UMÍRAJÍ MI NAROZENÉ RYBKY

V neděli jsme poprvé vyklepávali rybky,což se podařilo!Dali jsme je do malého akvárka,kde máme filtr a vzduchovadlo.Na dně minimum písku,spíše nic.Rybek bylo asi 15,v pohodě si plavaly,ale spíše se držely u molitanu filtru.Vodu měly odstátou a krmila jsem drcenýma vločkama JBL NOVO MALAWI a mraženým cyclopem.Ve středu byla mrtvá první,ve čtvrtek dvě,v pátek ráno se jim odkalovala voda a v pátek dopoledne umřely zas dvě.Odpoledne jsme jim vyměńily komplet vodu,kterou jsme jim dali z velkého společného akvárka a odsáli všechen písek.Večer pak umřely dvě a dneska ráno jedna a ted večer další jedna.Na mailech jsem v kontaktu s chovatelem,který mi psal,že první měsíc je hodně kritický a abych je hlavně moc nepřekrmovala,že to pak ve vodě hnije.Možná,že ze začátku jsem jim i dávala víc než je zdrávo,ale teď se fakt snažím jim dávat méně.Tlamovce máme asi od dubna a asi hned po měsíci nám otěhnotněla ryba,ale to jsme nestihli a porodila je ve společném akvárku a přežila jedna. Pak jsme si pořídili menší akvárko a tam jsme měli druhé miminka,které asi po 10 dnech během jedné noci pomřely všecky.Ted jsme se snažili udělat vše co njelíp a stejně odpadávají jak hrušky.Prosím,poradíte někdo??

vsevik

22.9.2012 23:00

Ne, že první měsíc je kritický, ale hodně důležitý :) Nekolísá jim tam teplota, nebo PH? Odkud je ten mrazený cyclop? Pokud je to nějakej akvaristickej, tak chyba může být i tam.

Bajer L.
22.9.2012 23:15

Teplota vody je jaká.?

vaku 70 nepřihlášen
22.9.2012 23:21

A ještě otázka.Drželi se rybky u filtru,nebo si je držel filtr u sebe?

vaku 70 nepřihlášen
22.9.2012 23:22

já bych tipovala na nazejtý filtřík, k tomu malý objem vody a hojnost krmení a je problém. Ten filtr je jaký co je v aq s odchovy?

sarka.x
23.9.2012 7:41

Hlavně použila novou vodu. Sice odstatou,ale novou tam bych viděl problém.

mates69
24.9.2012 12:30

Vsevik nezlob se na mě ale když píšeš že ryba byla těhotná a že měla miminka tak se vyprdni na nějaké odchovy a začni pročítat úplné základy chovu ryb a věcí s tím společných, jinak nějaké chování nebo odchovávání živých tvorů u lidí kteří ví jak se jmenuje pouze žrádlo kterým krmí protože je to na něm napsané je tak trochu hazard se zdravím a životy živočichů. Ryby zatím nikam nepřelovuj nic nevyklepávej a nosící ryby nech zatím ve společné nádrži.Usnadníš tím život jak jim samotným tak i sobě. Studuj to jestli vůbec ryby které máš doma mají vhodné akvárium ,jeho zařízení je správné, technika a údržba dostačující, krmivo splňuje nároky chovaných druhů a voda má správné parametry a ty jestli tohle všechno dokážeš udržovat. O tom těžce pochybuji, protože když máš těhotné ryby a ony potom rodí miminka tak je zcela jasné že víš kulový.

hr
24.9.2012 16:41

Zdravím, děkuju za příspěvky a hlavně Hr...:-D Lubore,ano,napsal jsi hodně důležitý,ne kritický,sorry... Pro mě však kritický bohužel je..:-(( Jak jsem Ti psala v mailu,teplota nám kolísala hodně a cyclop byl z akvaristiky. Poslední dvě MIMINKA od TĚHOTNÉ MAMINKY,která se naháněla s nějakým TATÍNKEM se zatím statečně drží. HR bych jen vzkázala,že když jsem čekala dítě já,tak ani gynekolog (odborník) nemluvil o mé graviditě,ale o těhotenství a na novorozeneckém oddělení mi chodili odborníci kontrolovat miminko a né novorozence,takže bych přestala řešit nějaké slovíčkaření a snažila se pomoct rybám (pokud máš rád nějké živočichy) a nejen svému egu!!

vsevik
24.9.2012 16:47

HR je zakomplexovaný idiot.Vijou to o něm celé Hlubočky

intelektuálka z Hluboček
24.9.2012 21:47

Některé komenty jsou jak z Blesku:D

Myrdaaa
25.9.2012 1:01

Věřím,že přijde doba,kdy bude technicky možné poslat lidem jako je HR, přes internet elektrický šok,kdykoliv se pokusí přihlásit někam,kde se neumí chovat :D

starej akvarista
25.9.2012 2:48

intelektuálka z Hluboček vijou???? jako věnce? no to se mi snad zdá. Jinak i já se přikláním k vysoké hladině NO2 díky nezajetému, nebo nedostatečně dimenzovanému filtru.

Dualitka
25.9.2012 7:46

Milá vsevík on totiž bude asi rozdíl v tom, že lidské samičky když jsou gravidní, tak běžný termín je že jsou i těhotné. Takže tento termín je v pořádku narozdíl od tlamovců, kteří nosí své jikry v tlamce a to s graviditou, nebo chceš li těhotenstvím nemá nic společného. Stejně tak, jako že se lidskému mláděti se říká do jistého věku miminko. Věř tomu že u ryb to tak není a proto ti tu nepíšu co vše mohlo být u tvého potěru (MIMINEK) špatně. Velkou část možných chyb ti tu napsali jiní akvaristi, ale obávám se že konkrétně u tebe je problém jinde a to tam kde jsem psal posledně. Proto jakékoliv zkoušení něco odchovat nebo i chovat hraničí spíše s laboratorním pokusem než chovem. Drž se prosím raději mé předešlé rady a uvidíš že když porozumíš trochu tomu jak to všechno funguje, tak s toho budeš mít větší radost.

hr
25.9.2012 8:59

Vseviku nez se ti to mensi akva dobre zajede,tak je odchovavej ve spolecnem akva a ryby nevyklepavej. Dej tam navic par kamenu poskladanych na sebe tak,at jsou mezi nima male skviry a mezery,kam vetsi ryby nemuzou a uvidis,ze ti jich spousta prezije i dohromady s velkymi.

hansjochen
25.9.2012 9:15

Vševiku, na jednu stranu chceš rady a když ti napíšu svůj názor a zeptám se jaký máš filtr v aq kde ti padají rybky pro více informací, tak ti ani nestojím za odpověď? Je vidět, že asi tak akutně rady nepotřebuješ :-( S takovou moc daleko nedojdeš ......

sarka.x
25.9.2012 14:17

Zdravím, Čím krmíte potěr? Nemám možnost nějaké líhně na artemie. Mohu krmit i mraženým cyklopem nebo drceným vločkovým krmivem? Za každou radu budu vděčný

Jaromír Ševčík
25.9.2012 15:52

Ahojte,všem ještě jednou díky.. Šárko,omlouvám se...nebylo to,že bych Ti neodepsala schválně,spíše jsem to nechtě přešla. V malém akvárku mám starší filtr ATMAN AT A7500. Filtr mám od kamaráda,který už akvárko nemá a půjčila jsem si ho jen kvůli těm malým. Hr: nebudu řešit už slovíčkaření,byla to z mé strany ironie.Ano,máš pravdu,projevila jsem se jako naprostý laik,kterým jsem,ale není pravdou,že jsem si nic nepřečetla.... Četla jsem několik webů,viděla dokument o Malawském jezeře.... Teoreticky by toho člověk věděl...,ale praxe je jiná.Myslím,že každý si to musí vychytat sám a mé ryby bych určitě nenazvala vivsekčními zvířaty.Nikoho schválně netrápím!! Hansjochen: asi máš pravdu.Když jsem s tlamovci začínala,tak jsem měla akvárko plné schovek a šutrů a stejně mi zůstal jen jeden prcek,proto jsem pak pořídila druhé akvárko,ale pokud to člověk neumí,tak je to asi fakt lepší nechat ve společném akvárku na přirodě.Jen jsme teď nedávno akvárko přestavovali a skrýše už nejsou...

vsevik
25.9.2012 19:52

zdravím,přesně příroda je příroda ,něco jiného jsou větši chovatelé,nechal jsem to na přírodě a mám sice 2 zdravé rybky,ale jsem rád za ně,příště se třeba povede 5 nebo 10,je to fuk,

luboš kovařík
26.9.2012 8:24

Pro vsevik. Ano pokud nemám prostředky a dostatečné zkušenosti k tomu abych odchovával potěr ryb a ten hyne na následky mých chyb je to hokus pokus a i to bych nazval trápením. A nejednodušší vysvětlení pro to, proč si tohle lidi dovolují je to, že když uhynou ryby, tak spláchnutí hajzlíku to jistí a je vymalováno. Ovšem kdyby jste chovali třeba koně, tak pohled na strádající a umírající hříbě, by pohoršovalo nejen vás jako chovatele, ale i okolí a zřejmě by vám zanedlouho klepal na dveře pan Halabala z TV NOVA a měl by pro vás pár nepříjemných otázek. Je opravdu lepší nechat ryby ve společné nádrži, kde jsou zřejmě lepší podmínky než v odchovné nádrži u nezkušeného chovatele. Pro potěr je asi lepší když je slupne nějaká ryby, než když postupně umírá několik dní vlivem nevhodných podmínek. Vsevik nediv se některým mým reakcím, ale lidi co si píšou kolikrát o radu působí jako kdyby neuměli do pěti napočítat a chtějí něco chovat nebo dokonce odchovávat. Z tvé prvotní otázky to tak trochu vyzařuje, když píšeš o těhulích atd. :-))) Dále je tu o chovu a odchovu ryb napsáno kilometry příspěvků, kde odpovídající neustále a dokola s trpělivostí mě nevlastní :-)) píší těmto tazatelům, aby napsali jaké mají druhy ryb, čím krmí, jaká je litráž nádrže, filtr, dno , údržba a že teprve podle těchto indicií se dá možná určit kde je tížený problém. Nechápu to, je to neustále a dokola to samé a i u lidí kteří tu tvrdí že toho přečetli a prostudovali na zdejším nebo i jiném fóru dost a ve finále se stejně ptají tak, že si o nich člověk musí zákonitě myslet, že právě spadli z hrušky. Děkuji za pozornost. PS :když už jsme u toho slovíčkaření, tak nemluvte prosím o osudu potěru v aqu jako že to necháte na přírodě. Zní to divně když říkáme příroda něčemu co jsme uměle vytvořili, uvěznili do toho pár živých tvorů a hrajeme si na bohy, kteří určují to jak se bude našim vězňům dařit. :-((( Příroda je jinde.

hr
26.9.2012 8:53

hr nevím co se ti stalo:-),ale tentokrát plně souhlasím.A jde to i slušně viď.:-)

vaku 70 nepřihlášen
26.9.2012 15:46

No člověk někde musí načerpat,zkušenosti,takže o nějakém trápení bych tu neřešil a hlavně se s tím tady neoháněl,jelikož nevěří,,že vám všem se tady hned dařilo odchovat absolutně vše a hned.pokud ano spadáte do kategorie fenomén.Jinak hrát si tu na nějakého mentora ať už je to jakkoliv slušně mi připadá,po všech gala představeních trošku úsměvné-to platí tobě HR.Jediné včem máš pravdu,je to,že příroda je tam venku. Já taky říkám,že je rybá těhotná a vůbec se za to nestydím,nejsem asi ten zprávný lumen tak sorry nerad na sílu používám co nejodbornější slova,takhle mi aspoň rozumí úplně všichni,i ti co teprve spadnou z hrušky.

miran
26.9.2012 20:24

Mirane,moc děkuju!!Já unesu kritiku a taky ji umím přiznat,ale někdy to člověku fakt bere dech a sílu.Zvlášť pokud je to pořád dokola.Právě ta Tvá podpora člověka povzbudí a znovu začne doufat,že se pomalu a jistě vše obrátí k lepšímu.Z 15 rybek jsou nakonec čtyři.Je to sice málo,ale tyhle už se drží a snad vydrží.:-)....Děkuju..

vsevik
26.9.2012 20:33

Tak ono není jednoduché získávat informace(pravdivé)ani dnes z netu,protože jsou buhví z jakého zdroje,nebo opsané z nějakých starých knih.Když sem já začínal tak net nebyl,a rady se taky nerozdávaly.takže jsem se to nějakýma chybama naučil i já.A musím říct,že těch mladých padlo mojim neumětelismem opravdu hodně,a třeba teď nedávno se mi odlepil po výměně vody ten obyčejný filtřík a šlo do kopru 15mladých ryb,se kterýma sem si hrál 2měsíce-nehoda,bohužel stala se,ale ponaučení pro příště.A jestli je někdo nebo něco těhotné,březí,nakryté,v požehnaném stavu tak si myslím,že všichni ví o co jde a opravdu erudované výroky a názvy si nechávám na konference o jaderné fyzice a makromolekulární biomechanice.

miran

VLOŽIT ODPOVĚĎ