Společný chov Tropheus duboisi a Tropheus kasanga red rainbow
Mám 18 tropheusov v 180 litrovom akva 100x40x45 na dočasnú dobu nieje to problém ?
Denis Štefánek
pokud těch 18 kusů je kombinací duboisi a kasanga, tak to problém být může :)
9.7.2014 20:01
Opravím mattese: pokud těch 18 kusů je kombinací duboisi a kasanga, tak to problém je :(
9.7.2014 20:28
pokud těch 18 ks má 5cm (jednotlivě:-), tak to problém není:-))
9.7.2014 20:55
pokud mají 5cm,tak to pak klidně můžou na dočasnou dobu zůstat v té 180L nádrži :)
10.7.2014 1:01
Čo je to dočasná doba? Odhliadnuc od problému malého počtu rýb v 2 druhoch, čo nebola otázka, nie je problém podržať v tejto nádrži aj dospelé ryby. Samozrejme v akútnom prípade a s bezchybným filtrom.
10.7.2014 19:16
Pro Denis Štefánek: při dobré péči o nádrž a časté masívní výměně vody to v té malé nádrži problém nebude. Doporučuji do tak malé a provizorní nádrže neumisťovat kameny ani jiné dekorace o které by mohly ryby vést šarvátky - tedy raději pouze holá nádrž, filtr, silné vzduchování a písek na dně. Opatrně s množstvím krmiva a doporučuji pouze vločky. Problém nastane, pokud tak malou skupinu ryb dáte později do větší nádrže s dekorací. Pokud budete mít další dotazy, raději zameilujte a zavoláme si. Zdravím.
M.K. jste mě opět překvapil. Jednou tvrdíte,že je lepší mít nádrž 300-------- a vííííííííííííc a teď to najednou natěsnáte vše do 180 litrovky kde je mimochodem 3D pozadí. Tak když budu hodně při zemi zbude těm rybám 150 litrů a tam si tedy užijí. Masivní výměny a vzduchu habakuk.To bude Tropheusí konzerva Mirka Krauta odborníka na telefon. Fakt odpověď starého akvarijního matadora???Ano bude to fungovat ale maximálně 3 měsíce než ryby vyrostou za předpokladu,že jsou adolescenti.nechce se mi věřit ,že jste to psal vy osobně????
10.7.2014 21:18
no osobně si to nedovedu představit,hlavně jak pěkně narostou ty Duboisky v takové nádržce,ale pro mě za mě ať to lidi strkají do menších nádrží každopádně to může být tak jak je v odpovědi č.4
10.7.2014 21:36
pietro naprostý souhlas, akorát, že mě mk nepřekvapil. HD
10.7.2014 22:10
k odp.č.7 Pietro nechápu jak jste mohl klesnout na úroveň hr. Nikde jsem nepřečetl,že by v nádrži bylo 3D pozadí. Nechápu proč by pro případ nejnutnější nemohlo ve 180 hrubých litrech chvíli přežít 18ks i dospělých tropheusů. Vím není to příkladné a nikde se o tom nepíše, právě proto si to může dovolit poradit akvarijní matador a praktik Mirek Kraut narozdíl od vás. odp.č.2 je taky vynikající. Já mam pruh já ne tak se popereme?
10.7.2014 22:33
s tím pozadím PB stačí si přečíst vlákno níže je od stejného člověka,takže se jedná o stejnou nádrž.asi tak:-))zbytek nekomentuju,protože je to zbytečné.
10.7.2014 22:57
Osobně si myslím,že já ani Radek H. neklesám pod úroveň běžného akvaristy.Píši pouze svůj názor,který nemusí být každému vlastní.Nemohu přece číst v knize že se ryby mají chovat tak a v tom a nakonec se na těchto stránkách dozvím úplně něco jiného a je mi jedno kdo to psal zdali bůh nebo Mirek Kraut.Nikterak jsem ho neurazil tak nevidím důvod hněvu.Problém je úplně někde jinde a to,že když něco napíší například do chovatelské knihy tak si za tento psaný názor stojím.Pokud se nad tím zkušený akvarista zamyslí do hloubky jaké to může mít následky tak dojde k závěru,který zde byl zmíněn. Já v tom osobně vidím problém.Pokud někdo napíše takovou zvrácenost co byla zde zmíněná. 3D tam údajně je to psal tazatel v jiném příspěvku ale to je jedno jelikož 180 v hrubém na tyto vzrostlé ryby o dvou příbuzných druzích je opravdu málo.To je můj názor a já si za tímto názorem pevně stojím.
11.7.2014 7:42
180 litrů je spíš jako odchovnička tak pro prcky 1,5-2cm. Určitě bych v tom ryby nestresoval delší dobu.
11.7.2014 8:16
180l akvárko pro 1,5 - 2cm prcky může být taky problém :)
11.7.2014 10:54
Problém může být cokoliv. :-))))
11.7.2014 11:35
ryby nemajú ani 5 cm a je tam 3D pozadie a pár kemeňov
11.7.2014 15:47
PB, místo mravokárných obhajob můžeš nám ostatním, s nížší úrovní stupnice hr, předvést, jak by odpověděl kadet s úrovní PB.
11.7.2014 18:29
k odp.č.12 Pietro v tomto případě jste spojil dlouhodobé a dočasné podmínky. Neděláte v tom rozdíl. Podrýváte autoritu odborníka, který má s těmito rybami velké zkušenosti. Myslím si, že si to nezaslouží a je to nefér. Proto ta úroveň nemyslel jsem samozdřejmě vaše znalosti. Snad si nemyslíte, že by Mirek ňekomu poradil na dlouhodobý chov pro 18 Tropheusů ( vzrostlých ) 180 litrů to víme všichni, že je to nesmysl.
11.7.2014 18:31
k odp.č.17 My si tykáme?
K č.19 - Ty mě nevím, já tobě ano.
14.7.2014 9:35
Pro PB: děkuji ji Vám za objektivní názor. Ve své odpovědi jsem mimo jiné napsal: Doporučuji do tak malé a provizorní nádrže.... Pokud by Pietro odpovídal normálně a nezaujatě vůči mé osobě, určitě by tu větu pochopil, jako každý normální člověk. Slovo provizorní je myslím poměrně jednoduché k pochopení. To, že se tomu tak nestalo, napovídá jen tomu, jaká je zde na webu atmosféra. Dále to, že se okamžitě přispěchal připojit s podpůrným názorem HDjája z Čáslavi, zas nepřekvapilo mne a utvrdilo mne, že mé velmi občasné návštěvy zde budou zcela dostačovat a že si ušetřím čas na smysluplnější věci, než se zde dohadovat s ukřivděnými prodejci krmiva nebo nervními majiteli velkých pěstíren v obvyklé letní krizi. Jen blbec může tvrdit, že bych kdy někomu doporučoval trvalý chov tropheusů v nádrži pod 200 litrů a jestli musím zas a znovu pro hlupáky a zaujatce napsat že: Pro tropheuse je pro chov nejlepší co největší nádrž - optimum je nad 300 litrů tak právě se opět stalo. Tak zase někdy přátelé.
14.7.2014 9:47
Ach jo, MK asi tě zarmoutím, opravdu v žádné krizi nejsme a ani jsme nikdy nebyli. Co se týče ekonomiky, tak letošní rok je pro mě zatím nejlepší za posledních 10 let. K tématu se raději nevyjadřuji, protože není co řešit. HD
14.7.2014 18:09
Objem 180 litrů bude nejspíše vycházet z vnějších rozměrů akvária. Skutečný objem bez 3D pozadí bude mnohem menší a 3D pozadí tento objem ještě zmenší. Obávám se, že skutečný objem vody bude mezi 150 - 160 litry. Dávat provizorně tyto ryby na několik týdnů do tak malého akvária je hazard. A důvod? Jeden z nich sám MK uvedl ve svém druhém odstavci příspěvku č. 6.
15.7.2014 9:06
Dobry den chtel bych se zeptat nemohl by sem nekdo vlozit foto rocnich ilangi?vim ze dotaz mimo ale nechtěl jsem zakladat nove vlakno....
20.7.2014 20:19
Citace: než se zde dohadovat s ukřivděnými prodejci krmiva nebo nervními majiteli velkých pěstíren v obvyklé letní krizi. p.Kraute toto mě osobně uráží. Nejsem pro vás ani nikoho jiného nějaký ukřivděný prodejce krmiv!!! Nabízím pro chovatele kvalitní prémiová krmení, jelikož mám kladný vztah ke zvířatům a snažím se aby akvaristé pochopily,že kvalitní strava je velmi důležitá pro zdárný chov a odchov ryb. Jako profesionál, za kterého se v chovu ryb považujete tuto věc nepopřete nebo snad ano?? Také o vás nikde nepíší,že jste nuzák,který plení přírodní bohatství jen proto, aby zde prezentoval,že mu doma plavou WF (odchytové ryby).Ale pardon to je vlastně v pořádku.Vy ty ryby máte určitě jen pro svůj rozmar.Až vás omrzí tak co potom??? No nic klidně je prodáte. Kdo je na tom hůř já nebo Mistr MK??? Vy jste takový bazilišek, vás mám přečteného . Raději se o mne neotírejte!!! Byl bych vám za to neskutečně vděčný. Zdali máte problém, můžeme ho řešit jinak a nemusíme tu nikomu hrát divadlo. Pokud vám to toleruje HD tak já tedy NE.
21.7.2014 7:31
Pro Pietro: píši tady asi po sté, že žádný profesionál nejsem, tak mi to tu pořád nepodsouvejte a napsal jsem svůj názor a budu tak činit dále, bez ohledu na to, jestli se to někomu líbí nebo ne. Vy máte stejné právo. Ten názor jsem Vám tu ostatně nenapsal jenom já, tak si tu vaši nezaujatost předvádějte někomu jinému. Prodávejte si co chcete, komu chcete a v kvalitě si věřte také čemu chcete i na to máte plné právo, jen mne tu nepoučujte o tom jestli mohu napsat svůj názor nebo ne. Dále bez komentáře.
21.7.2014 9:47
Ubohé sebestřední jako naši prolhaní politici. Dále bez komentáře jelikož nemám zájem nadále s vámi komunikovat na takové ubohé úrovni.Bohužel jste mě nasral a nikdy vám to nezapomenu.Pošlu vám exkluzivní balíček prémiových krmiv jako bonus od nás Chacharů aby jste si nejdříve ověřil fakta potom můžeme diskutovat. Argument typu já dělám akvaristiku 30 let a mám to a tamto a odchoval jsem to a tamto si všichni strčte za klobouk. Zdar a sílu můžete si dál zde na sebe kydat hnůj. Oblíbené: Dále bez komentáře.
21.7.2014 10:09
Hoj.Já tě nechci nasrat Pietro,ale můžeš mi na e-mail,najdeš ho v profilu,poslat ceník.Měl bych zájem o krmivo pro Terčovce a Tropheuse,vzal bych možná něco i pro malawky,zatím bych vzal menší balení a když to bude šik,tak i větší.Chtěl bych to osobně prubnout.Dík Sony.
21.7.2014 11:33
Zdravím tě. Ty mě nasrat nemůžeš!!! Mě serou úplně jiné věci. Například jak se zde o mne mistr neustále otírá a píše o věcech, které nikdy neměl možnost vyzkoušet, jelikož mu jde jen o to aby si jako milovník zvířat koupil WF ryby a následně je s tučným ziskem zase otočil. Milovník zvířat nedrancuje přírodní bohatství pro zisk, ale milovník zvířat se snaží tyto tvory chránit a tak umožnit aby určité druhy díky lidskému mamonu nezmizely s povrchu a vody naši země. Určitě ti mohu něco nabídnout za velmi slušné a standardní ceny pro spokojenost tvých chovanců. Jelikož poptávka převyšuje nabídku, budu muset ti ihned odložit, aby chtě uspokojil (tedy tvé rybky). Však dobře víš, že jsem ti vždy ochotně šel naproti a v případě nutnosti nabídl pomoc. Ty na oplátku využiješ možnosti mých dalších služeb. Děláme to pro ryby nikoliv pro své ego. S potěšením se ti ozvu a doporučím. Já nemám problém slušně komunikovat s chovateli.
21.7.2014 12:38
O.K.dík.
21.7.2014 13:00
Vážený pane Birsáku, nepamatuji si, že bychom si my dva kdy tykali, ale to je vedlejší, konečně „vhodně to doplňuje vaši závěrečnou větu: „Já nemám problém slušně komunikovat s chovateli“ – to mne zaujalo :-). Vy se strašně rád navážíte do mne - viz vaše předchozí odpovědi v tomto vlákně, ale jste strašně útlocitný, když já napíši něco vám. Vy jste asi nikdy žádný kolektivní sport neprovozoval, že? Myslím na soutěžní úrovni, nemyslím nohejbal někde v kempu. Docela bych se divil, kdyby ano. Pokud byste hrál například házenou, musel byste si zvyknout na to, že když chcete někomu dát ve sportovním klání ránu, musíte ji také umět přijmout. Takže k vaší proklamované „slušné komunikaci“ bych ještě okopíroval pár vašich výše uvedených výrazů: „To bude Tropheusí konzerva Mirka Krauta odborníka na telefon“… (zcela samozřejmě pomíjíte, že jste zřejmě nepochopil výraz „provizorní podmínky“)…dále vaše „Zdravím tě. Ty mě nasrat nemůžeš!!!“ a třeba „aby si jako milovník zvířat koupil WF ryby a následně je s tučným ziskem zase otočil“. Prostě nádhera a slušnost na nejvyšší úrovni. Pro vaši informaci (a nebude to poprvé) 90% ryb WF prodám kvůli místu nebo přílišnému počtu mláďat kamarádům nebo známých za 50 – 70% ceny, protože to obvykle spěchá kvůli novým rybám, jejichž chov mne zajímá. Takže ten zisk je fakt tučný. To, proč mne zajímá chov nových druhů, není vaše starost a nemáte do toho co mluvit. Ty vaše zasvěcené přednášky o tom jak já a ostatní chovatelé ničíme přírodu mne baví obzvlášť v tom světle, že vám ještě před rokem nebo dvěma nevadilo, že jste si dovážel WF ryby z Viktorina jezera, které je vydrancované mnohem víc, než Tanganika nebo Malawi. Myslím, že rád kritizujete ostatní, ale sebereflexe vám moc nesedí. Mimochodem „akvaristé pochopily“ se píše s měkkým i, ale to je také vedlejší. Dále mne baví vaše naprostá arogantnost a (vaším oblíbeným slovem) sebestřednost ohledně vámi prosazovaných amerických krmiv a zajímalo by mne, kde berete takovou jistotu, že jsou kvalitnější, než německá, kterými krmím já, ale i jiní chovatelé a jsou jich tisíce na celém světě. Co bych měl zkoušet a podle čeho to vyhodnocovat? Že se na to budou ryby víc vrhat? To přece nemyslíte vážně :-). Nebo mám věřit údajům na obalu balení? Myslíte, že by kdejaká firma neuměla atraktivněji ochutit krmivo pro akvarijní ryby nebo do něj přidat barviva nebo nedej bože „zázračný“ česnek (no to je mi vynález)…a z toho si mám sednout na zadek? Opravdu si myslíte, že jsou americké výrobky kvalitnější než německé? Ze zkušeností mých známých je jasné, že nejraději žerou ryby tu nejvíc ochucenou s prominutím „sračku“ nevalné kvality a pokud možno v co největších granulích. To je stejné jako u lidí, ale i u psů a koček. To má být kritériem hodnocení? Nebo zvýrazněná barva ryb? Proč by měla být zvýrazněná?? Neměla by být i po letech stejná jako u ryb, které si přivezu z importu? Ale to je pořád stejné a stále dokola. Jeden o koze a druhý o voze. Pokud se vám prodeje krmiva zvyšují, tak je to super a já vám to přeji a myslím to upřímně. Peníze jsou pro chov zvířat potřeba stále a stále víc díky energiím atd. Myslím, že v tomhle jsme oba stejní a oba máme zvířata stejně rádi. Ten reklamní prémiový balíček si ale nechte pro někoho vhodnějšího a zodpovědnějšího a chápavějšího, než jsem já.
21.7.2014 14:02
MK: čtete moc rychle a nedochází Vám pak význam vět. Pietro o slušné komunikaci mluvil ve vztahu s chovateli, nikoliv s pleniteli přírody! Ve vašich příspěvcích a asi i životě se začíná projevovat nastupující senilita, když si opakovaně kupujete Tropheusy, které jste už v minulosti choval a jsou pro vás zase nový druh! Bavíte mě !
21.7.2014 15:26
Sakra jste pozorný to tvrdé ý mi opravdu uniklo, jelikož jste mi zavalil mozek adrenalinem. Takže ještě k těm vaším usmoleným praktikám,které tu tak inteligentně popisujete a opět kydáte pořádnou vlečku hnoje. Napíšu to tak aby to pochopil i totální analfabet. Kolektivní sport jsem děla,l to ano bohužel žil jsem pouze s mojí milovanou maminkou a sestrou. Ta jaksi nemohla financovat moji sportovní hokejové ambice.Chodil jsem na sportovní školu Ostrava Vítkovice ul.Rostislavova tedy hokejová škola TJ Vítkovice pokud vás to zajímá.Vždy jsem žil skromně a měl a mám úctu k autoritám a vzdělaným lidem ne jen v oboru ale také životní praxí. Vám chybí pokora a úcta k autoritám to je můj pohled. Dále mezi námi je propastný rozdíl.Já WF ryby nepoptávám nemám na to finance ani žaludek.Mám doma zajímavé exempláře to ano ale pocházejí z jednoho institutu,který na těchto endemitech dělá různé studie atd. Prakticky jsem několik ryb zachránil od různých vědeckých praktik. Nepokládám to ale za důležité. Důležité je,že mám doma ryby,které se v přírodě prakticky nevyskytují a mohu tak do budoucna něčím na rozdíl od vás přispět do světového genofondu. V jedné věci souhlasím použité peníze s prodeje použiji na další své účely a to je vzdělávaní.Kupuji si odborné knihy a skripta. Začal jsem se zajímat o genetiku ryb.Mezi námi opravdu zajímavý obor. Dále prodejem krmiv nedrancuji přírodu, ale naopak poskytuji lidem za slušnou cenu kvalitní zdroj potravy pro jejich vysněné ryby. Nelze váš názor respektovat ohledně vybarvení, jelikož pokud chováte(přechováváte) pouze WF ty hold mají od přírody v sobě jiné potravní produkty na kterých vyrostli tedy se vyvíjeli a to s umělou potravou nelze stavět vedle sebe ani náhodou.proto je potřeba ryby krmit kvalitní surovinou aby vypadala jak má a to i přirozeným zbarvením. Je to jednoduché žádná věda a to je můj cíl prodeje.Finančně jsem si polepšil o dům na floridě a novou jachtu (bohužel realita je jiná). Baví mě si také s chovateli povídat o těchto věcech.Proto ten důvod,že vy to nemůžete hodnotit jelikož nemáte v tomto zkušenost.Vím,že napíšete ale mám ale není zkušenost jako zkušenost.nemůžeme srovnávat WF ryby,které žili na přirozené stravě a F10, která má úplně odlišné podmínky.Proto vás uspokojují vločky jelikož žijete v představě,že těm rybám to stačí a také že jim neublížím.Bohužel má praxe a poznání je odlišné. Mimochodem spolupracuji s několika zoologickými zahradami a byl jsem dokonce zařazen do jednoho významného projektu a to je má cílová meta. Nebudu se tu handrkovat s komediantama,kteří točí ryby, jen aby dokázali světu kolik toho doma měli a jaké rarity atd. Vaše skrytá a účelová reklamní strategie je dávno v prachu pane Kraut. Super reklama na knihu jo fajn jste borec. Dovoz ryb od nácků jo super. Ale až jim utnou kohoutky, tak co budete dělat??? Smolit další knihu jak jsem točil WFka. Zdar pane Mistr. Už mi nepište bo váš šéf bude nasraný ,že místo roboty smolíte hovadiny do klávesnice pro jednoho Ostravského cypa.
21.7.2014 22:23
Dovolím si vstúpiť do debaty o krmivách. Nemecké krmivá sú bezpochyby kvalitné a naozaj nimi kŕmi veľa ľudí po celom svete. Myslím, že väčšine vyhovujú a nemajú záujem niečo meniť. Je to každého rozhodnutie, ale osobne si myslím, že jeden z hlavných dôvodov je cena. Nemecké krmivo sa dá zohnať za slušnú cenu a chovatelia s väčším množstvom nádrží a rýb logicky siahajú po lacnejšej alternatíve. A nemusí to byť zrovna človek, ktorý sa chovom rýb živí. Je ťažké zhodnotiť kvalitu krmiva bez toho, aby ho človek v praxi vyskúčal. Nebavíme sa samozrejme o jednej piksličke, ale ani o jednom vedre. Vyskúšal som aj nemecké, aj americké krmivá a to dlhodobo, rádovo niekoľko rokov a jedno z tých americkýh som používal, keď o ňom pietro ešte ani nevedel ;) To len na okraj, že tu nejde o podporu reklamy :) Musím povedať, že krmivá, ktoré som vyskúšal a ktorými aj kŕmim z USA, sú kvalitné a dokazujú to, čo o sebe píšu na etikete alebo o nich píše výrobca. S nemeckými krmivami som nedosiahol také výsledky, ako s tými z USA. Nepochybujem o tom, že existujú aj ďalšie kvalitné krmivá. Ja som nepostrehol, že ryby žerú najradšej tie najväčšie granule...skôr naopak...aj to je diskutabilné a nedá sa to tvrdiť paušálne pre všetky druhy, aj keď zostaneme pri afrikách. Farba rýb je určite jedno z kritérií záujmu o ich chov. Nedá sa však porovnávať chov a odchov v akváriu na priemyslových krmivách a život rýb v domovine, kde je ich jedálniček vo väččšine prípadov v akváriu nenapodobiteľný. Preto sa výrobcovia snažia túto medzeru vo výžive rýb zaplniť...niektorí úspešne, niektorí menej. Nejde o umelú podporu neprirodzeného sfarbenia, ale o zachovanie (u WF) a obnovu (u akva odchovov) prirodzeného sfarbenia. Existuje veľa príkladov krásne, žiarvo vyfarbených odcbytových rýb a mdlé, nevýrazné sfarbenie odchovov. Preto si myslím, že krmivá, ktoré používajú prirodzené doplnky, ktoré podporujú sfarbenie rýb, sú úplne v poriadku. Vyskúšal som - potvrdil som. Bohužiaľ, nemecké krmivá v tomto zaostávajú. Sú tu však ďalšie, dôležitejšie faktory, než sfarbenie, ktoré tieto krmivá podporujú...a to je rast, stavba tela, kondícia, zdravie, odolnosť, životaschopnosť, reakcie na podnety, plodnosť. Možno som niečo opomenul, ale je toho aj tak dosť. Toto sú pre mňa ukazovatele kvality kŕmenia. Ak to v porovnateľnej miere dokážu nemecké krmivá, napíšem to kľudne aj o nich. Ešte raz napíšem....nemecké krmivá sú určite kvalitné a ich používaním ryby nikto netýra, ale je možnosť im ponúknuť viac k obojstrannej spokojnosti rýb aj chovateľa :)
21.7.2014 23:32
po dlouhé době nějaký názor k věci:-)))
22.7.2014 7:12
Pro pietro: děkuji za názor zejména za závěr vašeho příspěvku, který byl evidentně od srdce a v rámci vašeho uznávání autorit, ve kterém evidentně vynikáte, jen na můj vkus jste malinko moc nacionální, ale to je vedlejší. Pro canart: děkuji za objektivní názor a zkušenosti, respektuji ho. Jen si dovoluji polemizovat s nedostatečností kvality německých krmiv. Pokud by to tak bylo, neměly by moje wf maswy po 5 letech stejné zbarvení, jako po odchytu, stejnou úměrnou velikost (vyrostly max o 1 cm) a normální počet mláďat, jako mají v jezeře. To byla pro mne vždy základní kritéria k vyhodnocení krmiva. Je možné, že jsou ale příliš jednoduchá. Zdravím Vás, ať se daří.
22.7.2014 9:04
Na obrázku jsou moje dvě leleupky, které pochází od stejného chovatele. Jedna z nich vyměnila v průběhu svého růstu německé krmivo za americké. Měl jsem celou řadu možností vidět rozdíly ve zbarvení v závislosti na druhu krmiva a jak správně popisuje Canart, je to evidentní hlavně na odchovech a při dlouhodobějším krmení. Rovněž mám pozitivní zkušenost s množením špatně množitelných tropheusů moorii v generaci F1 o kterých se tady vedla v minulosti několikrát diskuze.
22.7.2014 11:29
MK: no, dávat jako pozitivum krmiva to, že po něm ryby nerostou, tak to není asi uplně nejštastnější příklad:-))) btw-ten růst wf je zavádějící, záleží přeci, v jaký velikosti se koupěj...
22.7.2014 11:41
mattes: tak ta lepší barva leleupek je docela normální. Občas přijdu do velké komerční pěstírny, kde krměj jen serou, dajánou, artémkou a mraženým planktonem, ryby rozhodně nemají nějak vyblité, naopak, až mě to pokaždé překvapuje. Ono v tomhle dost záleží na chovném materiálu-to jest, že si do chovu vybírám jen ty nejhezčí ryby, pak mám i pěkné mladé....
Martine: Záměrně jsem uvedl, že se jedná o stejný chovný materiál bez ohledu na jeho kvalitu! Pro mě je to jasný důkaz, že i z vyblité leleupky kdoví které generace, se dá pomocí některých umělých krmiv docílit slušného zbarvení. Mražené krmiva mají rovněž významný vliv na zbarvení,ale v mém případě se jedná o porovnání sušených krmiv.
22.7.2014 12:19
Nemá smysl se bavit o tom, jestli jsou lepší německá nebo americká krmiva, protože nejlepší jsou krmiva japonská:-)) Nicméně, klidně us provenienci vyzkouším, zase. v usa nejsou nijak drahá. Co se složení týče, tak jsou všichni renomovaní výrobci +- stejní. Ted je v módě tam dávat nejrůznější řasy a česnek, tak je tam taky dávají, i ta sera:-). Většina výrobců snižuje % obsah bílkovin v krmeních pro cichlidy, přidává se astaxanthin atd atd. PS. a stejně, nejvíc mi je sympatickej polskej Tropical, asi založím místní Tropical lobby:-)) je fakt škoda, že je u nás tak blbě dostupnej.
22.7.2014 12:23
mattes: já takhle vyblitou leleupku dloooouho neviděl:-) jo, ok, proti srovnání se nedá nic namítat. btw- byly krmený i německým sera sanem nebo tetra rubinem?
22.7.2014 12:30
Tropical i jiné kvalitní krmiva se dají docela snadno objednat v Polsku. Doprava formou DPD se do ČR pohybuje okolo 450,- Kč. Vzhledem k tomu, že u nás jsou ceny výrazně vyšší, tak se při větším množství nákup u sousedů vyplatí :)
22.7.2014 13:22
Již jsem pátral, bohužel u eshopů, kde je mají za dobrou cenu, se nedá platit kartou, jako dá se zaplatit převodem, což je ale další poplatek navíc... a to mě už poněkud vadí, bo za tyhle vedlejší náklady je skoro kýbl flory:-)) ovšem stále se to snažím nějak doladit....
22.7.2014 13:43
Martine, pokud budeš všechno přepočítávat na kýble flóry, tak to nedoladíš nikdy :) Sera je z hlediska ceny prostě jednička a to i v porovnání s Tropical Spirulinou. U 2Kg balení to dělá skoro 600,-Kč
22.7.2014 13:58
Martine:-), již jsem doladil, bo serou už skoro rok nekrmím:-)). btw-tropical je docela drahej obecně, ale nějak mi to neva, jen ho lépe sehnat.
22.7.2014 19:15
S údivem sleduji místní klání ohledně krmiv. Osobně považuji umělá krmiva (krmíme Serou) pouze za jednu složku krmné dávky , neboť základ tvoří zmrazený plankton. Vidím, že někteří chovatelé podlehli reklamní masáži výrobců krmiv, že vlastně nic lepšího není. Srovnání vybarvení dvou kusů :leleupi tak trochu zavání reklamou na prací prášky.Proboha krmit Lamprologuse jen suchým krmivem, tak to je síla. Když budeme krmit jen umělými krmivy tak kvalita českých ryb poklesne, tak jako se již stalo v tzv. vyspělejších státech, kde jsou umělá krmiva propagována o 40 let déle než u nás . Kdysi jsem byl u Airfishe a Thomas mi ukazoval nějaký odchovy s tím že je to DNZ - Deutschenachzucht, Povídám mu: „ jo je to na nich vidět“. A ukáži ti tady ještě další DNZ. Když jsem mu ukázal i další ryby u kterých jsem se domníval, že to je ten DNZ, Tak se mě zeptal, jak jsem na to přišel. Odpovídám: „jsou blbě krmený a proto jsou na svoji malou velikost již vybarvený. Zasmál se, přátelsky mě plácnul do zad a řekl: „máš pravdu“. HD
22.7.2014 21:40
MK: jasné, každý má právo na svoj názor a ja tiež nikoho o ničom nepresviedčam :) Ja netvrdím, že nemecké krmivá sú nedostatočnej kvality...iba hovorím, že im niečo chýba. Sám používam aj v súčasnosti Sera Flora. Keby som toto krmivo považoval za nekvalitné, nikdy by som ho do akva nesypal. Neviem, či zrovna Maswa je dobrý príklad na vyfarbenie rýb. Sfarbennie je pri tomto druhu pomerne stabilné, nebavíme sa samozrejme o šírke pruhu, tú nespraví žiadne krmivo. Veľkosť rýb sa dá krmivom dobre regulovať a teda aj s kvalitným krmivom nemusia ryby narásť ako kapre a aj tak vyzerať. Videl som pred pár rokmi naozaj prerastené Tropheus Moliro..veľkosť radšej ani nenapíšem, nikto by mi to neuveril a ani som ich nemeral. HD: súhlasím, každý normálny chovateľ, ktorý chce poskytnúť rybám maximum, kŕmi aj mrazeným a pokiaľ má dobrý zdroj, aj živým krmivom. Debata bola o rozdieloch priemyslových krmív, nie o komplexnej výžive :) Ale je veľa chovateľov, ktorí sa proste mrazeného krmiva boja (o živom ani nehovorím) a tak kŕmia len suchým. S tým nič nenarobíme, maximálne sa môženme snažiť o osvetu, že sa to dá a netreba sa toho báť.
28.7.2014 9:37
Souhlas s odp. č. 47. Krmení mraženým planktonem nebo larvami hmyzu (podle druhu a potravní specializace) vedle kvalitního vločkového krmiva je pro zodpovědného chovatele samozřejmostí a dosahuje se tak optimálního zbarvení. Krmím tak už desítky let, jakkoli si tu několik individuí stále dokola nesmyslně vyvozuje z některých mých příspěvků, že krmím pouze sera florou, protže ji doporučuji jako základní vločkové krmení. U tropheusů používám jako druhé vločkové krmení Spirulinu Tropical. MP: vaše poznámka o tom, že mi ryby nerostou je opět vaše klasická resp. klasicky hloupá a zbytečná, ale vím, vy si prostě nemůžete pomoci. Myslím, že je jasné snad každému, že ryby rostou celý život a jde jen o úměrnost a rychlost toho růstu a ta se dá nevhodným krmením značně negativně ovlivnit. Za mne vše.
28.7.2014 11:06
Mohu poprosit o radu jakým mraženým a jak často byste mi doporučili krmit T. Ikola a T. Bulu Point? Patřím k těm, co se mraženého zatím spíš bojí, a to především kvůli zdroji. Je bezpečné kupovat mražené krmení v běžných akvaristikách?
28.7.2014 12:56
Mirdo, já ti jen napovím za Martina. On ty, podle tebe, hloupé otázky píše jako reakce na tvé hloupé psaní. Ty se kolikrát ve svém pocitu jedinečnosti rozepíšeš tak, že ti není rozumět, protože to celé zamotáš tak, že to z tebe musím já, MP nebo jiní lidé, kteří ví že jsi jenom malej Mirek z Bohušovic, potom tahat za pomocí několika dalších odpovědí, kde tě za pomocí indícií, které ty nazíváš hloupé otázky, navedeme správným směrem. Jsi prostě Krautovic trdlo. Fox12c - tropheusy stačí přikrmovat decentně 2-3x týdně mraženým cyklopem, nebo černou komáří larvou. Osobně jsem tak činil vždy po krátké době, po zakrmení vločkovou spirulinou. Co se týká zverimexu, tak tam bych opravdu mražené rybám a zvlášť haklivým trops nekupoval a to hlavně z důvodu toho že nikdy nevíš koliktrát bylo žrádlo rozmražené a jak dlouho. Nejlepší je mražené poptat od chovatele v okolí bydliště, který má jistě dobrý zdroj, protože jenom pitomec by krmil své ryby v pěstírně něčím neznámého původu a kvality.
28.7.2014 12:58
hr: Díky za odpověď, kterou jsem tak trošku čekal - zverimex ne. Problém bude s tím chovatelem v okolí. No nic, zkusím rozhodit sítě :)
28.7.2014 13:09
Pro Fox12c: komáří larvy pro tropheusy nedoporučuji vůbec, planktonem pro tropheusy byla myšlena mražená buchanka nebo perloočka nebo mix. Důvěryhodnost zdroje si prostě musí každý ověřit sám osobní návštěvou u lovce planktonu a od něj ho přímo nakoupit. Nákup v zooshopech nedoporučuji z důvodů, které zmínil hr. Jím doporučovaný sled krmení: nejdříve spirulina a pak plankton postrádá smysl a logiku (stává se mu to často), protože spirulina, jako čistící krmivo s balastními látkami, by měla procházet trávícím traktem logicky až po planktonu. Doporučuji tedy obrácený sled. Zdravím.
28.7.2014 13:12
Pane Kraute, moc díky i za Vaši odpověď. Teď v první řadě musím rozhodit sítě a najít nějaký ten zdroj planktonu tady v Podkrkonoší.
28.7.2014 15:04
Černou nebo jinou komáři larvu tropheusové ve své domovině při masivním rojení volně požírají jelikož je to snadný zdroj potravy a také je to pro tyto a jiné ryby přirozené i když se specializují na požíraní řas což spirulina není jelikož to je sinice,která se dá jednoduše zpracovávat a používá se jako doplněk stravy.To jen tak naokraj.Černá komáří larva rodu Culex,se běžně podává těmto rybám bez jakékoliv újmy na zdraví ovšem v omezené míře.Pouze neznalí lidé píši dezinformace a neuvědoměle matou své okolí.Hold každý není znalý určité problematiky.čekám reakci,že tyto ryby jsem nikdy nechoval ale hodně jsem jich pitval.
28.7.2014 15:40
Co se týče akvaristik a nákupu mraženého krmiva zase je tady zbytečný strašák.není akvaristika jako akvaristika.
28.7.2014 20:57
Jistě jsou i akvaristiky které mají vše tip ťop, ale těžko doporučit, když se bavíme obecně a proto bych raději volil chovatele, jenž má dobrou cenu a kvalitní zdroj. Mistře Kraute, spirulina nefunguje jako projímádlo a proto ji netřeba aplikovat po jídle. Jejjí učinek je právě popisován jako nejlepší, když se požije na lačno a může tak dobře zapůsobit na trávící trakt. Je třeba něco vědět a ne jen ve své doměnce o své jedinečnosti plácat rádoby moudra. Jinak už naši dědové kteří spirulinu neznali používali na desinfekci a podporu správného trávení česnek, ale to byl ještě ten česnek, že když jste jenom řekli česnek, tak vám vyhrkly slzy a sopel z nosa.
28.7.2014 21:58
ne každý akvarista si kupuje 10kg cyklopu domů.problém lidí je většinou,že tím mraženým překrmuje,nepropláchne to a z toho plynou problémy.Většina patentky,koretry je z polska nebo ukrajiny a cyklop,než nachytají do obřích pytlů tak je stejně pobouchaný a mrtvý.nejlepší je si nachytat do kyblíku denně čerstvý,ty ryby nejsou z cukru,je třeba s tím umět zacházet.
28.7.2014 22:17
To co píšeš o problematice mraženého je rozhodně pravda. Ale nebyl bych to já kdybych neměl ale ... :-))) Když se planktion vlivem zacházení usmrtí a následně v rozumném čase zmrazí, tak to ničemu nevadí, protože by ho stejně usmrtilo samotné zmražení. Je běžné, že se producenti masa napřed zabijí a potom se teprve jejich maso mrazí. Netřeba od chovatele kupovat 10 kg. Stačí kilovej plát, kterej naseká a šoupne na mražák. Chovatel svému zákazníkovi jistě rád odsekne kus z větší tabulky, nebo když bude sám kupovat mražky po kylovkách tak může prodat rovnou tabulku. Kdyby bylo to kilo moc,tak to jde seknout na půl, nebo ta půlka zase na půl atd ...
kupuju si 100gramovou čokoládu na den,když mám volno nebo si nechám nalít do pytle živé z chovného rybníku.než se naplní ten velký pytel cyklopu trvá 12až 16hodin.takže mrtvola leží dlouho ve vodě.
29.7.2014 10:53
Pro pietro: o tom, že je spirulina sinice, se tu již opakovaně psalo a první o tom psal kdysi před mnoha lety Dr. Stanislav Frank v tehdejší časopis Akvárium-Terárium“ a varoval před jejím výhradním používáním (i takoví chovatelé se najdou), proto jí krmím jen jako doplňkové vločkové krmivo, což už jsem také opakovaně psal a doporučoval. To vaše „v omezené míře bez újmy na zdraví….a v jezeře atd…“ ohledně komářích larev tropheusům je opět typicky zavádějící, neúplná a hloupá rada a nic na tom evidentně nemění, kolik tropheusů jste pitval. Akvárium není jezero a krmení tak hltavých ryb, jako jsou tropheusové, něčím „v omezené míře“, je v nepřirozených podmínkách akvária značně problematické a proto doporučuji se mu vyhnout, pokud se týká něčeho tak vydatného a pro tropheusy chutného krmiva, jako jsou právě komáří larvy. Tyto ryby jich dokážou během pár vteřin přijmout neadekvátně vysoké množství, byť je dávka relativně malá a navíc se jimi přecpou zejména rychlejší dominantnější jedinci a dávka se tak nerozprostře do celého hejna, jak by si naivní chovatel přál. Ano, na vašich radách je zřejmé, že máte s těmito rybami hlavně teoretické zkušenosti. Ale to tu nejste jediný. Ignorujete zde mnoho zřejmých věcí. Za prvé čistota komářích larev, které seženete mražené u nás v republice nebo si je nalovíte v našich obvykle dosti znečištěných vodách (byť se jedná o sud s dešťovkou někde na zahrádce) se bude výrazně lišit od komářích larev žijících ve vysoce čisté vodě jezera, ale to je myslím ten menší problém, jakkoli ne nepodstatný. Mnohem podstatnější je vaše ignorování faktu, že tropheus v jezeře přijme na pár příležitostně ulovených komářích larev obrovské množství řasy s určitým přídavkem sedimentu. Mimochodem podle zveřejněných pitev vašeho konkurenta pana Koningse, byl obsah trávícího traktu tropheusů, které zkoumal v jezeře, cca 95% řasy a 5% zbytek. Rád bych věděl jak byste toho dosáhl v rozumné míře v akváriu. Dalším velmi podstatným faktem je to, že se tyto ryby v jezeře velmi aktivně pohybují při hledání potravy celý den, často v proudící a vždy velmi čisté vodě, v podstatě prosté odpadních látek. Jejich výdej energie bude tedy násobně větší, než při jejich minimálním pohybu v omezeném prostoru akvária a i jejich metabolismus bude v čisté vodě jezera rychlejší a tím pro vydatnější potravu jednodušší, než v omezené loužičce akvária. A to jim to trávení ještě „zjednodušují“ někteří rádoby odborníci, kteří je doporučují chovat v teplotě max. 24°C. Pro zajímavost ve své nové knize o tropheusech pan Konings uvádí jím naměřené hodnoty (ve vodních vrstvách, kde žijí tropheusové) od 25,5°C do 27,7°C, ale to jen na okraj. Nechme tedy na chovatelích aby posoudili to, kdo jim tu podává dezinformace a kdo mate okolí.
29.7.2014 11:50
Souhlasím co jste napsal taková debata má určitě přínos a smysl.Ryby jsou žravé jak v jezeře tak v akváriu.Nemyslel jsem aby v umělých podmínkách je akvarista krmil jako jateční dobytek.Tyto ryby se mohou přežrat jak v nádrži tak v přírodě tzv.záklopka funguje pořád stejně jen v rybochovných podmínkách řízené člověkem se tyto věci stávají častěji.Zase, je to otázka citu a zkušenosti chovatele.Určitě je jednoduší lidem poradit aby krmily ryby umělou stravou pro různá rizika v chovu atd.Mě osobně je to jasné a také to chápu,jaký to má záměr.Ale ne všichni jsou omezení pouze na jeden zdroj potravy.Osobně si lovím pro své ryby různé vodní organismy a znám lokace,které jsou zatím nepoznamenané lidskou činností.Chtěl jsem pouze nastínit aby se akvaristé nebáli a poznali realitu potravní skladby ryb.To byl můj záměr.Také chápu,že ne každý má takové možnosti.Hold chce to zvednout prdel z křesla a vyrazit do přírody a spojit Relax s užitkem.Pěkný den všem.
29.7.2014 12:51
MK: viz hr, na hloupý příklad odpovídající reakce:-) vy jste tím přímo posedlý, přitom 98,5 % chovatelů (si troufám tvrdit) má ryby velikostně naprosto ok. btw-chtěl bych vidět to levné, objemové, a výborně ochucené krmivo, co po něm ryby tolik narostou. Podle mých zkušeností tato krmiva jsou chutově vyloženě nic moc, oproti krmivům surovinově kvalitnějším a také dražším. To dochucení odfláklé složení prostě nedožene.
29.7.2014 13:09
Psát zde o tom, že ryby v aqu konkrétně trops nemají enertgetický výdaj, jako ryby v jezeře, je naprostá hovadina, protože kdo tytom ryby zná tak ví, že ropheusové plavou vždy v nádrži jako smyslu zbavení. A jestli má majstro Krautumberk při vyslovení slova jezero naivní představu o tom, že tam trops plavou nějaké kilometry navíc, tak se jedná pouze o tu naivní představu, protože se tyto ryby jak je známo združují v blízkosti svých teritorií a tak jejich pohyb při obhajobě teriotoria, krmení a podobně je stejný jako v nádrži. Dokonce bych se nebál tvrdit, a konkurenci že vzhledem k přerybnění v aqech, bude pohyb tropheusů větší než v přírodě. Jejich vykrmenost u některých chovatelů oproti tvarům ryb z jezera je zapříčiněna pouze a jenom vlivem nutriční vydatnosti umělých krmiv, oproti chudému jídelníčku jezerních trops. Kdysi při jednom ze sporů s mistrem tlachalem zde ukazoval video jak krmí trops cyklopem. Když jsem to viděl a napsal mu, že dělá tropheusům v aqu cyklopovou polévku, tak se opět bránil všemožnými argumenty typu, že on jako zkušenej ví co může a co ne a na druhou stranu zde bude psát něco o hrozbě překrmení živočišnou sloškou. :-)))) Tlachal. Když jsem krmil trops mraženým nebo živým krmením, tak jsem dávku vlil do nádrže vždy na několikrát, aby ryby v krátké době požraly co jsem mezi ně vlil a nic zbytečně nepadlo na dno. Je samozdřejmě blbost co píše Kraut, že dominantní ryby sežerou při krmení planktonem víc než jiné. To z něj zase mluví jeho sebestředná ješitnost, kdy poukazuje na to, že to dokáže spočítat nebo dhadnout. :-)))))) Každej normální člověk, co umí pozorovat ryby v aqu ví, že při vlití drobného krmiva do nádrže mezi hejnové ryby se strhává šílenství po lapnutí co nejvíce chutného sousta a to bez rozdílu velikosti, pohjlaví, druhu či postavení v hierarchii. Ryby v žravosti při takovém krmení jsou si rovny a každá hledí pouze po tom, aby něco urvala. Prostě a jednoduše se tu mistr jakožto internetový znalec motá ve svých dojmech a studiích lidí, kteří o rybách něco ví a na základě toho zde potom plodí ony guláše zmatků a doměněk. Takže zbývá už jen doplnit, že Pietrovo : To vaše „v omezené míře bez újmy na zdraví….a v jezeře atd…“ ohledně komářích larev tropheusům je opět typicky přesná, úplná a racionální rada.
29.7.2014 13:18
Jak píšeš Martine. A ještě onen mistrův přihlouplý argument o granulích pro psy, že ty levnější jim chtnají nebo voní více. :-))))) To bych toho pitomce psa chtěl vidět, kterej by místo superprémiové granule z obsahem cca 60 a vice % masa dal přednost nějaké sračce 20 kg granulí za 200 kč ze supermárketu, kde je obsah živočišné složky tak max 30% a to ještě pouze z nějaké masokostní moučky :-)))) Jak řikám, je to pouhé mistrovo tlacháníčko, navlečené do rádoby vousatých zkušeností, okořeněné rádoby odborným terminusem technikusem a v mnohých případech bohu žel podpořené některými patolízali nebo neználky, kteří mnohdy neví ani o čem je řeč a pouze reagují na svou modlu v ohrožení :-))))))
29.7.2014 14:51
pro ty kdo chtějí krmit tropheusy komářima larvama a následně posílat mrtvoly na pitvání k pietrovi,zašlu mail zdarma:-))
29.7.2014 15:38
haha sranda jak CYP.:-)
30.7.2014 8:58
Obávám se, že komáří larvy se přímo v jezeře nevyskytují nebo jen omezeně. Nikde jsem je tam neviděl. Naopak se tam lze setkat s larvami pakomárů. Komáří larvy jsou v bažinách poblíž jezera. HD
30.7.2014 11:03
....to je k diskusi na dané téma fakt obrovský rozdíl....strašně děkujeme!
30.7.2014 22:57
hr: no neviem, ale Tropheusy bežne ako zmyslov zbavené po nádrži neplávajú (možno pri kŕmení, rozsvietení svetla alebo iných podnetov) a tiež je treba teda už rozlišovať medzi druhmi a formami. Aktivita v jazere a v akva sa tiež nedá zrovnávať, lebo najväčší výdaj energie rýb v jazere a asi to platí všeobecne pre živočíchy, je pri zháňaní potravy. A keďže potrava Tropheusov je taká, aká je, musia sa snažiť a škrabať a škrabať. V akváriu vďaka kŕmeniu chovateľom a koncentrovanými krmivami túto potrebu takú nemajú. Že niektorá ryba ppreženie inú a prepláva 30 cm nie je žiadny extrémny pohybový výkon. Sú skupiny, kde väčšina rýb v podstate stojí, lebo im nič iné nezostáva vďaka rozloženiu síl a priestoru dominantných jedincov. Vykŕmenosť je presne vďaka tomu, čo píšeš...prekrmovaniu koncentrovanými krmivami. V skupine môžu byť domianntní jedinci/jedinec, ktorí sa napakujú do prasknutia. Môžem niekedy skúsiť odfotiť jedného môjho samca T. Chaitika, u ktorého možno niektorí hneď aj určia bloat :) Ale je pravda, že nie pri kŕmení planktonom. Nemá šancu vychytať v tom množstve drobnej potravy ectrémenjšie viac krmiva ako iné ryby. Ale najdominantnejší jedinec vyháňa zo svojho teritória väčšinu rýb, okrem niektorých samíc a teda obmedzuje priestor kŕmenia a tým množstvo prijatého krmiva inými rybami, čiže nesúhlasím, že ryby sú si pri kŕmení rovné.
30.7.2014 23:11
Moji trops vždy v nádrži pěkně plavali, protože jsem jim dopřál k tomu podmínky. Klecový chov nechávám producentům ryb. Přikládám dvě videa identických hejn v rozdílném prostředí holonádrže a nádrže s 3D. Je pravda, že na druhém videu reagují trops na můj pohyb před nádrží, to ale chovatelé znají :-))) Na prvním videu je však krásně vidět, jak aktivní tyto ryby jsou, když nejsou zabvřené v 250 l aqu. Nádrž č.1 tady kdysi někteří nazvali žumpou. Pravda, oproti sterilním stěnam pěstírenských krichlí, je to rozdíl, ale já mám rád natural akvaristiku a né zkumavky. http://youtu.be/k_-LIn_t1y0 http://youtu.be/oWXqSlmFSp0
31.7.2014 12:13
a po výborně ochuceném levném krmení tu máme další mystérium- koncentrované krmivo:-)) btw: jedna ze zásad krmení trops je- rozptýlit krmivo co nejvíce to jde, at se rovnoměrně nažerou všechny ryby. Jedno, o jaký druh krmiva se jedná. Ryby se krmí také dle svých nátur- některé jsou prostě žravější než jiné...., od toho se pak může odvíjet sociální hierarchie, ale také nemusí.
31.7.2014 12:17
hr: pěkně plavou:-) jinak sou rozdíly mezi jednotlivými formami trops, některé sou aktivnější více, jiné méně. a aktivita ryb se mění i v průběhu dne. v zásadě sou ale trops aktivní plovací ryby, proto je taky koneckonců chováme, že?.-))
31.7.2014 12:27
Přijímání potravy u ryb je pudová záležitost a stejně jak působí na skupinu leknutí jediné ryby v hejnu a celá skupina se v davové psichóze náhle v aqu dokáže někam uklidit, tak stejně tak pusobí na skupinu chovatel s pixlou krmení v ruce, což je vidět na druhém videu z č.71. U zdravých tropheusú jsem si všiml pouze jediné nátury a to je přímo pažravost. Ano je jedno o jaký druh krmiva se jedná, ale pouze v tom že je potřeba dávku rozhodit nebo rozlít po hladině tak aby mohli sbírat všechny ryby. zopakuji ale, že při krmení jsou našponovaní všichni jedinci stejně a to od odrostlých juvenilů až po staré kousky a nějaká hierarchie jde bokem. Prostě se žere a to je taková mela, že voda stříká a ve změti rybých těl nikdo neví nebo neřeší, kdo je kdo.
31.7.2014 12:33
Už nechovám, ale stejně tak neůnavní plavci jsou i sapínci a jiní mořští tvorové. Myslel jsem si že trops jsou nej, ale jak ochutnáš korálovej útes, tak tě to semele a pohltí :-)))) Sasmozdřejmě jsou trops No.1 ze sldké vody a to hlavně díky tomu mumraji, ale bylo pěkné podívání i na nádrž z klidnou skupinkou Uaru. Co se aktivity trops týká tak souhlasím a z druhú které jsem choval,ale to ví každý kdo jich pár vystřídal, jsou nejflegmatičtější Duboisy.
31.7.2014 13:43
Jojo, to se tam člověk bojí strčit ruku:-))
1.8.2014 13:45
pro canart: popsal jste to naprosto přesně a je na tom vidět, že ty ryby už mnoho let chováte (a ne jednu nebo dvě rasy) a máte také vrozený pozorovací talent. Ten ovšem evidentně není vrozen každému o čemž svědčí mnoho dalších příspěvků od lidí, kteří ty ryby chovali týden a víc jich někdy pohřbili než odchovali, nicméně fundovaně umí poradit každému a veřejně. Při výskytu těchto jedinců v podobných diskusích to vždy bude podle hesla jeden o koze a druhý o voze , ale to je myslím běžné a nelze se tomu v podobných diskusích vyhnout. Zdravím.
1.8.2014 21:11
Mirečku, to chtělo jistě ohromnou kuráž a sebezapření, když sis tady tak na rovinu nastatvil zrcadlo. :-)))))
4.8.2014 13:05
Nu, kolega canart popsal jednu z možných variant chování tropheusů, která se vyskytla v jeho chovu. A Hr popsal variantu chování jinou. U tropheusů skoro platí, co nádrž, to jiný projev:-)) za sebe můžu říct, že duboisy sou u mě poměrně aktivní, rozhodně aktivnější, než třeba Ilangi....
Nu a já za sebe můžu říci, že to na nevhodnosti zkrmování komářích larev tropheusům v akváriu versus příjem potravy v přírodě (popsáno v odp. č. 61), nemění vůbec nic.
6.8.2014 15:28
Akorát, že se s komářími larvami v přírodě tropheusi nesetkávají. Potkávají se pouze s larvami pakomárů, které žijí přisedle (obdoba patentek), či volně ve vodě (obdoba koreter) a těch je tam v určitých obdobích opravdu hodně. Je jich tolik, že při líhnutí dospělci vytvářejí útvary podobné mrakům. Doporučuji si přečíst knihu Válka na jezeře Tanganika od Gilese Fodena, kde tento jev mimo jiné popisuje.
6.8.2014 15:36
http://vimeo.com/33725804
6.8.2014 21:15
:-))))) Canart, je docela možné, že tenhle efekt hromadného kladení a líhnutí se odehrává na otevřených vodách jezera a tak se trops ani jiná většina ryb obývajících pobřeží jezer, s touto nadílkou nesetkají, až na určité druhy ryb, pohybujících se v hejnech právě v otevřených vodách. Na druhou stranu se mi nechce věřit, že se tahle scenérie odehrává pouze na volné vodě a nikde jinde v pobřežních zónách reefu nebo bažinatých mokřadních částí.
8.8.2014 13:07
Pro HD: jeden o koze a druhý o voze...u tebe nic nového. Hezký víkend všem.
8.8.2014 20:53
Mírdo, kdyby ses trochu zamyslel, tak by jsi přišel na to, že Hynek tím chtěl možná taktně naznačit, že máš sice pravdu, ale paradoxně larva pakomára je to samo jako larva komára, tudíž se trops s touhle potravou přirozeně setkávají a tak v globále pravdu nemáš a opět tady mlátíš prázdnou slámu. :-))))) AHOJ.
11.8.2014 7:53
Na mém, vašimi slovy mlácení prázdné slámy, vysvětlení a zdůvodnění v odpovědi č.61 nezmění nic ani vaše přihlouplé a naprosto zbytečné poznámky, které tu myslím nikomu, kromě vás, nechybí. Pokud ty skutečnosti popsané v 61 nazýváte mlácením prázdné slámy, neznačí to nic jiného, než vaše velmi povrchní znalosti o chovu tropheusů v akváriu, ale to myslím také není nic nového. Mimochodem, včera jsem při prohlížení knihy p. Schupkeho (asi po sté) našel fotografii křížence Kirschflecků a Ikol, tedy dvou tropheusů, jejichž společný chov jste tu nedávno propagoval a obhajoval. I to je jen další důkaz vašich nepřeberných praktických znalostí vy prázdná slámo.
11.8.2014 9:05
Mirečku, ty si šašek a ještě k tomu počmáranej. HD tu napíše něco o kom.larvách a pakomár.larvách a ty tu píšeš na jeho adresu po oné reakci toto: Pro HD: jeden o koze a druhý o voze...u tebe nic nového. V zápětí mi píšeš něco o mých poznámkách: vaše přihlouplé a naprosto zbytečné poznámky, které tu myslím nikomu, kromě vás, nechybí. To ceé pouze dokazuje jedinou věc a to tu, že se považuješ za jakéhosi nadsamce, který by měl určovat tempo a styl, a kdo může co a jak komu psát. Neboj, normálí lidi si toho všimnou, že trpíš nadměrným narcismem spojheným s akutním jájismem a na druhé to rád svádíš. Dále bych ti rád připoměl k tvé přihlouplé poznámce o ikolách a bulu, že nejsem zdaleka první, který tuto atraktivní kombinaci bez problému choval a rovněž to, že při dostatečném prostoru a počtech hejn je riziko kžížení minimální nebo žádné a to z důvodů toho, že narozdíl od tebe nejsou ryby hloupé. To celé svědčí o tvých zkušenostech kde sed ti asi ryby sem tam pokřížili v tvých klecových chovech, nebo ne?? No zase ten kdo chová jednodruhovky nemůže posuzovat zkušenosti jiných jenž mají možnost chovat více druhové osádky v podmínkách kde je riziko křížení vlivem vhodných podmínek vyloučené. Ty praktiku. :-)))))) Tvoje poznámky na kombinace můžeš zkusit psát canartovi, který tu popisuje mnou zmiňovanou problematiku rizika křížení a tím pádem je asi taky prázdná sláma a jediná plná sláma jsi tady ty. A ještě jeden postřeh. To jakej si šašek dokazuje ještě jedna věc a to že, lidem vykáš a zároveň je urážíš. To je póza hodná trouby stejného kalibru a špinavých intrik jako to dělají i naši politici. Ti se taky uráží ve vší slušnosti, aby na jednu stranu ukazovali svůj takt kterým se snaží zakrýt své křupansko buranské chování. Ahoj šašku Mirku.
12.8.2014 10:32
Můj názor ke krmení Tropheusů komářími nebo pakomářími larvami je, že toto krmivo nedoporučuji ani k občasnému přikrmování. Dobrou zkušenost mám s krmením SERA Flora, dafnie (živá nebo mražená) a špenát. Odchovům jsem dával i trochu cyklopu.
12.8.2014 14:03
Dobrý den.Chtěla bych si pořídit Kasangy, ale když jsem si prohlížela fotky, tak jsou různě zbarvené. Můžete mi někdo vysvětlit jestli jsou podle barevného odstínu i nějak pojmenované?
12.8.2014 15:29
Jane Pernecký, když už tady radíš ohledně výživy tropheusů, tak proč by komáří nebo pakomáří larvu trops neměli přijímat a špenát ano. V čem je larva hmyzu škodlívá a v čem špenát prospěšný??? Terezo barevnost ryb na fotkách je ovlivněná momentální náladou ryb a jejich věkem, kdy dokáží velmi rychle odstín vybarvení měnit.
12.8.2014 21:23
k č. 88: Jan, ja ešte doplním dotaz, ktorý položil hr :) A prečo je dafnia prospešná a komárie/pakomárie larvy nie? A prečo dávaš odchovom iba trocha cyklopu? k č. 89: Tereza, Kasangy majú dosť veľkú variabilitu sfarbenia, ale existuje ešte jedna podobná forma Red Rainbow, a to Kambwimba takže je možné, že si videla medzi fotkami aj túto príbuznú formu.
13.8.2014 0:23
Když je řeč o těhle rybách,mám je krátce.Ráno krmím O.S.I.,večer Sera Flora,3x týdně mražený cyklop,ryby jenom kvetou,jestli je něco špatně,tak mě prosím upozorněte,nerad bych něco podělal.Zajímá mě názor kohokoliv,třeba Canarta,HD,hr,M.K.Martina Pařízka.Předem dík za informace.
13.8.2014 0:47
Já tedy nejsem v tvé pětce. Snad to nevadí. Krmivo je v pořádku. Problémy nastanou při špatné kvalitě vody. Co je také důležité v jakém stavu cyklop je. Pokud to v akvaristice ty holky třeba nevědomky rozmrazily. Problém by nastat mohl. Živému bych se raději obloukem vyhl. V první řadě je kvalita vody. Můžeš mít krmivo sebelepší.
13.8.2014 10:15
Mraženkou mě zásobuje přímo Grýgera,nebo Hemala.V krámě bych nekoupil ani prd.Mám toho krapet víc.Převažuje Malawi od kterého pomalu upouštím,ale nějaké zůstane.Nahrazuje ho pomalu Tanganika,chov Terčovců a Jihoamerických trpasličích cichlidek.
13.8.2014 11:52
Pro Terezka: upřesnil bych to tak, že neexistuje Red Rainbow a jemu příbuzná forma Kambwimba. Ve skutečnosti jde o jednu geografickou rasu jižních tropheusů, která se loví na třech sousedních lokalitách v jezeře Red Rainbow je pouze obchodní název této rasy a vztahuje se na ulovené ryby ze všech tří lokalit. jsou to lokality Kasanga, kde byly tyto ryby lovený zejména v posledních dvou desetiletích minulého století, pak lokalita Kambwimba a třetí Kantalamba. Z těchto dvou lokaliut jsou zpravidla importovány v posledních letech. O tom, že existují výjimky, svědčí moje nedávno importované chovné hejno z lokality Kasanga :-). Ve zbarvení mají všechny tři poipulace poměrně velkou variabilitu zejména v odstínu hřbetní ploutve v barvě od fialové, po karmínově červenou nebo lehce namodralou. Není to nic vadného a mají to všechny tři populace. vybarvení těchto ryb na fotkách ovlivňuje především jejich stáří, kondice, kvalita vody, ve které plavou při focení, stav vzájemného imponování, barva osvětlení nádrže, barva blesku fotoaparátu a velmi často především přibarvování autorů internetových fotografií. Z těchto fotografií si tedy prosím udělejte pouze rámcovou představu. Více případně po e-mailu, pokud budete chtít: Miroslav.kraut@lovochemie.cz. Zdravím.
13.8.2014 12:52
MK: samozrejme som myslel a napísal to isté, čo Vy. Možno to vyznelo inak...takže zrozumiteľnejšie by to bolo takto: existuje ešte jedna podobná forma zo skupiny Red Rainbow, a to Kambwimba... :)
13.8.2014 12:54
Sony: kŕmenie je OK. Aké konkrétne OSI je to?
13.8.2014 13:15
K odpovědi č.90. V čem je pakomáří larva pro tropheusy škodlivá a včem špenát prospěšný? V oblasti krmiv nejsem odborník, abych mohl důvody přesně definovat. Domnívám se (amatérsky), že larvy mají vysokou nutriční hodnotu a nejsou pro trávení v dlouhých střevech Tropheusů vhodné. Naproti tomu špenát (bez dusíkatých látek) je pro jejich trávení prospěšný. Krmení které jsem uvedl vychází z mé zkušenosti. Kdysi jsem také Tropheusům přilepšoval patentkami, aby byly pěkné výtěry. Pokud se jen občas trochu přihodí, není riziko velké, ale stále je. Stále hrozí, že některá rybka spořádá větší množství. Když jsem od přikrmování patentkami ustoupil a krmil jen flora, dafnie, špenát, neměl jsem žádné problémy.
13.8.2014 13:38
sony: za mě naprosto ok, já sice už planktonem nekrmím-hlavně kvůli eretmodům, od té doby, co jsem s ním přestal, je ztrátovost prakticky nulová. Ale možná s ním zase začnu, když budu mít náladu:-). Hlavně krmit přiměřeně, jinak je v zásadě jedno, čím sem krmí, pokud to není úplný nesmysl.
MK: stále umíte překvapit- skoro by se dalo čekat, že když si něco prohlížím po sté, tak už obsah znám prakticky nazpaměť....:-))) je obecně známá věc, že Ikola a Bulu point jsou blízce příbuzné a možnost křížení je značně pravděpodobná, nicméně hr je choval jen pro okrasu a žádné mladé neprodukoval, tady by se tedy dalo i jedno oko přimhouřit:-))
13.8.2014 13:50
hr: nedělej si iluze, ryby rozhodně nejsou nijak přehnaně inteligentní, jediná záruka nekřížení je, chovat jednodruhovku. :-))
13.8.2014 14:52
pepan: kvalita vody tak trochu souvisí s kvalitou krmiva. k Red Rainbow jen dodám, že samci mají obvykle víc modrého pigmentu na hřbetní ploutvi a pro zpestření přikládám jednoho barevně neupraveného Kambwimbáka :)
13.8.2014 19:12
pro Canart:omlouvám se za špatnou informaci,neni to přímo O.S.I.,jedná se o NEW LIFE SPECTRUM CICHLID FORMULA,pelety 1 mm,doporučil mi to Pietro.Martine,tak mám radši cyklop kvůli erotmodům omezit?
13.8.2014 20:26
sony: já na to nemám jasnou odpověd, musíš si to osahat sám, mně to v mých podmínkách přijde lepší, třeba jak sem si letos na jaře dovezl Spathodus marliery-mám je všechny, a kolega, co krmí cyklopem, artémkou atd už asi o dva-tři přišel.... na druhou stranu-u frontoz mám taky nějaký eretmody a tanganicody-sem tam žerou krill i mraženou artémku a výborně prospívají, tedy dospělé ryby, měl sem tam i ca 4 dorostence z přirozeného odchovu a ti postupně komplet zašli, rybky 4-5cm. takže asi tak:-) btw-ty granulky radši namáčej, přeci jen trochu bobtnají.
13.8.2014 21:39
O.K.nějak to udělám.
14.8.2014 0:28
mattes: Krásná ryba. Dlouho jsem tak pěkné neviděl. Blahopřeji.
14.8.2014 7:34
Pepan: děkuji, dělají mi radost :) Sony: zkus prosím vyfotit tu 1mm peletu před namočením a namočenou pro porovnání :)
14.8.2014 7:41
Canart, taky jsem napsal to samé co mistrr Kraut, ovšem bez té omáčky opsané z netu nebo knihy,což jsem považoval pro Terezu na vysvětlenou za dostačující. Neustále proto opakuji, že jája Kraut to musí napsat znovu, aby poukázal na svou jedinečnost. :-)))))
14.8.2014 9:56
Pro hr: bez komentáře. Pro canart:….komentoval jsem to jen proto, protože mi nepřijde nejšťastnější stavět vedle sebe na stejnou úroveň obchodní název s názvem sousední lokality, obzvlášť v tomto případě, kdy tyto ryby žijí právě na třech sousedních lokalitách a pořád jde o stejnou barevnou geografickou rasu, což není u tropheusů zas tak časté. Pak je ale potřeba dodat (ve Vaší verzi), že existuje ještě další, třetí - a to „Kantalamba“, proto jsem to tak polopaticky vysvětloval spíš pro začínající chovatele, samozřejmě nikoli pro Vás:-). Pro Pernecký: naprosto chápu vaše poznámky ohledně krmení tropheusů a snad kromě špenátu, se shodujeme a je vidět, že ty ryby opravdu delší dobu chováte. Obrňte se ovšem trpělivostí a čekejte invektivy zuřivých internetových diskutérů s mizivými praktickými zkušenostmi, ale s neutuchajícím entuziasmem se předvádět a ke všemu dát (většinou zprostředkovaný nebo okopírovaný) názor. Pro Pařízek: vaši poznámku směrem ke mně opět naprosto chápu a nevypadá mi z kontextu vašeho chování ke mně. Také chápu, že borec jako jste vy si pamatuje každou fotku z každé knížky, kterou si prohlédl. No musíme se prostě smířit s tím, že všichni nejsme tak dokonalí, jako vy a občas se musí pracovat i s primitivy, jako jsem já. Zajímavé je, že ve vlákně, kde Havlena společný chov Ikol a Bulu Pointů propagoval, jste se k této totální blbosti neměl potřebu vyjádřit a rýpete se v tom až teď, trošku s křížkem po funuse, ale chápu to, nějakou „chytrou“ poznámku na mou adresu jste vypotit musel, to byste neusnul:-). Pro mattes: moc hezký sameček. Osobně zkušenost s modřejšími hřbetními ploutvemi samců nemám (choval jsem v minulých letech Kasangu, Kambwimbu i Kantalambu), jakokoli vám vaši zkušenost nevyvracím, jen komentuji své skupiny. V současné době mám 40 ks wf Kasanga a jejich drobná variabilita v barvě ploutve mi přijde „klasicky normální“. U všech populací mi připadala variabilita ve zbarvení hřbetní ploutve přibližně stejná a ztotožnil bych se s názorem pana Koningse, který ji přirovnává k barvě vlasů u lidí…některá Kasanga je prostě víc blonďák a některá víc brunet :-). Já přikládám foto své samičky, která je zajímavá také tím, že má několik tmavých pigmentových skvrn (přírodní pokus o OB variantu ), což je podle mých pozorování právě u všech populací „Red rainbow“ poměrně častý jev oproti ostatním T. moorii.
14.8.2014 11:39
>MP č.104 NLS obecně jsem nezaznamenal že by někdo namáčel, ale třeba se pletu, třeba si všimne Pietro a dá re.
14.8.2014 11:54
já je namočím,porovnám to a dám sem foto
14.8.2014 12:18
Oni nabydou, i když v porovnání s ostatními nepatrně... Jde o to, že pokud bude mít 1mm peleta třeba 1,1mm tak to dospělým prostě nemůže uškodit pokud tam toho nehodíš kýbl. Obecně si myslím že jde spíše o krmení správnou a odpovídající velikostí k daným chovancům...Stejně tak jako jde o množství podávaného krmiva.
14.8.2014 13:23
MK: bo to tady nikdo nerozmazával, tak se k tomu nebylo třeba vyjadřovat, navíc sem mu k tomu svůj názor řekl již v době, kdy si ty ryby pořizoval.. S tím křížkem po funuse jste ovšem přišel jako první Vy, co křížkem, to byl přímo kříž:-) jojo, spalo se fakt dobře:-) btw-ty langi u Vás pořád plavou? to skoro vypadá, že máte každej měsíc novou formu tropheuse:-))
14.8.2014 13:31
NLS-tak jako sou to granule, ryby mají vetší tendence se tím přežrat. A lepší prevence, než pak řešit následek. Mám s nima zkušenost, stejně jako s jinejma granulkama, jinak bych to nepsal. Prostě mi to subjektivně přijde lepší, für sicher. Ale je to jedna z věcí, která pro druhého chovatele nemusí být vůbec podstatná.
14.8.2014 19:09
pro MK: já jsem měl doma F1 Kasangy a tam to bylo tak,jak popisujete. Nynější WF Kambwimby jsou jako příkladná ukázka z Aqualogu od Schupkeho. Samci - hřbetní ploutev s modrým pigmentem a samice téměř bez modré. A pak aby se v tom čert vyznal, natož Tereza :)
14.8.2014 19:49
k 114. já po cca pěti letech krmení s NLS možná nemám takovou zkušenost jako ty,ale určitě sdílím názor Lugera. 1mm pelety když jsou ve vodě rozptýleny, tak Tropheusům trvá v porovnání s vločkou podstatně déle, než si nacpou tlamky. To, čemu říkáš bobtnání, bavíme se o desetinách milimetru, tak je už spíš stav rozpadu namočené pelety. Pokud někdo touží krmit NLS peletami s tím, že je bude předem namáčet, tak ať raději zůstane u vloček. To krmivo se namáčením znehodnocuje.
14.8.2014 19:56
mattes:máš pravdu,porovnával jsem pelety po namočení a nenamočené,rozdíl není ani vidět,tak jsem se nenamáhal ani s fotem.Samozřejmě se tam toho nemůže nakydat belik.
14.8.2014 19:58
Miroslav: myslím, že je tu nedorozumenie...ja som nepoložil na rovnakú úroveň Red Rainbow a názov lokality, išlo o formuláciu, ktorá sa dá pochopiť dvojakým spôsobom, ale to už som ozrejmil v reakcii č. 96 :) Kantalamba som nespomenul, lebo v chovoch bežná nie je. Ale je pravda, že existuje a nezaškodí podať kompletnú informáciu. Prikladám pár mojich aktuálnych záberov zo včera na porovnanie, Kasanga F1. WF rodičov som mal tiež ja. K NLS, nevidím dôvod k namáčaniu. Netreba si to predstavovať tak, že sa objem krmiva v tráviacom systéme ryby niekoľkonásobne zväčší. Okrem toho namočením granúl sa znižuje ich hodnota, keďže sa z nich zbytočne vylúhujú zložky.
14.8.2014 20:00
Kasanga
Kasanga
14.8.2014 20:01
Kasanga
14.8.2014 20:02
Kasanga
14.8.2014 20:03
Kasanga
14.8.2014 20:03
super ryby
14.8.2014 20:04
Kasanga
14.8.2014 20:05
Kasanga
14.8.2014 20:06
Kasanga
14.8.2014 20:08
Kasanga
14.8.2014 20:08
Kasanga
14.8.2014 20:10
Kasanga
14.8.2014 20:12
Ajú, hele...pristihnutí pri čine :)))
14.8.2014 20:13
Kasanga - pokračujeme :)
14.8.2014 20:36
Parádní Roberte! tak taky ještě něco přihodím :)
14.8.2014 20:38
další..
14.8.2014 20:39
a malá změna
14.8.2014 21:15
Kraute, když necheš něco komentovat nemusíš k tomu psát bez komentáře :-))))) Taky mě udivuje ta široká škála tebou chovaných druhů. Já už začínám pomalu věřit tomu, že jsi choval snad všechny druhy trops žijící v jezeře a dokonce jsi vyšlechtil i někiolik mutantních forem. I ty kujóne. Ksaždopádně nevím o co se tu ostatní snaží, protože jedinej kdo umí nejlépe citovat nebo spíše kopírovat odbornou práci skutečných vědců jsi ty a ještě se pod tyhle zjištění podepisuješ s představou vlastní jedinečnosti.
15.8.2014 10:48
Martin: nádhera, krásna modrá! A pekne ti zapózovali :)
15.8.2014 11:10
Moje Kasangy měly hřbetní ploutve červené, maximálně s lehkým náznakem modré. A kamarádovi Kasangy to samé. Byly od českého importéra, ten je vozí docela často a jsou většinou velmi hezké.
15.8.2014 11:14
další
a poslední, v podstatě to jsou jediný ryby, který se mi kdy podařilo trochu obstojně vyfotit:-))
15.8.2014 11:27
no, že se rybky spíše přežerou vloček než 1mm granulí-to je takové to přání otcem myšlenky:-)) nicméně to není zásadní věc- každý má nějaký systém, který si udělal na základě vlastních zkušeností, a když mu dlouhodobě dobře funguje, tak at se ho drží. já popisuji, jak to dělám já, ale nechci tím rozporovat zkušenosti ostatních granulkářů , které mohou být odlišné, což ale automaticky neznamená, že je to špatně. Prostě to jen dělají jinak.
15.8.2014 12:59
tak pokud martine používáš jiné granulky než od NLS tak ty každopádně namáčej. ten kdo močí NLS tak je to stejné jako by to spláchnul do WC
15.8.2014 13:18
Namáčení jakéhokoliv sušeného krmiva ho znehodnocuje, z důvodu které popisuje canart. Než namáčet, je lepší umět krmit tak, aby se nažraly všechny ryby dostatečně a nepřežraly se bobtnajícími granulemy. To je ovšem u některých druhů ryb nemožné a tak bych doporučil krmit ryby kvalitním krmivem nebo se na to vybodnout. Jakékoliv kompromisy přinesou občas zkázu, což u tropheusů platí dvojnásob.
15.8.2014 13:35
100% súhlas s hr. Prečo si myslíte, že granule v tráviacom systéme významne zväčšujú svoj objem? Myslíte, že tam má ryba deci vody? Pri trávení sa akákoľvek potrava zvlhčuje a prebieha jej mechanické a chemické spracovanie. Tráviacimi šťavami potrava samozrejme zväčší svoj objem, ale to je normálne. Problém nie je krmivo, ale krmič :)
15.8.2014 13:37
mirane: ale no tak, je to jen jedno z krmení, v usa dokonce z těch levnějších. Vy ty značky strašně prožíváte.
15.8.2014 13:43
některé granule v suchém stavu by ta ryba ani nesežrala... sem zvědavej na petráky, jak se budou tvářit na suché plavající granule od Hikari..., když to nebudou chtít žrát, tak jim nechám přečíst tlamovce:-) jsem smířen s tím, že tedy neumím krmit, bo namáčím, řeknu to rybám, aby se podle toho začaly chovat:-)
15.8.2014 13:55
pro MP: nikdo žádné značky neprožívá, pouze se tady uvádí na pravou míru tebou podávané dezinformace o bobtnání atd. Sera Flora se dá rovněž pořídit za téměř polovinu ceny Tropicalu a přesto je považováno za kvalitní krmivo. Pokud u tebe petrochromis něco nechce žrát, tak je dle mého ve velmi špatném zdravotním stavu :))
15.8.2014 14:01
Martin, svoje ryby namáčaním nezabiješ, ani nikto nepísal, že nevieš kŕmiť. Tvoje ryby vyzerajú zdravo a sú pekné. Moja narážka na krmiča bola myslená všeobecne na ľudí, ktorí nevedia odhadnúť dávku granulovaného krmiva a po vzniku problémov vidia dôvod v tom, že granule v črevách nabobtnali. Pokiaľ sa vyskytne pri kŕmení problém s príjmom určitého krmiva, tak sa samozrejme hľadajú cesty, ako tomu pomôcť. Ale tiež je cesta nekŕmiť krmivom, s ktorým majú ryby problém a prejsť na také, ktoré bez problémov skonzumujú.
15.8.2014 14:57
Pařez možná,když to přestaneš zbytečně okecávat tak ti to půjde i bez namáčení.je to stejné jak s praním.
15.8.2014 15:23
Tropheus red rainbow
15.8.2014 15:25
Tropheus red rainbow
15.8.2014 15:46
No, a když člověk napíše, že něco dělá jinak, než pět zde přítomných, tak se dozví, že má nemocný ryby. Taková klasická tlamovcová klasika:-)) Ale vzhledem k tomu, že jsem prakticky jediný, který v současné době Petr. trewavarase v ČR jakž takž pravidelně množí, tak je mi to zcela buřt. Výsledky sou prostě docela jasný, i s namáčením:-)) Hikari je docela tvrdý, takže namáčím a namáčet budu. Když už vo něčem píšu, tak na základě zkušenosti, to se týká i toho NLS, nicméně až mi někdy znovu příde pod ruku, tak ho klidně vyzkouším i bez toho namočení:-)
15.8.2014 15:48
robert-krásný ryby, RR sou prostě jeden z nejhezčích tropheusů.
15.8.2014 16:01
MP: máš pravdu, napsal jsem to špatně. Petrochromis by asi sežral všechno i kdyby byl ve velmi špatném zdravotním stavu :)) Tak namáčej, ať se množí...
15.8.2014 18:27
Děkuji:-) jo, není nad to se pohádat na tlamovcích, kdyby to bylo aspoň vo něčem opravdu důležitým:-)
15.8.2014 21:01
Martine, napsal bych ti, že než namáčet a zbytečně luhovat Hikari, jen proto aby šlo lépe pod tlamku Peťanům, tak bych našel od stejného nebo stejně kvalitního výrobce krmivo, které nebude plavat suché na hladině jako kukuřičné křupky, ale půjde rovnou ke dnu a tam ho Peťani s ochotou pozřou. I když to jsou nenažranci, tak těžko krmit ryby z hladiny, pro které je přirozené škrábat potravu ze dna a stěn. :-O
16.8.2014 1:05
Hr: tak jako já fakt nemám potřebu to měnit, navíc sem to ani nevymyslel, a když tohle můžou používat opravdoví profíci, kteří mají naprosto skvělé a ojedinělé výsledky v chovu a hlavně rozmnožování těchto ryb, tak co bych to nemohl používat já, obyčejný obývákový akvarista, já to možná jen trochu upgradoval, protože s tím krmím všechno:-)
16.8.2014 7:52
MP: já jsem rozmnožil Sangaly i red Bulu Pointy bez namáčení :) Ten základ úspěchu je zřejmě v něčem jiném.....:)
18.8.2014 13:30
Mattes: a vo tom to je, cest k úspěchu je mnoho, důležité, je že se to nakonec podaří. btw: já to mám od zdroje, od kterýho máš ryby:-)