Tropheus -potrhané ploutve

Zdravím měl bych dotaz pro majitele Tropheus Dubois...poslední dobou mají někteří jedinci potrhané prsní ploutve ostatní ploutve jsou ok..čím to a mám to nějak začít řešit?Parametry vody=Ph-8,4,No3-10mg,No2-0mg,každý týden odsávám dno a měním 20%vody.teplota 27C,rostliny nemám,filtrace biologická.jedná se mladší jedince kteří se začínají přebarvovat mám je doma 4.měsíce.Dík za radu

tomba

17.9.2012 23:15

zdravím,určitě měnte více vody,něco zvyšuje jejich agresivitu,mám duboisiky a ještě se nestalo,že by se napadaly tak,že by se zranili,oni se před sebou předvádějí,ale jak se k sobě přiblíží tak jdou od sebe,spíš se prohánějí,nevhodné krmení také zvyšuje jejích agresivitu,jaký počet máte,jakou nádrž velikost,

luboš kovařík
18.9.2012 8:10

Bylo by dobré uvést v jak velké nádrži je máte, kolik jich je a zda jsou tam ještě jiné druhy ryb. Vodu máte v pohodě a měnit více vody je podle mě zbytečné. Jde ale o to čím jste měřil dusičnany, protože 10 mg je až neskutečně skvělá hodnota. HD

Hynek Dařbujan
18.9.2012 8:13

Zdravím počet je 30ks nádrž je 390 L,krmení Sera Flora,Sera Vipany,Sera San,a Cyclops.vše střídám..

tomba
18.9.2012 8:17

Dobrý den p.Dařbuján ryby mám od vás.Byl jsem si u vás před 4.měsíci..jiné druhy ryb v akvárku nemám.vodu jsem si nechal změřit v laboratoři ve firmě kde pracuji.

tomba
18.9.2012 14:26

Zatím bych s tím nic nedělal, maximálně bych osolil vodu - 1 polévková lžíce na 100 l. Když krmíte san a floru tak je zbytečné krmit vipanem. HD

hynek dařbujan
18.9.2012 14:47

HD při výměně vody každý týden přidávám jedlou sodu.nebude problém nyní kyž dám ještě do vody sůl?sůl mám jen obyčejnou,kdysi jsem četl že se dává do akvárka nějaká jiná?Děkuji..

tomba
18.9.2012 15:24

tombo, nemas fotky, zajima me to, jaky mas dno, kameny? Sul je jedno, jakou davas, tim to nebude, teda pokud tam nerves nejaky rance. Kolik davas ty sody? Pises, ze menis jen trosku vody, nezkusil si pri tomto problemu vymenit treba 80%.

Troph3us.
18.9.2012 15:29

Sody dávám 3.lžíce,akvárko je zde-http://www.akvarko.cz/akvarium.php?nadrz=7984 více vody měnit jsem nezkoušel..

tomba
18.9.2012 15:38

tombo, je to moc pekny. Fotku ty ploutve nemas?

Troph3us.
18.9.2012 15:41

tak to nemám a vyfotit to bude asi problém.nechtějí za nic na světě chvilku postát..

tomba
18.9.2012 16:11

Sůl doporučuji dát, protože zvyšuje sekreci ochranného slizu. Tři lžíce sody jsou hodně, stačí vrchovatá kávová lžička na 100 l vyměněné vody.

hynek dařbujan
18.9.2012 17:50

Muzu se zeptat pane Darbujan odkud jste a kde bych se k Vam mohl prijet podivat a poradit?

Milhausman
18.9.2012 18:00

Tak uz jsem si to nasel.

Milhausman
18.9.2012 18:46

pro 13, každá předem hlášená návštěva je vítána. Termín je tedy třeba domluvit předem. Nejlépe na 6023248034 event.email. HD

hynek dařbujan
19.9.2012 12:32

Když už jsme u těch Duboisek. Zdravím pana Dařbujána a přikládám slíbená fota vašich odchovů. Velikost na fotkách je přibližně 5cm. Mám z nich velkou radost. Ještě pro upřesnění byl jsem pro ně u vás cca v květnu 2012.

RUMburak123
19.9.2012 12:34

další ...

RUMburak123
19.9.2012 12:34

poslední

RUMburak123
19.9.2012 16:03

RUMburak123 : Tome, ještě si zapomněl na jednu fotku Maswy :)

mattes
19.9.2012 19:11

Na tu jsem úplně zapomněl. :D To je Maswa sakra jak má být!

RUMburak123
19.9.2012 21:21

pro Rumburak, jsem rád že se jim daří a že vypadají tak jak má mladá Maswa vypadat. Dále je důležité, že z nich máte radost, protože vo tom to je. HD

Hynek Dařbujan
23.9.2012 11:43

Ještě jedna aktuálnější z dneška!

RUMburak123
28.9.2012 19:37

Je prima, jak si tu vzájemně gratulujete, původně jsem vám to nechtěl kazit :-), ale neodpustím si glosu, která doufám nepovede k dalšímu nekonečnému vláknu. Rybky vyobrazené níže na fotografiích nezakládají podle mého názoru naději, že by zdědily proklamované dokonalé zbarvení vytříděných rodičů kteří plavou u HD. Vypadají jako pěkné, zdravé a nevytříděné maswy, ale do tady často požadované dokonalosti šířky pruhů budou mít poměrně daleko. Pokud je s nimi majitel spokojen, je to jen a jen dobře. Vypadají totiž NORMÁLNĚ. Podobnou zkušenost jsem udělal i já s rybami, které jsem si jako téměř dospělé koupil od mého kamaráda a také ppocházejí od HD. Velmi pěkně rostlé a vitální ryby s průměrným vybarvením pruhů. Ani jedna ryba z celkem 25 ks jen prostě neměla stejně široký pruh, jako mají moje vytříděné WF ryby nebo ty vytříděné Wfka u HD. Také žlutý odstín je výrazně méně výrazný. Upozorňuji, že původní majitel je dlouholetý, velmi pečlivý špičkový hobby chovatel, který se rybám příkladně věnuje a proklamovaná nedosažená dokonalost zbarvení nebyla rozhodně ovlivněna jeho chovem....ani být nemohla. Při porovnání s právě dospělými rybami, z mého chovu, které jsem viděl nedávno u dvou chovatelů, měly moje odchovy výrazně žlutější i vyrovnanější pruhy, co se týká šířky. Fotky ryb, které jsem koupil jako potomky HD sem dávat nebudu, jen by to zase rozpoutalo vášně a napadání. Berte to jen jako moji velmi subjektivní zkušenost respektive hodnocení, které mi asi uvěří jen ti, kteří mne osobně znají. Celé to píši jen proto, abych si samozřejmě obhájil své HD poplivané odchovy a aby bylo zřejmé, že není potřeba vždy věřit tomu, co se vám někdo snaží v zájmu konkurenčního boje a prosazení svých ryb nakukat. Je to prostě jen potvrzením toho, že mláďata masew dědí šířku pruhů svých rodičů opravdu jen rámcově a je dílem štěstí, jak to v důsledku bez třídění nakonec dopadne, což tu ostatně tvrdím od začátku této nesmrtelné kauzy...no prostě miniimpérium-maswárium jen vrací úder :-))). Zdravím.

miroslav kraut
29.9.2012 7:58

k22 Tak to jsi zase předvedl hezkou slohovou práci, paní učitelka by tě určitě pochválila. Soudný člověk se ale nestačí divit, kde se v tobě bere ta drzost. Když jsi všechno tak objektivně popsal, tak jsi měl připojit také fotky potomků, tvých tzv. Masew, které jsi dříve prodával a tvrdil o nich, že je úplně normální, když jim občas chybí pruh, či mají jen jeho náznak. To, že se jich akvaristi kvapem zbavovali je tady všeobecně známé. Místo toho, aby ses omluvil, že jsi dodal (ač třeba i v dobré víře) nekvalitní ryby, tak jsi tady rozjel oblbovací kampaň. Jestli se považuješ za někoho, s kým vedu konkurenční boj, no tak to si fakt fandíš. HD

Hynek Dařbujan
29.9.2012 8:00

k22 Tak to jsi zase předvedl hezkou slohovou práci, paní učitelka by tě určitě pochválila. Soudný člověk se ale nestačí divit, kde se v tobě bere ta drzost. Když jsi všechno tak objektivně popsal, tak jsi měl připojit také fotky potomků, tvých tzv. Masew, které jsi dříve prodával a tvrdil o nich, že je úplně normální, když jim občas chybí pruh, či mají jen jeho náznak. To, že se jich akvaristi kvapem zbavovali je tady všeobecně známé. Místo toho, aby ses omluvil, že jsi dodal (ač třeba i v dobré víře) nekvalitní ryby, tak jsi tady rozjel oblbovací kampaň. Jestli se považuješ za někoho, s kým vedu konkurenční boj, no tak to si fakt fandíš. HD

Hynek Dařbujan
29.9.2012 10:26

Pro pana Krauta: Poslední fotku jsem sdílel z důvodu vybarvení ryb. Pruhy se jim teprve utvářejí (mají někteří již 6cm) a mimochodem v odpovědí č.21 spodní ryba tatáž jako v odpovědi č.15. Na obrázku v odpovědí č.21 je již jako podřízená ryba a zřejmě maskuje svoje zbarvení. U horní ryby v č.21 se ryba taktéž zatím dobarvuje. Asi bych měl napsat, že jsem shodou okolonosti ,, Maswy´´ od vás také měl. Tam jsem náznak žluté barvy vůbev neviděl. Byly to ryby větší o 3cm větší ryby než mám teď od HD. O pruhách se snad ani zmiňovat nebudu, ale vložím znovu již zmíněné foto pro oko diváka. Ten komu jste se ani neobtěžoval omluvit jsem já.

RUMburak123
29.9.2012 10:35

1,5 roku stare maswy HD

earl.ostrava
29.9.2012 16:35

pro rumburaka dovoluji si podotknout, že to nejste jen vy komu by se mk měl omluvit. HD

hynek dařbujan
1.10.2012 6:55

Vše, co jsem chtěl k maswám napsat, jsem už napsal v č. 22 a komentuji jen to, co jsem viděl. Pokud jste pánové se sebou spokojeni, tak je to jedině dobře. Za mně už dále bez komentáře. Hynku, je velmi zábavné, když se člověk, jako jsi ty, který neváhá v zájmu prodeje svých ryb použít podvody, pomluvy, lži a manipulace typu kauza Fr. Doležal, domáhá po mé osobě omluvy. Fakt jsi mně pobavil :-). Tím bychom to měli asi ukončit. Tak se měj a směj a ať se daří :-).

miroslav kraut
1.10.2012 7:50

MK Mě osobně to celé zábavné nepřipadá. Opět jsi nezklamal, obviňuješ mě z pomluv a podvodů, ale to jsou jen tvoje ničím nepodložené jedovaté sliny. (Odvádíš pozornost od svého průseru.) Oproti tomu byla špatná kvalita tvých tzv. Masew několikrát prokázána a těm lidem, kterým jsi je dodal, tak těm by jsi se měl omluvit. Mě né, mě jsi je neprodal a konečně, já mám tvoje omluvy i tebe na háku. HD

Hynek Dařbujan
1.10.2012 8:10

No to je jasně vidět :-))). Nevím, proč bych tě měl z něčeho usvědčovat, to tvoje proslulé Jest-li tě tehdy usvědčilo dostatečně a pokud zase chceš napsat, že tě někdo napodobil, tak to nedělej, jen se ztrapňuješ, nikdo jiný kromě Aleny si totiž toho tvého jest-li nevšiml, ani já ne. MOžná je mezi podnikateli v Česku normální někomu pomluvou poškodit jméno, potažmo ryby a možná jsi na to jen zvyklý a je to pro tebe normální. Pro mne to normální není. Připomínáš mi Jima Curryho, ve filmu Maska, když mu tam na lavičce dávají poldové klepeta a on říká Já to nebyl :-)))....jsi jako dítě. Ostatně ono nedávné proslulé vlákno o cyrocara moorii už jen navázalo na vlákno s maswami a potvrdilo, co dokážeš pro prodej svých ryb udělat a jaký jsi rovný a faj kluk :-). Já myslím, že to dohadování nikam nevede a tak mi prosím odpusť, že jsem sem popsal osobní zkušenost s tvými odchovy. Celé to tím za sebe uzavírám.

miroslav kraut
1.10.2012 12:09

Pro pana Krauta: Vůbec nechápu proč jste s tím vůbec zase začal. Myslím, že to bylo celé zbytečné. Od pana Dařbujána žádné pomluvy nevidím. Napsal jsem osobní zkušenost s vámi. Líbí se mi jak píšete ,, Tím bychom to měly celé ukončit´´. Tím jste mě pobavil zase vy Myslím, že u slušného člověka a kapacity jako jste vy byla omluva na místě. No je to pryč a život jde dál. :)

RUMburak123
1.10.2012 14:08

Dobrý den pane Runburaku, a za co byste chtěl mojí omluvu? V životě jsem neprodal jiné maswy, než ty od mých chovných ryb, které každý, kdo si pro mláďata přijede, vidí na vlastní či, protože jsem nikdy žádné ryby neprodal kurýrem a podobně. Můžete mi tedy vysvětlit, za co se vám mám omluvit? Děkuji, budu rád, protože jsem to zatím nepochopil. Jinak vám ze srdce přeji, aby takovou špinavost, jako na mně tehdy vyrobil pan Dařbuján alias pan Doležal, vám nikdo neprovedl. Mějte se prima a ať se vám chov daří.

miroslav kraut
1.10.2012 14:17

Za vaše ryby - moje peníze. Tohle nemá cenu už řešit. Mějte se! Hodně zdaru v chovu.

RUMburak123
1.10.2012 14:24

Jinak já vaše rodiče viděl jen na fotce a krátkém videu. Ryby jsem od vás přebíral na benzínové pumpě u dálnice (Plzně). Jel jste do Německa...

RUMburak123
1.10.2012 15:58

To je zase po čase počteníčko. Mirďa to asi do důchodu nevstřebá, že jeho potomci stojí za hovno a pro každou prodanou šupinu je ochoten napsat slohové cvičení plné lží.Alespoň prokazuje záslužnou službu,že tady pravidelně poukáže na fakt,že se vyplatí koupě Masew u HD,protože nově příchozí by to nemuseli v historii diskuzí najít.

Dr.Chochloušek
2.10.2012 7:44

Pane dr. chocholoušku, možná by to chtělo zaběhnout na vaši domovskou základnu do Bohnic a požádat o lehké přeléčení. Pro pana Rumburaka: Měl bych vám vrátit peníze za mláďata od svých wf masew, které jsem vám prodal?? Mohu se zeptat proč? když to byla mláďata od wf masew? Já si na tu naši schůzku u pumpy vzpomínám, vy jste jeden z těch, kterému je líto peněz si pro ryby přijet a když jsem vám (stejně jako každému) říkal, že pokud chcete mít co nejširší pruhy, je potřeba ryby později vyselektovat, tak jste si jich myslím vzal 25 kusů :-). Víte, já taky umím účelově vyfotit rybu nebo dvě ryby s nejširším pruhem a pak rybu s nejužším pruhem z jiné skupiny. Pokud je to pro vás nějaký významný aspekt vašeho myšlení nebo jednání, tak už opravdu není co řešit. Zdravím.

miroslav kraut
2.10.2012 8:17

Mirďo, postup,který navrhuješ je značně ekonomicky nevýhodný. Rumburakovi by při selekci zůstalo z tvých 25 kousků pravděpodobně pouze dva až tři s větším náznakem pruhu. Cena za takovou rybu by se pak rovnala ceně odchytového jedince. napadá mě ještě otázka,proč Maswy od HD není potřeba selektovat a přesto se tady objevila řada fotek krásně zbarvených hejn jako např.od pana Teuera?

Dr.Chochloušek
2.10.2012 8:26

MK plně souhlasím s první větou odp.č.36. Doufám, že ti tam pomohou a ten tvůj stihoman vyléčí. Tak a teď vážně. Nikdo tady účelové fotky nevyrábí, to že bys toho byl rád schopen tak tomu věřím, prakticky to ale nedokážeš, protože jsem tady snad nikdy neviděl od tebe kloudnou fotku. Ryba na 25 je velice podobná rybám, které fotila šárka a je vidět, že jsou z jednoho hnízda. To že není třeba z potomků mých Masew vybírat dva jedince s pruhy jasně dokazuje foto č.26. HD

Hynek Dařbujan
2.10.2012 8:30

Dr.Chocholoušek - vtipnějc a výstižnějc to snad ani napsat nešlo. Škoda jen, že používáte přezdívku. Takhle hrozí že tady mk či někdo z jeho družiny vymyslí že dr. Chocholoušek jsem já. HD

Hynek Dařbujan
2.10.2012 8:43

Foto č.1

Miroslav Kraut
2.10.2012 8:44

foto č.2

Miroslav Kraut
2.10.2012 8:48

Původně jsem sem ty fotky dávat nechtěl, ale vaše reakce mně k tomu přiměla. Pro HD: tohle jsou odchovy od tvých masew. Připadají ti nějak nesmírně dokonalé? Nemá (tvými slovy) maswa vypat vždycky jako maswa? Jak už jsem pasl, mláďata od mých masew jsem nyní viděl vyrostlé u dvou chovatelů a vypadala lépe, ale nepředpokládám, že by je sem někdo dal. Nechám to už bez dalšího komentáře.

Miroslav Kraut
2.10.2012 9:01

Každý je múže srovnat s foto tvého odchovu v č.25. Dál k tomu není co dodávat. HD

Hynek Dařbujan
2.10.2012 9:49

No, já myslím, že je k tomu co dodávat. Kde jsou ty tebou proklamované dokonalé pruhy bez selekce??

miroslav kraut
2.10.2012 10:28

Nekonečná telenovela díl 20333. Pane Kraute nechcete už toho nechat?? Stojí vám to zato neustále řešit pruhy?? Já jsem vám namaloval rybu, kterou svět neviděl a vy jste to přehlédl to je divné. Děláte tady s Rumburaka jenom šaška. V pátek jsem byl na Slovensku a popíjel jsem kávu u nádrže s Wild Maswymi. Zde video http://www.youtube.com/watch?v=FpJ-QRTdF24&feature=player_embedded Video je staršího data, ale ryby vypadají pořád stejně. A ještě něco nechte už té komedie a pište raději něco užitečného. Ú přímě vy a Hynek, jste mi tyto ryby normálně znechutily. Mám doma žlutou lepicí pásku tak vám ji pošlu a můžete si ty pruhy nastříhat a přilepit podle libosti. Řešíte totální kraviny a jen děláte ze sebe kašpary. Člověk vašich kvalit, přece nemá zapotřebí dělat někde na internetu kašpara. Nebo se pletu? Nemusíte mi odpovídat, já to pochopím. Všechny témata Maswa smazat a je klid!

pietro
2.10.2012 11:01

Děkuji vám za názor Petře. Poněkud vám ušlo, že jsem to tu s pruhy nezačal já, a že jsem tu ani pod falešnou identitou nenapadal někoho jako člověka, ale to je detail. Máte pravdu nikam to nevede. Ještě jednou děkuji.

miroslav kraut
2.10.2012 14:01

mk Každopádně mě těší, že sis pořídil ryby pocházející z mého chovu, to samo již o něčem svědčí. Při pohledu v jaké nádrži jsou chovány mi ale připadá, že jsou tak trochu ve stresu. Rozhodně by si zasloužily lépe vybavenou nádrž a až by byly v pohodě,tak by se i jejich pruhy zvýraznily. Tak ať se jim daří. HD

hynek dařbujan
2.10.2012 14:09

Petře klídek, mi se alespoň dohadujeme o rybách. Když vidím jaké stupidity se tady řeší, tak mi je z toho ouzko. Třeba ti zvedne náladu, že mám první odchov Ptyochromis sp. Salmon. Měj se dobře a ať se ti daří. HD

hynek dařbujan
2.10.2012 14:36

Hynku a Mirku, máte pravdu. Řeší se tu totální stupidní věci. Úroveň tohoto webu je na úrovní rybičky net.. Doufám,že chápete jednu důležitou věc, která nás tady všechny spojuje a tím je náš koníček nebo něžněji napsáno láska k akvaristice. Tak krásný a barevný svět RYB a mi se zde k sobě chováme jako (dámy prominou) HOVADA. Mě je osobně fuk zdali má ryba to či ono. Stejně tak jako u nás doma tak i v přírodě jsou ryby něčím nedokonalé proto kauzu Maswa bych uzavřel. Neviděl jsem, že by někdo kdo dělá Tetry neonové (Paracheirodon innesi) jaký výrazný neon musí mít. To jsem uvedl jako příklad! Je to hnusné se takto veřejně špinit. Stačí, že to dělají ty naše slavné politické špičky. Možná se snažíme splynout s prostředím naši politiky. Podle mého úsudku chováme se jako dobytek. Protože to vidíme dnes a denně v televizi atd. Tak vás moc snažně prosím najděte někde v sobě kousek lidskosti a slušnosti a raději piště užitečné věci.Mě osobně by zajímalo třeba jaké ryby se vám podařilo rozmnožit,které zde nikdo nemá. Nebo ryby, které jsou svým životem odlišné od běžných druhů nám známých. To si velice rád přečtu a vůbec se nebudu zlobit, když konečně někde získám poznatky nikým a ničím nepopsané. Nezlobte se, že jsem to takto vše napsal ale tak to cítím já a možná i naši společní přátelé. Hynku gratuluji, to je pozitivní správa. Mimochodem krásná a zajímavá ryba ne jak ti vaší ale nechme to u ledu.:-)

pietro
2.10.2012 15:36

Petře máš recht a dokonce se ti podařilo formulovat myšlenku, kterou se již delší dobu zabývám a to: založit vlákno v kterém by se představovaly méně často chované druhy ryb. Tady se totiž omýlá pár druhů stále dokola. Otázka je kdy se to zvrhne. Měj se HD

hynek dařbujan
2.10.2012 16:00

Pro miroslava krauta: Nevím kde čtete, že jsem chtěl vrátit po vás peníze? Psal jsem pouze o slušné omluvě. Zřejmě s tím máte problém. Jsem rád, že jste si na naše setkání vzpomněl. Lidé co mě znají dobře ví,že dojet si pro kvalitní ryby není pro mě opravdu problém. (p. Dařbuján, p. Štětina, p. Čuhel - Ostrava atd.) Pokud si také vzpomenete sám jste mi nabídl takové předání ryb. Pro mě to bylo samozřejmě také přínosem. Od kapacity jako je spisovatel Miroslav Kraut jsem žádný problém nečekal - chyba. K těm pruhům - ryby na fotkách co jste vložil v odpovědi 40,41 mají oproti vašim odchovům pruhy jedna báseň. Budu se opakovat,ale psal jsem hlavně o vybarvení ryb. Na vašich odchovech jsem zkrátka žlutou nenašel.K tomu focení jedinců. Vložím vám sem foto malé skupiny co se ocitla před objektivem. čekám odpověď jako, že jsem si je přelovil a fotil jen je. :) Bral jsem od vás 30 ks. 5 ks do týdne padlo. Bral jsem to jako špatnou aklimatizaci to se zkrátka stává. To, že jste napsal povedenou knihu mě neutvrzuje v tom, že jste dobrý chovatel. Mějte se.

RUMburak123
2.10.2012 16:01

foto skupinky

RUMburak123
2.10.2012 18:20

Radši bych četl to,o čem psal pietro a hynek ale mám strach že se to tu začne všechno žrát kvůli pravosti tvrzení o tom či onom úspěchu.

vaku 70 nepřihlášen
2.10.2012 22:53

K odpovědi č. 49 musím říct, že je to to nejlepší, co jsem tu od Pietra poslední dobou četl...

Kozlik
3.10.2012 9:52

Napsal jste to velmi hezky Petře a souhlasím s vámi. Pan Dařbuján se ovšem v č. 47 opět dožaduje mé reakce a tak jsem nucen mu jí poskytnout, Tímto se vám omlouvám. Pro HD: to že ony maswy pocházely z tvého chovu pro mne nepředstavovalo žádný bonus ani problém. Hlavním důvodem mého nákupu bylo to, že prodávajícího mám velmi rád a důvod prodeje byl náhlý a stál o to, aby se jeho ryby dostaly do dobrých podmínek. Proto jsme se nakonec dohodli a já jsem ho rád navštívil a ryby od něj (bez toho abych je předtím viděl) koupil. Fotky pocházejí z mé karanténní nádrže. Možná je to pro tebe novinka, ale někteří chovatelé to tak dělají. Strávily v ní necelé dva týdny. Pohádky o zvýraznění pruhů prosím vykládej před uspáním někomu jinému, než mně. Možná to ocení. Ryby to byly pěkné, zdravé, hezky rostlé a byly to normální maswy, ale pruhy nebyly ani zdaleka to, co jsem si představoval a tak jsem si z 24 ks nakonec nechal 8, které měly pruhy pěkné, ne takové, jako moje WF, ale pěkné. Zbytek hejna jsem prodal za poloviční cenu té kupní, aby v té karanténní malé nádrži nezůstaly zbytečně dlouhbo. To je tedy celá historie, snad už budeš klidnější. Je velmi zábavné, jak právě ty mně nabádáš k lepším podmínkám pro ryby. Ty mně :-)). Ty, který máš namatlanou ve společných nádržích malawi s tanganikou, kvůli cenám vody mněníš málo vody, mláďatům napouštíš obohacenou vodu od dospělých a v zimě topíš na 24 abys ušetřil. Fakt hodně dobré radit mně, jak vylepšit podmínky :-)). K úchvatnému odchovu solomonů blahopřeju. Je to bezesporu krásná ryba. Co je úchvatného na odchovu tlamovce z Viktorina jezera ale nevím. Že by další udička na zákazníky? :-)) Všechny viktorky, co jsem kdy měl nebo u někoho viděl se množily jako myši a byl problém to prodat. U solomonů ten broblém ještě chvíli nebude jen proto, protože je enormní problém sehnat u nich slušnou samičku, protože je v potomstvu napropstá převaha samců. Důvod neznám. Sám za sebe na rovinu uvedu, že žádnou novinku teď nemnožím, protože už mnoho let v tanganice žádná novinka není. Mezi můj nejvzácnější odchov historicky nadále patří odchov benthochromisů, několika set petrochromis moshi (ephipppium), několika set Xenos red princess, X. caudafasciata, X. papilio, C. gibberosa blue zaire a Trematocara variabile. Ostatní druhy mi přijdou na odchov relativně velmi snadné včetně tropheusů a lamprologini, kde je až na výjimky odchov přímo triviální. Úmyslně neuvádím ty zajímavé odchovy do tvého nového vlákna, protože ti tvé nové, nezištné, reklamní vlákno nechci kazit svými výplody:-).

miroslav kraut
3.10.2012 9:53

Pro pana rumburaka: sebral jsem v sobě všechny síly a hluboce se vám omlouvám, že jsem vám jako F1 maswy prodál mláďata od svých WF masew. A ještě poznámka: spisovatel nejsem, napsal jsem jednu knížku, jsem na ní hrdý a jsem rád, že pár lidem pomohla v chovu, což byl její účel. Vím, že s ní někteří jednici mají problém. Jako dobrý chovatel se cítím i bez té knížky. Všechny druhy, ketré jsou v ní uvedené kromě O. nasuta a G. ermaxillaris jsem pravidelně odchovával. Míru mého chovatelství už musíte posoudit sám. Všem normálním lidem řeji hezký den.

miroslav kraut
3.10.2012 10:23

k 55 , ta ryba kterou zřejmě myslíš se nejmenuje solomon, ale označuje se jako Ptyochromis sp.Salmon. Dříve Haplochromis sp.hippo point Salmon. Odchov tohoto druhu oproti ostatním viktorkám považuji oproti tobě za extrémně obtížný. Zřejmě nebudu takový chovatel jako ty. Děkuji za podporu nového vlákna - Méně často chované druhy cichlid. To co jsi o něm napsal plně odhaluje jaký jsi magor. HD

hynek dařbujan
3.10.2012 10:34

Vím, jak se ta ryba jmenuje, omlouvám se ti, že jsem použil slangový výraz, který používáme pro teto druh s kamarádem, kterému jsem je dovezl z Německa asi před rokem. Bohužel o několik menších ryb později přišel a ostatní byli všechno samci. Mohu vědět, co je na odchovu tohoto druhu tak obtížného? Děkuji.

miroslav kraut
3.10.2012 11:05

Jsou to tak trochu chcípavky a prostě se netřou. HD

hynek dařbujan
3.10.2012 11:09

Aha. Díky.

miroslav kraut
3.10.2012 16:37

Mk tak jsem si konečně v klidu přečetl celou tvoji reakci č.55 dlouhou 35 řádků na moji připomínku č 47 o čtyřech řádcích a nevychází mi nic jiného, než to co tady tvrdím delší dobu : ty jsi se fakt zbláznil. HD

hynek dařbujan
4.10.2012 7:00

Přesně tak Hynku, jediný normální jsi tady ty. Popsal jsem po pravdě, jak to dopadlo s tvými maswami, co se týká tebou avizovaného dokonalého vybarvení (což je samo o sobě nesmysl), které prostě nemají a pak jsem ti napsal, že mně nebude nabádat k lepším podmínkám pro ryby někdo, kdo je má horší, než já, Nebo si myslíš, že jsem jeden z těch tydýtků, co se u tebe posadí na zadek, když před sebou vidí víc než deset nádrží? Mně spíš vždycky zajimaly ryby, než kolik čeho kdo má a pokud bys byl alespoň trošku sebekritický (což u tebe ale od narození nehrozí), ak bys uznal, že podmínky pro určité ryby může mít i hobbysta s jednou nádrží. Potřebuješ vysvětlit ještě něco? Myslel jsem, že už to uzavřeme, ale jak je vidět, tobě pořád něco vrtá hlavou :-).

miroslav kraut
4.10.2012 7:14

mk v 47 jsem pouze kritizoval konkrétní nádrž, kde jsi zavřel Maswy. Nic jsem nepsal nic o tvých ostatních nádržích a věřím tomu, že v nich máš prostředí pro ryby velice dobré, protože tě stále považuji za skvělého chovatele, kterému však zřejmě přeskočilo. Nikde jsem netvrdil, že Maswy z mého chovu budou mít dokonalé vybarvení, jak se mi tady snažíš podsouvat. Pouze tvrdím, že potomstvo bude vypadat jako Maswa a né jako ryby např. na obr. 25 a 52. HD

Hynek Dařbujan
4.10.2012 7:45

Už se nemůžu dočkat na odpověď č.284, kde se konečně ukáže že vrah by mohl být zahradník, ale zvrat v č. 316, jasně ukáže na komorníka, který je vlastně zároveň i kuchař a zahradník a ten má alibi, tak že vrah je úplně někdo jiný. Kdo,?, na to si vážení čtenáři budete muset počkat až do pokračování odpovědí kolem č.380, kdy se ve scénáři páté série této zábavně dramatické telenovely objeví další klíčová postava, která možná prozradí něco, co by mohlo vést k rozuzlení celého tajemně zauzleného příběhu.

hr
4.10.2012 8:03

hr - moc jsem se pobavil, chytrej kluk. HD

hynek dařbujan
4.10.2012 11:35

Vy dva si nedáte pokoj.Tak jak si přejete. Zde najdete pohádku o vás. Hynek a Mirek na diskotéce. http://www.youtube.com/watch?v=sIK52PMRsAg&feature=related Doufám, že se tomu zasmějete :-O.

pietro
4.10.2012 12:22

Hynku, s těmi pruhy opět standardně lžeš. ale hledat ti ty tvoje proslulé věty o dokonalosti pruhů a jak se maswy neselektují fakt nebudu, na to nemám čas a ani chuť. Nechceš to už uzavřít? Vždycky, když už nevíš kudy kam, tak napíšeš, že jsem se zbláznil. Už je to malinko trapné. Navrhuji to ukončit. Ahoj.

miroslav kraut
4.10.2012 12:45

Opravdu vím kudy kam, a nezlob se to, že jsi se zřejmě zbláznil mi tady vzhledem k tomu co tady předvádíš připadá jako to nejmírnější a nejpřátelštějští označení. Zkus se od toho odosobnit a čti ty příspěvky nezaujatě a dáš mi za pravdu. HD

hynek dařbujan
5.10.2012 22:54

Hynku,to jsou ty od tebe jak jsem volal,ze je ma skoro rok,jestli je to ok

Miky1979
5.10.2012 22:54

a dalsi

Miky1979
5.10.2012 22:55

a jeste

Miky1979
5.10.2012 22:57

proste doufam,ze se o ne dobre staram, jsem akvarista zacatecnik :-)

Miky1979
5.10.2012 23:07

tak mas krasne maswy...podla foto

romco
6.10.2012 7:11

Miky vypadají, že se jim daří a určitě o ně pečuješ dobře. A co je taky důležité - vypadají jako Maswy. HD

Hynek Dařbujan
6.10.2012 11:38

Hynku,vzdyt jsem od tebe koupil maswy:)jsem s nima spokojen,jen kytky nevydrzi,uz jsem nemel nervy a velka kryptokoryna leti dnes pryc :-(

Miky1979
6.10.2012 12:01

To já vím, to byl jen drobný šťouchanec, do chovatelů, kteří tvrdí, že je v pohodě když Maswa nevypadá jako Maswa. Tak ať se daří. HD

hynek dařbujan
9.10.2012 9:04

Když už tě tedy užije na ty šťouchance a pořád se ti nechce ukončit, mám otázku. Nemají mít maswy žluté pruhy (alespoň ve vrchní části? a nevypadá ta ryba v horní části obrázku spíš jako Karilani? ta je taky od tebe?

miroslav kraut
9.10.2012 9:43

Mám takovej dotaz, mám v akva 13ks 1,5roku starých Masew od pana Dařbujána, k tomu bych chtěl nyní pořídit 20kusů taky 1,5roku starých Masew,které prodává jeden člověk a jsou od pana Krauta, snesou se v jednom akva?

Jaryn
9.10.2012 9:51

Já myslím že Maswy od těchto dvou pánů se nesnesou ;-D Joke*

Jaromír Ševčík
9.10.2012 10:37

Ale já bych jim to neřekl, těm Maswám!

Jaryn
9.10.2012 12:41

Jaryne řekl neřekl ony by to poznaly kdo je od koho, protože maswy od Mirdy prej nemají dostatečně žlutej pruh, zato ty Hynkovi si prý zase lidi pletou s ikolama takže neryskoval bych.

hr
11.10.2012 12:44

Bla, bla, bla...jedna paní povídala. Zajeďte se podívat třeba do Benešova nad Ploučnicí, mají tam ode mně mláďata dva chovatelé a šířka a žlutost pruhů by vás asi dost překvapila...ale ono je lepší blafat nesmysly.....promiňte....on to byl vlastně humor. Pro krále šťouchanců HD: nějak jsi se pojednou odmlčel...asi hodně práce s nějakým velkým akváriem...pořád čekám na zodpovězení mého dotazu v č. 77. Předem děkuji za odpověď, pokud se jí dočkám.

miroslav kraut
11.10.2012 13:25

odpovim sam,vetsina ma zlutou cast v horni pulce pruhu, tak jak ma maswa mit,asi 3-4 ks ji maji delsi tak do 2 tretin,myslim,ze to muze byt odchylka, i kdyby Karilani,mi to neva. Kazdopadne pane Kraut, kdybych k vam nemel daleko,urcite bych nemel problem si rad vzit ryby od vas.Kazdopadne svym vlaknem jsem nechtel zde nic rozmichat,spis mi slo o to,ze se mi zda,ze mi pomalu rostou.V druhem aqua mam Haps, a ty zase rostou neskutecne, viz moje vlakno o Haps.Vodu maji stejnou,stejna vymena,min. 2/3 tydne,stejne parametry,proste nevim,ty nejvetsi ks maj tak 7-8 cm, coz ted je rok, co je mam, a zda se mi to malo.Mozna je male aqua :-(

Miky1979
11.10.2012 17:07

Mirečku pro tebe vše , na tu 77 jsem v návalu práce zapoměl odpovědět. No tak až teď. Původně jse si myslel, že se jedná o zabloudilou tzv. Krautomaswu, ale ta to nebude, protože ty většinou postrádají pruhy, či je mají jen v náznacích. Tak se holt něco vyštěpilo trochu jinak. Mezi těmito rybami z mého chovu a těmi, které jsi kdysi produkoval je zásadní rozdíl a to tento. V hejnu ryb z mého chovu musíš hledat rybu s horším pruhem a v těch od tebe se zase v hejnu musíš hledat ryba s pěkným pruhem. Abych ukojil tvoji zvědavost, s tím akvárkem jsi měl pravdu, není to zas takový obr ale přesto má něco přes 1500 l. Dneska mi ho slepili. Stačí ti tyto odpovědi? HD

hynek dařbujan
11.10.2012 18:35

Hynku, a co v tom bude?More?

Miky1979
11.10.2012 19:26

Ne,ne placky ,tedy rejnoci. HD

hynek dařbujan
11.10.2012 19:46

Hmm,jsou to zajimave ryby, ale moc me to nebere.Ale more se mi libi, to je zase jednou dalsi meta pro me :-)

Miky1979
12.10.2012 2:19

HD, co to bude za placicky, sladkovodni nebo morske? Tuto jsem fotila ja v San Francisco :-) . Co ploutvicky, Tomba, uz je to lepsi?

A+I
12.10.2012 2:21

Miky, s morem radej ani nezacinej (vlastni zkusenost) :-)) .

A+I
12.10.2012 7:22

Pro HD: mně na tobě baví, jak ty rád hodnotíš a posuzuješ, co jsi ani na vlastní oči neviděl. Já jsem své odchovy na vlastní oči viděl a porovnal jsem to s tvými, které jsem nedávno koupil a překvapilo mně to. Proto jsem tu o tom psal. Před rokem jsi tu psal, jak jsou tvoje mláďata dokonalé kopie masew a že se nic nepřebírá a že maswa je maswa atd a teď napíšeš no tak se něco vyštěpilo :-)). Navrhuji (už po několikáté) to fakt uzavřít, protože ty tvoje pohádky pro znalostní začátečníky to tu myslím fakt neobohacují a nikam neposouvají. Pro miky 1979: to není vůbec nic osobního vůči vám nebo vašim rybám. Ta nádrž je myslím v pořádku. Vydržte :-) u tropheusů je někdy věčnost než přerostou tu dorosteneckou velikost. Zdravím.

miroslav kraut
12.10.2012 7:26

k 88 sladkovodní, chovám tři druhy, viz moje stránky a tak trochu jsme jim propadli, jsou to úžasná zvířata. Proč radíte mikymu, aby s mořem ani nezačínal? HD

hynek dařbujan
12.10.2012 7:30

MK, tvoje odchovy jsem viděl i na vlastní oči a fotek bylo i tady na fóru dost. Kdo píše pohádky, tak to nechám na čtenářích. HD

hynek dařbujan
12.10.2012 7:32

Miky, moře se vůbec neboj, rád ti s tím pomohu. Hlavně nezačínej něco kutit sám, to pak dopadá špatně. HD

hynek dařbujan
12.10.2012 13:56

K 91: Protoze kdyz s tim Miky zacne, tak tomu propadne a dopadne jako my - odstavi afriku na patou kolej a vsechen volnej cas stravi cumakovanim do more a neustalym vylepsovanim. Tak napriklad my mame morska akvarka jiz 4. A to jsem more nikdy nikdy nikdy mit nechtela :-) . Miky nezacinej - je to jak droga. No, ale jak tak ctu odp. 91, tak nejsme jedini, kdo tady necemu propada :-)) .

A+I
12.10.2012 18:02

AI 94, tak to jste mi udělali radost, já jsem kolem roku 92 byl taky z moře tak unešenej, že jsem afriku v tý době hodně zredukoval a zanedbával. Pak se to ale srovnalo a časem člověk zjistí, že všechno má svoje. Mořská akvaristika úžasně rozšíří obzory a hromada věcí z ní se dá aplikovat na akvaristiku sladkovodní. Poslední dobou jsem se vrátil k pokusům s odchovy mořských ryb a nějaké úspěchy se dostavili. Se synkem jmse tomu věnovali jedno tlačítko na mých stránkách- koho to zajímá tak ty jsou www.hynek-darbujan.cz. Jako ochutnávku a pochlubení se, přidávám foto jednoho mého odchovance ve velikosti cca 4 cm. HD

hynek dařbujan
12.10.2012 18:04

Omluva za hrubku, úspěchy se dostavily. HD

hynek dařbujan
13.10.2012 15:15

Hynku, tak ten je opravdu perfektní ... Osobně je nemusím, to víte, ale tohle je bomba !

Bajer L.
17.10.2012 8:16

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=494062240612087&set=a.494041390614172.121255.100000249471744&type=1&theater

daliborz
17.10.2012 8:17

Dovolil jsem si poslat odkaz na moje krasavce,

daliborz
17.10.2012 11:37

Ahoj Álo, tak gratuluji k novému koníčku mořská akvária :) Nějaká fotka pro inspiraci by nebyla????:D

sarka.x
19.10.2012 0:20

Dobrý den, jen pro upřesnění považuji za nutné jsem dát fotku Masew F1 od Mirka Krauta, které jsem si od něj koupil vloni, velikost byla zhruba 3 cm. Fotky jsou bohužel jen z mobilu, tak na nich nebude úplně dobře vidět kontrast žluté a modré barvy.

Martin Podolínský
19.10.2012 0:23

KRAUT - Maswa

Martin Podolínský
19.10.2012 0:26

KRAUT - Maswa

Martin Podolínský
19.10.2012 0:28

KRAUT - Maswa

Martin Podolínský
19.10.2012 7:18

Děkuji Martine za objektivitu a hlavně statečnost :-). Stejně vypadala odrostlá mláďata u kolegy, který byl u mně s tebou a bral si také maswy. Viděl jsem je u něj v létě. Za mně už bez dalšího komentáře. Hezký den.

miroslav kraut
19.10.2012 8:33

Pro M.Podolínského, Hezký Maswy, gratuluji. HD

Hynek Dařbujan
19.10.2012 8:40

Pro MK, v 105 děkuješ za objektivitu, sám ji však postrádáš. Kdybys ji měl, tak bys uvedl, že zobrazené Maswy pocházejí od tvých nových chovných ryb o jejichž kvalitě tady nikdo nepochybuje. Problémové bylo přeci to staré hejno Masew, produkující nekvalitní potomstvo. HD

Hynek Dařbujan
19.10.2012 10:38

Ty Maswy jsou nádherný.Musím ale souhlasit s 107.Toto téma čtu celkem pozorně a vím,že se o předešlé hejno jedná.Možná by jste toho mohli nechat,ikdyž to půjde asi těžko.Je dobře,že nyní máte oba kvalitní hejna a jako 2 kvalitní chovatelé produkovat kvalitní odchovy.Je tu spousta chovatelů,co od vás chtějí slyšet úplně něco jiného,než věčnou hádku o Maswách.

vaku nepřihlášen
19.10.2012 10:46

Hynku, s tebou je to fakt jak s tím příslovečným blbým na dvorku :-)..omlouvám, se v tvém případě asi spíš s ulhaným. Já to kvůli tobě fakt nebudu hledat, ale cca před půl rokem jsem tu už vysvětloval, že žádné nové hejno nemám a že jsem ho jen doplňoval a že jsem bohužel o hodně nových ryb při aklimatizaci přišel, takže základ mého hejna tvoří stále ty starší několikaleté samice. Jejich potomstvo je, světe div se, na obrázcích od Martina. Vím, že si to, že jsem to tu vysvětloval, pamatuješ, jen jsi to JAKO náhodou zase zapomněl a spustil svoji starou známou písničku. Už je to fakt trošku trapné a s tím tvým minulým no tak se něco odštěpilo jsi tomu dal korunu :-). Už asi popáté navrhuji MASWAENDE :-). Ahoj.

miroslav kraut
19.10.2012 11:26

OK souhlass Maswaende, myslím, že již k tomu není co dodat. HD

hynek dařbujan
19.10.2012 12:01

Hurááááááááááááááááááááá

vaku70
19.10.2012 15:32

pre MK a HD: tak to je super :)

canart
19.10.2012 20:45

taky me ten THE END potesil,parada kluci :-) jinak ty maswy od p.Podolinskeho jsou super

Miky1979
19.10.2012 21:19

Krasne maswy, Martine, u koho to je foceny? Prijel bych se rad podivat. Tomas

troph3us na tabletu
20.10.2012 10:12

Ahoj Tome, klidně přijeď, jsou to mé Maswy u mě doma, jsou přelovené do jiné nádrže, protože jsou na prodej, jak víš to původní hejno čítající 31 kusů se zmenšilo na 15 kusů, 16 největších ryb je již prodáno.

Martin Podolínský
20.10.2012 10:23

K odpovědi č. 106, Hynku děkuju.

Martin Podolínský
20.10.2012 10:54

Ahoj, tyhle uz si nechas? Jsou paradni:)

Troph3us
20.10.2012 11:24

Ne, nebudu dělat další akva, jsou pro Tebe, zavolej.

Martin Podolínský
24.10.2012 20:37

Zdravím všechny! Po dlouhé době jsem zavítal a opět je to tu zase, no vlastně bylo. Snad úspěšně zvoláme : MASWAEND :-) Sem se zapotil, četl jsem to celé najednou a jediné co mohu dodat, ryby mám stejné jako Miky, takže klasika maswy, které nejsou nijak lepší ani horší, prostě standart - nepřebrané. Všem přeji ať se daří.

ondrášovi
1.11.2012 4:46

K 95: HD, dik. U nas je to zatim tak, ze aplikujeme sladkovodni zkusenosti ve slane vode a to vcetne chovani ryb, ktere je casto srovnatelne s cichlidami :-) . Ten odchovanec se vam vazne povedl, gratuluju! Ke 100: Ahoj Sarko, ani to nezkousej ... :-)) Noo, nejakou fotku bych nekam umistit mohla, ale nevim, jestli to neva, kdyz jsou tady tlamovci africkych jezer. Ke 110: Uvidime ... ;-)))

A+I

VLOŽIT ODPOVĚĎ