i to krmení je asi jedno, voni všechny sušený sou stejně +- stejný:-) ale dávat šnekáče k tropheusum mi prostě přijde divný, jsou to ryby z písku, navíc, musej (nemusej-můžou:-) bejt z tech všude plavajícich tropheusu trošku otrávený.... ostaní ryby budiž, to se asi dá nějak pochopit:-) ale když Ti to funguje. btw-Jseš si jistý, že tam máš T sumbu? to by měly být ryby do červena, tohle na mě působi dost žlutě, nejvíc mi to připomína Tr.m Namansi
12.8.2011 8:59
Pro MP Jako by jim z oka vypadli. Tyto ryby se nazývají také jako Tropheus moorii Sumbu –Green-Red Moorii. Mám je od chovatele,který jejich původ zná velice dobře. Jsou to F1 Sumbu a jejich ploutve jsou oproti vosímu tělu hodně červené a když se začnou samci předvádět,tak je ta červená ještě červenější a dotónují řádně i hlavu a častečně tělo.Někdy zase potlačí žlutou ůplně a zmizí i pruhy, to je jejich tělo zbarvené do takové zvláštní šedočervené.Když si pauzneš video v čase 2:14 tak je tam uprostřed ryba ktera v určité poloze ukazuje jak rudá umí být a v leno nad ní je taková ta šedočervená jak píšu.Asi také záleží na světle atd.. Možná by nám sem mohl přišpendlit foto arena 64 na porovnání jak jsou si tyto ryby podobné,ale to je u více trops běžná věc. Index webu AkvaMalawi.com -> Prodám -> Tropheus
12.8.2011 9:11
Mrkni na Index webu AkvaMalawi.com -> Prodám -> Tropheus str.14 arena64
12.8.2011 13:56
hr : Ty trofiky mas vazne pekny... Ty sumbu jsou krasny !
15.8.2011 14:30
Pro lubnek: co může být chovatelská chlouba pro vás, to nemusí být pro mně a možná se k něčemu tak dokonalému dopracovat nechci. Demasoni jsem samozřejmě také choval a myslím, že jsem byl mezi první trojicí, co je v Čechách měla, ale to je podružné. Víte, problém je v tom, že všechny ryby (i malawi), o kterých se tu vedou roky ty debaty jsem už choval a tak mohu porovnávat a nemusím se někam na ně jezdit dívat. Problém je v tom, že já jsem vzešel z fáze chovatele z pěstírny (byť malé), kde musíte k udržení standardní kvality chovu zvládat určité pochody a údržbu ve větší míře, než doma u pár akvárek a pak jsem se vydal cestou specializace a zmenšování a zkvalitňování chovu. Většina vás, co se tu se mnou dohadujete, tyhle základní zkušenosti nemá a etabluje se z lidí, co měli jedno akvárko s neonkami nebo mečovkami a pak se jim zalíbila afrika a tak si nějaké to akva dokoupili a nyní mně tu přesvědčují o věcech, které mám dávno za sebou a vím, jak fungují a nebo nefungují a hlavně proč. Některé věci je prostě zbytečné někomu vysvětlovat. Člověk si je musí vyzkoušet. To, že v množstí odchovů to není už jsem tu psal x krát a jsem rád, že jste to pochopil i vy a je zbytečné mi předhazovat, co vím 20 let. Právě proto jdu cestou hobby chovu a ne profi. Pro supinu: vítr, který jste si přál, do Krkonoš nepřišel :-). bylo tam krásně a klidno, takže jsem přežil a budete to tu se mnou muset vydržet. Hezký den.
15.8.2011 15:11
Ok vydržím to v pohodě:-) Zrovna toho desátého jsem viděl v TV záběry prezidenta na Sněžce a tam to teda fičelo pěkně. Ale Krkonoše nejsou jen Sněžka- zřejmě jste nemířil tak vysoko:-))
15.8.2011 15:31
pro hr: zdroj by mel bejt kvalitní, ale mi to prost epříde jak ty namansi, i z tech fotek podle toho odkazu na malawi:-) ale je možný, že je to tim světlem. težko rozeznávat nějaký formy podle videa nebo fotky, kolikrát to člověk nepozná, ani když před nima stojí:-)
15.8.2011 22:28
to MK : ... nic vic, co dodat ...
16.8.2011 12:23
K odp. 55: Docela by mne zajimalo, kolik prumerne je na Snezce bezvetrnych dnu v roce. Napriklad na Pradedu jich je, myslim, jen 7. :-)
16.8.2011 18:20
Málo,o dovči jsme přelezli Krkonoše a u PL sněžných jam,to holce smetlo čapku a měl jsem hoňku aby nešla až dolů.
:-) tak jsem to hledal všude možně, ale nic jsem nezjistil. Ale pokaždý, když jsem nahoře byl, tak foukalo...
17.8.2011 8:52
Nahoře to fouká skoro vždycky, ale nevím proč bych lezl na Sněžku, jako nějaký přiblblý prezident nebo školní výlet :-)). Mně se nejlépe daří v okolí Medvědína a pramene Labe. Zdravím.
17.8.2011 9:29
Tak to s váma jsem za jedno.Já letos zase prošelMedvědín,Labská,pramen Labe,Sněžné jámy,dívčí a mužské kameny,Petrovka Špindlerovka a zpět Špindl.Super!!!!!
17.8.2011 14:27
Krkonose dobry, ale ja mam rada v horach kousek vody ;-) . Odbocim mirne od tematu Tanganyika vs Malawi ke Krkonose vs Sierra Nevada :-) . Byli jsme se tam podivat predevcirem, tak mam cerstve fotky.
17.8.2011 14:29
Na vrcholcich porad lezi snih a letos se jeste 4.7. na svatek Ameriky lyzovalo, prestoze tady dole pod horama je denne 36-40`C ve stinu.
17.8.2011 15:02
Alo, mate to tam vazne nadherne. Jak to mate daleko? Tam bych byl asi pecenej, varenej ....
17.8.2011 15:26
TO m.kraut: Opět jste nezklamal- už i prezident je přiblblý!!! To je fakticky úroveň:-(
17.8.2011 15:30
On p. Kraut ma svuj svet, kde je jednicka :) Ten se od naseho znacne lisi. Nic ve zlem ... ;)
17.8.2011 17:53
A+I, krása. Asi začnu šetřit na cestování, protože taková místa je nejlepší vidět live. Hory a voda, je nejhezčí pohled co příroda vytvořila. Šupino, nějaký názor na to mám, ale dnes už nemusí každý prezidenta obdivovat :-).
17.8.2011 18:38
TO Jakub Štercl: Nemusí a je to v pořádku. Ale internetový hrdiny, ktrý takovejma výlevama zaplevelujou spoustu vebovejch diskusí, zase nemusím já. A netýká se to jen politiky. V Česku se hlavně neodpouští, když je někdo úspěšný- tak si do něj alespoň anonymně kopnu na netu. Zeptal bych se Ály, jak to vidí ona z venčí, jetli to je jen naše malost, nebo to tak mají i za mořem. Jinak omluva za něco , co je mimo téma.
18.8.2011 7:05
Pro supina: vaše když je někdo úspěšný - tak si do něj alespoň anonymně kopnu na netu se vám fakt povedlo...sedí to na vás fak úžasně. Já mám názor na naše politiky takový, jaký mám, to se nedá nic dělat. Váš vám taky neberu. Pokud obdivujete ultraambiciózního, antiekologického ultraješitu, je to vaše věc. Pro lubnek: nic ve zlém :-))). jako jednička jsem se nikdy necítil, na to jsou u nás v republice jiní a prezentovali to tu. Na druhé straně něco jsem v chovu afriky udělal a svým publikováním pár lidem určitě pomohl...na to se nemusím cítit jako jednička. Že to některým lidem vadí (v Česku je to běžné)s tím jsem se už smířil. Pokud bych s vámi ve všem souhlasil, byl bych určitě váš kamarád. Zdravím.
18.8.2011 7:55
pane Kraut, o souhlaseni nebo nesouhlaseni to neni zdaleka :) jde o uplne jine veci. Jinak Vasi knihu a podobne veci jsem nikdy neshazoval, to chvalim. Ovsem Vy jste napriklad shazoval stale dokola sraz u HD. Ale to je v Cesku taky bohuzel bezne, ze? :))
18.8.2011 8:01
Na těch horách je stejně krásněže?:))))
18.8.2011 9:18
Pro vaku: naprostý souhlas .-). Pro lubnek: pofoukejte si své bolístky a komplexy....jinak dále již bez komentáře.
18.8.2011 11:48
Když už se to téma takhle zvrhlo a lítají tady fotky z hor,tak se také přidám.Jé vydět že některé záliby máme společné. Ano,ano na horách je opravdu krásně,ale choďte raději po vyznačených stezkách a i tam dávejte pozor kam šlapet.Ne jako já. :-)
18.8.2011 11:52
Zapoměl jsem napsát,že je to fotka z Šeráku.To je kousek od toho místa,kde vařijou to dobrý PIVO.
18.8.2011 12:33
To jsi šel z pivovaru??? :)))))))
18.8.2011 12:55
:-))))) Ne,to je jen jako,ale tvoje odpověď mě pobavila natolik až mi nosem vyletěl kousek pórku z polívky. :-)))
18.8.2011 17:33
TO m.kraut: Opravdu mistrně ovládáte to , jak některé rysy Vaší povahy dokážete přilípnout jiným. Skoro bych řekl, že Vám to jde stejně dobře , jako akvaristika:-))
18.8.2011 19:34
Asi tak, komplexy zde uz dlouhou dobu resi nekdo jiny, nez ja :))) Vetsina asi vi, kdo ;) Jinak vazne bez komentare, jelikoz kazda debata kymkoliv s Vami se zvrtne ve smesnou komedii ...
Nebudu se tu pouštět do komentářů ala supina, to je opravdu mimo mé chápání. Někteří lidé jsou holt podivíni. supinova věta, cituji: internetový hrdiny, ktrý takovejma výlevama zaplevelujou spoustu vebovejch diskusí . To je krásné a trefné sebeurčení :-), to jste přesně vy. Jo člověk se zná nejlíp sám. Ještě pro lubnek: Ty vaše dlouhé bez komentáře, jsou taky úsměvné. No nic ve zlém panové.
18.8.2011 23:29
Právě jsem se vrátil z restauračního zařízení a přečetl jsem si aktuální stav celého fóra a tak se mi zdá,že by jste se měli trošku zamyslet,nebo napsat něco od věci,tak čus bambus.Cituji DR Chocholouška ,který mě osobně zde chybí,ale v některých příspěvcích ho nacházím,ale je to možná jen moje domněnka.!“Je to zbytečný,je to zbytečný a asi je to marný,ale někdy zábavný a poučný,no lepší než nic,ne“? Dobrou noc rejpalové :-) a i užiteční přispívatelé.Ať se daří.
19.8.2011 6:29
Lubnek, Jakub .. - dik. Do hor nemame daleko a jezdime tam casto campovat. Ale nejsou to hory jako treba Krkonose, kde clovek kazdou chvili narazi na nejakou hospudku nebo chatu. I tam, kde jsou campsites, neni vubec nic siroko daleko mnoho mil, ze by sis koupil treba pivko na osvezeni :-) . Supina - mne se do te Tvoji otazky z odp. 69 moc nechce, at tu nevznikaji dalsi ohne, ze se amik plete do cechu :-) . Jenom teda my quick overview - jsme v Californii a tady zavist fakt vubec neznam. Uspech druheho by lidi okomentovali v tom smyslu, ze mel stesti nebo ze si to tvrde vydrel a nebo ze oni by na to nemeli cas apod. Ovsem fakt je ten, ze kdyz je tady nekdo uspesny, tak to nedava pred druhyma najevo stale nejakym vychloubanim, machrovanim, pohrdanim atd. a v tom, si myslim, ze je ten hlavni cesky problem. A dalsi problem pozorovatele zvenci vidim ten, ze kazdou chvili u vas nekdo nekomu podsouva, ze zavidi a ze vse co k dane veci rika, je vlastne ze zavisti - casta obrana nekterych uspesnych cz lidi. To mne prijde fakt na hlavu. Ja do toho mozna nevidim, ale vidim to tak :-) , ze ne, ze lidi v Cesku neodpousti uspech, jak rikas, ale ze neodpousti CHOVANI mnohych uspesnych lidi, ktere se jim proste nelibi.
19.8.2011 6:32
HR - Ty tam lezis, jako kdybys o ten kaminek zakopl :-)) . Ta Tvoje vyznacena stezka vypada jak trasa pro Jeepy zvana Rubicon, ktera vede kolem Loon Lake horama (to je to jezero na spodni fotce - v odp. 64) k obrovskemu jezeru Lake Tahoe vysoko v horach. Kdo by se chtel podivat na vic fotek toho jezera (nadmorska vyska skoro 2000m), mam je tady: http://www.youtube.com/watch?v=4DGTT91RV5g A tady na ukazku i s malickym zlomkem Rubicon trail: http://www.youtube.com/watch?v=OiJq-pTIxYU Na YT je vic videi z Loon Lake, ale jen nektery jsou z toho Californskeho, kdyz jsem se ted na ne divala, nasla jsem tohle a uz vim, kde se mam potopit dostat novy kolo, to je teda fakt sranda :-) : http://www.youtube.com/watch?v=6q1QyensFYs&feature=related A jedno preletovy vrtulnikem: http://www.youtube.com/watch?v=peTIPUOTvrU&playnext=1&list=PLFC65311D5731A5EF
19.8.2011 6:35
Jj, souhlasim s Vaku a s ostatnima, ze na horach je nadherne ...
19.8.2011 6:36
... Akorat by se mohlo stat, ze neco zaslapnes ...
19.8.2011 6:37
... Nebo na neco narazis ...
19.8.2011 6:38
... A nebo neco potkas ... :-))))
19.8.2011 6:58
Sequoia se neotevrela, asi je moc velika :-) . Zkusim ji zmensit.
19.8.2011 7:29
Pro Alu, ta sekvoj je perfektni :) to si ty to male dole?¨¨ Pro pana Kalivodu : me zase prijde usmevne to, ze k veci nemate co rici, ale stejne musite neco namackat... Uz jen to Vase dlouhe bez komentare ... vazne nechapu, kam tim mirite, ale myslim si, ze jste proste jen vedle. To nic, to se stane ;) V tehle veci nejde vubec o Vas, tak to tak prosim nechte, na dalsiho nechapaveho cloveka uz nemam cas :))) Nic ve zlem pane.... Ne, ted vazne, uz mi to prijde trosku trapne a na palici, ukoncil bych to :)
19.8.2011 7:49
A+I napsala: Ja do toho mozna nevidim, ale vidim to tak :-) , ze ne, ze lidi v Cesku neodpousti uspech, jak rikas, ale ze neodpousti CHOVANI mnohych uspesnych lidi, ktere se jim proste nelibi. Já tedy neodpouštím chování nikoho. Je mi jedno, jestli má v matraci zašitý miliony nebo popíjí na zastávce krabicový víno. Každý si za své chování nese zodpovědnost. Jinak v České republice je takovéto chování pozůstatkem z historie. Jedna dvě generace a je to úplně jiné. Příroda v USA je pro mě asi to jediné, co je ve státech nádherné...
19.8.2011 11:57
CzMok, Ty jsi tu byl? Lubnek, nee to je nase neter, sebe jsem sem nedavala, abych nepokazila celkovy dojem hor :-) . No a co misanci, ti se Ti nelibi? Ty jsem fotila vlastnorucne ja :-) .
19.8.2011 12:23
Já tam byl a je fakt,že příroda je tam nádherná. Pravda je i ta,že USA není USA,ale USCELEJ SVĚT.Taky to tam tak vypadá.Hamburger obezitní stát s dloholetou demokracií,kde všichni můžou všechno schovaní za biblí,kterou maj snad i na wc.Pravda je i ta,že u nás už ta migrace taky pěkně kvete.:(
19.8.2011 22:36
Jedním slovem nádhera fotky Álo,tam by se mi líbilo ... Ta Sequoia je neskutečná, vedle ní je sestřenice jako pidičlovíček :-).
19.8.2011 23:54
Ta Sequoia č. 88, to snad ani není možný. Není to fotomontáž? :-). Neuvěřitelný, fakt. Příroda je mocná čarodějka :-). Krásný fotky.
20.8.2011 11:00
Docela by mě zajímalo, kolik by z toho stál stojan pod akva. :P
20.8.2011 15:04
sarka.x - je to její neteř ne sestřenice, píše to výše. Přesně takhle vznikají ty hádky tady... Jeden něco napíše a druhý si to přečte úplně jinak.
20.8.2011 16:54
pro CZmok: Jejda to je tedy průšvih, z toho by tedy mohla být velká hádka :-))))) Každopádně to může být tobě CZmoku úplně jedno, protože to tvoje neteř ani sestřenice není. Takže zhluboka vydechni, vemku je dneska dost horko a radši napiš něco k tématu, to by bylo užitečnější, než nějaké nesmyslné rejpy :-))))
20.8.2011 17:14
Musím dát za pravdu Šárce.Kdyby to byla strejda,tak to nic nmění na tom,že ta fotka je bomba.
20.8.2011 17:50
Ja si myslim, ze je to Alci segra pres koleno.
dělaná.:)))
20.8.2011 19:58
CZmoku, dal sis víc dobrého moku? :-)).
20.8.2011 20:29
Jeste odbocim,omlouvam se. Jakube, mohl by si mi dat mail? Nebo mi napsat na muj: dekuju ;)
20.8.2011 23:06
Jasně :-)
22.8.2011 10:02
Uz se poprali ??? ... :-)))) Hlavne slo prece o to, ze u te sequoie nesedim ja ani zahradni trpaslik (sedici objekt meri ve stoje 170 cm) . ;-)
22.8.2011 13:29
A kdo to nepobral,tak ať se s tím popere. :)))))