Fronthosy a Cyprichromy

Je vhodné dát do společné nádrže Fronthosy a cyprichromy? Viděl jsem je na několika videích společně, ale myslim si, že cyprichromy by posloužili jako potrava..? Mám tam také Calvusy a Leleupi, ale to by neměl být problém.

Marek Rožnaj

12.6.2015 8:41

V jezeře jsou cypra pro frontosy potrava. Loví je před svítáním. Od mala by to šlo. Doplňoval sem jednou k 10-14cm mobám asi 40 cyprů ve vel.3,5-4cm Přes den v pohodě, druhý den ráno jich zbylo jen 18ks. Některé byli i podřené s pocuchanými ploutvemi, takže to muselo vypadat zajimavě. Byli tam i leleupi a calvusy, ti v poho :)

EgoTanga
12.6.2015 9:24

Pokud jsou frontozy dobře živené tak si těch ryb nevšímají pokud mají více jak 5cm,na menší ryby útočí,ikdyž jsou nafutrované k prasknutí.Tohle sem vypozoroval ve své nádrži.

miran bez účtu
12.6.2015 10:19

Chovám s Frontozama black widow Cypr. leptosoma Uinta, samci ca 30cm, Utinti ca 8-10cm. Frontozy si jich nijak nevšímají, dokonce tam sem tam plave i vypuštěnej prcek.Nicméně to není dobrá kombinace, leptosomy pořád plavou, samci se hašteří, a svým pohybem poměrně často frontozy lekají, prostě je to uplně na prd:-) Zajímavý je, že se mi tam přirozeně odchovali Eretmodus marksmithi Kigoma, a malé tam i vyrostly, ted mají ca 6cm, frontozy o ně nejevily zájem a rybky tam spokojene spoluexistují. Pak mám WF Cypho.gibb. Moba, ca 18cm, s nimi téže malé eretmody 4-6cm z přirozeného odchovu- spoluexistence bez problému, ale jen jednou při krmení jedna Moba chytla eretmoda za hlavu, nesežrala ho, vyplivla, přežil to, plave dál...

Martin_Parizek
12.6.2015 13:12

Zkoušel jsem k 27-37 cm Kapampám přidat hejno převážně dospělých Cyprichromisů a nedopadlo to vůbec dobře. Hned jsem je lovil zpět. Co se hnulo to okamžitě zabily. Nutno podotknou, že od mala byly sami a dostávaly převážně živé ryby. Na tom stresování Cyprichromisi něco bude. Myslím, že je vhodnější sólo nádrž. U těhle ryb člověk nikdy neví. Může to fungovat - nemusí.:/

RUMburak123
19.6.2015 10:12

Funguje to, jen se to nesmí udělat tak hloupě, jak jste to udělal. Co jste čekal jiného, že se stane... Mě osobně přijde kombinace Cyphotilápií a cyprichromisů, jako nejvhodnější a nikdy jsem u této kombinace nepozoroval ani náznaky lovu cyprichromisů ani rušení Cyphotilápií ze strany Cyprichromisů a měl jsem v průběhu let tuto kombinaci minimálně v pěti nádržích a u různých druhů od obou rodů. Pouze nedoporučuji Cyprichromise pod cca 8 cm (přiznám se, že by mě to ani nepanapadlo, je tam dát)...takže druh C. leptosoma leptosoma ne. Ideální jsou dospělí C leptosoma jumbo nebo C. microlepidotus. Podle mých pozorování hejno dospělých Cyprichromisů poměrně lekavé Cyphotiláie jednoznačně uklidňuje.

Miroslav Kraut
19.6.2015 18:45

Jednalo se o Cyprichromis leprosoma Jumbo Moba. Ryby ve velikosti 10-12 cm. Co je na tom podle Vás hloupě? Pravděpodobně jste měl asi samé vegetariány. Znám několik chovatelů co mají podobnou zkušenost jako já. Pravděpodobně to sem, ale nenapíší. Nedivím se. Všem je jasné, že na Vás tady nikdo nemá. :) Vám vše vždy vyšlo a všemu rozumíte nejlépe. Budeme se s tím muset asi naučit žít.. nebo si toho nevšímat. Ať to plave. Zdravím :)

RUMburak123
19.6.2015 20:33

Moje gyberosy blu mpimbwe me sezraly postupem c casu vse co nemelo nad deset cm krome ryb rodu altolamprologus:-)

Miroslav Mesic
22.6.2015 8:20

Frontosy mají rádi Cyprichromisy, jejich přirozené chování je, že je požírají. V přírodě tvoří hlavní složku jejich potravy. Společný chov je ideální, neb není nad přirozenou potravu, pouze je třeba cyprichromisy doplňovat. To, že je někomu neloví je znak toho, že jsou stresované a nechovají se normálně. Tmavé ryby např. A. calvus nechávají bez povšimnutí.

hynek dařbujan
22.6.2015 10:05

Pro rumburaka: popisoval jsem jenom svoje zkušenosti z chovu, že na mě nikdo nemá je blbost a vaše přihlouplá afektovaná reakce. Moje WF frontosy a gibberosy nežraly ani cyprichromise ani samičky calvusů ani aulonocar ani stříbrných Placidochromisů (phenochillus) a dokonce ani X. papilio ve velikosti 7 cm. Je pravda, že jsem je nekrmil celými rybami, ale strouhaným rybím filé, patentkou, artemií, granulkami a vločkami, prostě pestrá akvarijní potrava pro karnivorní druhy. Pokud vás to irituje, tak vám s tím nedokážu pomoci. Nebudu psát, kvůli vaší spokojenosti, že to spolu chovat nejde, když to bez problémů jde a měl jsem to tak několikrát a vidím to s ohledem na lekovost cyphotilápií, jako vhodné. Pro HD: žádné cyprichromise doplňovat není potřeba, pokud u tebe ano, pak máš někde chybu. Ve stresu moje Cphotilápie určitě byly :-)), od Frontos Bangwe jsem odchoval za rok a půl cca 1 200 ks mláďat a od gibberos Blue Zaire - Kapampa) za 3 roky 400 ks mláďat, zatímco ty ani ploutvičku...mistře nestresová nadstandardní pěstírno :-)). Pro všechny tři pány výše diskutující: že vám to nefungovalo je možné, myslíte, že je možné připustit, že by to někomu jinému v jiných podmínkách fungovalo?? :-)

Miroslav Kraut
22.6.2015 10:19

Pro Mistra: Mě zase přijde přihlouplé Vaše arogantní vystupování na tomto webu.:) To, že to fungovalo Vám jak vidíte ještě vůbec nic neznamená. Možná knížky(kterých jste takovým zastáncem) lžou, ale uvádí se v nich právě přirozený lov Cyprichromisů. Osobně to zde potvrzuje několik chovatelů, ale prostě Vy máte opět pravdu. Možná by se to mělo v odborné literatuře přepsat. Zdravím

RUMburak123
22.6.2015 11:08

MK tobě není pomoci, kdy již tady s tím lhaním skončíš.

hd
22.6.2015 12:15

Pro rumburak: vyvracel jsem vám, že se o tom v literatuře píše? Mohu vědět kde? četl jsem o tom pravděpodobně dříve, než vy jste začal chovat africké ryby. Popisuji tady, jak jsem to choval já a co se dělo u mě v akváriu. Už jste to pochopil? To, že se děje něco jiného u vás a u někoho jiného je možné. Já jen píšu, že jsem to tak choval a bez problémů. Chápete, že je diskuse o výměně názorů? Kde píšu, že mám jenom já pravdu? Pro HD: už zase křičí zloděj chyťte zloděje? Mohu vědět konkrétně, kde jsem lhal? nebo zase jen tak plácáš?

Miroslav Kraut
22.6.2015 12:36

Zrovna tak jsem popisoval svoji zkušenost já. Než jste se do toho musel zapojit vy a vše co se děje jinde zpochybňovat. Tohle je ztráta času. Hezký den :)

RUMburak123
22.6.2015 14:19

k 9 MK jo můžu, těch Bangwe bylo 1199 ks.

hd
23.6.2015 9:33

Pro rumburak: s vaší poslední větou souhlasím ...já o voze a vy o koze. Pro HD: aha...rozumím, takže zase jen tvoje klasické plácání do vody...pokud těm odchovaným Bangwe nevěříš, tak ti nepomůžu, skenovat sem svoje chovné záznamy nebudu, ale přes 1 100 jich bylo určitě...je to pár let a už to přesně nevím. Pokud je to pro tebe nepochopitelné, tak je otázka u koho z nás jsou resp. byly cyphotilápie ve stresu a u koho ne :-), ale takových druhů bychom našly určitě víc...

Miroslav Kraut
23.6.2015 13:22

k 15 kategoricky trvám na tom, že jich bylo 1199, což vlastně potvrzuješ, když píšeš, že jich bylo přes 1100. Na tebe vlastně nikdo nemá, tak s tím žij v pohodě a hlavně si nezapomeň vzít pilulku.

hd
25.6.2015 15:02

...když dojdou argumenty začne se s pilulkami...chápu, ale malinko stále klesáš hochu. To, že některé druhy neodchováš, je možná díky tvým skvělým podmínkám, staré vodě, nízké teplotě a nedostatku individuální péče. Ne všechno udělají zaměstnanci tak, jak to může udělat akvarista. Normálního chovatele by to možná vedlo k zamyšlení, co s tím udělat, nikoli ovšem někoho tak sebestředného a sebejistého si svou dokonalostí, jako jsi ty. Tak zas někdy...k něčemu normálnímu...pokud to zvládneš.

Miroslav Kraut
25.6.2015 18:03

MK opravdu nevím proč tady posouváš čtenářům nepravdy typu, že prostě některé ryby neodchovám, když sám víš kulový co jsem odchoval a co ne. Z tanganiky jsem zatím nerozmnožil dva druy a to X. red princes (měl jsem jen 4 kusy) a Gnatochromis permaxillaris. Můžu tě ujistit, že množím některé druhy mořských ryb a to je v náročnosti úplně jiný level než tanganika. Máš pravdu, ve srovnání - akvarista - zaměstnanec. Cituji :nikoli ovšem někoho tak sebestředného a sebejistého si svou dokonalostí, jako jsi ty. Uvědomuješ si jak jsi sám sebe dokonale popsal? K tomu nezbývá než zatleskat

hd
26.6.2015 12:27

MK: a zase ta pamět:-), najdu vám váš článek, kde píšte, jak vám frontozy zabili stříbrnou samičku xenotilapie...., zatímco tmavých samiček calvusů si nevšímaly...

Martin_Parizek
26.6.2015 14:57

Pro HD: já vím, takže jsi odchoval třeba gibberosy Blue Zaire viď...a kolik jsi odchoval Petrochromis Moshi?...tak přeji více těchto pseudoodchovů. Pro MP: tak hledejte...já vám to ulehčím, nebyla to xenotilapie (30ti cm samec gibberosy Blue Zaire nebyl schopen pozřít 8 cm mechanicky poraněnou xenotilapii, kterou jsem mu dal na zkrmení - prostě ji neustále chytal a vyplivoval) nýbrž stříbrná Ophth. nasuta, která se zaleskla v rohu nádrže při souboji s jinou samicí, tu rybu napadla samice gibberosy, ale snažila se jí jen kousnou, sežrat jí samozřejmě, vzhledem k velikosti, nemohla. Příjemný víkend všem normálním akvaristům...nevztahuje se samozřejmě na výše uvedené dva borce.

Miroslav Kraut
27.6.2015 19:37

k 20. Ráno jdu kolem nádrře s s Cyphotilapia giberosa Blue Zaire a koukám, že se mi jedna samice s plnou tlamou madých snaží něco říci. Ptám se co je a ona prosim tě můžeš mě vyfotit a poslat moji fotku na tlamovce, ať všichni vidí jak ten Kraut tady lže a pomlouvá. Říkám ji holka, ona závist spojená s nepřejíčností a hloupostí je těžká nemoc. Vzal jsem foťák, vyfotil ji a ještě k tomu jednoho potomka, kterého vychovává. Jo MK zase jsi si naběhl na vidle, lhát se nevyplácí.
Fronthosy a Cyprichromy

HD
27.6.2015 19:39

A tady je ten potomek Cyphotilapia giberosa Blue Zaire 5 cm.
Fronthosy a Cyprichromy

HD
29.6.2015 13:29

Pokud se ti po těch cca 10 - 15 letech již konečně podařily odchovat, tak velká gratulace. Tyhle i dokonce vypadají i jako Blue Zaire. Jinak mít vyfotografovanou samici s navakovanou tlamkou je u Blue Zaire věc poměrně velmi častá, odchov už je věc o poznání těžší, ale pokud je ten 5 cm potomek tvůj, blahopřeji.

Miroslav Kraut
29.6.2015 13:43

Blue zaire odchovávám průběžně již dlouho a jinak je debata s tebou ztráta času. Tak si zase něco vymysli a třeba budeš mít štěstí, že nebudu mít čas či náladu abych to dementoval.

HD
29.6.2015 14:14

Takže doufám na delší rozloučenou snad jen krátce: ten čas by sis určitě našel, jak je vidět na rychlosti tvojí odpovědi...ale buď v klidu nebude ho potřeba. Častuj si tu svými invektivami o domnělých nemocích někoho jiného...tím se velmi podobáš lidským parazitům postrádajícím slušnost a empatii, kteří si říkají např. Havlena...prostě vrána k vráně sedá. Nechávám ti zcela volné pole působnosti abys tu lil do hlavy lidem nesmysly o teplotě vody a o tom, jak jim čistá čerstvá voda škodí v akváriu a podobně. K mláďatům gibberos znovu gratulace...snad budou mít vyšší barevnou kvalitu a stabilitu, než mláďata tvých Ps. demasoni, která tu byla před delším časem prezentována. Ať se daří.

Miroslav Kraut
29.6.2015 15:11

MK ty nejsi obyčejný lhář, ty jsi vyšší stupeň lháře, který si ty lži ještě vymýšlí. Jeden by čekal omluvu čtenářům, že jsi jim záměrně v 20 lhal.

HD
30.6.2015 22:43

MK-Kdo je u tebe parazit,?, ty hlupáku! Sam si lhář a podvodník, k tomu egojistyckej ušmudlanec a o druhé se tady budeš otírat a kasat se jakej si geroj. Chudáku. Nezapomeň to všechno okomentovat větou bez komentáře :-))))))))))

hr
8.7.2015 10:54

MK: uznávám, že sem zaměnil Opthalmotipii za Xenotilapii, nicméně to probíhalo jinak, než ted tvrdíte, raději vám to ocituju AT, ročník 42, 12/1999 .... Při krmení živými rybkami se na ně lačně vrhají, ale výrazně preferují rybky stříbrné barvy. O mrtvé rybky, byť jsou čerstvě usmrcené, nemají sebemenší zájem. Jejich preferce v lovu stříbrně zbarvených rybek zřejmě souvisí s jejich potravní specializací v přírodě, kde se živí zejména drobnými rybkami rodu Cyprichormis, které loví způsobem popsaným snad ve všech článcích o frontozách. Jejich nadšení pro stříbrné ryby jsem mohl dobře pozorovat při pokusech s dosazováním druhů do jejich nádrže. Velmi agresivně napadaly samičky druhu Ophtalmotilapia nasuta Chimba velikosti 12 cm a dokonce samičky druhu Bentochromis tricoti velikosti kolem 17 cm. Jednu samičku rodu Ophtalmotilapia se jim dokonce podařilo zabít! Naopak si vůbec nevšímají samiček Altolamprologus calvus, velikých pouhých 6cm. Tření těchto ryb pozoruji pravidelně již více než rok, ale zatím se mi podařilo odchovat pouze mizivé množství mládať...... Jojo, tohle je zvláště vtipné, vzhledem k předchozí diskuzi s HD. tyhle vaše machry možná udělají dojem na pár nováčků, co mají tejden založený akvárium a hledají zaručený recepty, časem ale zjistí, že žádný zaručený recepty neexistují. Kvalitu mládat jiných chovatelů bych si být vámi taky nedovolil hodnotit, sám máte dost másla na hlavě....i v těch odchovech kapamp, který rozhodně nebyly všechny s pruhy jako jejich rodiče....

Martin_Parizek
8.7.2015 20:11

Ahoj Martine u giberos je to nadlouho nez se naucej nosit potazmo donaset:-)me se osvetsilo je nechat donaset az je samice sama pusti sem tam pridu o par prcku ale je to asi lepsi nez je klepat.Zda se mi ze kdyz je parkrat klepnes tak uz nechteji donaset jikry...ale je to jen to co jsem sam odskousel:-)ale vysledky jsou:-D
Fronthosy a Cyprichromy

Miroslav Mesic
8.7.2015 22:54

MM:-) mně to nepiš, napiš to Mistrovi:-)) to byla citace z jeho článku:-)

Martin_Parizek
9.7.2015 5:56

Joo tak to je jina!Takove kapacite jako je MK bych si nemohl dovolit zprostredkovat sve chabe zkusenosti prece jenom me tenkrat padly ty WF bulu point...tak za me bez komentare:-)

Miroslav Mesic
9.7.2015 11:02

dva kašparci,špekulanti,špekulanti. Jeden prodává nemocné ryby co chcípou do 24hodin a druhy je zabíjí svou neznalostí stejným způsobem.Vy dva jste bez komentáře

akvarista s pamětí
9.7.2015 15:18

Akvarista s pameti ...co to jako je?Nejspise nejakej pitomec bezejmena:-)

Miroslav Mesic
10.7.2015 14:25

K č: 28 pro MP: protože je to do vás velmi osobní sdělení, nemohu ho nechat bohužel bez komentáře. Vámi citovaný článek se datuje z 90 tých let, kdy jsem gibberosy Blue Zaire choval úplně poprvé (ostatní akvaristé je u nás ještě vůbec neměli a už vůbec ne váš milovaný HD), choval jsem je kvůli tehdejší děsivé ceně bohužel v nevhodném počtu cca 6 ti kusů a chov i odchov se mi dařil velmi špatně a ryby byly velmi agresivní, takže jsem ho následně asi po dvou letech zrušil a ryby prodal. Jejich napadání stříbrných ryb jsem tehdy skutečně pozoroval, ale mohlo vycházet z nevhodného sociálu v nádrži a bylo zcela jasně spíše teritoriálního charakteru, než potravního. Ani 16ti centimetrová samice gibberosy není tak hloupá, aby nevěděla, že nepozře mohutnou a vysokou 10ti cm samičku nasuta nebo dokonce tricoti, ale vehementně napadaly téměř všechny ryby ve svých teritoriích. Samice si v tomto nevhodném sociálu dělaly svá vlastní teritoria. Tu nasutu zabila prostě tím, že jí dobře trefila na bříško a ona pak ještě vyletěla k hladině, kde se praštila do hlavy o krycí sklo. Po několika letech jsem pořídil nové 16 ti členné hejno a od nich jsem pak odchoval několik set mláďat...i to se ovšem datovalo dávno před tím, než je rozmnožil HD. S tímto hejnem (a s hejnem frontosa Black widow) jsem pak opakovaně bez problémů choval dospělé Cyprichromis jumbo leptosoma. Chtěl jsem to nechat bez komentáře, ale protože tu tlučete do hlavy ostatním akvaristům nesmysly vtržené z kontextu a lži (pravda, pravda, vrána k vráně s HD sedá), tak tomu bohužel musím věnovat čas, i když nechci. Chápu, že vy jste od začátku dělal s rybami, které jste choval jako první v republice, vždy vše dokonale a nic jste nepotřeboval ve svém chovu a vědomostech korigovat získanými zkušenostmi. My nedokonalí chovatelé občas na něco musíme přijít vlastními chybami. Nikoli sem, (nemám potřebu zesměšňování, jako ji máte vy) ale příležitostně do mailu vám zašlu foto dorostlých potomků vašich T. duboisi maswa ať se máte čím pokochat pane dokonalý a nezaujatý teplotomax24. Hezký víkend všem normálním lidem (netýká se svaté vranní trojice HD+MP+hr).

Miroslav Kraut
10.7.2015 15:56

MK:jaké nesmysly a jaké lži? to bych prosil vysvětlit! K článku bych neřekl ani popel, je to běžná věc, že se věci zcela nedaří podle předpokladů a něco nevyjde, to je normální akvaristická praxe a do chování ryb nikdo předem nevidí. Jenže vy tu vystupujete jako neomylný, zjebete povýšeně každýho, kterýmu něco náhodou nevyjde-viz třeba Rumburak a leptosomy. A přitom máte sám fakt máslo na hlavě. Vaše starý články sou plný pokus/omyl, a je to zcela v pořádku, znovu opakuji, tak to prostě chodí. Ale od jisté doby-konkrétně od té, co si přejete aby se tropheusové dostali z rukou profesionálních akvaristů, se něco změnilo a už je to všechno nalajnované naprosto jediným správným směrem. Což je v kontextu s historií poněkud směšné. btw- když vám dojdou argumety, tak se přihasíte s pohádkama o lhaní, to je už vyloženě trapný, sám ste tu několikrát šířil nepravdivé informace o chovatelích a ani ste se jim potom neomluvil. na ty fotky nejsem zvědavej, sám mám pěkných masew dost.

Martin_Parizek
10.7.2015 16:16

MM: to je nějakej zoufalec s jedním akvárkem, co o chovu tlamovců četl akorát v mistrově opus magnum:-)

Martin_Parizek
10.7.2015 18:52

Kdybych napsal, že Cyprichromisy jsou vhodné k Cyphotilapiím a ty že je nežerou, tak tady Kraut, napíše slohovou práci jak nemám pravdu. Vůbec nemá cenu se myšlenkami tohoto pána zabývat.

HD
10.7.2015 23:34

Já když hodím do nádrže nějakou občas nepodařenou rybku kolem 4cm tak jeto prostě pro ní většinou konečná,ale pokud se stačí schovat,tak během 14dní už tam normálně plave a gibberosy si jí nevšímají,mají 23-28cm.Mám tam hejníčko Leptosom Kekese a hejno Microlepidotus Kiriza a nesežrali ani jednu,dostávají pravidelně nažrat a neůtočí.Určitě to může fungovat bez problému anebo ne,vše je relativní,pokud bych týden nenakrmil tak si myslím,že mám taky po cypráčích.

miran bez účtu
22.7.2015 14:23

Cyphotilapie Cypra žerou,přesto je chovám společně.Je to pokoukání a občas si prostě Cyphotilapia něco uloví.Je to přirozené jako u každého jiného dravce.

vaku70
23.7.2015 10:05

vaku, a už jsi ti nějaká samice moba donosila?Na rybičkách několikrát zmiňuješ že samice nosí. Já měl zatím dva výtěry, ale obě samice to hned snědli :o(

Maxim.
24.7.2015 1:10

Zatím ne.Max 12 dní.Musí se to naučit.

vaku70
24.7.2015 12:12

Cyphotilapie cypra nežerou, už jich tam je asi 50, něco je špatně:-)
Fronthosy a Cyprichromy

Martin_Parizek
17.11.2015 22:11

Ahoj,po 7 rokoch malawi (cyrtocari,alunocari-odisli do vecnych lovist)+ frontosy(4ks stare od 15-20cm;3ks odchovy cca 10cm)som doplnil pred mesiacom 10ks leleupi cca 3cm (zatial bez strat)a chcem doplnit : 1,kupit 5 ks C.F. bangwe yelow aspon od 6 cm, ale v sucasnosti v celej CR a SR nie su.ALEBO 2,kupit iny druh podobnych frontoz, ale tu sa obavam krizenia ALEBO 3,pockat pokial budu v ponuke resp. nejake sa odchovaju v akvariu A SUCASNE 4,doplnit cca 12 cyprochromis jumbo napr.chaitiki Akvarium ma 600litrov a ciel je 10 cf bangwe yelow, 10 cyprochromis,10 leleupi. Velmi pekne dakujem za doporucenia.

mc23
20.11.2015 13:41

pro Martin Pařízek: hlavně nepište slohovou práci pro Dařbujána :-)). Pro HD k č. 37. Máš pravdu, co na tom, že to mají z vlastní zkušenosti a ne jedné....máš pravdu, zabývat bychom se tu měli pouze myšlenkami těch, kteří něco skutečně umějí a hlavně tam byli a potápěli se tam...úplně celí :-)

Miroslav Kraut
23.11.2015 10:47

MK: nicméně, přestože tření leptosom nechávám zcela volný průběh, tak mladých tam nepřibývá a ani nedorůstají víc jak ca 2cm, někam se ztrácí...., frontozy sem je lovit nikdy přímo neviděl, tedy...?:-)

Martin_Parizek
24.11.2015 14:05

Pro MP: já to chápu...

Miroslav Kraut
24.11.2015 14:30

MK: těšil jsem se na bezpracný samoudržovací odchov a po počátečním nadšení jsem tak trochu zklamán...:-)

Martin_Parizek
24.11.2015 14:38

Přiznám se, že by mně nenapadlo si myslet, že s cyphotilápijemi přežijí leptosomy velikosti 2 cm. Můj model byl tehdy samozřejmě jiný. Měl jsem dospělé ryby s dospělými a měl jsem je s gibbrosami, aby snížily jejich plachost a aby bylo v nádrži trochu víc živo a barevněji, jinak to byla velká nádrž se stojícími modrými rybami.

Miroslav Kraut
24.11.2015 14:48

Mám to jako doplněk-viz to živo, btw- neberte to tak vážně, prostě sem je přestal klepat, třeba něco nakonec někdy vyroste. btw-ale je zajímavé, že eretmodi se u frontoz dokáží samoodchovat do uplně dorostlých ryb, mám takhle skupinu ca 8-9 ryb.

Martin_Parizek
24.11.2015 16:19

Dakujem za odpovede na moj dotaz resp. moznosti (odpoved c.43).Po prestudovani mnohych clankov,videi a mailoch som rozhodnuty v tomto poradi: 1.dokupim cca 10 ks f.bangwe yelow (cca 6 cm)-ziadne krizenie nebude !!! 2.pockam cca 1 mesiac ako si ,,nove,, zvyknu na ,,stare,, frontosy; a tiez ako bude celkovy dojem z akvaria 3. ak budu frontosy lakave resp. schovane resp. horna polovica akvaria bude stale prazdna tak dokupim cca 15 dospelych cyprichromisov (jumbo alebo microlepidtus). BOHUZIAL ma to jeden ,,haček,, : bangwe yelow v celej Cesku a Slovensku momentalne NIE SU...ale uz som si zvykol, ze akvaristika=velka trpezlivost :-)

mc23

VLOŽIT ODPOVĚĎ