Vladimír Grégr - 767L Malawi - Haps & Peacocks

Dovolím si rovněž představit svoje akvárium, které možná někteří znají z jiných webů. Akvárium jsem pořídil v únoru 2012, dodáno od firmy Zekia. Rozměry nádrže jsou 200 x 60 x 65 (d š v) s jedním zkoseným rohem. Akvárium je součástí obývacího pokoje a má proto především dekorativní roli, proto jsem zvolil trochu netradiční provedení nádrže a skříňky. Pozadí v akváriu je vyrobeno firmou JIMI (www.umeleskaly.cz) podle mých představ, chtěl jsem něco odlišného a individuálního. K dekoraci je dále použit bílý filtrační písek a kameny Nero Ebano. Jak čas plyne postupně ubírám jak kameny tak i písek, jelikož zjišťuji, že pouze zbytečně zabírají místo v akváriu a komplikují čištění nádrže, takže v současné době kleslo množství kamení a písku asi na polovinu proti původnímu stavu. K filtraci používám filtr Eheim 2080 a dále čerpadlo Atman AT-203 s kostkou biomolitanu. Síla filtrace je celkem znát, teoreticky by průtok měl být až 3700l/h, což je snadno poznat, jelikož v akváriu se prakticky neusazují žádné nečistoty na dně, pouze v pár místech. Osvětlení je zajištěno čtyřmi zářivkami T8 90cm, používám Philips TLD 865 a Dennerle Trocal African Lake. Zářivky jsou zapojeny přes stmívatelný předřadník a tak je simulováno rozednívání a stmívání. Topení zatím nebylo třeba, teplota v akváriu ani v zimě neklesá pod 24-25°C. Osádka je tvořena obyvateli jezera Malawi v dost pestrém složení: 7x Aulonocara species "rubin red" 7x Aulonocara stuartgrandi Ngara 6x Crytocara Moori 7x LABIDOCHROMIS SP. Yellow 8x MELANOCHROMIS MAINGANO 8x Labidochromis sp. Hongi 8x placidochromis phenochilus 6x Tlamovec Pseudotropheus saulosi 8x scianochromis fryeri 9x copadichromis borleyi V současné době plánuji přechod na čistě Haps a Peacocks, jelikož je v akváriu ryb hodně a i kombinace ryb by do budoucna nemusela dělat dobrotu. Jediné co mi vadí je, že z akvária zmizí žlutá barva, která ostře kontrastovala s pozadím a vypadalo to opravdu pěkně. Tady přemýšlím nad nějakým řešením (nechat v akváriu Yellowky nebo koupit něco jiného?). Budu rád za jakékoliv rady! Video na youtube: http://www.youtube.com/watch?v=uJ9jfeOSeko

Vladimír Grégr

8.1.2013 11:46

Foto:

Vladimír Grégr
8.1.2013 11:46

Foto:

Vladimír Grégr
8.1.2013 11:47

Foto:

Vladimír Grégr
8.1.2013 11:48

Foto:

Vladimír Grégr
8.1.2013 12:45

Nejsi nahodou Gregy? :-) Takoveto akvarium se zkosenym rozkem, povedenym videem a budouci vylepsenou osadkou jsem jiz chvalila nejakemu Gregymu :-))) .

A+I
8.1.2013 12:46

mě se to nelibí,,, protože ho nemám já,,,,,

sokol
8.1.2013 12:46

Jojo, zaregistroval jsem se tak jsem uvedl jméno ať je to všude stejné :-)

Vladimír Grégr
8.1.2013 12:48

Jsem opomnela, ja bych tam Yellows urcite nechala, bez zlute to proste nejde a Yellow je nastesti kompromisni ryba ;-) . To pozadi je jak doopravsky.

A+I
8.1.2013 12:51

Díky, taky to tak možná dopadne. Ještě jsem přemýšlel, že bych koupil nějaké žluté Aulonocary, ale ty už mám a obávám se aby se nekřížily. Případně nějaká jiná náhrada za yellowky pokud bych chtěl zůstat čistě u Haps a Pacocks?

Vladimír Grégr
8.1.2013 13:03

Vladimíre, obrovská paráda !!! Tvoje a Canartova nádrž je to nejpovedenější, co jsem tady a na AM viděl. Rovněž tvrdím, že mít pouze krásné ryby v obývacím pokoji nestačí.... S výběrem ryb ti neporadím, jednak mám doma jinou partu a druhak jsou tady jinačí kapacity. Tak, ať se ti daří.

zvj
8.1.2013 13:16

Co myslíš tím, že mít v obýváku pouze hezké ryby nestačí? Nějak mi uniká smysl :-) Ale jinak díky za kompliment!

Vladimír Grégr
8.1.2013 13:27

To je pouze pozitivní reakce na tvoji větu Akvárium je součástí obývacího pokoje a má proto především dekorativní roli, proto jsem zvolil trochu netradiční provedení nádrže a skříňky Nic jiného v tom nehledej.

zvj
8.1.2013 13:29

zvj zřejmě myslel, že je zapotřebí ji mít pěkně vydesignovanou :) Jinak musím se přidat, protože i mě se Tvoje akvárium líbí.

mattes
8.1.2013 13:32

je to proste super, ale to už všichni dávno vedí:o)

jaroslav sidak
8.1.2013 15:29

Akvarium je moc pěkné :)...... jen škoda, že není schované za pozadím i nasávání filtru.

Radek T nepřihlášen
8.1.2013 19:28

Zpracování 3D pozsdí je super,ale pro mne je to zase další kamenolom..,prostě skalnatá jeskyně,ve které jsou ryby.Pro mne akvárko bez rostlin je prostě poušť.To je jen můj názor,každému se líbí něco jiného. Jinak k tak tmavému pozadí budou určitě lepší světlejší druhy ryb. Ať to plave..

Badecek
8.1.2013 19:37

Moc pěkné akvárko :-) Badecek: Mrkni se na nějaké přírodopisné dokumenty z jezer Malawi a Tanganika. Uvidíš že tam snad žádné rostliny nerostou. V akváriu se snažíme o co nejvíce přirozené prostředí...

Archie
8.1.2013 21:12

No právě že jsem se díval..,a úplně bez rostlin to také nebylo.Neříkám že to musí být Amazonie,já si nechávám porůst 2 kameny Anubiasama a když se chytnou a je jich dost pohromadě,tak mi to ryby neztíhají likvidovat,a akvárko pookřeje. Druhá věc je ta, že 3D pozadí ubírá dost vody.No a přiblížení se realitě z hlediska ryb..,je pro mne opravdu hodně úsměvné :-),takový mini obýváček v kriminále...

Badecek
8.1.2013 21:16

To ked sa ti vyleje, tak si zaplávaš aj ty... =P ale inak moc pekné!!! slepo závidím. =)

Patrik11
9.1.2013 13:06

Něco je špatně, za poslední týden mi uhynuli tři ryby. A další možná, které jsem vůbec nenašel. Z 9 Fryerek jsem vcera napocital mozna tak 4, dnes jsem nasel jednu uhynulou. Nechápu ale kde je problém, ryby nemají žádné příznaky nemoci, všechny normálně plavou a žerou, parametry vody jsou dá se říct ukázkové, filtrace běží bez problémů, voda nezapáchá, je krásně průzračná, ryby jsem nové nekupoval, krmení používám pořád to stejné... Jestli to tak půjde dál tak nevím nevím. Opravdu by mě zajímalo, čím to může být, prosím o vaše rady a nápady.

Vladimír Grégr
9.1.2013 13:26

Sakra to je krása

macikk22
9.1.2013 14:10

ake krmenie pouzivas, choval som protomelas, nie je to uplne to iste ale zopar mi ich zakapalo podobne pravdepodobne od hladu, ked som pouzival cisto vlocky

ondras
9.1.2013 14:45

Ja krmim Sera Vipan a k tomu mrazeny - hlavne artemie a nejaky malawi mix. Ale vzdy tak aby si mohly vybrat

Vladimír Grégr
9.1.2013 14:51

Vláďo je to pouze teorie ale co Ondras výše popsal je jeden možný fakt. Asi tuším, čím ty ryby krmíš. No je to tvá volba. Ale stále si někteří jedinci pletou pojmy jako je doplněk stravy nebo základní krmiva pro ryby atd.Když se podívám hned na úvod kde uvádíš druhové zastoupení v nádrži je mi jasné, že některé ryby jsou asi opravdu nutričně v nevýhodě. Krmit jenom „vločkami „ nebo sem tam Malawi mixem takové koně jakou jsou Alunocary,Copadichromisi,Placidochromisi,Scianochromisi je opravdu málo. Taková strava je pouze na přežívání nikoliv na dlouhodobý kvalitní život. Aby byla ryba vitální, zdravá,silná atd atd. Musí mít vhodnou potravu nejlépe přirozenou to je to tajemství. Vločky to je pouze doplněk něčeho co nelze ihned pro ryby zaopatřit. Nechci se zde hádat kdo a co a jak. Na to já nemám nervy. Ale zamysli se na pár sekund, zdali máš pochyby ve stravě ryb??? Nebo je ještě jeden a to daleko horší scénář: Ryby dospívají a rostou a začínají si vytvářet teritoria a tím pádem vzniká patová situace na nárokování některých jedinců na určitou plochu atd. Důsledky jsou jasné- stres mezi rybami, boje o stanoviště a nato se nadále nabalují další a další věci a finále je, že se ti ryby mezi sebou mohou zabíjet napadat nebo umírat na různé příčiny, které nemáš šanci vizuálně poznat. Odborně se tomu říká Terciální účinky stresu nebo lze řadit do skupiny- Sekundárních účinku stresu. Pokud tě to zajímá, není problém ti něco málo napsat k tomuto tématu.

pietro
9.1.2013 16:06

Ahoj Vladimírem. To mi mrzí že ti ty fryeri ode mě odcházejí,ale ostatním prospívají a těch deset co tady ještě mám jsou ok a už se vybarvují. Jinak vyrostli na cyklopu. Martin

mates69
9.1.2013 17:46

No o tom krmení vím, nicméně jsem předpokládal, že Sera Vipan je plnohodnotné krmivo pro akvarijní ryby. Já krmím asi tak 50/50 suchým a mraženým - dafnie, cyklop, artemie, malawi mix, občas patentky nebo koretry. O víkendu si přijede chlapík pro nevyhovující obyvatele, takže zůstanou jenom haps a peacocks, budu muset doplnit ty fryerky tak na 10 ks a akvárium nechám tak. Bohužel, když jsem ryby kupoval tak jsem byl s Malawi v podstatě začátečník a chovatel od kterého jsem kupoval tvrdil, že to je bezproblémová kombinace. Hold chybami se člověk učí, ale mrzí mě, že na to pár ryb doplatilo. Na druhou stranu třeba delfíni a placidochromisy prosperují bez problémů, pouze dva delfíni uhynuli v podstatě hned po nákupu. Myslím, že nějakým obsazováním území to způsobeno nebude, ryby jsou velmi klidné. O víkendu hned sjednám nápravu, také musím vyřešit problém ryb které se naučili podhrabávat pod pozadím a plavou vzadu, takže mě čeká spousta práce. Snad se zadaří. Díky za rady všem!

Gregy
9.1.2013 17:51

Ještě bych tedy poprosil zkušenější aby mi doporučili nějaké vhodné krmení pro novou osádku. Co třeba Vám se při krmení nejvíce osvědčilo atd? Jak často krmit? Jak krmiva střídat?

Gregy
9.1.2013 18:04

Taky si myslím že to v tomto případě nebude krmenim že hynou. Vždyť je máš krátce.

mates69
9.1.2013 18:20

gregy co člověk to názor,já krmím a propaguji krmivo OSI ViVidColor vločky a NLS Cihlid Formula a All purpose pelety 1mm,to vše doplňuji cyklopem,artemii.

miran
9.1.2013 18:36

Já myslím že krmis dostatecne. Jen bych vynechal to mlawi mix teda jestli je to to mražené od petra akva. To se mi moc nezdálo.

mates69
9.1.2013 19:57

Patentky som prestal davat pretoze mi pravidelne po nich odchadzali rybky, mrazeny cyklop podobne, iba ak po preplachnuti. Biely a cierny komar davam na spestrenie v kocke z ruky, zatial ziaden problem. Zaklad je Sera Vipan a Wels-Chips. Su to sice tabletky pre prisavnicky ale zaklad su riasy a moje tlamky idu po nich ako salene. Mrazeny Malawi mix tiex doporucujem aj ked som ho mal len parkrat ale isiel na dracku

ondras
10.1.2013 11:22

:-( Gregy, jak mas ty Fryeri dlouho? To uhynuti prece nemuze byt z hladu, ale spis z nevhodneho krmiva. My je nemame, ale snad nebude vadit, ze Ti k nim napisu svuj nazor. Prestoze to jsou lovci malych rybek, tak by se nemeli v akvariu prekrmovat vysokym procentem proteinu. Vsude se pise a to i pro dravce nebo morske ryby, aby se jim jako doplnek davaly nejake kvalitni vlocky se spirulinou. Takze ja bych koupila Spirulinu od O.S.I. a pak od Tropical Kelp a treba i ty Vivid Color jak pise Miran, dale granule od NLS a jako zaklad bych je krmila s NLS nastridacku s nejakym kvalitnim mrazenym. Pred podanim mrazeneho bych jim ale napred davala v malem mnozstvi vlocky se spirulinou nebo ten kelp. Patentky bych vyradila urcite, protoze jsou tucne a Artemie nevim. Radeji davej cyclops, mysis shrimp, krill a snad bys mohl i male mrazene rybky pokrajene na male kousky a proplachnute na cedniku pod tekouci vodou, ale jak rikam, davala bych jim to mrazene vzdycky az chvilku po te spiruline a hlavne neprekrmit. Snad Ti jeste nekdo poradi.

A+I
10.1.2013 11:35

Fryerky jsem koupil někdy kolem 20.10.2012. Ale mám za to, že ještě během Vánoc byly v akváriu všechny. A jak říkám, minulý týden jsem vylovil tři uhynulé ryby, přitom v akváriu nedošlo k žádným změnám. A rovněž od toho minulého týdne jsem zaznamenal, že celkově osádka nějak prořídla. Co se toho krmení týká, tak myslím, že krmím hodně pestrou stravou, včetně vloček s obsahem spiruliny jako přídavek (sera flora). Zkusím vyměnit artemie za buchanky (i když v tom nevidím nějaký zásadní rozdíl) a hlavně dám pryč ty mbuny všechny. Doplním počty delfínů a Fryerek a budu pokračovat v této sestavě. Tím Sera Vipan nikdo nekrmí? Vím, že se hodně používá v pěstírnách a mělo by to snad být kvalitní krmivo.

Vladimír Grégr
10.1.2013 11:48

ja vipanem krmim

Troph3us
10.1.2013 11:52

Vlado, a nemohly se podhrabat za to pozadi a tam uhynout? Nebo nekudy vyskocit? To neni mozny, abys v akva nepostrehl nekolik mrtvych ryb.

A+I
10.1.2013 11:53

Já taky. Vipan no problem, problém bývá překrmování.

hr
10.1.2013 12:04

Ještě se zeptám na jednu věc: V sobotu si přijede kluk pro mbuny, problém bude asi je vylovit. Máte nějaký fígl? Já jsem říkal že asi vyndám kameny, vypustím tak polovinu vody (bohužel nemám žádné větší nádoby na uskladnění takže musím pak doplnit čerstvou). Proto nechci vypouštět víc vody. Stejně mám v plánu nějaké změny v nádrži, musím zabezpečit mezeru pod pozadím, kde si ryby vyhrabali písek a plavou za pozadím některé. Jediná nádoba, kterou mám je akvárium 60x30x30, kam bych mohl část vody odpustit. Ještě mám doma Sera Aquatan na úpravu čerstvé vody, ale nechci chemii moc používat, už tak to bude velký zásah do nádrže.

Vladimír Grégr
10.1.2013 12:06

Za pozadím je spousta místa, vím že tam plavou, ale najdou bez problémů cestu zpátky, navíc se tam vždycky krmení dostane. Uhynulé tam žádné nejsou, díval jsem se. Navíc je tam filtrace a tím pádem čistá prokysličená voda a není důvod aby tam uhynuli. Ale hodlám jim to zatrhnout, viz. příspěvek výše.

Vladimír Grégr
10.1.2013 12:15

Vladimíre ty neměníš vodu??Nebo kolik vody měníš a jak to děláš??Nebo jakou vodou nádrž doplňuješ,když né čerstvou??

miran
10.1.2013 12:16

Ahoj, ja vzdy take bojoval s vylovem ryb.V akvaristikach koupene sitky s nazvenm XL jsou stejne mrnave a vetsi sitku koupis asi jen nekde na akva burze. Ja to vyresil podberalem na ryby s ockama asi 1x1cm.Ted uz ryby lovim jak po masle. jeste jsem si ho trochu zdeformoval, aby byl vic hranatej a ryby nemaj sanci na unik ;o)

Maxim.
10.1.2013 12:17

oprava: mel to byt podberak na ryby ..

Maxim.
10.1.2013 12:18

Vodu bych vypustil co nejvíce do vypláchlé vany přesunul tam filtr a všechny ryby. Písek do lavoru i s kameny. Akvárium bych vytřel, vysušil fénem a pozadí, tam kde je problém, natvrdo odizoloval akvarijním silikonem tak, aby se tam už ryby ani krmení nedostávalo. Z vany vyber ryby které půjdou zpět do kýble s vodou zu vany, odpusť si do aqa vodu z vany přendej filtr který ve vaně běžel a dopusť vodou čřerstvou. Ryby při téhle procedůře chvíli vydrží v zajištěném kýblu proti vyskočení. Stejně tak musí být zajištěna vana. To je tak v jednoduchosti vše.

hr
10.1.2013 12:19

Vodu muzes uskladnit v ciste, od mydla a saponatu dobre vyplachnute vane. Ale moc vody bych nevypoustela, protoze pak to loveni muze byt jeste horsi. Nejlepsi by bylo, aby Ti pomahal jeden nahanec s mensi sitkou. S podberakem nemam v akva zkusenosti :-) . Ale moc ty ryby nevystresuj. Kdybys je nemohl polapit do sitky ani podberaku, tak dobre by Ti mohl poradit M. Parizek :-) .

A+I
10.1.2013 12:20

Miran: Samozřejmě, že měním vodu, ale nikdy ne víc jak 1/3. Vodu doplňuji čerstvou vodou z vodovodu a přidávám jedlou sodu na úpravu, ale rybám asi nebude moc hej, když vypustím 80% vody a doplním vodu vodovodní, tím akorát naruším rovnováhu v akváriu. Proto nechci měnit víc jak půlku.

Vladimír Grégr
10.1.2013 12:21

Nemám vanu, jen sprchový kout, jinak bych se na to neptal :-)

Vladimír Grégr
10.1.2013 12:24

Těžko radit lidem co nemají vanu. :-))))

hr
10.1.2013 12:26

Tak vypust vody jen 30% :-) . Nekdy se ryby lovi jeste hur, kdyz jsou nahustene.

A+I
10.1.2013 12:31

S tím utěsněním pod pozadím to bude taky oříšek možná, já se právě bráním zuby nehty tomu abych vypouštěl celé akvárium i když z hlediska výsledného efektu by to bylo nejlepší, to přiznávám. Další háček je v tom, že pozadí není vyrobeno úplně přesně rovně, takže na jedné straně nádrže je mezera mezi dnem a pozadím asi 2cm. Byla zahrnuta pískem, ovšem bylo pouze otázkou času kdy si s tím ryby poradí. Tady silikon samozřejmě nic nezmůže, ale spíš bych to viděl na PU pěnu co se používá na studny. Mám doma ještě barvu na pozadí, tak bych to pak přetřel a hotovo. Navíc to poměrně rychle schne, takže bych to zmáknul snad za víkend. Ovšem když si uvědomuju ty komplikace s tím spojené, tak se mi do toho vůbec nechce tak složitě. Pokud bych měl doma nádrž cca 300L tak to udělám, ale takhle nevím nevím. Proto mě napadla vyarianta, že koupím bud stipanou bridilici nebo nejaké mensí valounky cca 1-2 cm a ty nastrkám do mezery v dostatečném množství a pak zasypu pískem. Otázka je, jak dlouho to vydrží. Myslím, že ryby s takovými kameny snad nepohnou. Také už jsem přemýšlel o novém pozadí, kde bych rovnou vyřešil skrytí filtrace apod. To bych ale zase musel počkat cca 14 dní než bude hotové a celou akci odložit, jelikož nechci stresovat ryby víc než je nutné.

Vladimír Grégr
10.1.2013 13:04

Este sa skus spytat v nejakej resturacii na plastove vedra, nakupuju v nich majonezu a podobne suroviny. Na taketo velke akcie je dobre mat v zalohe tak 10-20ks. Dobre sa daju do seba zakladat a nezaberu tym padom vela miesta.

ondras
10.1.2013 13:09

No ja nevim, Ty pises o vymene pozadi stejne jako vymenit ponozky :-) . Mozna by tam sly natesno vklinit pasky polystyrenu. Ale vlastne ani nevim, jak to pozadi vypada, jak je silne nebo tvarovane atd., to asi nebude tak jednoduche jak se zda, ze?

A+I
10.1.2013 13:16

Nebo se dají použít různé plastové kádě či krabice, které se dají stohovat. Já v případě potřeby využívám plastové krabice z IKEA, které jinak používám na uskladnění oblečení apod. Stačí je propojit hadicí bez vzduchu jako u externího přepadu, čímž se vytvoří spojené nádoby a lze tak prohánět vodu externím filtrem přes více krabic.

Archie
10.1.2013 13:18

A co třeba utěsnit tu mezeru molitanem (z bioakvacitu)?

mattes
10.1.2013 13:22

Jak je videt, tak ty ryby hrabou. Melo by to byt neco, co tam nebude po odhrabani pisku zarit jako neonovy poutac :-) .

A+I
10.1.2013 13:26

No vymena pozadi v mem podani neni zas tak slozita, v podstate to neni o moc horsi nez co navrhuje HR, nejhorsi je ze bych musel to akvarium cele vypustit a vse vyhazet. Pozadí je dost plastické, ale je z PU peny, takze tloustka je cca 1-2cm. Chyceno je pouze v par mistech silikonem, takze samotna vymena je troufnu si rict to nejjednodussi. Ale posledni dobou se mi zda, ze ac je pozadi pekne, tak je trochu nedomyslene. Za prve neni schovano nasavani filtrace, za druhe v nekterych mistech je dost mezera (u dna) a za druhe ta cast na bocni stene je dost nestastna, jelikoz tam je jen par cm mista, ale je tam dost male proudeni vody za tim. Takze sice by to stalo neco penez a neco casu, ale vychytal bych tyhle detsky nemoci. Pozadi bych si nechal udelat stejne zhruba, jen asi z jednoho kusu nebo tak aby ten prostor za bocni a zadni stenou byl propojeny a dochazelo tam k proudeni vody. Do bocni steny bych nechal udelat kapsu na vnitrni filtr a do zadni nasavani od Eheimu a bylo by hotovo. Pokud bych sehnal nejake docasne utociste pro ryby kde bych mohl nechat par dnu bezet i filtr tak by to za to snad stalo. A zacinam o tom hodne vazne premyslet.

Vladimír Grégr
10.1.2013 13:28

Jednu mezeru v zadním rohu mám utesnenou sedym filtracnim molitanem, ale tam to neni videt, ale na zbytek jedine ty valounky male pripadne to radikalnejsi reseni.

Vladimír Grégr
10.1.2013 13:30

A+I: pokud je to reakce na mě, tak pořádně zajetá bioakvacitová kostka rozhodně nezáří jako neon, ale svým hnědým zbarvením by pěkně ladila k pozadí :)

mattes
10.1.2013 13:35

Proč věci dělat složitě, když jdou jednoduše. Zajdi do některého Hoby marketu, kde koupíš za pír korun velké plastové barely i s víkem. Ryby a vodu dáš do těch barelů, napojíš filtr topítko a můžeš si hrát jak je libo. Investice kolem 400,-Kč .

pietro
10.1.2013 13:38

:-) Mattes, to bylo vseobecne zamysleni, i na ten muj bily polys :-) . Gregy, tak to si musis rozhodnout sam, na co se jak citis. Taky bys mozna tohle pozadi jeste nekomu strelil a tak mas o cem premyslet. Jak dlouho by Ti takova vymena trvala? Treba bydli nekdo odtud blizko Tebe, kdo by se Ti o ryby postaral.

A+I
10.1.2013 14:02

No já pomalu spřádám v hlavě následující plán: 1) Na pozadí se dá podle výrobce pracovat i ted kdyz uz je hotové, neco se odrizne, jinde se prida, da se zmenit tvar atd. Takze pokud mu ho zavezu, za 3 dny ho mám zpátky upravené a hotové tak jak si vymyslím. Coz je super, jelikoz nemusím utracet za nove a navic se mi libi. Má to ovsem take sve ale... 2) Pozadí muzu celkem jednodusse vyndat i za behu akvaria, staci nozem na koberce odriznout asi ve 4 bodech kde je prilepeny. Abych ho ovsem vyndal ven, musim odriznout pricnou horni vyztuhu. Abych mohl odriznout vyztuhu, musim vypustit tak pulku vody. Coz neni neresitelny problem, stejne kdyz budu lovit ty ryby, tak to bude jednodussi kdyz tam nebudou kameny a pozadi. 3) Pozadi odvezu vyrobci, ryby budou dal fungovat v akvariu samozrejme vcetne filtrace a vseho, takze by snad nemeli nejak moc trpet. 4) Po pár dnech privezu hotové pozadí, abych ho dostal do akvária a prilepil, budu ho zrejme muset uplne vypustit a vyhazet pisek a vsechno. Na tu dobu budou muset byt ryby v provizornim utocisti, bud nekde pujcim aspon 200L nadrz nebo mi je nekdo pohlida, ale zase je to stres pro ryby. Pozadi bude potreba asi trosku dopasovat, semtam neco uriznout atd, nalepit dovnitr, UCPAT VSECHNY DIRY, taky budu muset predelat potrubi k filtru a hadice od filtru take schovam za pozadi. Pocitam ze s timto si budu hrat tak den, pak taky nalepit zpet pricnou vyztuhu a vse nechat zaschnout, hlavne tu vyztuhu ktera bude schnout nekolik dni, takze bych opet napustil akvarium jen do pulky a pak doplnil. Ryby bych dal tak za dva dny po napusteni, az se voda trochu zlepsi, filtrace by bezela celou dobu takze bakterie by byly v pohode a nemusel bych snad resit nejake slozite zabihani nadrze. Pokud jsem neco opomel nebo neco rekl spatne, tak me opravte a rozmluvte mi to. Myslim ale, ze by to melo klapnout.

Vladimír Grégr
10.1.2013 14:03

Pocitam ze ryby byly venku z akvaria tak 3 dny.

Vladimír Grégr
10.1.2013 14:39

Osobně přestavby řeším tak jak ti psal pietro. Je ovšem otázka, když si koupíš za cca 500kč 300 l barel na vodu, jestli pro něj budeš mít do budoucna využití nebo ho můžeš obratem prodat nebo ho budeš mít doma kde uložit, aby taková kráva nezavazela. Nebo mě napadlo když nemáš vanu tak :-))) by se dal využít.

hr
10.1.2013 18:18

Tak do toho jdu, je ale treba to poradne promyslet. Jinak manzelka uz to ted malem nerozdychala, tak to musi byt bezchybne. Hlavnim cilem bude dopasovani pozadi tak, aby nikde nebyly žádné mezery kudy by ryby mohli vplouvat za pozadí, dále schování trubek od filtru a vytvoření kapsy na vnitřní filtr v boční stěně akvária, k tomu bude potřeba předělat celé pozadí v levé části akvária - boční stěna se asi zruší a nahradí novou částí napojenou přímo na zadní část pozadí tak, aby to byl jednolitý kus a v zadním levém rohu vzniklo místo pro filtr. Díra po filtru nahoře se zadělá. Konečně tak vyřeším trubky které mě trápí už od začátku a získám lepší přístup k vnitřnímu filtru. Přemýšlím nad nejlepším řešením nasávání vody do filtru. Do teď to bylo tak, že Eheim má nasávání v přední části před pozadím, vnitřní filtr nasává vodu za pozadím. Tím dochází k cirkulaci v celé nádrži, až na oblast za pozadím na levé boční stěně, což tímto novým řešením odstraním. Ale nejraději bych nechal zachovaný stejný princip - tzn aby sání eheimu bylo v přední části nádrže a sání vnitřního filtru za pozadím. Nebo by to mělo být jinak? Pokud bych to chtěl realizovat takto, musí bít v pozadí nějaká díra, kudy bude filtr sát vodu, ale musí být zakrytá síťkou aby se zamezilo vniku ryb. Jak máte řešeno tohle? Napadlo mě, že bych tam nechal udělat kapsu přesně na to sání od eheimu, ve které by byla protažená trubka zevnitř a venku nasazeny saci kos, samozrejmě castecne utopeny aby nebyl videt a nabarveny stejnou barvou jako pozadí, nebo jinak schovaný.

Gregy
10.1.2013 19:01

k odpovedi 61. záleží kde bydlí pan grégr,jestli v rodinem domku tak bych si tu 300l nádobu určite ponechal a mel v ní vodu ná výmenu. voda bude odstátá což je super!!!

jaroslav sidak
11.1.2013 9:52

Podařilo se mi od kolegy z práce sehnat akvária - cca 120L a 60L, do obou jsem schopen zajistit filtraci a dostatečně teplou vodu. Když nad tím tak přemýšlím, tak většina ryb co v akváriu zůstanou má tak 8-10cm, pouze delfíni jsou větší, tak kolem 12. To by jim snad při vhodném rozdělení mohlo na 3 dny stačit, nebo ne?

Vladimír Grégr
11.1.2013 10:35

Jo, mohlo. Posílal jsem ti mail, tak předem dík za odpověĎ.

hr
11.1.2013 10:43

HR: nepřišel zatím, ale odpovím.

Vladimír Grégr
11.1.2013 11:04

pro hr nechtelo by to řešit tady na foru a né meilem!!! at se neco dozvíme a přiučíme!!!

jaroslav sidak
11.1.2013 11:19

Sidaku, nechápu proč bych svůj soukromý dotaz, který nemá s tímto tématem nic společného, měl psát veřejně na těchto stránkách. Neser se kam nemáš a raději si jenom čti. Ostatně to potřebuješ jako sůl.

hr
19.1.2013 20:41

Tak to vypuklo, akvárium skoro prázdné, pozadí a kameny venku, pouze asi 25cm vody, puštěný filtr a ryby plavou v původní nádrži, v záloze mám už nachystány dvě nádrže s filtrem z původního akva a akvarijní vodou, na dně trochu písku z akvária. Nejhorší co mě čekalo, bylo odříznutí horního příčného kantu kvůli vyndání pozadí. Věděl jsem, že to nebude nic jednoduchého, ale nakonec to bylo horší než jsem čekal. Dostat se tam nějakou rozumnou žiletkou bylo téměř nemožné. No asi po dvou hodinách se to povedlo, odříznul jsem potom zadní podélnou výztuž jelikož ji budu měnit za kratší kvůli filtračnímu potrubí. Teď jen přemýšlím, jak nejlépe nalepit podélnou výztuhu zpět. Základ je samozřejmě jasný, silikonem už jsem lepil, ale chci aby to vypadalo a nebylo všechno zakydaný od silikonu. Přemýšlel jsem, že si všechno napřed naměřím a pomocí maskovací pásky oblepím prostor kam příjde výztuha. Výztuhu nalepím na místo a silikonovou stěrkou a mýdlovou vodou stáhnu přebytečný silikon shora a zespod, sundám pásku a výztuhu podepřu nachystanými dřevěnými podpěrami. Tolik teorie, máte někdo jiná doporučení z praxe?

Vladimír Grégr
19.1.2013 21:36

Tvá teorie je porfektní. Stejně tak to dělám u montáží 3D některým zákazníkům, kde není pozadí už předem nařezané na několik dílů, tak aby se dalo vložit do aqa bez odřezávání výstuh. Aš to budseš řezat příště, :-))) tak si na to vem strunu, tou to jde mnohem lépe než žiletkou. :-))) Přeju brzké zahojení ran na rukách a ať se dílo daří.

hr
19.1.2013 21:59

Neboj, strunou jsem to zkousel taky, namotat na drivka, rezat a rezat. Ale vysledek nikde, tak jsem se vratil k nozi na koberce

Vladimír Grégr
20.1.2013 15:55

K odpovedi 63! ty se taky neser tam kam nemáš ty skopová hlavo. Já te mít po ruce tak ti pracky zlámu!!!! jezdíš nekam na sraz?:o)

jaroslav sidak
20.1.2013 15:58

oprava k odpovedi 68.

jaroslav sidak
20.1.2013 20:30

Dnes po celodenní práci jsem přelovil ryby do dočasných akvárií, večer si přijel chlapík pro mbuny tak už zůstali jen haps a peacocks. Navečer jsem ještě stihl nalepit zadní podélný kant, který teď bude pár dní schnout. Zítra vezu pozadí do dílny k provedení potřebných úprav, ve středu by mělo být hotové. Takže buď ještě ve středu nebo ve čtvrtek šoupnu pozadí do akvária a nalepím zpátky horní příčný kant, v sobotu bych chtěl napouštět alespoň část vody abych mohl vrátit zpět filtry voda trochu odstála.

Vladimír Grégr
20.1.2013 20:32

Ještě bych poprosil toho kdo se zde nevyjadřuje k věci aby se raději vůbec nevyjadřoval nebo případně k tématu.

Vladimír Grégr
20.1.2013 20:50

tak tedy k veci jestli chceš lepit to pozadí a poté vrchní příčný kant ve čtvrtek nevím jestli je moudré již v sobotu napouštet vodu do akva! předpokládám že pozadí budeš lepit černým silikonem co se bežne používá na lepení akva.doba schnutí at je jistota bych doporučoval tak 5 dní pro uplné zatvrdnutí!!! jestli chceš napouštet jen část kuli filtraci no budiš ,ale určite né celé. to z duvodu toho příčného kantu,který ješte z cela jiste nebude přilepen na 100 procent a hrozilo by prohnutí přední steny akva a následné prasknutí.jinak tvojí předelávku sleduji a fandím ti a přeji at vše dobře dopadne hlavne ku prospoechu ryb.

jaroslav sidak
21.1.2013 7:27

Pozadí budu lepit čirým silikonem aby to nevypadalo blbě. Samozřejmě nebudu nádrž napouštět plnou, ale jen nějakých 20 cm abych mohl přehodit zpátky filtry a přelovit ryby. Zbytek dopustím až po pár dnech jakmile to zatuhne. Diky za podporu :-)

Vladimír Grégr
22.1.2013 8:17

Pozadi jsem odvezl na upravu, zitra bude hotove. Vytvori se kompletne nova leva cast ktera bude slouzit jako komora pro filtr a bude plynule navazovat na zadni cast, kera se vlevo kousek zkrati, motiv bude prasklina podobna jako na zadni casti pozadi a spojenim leve a zadni casti vznikne prurva ktera bude doufam vytvaret zajimavou hru svetel a stinu. Rovnez se upravi pozadi tak, aby nebyla videt zadna technika jako pred tim, pouze z urciteho pohledu bude videt cast saciho kose eheimu, jelikoz voda bude nasavana v predni casti. Kos bude nabarven v barve pozadi. Jsem na to opravdu zvedav.

V. Gregr
27.1.2013 16:25

Trošku jsem pokročil s přestavbou, ale časově moc nestíhám. Touto dobou už se měli ryby prohánět zpět v akváriu. Kvůli četným detailům a požadavkům se úprava pozadí protáhla ze dvou dnů na čtyři, výsledek ale myslím stojí za to. Ryby jsou zatím v asi 100L nádrži, zůstali mi jen Haps a Aulonocary a Yellowky. Naštěstí snášejí pobyt v provizorních podmínkách dobře, takže není třeba spěchat. Dnes jsem nalepil pozadí a příčnou výztuhu, takže napouštět první část vody budu v úterý, ale maximálně tak 25-30cm. Přikládám foto nového pozadí v nádrži. I když to není vidět jsou už nainstalované trubky od filtru, které akvárium kazily, ještě zbývá udělat výtok vody z vnitřního filtru v boční stěně. Jinak bude veškerá technika schovaná, což bylo cílem. Pozadí je také lépe dopasované, takže by neměly ryby mít možnost dostat se za pozadí podhrabáním písku. Kvůli výztuhám dna ale neleží pozadí v některých částech na dně, vzniklou mezeru (12mm) jsem vyplnil nařezanými pásy akvarijní podložky tak aby byla pod pozadím pevně zaklíněna. Snažil jsem se vše domyslet tak aby to bylo praktické a dalo se na to dívat, snad se mi to povedlo, jelikož jsem se zapřísáhl, že takovou přestavbu už nikdy nebudu dělat, už od minulé soboty nedělám nic jiného než se po práci hrabu v akváriích. Snad bude brzy hotovo.

Vladimír Grégr
27.1.2013 16:26

Foto:

Vladimír Grégr
27.1.2013 19:29

zatím si vedeš velice dobře. pokud to ryby snášejí v pohode tak nespechej a vše dotáhni do zdárného konce!!!

jaroslav sidak
27.1.2013 19:29

zatím si vedeš velice dobře. pokud to ryby snášejí v pohode tak nespechej a vše dotáhni do zdárného konce!!!

jaroslav sidak
29.1.2013 21:28

krasne pozadie mozem sa spytat na cenu toho pozadia a kto take krasne pozadia vyraba dakujem.

roman.ozv
30.1.2013 7:44

Vcera jsem nadrz dokoncil a napustil asi 30cm vody, prece jenom je pricny kant nalepeny dnes 3 dny. Ubral jsem pisku a predevsim kamenu. Pisek jsem musel proprat ve vode, jelikoz po nekolika dnech v kbelicich s vodou zacinal vypadat ponekud nevabne, i kdyz jsem vodu asi 2x menil. Filtr ale nastesti fungoval bez problemu celou dobu v druhe nadrzi tak jsem ho zapojil zpet a dnes doufam budu moci prelovit ryby. Nadrz doplnim vodou tak v patek, pak pridam i nejake foto. K 83: vyrobce najdes v prvnim prispevku a cenu na jejich webu. Dekuji za pochvalu.

V. Gregr
2.2.2013 13:57

Dokončil jsem přestavbu nádrže, navzdory původním plánům to trvalo trochu déle než jsem očekával. Kvůli možnosti schovat filtrační trubky za pozadí, bylo potřeba zkrátit zadní podélnou výztuhu, která byla téměř stejně dlouhá jako nádrž. Nechal jsem uříznout novou kratší, po nalepení bylo potřeba čekat pár dnů až silikon zatuhne. Během toho se upravovalo pozadí. Po dokončení pozadí a nalepení do nádrže přišla zpět příčná horní výztuha, která se musela odříznout kvůli vyndání pozadí. Pak už se jen poschovávala technika, tak aby nebylo nic vidět, opět se čekalo až zatuhne silikon. Nakonec stačilo dát zpět písek a nějaké kameny. Tentokrát jsem s oběma šetřil, takže jsem ubral cca 1/4 písku a 2 kamenů. Celá nádrž je teď jednodušeji zařízená, vnímám jako plus, jelikož se neusazuje tolik detritu a vzniklo víc prostoru pro plavání, ryby jsou víc vidět jelikož se neukrývají mezi kameny. Usnadní to také čištění nádrže a odkalování. Doufám, že nebudu muset dlouho něco podobného dělat. Pokud máte něco takového v plánu, doporučuji obrnit se trpělivostí, nebo se do toho raději vůbec nepouštět. Lepší je vymyslet všechno hned od začátku.

Vladimír Grégr
2.2.2013 13:58

Foto:

Vladimír Grégr
2.2.2013 13:58

Foto:

Vladimír Grégr
2.2.2013 13:59

Foto:

Vladimír Grégr
2.2.2013 16:54

Vypadá to úžasně. Povedlo se.

wladys
6.2.2013 6:42

Dobre se Ti podarilo tu techniku schovat. Hlavne, ze jste to vsichni prezili ;-) .

A+I
27.6.2013 21:48

Po pár měsících aktualizuju moje vlákno. Trochu se změnily počty ryb, ale už mě to nebaví počítat. Hlavně jsem přidal Yellowky aby se akvárium víc vybarvilo. Ostatní ryby hezky rostou, tak to časem trochu protřídím ať toho není moc. Po peripetiích s výměnou pozadí už všechno šlape pár měsíců jak má a já jsem spokojen :-)

Vladimír Grégr
27.6.2013 21:50

Další

Vladimír Grégr
27.6.2013 21:52

Další

Vladimír Grégr
27.6.2013 21:52

Další

Vladimír Grégr
27.6.2013 21:53

Další

Vladimír Grégr
27.6.2013 21:53

Poslední

Vladimír Grégr
29.6.2013 21:08

Vladimire, mas to na jednicku ! Moc pekne

Miky1979
22.10.2013 8:00

Nějaké staronové video z února 2013 http://www.youtube.com/watch?v=-AraZCdc6PA

VGregr
28.10.2013 12:51

Nové video: http://www.youtube.com/watch?v=2LaEe59eb1A

VGregr
8.1.2014 20:28

Premyslim o zmene osadky. Nektere ryby ktere jsem puvodne koupil tak byly spatne rozmkrmene a moc nevyrostly. Hlavne placidochromisy maji tak max 10cm, ti mensi tak 8, a to jsou jim prakticky dva roky. Dost me to stve, nevim co ted s tema rybama, ale dost silne uvazuju o zmene. Prednost bych dal spis mensi skupine velkych ryb, idealne neco jako ma Miky nebo Frontosy. Hlavne chci ale kvalitni ryby. Nejaja doporuceni a typy? Rovnez bych taky rad nejake mene obvykle kousky co nejsou v kazdem akvariu. Diky za odpovedi.

VGregr
8.1.2014 22:14

vladimíre tvůj problém je že máš v té nádrži spoustu druhů,placidochromis potřebuje opravdu volnou vodu a dostatek místa a pořádné krmení.Ryby,které mají dorůst 15-20cm vločkama a cyklopem prostě nenakrmíš tak aby narostly.do tvé nádrže 3druhy velkých ryb max a po 10ks od druhu.

miran
8.1.2014 23:49

Vladimíre, můžeš dát aktuální foto těch lupingáčů, jak za ten rok narostly? Případně aktuální video?

wladys
9.1.2014 7:21

Je třeba si uvědomit, že některé druhy jsou v nádrži dominantní a rostou rychleji než zbytek, který je jimi utlačován. Tyto vztahy někdy ani nejsou na první pohled vidět. Naučil jsem se, že když se mi něco nepovede, tak jako první hledám chyby u sebe. Pochopitelně kvalitní chovný materiál je základ úspěchu. HD

Hynek Dařbujan
9.1.2014 8:15

Samozřejmě s tím souhlasím, některé ryby jsou dominantní. Ale až na to, že pomalu rostou není u Placidochromisů patrné, že by je některé druhy utlačovali. Začalo mi to docházet, když jsem zjistil, že ryby, které jsem koupil v 02/2013 začali dorůstat ty, které jsem koupil rok před tím. V akváriu je celkem dost ryb, dělal jsem to s tím, že jak ryby porostou, budu je postupně třídit a nechám si jen část. Jinak co se týká toho krmení, tak ryby krmím dost pestře - Sera Granured, Sera Vipan, artemie, koretry, cyklop, patentky, sladkovodní artemie atd. A některé ryby (třeba C. Borley a delfíni od L. Bajera) rostou jak z vody. Takže v krmení bych asi příčinu neviděl, spíš možná v tom složení ryb.

VGregr
9.1.2014 8:26

Placidochromis phenochilus nemá proti Copadichrmis borleyi šanci se prosadit. HD

hynek dařbujan
9.1.2014 8:35

To že některé ryby dorostou druhé je zcela běžný jev. Růst ryb, má určitá období skoků a až v pohlavní dospělosti nebo ještě později se zpomaluje, až do fáze kdy jsou přírůstky jen minimální.

hr:-)
9.1.2014 8:43

To máš určitě pravdu, nicméně bych očekával že ve dvou letech věku budou mít Lupingáči víc než 10cm.

VGregr
9.1.2014 9:27

Ono těch faktorů týkající se růstu ryb je opravdu hodně. Ze zkusenosti, mláďata musí být od mala u chovatele dostatečně a výživně krmena. Když ryby přivezete od chovatele a dáte 3-4 cm ryby do 600l nádrže tak se může stát že vám moc neporostou. V tak velkém prostoru se budou bát takže toho moc nesežerou a krmení se rozptýlí na moc velkém prostoru. Další je skladba druhů v nádrži a jejich potravní nároky,pestrost v krmení /doporučuji mražené krmení ve velkých balenich od pana Grygery z Prahy- tento týden jsem si přivezla kryl, mysis, patentku, koretru, sladkovodní žabronozku/+ nějaké sušené vločky či granule /třeba Granured od FA. Sera se mi osvědčil . před podáváním namáčím./ Záleží samozřejmeě na potravních nárocích té či oné ryby /pro nemasožravé ryby cyklop/ Velmi podstatnou věcí pro zdárný rúst ryb je od prvopočátku KVALITNÍ VODA bez škodlivin!!!!!! Můj model je známý, výměna 2/3 vody za čerstvou odchlorovanou s přidáním jedlé sody. U potěru v malých nádržích výměna vody 2x týdně 2/3. Funkční a dostatečná filtrace je samozřejmostí. Vladimire máš nádhernou, velkou nádrž, perfektní filtraci. Při takové litráži je až škoda ji osadit mbunami. Osobně bych volila Gibberosy, nebo 2 druhy Tropheusů připadne i nějaké Petrochromisy. Tak dej vědět jaká osádka zvítězila :-) :-)

sarka.x-nepřihlášena
9.1.2014 9:37

souhlas se Šárkou, vždycky říkám, že akvárko by mělo růst s rybami. HD

hynek dařbujan
9.1.2014 9:47

Díky za radu Šárko, ale to už všechno dělám, i krmiva od pana Grygery mam plny mrazak. Jenom to akvárium neroste s rybami. Proto jsem na to šel obráceně a koupil ze začátku hodně ryb aby nebyla nádrž prázdná. Jaká osádka zvítězí, není zatím na pořadu dne. Nevím co se stávajícími rybami, přece jen už je mám nějakou dobu. Přemýšlel jsem nad Frontosami, případně nad velkými Haps. V tomto směru je mi inspirací hlavně Mikyho nádrž, jeho ryby jsou úžasné. Ze začátku jsem si to představoval tak, že v nádrži ve finále zůstanou hlavně delfíni a Placidochromisy, jelikož jsou to velké a krásné ryby. Tuto variantu také připouštím ještě, cca po 12 kusech od každého a dost. Trofíci mě moc nelákají, jsou sice krásní někteří, ale raději bych větší druhy ryb.

VGregr
9.1.2014 11:03

Hapky jsou krásné ryby, také jsem jim podlehla. Mikyho hapky jsou úžasné, na fotkách je vidět, že plavou ryby po celé nádrži, má ji dostatečně zarybněnou. Velké haps jsou docela plavci a někteří jedinci hóódně teritoriální. Když padneš na rapla tak si zabere 150cm z plochy aq a na 50cm pod hladinou bude napytlíkovaný zbytek. Takže dostatečné zarybněná nádrž a vhodně vybrané druhy by neměly dát až tak velký prostor k takovému chování.

sarka.x-nepřihlášena
9.1.2014 11:41

Kdo chova pripadne dovazi opravdu kvalitni ryby, hlavne ruzne druhy dravych malawskych cichlid nebo frontosy? Predpokladam, ze pan Darbujan by mohl neco mit a vim o panu Fuljerovi ze Slovenska.

VGregr
13.1.2014 9:43

Trochu jsem přemýšlel co do nádrže a zde je pár kandidátů. Jenom nevím, kde je seženu. Buccochromis Rhoadesi Dimidiochromis Strigatus Champsochromis caeruleus Nimbochromis venustus Tyrannochromis Maculiceps Tyrannochromis Macrostoma Samozřejmě ne všechny druhy, ale tak cca 3-4 druhy po 8-10ks, časem je trochu protřídím jak porostou. Přivítám i další typy na druhy podobného charakteru.

VGregr
13.1.2014 11:36

neco podobneho mam i ja.Mrkni na http://rybicky.net/nadrze/16056 fotky nejsou nejaktualnejsi.Nove mam chamsochromis carleus a Dimidiochromis Strigatus jsem musel dat pryc.ty dokazali v nadrzi udelat dusno - a to byli o tretinu mensi nez delfini a venustusy. jeste video : http://www.youtube.com/watch?v=oAuChntE_aQ

Maxim.
13.1.2014 11:51

Pěkná nádrž, hlavně krásné a velké ryby. Můžu se zeptat kde je sháníš? Některé z nich není zrovna snadné sehnat.

VGregr
13.1.2014 12:23

nimbochromis venustus a Otopharynx lithobates Zimbabwe Rock mam od Lubora Bajera (Jicin) Cyrtocara moorii a Dimidiochromis strigatus od p.Darbujana (Caslav) Champsochromis Carleus od pana z Mostu-nekde bych asi nasel kontakt

Maxim.
27.1.2014 18:26

Ahoj, moc pěkné akva. Především krásné pozadí. Nějaké nové informace ohledně plánovaných hap? :)

jiris
27.1.2014 20:29

No informace je takova, ze mam neco vymyslene ale chvilku to trva. Budou to ale dost neobvykle ryby, to je tak vse co k tomu ted reknu, jelikoz tech druhu je dost, ale uvidime co bude k sehnani.

VGregr
1.7.2014 6:55

Tak to vypada ze mi onemocneli nektere ryby bloatem. Jeden Protomelas se nafoukl, ryby maji bile nitkovite vykaly. Vim ze uz se to tady a jinde resilo milionkrat, ale nemam ted z pracovnich duvodu cas procitat fora. Takze mam par otazek a prosim o odpovedi k veci. 1) Entizol nebo Bactopur? 2) Zpusob lecby, lecba ve spolecne nadrzi (800l) 3) Zitra odjizdim bohuzel pryc, vracim se v pondeli. Jelikoz nevim presne zpusob lecby tak nevin jestli je to dobry napad lit do nadrze lecivo. Nebo je potreba davkovani opakovat a v jakem intervalu? Diky moc za podnetne rady :-)

VGregr
1.7.2014 9:37

1) Entizol - 1tbl (250mg) na 25 l vody. Treba prepocitat kompletne na celu nadrz. Bactopur (podla navodu) mozes kombinovat, ale BACTOPUR DIRECT, nie obycajny Bactopur. 2) poriadne odkalit akva, rozdrvit tablety na prach, rozpustit v teplej vode, kludne 35°C, zdvihnut teplotu na 28°C, nesvietit. Idealne davkovat kazdych 8 hodin,a le mam odskusane so 100% uspesnostou aj pri 12 hodinovom cykle. Vzdy odkalit, naliat davku. 3) z bodu 2 vyplyva, ze to nebude fungovat, ak nebudes doma. Treba neustale udrzovat hladinu lieciva v akava, inak to nie je liecba. Po tyzdni uz bude asi neskoro, ak su priznaky, ako opisujes. Ale priroda je nevyspytatelna...niekedy to ryby preziju.

canart
1.7.2014 13:05

este som zabudol napisat...liecba by mala trvat 7-8 dni nepretrzite.

canart
13.7.2014 8:31

Nakonec jsem se neplánovaně vrátil domů až včera. Nemocná ryba bohužel uhynula, ostatní vypadají v pořádku, pouze asi 2ks Protomelas Boadzulu jsou celkem vyhublé, mají vláknovité bílé výkaly, jinak se chovají normálně. Takže budu moct zahájit léčbu - ve společné nádrži. Ten návod s Entizolem je pro mě bohužel téměř nerealizovatelný, nemůžu dvakrát denně odkalovat akvárium. Díval jsem se na ten Bactopur direct, v příbalovém letáku se píše, že léčba trvá asi tři dny, přičemž lék se aplikuje pouze na začátku, v případě potřeby se léčba po třech dnech opakuje. Počítám s tím, že mi lék zlikviduje bakterie ve filtru, proto filtr vemu a dám do jiné nádrže, kde ho nechám běžet a po ukončení léčby dám zpět do nádrže. V průběhu léčby v nádrži poběží pouze druhý filtr ve kterém hold bakterie zahynou. Po ukončení léčby tento filtr pořádně vyperu pod vodovodní vodou a nechám znovu zaběhnout, biologickou filtraci nahradí druhý filtr. Samozřejmě v přůběhu léčby nebudu krmit aby se nehromadily škodlivé látky. Je tento postup akceptovatelný? Doufám, že ano, jinak nevím co s tím udělám.

VGregr
13.7.2014 8:57

Ještě abych se ujistil, že nedělám nějakou blbost tak mám pár otázek k diagnostice onemocnění. V jednom článku jsem našel toto: 1. Príznaky ochorenia prejavujú v niekoľkých štádiách: 1. štádium:Ryby vypľúvajú potravu až úplne prestávajú žrať, prehýbajú sa v bokoch zo strany na stranu, zväčší sa im brušná dutina (nafúknutie)a z ritného otvoru im vychádzajú tenké biele výkaly namiesto normálnych čierno-hnedých. V okolí ritného otvoru sa môžu vyskytnúť červené škvrny až vriedky. Počas týchto príznakov dochádza pravdepodobne k vážnemu poškodeniu pečene, obličiek a plynového mechúra. 2. štádium: Ryby veľmi schudnú, skrývajú sa, ležia na dne, kolíšu sa, majú sťažené dýchanie, stmavnú a behom 1 - 2 dní hynú. V mém případě to probíhá trochu jinak. Ryby fungují bez problémů, každý den je pozoruji. Nemoc se projevuje zatím jen u Protomelasů. Asi dva ks jsou dost hubené, mají propadlé břícho, pozoruji u nich bílé nitkovité výkaly, ale chovají se normálně. Potravu přijímají, ale ne nějak moc ochotně. Sdržují se normálně v hejnu ostatních ryb. Tento stav ale trvá už dost dlouho, přinejmenším pár týdnů. Zatím mi uhynuly 2ks Protomelasů, obě to byly poměrně velké ryby, bez jakýchkoliv problémů. Ze dne na den se jim nafoukne břišní dutina, mají vypouklé oči, plavou dost těžce a rychle dýchají. Vždy uhynuly tak do tří dnů. Čili jednoduše řečeno, obě stadia nemoci probíhají obráceně, proto si nejsem jistý jestli se jedná o bloat. Ani v jednom případě jsem si totiž nevšiml, že by ryba která uhynula byla napřed vyhublá a pak se nafoukla. Nafouknuté ryby s vystouplýma očima byly téměř určitě den před tím naprosto normálně rostlé ryby. Naproti tomu už několik týdnů pozoruju, že některé ryby jsou dost hubené a mají bílé výkaly.

VGregr
13.7.2014 9:05

Ještě jedna věc - sám mám máslo na hlavě - nedávno jsem ryby krmil granulemi Sera Granured, které jsem nenamočil a je dost možné, že jsem těch granulí nasypal víc než jsem chtěl. Normálně s nimi totiž nekrmím, měl jsem je pro větší ryby. Je fakt, že zhruba od té doby problémy pozoruji. Jinak krmím decentně, bohužel jsem udělal chybu. Všechny ryby ale uhynuly dost dlouho poté co jsem granulemi krmil (určitě více jak 10 dnů, možná více).

VGregr
13.7.2014 9:31

Teď čtu že Baktopur direct není na bičíkovce, údajně je lepší Sera Flagellol.

VGregr
5.9.2014 19:20

Koupil jsem sera flagellol a prelecil celou nadrz. Nicmene 4 dny po zahajeni lecby se u jednoho protomelase objevili priznaky bloatu - viditelne propadle bricho, bile dlouhe vykaly a zrychlene dychani. Muze mi to nekdo nejak vysvetlit?

VGregr
5.9.2014 20:17

Vysvětlit by ti to mohl, jak s oblivou píše kolega pietro, zřejmě jen jasnovidec. Skromě se jako internetový znalec domnívám, že ryba mohla mít už natolik oslabený organismus, že se tebou optické změny projevily až po nasazení léčiv, které k tvému podivu nezabraly. Holt někdy bývá prostě pozdě a někteří napadení jedinci, i když to na nich není vidět, doplavou až při zajeté léčbě, protože jejich organismus už to prostě nedá, i kdyby si prováděl léčbu nejlepším léčivem a vodovýměnu řešil svěcenou vodou.

hr:-)
5.9.2014 20:21

No prave ze to je na pohled jedna z nejlepsich ryb u ktere nebyly priznaky vubec patrne. Zatim vypada v pohode celkem, ale nejsem si jist jestli to zvladne

VGregr
5.9.2014 21:11

V tom případě nezbývá než držet pěsti nebo v tomhle případě spíš ploutve.

hr:-)
8.9.2014 15:23

jen bych doplnil- bloat není propadlé břicho a bílý výkal, naopak- bloat je zvětšená břišní dutina, vylezlé oči, zježené šupiny, výkaly zcela zanedbatelné, velmi tenké, bílé. česky v zásadě vodnatelnost. Výše popsané příznaky jsou klasický příklad nákazy střevními bičíkovci-hexamita, spironucleus... se to stává, někdy lék celkově oslabí rybu natolik, že se u ní nemoc ještě více rozjede, někdy to zabere dobře, dost zálěží i na tom, jak se lék projeví na koncentraci dusíkatých látek ve vodě. a někdy se ryby prostě rozhodnou zemřít:-))

Martin_Parizek
8.9.2014 15:37

Tak to dekuji za vysvetleni. Ja jsem prave myslel ze se jedna o dve stadia teze nemoci. Lecil jsem ryby prave na bicikovce Hexamita, proto jsem pouzil ten Flagellol. Lecbu jsem uspesne dokoncil a i vyse zmineny Protomelas sr zda zatim byt v lepsi kondici. Tento lek muzu jen doporucit, je sice drahy, ale odpadaji problemy jako davkovani kazdych 8hod, neustale vymeny vody po celou dobu lecby atd. Ke konci lecby po 7 dnech sice doslo 1 den k silnemu zakaleni vody do zelena, druhy den rano to bylo pryc a na prvni pohled to rybam nevadilo. Po provedeni vymeny 80-90% vody akvarium slape bez problemu, neprojevil se ani symdrom nove zalozene nadrze, jelikoz jsem cekal vyhubeni nitrifikacnich bakterii. Sera nicmene v pribalovem letaku uvadi, ze biologicke filtry mohou zustat v provozu, cili by lek nemel mit vliv na bakterie. Nevim ale co tedy zpusobilo ten silny zeleny zakal, mereni NO3 jsem neprovadel. Ryby ale prosperovali bez problemu a nebylo na nich patrne zvyseni skodlivin.

VGregr
8.9.2014 15:45

ona je to v zásadě pravda, bloat-tedy nafouknutí, může následovat po nákaze bičíkovci, kdy se přidruží bakteriální infekce. Ale někdy se rozvine i primárně.... tak to tedy dobře dopadlo. s flagelollem mám historicky dvě dobré zkušenosti a jednu špatnou-právě kvůli tomu zákalu, který nezmizel a na rybách se to projevilo docela negativně..., doslo k přemnožení nějakého nálevníka, který napadl pokožku a ploutve, zřejmě se rozhodila biologická rovnováha v akva. vyřešila to výměna vody a sera omnipur, pokud si dobře vzpomínám:-)

Martin_Parizek

VLOŽIT ODPOVĚĎ