Tropheus Moorii Katoto vs. Tropheus Moorii Kasakalawe
Dobrý den! Mohl by mě někdo objasnit rozdíl mezi těmito druhy? Případně dát kontakt na chovatele těchto druhů? Oba dva druhy spolu chovat nechci. Vybral bych ten hezčí. :)Je mi jasné možné křížení. Děkuji za odpovědi.
Sikkki
všechny tropheus mají stejné nároky pro život,a je třeba dodržet veškeré pravidla pro jejich chov,které jsou k nalezení ve výborné knize TLAMOVCI V AKVÁRIU za 300kč.pokud si jí koupíš a nastuduješ pak se můžeš pokusit o chov těchto ryb,pokud chceš experimentovat tak si připrav hodně peněz.
20.4.2012 16:15
V tomto směru nejsem začátečník. Tropheusy jsem již choval. Jde mě spíše o vysvětlení rozdílu. Jinak díky za reakci.
20.4.2012 16:36
Kasakalawe má hlavu a vlastně celé tělo vyjma oranžovo-žlutého fleku na bocích do zelena, zatímco Katoto má místo zelené fialovočervenou. Velikostně jsou obě populace stejné. Tady je Katoto: http://afralake.webnode.cz/fotogalerie/#dsc-0012-010-1269-jpg
20.4.2012 16:36
Křížení je jasné.Chov je stejný,jak píše miran,ted záleží,které se tobě víc líbí.
20.4.2012 16:38
Jakého rozdílu jsi měl namysli potom?Rozdíly jsou v těch rybách jen v barvě,velikosti.jestli ti máme poradit,který je ten hezči,tak to si musíš rozhodnout sám.Oba a druhy jsou si trochu podobné.
20.4.2012 16:42
Před pár dny jsem si pořizoval Katoto,aspon mě se víc líbí,jestli ti to nějak pomůže.
LG : tak to jsme dva....a co dokáže sluneční světlo na těch rybách vykouzlit.....to je prostě paráda :) Kolik jich máš?
20.4.2012 16:54
Jen 20ks,mám je z bembama.Ještě je nemám dospělé,to by mě moc nebralo,rád si je vypyplám,vždycky to tak dělám,ale i jak jsou malí,cca 4-5 cm,když se prohání a hrozí,jsou fakt suprovní,jsem rád,že je mám.
20.4.2012 17:10
Přišly mi oba druhy na fotkách co jsem našel skoro totožné. Který z druhů má výraznější flíček??? Jsou tak vybarvené jen dominantní ryby jako třeba u Bemb?? Nemáte tucha kdo by tyto druhy choval?? Díky
20.4.2012 17:13
Zabrouzdej do inzerci a tam jsou nabídky i tel. čísla,když zavoláš,určitě ti chovatelé odpoví.
20.4.2012 17:15
rozdíl jsem ti popsal v č.3?? Flek mají obě populace stejný....tedy každý jedinec jiný,nebo chceš klony? Jinak zkus upřesnit odkud jsi a třeba ti dám tip na chovatele :)
20.4.2012 17:18
To je stebou těžké,vyber si sám,které jsou podle tebe hezčí,každý ma jiný vkus,tady ti nikdo neřekne,které si kopit,oba jsou pěkné,beru v potaz tyhle 2 druhy,vybarvení budou určitě,pokud budou v hejnu,samečci jsou většinou více zbarveni.Ale to určitě víš,když jsi už tlamovce choval.
20.4.2012 17:23
A nebo dej hlasovat tady a vítěz bude u tebe plavat :-)
20.4.2012 18:41
Osobně mezi variantami téměř žádný rozdíl nevidím. Dejte vedle sebe dvě hejna Kasakalawe a ty taky nebudou nikdy stejné. Katota jsem viděl u mattese a krása. Já měj WF Kasakalawe od Mirka Krauta a byly to dlouhou dobu moji nejhezčí Tropheusi. Obecně se dá říct, že žlutší a větší fleky mají spíš samice jak u Kasakalawe, tak u Katoto. No připodobnil bych to k hledání rozdílů mezi Mpulungu a Kasakalawe. Jeden se až diví jak neuvěřitelně obrovské rozdíly jsou mezi jednotlivými populacemi a opravdu bych ti radil pořídit si mladé od jakékoliv formy, ale od co NEJLEPŠÍCH rodičů... Jestli bys o něco měl o Tropheuse zájem, tak napiš email... (ondra.malawi@seznam.cz) Hodně štěstí
21.4.2012 18:04
Mattes: jsem ze západních čech. Kousek od Plzně. Víš o někom?
21.4.2012 18:15
Sikkki: Myslím, že pěkné hejno WF Kasakalawe má: http://tanganyika-tropheus.webnode.cz/chovane-druhy2/ a Katoto : http://www.ifauna.cz/akvaristika/inzerce/r/detail/1710874/tropheus/ Tak ať se zadaří.
21.4.2012 18:46
Ten poslední odkaz na Katoto,od toho pána jsem před pár dny bral a můžu říct,naprosta spokojenost!!!Bral jsem právě ty katoto.
21.4.2012 19:16
Mattes: děkuji za odkazy. Pořád ještě nevím jaký druh vybrat. Přijde mi, že Kasakalawe mají ten flíček výraznější. Možná jenom moje doměnka.
21.4.2012 19:16
LG: neposílal ti náhodou ten chovatel nějaké fotky dospělých WF ryb??
Sikkki: je to jak ti psal Ondra...ono i mezi Kasakalawe jsou rozdíly ve tvaru a intenzitě zbarvení bočních fleků. Já když jsem si kupoval Katota,tak vedle v nádrži byly Kasakalawe a jak jsem již psal,tak jediný rozdíl byl ve zbarvení hlavy a částečně těla....tedy červeno-fialová vs. zeleno-hnědá.
21.4.2012 19:29
Neposílal,psal jsem mu,jestli může at mi nějake pošle,ale odepsal že nemůže,že mu nosí samice,že je nechce zbytečně stresovat,jinak by je klidně poslal.Ale poslal mi opravdu pěkne mladé,odrostlé,cca 4-4,5 cm,jak slíbil.Bral jsem už od něho párkrát a vždycky jsem byl spokojený.Jmenuje se p.Vodochodský.
21.4.2012 19:44
LG: poslal?? Myslel jsem, že sis byl pro ně osobně a viděl rodiče. Ve velikosti co uvádíš ještě ryby vybarvené nejsou nebo ano?? Jen mě udivila ta jistota.
21.4.2012 19:45
mattes: děkuji za objasnění. Máš nějaké odchovy na prodej také?? Odkud jsi?
21.4.2012 19:52
Jo poslal kurřrem a v pohodě,až na Vsetinsko.
21.4.2012 19:54
LG: kolik chtěl za kus??
21.4.2012 20:06
120KČ
21.4.2012 20:17
p. Vodochodsky ma pekne a kvalitni ryby, vse odchyty, tam neni se ceho bat. Nevyhoda kuryru je, ze nepokecate a zrovna s p. Vodochodskym se keca dobre:) Tom
21.4.2012 20:22
V pěstírně plné krásných ryb se kecá vždycky dobře:-))))
21.4.2012 20:35
Miran : tak to my,co jsem si v mládí dávkovali sluch řádnou dávkou decibelů na koncertech,dnes trpíme nedoslýchavostí...no a když se pak ocitnu v nějaké pěstírně,kde hučí kompresory,tak rozumím každé páté slovo a jen jakože souhlasně kývám hlavou jako osel :)
21.4.2012 20:46
To je pravda,kecá se snim opravdu dobře,sice po telefonu,ale aspon něco,je to k nám přes celou republiku,tak jiná možnost není,je to škoda,ale ryby supr,jsem spokojený,předu blahem jako kočka
22.4.2012 7:41
Sikkki : včera jsem natočil malou ukázku Tr.Katoto, tak pro inspiraci..... https://www.youtube.com/watch?v=nC4LnFZEsXM Jinak jsem ze Severní Moravy,takže pro Tebe bude určitě vhodnější návštěva u p.Vodochodského. Doporučuji se na dospělé podívat osobně, protože tu pravou krásu žádná fotka ani video nezachytí :)
22.4.2012 18:10
mattes: škoda, že jsi tak daleko. Ty ryby jsou nádherné!!! Nemohl by si je nějak poslat?? Opravdu nádhera!
22.4.2012 18:56
mattes,kolik je u tebe cena za 1ks?
22.4.2012 21:04
mattes - naprosto perfektní !
23.4.2012 7:54
Nejlépe vše popsal Ondra ve své odpovědi. Jinak všeobecně k dalším odpovědím doplňuji, že se nejedná o rozdílné druhy nýbrž geografické rasy a v rozdílu v základním zbarvení to nevidím tak jasě jako mattes. Viděl jsem za léta mnoho těchto ryb obou geografických rasa a základní zbarvení se může dost podstatně lišit a měnit, stejně tak zbarvení a tečkatost hlavy, takže to nevidím tak jasně. A která je hezčí? To je přece subjektivní. Mám teď čerstvé WF Kasakalawe a dělají mi opravdu radost. Pro Ondru: podle mého názoru Kasakalawe = Mpulungu. Zdravím.
23.4.2012 8:17
Pane Kraut, já jsem měl možnost pouze jednou tohle porovnat a to když jsem si ty Katota kupoval a tam to bylo evidentní, že Katota mají nádech do fialova ( nevím proč se pořád zmiňuji o červené??? ) a kasakalawe byli do hnědo-zelena.Když si ale vyhledám obrázky na netu obou geografických ras, tak je v tom pěkný guláš :)
23.4.2012 8:23
Dřive se ryby lovené u Mpulungu a Kasakalawe označovaly jako Mpulungu. Hlad po nových rasách vedl exportéry k jejich dělenému označování. Aby v tom byl tzen správný zmatek, tak někteří importéři dodnes označují ryby z obou nalezišť jako Mpulungu. Barevné rozdíly jsou mezi nima minimální. Měl jsem příležitost porovnávat čerstvě vylovené ryby a rozdíl se jevil pouze v zbarvení hřbetní ploutve. Ryby ulovené u Mpulungu ji měly spíše do modra a ryby ulovené u Kasakalawe s nachovým nádechem. Přikládám fota obou nalezišť. HD
23.4.2012 8:25
V cestovatelských knihách je Mpulungu uváděno jako významný přístav na Tanganice. Tak takhle to tam vypadá v reálu. HD
23.4.2012 8:27
Kasakalawe je velice netypické místo pro výskyt tropheusů, žijí zde v pobřežních rákosinách. HD
Přístav je pěkné označení :-)) Druhá fotka je úžasná!
23.4.2012 10:05
Tak to je pěkný guláš. Zdálo se mě to jako jeden druh z více lokalit.
23.4.2012 10:11
Já jsem ještě zalistoval v Aqualogu a pan Schupke to vidí takto: Obrázek 1. Katoto
23.4.2012 10:11
Obrázek č.2
23.4.2012 10:37
Pro MK, to že je to velice příbuzná (nebo totožná) rasa si také myslím. Právě jsem to podotknul, jelikož někteří lidé tyto vartanty rozlišují. Děkuji HD za foto Mpulungu a kasakalawe, takovéto informace jsou k nezaplacení.
23.4.2012 10:46
Díky Mattes, že jsi to sem dal, ti co aqualog nemají to jistě ocení. Aqualog je skvělá kniha v tom, že si někdo dal tu práci to udělat, jediné co mě na něm dost štve je někdy dost mizerná kvalita focených ryb... co se ale dá dělat...
23.4.2012 10:47
Tato ryba bylo na 100% ulovena u Kasakalawe. HD
23.4.2012 11:17
Dotaz na Hynka Dařbujána: Když vidím lokalitu Kasakalawe na vaší fotografii (hlavně to rákosí), tak si pokládám otázku, jestli tento tropheus bude vyhraněný řasožrout?
23.4.2012 14:12
odp. pro rudu žádný tropheus není vyhraněný řasožrout. To se jen tak o nich traduje. HD
23.4.2012 14:35
Jsou to normální afričtí kapři :-))
23.4.2012 15:33
A proč se jim tedy tak vyhranilo postavení a tvar tlamky a usazení zoubků a další věci?? A proč mají ve sřevech podle Koningse v podstatě jen řasu?? To to se jen traduje to zase byla perla hodná zaznamenání do kamene. Možná zase nastane tradiční spor o procentuální vyjádření slova vyhraněný. Když je ryba takto morfologicky přizpůsobená ke sběru řasy, tak to asi bude vyhraněné dost, ale třeba se pletu.
23.4.2012 16:49
tropheusy jsou skutečně morfologicky přizpůsobeny sběru řas, v žádném případě to však neznamená, že by nemohly přijímat i živočišnou potravu. A taky to v přírodě dělají. např. jejich dlouhé střevo jim umožňuje využít i méně stravitelné složky potravy jako je celuoza z řas. Vůbec to ale neznamená, že by střevo nevyužilo potravu živočišného původu, respektive, ta je již natrávena v žaludku. HD
23.4.2012 16:57
Určitě se pletete :-D To jste si nikdy nevšiml, že ta tlamka je uzpůsobená ní ke sběru řas, ale ke sběru mikro a makro organismů? :-D Ne vážně, Tropheusi zcela jistě v jezeře přijímají i bezobratlé. Je to ale jen doplněk stravy a také se zcela liší způsob příjmu potravy. Pokud celý den okusují řasu a sem a tam něco sezobnou, tak je to zcela odlišný způsob příjmu potravy než v akva. Také se zcela jistě bude během roku složení potravy měnit. Netvrdím, že rozbory dle Koningse jsou nesmyslné, ale troufám si tvrdit, že před obdobím rozmnožování bude i koncentrace bezobratlých v potravě jistě patrná. Je ale nutné si uvědomit to, že v Jezeře jsou STABILNÍ podmínky, alespoň co se týče koncentrace amoniaku, dusitanů a dusičnanů. Nikdo není schopen mít u 30-ti hlavého hejna Tropheusů koncentraci mezi 0-1 mg/l. Moc mě hlava nebere, proč se tolik lidí neustále odkazuje na přírodu, ryby doma nechováme v jezeře, ale v akváriu, proto je dle názoru na jejich chov v akváriu přistupovat zcela odlišně!
23.4.2012 17:00
HD, nechci oponovat, ale nemají náhodou Tropheusi žaludek pouze ve formě rozšířeného svalnatého začátku střeva?
23.4.2012 17:40
Ondro máš v podstatě pravdu, občas zapomínám, čeho jsou akvaristi schopni a pak je fakt lepší když je budou krmit jen zeleným. Zrovna tuhle jsem se bavil s kamarádem , který chová tropheusy taky už kolem 30 let a shodli jsme se na jednom, když jsme měli nějaké problémy s tropheusy, tak téměř vždy za to mohla zhoršená kvalita vody způsobená např. výpadkem filtru. No taky jsme se shodli na tom, že v dávných dobách jsme vůbec neřešili jaká ta ryby je Fxxx, ale tropheusy se nám třely a měly hromadu potomstva. Nebyl taky den aby nedostaly živé krmivo. HD
23.4.2012 18:40
Ztotožňuji se s odp.52 i 54,je to přesně tak,jak je ve zmíněných příspěvcích uvedeno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
24.4.2012 10:02
To o zásadních odlišnostech pro chov a krmení v akváriu versus jezero o kterém píše Ondra, jsem tu už psal opakovaně a HD to opkovaně dementoval a doporučoval přiměřeně larvy hmyzu. Jen doufám, že z té vaší shody si nevezmou chovatelé to, že by se tropheusům měla v akváriu předkládat denně živá nebo živočišná potrava, jak se zmiňuje HD (mimochodem máš tam špatně celkem tři tvrdá y). Tropheus prostě vyhraněným řasožravcem od přírody je a tím spíš by se mu měla zelená potrava dávat v akváriu - tedy v horších podmínkách, než má v přírodě. To, že u tropheusů vše souvisí se vším a kvalitní nízkodusíkatá voda je základní podmínkou a souvisí s trávením potravy je už snad jasné každému, kdo to tu čte.
24.4.2012 10:18
Ano, máte pravdu a nechci aby můj příspěvek vyzněl tak, že krmit živým. Já živým nekrmím, nemám na to nervy :-D Jinak když to vezmu polopaticky, tak ono i tam výměna 2/3 vody týdně je málo a pořád mají Tropheusi ve vodě průměrně 100 až 300 násobně vyšší obsah dusíkatých látek než je tomu v přírodě (pokud beru jako hodnotu v přírodě 0,2 mg/l, což je jistě nižší). Já jsem nad tím přemýšlel a podle mě je problém v tom, že když dáme rybám potravu potravu bohatou na dusík, tak že se v podstatě mohou přiotrávit, jelikož výměna s okolním prostředím nedochází tak snadno... (nepočítám problémy s aklimatizací, ikdyž i tam to bude hooodně provázané, ryby jsou ve střesu a látková výměna je tím tedy ještě víc narušena, což vede k zlepšení podmínek pro bakterie, které se přemnoží).
24.4.2012 10:40
Pravda, pravda Ondro, je to málo a chtělo by to dělat třikrát týdně nebo ještě lépe průtok, to je jasné, ale kdo si ho dnes může dovolit finančně nebo třeba technicko-bezpečnostně v bytě :-). Pořád je ale lepší krmit jen zeleným s občasným pidi přídavkem cyklopu a měnit 2/3 nebo 3/4 vody, než je krmit vydatnějším krmením a měnit 1/4 a myslet si, že mi v běžném filru probíhá dostatečná denitrifikace, což je při hustotě tropheusích osádek prostě blud. Bavil jsem se tady v chemičce nedávno opětovně na toto téma se specilaistkou vystudovanou v oboru čištění odpadních vod a ona mi potvrdila, že v našich běžných akvarijnch podmínkách ve sladké vodě to probíhá zcela nedostatečně. Produktem by musely být unikající bubliny dusíku o kterých tu psal před časem Pavel a ty se v normálních filtrech byť objemných prostě dostatečně nebo vůbec nedělají. Problém je nadbytek kyslíku v našich akváriích, ale to je pochopitelné, když v nich chováme nahusto ryby. Její závěr byl, že ona by to v akavarijních podmínkách řešila jen výměnou vody, že je to zdaleka nejefektivnější způsob v daném případě. Už jsem o té další výměně vody v týdnu přemýšlel, ale jsem líný tahat několikrát týdně hadice, když už tomu věnuju celou sobotu - to klidně přiznám :-).
24.4.2012 11:26
To co popisujete je také pravda. Denitrifikace prostě není uspokojivá metoda odstraňování dusičnanů z vody. Existují ale i jiné metody, když jsem se s tátou při jedné z poslední návštěvě o tom bavili, tak jste nechtěl experimentovat. Je to samozřejmě vaše věc a rozhodnutí, ale mě to funguje velice dobře... ondra.malawi@seznam.cz
Jo a i průtočným akváriem nevyřešíte to, že ve vstupní vodě je stále několikanásobně dusičnanů než v jezeře ;-)
24.4.2012 11:50
K odp.55 Také bych byl nerad,kdyby si někdo vysvětlil můj souhlas s odp.52a54tak,že má Tropheus krmit denně živočišnou potravou.Opak je samozřejmě pravdou,souhlasil jsem se zmíněnými příspěvky proto,že Ondra celkem srozumitelně popsal rozdíl mezi životními podmínkami Tropheus v přírodě a podmínkami chovu v akváriu.Co platí z hlediska příjmu potravy Tropheus v jezeře je jedna věc,v akva podmínkách je situace samozřejmě diametrálně odlišná.HD rovněž jinými slovy napsal,že kdo si nechce zadělávat na problémy u těchto ryb,měl by se držet krmení zeleným(tedy rostlinou složkou potravy). Toto jsou věci,které jsem měl na mysli při vyslovení souhlasu s uvedenými příspěvky.Je myslím zbytečné neustále dokola opakovat,že akvárium není a nikdy nebude jezero,že na problémy s trávením a vylučováním těchto ryb má velký vliv nejenom přijímaná potrava,ale i stres,sociál hejna,kvalita vody,prostor atd.a jak se jistě všichni zhodneme,podmínky v našich akváriích mají do podmínek v jezeře hodně daleko. Ano,v dobách minulých,ať už z nedostatku kvalitních krmiv s velkým podlem rostlinné složky na trhu nebo z nedostatku vědomostí či informací o chovu těchto ryb se běžně rybám podával živý cyklop v lepším případě,v horším i různé komáří a pakomáří larvy,strouhané hovězí srdce a podobně,nutno ovšem také jedním dechem dodat,že důsledky takového krmení v kombinaci se zhoršenou kvalitou vody se vesměs dříve či později fatálním způsobem projevovaly.O nějakých dnešních, účinných léčivech na stř.parazity jsme si tehdy mohli nechat jenom zdát. Za sebe tedy závěrem,pro ty,kteří nechtějí mít s chovem Tropheus problémy-živoč.složka ano,ale pouze mražený cyklop,v rozumných dávkách a krmných cyklech(zatěžuje vodu víc než moderní vločková krmiva)),základním krmivem pro tyto ryby je a mělo by být, pouze vločkové krmivo s vysokým obsahem zelené složky(Sera Flora,Tropical-spirulina a pod). Zdravím.
24.4.2012 12:41
Po dlouhé době reaguji.Plně souhlasím s V.Šebestou.Tropheusy se snažím chovat od 80-tých let.A za tu dobu jsem nabyl přesvědčení,že je sice krásné držet tyto ryby na,,zeleném a vyhnu se problémům.Ale určitě to není to,,echt...Pro možné názory uveřejňuji,že mé ryby krmím ráno zeleným,večer mraženým cyklopem a mezi tím,jak čas dovolí občas artemií a dokonce i koretrou.Případné šíření různých fám,o mých úhynech např.z důvodu popadání žab a jejich úhynu ve studni z olomoucké strany, mě nechávají klidným....S pozdravem L.Š.
24.4.2012 13:46
A ještě dovětek pro ... Jsem taky pouze hobby chovatel.V místnosti cca 25m2 dodržují teplotu přímotopná kamna o výkonu 2kw.To znamená,že pokud klesne teplota pod 23,kamna zapnou...při sepnutí 25 vypnou...Průměrná teplota v akv.se v místnosti dostává na 25st.C....A nemám problém!!!
24.4.2012 14:10
Je fakt,že tady říkat tyhle věci může mít opačný efekt,protože si to tu pročte nějaký elév a stačí mu vidět jen slova Tropheus a koretra dál to nedočte a je malér.Takhle by měl krmit člověk,který ví,která bije a své ryby zná dokonale. já te´d krmím takhle Eretmodusy.V nádrži mají zařasené kameny,a dostávají jen artemku.Při složení 3+1 v malinkatém množství dvakrát denně.Dva měsíce co jsem dovezl dva nové samce a samice se spárovala z jedním zních,toho starého pustila k filtru:-))takhle stravování druhý výtěr.Jen jsem teď zvědavý jestli ta skladba stravy bude mít i vliv na počet mladých.Navíc se mi líbí,že je v nádrži totalní klid.má 300l.
24.4.2012 14:17
A ještě o těch knížkách...M.K.-Tlamovci v akvariu-super příručka mladého chovatele...H.D.-Vydané již 3 knihy o mořské akvaristice...bez komentářů....
24.4.2012 14:34
Sikkki : tak teď už musíš mít jasno,jestli Kasakalawe či Katoto :)
24.4.2012 14:56
Ano,teď jasno mám !!!
24.4.2012 15:11
Tak přátelé,aby jste věděli.Že náš každý den...Opravdu se mám posrat??? A s té knížky ...NEVĚDET !!!!
24.4.2012 16:23
Pro p.Šudomu V prvé řadě bych Vás rád ubezpečil,že příspěvky podepsané V.Šebesta vyjadřují názory pouze V.Šebesty a nikoho jiného,bez ohledu na názory obou pánů,jež ve svých komentářích uvádíte.Pro Vás ještě sděluji,že oba pány osobně znám,HD asi 25let,MK asi 1,5roku a nemám problém ani s jedním.Že má každý z nich názor na krmení a chov Tropheus jiný, je myslím každému jasné,který názor je bližší Vám je jasné taky,znovu ale opakuji,já své komentáře píšu pouze a jenom za sebe,z vlastní zkušenosti a nikomu je nevnucuji.K dané problematice snad poslední můj názor,čím nejčastěji onemocní Tropheus víme oba,osobně si myslím,že poruchu(rozhození) střevní mikroflory a s tím spojené problémy s trávením a vylučováním(zanícení dlouhého střeva Tropheus a přemnožení bičíkovců a jiných střevních parazitů) způsobí spíše strava živočišná než rostliná.Je to ale pouze můj názor,letitá zkušenost,souhlasit s ní samozřejmě nemusíte. Co má společného s krmením Tropheus úroveň vydaných knih o mořské akvaristice HD nevím,proto za mne k danému tématu bez komentáře,samozřejmě nepolemizuji o tom,že jsou napsány na profesionální úrovni,o kterých nemám u HD sebemenších pochyb.Váš názor na příručkumladého chovatele od MK Vám neberu,myslím si ale,že pro spoustu lidí byla a je pro chov tlamovců z jezera Tanganika přínosem. O pomluvných fámách vůči Vaší osobě v souvislosti s úhynem žab ve Vaši studni nebo úhynech ryb jako takových nic nevím a nemám tudíž samozřejmě nic společného. K odp.68-nechápu z čeho, nebo proč by jste se měl p....t,já jsem měl a mám za to,že vedeme svobodnou diskuzi o akvaristice,nebo ne? Zdravím(-:
24.4.2012 16:48
Pane Šudomo, uniká mi význam Vašich příspěvků. Mohl byste psát prosím srozumitelněji?
24.4.2012 17:21
Přesně jako píše sarkaX... Vůbec nechápu smysl vašich reakcí, byla to fajn diskuse a mě osobně je jedno jestli vám chcípla žaba ve studni nebo ne, ikdyž tahle hláška mě před cca rokem nesmírně pobavila. Hezký den všem
24.4.2012 17:22
Šárko, tak to jsme dva... :)
24.4.2012 17:23
...tak tři :)
24.4.2012 17:26
čtyři :)
24.4.2012 18:34
Pro č.71 : PAMATUJTE, JAK JSTE REAGOVAL,na příspěvek krmení jikramy z sladkovodních ryb,když jsem Vám dával za pravdu...Dále mě nezajímají názory,které byly ventilovány na tomto webu,ať už se třeba týkaly mých tzv.kvalitních odchovů,které tenkrát povýšil na jedny z nejlepších M.Kraut.Asi proto ,že jsem si od něj koupil mutantní Bemby ..,pro které jsem byl schopný jet 300km.Situace se však zmněnila v té chvíly,že se veřejně hlásím k městu Čáslav,kde jem vyrůstal.Nyní žiju na Podluží u Břeclavi a mám to blíž do Bratislavy.Nehodlám zde zveřejňovat mé dotazy k jmenovanému...Byly by zcela zbytečné... Akv.zápisníčkem si své dílo nazval autor sám...Takže přátelé,je mi 48 let,spoustu věcí nevím,a když toužím po odpovědi,odpoví mi Hynek,kterého si velice vážím a touto cestou ho zdravím...L.Š.... Případné dotazy ohledně chovu a mých zkušeností s tropheusy velice rád osobně předám...
24.4.2012 18:54
Nechápu co má Váš další nesmyslný příspěvek společného s Tropheusy. Je to docela zajímavé vlákno, tak jestli k němu něco máte jako chovatel tak jedině dobře. Jestli ne, tak tento Váš poslední příspěvek by se hodil spíše do nějakého padlého tématu, můžete ho oživit, ale sem se to opravdu nehodí.
24.4.2012 18:59
jsem zase z toho daněk :-)
24.4.2012 19:01
Namalujte si zas něco na ....a kažte....ale ne mě,o rybách vím trošinku více, což můžu doložit svým vzděláním...L.Š.
24.4.2012 19:05
:-D já Vás asi nechápu
Vím, že jste velmi zkušený akvarista,určitě jeden z těch co mají mnohaleté zkušenosti, ale Vaše příspěvky nejsou nějak o rybách, proto dle Vašeho kážu. Ano zase si něco namaluji a Vy si můžete zase pověsit ještě jeden řetěz na krk. Š.J
24.4.2012 19:10
Pane Šudomo, reagujete přímo na můj příspěvek a rád bych vás upozornil na fakt, že jsem nestranný. MK se semnou před cca 2 lety odmítl kamarádit a i přes několik vstřícných emailů z mé strany se situace nezměnila. To mě rozhodně nedává právo abych po něm plival, ikdyž si to někteří (a možná že i jistou dobu si to myslel on) možná myslí. Nikdy v životě bych neřekl že je to špatný chovatel! HD osobně neznám. Opravdu nemám v lásce akvaristy, kteří zastávají názor že jen oni mají pravdu a že když mě to jde, tak je to dobře. Takoví lidé jsou jen hloupou loutkou a žijí v sebeklamu, zlepšovat je vždycky co, na to nikdo nezapomínejte! Všem nezúčastněným se omlouvám, ale pěkně mě namíchlo, že někteří lidé musí do slušné a konstruktivní diskuze vnášet zlobu! Dokonce i po dlouhé době HD s MK komunikují v rámci slušnosti a tatam je to kdy po sobě tábory plivali..
24.4.2012 19:19
V tom případě si laskavě přečtěte všechny příspěvky...A na krk si dám třeba cihlu... Sbohem profíci...
24.4.2012 19:23
Tož je toto možné?Ježišmaria Iris,tož tos měla řéct,my by sme napsaly neco jiného.Já se snad ku..a vožeru(-: Nic ve zlém Lubo(-: zdravím
24.4.2012 19:39
To samozřejmě není k Vaši osobě Šárko,až teď si uvědomuju,že by jste si to tak mohla vzít a to by mě mrzelo(-:
24.4.2012 22:43
To mě ani Vlasto nenapadlo :-) Ale jsme tu všichni profíci, to je super :-)
24.4.2012 22:49
Pane šudoma, já opravdu nerozumím ani jednomu vašemu příspěvku. Již od odpovědi 62 (druhé poloviny) to nechápu, řešily se kasakalawe vs Katoto a né jesli vám něco chíplo... Navíc nikdo neřešil sympatie k Čáslavi nebo Bohušovicím... Opravdu jste typ člověka, kterého asi nelze pochopit... ale těší mě, že nás berete za profíky ;-)
25.4.2012 0:04
.... nestačím kroutit hlavou nad příspěvky. Jak píše Ondra - konečně to tu nebylo HD vs. MK. Vše v pohodě ( sice ne k tématu Katoto vs. Kasakalawe ), ale budíš. No a pak p. Šudoma ?!?! Nechápu zřejmě souvislosti....
25.4.2012 7:52
Pro Sikki Zdravím,Sikki,jak už vám tu mnozí psali,poradit vám,který je hezčí zkrátka nejde,hezké jsou prostě všechny rasy( dejme tomu 3,i když správně asi jen 2) Katoto,Kasakalawe i Mpulungu,pořád se ale jedná o jeden druh.Správný názor máte na křížení,tudíž více geogr.ras spolu nedávejte.Jistě je vám z příspěvků již jasné,že PODSTATNÉ barevné rozdíly těchto ryb jsou skutečně minimální,je to pouze o velikosti žluté(žlutooranžové)skvrny ,variabilitě barev hřbetní ploutve a více či méně výrazném tečkování hlavy.Nic jiného v tom nehledejte.Navíc,jak už tu také zaznělo,je i ta variabilita jednotlivých ras tak velká,že když uvidíte dvě stejné rasy vedle sebe,každá bude trochu co do vybarvení jiná.Obecně jsou tito tropheus dle mého názoru jedni z nejhodnějších(správně zvolte sociál hejna=dostatek samců),samci mívají břišní skvrny menší a pravidelněji ohraničené a při vzrušení nádherně sytě vybarvené.Toto platí samozřejmě u všech ras.Nic víc nebo jiného se o nich asi napsat nedá,rozhodnout se budete muset sám,pokud nechcete WF,je samozřejmě nejlepší si je vzít od někoho,kde máte možnost vidět rodiče,pak je předpoklad,že se mláďata budou rodičům podobat.Nevšiml jsem si nikde,do jak velké nádrže je plánujete,míň jak 20ks není smysluplné,raději víc,všechny samozřejmě od jednoho chovatele.Sestavením hejna 1 rasy ze dvou zdrojů by jste si zadělal na problémy,nedělejte to,jistě vám to kolegové potvrdí,nechci zbytečně rozepisovat proč,určitě to víte i sám. Přeji správné finální rozhodnutí a ať vám dělají radost. Zdravím.
25.4.2012 8:02
pane Šebesta : mohl bych já poprosit o vysvětlení, proč skládat skupinu ze dvou zdrojů je špatně? Upřímně mě to zajímá. Já jsem nad tím párkrát přemýšlel a naopak jsem měl pocit, že kupovat od jednoho chovatele celou skupinu,de facto sourozence nemusí pro budoucí odchov být ideální? Jinak díky za oživení tématu.
25.4.2012 9:18
Vlastimil má pravdu, je nerozvážné je kupovat z více zdrojů. Největší problém vidím v tom, že v nabízených rybách panuje dosti bordel a i Wf ryby nemusí být vždy z přesně totožné lokality (tím myslím, přesné místo odchytu) a mohou se trochu morfologicky lišit. U ryb chovaných v zajetí (například u duboisy, bulupoint a dalších) může být probléj snad ješte větší (v nabídce třeba bulupoint, ale chybí rasa atd). Jednoduše bych to shrnul tak, že v době kdy se každý snaží prodat co nejvíc to nebývá bohužel nijak vzácné, bohužel
25.4.2012 10:18
Děkuji panu Šebestovi za oživení tématu. Nádrž má 450L s 3D pozadím. Máte pravdu něco málo o chovu Tropheusům vím. O co mě šlo je zřejmě jasné. Jen si vybrat. Zatím je tady mají v okolí pokud vím dva chovatelé. Nemáte ještě další tip? Jsou popsaní v úvodu vlákna.
25.4.2012 10:22
Pro Ondru: pokud už jsi to položil do osobní roviny (asi zbytečně) tak to bohužel musím okomentovat. To, že se z mé strany vytratil zájem s tebou osobně komunikovat, je způsobeno spíš problémem v lidské rovině, než chovatelské a myslím, že je to každého věc s kým se stýkat chce a s kým ne. U této příležitosti bych tě rád poprosil, abys ode mne pozdravoval tátu. Je to strašně fajn člověk a myslím, že jsme si hodně rozuměli. Tu nechuť experimentovat s vodu jsi malinko zjednodušil. Ostatně za ta léta jsem se s rybami naexperimentoval za tolik peněz, že jsem je možná někomu dalšímu (tím, že se o ně dělím jak tady, tak v článcích nebo knížce) naopak ušetřil:-). Ale to je jedno. U té vody si myslím, že je malinko rozdíl chemicky ji čistit nebo regenerovat v bytě nebo v pěstírně v domku, kde takové zázemí výrazně méně obtěžuje. Krom toho mám zprostředkovanou zkušenost z více zdrojů, že výborně vyčištěná voda s minimálními hodnotami, ale stará, výrazně méně vyhovuje xenoskám a všem ostatním stříbrným tlamovcům, než měněná vodovodní voda. Jsou v ní hůře vybarvené a celkově pomaleji rostou. Ale je to jen názor, respektive moje zkušenost a teorie a zdůvodnit jí neumím. Jen vím, že funguje. Pokud máš super vodu a super ti prospívají ryby, jsem tomu upřímně rád a velmi ti to ze srdce přeji. Pana Šudomu komentovat rozsáhleji nechci. Je to v osobní rovině. Nemám potřebu naší vzájemné komunikace a důvody jsou myslím mojí věcí. I tady je to v lidské a ne chovatelské rovině, jenom podstaně výraznější. Pokud se ti knížka nelíbila, nemám s tím problém. Nikdo tě ji nenutil číst ani kupovat. To, že jsi ke mně jel pro ryby neuvěřitelných 300 km mně uchvátilo, jen nevím, co si s tím počít:-). Jako mladý chovatel se opravdu necitím a pokud se ti podařilo odchovat pár ras tropheusů a cítíš se tím samou radostí starším a zkušenějším chovatelem než já, pak to může u mně vyloudit pouze chlácholivý a přející úsměv. To nakolik vytápíš svoji pěstírnu je taky tvoje věc a je fajn že nemáš problém :-) Ať se daří. Pro mirana:ten model krmení pro eretmoduse nevidím jako šťastný, ale je to jen názor a je to vaše věc. Larvami hmyzu by neměli krmit V AKVÁRIU tyto ryby (ani tropheuse) ani chovatelé, kteří vědí která bije. Není to přirozené a optimální. Vyšší nebo častější snůškou zdůvodňujete vhodnost nepřirozeně vydatné krmení, což je zavádějící. Které slepice nesou víc vajec?, ty v drůbežárně narvané granulemi nebo ty, co se pasou a hrabou. A keré jsou zdravější a vydrží nést normální snůšky a déle? Zdravím.
25.4.2012 10:23
Jinak naprostý souhlas s odp. č. 88 a 90. Zdravím.
25.4.2012 10:30
Pro mattes Řeknu,resp.napíšu Vám to asi takhle.Ono nejde ani tak o argumenty,které popisujete vy ve své odpovědi,já jsem měl na mysli spíše skutečnost,na kterou jsem tu už v některém dřívějším vláknu odpovídal(už nevím v kterém)a to tu,že u každého chovatele je ona námi zakoupená skupina Tropheus zvyklá na jiné podmínky a na tyto podmínky je zvyklá.K těm nejdůležitějším patří tzv.střevní mikroflora,chcete-li,jakási rovnováha mezi hodnými a zlými bakteriemi(nejen bakteriemi)ve střevním traktu a s tím samozřejmě spojené trávení a vylučování.U každého chovatele jsou tyto podmínky trochu jiné a při smíchání takovýchto skupin od dvou a více chovatelů může(a dochází)k tomu,že u jedné,řekněme slabší nebo více náchylné skupiny ryb dojde k porušení této střevní mikroflory tím,že jedno hejno takzvaně nakazí hejno slabší(více choulostivé),u kterého se přemnoží ony zlé bakterie a je problém na světě.Obecně a shrnuto,dvě naprosto zdravé populace Tropheus od dvou chovatelů mohou po smíchání nakazit jedna druhou tím,že se jim prostě podmínky u vás,ve vaši nádrži změní.Těch aspektů je víc,ale zjednodušeně asi takhle.Stačí Vám to jako vysvětlení?(-: Ondra-Hledisko,které uvádí Ondra je také pravdivé a aby jsme nechodili daleko od tématu,v němž se pohybujeme,často u chovatelů dochází k tomu,že smíchají populace s různým místem výskytu,např.Mpulungu a třeba Kasakalawe nebo Katoto,Red Rainbow Kasanga a Kabwimba,Bulu pointy s var.podobnou a podobně.Při skřížení potom dojde k tomu,že potomci už nepatří k tzv.čisté rase.Netvrdím,že to musí být pro každého zásadní problém,někomu to třeba nevadí,já na to mám ale pohled jiný,pokud možno,nedělejme to,snažme se zachovat rasy pokud možno čisté. Zdravím.
25.4.2012 10:52
Já jsem pane Kraut nepsal,že já krmím larvami hmyzu.psal jsem,že dostávají artemii.Musím říct,že ty ryby vypadají mnohem lépe,a zelené si škrábou celý den se šutrů.Na to,že se za dva roky vytřely dvakrát a navíc původní samec se začal fyzicky ztrácet,taak tento model přinesl jasné zlepšení.Jsem zvědav kolik bude te´mladých,nejvíc jsem měl 12mladých,teď naposledy stím novým samcem co ho viděla 10dní tak 6.teď má tlamu,že to jde opravdu vidět,že nosí,před tím jsem to poznal tak,že nežere.jinak poprvé,když si předávali mladé tak stály vedle sebe a samice mu to plivala,před něho a samec to sbíral,takže trochu jinak než jak jste psal v knize.jinak předávka blahodárně zapůsobila na mojí přítelkyni,protože ta předávku glosovala slovy,že takových ryb musíme koupit více:-))))
25.4.2012 10:58
Jiná situace je samozřejmě v přírodě(jezeře),kde k tomuto křížení ras za dobu existence jezera docházelo a díky čemuž se objevovali a snad i budou objevovat stále nové barevně ustálené rasy.Tento proces bych ale nechal na přírodě,do akvaristiky dle mého názoru nepatří. Za ten paskvil v druhé větě předchozího příspěvku se omlouvám(zvyklá na jiné podmínky,na podmínky zvyklá),asi jsem psal rychleji než přemýšlel,nebo naopak(-: Zdravím,musím jít chvíli makat!
25.4.2012 10:58
Vlasto stím,že u každého chovatele,mají ryby jinou mikrofloru je jasné a je to i u jiných druhů ryb.je vždycky lepší koupit z více zdrojů,ale je totální chyba ty ryby pak nalít do jedné nádrže.Já je vždy rozděluju do karantény,kde jsou měsíc a já vždycky říkám,že tam se vyčistí.Nikdy jsem neměl pak problém,že mi něco padlo.To je můj názor.Jediné co je důležité je koupit ryby opravdu stejného druhu a rasy.
25.4.2012 11:01
Pro Miran Miro,nechtěla ti tím přítelkyně naznačit něco jinýho???(-:
25.4.2012 11:08
V tom máš mirane pravdu. Pokud ale někdo nemám karanténí nádrž, tak je podle mě i jistá možnost poprosit chovatele, aby ryby před prodejem nekrmil klidně týden. Ryby pak nemají plná střeva (ono i po 2 dnech nekrmení tam toho je až až) a jsou vyčištěné. Po přidání do nádrže bych ještě pár dní nekrmil a pak začal pomaličku polehoučku. Při dodržení jistých zásad se ryby z více zdrojů dají chovat. Jiná věc je, pokud chovatel má v nádržích nějakou bakterku, to je pak riziko...
Miran,tak je to samozřejmě myšleno,že to platí u všech ryb je taky pravda,ale u Tropheus specielně k těmto stavům(a následkům) dochází,tvrdím,že 60%lidí,co Trops chová nebo chce chovat možnosti karantény doma nemá a prostě ty ryby do jedné nádrže pustí.Této skupině akvaristů jsem příspěvek psal. Samozřejmě že pro tzv.oživení krve do chovu platí,co píšeš,ale jak sám uvádíš v jiné odpovědi,přečte li si příspěvek někdo,kdo zas takové zkušenosti nemá,udělá to,co popisuju a je zle,tedy alespoň u Tropheusů(-: Zdravím.
25.4.2012 11:13
Zase jen podepisuji a třikrát podtrhuji č. 94. Pro mirana: ano, chápu. Berte to jen jako názor. Je to jen diskuse. Artemie je myslím ještě vydatnější, co se týče bílkovin, než larvy hmyzu. Je alespoň zdravotně méně riziková díky své nižší kontamnaci z prostředí. Variabilita třecího chování je u různých druhů různě velká a pokud předávali takto, je to zajímavé. Hlavně že předávali :-).Zdravím.
25.4.2012 11:17
Pro Ondra Samozřejmě mám na mysli bakteriální(v rybách ve střevech) mikrofloru,tu má každá ryba,každé hejno,každé akvárium!!!!!!!!!!!!!!Jde o to,že každé akvárium bohužel trochu jinou a o tom píšu.(-: Zdravím
25.4.2012 11:36
pokud mi to výjde,tak chcu teď předávku natočit.myslím,že taková netradiční předávka mohla být způsobená nezkušeností nebo nesehraností.uvidím co bude.jinak Vlasto to máme vyřešené,ona má dvě děti a já je mám rád,navíc už jsou velké a rozumné.vždycky jsem si přál aby se mi narodily děcka 15leté:-)))a mám 17 a 21:-))
25.4.2012 11:44
Pro všechny CHlapi,už mě nenuťte k dalšímu psaní,já fakt už nemůžu,noťas zavařené,dvacet lidí na mě řve,že neví co mají dělat,nad hlavou mě bloncá jeřáb z panelama,geodet cosi mává jak na 1.mája ,kravál z náklaďáků jak na Rudým náměstí při přehlídce,já snad pošlu všechno dom a pudu se udat!!!(-: Už ani nezdravím
25.4.2012 11:59
MK to přirovnání s chovem slepic je velice trefné. Cituji MK Které slepice nesou víc vajec?, ty v drůbežárně narvané granulemi nebo ty, co se pasou a hrabou. A keré jsou zdravější a vydrží nést normální snůšky a déle? Mé vzdělání zootechnika mi nedá abych neodpověděl. Pochopitelně je lepší když slepice mají možnost být venku. Jejich hlavním zájmeme, ač se jedná o semenožravce, je najít nějakou tu žížalku či červíka. Stejné to je i s tropheusy, bohužel mnozí chovatelé jim příjem živočišné potravy neumožňují a pak jsou jejich ryby na tom stejně jak ty slípky krmené v klecích monodietou - granulemi. HD HD
25.4.2012 11:59
Sikkki,tak pro které ses rozhodl?
25.4.2012 13:14
Díky všem za reakce...já v tom hledal zase něco víc.Princip mikroflory v rybím organismu je mi jasný a asi opravdu pro eliminaci rizika existuje pouze karanténí nádrž, hladovka a možná ještě aplikace Epsom soli. Pravidlo jednoho zdroje by totiž muselo platit pro celou osádku akvária (tedy i jiné druhy jako Eretmodus atd.) Co se týče čistoty rasy,tak koukám,že je to plně v režii importérů,protože osobně nerozumím té výše popisované barevné variabilitě dané geo.rasy? Můj dotaz ale spíš hledal odpověď na otázku,jestli množení příbuzenských linií nemůže rybu degenerovat?Je mi samozřejmě jasné,že k tomu v jezeře běžně dochází,ale je správné to takto vědomě praktikovat? :)
25.4.2012 13:51
To mattes: Věnoval jsem se chovu ryb v trošku větším akvárku..,cca 4 až 5 ha.A kapry jsme vytírali uměle.U ryb je to s genetiku trošku jinak..,né jak u lidí.Kdy příbuzenské křížení zpravidla zanechá okamžité následky..,pocházím ze sudet a na populaci neodsunutých obyvatel lze pozorovat že k něčemu podobnému v minulosti docházelo :-)Ryby naštěstí takovou genitickou výbavu nemají,a změny se projeví až po mnoha generacích,kdy se mladé nechávají s rodiči a jde to pořád dokola.Proto se jikrnačky měnili s jiných sádek,nebo mlíčňáci.Ale nějak extrémně se to neřešilo..,dle mého to bude i u Trofíkú podobné.Ale to ti řeknou určitě líp zdejší odborníci..,teda profíci :-)
25.4.2012 14:07
Pro HD: špatně jsi mně pochopil. Tvoji aprobaci zootechnika nezpochybňuji, ale u těch slepic ve výběhu je to taky hlavně o poměru živin v potravě, ne?. Nějakou žížalku či brouka slupnou, to je jasné, ale kolik procent je k tomu potavy poměrně jalové ve formě těch semen a travin a kolik vydají energie, než tu žížalu vyhrabou a o to jde především. V granulích, co do nich rvou na nošení vajec v drůbežárně bude ten poměr živin a balastu možná 70:30 a venku to bude 30:70 a přičtěme k tomu pohyb venku a pseudopohyb v kleci s ohledem na ten výdej energie. Už jsem to tu psal. Před lety jsem krmil dva nebo tři roky tropheusy jenom sera florou a spirulinou. Vůbec NIC jiného. Na množství mláďat to nemělo sebemenší negativní vliv. U trophíků je to víc o kvalitě vody a prostředí, než o vydatnosti krmení. To jsou mé poznatky.
25.4.2012 14:27
Pro mattese: Pokud by se žádná degenerace neprojevovala, tak proč se neustálo ryby z přírody vozí a proč jsou lidi za ně ochotni platit takové (v některých případěch extrémní) sumy? Je jasné, že to jaká bude ryba v dospělosti není jen otázkou genů, ale i prostředí a výživa. To je podlemě kláčový faktor! Ať mě nikdo neříká, že když máš vedle sebe dvě hejna dtejné formy a jedno he F1 (dospělé chovné hejno v nejlepších letech) a vedle ryby pocházející z jezera (tím nemyslím jezerní odchovy a pseudoimporty), tak že bzdou stejné a nerozeznatelné. Já se musím stotožnit s odpovědí 109. Ještě bych možná doplnil, že nejdůležitější na krmení je způsob jak, kdy, kolik a čím se ryby krmí. Zkusil jsem jednou u plně zabydlených (cca rok) Tropheusů bulupoint (ryby pocházely z farmy od jezera) zpestřit jem jídelníček mraženou dafnií. Toto zpestření se u nich projevilo zvýšenou aktivitou ke tření. JElikož byly ryby zvyklé na seru floru, tak se po týdnu nastal problém a raději jsem dafnii vysadil. To se opakovalo i po cca půl roce, kdy jsem to opět zkusil. Zase to bylo chvíli lepší, ale dlouhodobě ne. Tím chci říct, že jsem viděl hejna tropheusů, které hltaly artémii deně, ale byly na to zvyklé. Věřím, že HD to funguje a stejně tak to funguje MK. Jejich ryby jsou na tu potravu zvyklé. KDyby HD začal krmit jen zeleným, zaznamená nejspíš sníženou aktivitu ke tření a kdyby MK začal přikrmovat patentkou, tak bude mít minimálně stejné problémy. Krása je, že každý si svoje ryby může krmit jak chce B-)
25.4.2012 14:39
Sikki,mattes,ondra a.t.d. Chlapi,je to asi 3 hodiny,co jsem popsal př.94 a schválně čekal,jestli se někdo ozve a bude chtít věc uvést na pravou míru nebo argumentovat proti,zatím ale nic,takže ještě jednou.Mattes,pokud jste v tom hledal trochu něco víc,hledal jste dobře,ale nenašel.Věc se má tak. Není dobré kupovat Tropheuse od dvou nebo více chovatelů,protože u každého chovatele mají ryby vytvořenou svoji bakteriální faunu a střevní floru,která jim umožňuje žití v jakési rovnováze.Logicky,když pořídím dvě skupiny od dvou chovatelů,bude výše popsaná skutečnost u každé skupiny jiná,je to tak?Pokud tedy tyto dvě skupiny,každá z jiného zdroje,umístím SPOLU do jednoho akvária,může(a dochází)k tomu,že mohou navzájem onemocnět.To se stane prostřednictvím bakterií,vůči kterým není jedna nebo druhá populace imunní!!!Zjistím to ale až-za 1 v okamžiku,kdy je dám k sobě,dohromady do jedné nádrže,nebo za 2 už v okamžiku,kdy je budu společně karanténovat.Budu li je karanténovat zvlášť,nic to na situaci nezmění a k problému může dojít opět,a to v okamžiku,kdy je po karanténě dám do společné nádrže!!!Platí totiž to samé,co před karantenováním.Proto ten příměr,že dvě naprosto zdravé populace od dvou chovatelů mohou navzájem onemocnět,pokud z nich udělám společnost jednu.Je to už jasnější?Spouštěčem může být a zpravidla bývá hlavně stres,a ten vyvolá třeba už jen cizí prostředí,v našem případě sloučení obou skupin v jednu do společné nádrže.Je to už jasnější? V případě,že se přesto pro nákup od více chovatelů rozhodnete,přeju všem,ať se těchto problémů nedočkají. zdravím.
25.4.2012 15:01
pane Šebesta, argumentovat proti,nebo uvádět něco na pravou míru není potřeba.Napsal jste to přesně a já tomu rozumím a souhlasím. Na druhou stranu poslední Ondrův příspěvek chápu tak, jak to ostatně i cítím, a sice že pro alespoň částečnou eliminaci degenerace ryb je vhodné skládat hejno z více zdrojů dané geo.rasy a jde jen o to,jaké opatření učinit,aby ve společné nádrži to negativně neodnesli :)
25.4.2012 15:31
Pro mattes-O.K. MK + Ondra Souhlas se 109 a110,ono téma krmení a jeho vliv na rozmnožování je kapitola sama pro sebe a na dlouho(-: zdravím.
26.4.2012 8:06
Abych napravil svou reputaci akvaristy a vyžehlil si to u zakladatele vlákna, tak se vracím od slepic k rybám :-)). Pokoušel jsem se vložit několik nových fotek svých nových Mpulungu/Kasakalawe a dalších rybek. PC mi nahlásil potíže s připojením a kolabs už při první zmenšené fotce velikosti kolem 120 kb. Na důvod se mně neptejte, protože ho nevím. Požádal jsem tedy Vlastu Šebestu, aby se o vložení pokusil on. Takže když bůh a Vlasta dá, možná se to povede :-). Děkuji za pochopení. Zdravím
26.4.2012 8:36
Pro MK Pokusím se tu mašinku nějak vočůrat a splnit ti přání(-:
26.4.2012 8:37
Jdeme na to(-:
26.4.2012 8:38
A dál
26.4.2012 8:40
Miro brnkačka,pak že to nepujde,to slovo neznám(-:,úkol splněn
26.4.2012 8:52
č.117 je fakt pecka! Ale i ostatní jsou krasavci.
Kasakalawe to sice nejsou,ale fláknu je sem taky(-:
26.4.2012 9:26
Pěkný ryby, 115 vypadá jako typický jedinec od Mpulungu, 117 zase jako od Kasakalawe. Nechápu proč na všech fotkách vypadají ryby jako slepé. To jsou nemocné a nebo to je jen špatně nafoceno? HD
26.4.2012 11:02
Vlasto: moje velké poděkování. Jsi moc hodný. Pro HD: je to špatně nafocené. Můj triviální didgitálkový blesk udělá z rybích očních skel odrazové plošky. Ryby jsou kupované jako Mpulungu jsou z jedné cca stočlenné WF skupiny z hodně spolehlivého zdroje. Pokud bys plánoval podobnou diskuzi jako u C. morii nebo T. duboisi maswa, pak předem avizuji, že se jí nezůčastním, myslím že z pochopitelných důvodů.
26.4.2012 11:06
Pro mattes: děkuji. Ty fotky jsou naflákané v rychlosti a nijak konečně neupravené (potřebovali to - to uznávám :-) a mají spíše dokumentární záměr než soutěžněvýstavní :-). Zdravím.
26.4.2012 11:37
Foto č.117 super klasická rybí trojka:-))pane Kraut kytky něčím přihnojujete?
26.4.2012 12:16
MK opravdu, žádnou debatu nehodlám vyvolávat, protože jak je to s lokalitami Kasakalawe a Mpulungu a tropheusy z nich jsem tady již vysvětlil. Tobě ale nerozumím, protože ve 114 píšeš, že to jsou Mpulungu/Kasakalawe a ve 122 píšeš, že jsou kupované jako Mpulungu ze spolehlivého zdroje. Tak fakt nevím čemu mám pak věřit. Ty fotky jsou od tebe opět nic moc, jestli jsi tím foťáčkem opravdu fotil fotky do knížky, tak to se museli grafici zapotit. HD
26.4.2012 12:17
Ano: rybí africká trojka :-)). Ta otázka na hnojení je vtip Mirane??? Hnojení jsou samozřejmě produkty rybího metabolismu, což přirozeně víte. Nesmíte tady ty nesmysly o tom, že rostliny nečistí vodu a že se to celé přeceňuje brát vážně. Fungují na tom celé kořenové čistírny odpadních vod a ten princip je tady v podstatě stejný, jen v jiném měřítku, substrátu a designu. A nebo je to celé omyl a rostliny rostou ne jako z vody nýbrž rostou jenom z vody ....myšleno z čisté H2O :-). Zdravím.
26.4.2012 12:27
Pro HD pro mně je Mpulungu stejné jako Kasakalawe a je jedno jestli mezi to dám / nebo =. Věř si čemu chceš. Už jsem to sice psal, ale fotky v knížce jsou z toho foťáčku, jak se potili grafici nevím, ale mnoho jsem si jich sám vytiskl v původní kvalitě doma na tiskárně a mám je pověšené doma (mnoho lidí je vidělo) a jejich kvalita se mi zdá velmi uspokojivá. Ono je něco jiného když ta dnešní fotka/ky tady není upravená, udělaná retuše očí a je zmenšená a něco jiného je, když má v originále 3Mb. Diskutujeme o tom asi potřetí a určitě zase zbytečně. Pojkud čekáš na to až napíšu, že máš nejlepší fotky ty....tak ano máš :-)....jsou taky z malinko jiného foťáku. Nazdar :-).
26.4.2012 12:35
Miroslav Kraut: Dobrý den! Chci se zeptat zda máte nebo budete mít v blízké době nějaké malé Mpulungu na prodej?
26.4.2012 12:39
Dobrý den, vzhledem k tomu, že je mám asi dva týdny a že potřebují zahojit ploutve, trochu dorůst a trochu vykrmit, tak to v blízké době moc nepředpokládám. Pokud budete mít zájem i později, tak mně kontaktujte na mailu: mirek.kraut@email.cz. Zdravím.
26.4.2012 13:06
pane Kraute jen jsem se ptal,je mi jasné,že ti tropíci dokážou těm kytkám dát potřebné hnojení.musím,říct,že i ty kytky máte parádní.používám stejné kameny,ale ty kytky mi rostou dobře jen v nádrži kde mám malé ancitrusy a takové to obyč plivátko na filtrovaní,žádný velký průtok.jinak kytky v nádržích s dospělou afrikou nemám,jelikož solím takže tam to neroste vůbec.
26.4.2012 13:19
Děkuji. Je to tak, sůl je pro ně velký problém, proudění není pro ně problém žádný... a taky potřebují ty ancíky, bez nich to bohužel nejde....tedy u mně, ale o tom už jsem psal. Proč solíte? Jaké máte hodnoty vstupní vody? Zdravím.
26.4.2012 14:03
Pane Kraute řeknu vám to na rovinu nikdy jsem to neměřil.Solím s hygienických důvodů.minulý týden jsme tu řešily problém s krupicí.začátkem dubna jsem vypl topítka v nádržích.v nádržích které jsou ve výšce 2metry mám tam chovný pár Hrbohlavců a odchovy Melanogenysů,Cyprichromisy a Paracyprichromisy.Tam nesolím,v bytě mám parádních 23°C:-)) no a jak byla ještě venku kosa tak tam jsem tam zjistil krupicy!!!bohužel asi pozdě:-((samec hrbáče i po léčbě padl,zbyla samice s plnou budkou,ti jsou te´d už v pohodě a vedle mi padlo 30 melanogenysů 4cm:-((ti Cypro a Para po léčbě beze strát.V nádržích kde už mám ty melanogenyse ,Cypro a Para ve velikosti 6cm solím nádrže jsou 50cm nad zemí bylo všechno v cyjku i když voda byla 23°C.
26.4.2012 14:46
Na firmě jak je všeobecně známo vodu solíme a anubiasy prosperují, občas i kvetou. HD
26.4.2012 19:54
Moje anubiasy při solení přežily, ale přestaly růst. Jakmile jsem solení vysadil, tak se růst obnovil.
27.4.2012 2:15
Zdravim vsechny vasnive chovatele trops :~} Uz jsem paty den v Brazilii na zavodech plachetnic VOLVO OCEAN RACE a tak jsem po nejake dobe zase mrkl na tlamovce. Opet to same. Dekuji vsem autorum za zopakovani vsech moznych variant chovu trops a srandovni omacky k tomu ;~} Poslal bych vam nejake fotky z Amazonie ale to sem nepatri tak radeji nebudu narusovat plodnou debatu. Boia noite.
27.4.2012 9:23
Pro MK zkus si trochu pohrát s úhlem snímání objektu. I s bleskem se dají vyfotit ryby, tak aby nevypadaly jako slepé, aniž by se retušovaly. HD
27.4.2012 10:41
Pro zabanovaného HR Radku,normálně tomu nebudeš věřit,ale zrovna minulý týden se uskutečnila zschůzka za účasti-HD,MK,A-I,Sarka x,Miran,Pavel86,Memeo,Ondrášovi,Vaku,Mattes,Luboš Šudoma,p.Vodochodský,Štětina,p.Fuljer,M.Pařízek a spousta dalších,které znáš a oni znají Tebe a všichni jsme se zhodli,že v ČR je nejen chov tlamovců ale celá akvaristika bez Tvých abnormálních znalostí,zkušeností a postřehů úplně v prdeli.(-:Jednomyslně jsme se shodli na tom,že sice uznáváme,že je Tě pro Evropu škoda a je Ti už s ohledem na výše uvedené malá a nedivíme se Tvému záměru zajet rozšiřovat obzory akvaristům do vzdálené Brazílie,nicméně bychom Tě chtěli poprosit,nemohl li by jsi Tvůj pobyt za mořem zkrátit pouze na nezbytně nutnou dobu a co nejdříve se vrátit a znovu pozvednout kredit České akvaristiky.Věříme,že si uvědomíš svoji výmečnost a fakt,že jsi pro nás nepostradatelný a tudíž nenahraditelný a v co nejkratším možném termínu se vrátíš(-: Jinak já sám za sebe Ti upřímně přeji příjemný pobyt a spoustu zážitků,užij si to tam,ale mohu li ze staré známosti apelovat,prosím Tě nenech nás na holičkách!!! Skutečně a upřímně přeju,užij si to(-: a ahoj. zdravím.
27.4.2012 11:14
To HR : ... s úplnou vážnosti potvrzuji co napsal VŠ ..... je nám smutno...:-(((
27.4.2012 12:59
Mně fakt néééé :-))
Fakt výstižné, Vlasto, pobavil si :-DD
27.4.2012 14:16
myslím,že až v Brazílii poznají co je zač,tak ho sežerou,nebo pokud si nebudou chtít kazit chuť tak ho nechají si zaplavat s krokodýlem mezi piraněma.
27.4.2012 15:02
Přeji ( ve stylu MK ) pěkný víkend všem ....:-)))))
27.4.2012 16:42
:~}}}}} Je zde prave 11 40 hod a za nejakou tu hodku odletam ze Sao Paula asi na tyden do Miami. Jsem zvedavej na tamni faunu a floru ale mam strach ze krom mistnich bazin a kroks tam bude spis jen betonova jugle.Mejte se hezky a zase nekdy cao.
4.5.2012 14:41
Pro hr Co je s Tebou chlape,neskončil si někde v Everglades? Miran Tě varoval a aligátoři jsou nenažraní,mám o Tebe trochu strach!
5.5.2012 14:36
Takto rychle se muze premistovat jen superman. Ja o nej az tak velky strach nemam.-)
6.5.2012 9:21
Nechci zakládat nové vlákno a tak napíši tuto smutnou zprávu sem. Ve čtvrtek jsem dostal informaci o neštěstí v Africe. Majitelka firmy Fishes of Burundi, (což je firma zabývající se odchovy tang. cichlid) paní Schreyerová byla napadena hrochem, který ji roztrhl břicho a bok a bojuje o život. Pro úplnost uvádím, že je dcerou Piera Bricharda, průkopníka exportu tanganických cichlid. Shoda jména se známým komikem je zcela náhodná. Držme ji palce. HD
6.5.2012 20:34
Oprava ten herec se smenuje Pierr Richard, omluva veliká. HD
7.5.2012 8:29
To, že jsou hroši (a buvolové) nejnebezpečnější zviřata v Africe a že způsobují mnohem víc těžkých zranění a zabití než třeba lvi, jsem slyšel a tady se to bohužel potvrdilo. Paní (dceru skutečné ikony p. Bricharda) a její farmu znám z DVD mého kamaráda z Německa. Trošku mně pobavilo její skromné prohlášení, že její ryby v bazénech jsou lépe zbarvené, než ty v jezeře :-). Jinak se ale zdála jako velmi milá paní, žijící svou láskou k cichlidám. Budu jí držet všechny palce, aby se uzdravila.
7.5.2012 9:03
S tím zbarvením měla u některých druhů (např. Red Rainbow) pravdu. Uplatňují tam řízenou plemenitbu, tzn. že k chovu vybírají ty nejlépe zbarvené jedince. HD
7.5.2012 9:48
Aha, já myslel, že se to nedělá (jak jsi psal) a že Maswa je prostě Maswa a Red Rainbow je prostě Red Rainbov a vypadají tak. Já myslím, že řízenou selekci nedělají jen na farmě v Burundi, ale i my dva (i ostatní) při nákupu svých odchytových ryb. Ale to jen na okraj, nechme to být, nezakládám ani nebudu živit další nekonečné vlákno a ještě jednou přikládám přání brzkého uzdravení pro paní Schreyerovou.
7.5.2012 10:40
Samozřejmě se připojuji!
7.5.2012 10:50
Také ( zde opravdu s vážností, ne jak víše ) se připojuji a přeji ať se dámě daří a uzdraví se.
7.5.2012 12:40
Nevím o tom, že bych psal že se na farmě nedělá řízená selekce. Tropheusy tam chovají v mnoha generacích po sobě a k dalšímu chovu vybírají vždy ty nejhezčí jedince. HD
11.5.2012 11:33
Ke 146: To je nam strasne lito :-(( . Snad vsechno dobre dopadne a prejem rychle zotaveni.
11.5.2012 11:36
Ten Kasakalawe ve 115 je paradni.
18.5.2012 12:54
pro mirana: já ted tedy přehodnocuji svůj pohled na krmení:-) na ryby poslední dobou tak trochu peču, nejezdim na plankton, krmim jen serou a sem tam mraženou artémkou,ale velmi sem tam. Včera sem vyklepal samce od Eretmodus cyanostictus Kasanga a měl 33 mladejch, chudákovi se mu to nevešlo do tlamky:-), je fakt, že je to od starší a zmasilé samice. Ta tvoje to podle mě taky dotáhne na tyhle počty. Má podobné proporce jako ta moje:-). Ovšem pokud se nerozhádaj, doporučuji vodit je do poradny:-)) stejně to sou boží rybky.
12.7.2012 13:15
Samozřejmě, je to pěkné velké akva a je jedno ze je 40 cm na šířku. Dá se chovat jeden druh i v 240 l pri zajištění dobré filtrace a pravid. výměny vody
12.7.2012 21:28
Jari.m,tvůj příspěvek je asi z tepla ne?Nezjistil jsem na jaký příspěvek odpovídáš ! :>). L.Šudoma a jeho příspěvky bych tipoval na nějaké zakázané látky,nebo pak už jen začínající demence :>).Téma je super,hodně příspěvků mě celkem pobavilo :>),ale když se tím člověk brodere,tak je dost poučné.Ovšem proč to Jari.m svým podivným příspěvkem po dvou měsících vytáhl a komu odpovídá,to nemám bohužel ani tušení :>).
13.7.2012 14:23
to Komla spletl jsem se a pro jistotu nebudu na vás reagovat,musel bych se nasrat, nashle