prosim o nazory na filtr vnitrni, komorovy

Zdravim, nakleslil jsem si filtr vnitrni, pro sve 250L akvarko, myslite ze to staci, nebo je potreba to nejak upravit ? rozmery vstupního trojuhelniku 50x50 mm. Dekuji za reakce

kolemjdouci

16.5.2012 17:28

Mů názor, dal bych tam hlavu nebo externí a bude to určitě učinnější.

Pavel 86
16.5.2012 18:54

pri biologicke filtraci je urcite lepsi,co nejvetsi mozny objem filtracnich hmot. Jako mechanicka filtrace je to ale nepouzitelne.Bude to mit slabej prutok.mam to v praxi odzkousene.nepises, jak bude ten filtr hluboky, ale predpokladam ze tak 50 - 100mm.Ja mam ve svem filtru nejmensi prurez komory 100x100mm a voda po 14ti dnech uz nestiha protejkat dostatecne rychle a musim cistit. ve sve 700 litrove nadrzi mam neco podobneho, ale 2x. viz fotka.celkovy objem filtracnich hmot je 70 litru.Opravdu me nikdo nepresvedci, ze jeho 6-10 litrovy externi hrnec ve kterem 20 procent objemu zabiraji jeste plastove kose odvede stejnou biologickou praci.

Maxim
16.5.2012 18:55

jeste celek a troska reklamy ;o) http://rybicky.net/nadrze/13341

Maxim
16.5.2012 19:01

jinak ty prepazky si udelej smerem k cerpadlu svazovane - nizsi o cca 3cm.

Maxim
16.5.2012 21:20

Mě vrtá hlavou to nasávání do filtru samospádem dole v rohu kde na vnitřní filtr jak je to myšleno, nebude dostačný podtlak aby to nasalo i bordel a bude to zřejmě mít v akva samej drobek.

Pavel 86
16.5.2012 21:46

mas pravdu, je to pouze jako biologicky filtr.Bordel to zadnej z akvarka nestahne. Ja teda odkaluju kazdy tyden, a voda vpohode.Derit se stejne soustredi v nejakem koute a ja to potom odsaju.

Maxim
16.5.2012 22:00

Biologie dobry. Moc pěkná reklama v odkazu, pěkny přirozeny.

Pavel 86
16.5.2012 23:02

Maxime, mám externí skleněný filtr, tedy něco podobného jako máš ty, jen s tím rozdílem, že to není vlepeno zevnitř, ale z venku na boku akvária a funguje perfektně. Já tuto biologickou filtraci mám doplněnu mechanickou filtrací - čerpací hlava + bioakvacit, která mi odfiltruje drobné mechanické nečistoty. Vše funguje perfektně - voda jako křišťál a NO3 za týden před výměnou s nepatrným nárůstem. Souhlasím s tvojí citací: Opravdu me nikdo nepresvedci, ze jeho 6-10 litrovy externi hrnec ve kterem 20 procent objemu zabiraji jeste plastove kose odvede stejnou biologickou praci. Samozřejmě při použití stejných filtračních hmot.

dubici
17.5.2012 8:10

Vazeny pane Maxime :), samozrejme, ze je to mysleno pouze na biologickou filtraci :) ano, hloubka filtru (cista vnitrni bude tech zminovanych 100mm) takze je lepsi to udelat jako pouze 3 komorovy (de facto 2 komorovy, protoze v posledni komore bude bydlet teplitko a cucatko :) ? Diky za info.. to svazovani tech prepazek..moc nechapu..ale to bude asi dano poctem tech komor ne ?

kolemjdouci
17.5.2012 8:47

ja to ma nejak takto: viz obrazek ty svazujici prepazky proto, ze hladina vody se v kazde dalsi komore drzi o par centimetru nize, a tak by byl prutok slaby. topitko doporucuji do prvni nasavaci kmory, protoze kdyz tam das molitan, tak se ti bude jeho spodek neuveritelne zanaset a prutok vody bude po par dnech nulovy. Mam to v behu asi 3/4 roku, a uz to mam docela vychytany. nasavaci komoru udelej klidne 5x10 cm ale ostatni bych udelal minimalne 10x10 aby se dalo cahnout na dno. s pozdravem

Maxim
17.5.2012 8:56

kolemjdoucí: 250 litrů je pro afriku poměrně malé akva a vnitřní skleněný filtr ti ještě další litry ubere. Pokud máš ještě možnost změnit své rozhodnutí, tak do stěny nech vyvrtat otvor a přilep sleněný filtr zvenku. Pokud chceš aby filtr byl biologický, tak udělej nasávání shora. Biologický filtr neslouží k nasávání mechanických nečistot. Otvor u dna by ti i při menším průtoku zbytečně nasával výkaly a další nečistoty. Pokud se rozhodneš, že uděláš sání horem, tak to má velkou výhodu, že do horní části první komory můžeš dát bioakvacit o tl. 5 cm, který bude sloužit jako předfiltr. Tuto malou houbu snadno vyndáš a snadno vyčistíš. Jinak by se ti snadno mohlo stát, jak ti píše Maxim, že průřež 100 x 100 mm je po 14 dnech ucpaný a snižuje průtok. Vždy je snažší čistit malou houbu, která se ti vejde do dlaně (a to třeba i dvakrát týdně), než z filtru tahat velkou houbu.

dubici
17.5.2012 10:11

souhalasim s dubici.Externi lepeny filtr je asi nejlepsi reseni,ovsem ne vzdy jde z technickych nebo estetickych duvodu pouzit. ja si pri vyrobe nadrze priplatil smesnych 500,- Kc aby mi vyrobili aqua o 10 cm hlubsi, nez byli moje predstavy a ty pak obetoval na stenovy filtr. Ale priznavam, ze dnes kdyz bych to delal odznova, tak bych umistil celosklenenak pod akvarium.Holt chybama se clovek uci ;o)

Maxim
17.5.2012 11:14

ja take souhlasim s tim ze je lepsi mit to nejlepe pod akva, bohuzel umisteni akva je tak nestastne, ze to jinam nez dovnitr dat nejde :( a ze je to male akvarium pro cokoliv to vim, ale jsem bohuzel omezen (dispozicne) == tohle je to nejvetsi co tam slo nacpat :) ty ostatni rady zni take dobre, takze to prekreslim a uvidime co vy na to :)

kolemjdouci
17.5.2012 11:57

takze prekresleno (schematicky) dle dodanych napadu .. myslite tedy nejak takhle ?

kolemjdouci
17.5.2012 15:42

dovolim si napsat svuj nazor, tak doufam, ze nedostanu po cuni ;o) 1.nasavani nahore bych nedelal.To se dela u externich filtru, kdy po vypnuti cerpadla nemuze dojit k vypusteni celeho akvaria.Tohle ti u vlepeneho filtru nehrozi.Navic mi nasavani dole a vypousteni nahore prijde lepsi, protoze se lepe micha voda.Tu vypust jsem mel vedenou hadici a opacnou stranu akvaria. 2.kdyz na to mas tak malo mista(nahore mas uvedeno sire cca 32cm)tak udelej filtr pouze 3-komorovej.Nasavani dole - prvni komora 10x5cm a v ni pouze topitko. Druha a treti komora rozmer nejakejch tech 13x10cm aby ti to i se sklama hodilo ten konecnej rozmer 32cm. jestli dobre pocitam, tak druha komora bude plna biomolitanu a treti tak do 1/3 tak to je tak 6litru molitanu. takto jsem to mel u predchoziho akvarka a frcelo to vpohode.jen bych si na ten nasavaci otvor v prvni komore nalepil silikonem perlinku, at ti tam nelezou ryby. zdravim

Maxim
17.5.2012 20:22

Ja jsem asi blbej..ale kdyz dam nasavani dolu... prvni komora bude 50 siroka s topitkem..tak pujde proud zespoda nahoru...pak pres prepazku dolu...do druhe komory...a pak pres prepazku horem do treti kde to cerpadlo vyplivne ven... to dam jako nahoru molitan a pod nej cerpadlo ? nebo to chapu spatne ?

kolemjdouci
17.5.2012 20:32

nejsem blbej..jen jsem zaslepen puvodni ideou ... takze nasoska dole, pak to jde nahoru, druha komora plna molitanu a ta posledni stena ma prepazku dole..tam bude jeste molitan a cerpadlo a ven :) ze ? uz jsem asi prepracovany...ale takhle to bylo mysleno, ze ?

kolemjdouci
17.5.2012 23:11

ano, chapes to dobre.me to takhle fungovalo u 330litrove nadrze vpohode. Cele se to da zakryt do 3D pozadi a je videt jen nasavaci jeskyne. Kdyz do druhe komory nedas molitan vcelku, ale nechas si nahore treba 2cm platek jako predfiltr, tak urcite neudelas chybu. jinak je take dobre ten molitan do komory necpat az na dno, ale necht tam aspon 1cm mezeru = vetsi prutok a jeste jeden postreh: kdyz budes kompletne cistit molitany, je dobre to delat kdyz menis vodu a mas v akva hladinu nize, nez je prepazka mezi prvni a druhou komorou. potom se da vyndat molitan a klidne vysat hadici druha a treti komora az uplne dosucha. teda za predpokladu, ze to poradne slepis a nebude ti tam prosakovat nekudy voda

Maxim
17.5.2012 23:18

ted jsem hledal a nasel jsem fotky toho filtru - akvarko uz je zrusene

Maxim
17.5.2012 23:19

a jeste jak to bylo zakryte ve 3d pozadi - moje prvotina ;o)

Maxim

VLOŽIT ODPOVĚĎ