Začátečník, akvarko 190 litrů

Líbí se mi tlamovci MALAWI, ale ze zdejší diskuze chápu, že moje nové akv. je malé. Takže asi Tanganika. Prosím poraďte počet samic a samců, aby to bylo hezké a hlavně aby se jim u mě dařilo. Dává se do vody sůl a soda? Je nutné čekat s rybami 30 dnů i když použiju biofiltr? Musím mít vzduchování i když mám kvalitní filtr? Vítám každou radu . Mám načteno, ale praxe je praxe. Děkuji

akrab

14.11.2008 13:09

už se to xkrát řešilo.....ale těch počet dnů bych dodržel jak je to psáno....Jinak rybám to škodí a nebo můžou umřít..jinak jak jsem slyšel tak šnekáče. Sám jsem je nechoval ale radí to všem co mají menší akva. Najdi si nějaké druhy a dej je sem a určitě se dozsvíš zda ano/ne....... Jinak ti přeji hodně zdaru..

tlamík
14.11.2008 13:55

Asi se budeš divit , ale fakt nevím co je šnekáč. A co ta sůl a soda?

akrab
14.11.2008 16:44

I sebelepší filtr je zezačátku skoro k ničemu, musí v něm začít pracovat nitrifikační bakterie. Šnekáči jsou pestřenci, kteří se rádi třou do prázdných šnečích ulit. Pokud máš dobrou vodu (pH, tvrdost...), tak sodu nemusíš přidávat, soda je na zvednutí pH. Sůl je podle mě ůplně k ničemu, pouze při poraněních jako prevence proti plísním (pokud je ale dobrá kvalita vody, tak to není nutné)...

Ondra
15.11.2008 13:01

akrab:já se nedivím ale vše co je tu řešeno a různé názvy to tu najdeš na 70%...stačí jen psát do vyhledavače....

tlamík
15.11.2008 13:16

I na tlamky z Tanganyiky je Tvé AQ malé ale jak radí kluci,tak jedině dát do AQ šnekáče - větší počet samic než samců. Horší je,že to AQ bude na pohled prázdné.

brova
15.11.2008 19:31

Sůl ano jako prevence osvědčuje se mi z mrtvého moře. Akva je malé!!! Uvidíš sám že po pár měsících si budeš držet hlavu a bědovat že jsi nekoupil větší. Šnekáče netuším.....

Vosoun
20.11.2008 13:40

No někdy nad těmi radami žasnu. Ondra má pravdu, sůl je zbytečná, je dobrá jen jako prevence při dovozu ryb atd. Soda samozřejmě do měkčí vody aby se zvedlo pH. Pokud je voda tvrdší a má pH nad 7, je i soda naprosto zbytečná. Nové AQ může fungovat třeba od zítřka i s rybkami, stačí sehnat půlku dobře zajeté filtrační houby od kamaráda do svého filtru, do vody dát Sera aquatan a první dny krmit jen málo a opatrně. Taky nevím proč by nemohlo v 200l nádrži žít třeba 15ks krásně zbarvených Aulonocar enbo třeba ty šnekáčci, např.30ks Neolamprologus similis (jsou nádherní-jen nevím proč víc samic než samců?) a k nim do volné vody třeba 15ks Xenotil. papilio nebo spiloptera. A´T se chov daří

Miroslav Kraut
20.11.2008 17:33

v něčem máš pravdu, ale nemyslíš to všchno dohromady žene.....jinak 60 ryb do 190 aqa to by byl masakr

tlamík
20.11.2008 19:42

Samozřejmě, že to pan Kraut nemyslí dohromady jen dává návrhy osazenstva. Myslím, že by mohla fungovat i skupinka ryb, jako jsou saulosi atd..

Míla
20.11.2008 19:57

Jasný, ale aulonocary? ty mohou mít až 15cm(to se mi nezdá jinak to může být v pohodě, nic nechci vyvracet) .Jinak se panu Krautovi omlouvám. Nemám s nima zkušenosti ale zítra budu :)

tlamík
21.11.2008 11:38

To Miroslav Kraut - voda v Tanganyice ma pH 9.2, takze i v akvariu by se mela prizpusobit co nejvic vode, ze ktere ryby pochazeji. Idealni je drzet pH nad 8 a vubec by nemelo byt pod 7,5. Je to dulezite hlavne pro spravny vyvoj jiker. Nezda se mi moc vhodne uplnemu zacatecnikovi s akvaristikou poradit drahe a trochu narocnejsi na chov Xenotilapie, a do 190 l akvarka 45 ryb v teto kombinaci.

A+I
21.11.2008 11:53

S tím pH máte částečně určitě pravdu, ale nevidím to tak podmíněně s těmi jikrami jako Vy, ale to jen můj poznatek z praxe, přít se nebudu.9,2 v celém jezeře? to snad ne? Možná v příbojové zóně, tam ano. K tomu druhému bych poznamenal, že znám mnoho začátečníků, kteří jsou svědomiější a obětavější a dokáží o zvířata pečovat lépe, než někteří letití profíci. Ale zas je to jen můj soukromý názor. Zdravím

Miroslav Kraut
21.11.2008 18:25

S tim PH musim souhlasit. Sodu uz jsem prestal pridavat a na vyvoj jiker to nema zaden vliv. No u mych Julidochromisu je to ale jinak, tam PH pod 7,5 je smrtelne...

Tom
21.11.2008 18:26

Zapomnel jsem rict ze sodu uz nepridavam malawi rybam...

Tom
21.11.2008 18:50

Měl jsem pH pod 7 (cca 6,5) a nedočkal jsem se odchovů např od Aulonocar a i ostatní samice nosily mnohem méně. Od té doby co upravuju vodu je vše OK. pH nemusí mít zásadní vliv, ale rozhodně musí být nad 7. KYselá voda tlamovcům neprospívá. Je jedno jestli máme v akva 7,5 nebo 8,5, to jo.

Ondra
21.11.2008 19:30

Nechtěl jsem zde reagovat ale nelze to přehlédnout co tady řešíte ohledně NaCl. Vím že jste skušení chovatele ale máte jisté mezery pánové, tím nechci ani nemám v úmyslu snižovat vaše kvality a letité skušenosti, ale musím vám oponovat v jedné věci. Vnitrozemské jezera mají nízký obsah solí, který se pohybuje asi od 50 do 600 mg/l (0,005-0,06%).Takže nechápu kde jste došli k myšlence že sůl se do vody nedává???? to je nesmysl. Nelze v řízeném prostředí jako je akva vytvořit přirozené chem procesy. Takže různé minerály musíme doplnit sami a to pouze do stanovených limitů. Chemicky čistá voda se v přírodě nevyskytuje. Každá přírodní voda obsahuje rozpuštěné plyny, soli a organické odpadní látky, jejichž zdrojem jsou životní pochody vodních obyvatel, stejně jako rozklad listů, odumřelého dřeva i mrtvých těl vodních živočichů. Děkuji za prostor.

pietro
24.11.2008 11:30

Tome, ja myslim, ze bys to nemel takhle napsat, ze do Malawi nepridavas sodu. Zalezi prece na vstupni vode. Nekdo se pak toho tady muze chytnout a pritom mu treba tece z vodovodu pH 6. Je to smutny, ale plno lidi vubec vodu netestuje. My napriklad nepridavame sodu ani do Malawi ani do zadne Tanganyiky, ale to proto, ze nase vstupni voda ma pH 8,5. Takze kolik pridat sody do akvaria pri vymenach vody, by si mel kazdej zkusit sam vylaborovat s pouzitim testu, protoze vstupni voda neni vsude stejna. Pietro, mohl by jsi tu, prosimte, napsat, jakou sul pridavat do akva? Prodava se sul, ktera je urcena primo do Tanganyiky plna vselijakych mineralu. Ma to neco do sebe a nebo staci sul pro morska akvaria a nebo uplne cista obycejna sul? Pokud ryby potrebuji mineraly pro dobry zdravi, tak z ciste NaCl je urcite nemaji. Diky.

A+I
24.11.2008 11:53

Také si myslím, že jednoznačně záleží na vstupní vodě. Proč bych měl do nádrže dodávat minerály, když už v tvrdé vodě jsou? A musí být obsah solí přesně jako v jezeře? Podle mne je to nesmysl. Asi jsem tedy něco zanedbal, ale pak nevím, jak je možné, že se mi u mně v nádržích třou a odchovávají potomstvo i ti nejnáročnější tanganičtí tlamovci pocházející přímo z odchytu. Nedostali ani gram přidané soli. To bude tedy asi nejspíš opakující se zázrak. Tak nevím, nebude to spíš o celkové hodonotě tvrdosti, vodivosti a hlavně pH a o vhodném rozmezí těchto hodnot a ne o absolutní hodnotě?

Miroslav Kraut
26.11.2008 13:27

Promiňte, ale když to čtu, tak jsem se chtěl zeptat jestli bych mohl mít druhový akva cca 160L s aulonocarama?(1samec/4samice)

tlamík
28.11.2008 6:54

160 l ? to bude tak 100x40x40. nebo ještě kratší na aulonocary je to podle mě krátký , úzký , prostě malý.

Hroch
28.11.2008 20:14

Souhlas s Hrochem...mám stejné akva doma a nedovedu si tam aulonocary představit.

wladys

VLOŽIT ODPOVĚĎ