Vyber filtru

Prosim o radu.Mela jsem akvarko 200 L a ted jsem zvetsila na 400 L,at maji mé tlamky vice mista.Mela jsem tam vnejsi filtr Tetratec ex 700 ktery byl jen do 250 L max.Ted mam moznost za 1500 kc mit tenhle filtr. http://www.mamejeradi.cz/kominove-filtry-pro-akvaria/94-vnejsi-akvarijni-filtr-atman-cf-1200-8595159414461.html Myslite ze je to dobra koupe?Samozrejme za tech 1500 kc je starsi.Je to dobra znacka?Nebo si mam radeji nechat ten stary?Muj tata totiz ma ve 400 L akvu jen cerpaci hlavu atman vnitrni a take ma vodu cistou.Porad mu sice rikam,ze to nestaci,ale on je hlava stara a rika,ze drive take stacilo,tak musi i ted.A to cisti penu,az je scvrkla jak houba.Jeste podotykam,ze mam asi 30 tlamek ve 400 L akvu.Diky za rady.

Janička

21.9.2012 7:23

Janičko, co je nedostačující na čerpací hlavě s biomolitanem? :) 30 tlamek na 400 litrů je skoro málo ... K filtru ti povím, že odkaz co si dala by dle mého měl stačit. A nebo si kup čerp. hlavu a kostku. ;) Odkud jsi?

Bajer L.
21.9.2012 8:22

Chcete mi rict,ze cerpaci hlava a kostka staci?Pred 3 lety mi kazdy tvrdil,ze musim mit vnejsi filtr pro tlamky.A 30 tlamek na 400 L je malo?Kolik bych jich tak mohla mit celkem?Mam tam asi 25 tlamek a 10 ancistrusu.Dam sem foto,ale vcera jsem to davala dokopy,tak je trochu jeste zamlzene.Me se hlavne jedna o to,jestli ty filtry Atman jsou kvalitni,nebo radeji nejakou Tetru ci Fluval nebo Hagen.Jak rikam.Mam Tetra tec ex 700 a nic moc.Prutok slaby,voda vyteka jeko by to bylo nekde ucpane,pritom neni.

Janička
21.9.2012 8:27

400 L

Janička
21.9.2012 8:28

Kdyz tak muzete i kritizovat.Rada bych vedela co je na tom spatne a skarede.Dikes.

Janička
21.9.2012 8:37

Ahoj, mám ten filtr Tetra tec ex 700, ale v menším akvu(250l). Prutok slaby mam az,kdyz je fakt uplne zasmoleny:) Ubrala bych kameny a přidala ryby;-)

Myrdaaa
21.9.2012 8:55

Ja ho pouzivam bez tech trysek,takze ven jde jen ciste hadice.Proto je ten prutok slabsi asi.

Janička
21.9.2012 11:25

Jani, čerpací hlava s dostatečnou kostkou molitanu je pro tvé akva určitě dostačující filtrace, ale stejně tak můžeš použít i vnější filtr s dostatečným objemem filtračního materiálu a nebo nakombinovat oba filtry společně. Záleží pouze na tvém vkusu co Ti více vyhovuje a raději preferuješ. Na té fotce vidím Tr. Duboisi. Ty jsou určitě v nedostatečném počtu. Takže do své nádrže můžeš nasadit buď pouze Tropheuse o počtu cca 40 až 45ks, nebo stávající Tropheuse dát pryč a doplnit sávající mbunu na 3 druhy po 13-15ks nebo 4 druhy po 10-11ks. V případě Demasonek je třeba volit min.počet cca 25 ks. Jinak já bych taky ubral kameny a místo stávajích lávových kamenů bych raději zvolil nějaké z řeky, které tvarově a barevně více ladí s pozadím, ale to je pouze můj subjektivní názor vkusu :o). Ještě se mi nelíbí ta mléčná voda v nádrži. Máš zřejmě nějaký problém s filtrací nebo nádrž ještě není dostatečně zajetá. Ať se daří.

PetrK - nepřihlášen
21.9.2012 11:31

Akva 390L.Něco ko.em 40 Malawek,žádný ancistrus!!!!.Čerpací hlava atman 202,biomolitan 30cm.Pohoda,voda v pohodě a nejen čistotou.

vaku 70 nepřihlášen
21.9.2012 11:34

Nadrz zajeta je,jen jsem vcera davala nove kameny a pritom jsem trochu prohrabla pisek,tak je to zvyrene.Kdyz uberu balvany,tak se uz nemaji vubec kde schovat.Tu lavu jsem koupila vcera za 400 Kč.U nas v potoce moc nejsou balvany.Jen placáky hnusne.To mi chcete rict ze do 400 L akva staci jen cerpaci hlava s molitanem?Proc ma teda kazdy pro tlamky poradne filtry vnejsi?Jen kvuli vzhledu?

Janička
21.9.2012 12:10

Láváky jsou lapače bordelu.Nejsou moc dobré.V 510L Tanganyika mám už filtry oba,jinak opravdu hlava při pravidelné údržbě akva stačí.

vaku 70 nepřihlášen
21.9.2012 12:30

Každý nemá vnější filtry. Je skupina lidí kteří preferují vnitřní čerpadlo s molitanem a druhá skupina, kteří zase preferují vnější filtry. Při správné dimenzi jsou oba druhy fnkčně naprosto dostačující. Ano jedná se často i o estetiku a třeba o zbůsob údržby apod. A proč by se měly rybky schovávat? Určitě stačí jen pár větších kamenů pro vymezení teritorií dominantních samců. Čím více schovek v nádrži budeš mít, tím budou větší šarvátky mezi rybama, už se tu tu probíralo mnohokrát:o). Já mám raději říční kameny, ale tím nechci říct, že lávové kameny být nemohou. Pokud se Ti při prohrabání písku takto zakalí voda,tak to svědčí o špatné úržbě akva. Je třeba mít co nejmenší vrstu písku cca 0,5-1cm, aby nedocházelo k jeho zahnívání.

PetrK - nepřihlášen
21.9.2012 12:55

Taky to mám bez trysek;)když ho budeš čistit,tak zkus vyčistit komplet vše i když se ti zdá,že je to čisté;)možná máš trošku ucpané hadice...odkud jsi? Za takové kameny je 400 fakt moc,ale co už, když už sis je koupila

Myrdaaa
21.9.2012 14:29

K filtru Tetratec EX700: Filtr časem ztrácí průtok, ač je filtr po vyčištění, už mi nikdy nevalil jako nový. Co se týká filtru, zaleží kolik jsi ochotná do filtru investovat. Zde mají akvaristé jak bylo již psáno v takovém objemu vnější i vnitřní. Já osobně preferuji vnejší jak kvůli estetice tak kvůli údržbě. Vnější filtr na tvé aq pořídíš do 600,-kč, dala bych 2x AT 202 a knim největší kostky biomolitanu myslím, že je to č.5 (kdyžtak mě prosím opravte). Ze začátku jestli bych měla omezené finance, tak bych investovala místo do drahého filtru do ryb. Jestli se Vám líbí Tropheusy, tak hejno čítající 40ks je tak částka za dobrý vnější filtr, zase se ale koukáte na krásné ryby a ne na filtr. Aq každý pořizuje kvůli rybá :-)))) Jestli můžete zainvestovat jak do ryb takdo dobrého vnějšího filtru, tak bych volila z mé zkušenosti vnější. Čištění je pro mě jednodušší a v aq máte pouze nasávací koš, který snadno zamaskujete. Osobně mám u 450 litrů Eheim 2080, ale jsou i jiné možnosti Fluval FX5, případně menší Eheim 2075, 2078. Tetratec bych po zkušenosti vynechala a s vnějšími atmany zkušenost nemám, ale koupila bych značku tedy Eheim. Upřímně bych tu lávu dala pryč, ale časem na to možná přijdete sama, že to není ideál, jak esteticky tak prakticky. Jinak je objemem aq perfektní, můžete již vybírat jaké ryby se Vám líbí, nejste omezena ve výběru. Já bych do takového objemu dala hejno Trohpeusů, anebo jestli se Vám líbí barevně malawky tak nechat pouze je a doplnit, jak už bylo řečeno, ale myslím, že časem se Vám Tropheusy zalíbí a budete měnit :-D Tak hodně zdaru!!!

sarka.x
21.9.2012 14:32

jen malá oprava: VNITŘNÍ filtr na tvé aq pořídíš do 600,-kč, dala bych 2x AT 202 a knim největší kostky biomolitanu myslím, že je to č.5 (kdyžtak mě prosím opravte)

sarka.x
21.9.2012 16:59

Souhlasím s Šárkou,jen dodám ještě k těm kamenům.Nedělat žádné hromady,jak když to tam vyklopí z náklaďáku.Poskládat volně(už to tu zaznělo)takové jakoby rozdělení teritorií.Za každým,ale i pod(záleží na tvaru) si samci najdou to své místo. Důležitý důvod proč né hromady je i údržba akva(odkalování).Musíte tu hromadu vždy rozebrat a zase poskládat,protože tam se bude držet nejvíc bordelu.

vaku70
21.9.2012 19:26

No filtr jsem si uz ten vnejsi objednala.Snad bude fungovat dobre.Mel by mit 1500 L/hodinu,tak to uz tam nemusim davat kostku? Kameny teda vyhodim,skoda ze jsem za ne dala tolik moc,ale treba je prodam.Ja totiz kdyz jsem si akvo pred lety porizovala,tak mi mistni akvarista na tlamovce rikal - hlavne spoustu schovek a ukrytu.PROTO TA HROMADA.Pisek je pravda ze je dost na vysoko,hlavne pod kameny,tak jej odstranim.Chtela jsem si spise koupit vnitrni hlavu s molitanem atman at-203 coz je 2000 L/hodinu.Neni to ale moc?Nebo cim vice,tim lepe?Diky.

Janička
21.9.2012 19:51

Dá se regulovat průtok.

vaku70
21.9.2012 19:56

Ale bere si zbytečnejch 30 W. 202 Atman je ideální hlava.

Bajer L.
21.9.2012 20:41

Přesně jak říká Lubor 202 idealni,mam ji ve dvou akvariich.

tuna.fish
21.9.2012 23:06

To sice ano,ale pokud někdo chce silnější,tak prosím,pouze informuji co s ním jde.Nedoporučuji .!!!!

vaku70
22.9.2012 14:47

Vaku 70 ted jsem te nepochopila trochu.Takze ten silny 2000 L/hod.nedoporucujes???

Janička
22.9.2012 15:26

Napsal jsem to jako reakci na č.18.Každý si nakupuje dle svého uvážení.Pokud někomu nevadí těch 30w,tak proč ne. Každý ti řekne že to bere moc,ale doma v akva mají atman 202 10w + třeba Eheim 2080 25w.:-) 202 má 600l/h eheim 1200L/h ale bez filtračních médií. Počítej a přemejšlej,je to na každém kde a jak ušetří peníze za elektřinu.

vaku70
22.9.2012 15:33

Aby nedošlo zase k nějakejm sporům.Já to mám taky tak Fluval 404 25w,atman 202 10w. :-))

vaku70
22.9.2012 18:38

400 litru ti ta 202 s nejvetsi kostkou (jak pise Sarka c. 5) ufiltruje uplne v pohode, mam takle 6 akvarek, filtry cistim 1x za 14 dni. Vlastni spotreba 202ky je 8,5W, coz je za ten vykon paradni. Porizovaci hodnota minimalni, jen jak se zde pise, je to proste videt. Ahoj Tomas

Troph3us
22.9.2012 18:49

Ta 203 hlava je zbytečná. Ale pokud chceš mít pocit, že máš doma silnej filtr, tak si ho kup samozřejmě. Stejně ho budeš mít staženej, jelikož puštěnej naplno dělá kolotoč v akvariu. 30 W ti asi na jednom akvariu nevadí, pokud jich máš víc, už koukáš, zda ti na filtrech jede 200 W nebo 500 W. Já mám Atmany 202 10 ks a čistím je stejně, jak píše Tom. Podotýkám, že akvaria mám přerybněná a nic jinýho za filtr v tom nemám. Ale jak napsal Vašek, je to samozřejmě věc každého. Neříkám, že 203 Atman je špatná, ale podle mě zbytečná. Jsou to waty navíc a upřímě, kde těch pár korun ušetřenejch najdeš? :)

Bajer L.
22.9.2012 18:51

Atmanů AT200 mám 12, mám je ve 250 litrových akváriích s kostkama č.4 a jsou taky perfektní.

Bajer L.
22.9.2012 18:52

Jo ale aby nedošlo k matení, do té 4 stovky stačí Atman at 202 s kostkou č.5, nebo si nechat uříznout kostku na míru, třeba ještě větší.

Bajer L.
22.9.2012 19:50

Tak a máš to několikrát.Každopádně furt lepší čerpací hlava(jakákoli) než špatně fungující vnější filtr.

vaku70
22.9.2012 19:50

zdravím,nemám skušenosti s tímto typem čerpadel,budu pořizovat akvo cca 560l,jak se toto čerpadlo čistí,celé se vytahne,nejde ten sajrat při vytahování do akva,ten atman 202 by stačil a nebo už raději 203,díky za rady

luboš kovařík
22.9.2012 20:19

Souhlas s vaškem číslo 28. Luboši, tam už to chce pořádnej filtr. Pokud chceš čerp. hlavu, doporučuji 2 atmany 202 s max kostou umístěné naproti sobě a čistit je nastřídačku.

Bajer L.
22.9.2012 21:14

Každých 10W za 24h stojí 1Kč jestli to má cenu řešit.

Pavel 86
22.9.2012 21:20

Mockrat vam vsem dekuji.Koupim teda at-202.Ten ale stahovat nemusim ze?

Janička
22.9.2012 21:42

Pavle, pokad ti jede soucasne 15 kousku jako me, pak to ma sakra smysl, me by to stalo rocne o 7000 vic a to je mraky prodanych ryb. Janicka: nestahuj, ja mam dokonce tu zaklopku uplne vyndanou, aby se omysel nepootocila

Troph3us
23.9.2012 0:11

ok,akva bude 160*60*60,jaký typ filtrace by jste doporučili,díky za názory

luboš kovařík
23.9.2012 7:37

Já mám 160/70/60 a mám tam eheim profi III 2075 a atman 202 s něj kostkou a funguje to bezva.

mates69
23.9.2012 9:59

Hodně filtrů určitě, do 3ks zas ne. Nejvic žere světlo a topení. Mám to na měřák zásuvkový, topení podzim až jaro sežere i 40-70kč na 300l nádrž měsíčně. Při výměně vody než to vytopí ty 2-3C to napočítá i 5kč.

Pavel 86
23.9.2012 10:12

Muzu se jeste zeptat jestli mam ancistruse pocitat co by kus ryby v akvu?Me totiz chovatel tlamovcu odsud rikal,ze ancistrusu si tam mohu dat kolik chci,ze se to nepocita jako ryba.Tak nevim ci do 400 L akva mam pocitat 50 kusu ryb i s nema nebo bez nich.Protoze jich tam mam asi deset.

Janička
23.9.2012 10:21

určitě je počítej,mám dva 10cm,takže také zaberou určitou část akva,jejich vylučování je ještě větší než u tlamek,já bych dál na Tvé akvo 2-4ks,bohatě stačí,a napárovat je jinak budou boje,

luboš kovařík
23.9.2012 16:17

Muzete mi prosim rict na co je tahle umela tlamka?Na vyklepani vajicek?Nebo az na chov malych rybek?A jak se pouziva?Vzdyt je to jak zvon na hadici na odsavani.Diky.Je to jen ze zvedavosti,nic v tom nehledejte. :-))

Janička
23.9.2012 16:19

Myslim tahle.Zapomela jsem dat odkaz.http://www.tanganika.cz/potreby/Technika/Ulity-a-umele-tlamky/ A jak to ma fungovat.Co se s tim dela?

Janička
23.9.2012 20:45

Prosím mám jeden dotaz. Kolik kusů Ancitrusů mohu mít v nádrži? Odvíjí se to od nějakého aspektu? Předem děkuji za zodpovězení mého dotazu.

pietro
23.9.2012 21:03

Si děláš prdel pietro?

vaku70
23.9.2012 21:20

Tak misto meho dotazu se tady hadate?A zase Pietro zacina jako vzdy.

Janička
23.9.2012 21:28

Pietro ty nikdy neprekvapis.Vzdy,kdyz se nekdo na neco pta,tak ty jediny dokazes,jakej si osel.Minuly tyden ses tu dohadal s Milhausmenem a ted se navazis zase do tohodle tematu.Prosim te radeji nepis do tematu.Jsi arogantni a ze vsech si delas prdel jako kdyby si sezral knihu moudrosti.Bych chtela videt tvoje akva.Ja zapomela.PIETRO se narodil chytrej jako radio.Jenom prudis ostatni,tak drz radeji hubu.Neneapises nic,co by pomohlo.Jen pises,aby jsi se vysmal ostatnim.Souhlasi nekdo se mnou?????Ja se jen ptala na normalni otazky.Diky.

Janička
23.9.2012 21:33

Já určitě nesouhlasím:a hlavně sem nepochopil reakci vás Janičko:na položenou otázku ve které není nic špatného,protože výše se o tom kluci baví.

miran
23.9.2012 22:15

Vyse v tematu se o tom bavim ja.A uz jsem to spozorovala v jinych tematech.Pietro je jen rejpal a chytrolin.To nevidis,jak se Vaku70 pta,jestli si Pietro dela prdel?Dela to schvalne.Dela si prdel ze mne,protoze jsem se ptala,kolik ancistrusu muzu mit ve 400 L akvu.Precti cele tema a uvidis rejpala.Jsem fakt tak blba,ze nevidim o co se Pietro snazi?

Janička
23.9.2012 22:17

A uz vubec nechapu,ze Mirane se do tohodle zapojujes a obhajujes ho,kdyz sam si do toho tematu nevlozil jediny prispevek.

Janička
23.9.2012 22:18

No nechápu ani dotaz Vaku,ale je to to jedno.

miran
23.9.2012 22:21

To je nějaká tvoje podmínka?myslím,že si se ptala jestli s tebou někdo souhlasí,tak sem ti na to odpověděl.Stačí ti to takhle.

miran
23.9.2012 22:21

Jaky dotaz?Vaku zadny dotaz nemel.

Janička
23.9.2012 22:23

A jestli myslis to,ze se ptal jestli si dela prdel?Protoze ho uz zna a vi moc dobre,ze si prdel dela.Vi to tady spousta lidi ze si Pietro dela prdel kde muze.Ty nevis,ze Pietro je chodici enciklopedie?

Janička
23.9.2012 22:23

Co je odpověď č.42?podle toho znaménka ?je to snad otázka.nebo o co ti jde?

miran
23.9.2012 22:26

Prosím,tě kolik ty tady znáš osobně lidí,že tady mluvíš za spoustu lidí?už tady přestaň rozvíjet ty svoje dohady do podoby své,a uděláš nejlíp co můžeš.

miran
23.9.2012 22:29

To spis prestan kecat ty do tohodle tematu a bude mozna dobře.

Janička
23.9.2012 22:31

dobře paní ředitelko

miran
23.9.2012 22:32

Pietro - Nemuzes proste prosim te napsat jak se pouziva umela tlamka?To musis rozvest debatu uplne jinde?A schvalne?Ja se jen ptala na jednoduchou otazku a ty si musel ze sebe udelat zase a opet zacatecnika?Nejsou vsichni tak DOBŘÍ jako ty.

Janička
23.9.2012 22:33

Diky moc ochlasto@seznam.cz

Janička
23.9.2012 23:27

Janičko,moje reakce byla proto,že vím,že se pietro na to ptát nemůsí. Ono když si člověk přečte jak tady počítáte 10 ancistrusů v Malawi(na hovno jsou tam) tak se jeho otázce asi ani nedivím. Nic ve zlém,ale asi jsi se unáhlila.

vaku70
24.9.2012 15:22

Tak se moc omlouvam.To myslis vazne ze jsou tam na hovno?Vetsinou je v akvu ma kazdy.

Janička
24.9.2012 16:33

Děkuji ti Vašku. Máš u mě flašku. To není žertovný rým, ale máš u mě flašku. Jelikož jsi pochopil, kam směřoval můj dotaz. Debatujete o nepodstatných věcech a souvislosti jaksi unikají. Ancitrus má opodstatnění možná v pěstírnách kde jednoduše můžeme přehlédnout zdechlinu ryby nebo ryb. Jelikož je to převážně mrchožrout tak tím pádem plní funkci jakési (zdravotní a uklízecí čety). To je pochopitelné proč ho někteří chovatelé umísťují do nádrži. Jiný důvod prakticky mi není znám. Tato ryba je sice přizpůsobivá chemismu vody ale (je to na dlouhou rozpravu)Velice rád někdy podrobně rozeberu v případě zájmu. Dále bych ještě upozornil na jednu věc. Krunýřovci jsou často hostitelé různých parazitů. Budu je psát česky aby tomu každý rozuměl. Jsou to různí střevní parazité (hlístice,tasemnice,bičíkovci a různorodí prvoci). Dále dokáže vyprodukovat větší množství exkrementů než stejně velký tlamovec. Dopad na chemismus vody rozkladem organického materiálu je všem jasný. Proto bych zvažoval, zdali je nutné tuto rybu neustále někomu radit do stavu obsádky akvárií. Tak to vidím já to je můj názor a ostatní prominou, zdali jsem vám nahlodal vaši šedou kůru mozkovou. Pojedeme dál. Rád bych se vyjádřil tady k místní diskutérce (Janička). Na vás se fakt nezlobím, jelikož vy poznáte podle mého psaní, že jsem arogantní chodící encyklopedie (Bravo). Potom mě žádáte, abych vám napsal něco o tzv. umělých tlamkách, to už nejsem váš nepřítel číslo jedna?? Nevím, proč vás zrovna zajímá zařízení pro inkubaci jiker, když řešíte teprve filtraci. Ale to je vedlejší. Já nemám pocit, že bych se choval arogantně, ale bohužel nemám na to koule, abych mohl hodnotit své chování. Zdali trváte na mé odpovědi, určitě se jednou dočkáte, ale myslím, že ještě nejste ve fázi, aby vás zajímali takové věci. Promiňte mou upřímnost. Pokud vás to zajímá z jiného hlediska tak nemá smysl odchovávat běžně dostupné druhy ryb uměle. Tyty praktiky se provádějí v krajních případech nebo za předpokladu, že není jiné východisko. Je to způsob jak odchovávat ryby, které jsou vzácné nebo finančně pro některé nedostupné a potřebují doplnit stavy nebo za jiným podobným účelem. Přeji hezký den.

pietro
25.9.2012 4:52

No tak takhle to je.Hlavně si nedávej ancistrus do akva z důvodů požŕání řasy,protože se tomu tak neděje.

vaku 70 nepřihlášen
25.9.2012 8:26

Tak jsem to přelouskal a bylo to fakt zajímavé :-)). Janičko, všechny Jany, co znám jsou něžné a krásné bytosti (asi to jméno je nějak ovlivňuje) tak věřím, že jste se jen nechala vyprovokovat k takovému slovníku pod emocemi - znám to :-)). Funkci a opodstatnění umělých tlamek popsal Pietro přesně. Nesouhlasím s ním ovšem (s vaku bohužel už radičně:-) ve věci ancistrusů v nádrži s tlamovci. Nebezpečí latentního přenosu parazitů je u nich známé a riziko to určitě je. Už mnoho choavtelů si zdecimovalo chovy afriky pomocí ancistruse ze ZOO shopu. Mně ale jejich užitečnost u tlamovců nikdo nevymluví. Rozhodně tedy doporučuji chovat ancistruse dlouhodobě karanténované a ještě lépe z vlastního přirozeného odchovu ve společných nádrží s tlamovci, což praktikuji už léta třeba já. V některých nádržích jich mám třeba i dvacet různě velkých a starých a jejich činnost na nádrž je veskrze záslužná, zežerou veškeré stravitelné zbytky a hlavně čistí rostliny a kameny od řasy, což tlamovci, oproti jejich proklamovaným vlastnostem, dělají podle mých znalostí v akváriu zcela nedostatečně a v nádržích nebíložravých druhů by to u mně snad ani nešlo a všechny kytky by mi uhynuly...tedy pokud chci svítit, jak svítím a to chci. Jinou vhodnější rybu pro tyto účely bohužel neznám. V ádrži s jejich metabolismem ovšem samozřejmě počítat musíme, stejně jako s ostatními rybami. Zdravím.

miroslav kraut
25.9.2012 8:28

Promiňte...samozřejmě nebýložravých druhů.

miroslav kraut
25.9.2012 9:23

Já bych jenom dodal k obhajobě Janičky, že se nechala unést (a ani se nedivím). Není sprostý ten, kdo sprostě mluví, ale ten, kdo sprostě jedná. V tomto případě to slečna tazatelka rozhodně není.

starej akvarista
25.9.2012 14:33

Janicka ma uplne stejne akva jak milhausman to je nahoda:-))))

tati
25.9.2012 14:48

Mě to pozadí bylo podezřelé,ale nějak jsem se v tom nešťoural.Ano je to to samé akva.Teď jde jen o to,jestli je Janička milhausman,nebo milhausman Janička.:-)))

vaku70
25.9.2012 14:53

Nechápu takové lidi co si vytvoří pseudonick aby se zabavili když mají dlouhou chvíli! O to ani nejde, ale Škoda toho času těch dotyčných dobráků co chtějí opravdu pomoci.

Jaromír Ševčík
25.9.2012 15:25

janička co má koule a chce kupovat duboisi za 40kč a má problém s chacharama z Ostravy? nic nového na tom webu:-))

miran
26.9.2012 6:57

Toho času je fakt škoda. Janička Milhusmanovic s vředovitým pozadím je zřejmě stvoření veskrze pitomé. Co se dá dělat, je to svobodná země a svobodný web a to je určitě dobře, ono se to časem třeba samo vystříbří.

miroslav kraut
26.9.2012 11:13

Co když je to manželka, nebo přítelkyně? Třeba na to milhausman se*e a tak se druhá polovička snaží? Nechci nikoho obhajovat, ale i to je varianta, než hend ůtočit.

Bajer L.
26.9.2012 11:25

Mohlo to bejt od začátku jasné,kdyby se to řeklo,ale takto?

vaku 70 nepřihlášen
26.9.2012 15:55

Lubneku,že zrovna ty věříš na náhody,když tu za tebe píšou jiní to se teda divím:-)), já říkám,že tady na tomhle webu náhoda neexistuje,a myslím,že syneček to moc dobře ví,že pohořel jak papírový drak. Tati byl nejen velice kvalitní francouzský komik,ale i dobrý a všímavý detektiv:-))

miran
26.9.2012 19:35

Tak povim vam k tomu tohle.Janicka = Milhausman a to z jednoho duvodu.Uz jsem tu par temat zalozil,abych se neco dozvedel o tlamovcich vice,nez znam.Ale pokazde se na mne zacalo utocit,ze o tom vim hovno a proto se mam na to vykaslat radeji.Ale zadny uceny z nebe nespadl a vy jste se takto chytri take nenarodili.Tak jsem to zkusil jinak.Zalozil jsem ucet pod mou zenou a rikal jsem si ze to urcite bude snazsi.A je to fakt pravda.Zenske se tady odpovida z lehkosti a bez kritiky.Tak mi to nekdo vysvetlete?Proc jste utocili na mne ale Janicka byla svatousek,ktery chova tlamovce a chce jen poradit?A pietro nic proti tobe nemam.Vim ze znas vice,nez my vsichni ostatni.Ale tak proc si me sakra minule skoro poslal do prdele ale zenske jmeno jen tak do riti neposlete a snazite se sebevic poradit?Tak se nedivte,proc jsem to zkusil timto zpusobem,za coz se vam hluboce omlouvam.

Janička
26.9.2012 19:37

A jeste jedno.Nemam problem se zadnyma chacharama z Ostravy.Jen tam znam jednoho,kdo ma pseudonym Pietro,proto jsem se ho ptal jesti nepochazi z Ostravy. TOT VSE.

Janička
26.9.2012 20:12

Myslím si,že to tu o pohlaví vůbec není(přečti si třeba vlákno UMÍRAJÍ MI NAROZENÉ RYBKY)..jde o to jakým stylem člověk píše,jestli neútočí a nechá si poradit a ne ze sebe dělá chytráka i když má očividně nějaký problém s chovem. A je i o to,že někdy je něco jinak pochopeno...stačí vynechat smajla a už je ten člověk nepříjemný a útočí Jak si tu vyjel na Pietra tak se divím,že se tu do tebe víc nepustili, ale už si tu na takové rýpalky zvykli a za to můžeš být jen rád...

Myrdaaa
26.9.2012 20:19

Milhausman bude to asi tím,že jsme muži a úcta k ženám je na 1 místě(u většiny)Ženě neřeknu ty vole dej tam tu sodu a myslím,že ani ty ne.Bohužel jsi se nezachoval jako chlap,ale bohužel ani jako žena,ty jsou hodně odolné.Kdyby každý po nějakém napřesdržku udělal co ty(včetně mě) je to tu samá akvaristka.Možná že jsi se něco dozvěděl,ale zároveň jsi si udělal spoustu nepřátel.

vaku70
26.9.2012 20:23

Jestli si myslíš, že o mají ženské lehčí, tak se nech přeoperovat:-D

Myrdaaa
26.9.2012 21:14

Nevím jak začít je to tvá ostuda a já to neřeším. Na druhou stranu jsi uznal svou chybu a omluvil si své chování. Akorát si dávej majzla na chacharistán!!! Tady pozor!!!! Do Zlína to není tak daleko :-D. Ohledně cen ryb co nabízí Imro Fuljer jsi to trochu přepálil. Ještě jsi neviděl kolik stojí ryby u firem třeba namátkou http://www.aquarium.cz/katalog/akvarijni-ryby-a-zivocichove/africke-cichlidy-jezer-malawi-victorin/strana-7/ Jsou i zde borci co dokážou házet jiným klacky pod nohy v cenách ryb. Ale že prodávají nekvalitní ryby za pár kaček to kupující nevidí a neslyší já osobně ty ryby raději nechám jako krmení pro jiné než prodávat kvalitní geneticky stabilní ryby za pár šupů. Mám své zákazníky a znají ceny a nikdy si nestěžovali. Nedělám ryby pro kšefty jen si prodám plody své práce.Ale ti co mají pěstírny musí živit provoz, zaměstnance,platit daně,živit rodinu,platit phm,dph a další kraviny.Češi jsou v cenové politice hodně pozadu.Když koupím rybu za 20-30 € nebudu prodávat odchovy za pár šupů to zní snad logicky.Doufám,že jsi pochopil o co mi šlo??? Každý vyrábí a pracuje za peníze, kdo říká,že to má pro zábavu tak je buď bohatý, nebo duševně chorý.

pietro
26.9.2012 22:27

K 72. Žádný koment k tomu nestojí... :) Snad jen to, že jsem napsal jen další variantu.

Bajer L.
26.9.2012 22:53

Petře napsal si to perfektně, do písmene s Tebou souhlasím!!!! Každý kdo chce kvalitní ryby za 30,-kč, by si měl nejdříve vyzkoušet odchovat třeba 100ks ryb do učité velikosti.(U některých druhů je to v řádu měsíců).Věnovat těm prckům čas a svou energii - to nemluvím ještě o té energii z ČEZU, vodě a krmení. Pak by si měl koupit drahé odchyty (samozřejmě je zde riziko, že o některé ryby může přijít vzhledem k nutné aklimatizaci). Všechno si spočítat a zamyslet se, jestli by své odchovy prodával za 30,- kč......

sarka.x
27.9.2012 5:45

No máte sice pravdu,to jo,ale pokud jsou ryby prodejné,tak i těch 30kč je na krmivo dobrejch.Myslím tím hlavně Malawi,které je hodně rozšířené v xtejch generacích a kupců je taky poměrně dost.Lepší za 30kč od chovatele,než za 50-100kč z akvaristiky.U Tanganyiky je to trochu jiné.Generace wf a f1 je rozšířenější a proto i dražší.Jen mé postřehy.

vaku 70 nepřihlášen
27.9.2012 10:40

Vašku, to máš určitě pravdu, souhlas, ale moje reakce byla myšlená k diskuzi kvalitní duboisy za 40,- kč kontra cena ryb u Imra. Kdo dělá mladé z odchytů, tak je cena 40,- kč opravdu směšná. Navíc u Tropheusů.

sarka.x
27.9.2012 11:07

Souhlas.V tomto případě jednoznačně.

vaku 70 nepřihlášen
27.9.2012 11:16

Tohle vysvětlete těm českým škudlíkům :) Je hrstka, co to chápe. Ostatní si koupí nejlevnější, protože ta ryba je přeci na pohled stejná :))) Jinak samozřejmě souhlasím se vším od odpovědi č. 78

Bajer L.
27.9.2012 11:19

bohužel cena vody roste, o elektrice ani nemluvím. Když do toho nepočítám čas chovatele a kolikrát starosti, tak ceny zákonitě nahoru jít musí ať se jedná o jakékoliv ryby. Jsou i tací, co chtějí na všem slevu, takové posílám zase na šťastnou cestu domů. Poláci na to jsou experti. Ale i oni chápou ceny ryb. Ikdyž zkouší, tak nakonec koupí. Tím chci říct, že lidé spíše zkouší šetřit, než pochopí, že na rybách to nejde a nakonec zjistí, že ještě prodělali díky nekvalitním rybám. Když je to chytne, najednou peněz mají dost :)

Bajer L.
27.9.2012 13:34

přesně tak, už jsem zažil různé špekulanty, ale kdo chce kvalitní rybu koupí si ji z kvalitního chovu a je mu jedno, jestli je cena o něco větší, než koupit levné a vyrostou vám z toho mrzáci kterých se nakonec člověk zbaví...

MatthesBull
27.9.2012 18:22

zdravím,mám stejný názor,kvalita něco stojí a má být pořádně zaplacená,také si raději zajedu pro kvalitní ryby a je mi jedno kolik stojí a jak je to daleko,hodně lidí se prvně dívá kde ušetří a za pár měsíců zjistí ,že to není ono,

luboš kovařík

VLOŽIT ODPOVĚĎ